Jaguar XF 3,0D Edition na českém trhu: Dieselový základ za 1,163 milionu Kč
XF Edition znamená krok do nižších sfér, kde německá konkurence nabízí bohatý výběr dieselových motorů, ale Jaguar tuto část trhu před časem opustil. Na motor 2,7D (152 kW, 435 Nm) nyní po krátké přestávce naváže nejslabší provedení vznětového třílitru s parametry 155 kW a 450 Nm.
Ačkoliv se jedná o vstupní bránu do světa Jaguarů, tento nejslabší agregát v modelové řadě stále výkonově patří k průměru vyšší střední třídy. Se snížením výkonu si třílitrový turbodiesel udrží kombinovanou spotřebu 6,8 l/100 km, která představuje o 0,7 litru nižší hodnotu, než jakou vykazoval 2,7D. Na akceleraci slabší parametry motoru uberou rovnou sekundu (8,1 s, 2,7D měl 8,2 s), maximální rychlost zůstane 240 km/h.
Jaguar XF Edition je nejslabším a nejlevnějším z Jaguarů. To bude zřejmě platit až do příchodu nové verze modelu XF s dieselovým čtyřválcem, systémem start-stop a osmistupňovou převodovkou. Ta by měla být představena v příštím roce.
Cena za XF Edition je pro český trh stanovena na 1,163 milionu Kč. I v tomto provedení má Jaguar kožené čalounění, ořechový dekor, vyhřívání předních sedadel, multimediální systém se 7palcovou dotykovou obrazovkou nebo elektricky nastavitelný sloupek řízení. V nabídce je i lépe vybavená verze Luxury s motorem 3,0D/155 kW, která stojí 1,389 milionu Kč.
Mimo to je v nabídce motor 3,0D ve výkonových variantách 177 a 202 kW, zážehový 3,0 V6 (175 kW), 5,0 V8 (283 kW) a vrcholné provedení XFR (375 kW).
Standardem je tříletá záruka bez omezení kilometrů a nové zastoupení Jaguaru garantuje pevné ceny servisu v síti autorizovaných partnerů.