Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Za volantem Peugeotu 508 po faceliftu: Má moderní design a nejdostupnější hybrid

Nový vylepšený Peugeot 508 se už oficiálně prodává na českém trhu. Přijal jsem pozvání automobilky, abych si jej poprvé vyzkoušel na silnicích ve Španělsku. Nejzásadnější novinkou modelu je však hlavně stylovější design.
Zpět na článek
10. 7. 2023 09:00
10. 7. 2023 11:41
10. 7. 2023 11:41
10. 7. 2023 10:54
10. 7. 2023 10:59
10. 7. 2023 11:07
10. 7. 2023 11:27
10. 7. 2023 12:05
10. 7. 2023 13:04
10. 7. 2023 14:38
10. 7. 2023 11:49
10. 7. 2023 12:09
10. 7. 2023 12:26
10. 7. 2023 12:53
10. 7. 2023 14:46
10. 7. 2023 15:43
10. 7. 2023 12:48
11. 7. 2023 14:10
11. 7. 2023 14:38
10. 7. 2023 08:58
Tohle je jedno velké zklamání
Jak designu, ta přední světla jsou opravdu hnusná a u kombi auto působí na fotkách dost těžkopádně s tím vysokým pontonem karoserie. Nesourodý vnitřek je plný cingrlátek, umělého chromu a divného černého plastu. Korunu pak tomu dávají nedůstojné motorizace - 3hrnkova 1.2l dopovaná elektrikou :no: Za to opravdu chceš dát 1.3 milionu… Takže to bude zas pěkný propadák ;-)
Rozbalit vlákno
4
10. 7. 2023 10:44
Re: Tohle je jedno velké zklamání
Tak vraj interier ma u zakaznikov obrovsky uspech a budu v to pokracovat dalej. To je vyjadrenie vedenia firmy.
10. 7. 2023 16:30
Re: Tohle je jedno velké zklamání
Tento interiér má u zákazníkov úspech, čierny piano lak je najpraktickejší na svete vrátane vesmíru, VW dotykové plochy na volante tak isto, dotykové ovládanie na displeji je najergonomickejšie riešenie (lepšie už ani nemôže byť), samostatné tlačidlá sú úplná blbosť, háčiky na tašky v kufri tak isto, blá, blá blá...
Ak Číňania budú počúvať názory zákazníkov a motoristickej verejnosti, tak výrobcovia z EÚ to do 5 rokov môžu rovno zabaliť...
Avatar - 3_diamanty
11. 7. 2023 12:29
Re: Tohle je jedno velké zklamání
Celkovo 508 je pre mna jak vyzorom tak predajmi velkym sklamanim... superb moze byt v klude... tento fr krasavec skonci zrejme ako talisman ci insignia .. chybat nebude
11. 7. 2023 15:14
Re: Tohle je jedno velké zklamání
Ano, o té doby, co zrušili 2.0HDI jsou prodeje na bodu mrazu. PHEV jsou na okraji zájmu ;-)

Btw v ČR se prodalo jen 14ks za 1H2023 :-[] V EU se loni prodalo asi jen 23tis ks = propadák…
Avatar - twistedTSD
10. 7. 2023 09:00
Hmm
Drápky zajímavé, ale nabídka motorizací furt o ničem, řekl bych. 1.2 tříválec u Hybrid 180 je asi nesmysl, ne? Autorevue píše o 1.6. Každopádně si myslím, že dostupnější hybrid spočívající v ceně nižší o 50k je poněkud zbytečný.
Rozbalit vlákno
2
10. 7. 2023 11:41
Re: Hmm
Ano, mají tam chybu. Peugeot má plug-in hybridy postavené na 1.6. PureTech. 1.2 puretech používá u nových mild hybridů.
10. 7. 2023 11:41
Re: Hmm
Ano, mají tam chybu. Peugeot má plug-in hybridy postavené na 1.6. PureTech. 1.2 puretech používá u nových mild hybridů.
10. 7. 2023 09:38
Opět katastrofální motorizace...
Hmm, na facelift žádné auto nejezdí a pokud u Peugeotu nejsou schopni nabídnout jedinou důstojnou nehybridizovanou motorizaci, je to auto prostě nekoupitelné. A to i v případě, že by se zbavilo toho příšerného i-Cocpitu... :-O :-(
P.S.: Obludně těžká a složitá hybridní verze PSE je jen trapnou parodií na dřívější úžasné peugeotovské verze GTi, resp. Mi16, natož pak T16..... :-( :-O
Rozbalit vlákno
11
Avatar - KANKUNEN
10. 7. 2023 10:25
Re: Opět katastrofální motorizace...
