Nedávno tu bylo uvedeno, tuším že u Alfy Romeo, že výrobce bude aktualizovat technologii každé tři roky. Příští tři roky se tedy žádný progres v technologii elektroaut nečeká. O to zajímavější (a nevěrohodnější) je údaj o dojezdu 600 km na 54 kWh baterce. Pokud připřahneme nějaký další zdroj kinetické energii, tak to samozřejmě je možné - asi nejlepší by byl osel, ten se skladný a nenáročný na stravu.
Nikdy nevieš. Možno za pár rokov bude aj spotreba 9 kWh/100 km vysoká. ;-)
neviem, ako to je - ale spaľovák žerie v meste viac ako mimo neho. U EV by to malo byť naopak? Neustále rozjazdy a malá rýchlosť znižujú spotrebu energie?
Prý je to tím, že se hodně rekuperuje. Moje osobní zkušenosti jsou takové, že nejmenší spotřeba je volná jízda po okreskách rychlostí do 80 km/hod. Ve městě je super Eco mode, protože ten hodně brzdí motorem, takže v kolonách není potřeba vůbec používat brzdový pedál.
Nejnizsi spotreba je ve meste bez topeni a klimatizace.
Bo minimalizujes vlastni spotrebu.
A tim padem spotreba klesa s rychlosti - za idealnich podminek dosahne minima pri nizsi rychlosti.
Rekuperace je pro ultranizkou spotrebu nesmysl - jen dodatecne ztraty. Pro ultranizkou spotrebu musis "(do)plachtit". Rekuperujes jen kdyz to nejde jinak.
Muj odhad je, ze mestska EV budou mit nejnizsi spotrebu okolo 30-40km/h.
Pri teto rychlosti by bylo mozne i dosahnout zminovanych 600km.
Resp. verim tomu, ze ja bych s tim autem v idealnich mestkych podminkach - 20°C a plynuly provoz - 600km ujel.
Do nějaké míry je to fyzika. Práce (tj. výkon x čas) potřebná k překonávání odporu vzduchu je daná a zlepšování třeba koeficientu odporu vzduchu má své praktické limity.
U EV velmi obecně čím menší rychlost tím menší spotřeba, rozjezdy spotřebu moc nezvyšují (trochu ale ano, i u EV je ideál plynulá jízda, rekuperace není 100% efektivní).
Na spotřebu nejezdím nikdy, ale dneska jsem dal 120km trasu s poměrem 40km dálnice / 60km okreska / 20km město za 3.4kg CNG/100km, (při ceně 29kč/kg CNG = 0,85kč/km) jenom díky hustému provozu a nízké průměrné rychlosti. Ale nikdy bych si neodvážil napsat, že na 18kg CNG ujedu až 530km, když realita je nakonec vždy kolem 400km ;-)
Za jakou cenu? Budeš brzda provozu, normálním stylem jízdy toho nemáš šanci dosáhnout. Dej si nějakou 80-100km mix trasu, třeba Praha - Tábor jeď jako ostatní lidi, tj s provozem (50/90/130kmh) a dostaneš se se spotřebou pod 14kWh/100km tak uvěřim, že je možné dát i těch 400km…
Ale prd. S bz4x jsem po Praze jeden den najezdil 120km za 7kwh/100km a brzda jsem fakt nebyl. EV je úsporné ve městě, spalovak při plynulé pomalé jízdě. Srovnáváš jablka a hrušky.
Nechapu, že někteří pořád mají to nutkání mluvit k EV nebo hybridům, jak se s nimi jezdi, jak se chovaji, kdyz s nimi nemají vůbec zkušenosti.
Mně ti připadá, že je to další nick Hammuny. Nevím jak přesné jsou údaje na téhle stránce, ale občas to dříve používal Vito - http://ev-database.org/…/Toyota-bZ4X-AWD . Tady pro bZ4X:
EVDB
Spotřeba vozidla 203 Wh/km
Jmenovitá spotřeba 180 Wh/km
Spotřeba vozidla 154 Wh/km
Píšou:
Jmenovité hodnoty = oficiální údaje zveřejněné výrobcem. Jmenovité hodnoty spotřeby a ekvivalentu paliva zahrnují ztráty při nabíjení.
Vozidlo = vypočtená spotřeba energie z baterie, kterou vozidlo využívá pro pohon a palubní systémy.
