Nový vylepšený Peugeot 508 se už oficiálně prodává na českém trhu. Přijal jsem pozvání automobilky, abych si jej poprvé vyzkoušel na silnicích ve Španělsku. Nejzásadnější novinkou modelu je však hlavně stylovější design.
Jak designu, ta přední světla jsou opravdu hnusná a u kombi auto působí na fotkách dost těžkopádně s tím vysokým pontonem karoserie. Nesourodý vnitřek je plný cingrlátek, umělého chromu a divného černého plastu. Korunu pak tomu dávají nedůstojné motorizace - 3hrnkova 1.2l dopovaná elektrikou :no: Za to opravdu chceš dát 1.3 milionu… Takže to bude zas pěkný propadák ;-)
Tento interiér má u zákazníkov úspech, čierny piano lak je najpraktickejší na svete vrátane vesmíru, VW dotykové plochy na volante tak isto, dotykové ovládanie na displeji je najergonomickejšie riešenie (lepšie už ani nemôže byť), samostatné tlačidlá sú úplná blbosť, háčiky na tašky v kufri tak isto, blá, blá blá...
Ak Číňania budú počúvať názory zákazníkov a motoristickej verejnosti, tak výrobcovia z EÚ to do 5 rokov môžu rovno zabaliť...
Celkovo 508 je pre mna jak vyzorom tak predajmi velkym sklamanim... superb moze byt v klude... tento fr krasavec skonci zrejme ako talisman ci insignia .. chybat nebude
Drápky zajímavé, ale nabídka motorizací furt o ničem, řekl bych. 1.2 tříválec u Hybrid 180 je asi nesmysl, ne? Autorevue píše o 1.6. Každopádně si myslím, že dostupnější hybrid spočívající v ceně nižší o 50k je poněkud zbytečný.
Hmm, na facelift žádné auto nejezdí a pokud u Peugeotu nejsou schopni nabídnout jedinou důstojnou nehybridizovanou motorizaci, je to auto prostě nekoupitelné. A to i v případě, že by se zbavilo toho příšerného i-Cocpitu... :-O:-(
P.S.: Obludně těžká a složitá hybridní verze PSE je jen trapnou parodií na dřívější úžasné peugeotovské verze GTi, resp. Mi16, natož pak T16..... :-(:-O
Je důležité, aby ze strany EU přestaly být podvodně zvýhodňovány PHEV. Až pak by se mohly rozšířit klasické hybridy, které jsou levnější a nemusíš navíc běhat s prodlužkou.
Peugeot reaguje na podporu velkych EU ekonomik, ktore podporuje PHEVka. Rozhodnutie EU je v metodike vypoctu emisii len na prvych 100km, co zasadne ovplyvnuje rozhodovanie o motorizaciach. Ziskane cislo emisii v g/100km je nasledne vyuzita na dotovanie na narodnej urovni a penalizacie automobiliek. Racionalna hybridizacia naopak podporovana nie je a to je asi trochu chyba.
Tvoj naznak, ze sa zakaznik rozhoduje slobodne a nikto mu v nicom nebrani nedava zmysel. Klasicky hybrid je totiz systematicky znevyhodbovany...ergo penalizuje zakaznika aj ked je v metrike emisnej stopy uspornejsi.
Podpis, :yes: . A teď ještě ten vzorec výpočtu nesmyslu: Kombinovaná spotřeba 1,5 litru na sto kilometrů vypadá na papíře fantasticky. Kde se ale vůbec vzala? V rámci měřícího cyklu se zjišťuje čistě elektrický dojezd a na jeho základě se pak snižuje spotřeba vypočtena při dalším měření s vybitými bateriemi. Elektrický dojezd 25 km sníží spotřebu na polovinu, 75 km už výsledné číslo vydělí čtyřmi (největší benefit, kterého lze dosáhnout). Většina plug-in hybridů má dojezd okolo 50 kilometrů, což spotřebu v litrech snižuje zhruba na třetinu. Velice zjednodušeně lze tedy říct, že spotřeba v reálu by měla být třikrát vyšší než v tabulkách. A to pořád pracujeme se starší metodikou NEDC, která je pro letošní rok stále ještě relevantní.
Mam doma klasicky hybrid a PHEV. Jeden klasicky hybrid jsem uz prodal. Pri nakupu HEV mi nikdo nebranil ho koupit, nikdo me nepremloval abych radsi koupil PHEV (prestoze se ve stejne karosarske verzi vyrabi a u nas prodava).
Realnou dlouhodobou spotrebu na svem PHEV mam nekde okolo 2,3 litru benzinu na 100 km. Takze se tak uplne nedivim, ze je EU "prosazuje".
Abych byl objektivni - ta metodika vypoctu se mi take nelibi. Byl bych vsema deseti pro to, aby to bylo jako v USA kdy se udava spotreba v ciste elektrickem rezimu a druhy povinny udaj je spotreba benzinu/nafty v rezimu s vybitou baterkou.
Diskusia zacala tym, ze EU nieco podporuje. Ak sa zhodneme na tom, ze to je regulacia, tak ju niekto musi zaplatit...
Naklady na usetrne tony CO2 su neadekvatne. Pri rozdiele 10 000€ a rocnej uspore povedzme 1.5 tony( a to by si musel mat nabeh tak 40000km) to je za 10 rokov 15 ton CO2...
Je to ekonomicko, ekologicky nezmysel...
Takze to ze sa tomu necudujes moze byt aj tym, ze nehodnotis sirsie suvislosti...
Ak ako zakaznik chces take naklady znasat, tak ja som s tym OK a kup si to ako luxusny tovar. Ale netvarme sa, z eto je ekologicke...
