Novinky
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeNový Fiat 600e oficiálně: Velký návrat do důležité třídy! S dojezdem až 600 km
65 komentářů
KIaudius
Cena pod milión mi u kompaktu príde stále nehorázne vysoká. Argument, že u EV je to OK, neobstojí. Cena auta v základe v kompaktnej triede by mala byť polovičná. Bez ohľadu na typ pohonu. Už roky počúvame, ako ide cena bateriek dolu, výroba EV hore, len na cenách áut to stále nejako nepoznať.
Nie je to tak dávno, čo bola miliónová hranica privysoká aj pre strednú triedu. Tam niekde začínala prémia.
Nie je to tak dávno, čo bola miliónová hranica privysoká aj pre strednú triedu. Tam niekde začínala prémia.
Súhlas. Prečo novinári skočili na túto cenovú politiku?
Navyše toto je len prezlečený ďalší klon pezotu 2008.
Žiadna nová technika, len iné plechy.
Žiadny dôvod na tak vysokú cenu
Navyše toto je len prezlečený ďalší klon pezotu 2008.
Žiadna nová technika, len iné plechy.
Žiadny dôvod na tak vysokú cenu
Souhlasím. Mega za SUV B segmentu (!!!) je strašlivě moc bez ohledu na druh pohonu.
Cena od půl mega... Mno, proč ne, v dnešní době. Kolik stával 500X si moc dobře pamatuju.
Cena od půl mega... Mno, proč ne, v dnešní době. Kolik stával 500X si moc dobře pamatuju.
Tak niekde vyroba ev hore nejde, vw sa napriklad stazuje na nezaujem a ev fabriky maju toto leto prelzene letne prazdniny.
Pokud by tohle stálo 20tis Eur v základu, bylo by to zajímavé. Jinak je to další zbytečný pokus Stellantisu o dostupné EV. Dejte tam 1.0FF a 1.3FF s možností obou převodovek a prodeje půjdou ;-)
WinDiesel
V USA čeká spalovací auto na prodej cca 50 dní, elektrozkrat cca 100 dní.
Ale když si to dealeři koupí, jejich problém.
Měl bych jen jednu otázku. Opravdu si někdo koupí tohoto klona za 1 mega když si za stejné peníze když už tak už může koupit Teslu, případně si vybírat ze široké škály dobře nabušených spalováků?
Ale když si to dealeři koupí, jejich problém.
Měl bych jen jednu otázku. Opravdu si někdo koupí tohoto klona za 1 mega když si za stejné peníze když už tak už může koupit Teslu, případně si vybírat ze široké škály dobře nabušených spalováků?
Otázka: Fakt žiješ v predstave, že každý má dosť peňazí na Teslu alebo nabúšeného spaľováka?
Nehľadiac na to, že za mega nič extra nabúšeného nekúpiš a slušnú Teslu rozhodne tiež nie.
Nehľadiac na to, že za mega nič extra nabúšeného nekúpiš a slušnú Teslu rozhodne tiež nie.
Po snížení cen stojí Tesla kolem milionu, Kláďo :-) nebo jsem nějak špatně četl.?
Já nepsal o absolutní hodnotě, špatně jsi mne četl. Já psal o porovnání aut která můžeš mít za mega, když už ten mega máš.
Já nepsal o absolutní hodnotě, špatně jsi mne četl. Já psal o porovnání aut která můžeš mít za mega, když už ten mega máš.
Základní trojka je 1.029.000 Kč v bílé, černá + 32 tisíc, šedá nebo modrá 43, červená 54 tisíc. Lepší kolo 45 tisíc, černobílý interiér 32 tisíc, autopilot 100 tisíc. Dodání červenec nebo srpen 2023 8-s
Drahe a skarede auto... k tomu problemy s kvalitou aj naslednym predajom... ked uz nieco v elektrike za melon tak za mna nejake elektricke volvo c40 tu bude iste lepsia volba.. pripadne nejake tie nove elektricke kusky od korejcov... niro .. kona a pod...