Je důležité, aby ze strany EU přestaly být podvodně zvýhodňovány PHEV. Až pak by se mohly rozšířit klasické hybridy, které jsou levnější a nemusíš navíc běhat s prodlužkou.
Avatar - JirkaVejrazka
10. 7. 2023 10:51
Re: Opět katastrofální motorizace...
Nikdo nikomu nebrani koupit si levnejsi klasicky hybrid, ne?
10. 7. 2023 11:05
Re: Opět katastrofální motorizace...
Ale když on tak hrozně moc chce Peugeot a zrovna jak na potvoru to u Pažoutů neumějí :-)
Avatar - KANKUNEN
10. 7. 2023 11:08
Re: Opět katastrofální motorizace...
Novinkou Peugeotu 508 na českém trhu je nový základní plug-in Hybrid 180. Bavíme se pod článkem o Peugeotu o Peugeotu, že.
Avatar - twistedTSD
10. 7. 2023 11:39
Re: Opět katastrofální motorizace...
Brání Peugeot = žádný nenabízí. PHEV mu emise srazí dost.
10. 7. 2023 12:44
Re: Opět katastrofální motorizace...
Peugeot reaguje na podporu velkych EU ekonomik, ktore podporuje PHEVka. Rozhodnutie EU je v metodike vypoctu emisii len na prvych 100km, co zasadne ovplyvnuje rozhodovanie o motorizaciach. Ziskane cislo emisii v g/100km je nasledne vyuzita na dotovanie na narodnej urovni a penalizacie automobiliek. Racionalna hybridizacia naopak podporovana nie je a to je asi trochu chyba.
Tvoj naznak, ze sa zakaznik rozhoduje slobodne a nikto mu v nicom nebrani nedava zmysel. Klasicky hybrid je totiz systematicky znevyhodbovany...ergo penalizuje zakaznika aj ked je v metrike emisnej stopy uspornejsi.
Avatar - KANKUNEN
10. 7. 2023 12:51
Re: Opět katastrofální motorizace...
Podpis, :yes: . A teď ještě ten vzorec výpočtu nesmyslu: Kombinovaná spotřeba 1,5 litru na sto kilometrů vypadá na papíře fantasticky. Kde se ale vůbec vzala? V rámci měřícího cyklu se zjišťuje čistě elektrický dojezd a na jeho základě se pak snižuje spotřeba vypočtena při dalším měření s vybitými bateriemi. Elektrický dojezd 25 km sníží spotřebu na polovinu, 75 km už výsledné číslo vydělí čtyřmi (největší benefit, kterého lze dosáhnout). Většina plug-in hybridů má dojezd okolo 50 kilometrů, což spotřebu v litrech snižuje zhruba na třetinu. Velice zjednodušeně lze tedy říct, že spotřeba v reálu by měla být třikrát vyšší než v tabulkách. A to pořád pracujeme se starší metodikou NEDC, která je pro letošní rok stále ještě relevantní.
Avatar - JirkaVejrazka
10. 7. 2023 12:58
Re: Opět katastrofální motorizace...
Mam doma klasicky hybrid a PHEV. Jeden klasicky hybrid jsem uz prodal. Pri nakupu HEV mi nikdo nebranil ho koupit, nikdo me nepremloval abych radsi koupil PHEV (prestoze se ve stejne karosarske verzi vyrabi a u nas prodava).

Realnou dlouhodobou spotrebu na svem PHEV mam nekde okolo 2,3 litru benzinu na 100 km. Takze se tak uplne nedivim, ze je EU "prosazuje".

Abych byl objektivni - ta metodika vypoctu se mi take nelibi. Byl bych vsema deseti pro to, aby to bylo jako v USA kdy se udava spotreba v ciste elektrickem rezimu a druhy povinny udaj je spotreba benzinu/nafty v rezimu s vybitou baterkou.
10. 7. 2023 13:07
Re: Opět katastrofální motorizace...
Diskusia zacala tym, ze EU nieco podporuje. Ak sa zhodneme na tom, ze to je regulacia, tak ju niekto musi zaplatit...
