Jaguar uvádí na český trh nový základní model – XF Edition. Vůz s třílitrovým turbodieselem, kterému byl snížen výkon na 155 kW, stojí 1,163 milionu Kč.
Může to být pouze software, případně v kombinaci se silnější pumpou a vstřiky. Jsem si víceméně jistý, že na základních komponentách žádné rozdíly nebudou. Přečipovat motor u nového auta a přijít o záruku si lidi dobře rozmyslí, obzvlášť u takového auta, navíc to nemusí být tak jednoduché.
Je to fakt, ale s Jagem víc zapůsobíš, byť to bude holobyt. Zvlášť u nás, kde lidi v celku o Jagu zas tolik nevědí. Navíc, v základu je stejně všechno potřebný z hlediska řidiče. Takový ty ostatní serepetičky už jsou jen pro zhýčkance. To bych raději investoval do pěknějších, rozuměj větších kol na léto.
Já jsem taky začal větou, že si tyto vozy nekonkurují. Je v tom rozdíl. ;-)
Ono, najde se dost lidí, kteří budou tvrdit, že pořád lepší benzínová atmosféra, než nafta a ještě v Jaguaru. Tím ale nezpochybňuji velmi povedený naftový motor Jaguaru. Stejně jako pohon na všechny čtyři, který bude ve většině případů ve výhodě.
Pohon zadní nápravy se v prémiové třídě nepovažuje za nevýhodu a naftový motor má jiné přednosti než maximální výkon. Hlavní jsou ale ty dva rozdíly: rozdíl image a rozdíl velikostní třídy.
Ono Octavia je taky v plné palbě levnější než základní BMW 3...
Určitě člověk, který chce Jaga, nebude uvažovat o Superbu.
Ale čistě pragmaticky vzato, Superba dostaneš v prakticky maximální výbavě, čtyřkolce, automatu a s téměř dvěstěkilowatovým šestiválcem.
Oproti tomu dostaneš Jaga v základu s chybějící výbavou, jednou hnanou nápravou a slabším motorem.