3_diamanty
Len sa obavam ze ako ciste elektro to zdaleka nebude tak predajne uspesne ako keby taketo nieco sikovne zvysene bolo povedzme aj v hybride pridane aj v cistom spalovaku... 3 dverova nova elektricka 500vka ok budis ... stejne je to 3dverova stylovka len pre bohatych ( nikto si ju nekupuje ako jedine auto do rodiny ) a aj svojimi rozmermi a dojazdom sa v meste aj len ako ciste elektro uplatni... ale taketo sta by uz rodinne suv velkosti nejakeho t rocu... by si zasluzilo aj nejaky dostupnejsi pohon ... tu uz nejde o mestsku 3 dverovu stylovku s la 500 ... v pripade 600vky uz tu mozeme hovorit aj ako o jednom jedinom aute pre rodinu... ale v cene rextonu si to asi otecko nejakej 10 rocnej octavky ako nahradu za nu iste nekupi ... podla mna toto auto mohlo byt kludne aj v spalovaku a mohol to byt slusny trhak... a iste by sa aj majitelia nejakych starsich kuskov ako 500X ci fiat bravo potesili... takto ale asi skor skoncia uz u konkurencii ... fiat pritom vzdy hral na dostupnost a vyrabal auta pre masy... nie len pre vyvolenych... skoda... tu fakt vidim nevyuzite sance a moznosti a dopadne to zrejme ako nejake elektricke niro... tipujem ze preda rocne v eu 25 ci 30 tisic ... ale nejaka uspesna 50 az 100 tisicova meta tu asi nehrozi... a nejaky rodinny ideal ani nejake dostupne zmysluplne auto pre mladych z toho nebude... co uz... spalovaky pritom tak skoro este neskoncia ( a nakoniec mozno vobec ) ... ale ok... fiat uz ma asi ine plany... uz nechce byt zrejme ani moc dostupny ani moc prakticky ci vyslovene masovy a okukany... chce byt uz iny a pre kazdeho uz nebude... treba to akceptovat... zakaznik nadalej moze ist inde... t roc ... mokka ... akebo nejaky juke ... alebo mozno captur ... p2008 a pod...
K dizajnu asi tolko... ako celok fakt pekne... uz aj predosla 500x sa mi pacila... teraz uz to nie je uplne zaoblene a ma to akoby uz viac chlapskejsi look... len preco to ma z casti hore prekryte tie predne svetla ( vsadim sa ze facelift to poriesi ) ... pripadne kde je logo fiatu... nevidim ho ani na maske ani na volante ... zadne svetla uz tiez mohli byt ine... pridu mi ze ich zobrali z nejakeho skladu v torine a posobia ako 10 rocne...
Takze 600vka zelam vela stastia... s tym co ponukas ako vyzeras a za kolko to ponuknes ho budes potrebovat... v tomto segmente je to naslapane a fakt tu to este mnohi radsej v spalovaku ci hybride ako len v cistom elektre ... ach jo... mam ta fiat stale tak kusok este rad..... 500x mi bude chybat... a som zvedavy aj na nove punto ( uz som si ho snad aj vymodlil za tie roky ... ) ... aj ked uz si moc nefandim zeby to opat malo byt nieco sikovne a dostupne ale nadej umiera posledna... good luck
K dizajnu asi tolko... ako celok fakt pekne... uz aj predosla 500x sa mi pacila... teraz uz to nie je uplne zaoblene a ma to akoby uz viac chlapskejsi look... len preco to ma z casti hore prekryte tie predne svetla ( vsadim sa ze facelift to poriesi ) ... pripadne kde je logo fiatu... nevidim ho ani na maske ani na volante ... zadne svetla uz tiez mohli byt ine... pridu mi ze ich zobrali z nejakeho skladu v torine a posobia ako 10 rocne...