Real Energy Consumption - between 139 - 284 Wh/km
Čili po přeložení 13,9 - 28,4 kWh/100KM, to by sedlo ;-)
Průměr tedy 21,15 kWh/100km, kdy baterie má použitelných 64kWh = dojezd 302km v realitě ze 100-0%... Což jak víme od všech zasvěcených se nepoužívá, čili 80-10% je v průměru dojezd 211km, no paráda :yes:
V kombinaci se 70% dalnicí v zimě jsem měl 21.5kwh, podle nabíjení u veřejných nabíječek. To by sedělo. Teď v létě jsem skončil v kombinaci na 14kwh, ale bez dálnice, cca 40% Praha, zbytek okolí. Čistě Praha v jednom dni byla za těch 7kwh.
Vyjadřovat svůj názor můžeš, to nikde nerozporuji. Ale ty se snažíš tvrdit jaké to je, i když s tím nemáš žádné zkušenosti.
A ano, z tohoto pohledu jsem lepší, protože hodnotím auta podle osobních zkušenosti, jinak na ne nazor nemám dokud je neprojedu, narozdil od tebe a tvých domněnek.
Presne tohle dělá lúza, ví všechno nejlépe, ale nikdy to ani neviděla, natož nezkoušela. Aneb "kyselé hrozny".
On ale nepsal, že pojede mimo město s tou spotřebou. To jsi zase vytáhl ty a míchal jablka a hrušky. Proroze kdybys měl sebemenší zkušenost s EV a nestíhal do toho jen své domněnky bez zkušenosti, tak bys věděl že taková spotřeba u EV kromě města není možná.
Cena pod milión mi u kompaktu príde stále nehorázne vysoká. Argument, že u EV je to OK, neobstojí. Cena auta v základe v kompaktnej triede by mala byť polovičná. Bez ohľadu na typ pohonu. Už roky počúvame, ako ide cena bateriek dolu, výroba EV hore, len na cenách áut to stále nejako nepoznať.
Nie je to tak dávno, čo bola miliónová hranica privysoká aj pre strednú triedu. Tam niekde začínala prémia.
Pokud by tohle stálo 20tis Eur v základu, bylo by to zajímavé. Jinak je to další zbytečný pokus Stellantisu o dostupné EV. Dejte tam 1.0FF a 1.3FF s možností obou převodovek a prodeje půjdou ;-)
Budou vyrábět na sklad, a potom výrobu zastaví jako VW
V USA čeká spalovací auto na prodej cca 50 dní, elektrozkrat cca 100 dní.
Ale když si to dealeři koupí, jejich problém.
Měl bych jen jednu otázku. Opravdu si někdo koupí tohoto klona za 1 mega když si za stejné peníze když už tak už může koupit Teslu, případně si vybírat ze široké škály dobře nabušených spalováků?
Re: Budou vyrábět na sklad, a potom výrobu zastaví jako VW
Otázka: Fakt žiješ v predstave, že každý má dosť peňazí na Teslu alebo nabúšeného spaľováka?
Nehľadiac na to, že za mega nič extra nabúšeného nekúpiš a slušnú Teslu rozhodne tiež nie.
Re: Budou vyrábět na sklad, a potom výrobu zastaví jako VW
Po snížení cen stojí Tesla kolem milionu, Kláďo :-) nebo jsem nějak špatně četl.?
Já nepsal o absolutní hodnotě, špatně jsi mne četl. Já psal o porovnání aut která můžeš mít za mega, když už ten mega máš.
Re: Budou vyrábět na sklad, a potom výrobu zastaví jako VW
Drahe a skarede auto... k tomu problemy s kvalitou aj naslednym predajom... ked uz nieco v elektrike za melon tak za mna nejake elektricke volvo c40 tu bude iste lepsia volba.. pripadne nejake tie nove elektricke kusky od korejcov... niro .. kona a pod...