Presne tak, dobre napísané. :yes: Že full-hybridy nie sú nijak podporované a plug-in hybridy áno, je podľa mňa veľká chyba. Ale ako píše Jirka, oželiem to, že sa mi 508 veľmi páči a bez problémov sa uspokojím aj s hybridnou Corollou, ktorá je lacnejšia a asi aj dlhšie vydrží. :)
No u PHEV běhat s prodlužkou nemusíš, když nechceš, pořád to má ještě spalovák :) Mne více odradilo, jak ten PHEV u Peugeotu ne/Funguje i když má nabito. Zvláštní reakce převodovky a motoru (1.6 PT + elektro v 408)
Jsem primárně odpůrce, ale musím říct, že bych si zvykl, ty nejnovější ickckpity se za mne dají zkousnout a po chvíli mi to nepřišlo tak strašné, že bych kvuli tomu auto nevzal...
Co je na tom tak hrozně nepovedeného, respektive, proč to tak vadí? Hádám, ta 508 PHEV co jsem v ní jel, to asi měla a nerozumím, v čem mám vidět problém.
Právě že když někdo preferuje mechanické budíky za volantem, proč má problém s displejem s obrázky budíků za volantem? IMHO žádná změna a že by byly malé to mi taky nepřišlo.
Problém je v tom, že to nutí jednu polohu sezení/nastavení abys na všechno viděl. Proto se podle mě tak liší ty názory, protože pro každou postavu to může znamenat jiné možnosti nastavení...
trend je min benzinu, nafta (skoro) zadna a vic elektriky.
tedy slabsi benzinovy motor a schopnejsi elektricky
tohle auto jde v tomhle trendu
motor je 1.6 (zadnej trojhrnek 1.2) se 110 resp 132kW a k tomu elektricka vypomoc
tedy ciste na benzin tohle tuctovy auto pojede aspon 220, kam se vetsina tehle aut nikdy nepodiva
s narustajici kapacitou baterky se trend bude jeste vic prohlubovat - jeste slabsi spalovak a jeste silnejsi elektro s delsim dojezdem, az prijde chvile, kdyz spalovak uplne pozbyde smysl
muzeme o tom vest spory, muzeme s tim nesouhlasit, ale to je tak vsechno, co se proti tomu da delat ...
podobne se mozna hadali nasi pra-pra-dedove, pred sto lety, kdyz prechazeli z konu na auta
Nejde v žádném trendu, prostě nemají motory, tak tam cpou ICE z 208 a otravná PHEV. Divím se, že je baví do 508 pořád strkat prachy. Kolik toho prodají? 20 000 ročně? Přitom jinak zajímavé auto. Škoda.
Tvoje srovnání bohužel kulhá na obě nohy. Nebo myslíš, že našim dědečkům (či spíše pradědečkům) jejich vláda ty koně zakazovala či schválně brutálně zdaňovala? :-)
Vies co bolo JRD...a vies ako boli oznaceni ti, co chceli na svojom gazdovstve na svojich obhospodarovat podu po 1948? A vies co sa im stalo? Jasne ze ti je kon zbytocny, ked nemas pole na ktorom ho vyuzijes...kone prestali davat zmysel potom, co doslo k znarodneniu pody...a nariadenemu zavadzaniu mechanizacie...takze tolko k Tvojej otazke :)
Samozřejmě meleš kraviny. Mluvím o začátku 20. století, ne o období po r. 1948. A ipokud by se období totality dalo srovnávat s dnešem, bylo by to hodně smutné, nemyslíš?
Ako som mal vediet o akom obdobi pises? (Ked uz tu niekto mele kraviny...)
Mame 2023, moj dedo mal v 1948 25 rok(z coho som skladal moju odpoved)...pradedo mal 25 niekedy v roku 1920...to sme mali v oblasti CSR cca 5000 aut. https://www.auto.cz/…roku-1918-123922
Mimochodom.bolo to tesne po skonceni 1.sv vojne v ktorej zomrelo ak google neklame do 10 milionov koni(asi uznas, ze koni bolo podstatne menej ako ludi, proste koniky neboli!)...a zaroven to boli prave industrialne prebytky a a "zcivilnovanie" priemyselnych kapacit povodne vojnovych ekonomik, ktore umoznili rozvoj mobility..podobne ako po 2. Sv vojne...
Dedukujem, ze za masivny rozvoj priemyselnych kapacit v extremne kratkom case sme zaplatili milionynludskych zivotov a tieto kapacity nasledne umoznili dostupnejsiu techniku.
A inak...vies ze aj pocas oboch vojen ludom bezne brali hospodarske zvierata na vojenske ucely...vies to ze? Mozno aj tam sa skryva odpoved na tvoju povodnu otazku.
Teraz mi napadlo...mozno si myslel medzivojnove obdobie...a ano tam sa masivne presadalo na auta...bola sice celosvetova hospodarska kriza, ale moravaci a prazaci stali pred mototechnou, aby mohli nakupit...to len zbytok sveta hladoval...
Noze mi este nieco napis :)
Clovece...ja som 40tnik, ani jeden z mojich dedov nemal auto a nikdy ho nesoferoval...vy ste asi celkom bohata rodina, ked tvoji pra-pra-dedovia uz prechadzali na auta...
Vidim to na malo jazdenu Insigniu s riadnym dieselom, kym este su. Aj cena dobra, aj auto pekne. Toto je uz taky posledny vykrik nepremiovej D-triedy s divnou ponukou motorizacie.
Poslední výkřik bude B9 a Sup, tam to snad bude za něco stát. 508 je takový výkřik zoufalství Peugeotu, který si řekl, že vytře zrak konkurenci supermainstreamovým polykačem kilometrů, a po pár měsících mu došlo, že tam bude muset nacpat motory z B segmentu, protože zkatoval kosty a emise až na dřeň.