Takze 600vka zelam vela stastia... s tym co ponukas ako vyzeras a za kolko to ponuknes ho budes potrebovat... v tomto segmente je to naslapane a fakt tu to este mnohi radsej v spalovaku ci hybride ako len v cistom elektre ... ach jo... mam ta fiat stale tak kusok este rad..... 500x mi bude chybat... a som zvedavy aj na nove punto ( uz som si ho snad aj vymodlil za tie roky ... ) ... aj ked uz si moc nefandim zeby to opat malo byt nieco sikovne a dostupne ale nadej umiera posledna... good luck
el sendador
Podle italských serverů se nejedná o nástupce 500X (kterého řadí do C segmentu), ale o novinku v segmentu B. 500X se bude ještě dál vyrábět.
V Itálii začíná v edici RED na cca 36.000 EUR, předpokládám, že budou následovat standardní verze, které budou trochu levnější. Auto je to pěkné, ale za tyto ceny se jich asi moc neprodá.
V Itálii začíná v edici RED na cca 36.000 EUR, předpokládám, že budou následovat standardní verze, které budou trochu levnější. Auto je to pěkné, ale za tyto ceny se jich asi moc neprodá.
Arese
Pokud nepřijdou se zákazníky žádanou čistě spalovací verzí za slušné peníze, žádný prodejní úspěch se konat nebude! A ten retro design už je taky únavný... Proč sakra konečně nepostaví pořádné Punto nové generace?!! :-O :-O :-O :-(
Punto vraj bude... este ale kusok musime vydrzat... nastupca tipa ale uz bude zrejme nejaky crossover... mozno prave ten bude mierit cenou pod 600vku a dostane este spalovaci motor ... ale stejne som toho nazoru ze 600vka nemusela byt uz len ciste v elektrike... zvlast teraz v tychto pre fiat klucovych casoch by sa mu nejake dostupne spalovacie suv aj male auto naramne zislo ... logiku tu ale opat nehladajme ... a fiat proste uz nechce byt masovy ani lacny a okukany... ale to dnes uz ani pezo ci mazda... ktori sa zase snazia o akusi radobypremiovu hru pre zmenu... ale opat je to ich vec... ich predaje.. ich strateni zakaznici... ale vratme sa k 600vke... s tym kusok uz okukanym retro vzhladom si to vystihol... uz to zvejkaju a natahuju... asi by to chcelo uz vyraznejsiu zmenu... zadok uz nenadchne ... vlastne ani predok... akurat bocny profil fakt klobuk dole... a aj intetier sa priznam paci sa mi... no nic... casy fiatov v eu skoncili... zlate 90 roky su fuc... dnes fiatu na frak davaju aj korejci ... a to vo vsetkom... hanba pre fiat na dalsich 100 rokov ale mozno to tak muselo dopadnut...
Tak to hranie peugeotu a mazdy na kvazi premiu je fakt tragedia - peugeot fičí na jednom trojvalcovom motore - 1.2 puretech v B,C,D segmentoch. A mazda ponuka stvrty facelift toho isteho podvozku, motora a prevodovky za stale vyssie ceny. Snad jedine ako-tak premiove auto od tych dvoch vyrobcov je CX60 so zadnym pohonom a sestvalcom. DS je taky pozlateny peugeot...
topten
EV po restartu pred 10 lety je teprve na zacatku vyvojovyho cyklu
toyota v 2026 bude mit baterku s dojezdem 1200km, o dalsi 2 roky pozdeji 1500km
velikost, hmotnost a cena baterky pujdou na polovinu
na vyrobu 1litru benzinu/nafty je potreba 1.6kWh elektriky, tedy pro ceskych 2mld litru benzinu a 6mld nafty rocne je potreba 13TWh elektriky, pritom cely EV automobilovy provoz v CR utahne cca 20TWh elektriky.
takze je potreba sehnat jen 10TWh elektriky za rok, coz napr.da FVE z 5tis ha plochy a tim se uvolni 150tis ha, na ktery se pestuje repka, z ktery se uvari jen cca 5% objemu spotrebovany nafty.