Naklady na usetrne tony CO2 su neadekvatne. Pri rozdiele 10 000€ a rocnej uspore povedzme 1.5 tony( a to by si musel mat nabeh tak 40000km) to je za 10 rokov 15 ton CO2...
Je to ekonomicko, ekologicky nezmysel...
Takze to ze sa tomu necudujes moze byt aj tym, ze nehodnotis sirsie suvislosti...
Ak ako zakaznik chces take naklady znasat, tak ja som s tym OK a kup si to ako luxusny tovar. Ale netvarme sa, z eto je ekologicke...
10. 7. 2023 14:44
Re: Opět katastrofální motorizace...
Presne tak, dobre napísané. :yes: Že full-hybridy nie sú nijak podporované a plug-in hybridy áno, je podľa mňa veľká chyba. Ale ako píše Jirka, oželiem to, že sa mi 508 veľmi páči a bez problémov sa uspokojím aj s hybridnou Corollou, ktorá je lacnejšia a asi aj dlhšie vydrží. :)
Avatar - Ozzman
10. 7. 2023 10:57
Re: Opět katastrofální motorizace...
No u PHEV běhat s prodlužkou nemusíš, když nechceš, pořád to má ještě spalovák :) Mne více odradilo, jak ten PHEV u Peugeotu ne/Funguje i když má nabito. Zvláštní reakce převodovky a motoru (1.6 PT + elektro v 408)
10. 7. 2023 10:52
??? proč???
Facelift se vůbec nepovedl a nabídka motorizací je katastrofální.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Allo
10. 7. 2023 10:54
Heh
Prodeje budou katastrofální si troufám tvrdit, design hezký není, motory nejsou, a spousta lidí nemá rádo icockpit, takže rip Peugeot :no:
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Ozzman
10. 7. 2023 10:59
Re: Heh
Jsem primárně odpůrce, ale musím říct, že bych si zvykl, ty nejnovější ickckpity se za mne dají zkousnout a po chvíli mi to nepřišlo tak strašné, že bych kvuli tomu auto nevzal...
10. 7. 2023 11:07
Re: Heh
Co je na tom tak hrozně nepovedeného, respektive, proč to tak vadí? Hádám, ta 508 PHEV co jsem v ní jel, to asi měla a nerozumím, v čem mám vidět problém.
Avatar - Ozzman
10. 7. 2023 11:27
Re: Heh
Maly volant nízko, malé budíky, je to zvláštní, ale ty máš palubku na středové konzoli, tobě to asi zvláštní nepřišlo :D
10. 7. 2023 12:05
Re: Heh
Právě že když někdo preferuje mechanické budíky za volantem, proč má problém s displejem s obrázky budíků za volantem? IMHO žádná změna a že by byly malé to mi taky nepřišlo.
Avatar - Ozzman
10. 7. 2023 13:04
Re: Heh
Protože jsou nízko a menší. Já mam budíky spíše před sebou, a né u kolen :)
10. 7. 2023 14:38
Re: Heh
Problém je v tom, že to nutí jednu polohu sezení/nastavení abys na všechno viděl. Proto se podle mě tak liší ty názory, protože pro každou postavu to může znamenat jiné možnosti nastavení...
10. 7. 2023 11:49
trend
trend je min benzinu, nafta (skoro) zadna a vic elektriky.
tedy slabsi benzinovy motor a schopnejsi elektricky
tohle auto jde v tomhle trendu
motor je 1.6 (zadnej trojhrnek 1.2) se 110 resp 132kW a k tomu elektricka vypomoc
tedy ciste na benzin tohle tuctovy auto pojede aspon 220, kam se vetsina tehle aut nikdy nepodiva
s narustajici kapacitou baterky se trend bude jeste vic prohlubovat - jeste slabsi spalovak a jeste silnejsi elektro s delsim dojezdem, az prijde chvile, kdyz spalovak uplne pozbyde smysl
muzeme o tom vest spory, muzeme s tim nesouhlasit, ale to je tak vsechno, co se proti tomu da delat ...
podobne se mozna hadali nasi pra-pra-dedove, pred sto lety, kdyz prechazeli z konu na auta
Rozbalit vlákno
6
Avatar - twistedTSD
10. 7. 2023 12:09
Re: trend
Nejde v žádném trendu, prostě nemají motory, tak tam cpou ICE z 208 a otravná PHEV. Divím se, že je baví do 508 pořád strkat prachy. Kolik toho prodají? 20 000 ročně? Přitom jinak zajímavé auto. Škoda.