Len sa obavam ze ako ciste elektro to zdaleka nebude tak predajne uspesne ako keby taketo nieco sikovne zvysene bolo povedzme aj v hybride pridane aj v cistom spalovaku... 3 dverova nova elektricka 500vka ok budis ... stejne je to 3dverova stylovka len pre bohatych ( nikto si ju nekupuje ako jedine auto do rodiny ) a aj svojimi rozmermi a dojazdom sa v meste aj len ako ciste elektro uplatni... ale taketo sta by uz rodinne suv velkosti nejakeho t rocu... by si zasluzilo aj nejaky dostupnejsi pohon ... tu uz nejde o mestsku 3 dverovu stylovku s la 500 ... v pripade 600vky uz tu mozeme hovorit aj ako o jednom jedinom aute pre rodinu... ale v cene rextonu si to asi otecko nejakej 10 rocnej octavky ako nahradu za nu iste nekupi ... podla mna toto auto mohlo byt kludne aj v spalovaku a mohol to byt slusny trhak... a iste by sa aj majitelia nejakych starsich kuskov ako 500X ci fiat bravo potesili... takto ale asi skor skoncia uz u konkurencii ... fiat pritom vzdy hral na dostupnost a vyrabal auta pre masy... nie len pre vyvolenych... skoda... tu fakt vidim nevyuzite sance a moznosti a dopadne to zrejme ako nejake elektricke niro... tipujem ze preda rocne v eu 25 ci 30 tisic ... ale nejaka uspesna 50 az 100 tisicova meta tu asi nehrozi... a nejaky rodinny ideal ani nejake dostupne zmysluplne auto pre mladych z toho nebude... co uz... spalovaky pritom tak skoro este neskoncia ( a nakoniec mozno vobec ) ... ale ok... fiat uz ma asi ine plany... uz nechce byt zrejme ani moc dostupny ani moc prakticky ci vyslovene masovy a okukany... chce byt uz iny a pre kazdeho uz nebude... treba to akceptovat... zakaznik nadalej moze ist inde... t roc ... mokka ... akebo nejaky juke ... alebo mozno captur ... p2008 a pod...
K dizajnu asi tolko... ako celok fakt pekne... uz aj predosla 500x sa mi pacila... teraz uz to nie je uplne zaoblene a ma to akoby uz viac chlapskejsi look... len preco to ma z casti hore prekryte tie predne svetla ( vsadim sa ze facelift to poriesi ) ... pripadne kde je logo fiatu... nevidim ho ani na maske ani na volante ... zadne svetla uz tiez mohli byt ine... pridu mi ze ich zobrali z nejakeho skladu v torine a posobia ako 10 rocne...
Takze 600vka zelam vela stastia... s tym co ponukas ako vyzeras a za kolko to ponuknes ho budes potrebovat... v tomto segmente je to naslapane a fakt tu to este mnohi radsej v spalovaku ci hybride ako len v cistom elektre ... ach jo... mam ta fiat stale tak kusok este rad..... 500x mi bude chybat... a som zvedavy aj na nove punto ( uz som si ho snad aj vymodlil za tie roky ... ) ... aj ked uz si moc nefandim zeby to opat malo byt nieco sikovne a dostupne ale nadej umiera posledna... good luck
Podle italských serverů se nejedná o nástupce 500X (kterého řadí do C segmentu), ale o novinku v segmentu B. 500X se bude ještě dál vyrábět.
V Itálii začíná v edici RED na cca 36.000 EUR, předpokládám, že budou následovat standardní verze, které budou trochu levnější. Auto je to pěkné, ale za tyto ceny se jich asi moc neprodá.
Pokud nepřijdou se zákazníky žádanou čistě spalovací verzí za slušné peníze, žádný prodejní úspěch se konat nebude! A ten retro design už je taky únavný... Proč sakra konečně nepostaví pořádné Punto nové generace?!! :-O:-O:-O:-(
Punto vraj bude... este ale kusok musime vydrzat... nastupca tipa ale uz bude zrejme nejaky crossover... mozno prave ten bude mierit cenou pod 600vku a dostane este spalovaci motor ... ale stejne som toho nazoru ze 600vka nemusela byt uz len ciste v elektrike... zvlast teraz v tychto pre fiat klucovych casoch by sa mu nejake dostupne spalovacie suv aj male auto naramne zislo ... logiku tu ale opat nehladajme ... a fiat proste uz nechce byt masovy ani lacny a okukany... ale to dnes uz ani pezo ci mazda... ktori sa zase snazia o akusi radobypremiovu hru pre zmenu... ale opat je to ich vec... ich predaje.. ich strateni zakaznici... ale vratme sa k 600vke... s tym kusok uz okukanym retro vzhladom si to vystihol... uz to zvejkaju a natahuju... asi by to chcelo uz vyraznejsiu zmenu... zadok uz nenadchne ... vlastne ani predok... akurat bocny profil fakt klobuk dole... a aj intetier sa priznam paci sa mi... no nic... casy fiatov v eu skoncili... zlate 90 roky su fuc... dnes fiatu na frak davaju aj korejci ... a to vo vsetkom... hanba pre fiat na dalsich 100 rokov ale mozno to tak muselo dopadnut...