a jako bonus usetrime 50mil barelu ropy rocne tedy $5bln (ty americky bln), resp 100mld korun za ropu pri soucasnych priznivych cenach.
smula pro teroristy z rossiji a islamisty z arabie, kteri nebudou mit co zrat.
a my na uvolneny plose vysazime brambory, kedlubny a zeli
a tim nakrmime sebe, prasata, kravy a telata.
budoucnost dopravy je elektricka s bramborama, kedlubnama, zelim a FVE na polich, a prasatama, kravama a telatama v chlivku a FVE na chlivku
toyota v 2026 bude mit baterku s dojezdem 1200km, o dalsi 2 roky pozdeji 1500km
velikost, hmotnost a cena baterky pujdou na polovinu
na vyrobu 1litru benzinu/nafty je potreba 1.6kWh elektriky, tedy pro ceskych 2mld litru benzinu a 6mld nafty rocne je potreba 13TWh elektriky, pritom cely EV automobilovy provoz v CR utahne cca 20TWh elektriky.
takze je potreba sehnat jen 10TWh elektriky za rok, coz napr.da FVE z 5tis ha plochy a tim se uvolni 150tis ha, na ktery se pestuje repka, z ktery se uvari jen cca 5% objemu spotrebovany nafty.
a jako bonus usetrime 50mil barelu ropy rocne tedy $5bln (ty americky bln), resp 100mld korun za ropu pri soucasnych priznivych cenach.
smula pro teroristy z rossiji a islamisty z arabie, kteri nebudou mit co zrat.
a my na uvolneny plose vysazime brambory, kedlubny a zeli
a tim nakrmime sebe, prasata, kravy a telata.
budoucnost dopravy je elektricka s bramborama, kedlubnama, zelim a FVE na polich, a prasatama, kravama a telatama v chlivku a FVE na chlivku
Nic nového nepotřebuji. Stačí mi slušné benzínové auto. Ty si klidně čekej na zázračnou baterii. Zatím tu roky vypouštíš jedno velkohubé prohlášení za druhým, a EV jsou stále drahá, otravná a plná čínských surovin.
chinskejch surovin?
kterejch??
snad ne lithium a cobalt???
vis ty vubec, ze se v chine (skoro) vubec netezej????
kterejch??
snad ne lithium a cobalt???
vis ty vubec, ze se v chine (skoro) vubec netezej????
Co Čína netěží fyzicky na svém území, to těží v koloniích nebo aspoň masivně zpracovává, tak nešaškuj.
kolonie ...
... mela velka britanie, spanelsko, portugalsko, francie, nemecko, italie, rossija, dansko, belgie, holadsko, usa, svedsko, turecko, japonsko ...
a maj ??? ...
china tezi v koloniich 1/3 svetovyho lithia a moc nahoru to uz nepujde
australie pres polovinu
na jedny strane china jakozto leader brisc+ s cca 4 miliardami lidi
a na druhy strane australie jakozto jedna ze zemi Zapadu s cca 1.5mld lidi
neco mi rika, ze jsme na ty lepsi strane
... mela velka britanie, spanelsko, portugalsko, francie, nemecko, italie, rossija, dansko, belgie, holadsko, usa, svedsko, turecko, japonsko ...
a maj ??? ...
china tezi v koloniich 1/3 svetovyho lithia a moc nahoru to uz nepujde
australie pres polovinu
na jedny strane china jakozto leader brisc+ s cca 4 miliardami lidi
a na druhy strane australie jakozto jedna ze zemi Zapadu s cca 1.5mld lidi
neco mi rika, ze jsme na ty lepsi strane
To je marný.
Existuje skupina lidí, které nevysvětlíš, že na pannu Marii fakt duch svatý nesestoupil...
:-)
Existuje skupina lidí, které nevysvětlíš, že na pannu Marii fakt duch svatý nesestoupil...
:-)
Lžeš krásně. Platí čína dobře?