10. 7. 2023 12:26
Re: trend
Tvoje srovnání bohužel kulhá na obě nohy. Nebo myslíš, že našim dědečkům (či spíše pradědečkům) jejich vláda ty koně zakazovala či schválně brutálně zdaňovala? :-)
10. 7. 2023 12:53
Re: trend
Vies co bolo JRD...a vies ako boli oznaceni ti, co chceli na svojom gazdovstve na svojich obhospodarovat podu po 1948? A vies co sa im stalo? Jasne ze ti je kon zbytocny, ked nemas pole na ktorom ho vyuzijes...kone prestali davat zmysel potom, co doslo k znarodneniu pody...a nariadenemu zavadzaniu mechanizacie...takze tolko k Tvojej otazke :)
10. 7. 2023 14:46
Re: trend
Samozřejmě meleš kraviny. Mluvím o začátku 20. století, ne o období po r. 1948. A ipokud by se období totality dalo srovnávat s dnešem, bylo by to hodně smutné, nemyslíš?
10. 7. 2023 15:43
Re: trend
Ako som mal vediet o akom obdobi pises? (Ked uz tu niekto mele kraviny...)
Mame 2023, moj dedo mal v 1948 25 rok(z coho som skladal moju odpoved)...pradedo mal 25 niekedy v roku 1920...to sme mali v oblasti CSR cca 5000 aut.
https://www.auto.cz/…roku-1918-123922
Mimochodom.bolo to tesne po skonceni 1.sv vojne v ktorej zomrelo ak google neklame do 10 milionov koni(asi uznas, ze koni bolo podstatne menej ako ludi, proste koniky neboli!)...a zaroven to boli prave industrialne prebytky a a "zcivilnovanie" priemyselnych kapacit povodne vojnovych ekonomik, ktore umoznili rozvoj mobility..podobne ako po 2. Sv vojne...
Dedukujem, ze za masivny rozvoj priemyselnych kapacit v extremne kratkom case sme zaplatili milionynludskych zivotov a tieto kapacity nasledne umoznili dostupnejsiu techniku.
A inak...vies ze aj pocas oboch vojen ludom bezne brali hospodarske zvierata na vojenske ucely...vies to ze? Mozno aj tam sa skryva odpoved na tvoju povodnu otazku.
Teraz mi napadlo...mozno si myslel medzivojnove obdobie...a ano tam sa masivne presadalo na auta...bola sice celosvetova hospodarska kriza, ale moravaci a prazaci stali pred mototechnou, aby mohli nakupit...to len zbytok sveta hladoval...
Noze mi este nieco napis :)
10. 7. 2023 12:48
Re: trend
Clovece...ja som 40tnik, ani jeden z mojich dedov nemal auto a nikdy ho nesoferoval...vy ste asi celkom bohata rodina, ked tvoji pra-pra-dedovia uz prechadzali na auta...
Avatar - WinDiesel
10. 7. 2023 14:26
Za ty prachy je tedy ten hybrid stále nedostupný
Opravdu si nemyslím, že je 3-válec 1,2 slušnou motorizací pro auto této třídy a této ceny. Pažout fuj.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Mikesus
10. 7. 2023 19:04
Re: Za ty prachy je tedy ten hybrid stále nedostupný
Až na to, ze tam 1.2PT není, ale 1.6. Což tedy není o moc lepší podle mého.
Avatar - sargis
11. 7. 2023 14:10
no nic
Vidim to na malo jazdenu Insigniu s riadnym dieselom, kym este su. Aj cena dobra, aj auto pekne. Toto je uz taky posledny vykrik nepremiovej D-triedy s divnou ponukou motorizacie.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - twistedTSD
11. 7. 2023 14:38
Re: no nic
Poslední výkřik bude B9 a Sup, tam to snad bude za něco stát. 508 je takový výkřik zoufalství Peugeotu, který si řekl, že vytře zrak konkurenci supermainstreamovým polykačem kilometrů, a po pár měsících mu došlo, že tam bude muset nacpat motory z B segmentu, protože zkatoval kosty a emise až na dřeň.