Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Za volantem Peugeotu 508 po faceliftu: Má moderní design a nejdostupnější hybrid

Lukáš Volšický
Diskuze (39)

Nový vylepšený Peugeot 508 se už oficiálně prodává na českém trhu. Přijal jsem pozvání automobilky, abych si jej poprvé vyzkoušel na silnicích ve Španělsku. Nejzásadnější novinkou modelu je však hlavně stylovější design.

Nový Peugeot 508 konečně přijíždí do Česka. Francouzská automobilka letos v únoru představila modernizaci svého vlajkového liftbacku a kombíku, se kterým zacílila na novou mladší klientelu. Novinku uvádí na trh ve třech provedeních s celkem šesti motorizacemi. Hlavním lákadlem vylepšené „pětsetosmičky“ je ještě atraktivnější elegantní design v kombinaci s pokročilejšími technologiemi a modernější kabinou.

Za novým Peugeotem 508 jsem koncem června vyrazil do španělské Málagy s velkými očekáváními, protože odcházejícího předchůdce dodnes uznávám za jedno z nejkrásnějších normálních aut dneška. A teď můžu potvrdit, že ani novinka není zklamáním, protože s vyspělejším designem vypadá snad ještě lépe. Dřívější model najednou vypadá zastarale, přičemž 508 přichází o jeden ze svých charakteristických rysů.

Rozlučte se s „lvími zuby“, přivítejte „lví drápy“

Originální „lví zuby“, jak designéři značky přezdívají dennímu svícení, jsou minulostí. Modernější design představuje novou větší masku chladiče s novým denním svícením s trojicí svislých LED linií s trojrozměrným efektem, která přirozeněji zapadá do celkového stylingu. Novým světelným motivem jsou „lví drápy“-, které najdeme také v grafice koncových světel s animovanými blikači. Novinkou je i nápis Peugeot přispívající vizuálnímu dojmu širšího auta.

Technologickou novinkou v exteriéru a standardem pro celou modelovou řadu 508 jsou také přední světlomety s neoslňující technologií Matrix LED. Peugeot současně zachovává i sportovnější variantu PSE (Peugeot Sport Engineered) se sportovnějším designem a unikátním rozpoznávacím rysem, jakým je kontrastní maska. Nové jsou i designy kol a zákazníci si mohou vybrat celkem sedmi odstínů laků, tří zcela nových – bílé Okénite, modré Eclipse a šedé Titane.

Video se připravuje ...

Modernější infotainment a nový volič převodovky

Charakteristickým standardem modernizovaného Peugeotu 508 i nadále zůstává až kontroverzní architektura interiéru i-Cockpit se specifickou ergonomií i pozicí za volantem. Originální koncepce bohužel nevyhovuje všem řidičům a jejím základem je kompaktnější volant se zploštělým věncem spolu s výše umístěným digitálním přístrojovým štítem. Ten se nově představuje s 12” konfigurovatelným displejem.

V Peugeotu modernější kabinu vybavili 10” dotykovou obrazovkou s novým vylepšeným infotainmentem Peugeot i-Connect Advanced s pokročilejším rozhraním, online navigací TomTom, hlasovým ovládáním, vzdálenými bezdrátovými aktualizacemi a připojením dvou mobilních telefonů přes bluetooth. Rychlejší přístup k nejdůležitějším nastavením pak zachovávají klasická tlačítka inspirovaná klávesami klavíru.

Automobilka pokračuje i ve zpříjemňování života s nejnovějšími modely a i novou 508 už vybavila minimalistickým voličem automatu. Dřívější větší joystick je minulostí, teď už si vystačí s malým voličem. Ten oceníte zejména při parkování, protože změna směru jízdy je díky němu intuitivnější a výrazně rychlejší. U spalovacích verzí je doplněn režimem „M“ pro manuální řazení pádly pod volantem, u plug-in hybridů pak režimem „B“ pro silnější rekuperaci.

Peugeot při modernizaci vylepšil i asistenční výbavu s rozšířeným čtením dopravních značek, systémem nočního vidění, adaptivním tempomatem nebo vylepšenou parkovací kamerou. A než se konečně dostanu k prvním jízdním dojmům, připomínám, že nová „pětsetosmička“ se bude prodávat pouze ve dvou výbavách — Allure a GT. Dřívější GT Pack je minulostí. Pro nejnáročnější zájemce je připravena vrcholná verze PSE se sportovněji vypadajícím stylingem a nejvýkonnější technikou.