Čína dodává 45-90% veškerých surovin na výrobu vašich neostalinistických utopistických nesmyslů OZE :-):-):-):-)
Čína dodává 45-90% veškerých surovin na výrobu vašich neostalinistických utopistických nesmyslů OZE :-):-):-):-)
To ťukáš vždycky znova nebo už prostě jen tapetuješ?
Jsem tady zase jednou, po pár měsících... a čtu pořád to samé.
Až jsem se leknul, že se mi zaseknul počítač.
Jsem tady zase jednou, po pár měsících... a čtu pořád to samé.
Až jsem se leknul, že se mi zaseknul počítač.
Toyota sľubovala dojazd 1200 km v roku 2025. Teraz posunuli termín dokončenia vývoja na rok 2027, pričom vedenie má pochybnosti či to stihnú, ale šéf vývoja je optimista.
https://www.ft.com/…fb7-f729d19de5ee
https://www.ft.com/…fb7-f729d19de5ee
Díky za odkaz, škoda že není veřejný. Pročetl bych si.
https://www.ft.com/…fc3-2943f8f63e1d
Pokud vím, a tady to též potvrzují, toyota do 2025 chce SSB uvést v hybridech a do 2027-2028 v EV. Zatím jsem nikde nečetl, že by se to měnilo, jak zmiňuješ
https://www.ft.com/…fc3-2943f8f63e1d
Pokud vím, a tady to též potvrzují, toyota do 2025 chce SSB uvést v hybridech a do 2027-2028 v EV. Zatím jsem nikde nečetl, že by se to měnilo, jak zmiňuješ
twistedTSD
Místo aby využili univerzální platformu a vrazili tam aspoň mild hybrid, tak si můžeme vybrat mezi průměrným EV a PHEV. Super... asi už nepočítají, že bude Fiat víc než takový nostalgický pohrobek.
Tu podla mna dost skoro vsadili vsetko len na elektriku... kludne tu este mohli mat aj hybrid ci cisty spalovak a ziskat si naspat kopec zakaznikov... takto ich ale len dalsich postracaju... ved je stale este len rok 2023... to chcu dalsich 12 -15 rokov zit z coho... lebo len ciste elektro dnes este stale nikomu nic nezarobilo
Je to samozřejmě zase vše špatně napsané. Tak za prvé 600 nenahrazuje 500X tak je jak provedením tak technicky o třídu výš. A za druhé žádný plugin nebude! Přijde pouze nový mildhybrid 1.2 100kw. Auto.cz zase úplně mimo. . . .
No, a s mild hybridem to bude použitelné.
Myslím.
Ještě by mohli trochu zlepšit ten čumák... a zútulnit interiér.
Ale to docela klidně můžou, z nějakého důvodu si stratégové všech automobilek myslí, že elektroauto musí vypadat vyděšeně a mít nudný interiér.
Myslím.
Ještě by mohli trochu zlepšit ten čumák... a zútulnit interiér.
Ale to docela klidně můžou, z nějakého důvodu si stratégové všech automobilek myslí, že elektroauto musí vypadat vyděšeně a mít nudný interiér.
Xylo
Jen tak mimochodem jsem si všiml, že dle SDA bylo zaregistrováno v červnu 2023 125 Tesel Y. Enyaqů bylo registrováno 113, z toho 111 nových, z toho 17 na Škoda Auto a.s. Takže po dlouhé době máme nové nejprodávanější elektroauto v ČR (v červnu 2023) a není to škodovka.
Jen tak mimochodem?
Maluješ si obrázky, kolik Tesel se prodalo... Ty snad máš nějaký jejich akcie.
:-)
Maluješ si obrázky, kolik Tesel se prodalo... Ty snad máš nějaký jejich akcie.
:-)
Mimochodem takový kraviny jako jsou akcie nebo peníze mě nezajímají :-! . Normálně na stránky SDA nechodím, protože čerpán daleko detailnější informace z Ministerstva dopravy - Centrálního registru vozidel (zde http://www.mdcr.cz/…statistiky-2022,).