Tak to hranie peugeotu a mazdy na kvazi premiu je fakt tragedia - peugeot fičí na jednom trojvalcovom motore - 1.2 puretech v B,C,D segmentoch. A mazda ponuka stvrty facelift toho isteho podvozku, motora a prevodovky za stale vyssie ceny. Snad jedine ako-tak premiove auto od tych dvoch vyrobcov je CX60 so zadnym pohonom a sestvalcom. DS je taky pozlateny peugeot...
fosil po 100 letech vyvoje nema co novyho nabidnout
EV po restartu pred 10 lety je teprve na zacatku vyvojovyho cyklu
toyota v 2026 bude mit baterku s dojezdem 1200km, o dalsi 2 roky pozdeji 1500km
velikost, hmotnost a cena baterky pujdou na polovinu
na vyrobu 1litru benzinu/nafty je potreba 1.6kWh elektriky, tedy pro ceskych 2mld litru benzinu a 6mld nafty rocne je potreba 13TWh elektriky, pritom cely EV automobilovy provoz v CR utahne cca 20TWh elektriky.
takze je potreba sehnat jen 10TWh elektriky za rok, coz napr.da FVE z 5tis ha plochy a tim se uvolni 150tis ha, na ktery se pestuje repka, z ktery se uvari jen cca 5% objemu spotrebovany nafty.
a jako bonus usetrime 50mil barelu ropy rocne tedy $5bln (ty americky bln), resp 100mld korun za ropu pri soucasnych priznivych cenach.
smula pro teroristy z rossiji a islamisty z arabie, kteri nebudou mit co zrat.
a my na uvolneny plose vysazime brambory, kedlubny a zeli
a tim nakrmime sebe, prasata, kravy a telata.
budoucnost dopravy je elektricka s bramborama, kedlubnama, zelim a FVE na polich, a prasatama, kravama a telatama v chlivku a FVE na chlivku
Re: fosil po 100 letech vyvoje nema co novyho nabidnout
Nic nového nepotřebuji. Stačí mi slušné benzínové auto. Ty si klidně čekej na zázračnou baterii. Zatím tu roky vypouštíš jedno velkohubé prohlášení za druhým, a EV jsou stále drahá, otravná a plná čínských surovin.
Re: fosil po 100 letech vyvoje nema co novyho nabidnout
Toyota sľubovala dojazd 1200 km v roku 2025. Teraz posunuli termín dokončenia vývoja na rok 2027, pričom vedenie má pochybnosti či to stihnú, ale šéf vývoja je optimista. https://www.ft.com/…fb7-f729d19de5ee
Pokud vím, a tady to též potvrzují, toyota do 2025 chce SSB uvést v hybridech a do 2027-2028 v EV. Zatím jsem nikde nečetl, že by se to měnilo, jak zmiňuješ
Místo aby využili univerzální platformu a vrazili tam aspoň mild hybrid, tak si můžeme vybrat mezi průměrným EV a PHEV. Super... asi už nepočítají, že bude Fiat víc než takový nostalgický pohrobek.
Tu podla mna dost skoro vsadili vsetko len na elektriku... kludne tu este mohli mat aj hybrid ci cisty spalovak a ziskat si naspat kopec zakaznikov... takto ich ale len dalsich postracaju... ved je stale este len rok 2023... to chcu dalsich 12 -15 rokov zit z coho... lebo len ciste elektro dnes este stale nikomu nic nezarobilo
Je to samozřejmě zase vše špatně napsané. Tak za prvé 600 nenahrazuje 500X tak je jak provedením tak technicky o třídu výš. A za druhé žádný plugin nebude! Přijde pouze nový mildhybrid 1.2 100kw. Auto.cz zase úplně mimo. . . .
No, a s mild hybridem to bude použitelné.
Myslím.
Ještě by mohli trochu zlepšit ten čumák... a zútulnit interiér.
Ale to docela klidně můžou, z nějakého důvodu si stratégové všech automobilek myslí, že elektroauto musí vypadat vyděšeně a mít nudný interiér.
Jen tak mimochodem jsem si všiml, že dle SDA bylo zaregistrováno v červnu 2023 125 Tesel Y. Enyaqů bylo registrováno 113, z toho 111 nových, z toho 17 na Škoda Auto a.s. Takže po dlouhé době máme nové nejprodávanější elektroauto v ČR (v červnu 2023) a není to škodovka.
Mimochodem takový kraviny jako jsou akcie nebo peníze mě nezajímají :-! . Normálně na stránky SDA nechodím, protože čerpán daleko detailnější informace z Ministerstva dopravy - Centrálního registru vozidel (zde http://www.mdcr.cz/…statistiky-2022,).