Jaguar uvádí na český trh nový základní model – XF Edition. Vůz s třílitrovým turbodieselem, kterému byl snížen výkon na 155 kW, stojí 1,163 milionu Kč.
Určitě člověk, který chce Jaga, nebude uvažovat o Superbu.
Ale čistě pragmaticky vzato, Superba dostaneš v prakticky maximální výbavě, čtyřkolce, automatu a s téměř dvěstěkilowatovým šestiválcem.
Oproti tomu dostaneš Jaga v základu s chybějící výbavou, jednou hnanou nápravou a slabším motorem.
Pohon zadní nápravy se v prémiové třídě nepovažuje za nevýhodu a naftový motor má jiné přednosti než maximální výkon. Hlavní jsou ale ty dva rozdíly: rozdíl image a rozdíl velikostní třídy.
Ono Octavia je taky v plné palbě levnější než základní BMW 3...
Já jsem taky začal větou, že si tyto vozy nekonkurují. Je v tom rozdíl. ;-)
Ono, najde se dost lidí, kteří budou tvrdit, že pořád lepší benzínová atmosféra, než nafta a ještě v Jaguaru. Tím ale nezpochybňuji velmi povedený naftový motor Jaguaru. Stejně jako pohon na všechny čtyři, který bude ve většině případů ve výhodě.
Je to fakt, ale s Jagem víc zapůsobíš, byť to bude holobyt. Zvlášť u nás, kde lidi v celku o Jagu zas tolik nevědí. Navíc, v základu je stejně všechno potřebný z hlediska řidiče. Takový ty ostatní serepetičky už jsou jen pro zhýčkance. To bych raději investoval do pěknějších, rozuměj větších kol na léto.
Může to být pouze software, případně v kombinaci se silnější pumpou a vstřiky. Jsem si víceméně jistý, že na základních komponentách žádné rozdíly nebudou. Přečipovat motor u nového auta a přijít o záruku si lidi dobře rozmyslí, obzvlášť u takového auta, navíc to nemusí být tak jednoduché.