×
Sdílení komentáře
×
neviem, ako to je - ale spaľovák žerie v meste viac ako mimo neho. U EV by to malo byť naopak? Neustále rozjazdy a malá rýchlosť znižujú spotrebu energie?
Na diaľnici točí ev vysoké otáčky keďže nemá prevodovku.
necet sem co placnul meky
Bo minimalizujes vlastni spotrebu.
A tim padem spotreba klesa s rychlosti - za idealnich podminek dosahne minima pri nizsi rychlosti.
Rekuperace je pro ultranizkou spotrebu nesmysl - jen dodatecne ztraty. Pro ultranizkou spotrebu musis "(do)plachtit". Rekuperujes jen kdyz to nejde jinak.
Muj odhad je, ze mestska EV budou mit nejnizsi spotrebu okolo 30-40km/h.
Pri teto rychlosti by bylo mozne i dosahnout zminovanych 600km.
Resp. verim tomu, ze ja bych s tim autem v idealnich mestkych podminkach - 20°C a plynuly provoz - 600km ujel.
U EV velmi obecně čím menší rychlost tím menší spotřeba, rozjezdy spotřebu moc nezvyšují (trochu ale ano, i u EV je ideál plynulá jízda, rekuperace není 100% efektivní).
Ja jsem schopny se dostat se svym autem hluboko pod deset...
Ano, nikdo za tuto spotrebu v praxi jezdit nebude.
Ale myslim, ze dosazitelna je.
Az mi Fiat to auto pujci na par dni, tak 600km na nabiti ujedu. ;-)
A k cemu mi tenhle udaj jako v realnym svete asi je? Proste jezdim za 5,5-6,5.
Ja jen tvrdim, ze to bude dosazitelne.
Nechapu, že někteří pořád mají to nutkání mluvit k EV nebo hybridům, jak se s nimi jezdi, jak se chovaji, kdyz s nimi nemají vůbec zkušenosti.
Vyjadřovat se budu k čemu já budu chtít. Tuhle repliku z konce tvého příspěvku i pózu lepšího člověka si strč tam, kde slunce nesvítí ;-)
EVDB
Spotřeba vozidla 203 Wh/km
Hodnocení WLTP (TEL)
Jmenovitá spotřeba 162 Wh/km
Spotřeba vozidla 139 Wh/km
Hodnoty WLTP (TEH)
Jmenovitá spotřeba 180 Wh/km
Spotřeba vozidla 154 Wh/km
Píšou:
Jmenovité hodnoty = oficiální údaje zveřejněné výrobcem. Jmenovité hodnoty spotřeby a ekvivalentu paliva zahrnují ztráty při nabíjení.
Vozidlo = vypočtená spotřeba energie z baterie, kterou vozidlo využívá pro pohon a palubní systémy.
Real Energy Consumption - between 139 - 284 Wh/km
Čili po přeložení 13,9 - 28,4 kWh/100KM, to by sedlo ;-)
Průměr tedy 21,15 kWh/100km, kdy baterie má použitelných 64kWh = dojezd 302km v realitě ze 100-0%... Což jak víme od všech zasvěcených se nepoužívá, čili 80-10% je v průměru dojezd 211km, no paráda :yes:
Nechapu, proc majitele spalovaku maji neustalou potrebu,
nadsazovat EV spotrebu?
21,5kWh v zime na dalnici je vyborny vysledek. :yes:
Nedavno jsem tu psal, ze jezdim v lete v pohode do 15kWh, ale bylo mi zde vysvetlovano, ze ne. :D
Aniz by vubec diskuter vedel, cim jezdim.
:-)
A ano, z tohoto pohledu jsem lepší, protože hodnotím auta podle osobních zkušenosti, jinak na ne nazor nemám dokud je neprojedu, narozdil od tebe a tvých domněnek.
Presne tohle dělá lúza, ví všechno nejlépe, ale nikdy to ani neviděla, natož nezkoušela. Aneb "kyselé hrozny".