Nový dostupnější plug-in hybrid, sportovní PSE zůstává

Novinkou Peugeotu 508 na českém trhu je nový základní plug-in Hybrid 180, v Česku se ještě před modernizací neprodával. Technicky sdílí základ s u nás už dříve dostupnou variantou plug-in Hybrid 225 a kombinuje benzinovou šestnáctistovku PureTech s jedním elektromotorem pohánějícím přední kola. Systémový výkon dosahuje 132 kW (180 koní). Hlavním cílem je udělat elektrifikovanou 508 dostupnější pro více zákazníků.

Ve Španělsku jsem se současně svezl s vrcholnou sportovnější 508 PSE, která je jediným plug-in hybridem se dvěma elektromotory a systémovým výkonem 265 kW (360 koní). Nejsilnější „pětsetosmička“ se při modernizaci modelu nedočkala žádných technických změn a i nadále zaujme solidní rychlostí. S „elektrickou“ čtyřkolkou se dvěma elektromotory – jedním v osmistupňové automatické převodovce e-EAT8 od Aisinu, druhým na zadním nápravě. Čistě na elektřinu přitom umí jezdit až do 140 km/h.

Nejdostupnější alternativou k vrcholné čtyřkolce je nová předokolka Hybrid 180, která je v nabídce nadřazena dvěma čistě spalovacím motorizacím – zážehové PureTech 130 EAT8 a vznětové BlueHDi 130 EAT8. Peugeot v nejnovějším modelu překvapivě nepředstavuje novou 48voltovou mild-hybridní jednotku o Hybrid 48V, jakou už začíná nabízet v dalších letos modernizovaných modelech.

Zahájení prodeje nového Peugeotu 508 na evropském trhu proběhlo letos v červnu. Liftback se v Česku začíná prodávat se základní cenou od 990.000 korun, za kombi SW zaplatíte minimálně 1.025.000 korun.

Peugeot 508 a 508 SW: Český ceník
Výbava Motor Cena fastback Cena kombi SW
Allure BlueHDi 130 990.000 Kč 1.025.000 Kč
Allure Hybrid 180 1.200.000 Kč 1.235.000 Kč
Allure Hybrid 225 1.250.000 Kč 1.285.000 Kč
GT Hybrid 225 1.320.000 Kč 1.360.000 Kč
Video se připravuje ...
Lukáš Volšický
Diskuze (39)

Doporučujeme

11. 7. 2023 15:14
Re: Tohle je jedno velké zklamání
Ano, o té doby, co zrušili 2.0HDI jsou prodeje na bodu mrazu. PHEV jsou na okraji zájmu ;-)

Btw v ČR se prodalo jen 14ks za 1H2023 :-[] V EU se loni prodalo asi jen 23tis ks = propadák…
Avatar - twistedTSD
11. 7. 2023 14:38
Re: no nic
Poslední výkřik bude B9 a Sup, tam to snad bude za něco stát. 508 je takový výkřik zoufalství Peugeotu, který si řekl, že vytře zrak konkurenci supermainstreamovým polykačem kilometrů, a po pár měsících mu došlo, že tam bude muset nacpat motory z B segmentu, protože zkatoval kosty a emise až na dřeň.
Avatar - sargis
11. 7. 2023 14:10
no nic
Vidim to na malo jazdenu Insigniu s riadnym dieselom, kym este su. Aj cena dobra, aj auto pekne. Toto je uz taky posledny vykrik nepremiovej D-triedy s divnou ponukou motorizacie.
Avatar - 3_diamanty
11. 7. 2023 12:29
Re: Tohle je jedno velké zklamání
Celkovo 508 je pre mna jak vyzorom tak predajmi velkym sklamanim... superb moze byt v klude... tento fr krasavec skonci zrejme ako talisman ci insignia .. chybat nebude
Avatar - Mikesus
10. 7. 2023 19:04
Re: Za ty prachy je tedy ten hybrid stále nedostupný
Až na to, ze tam 1.2PT není, ale 1.6. Což tedy není o moc lepší podle mého.