Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Facelift Audi A8: motor 2.8 FSI bude nejúspornější ve třídě

80 komentářů

Humbert
Je to hmotnost uvedená v testu z minulého týdne a jde o kombi. Přesto je to na střední třídu s středním dieslem moc. Uváděl jsem i jiné třídy aut, aby bylo vidět, že těžká jsou i jinde.
Ať koukám, jak koukám, nenašel jsem u Mondea TDCi hmotnost přes 1600 kg (verze sedan a 5D). A pokud budeme se i nadále držet srovnatelných motorizací, tj. benzinových motorů, pak provozní hmotnost Mondea 2,5i je 1581 kg v nejvyšší výbavě Titanium X. Aspoň to mohlo být porovnatelné, ne?
Jen taková malá poznámka pro zaklínače obrovské hmotnosti a maléh👋slabého motoru pro A8. Poměr váha výkon 8.05 kg/k. Pro srovnání podle některých ultra-rychlá Octavia 1.8TSI 8.44 kg/k. Samozřejmě bude záležet na zpřevodování atd. ale pořád bude mít tahle A8 lepší dynamické parametry než 80% ostatních účastníků silničního provozu. Pak už to bude jen o prestiži a ukázat ostatním že "já na to mám s W12". A jak tady někdo psal o estetičnosti motorového prostoru - jasně, jezdíme bez kapot a plastových krytů motoru, aby všichni mohli obdivovat naše "skvosty"
Humbert
O tom, že se spotřeby 8.3 bude jistě dát dosáhnout i reálně, tady nikdo nepochybuje. Ale na co poukázal Ace2, jsou 2 důležité věci. Zaprvé, jaká bude dlouhodobá spotřeba, která vychází z "normálního provozu" tedy většinového. A zadruhé, kdo to bude kupovat? Vždyť A8 si vydobyla své pozice převážně odlišením se prosazováním quattra.

Nemám nic proti francouzskému přístupu velkých aut s relativně maloobjemovými motory, dokonce je mi bližší. Ale, zase jak píše Ace2, tento princip sází na naftu, která má krouťák vyšší.

Podle mě A8 2.8 bude mít největšího soupeře A6 a nový Phaeton. Který i přes odchod do nižších vod (cca Legend, kam také vždy patřil) nebude cenou jinde. Ale každý model musí mít svou startovní motorizaci, ikdyby se téměř neprodávala. Co bych pochválil, je snaha o snížení hmotnosti. Tady dokonce pod 1700kg (S350 2100kg, Legend 1920kg, nové Mondeo 2.0TDCi 1668kg, P607 2.7HDi 1798kg, ale třeba A8 4.2 quattro 1780 a to není o moc víc).
Multitronic je len s prednym nahonom. Ako mam chapat "Za normálního provozu se bude auto prát s vysokou váhou"? Dalej "Díky absenci kroutícího momentu bude třeba často řadit a vytáčet motor", aha tak ta plocha krivka krutaku pri hodnote 280 sa ponovom nazyva absencia. Multitronic je bezprevodova prevodovka, ktora radi neustale, tlaci otacky co najviac na dol. Da sa bez problemov jazdit do 2000 ot./min, pricom pri rovnomernej jazde otacky klesnu az k 1100 ot./min (odskusane na A6 2,4 V6 - co je slabsi motor)
To je jasný. Proto počítám jenom cesty který vedou městským provozem (semafory, zácpy😃
Hmm zní to sice zajímavě, nicméně vzhledem k tomu, že ty čísla počítají s hypotetickou možností, že si někdo A8 objedná bez Quattra, tedy jako auto pouze s předním náhonem, tak pak bych věřil, že v neděli ráno na opuštěné dálnici 8.3 bude spotřeba dosažitelná. Za normálního provozu se bude auto prát s vysokou váhou. Díky absenci kroutícího momentu bude třeba často řadit a vytáčet motor což bude znamenat dle mého názoru spotřebu reálně kolem 13 litrů. Pak je otázka jestli si nevzít verzi s 3.0 TDI který bude přijemnější na ježdění a bude mít skutečně prokazatelně nižší spotřebu a hlavně delší dojez na nádrž bez toho aby se člověk o ekonomickou jízdu snažil.
Avatar - Falco
Falco
Jsem na sebe hrdý!! :yes: >😁
Avatar - Ricardo
Ricardo
Já jsem věděl že to nakonec dokážeš 😉 :yes:
Avatar - Falco
Falco
Dík za info.. Už to chápu!

😄
Avatar - Ricardo
Ricardo
Pro nechápavé(ho): píšu ti, že "náskok díky technice" je jen slogan. Žádná ponorka, dokonce ani letadlo co máš na obrázku...
Avatar - Ricardo
Ricardo
Ta dálnice + tempomat mnohé vysvětlují, pro diesel s ohledem na spotřebu ideální jízdní režim
Avatar - Falco
Falco
Aha, ono to není letadlo, nýbrž ponorka!!

Promiň...

😄
Avatar - Ricardo
Ricardo
Podívej se na začátek vlákna o čem je řeč :no:
Hale souhlasím s "vidlákem", mám podobné auto, podobnou spotřebu. Vždy je velice důežité, jak umíš jet plynule. Řečma spotřebu nikdo nesnížil...
Souhlasím s tebou! mám A6 3.0 TDi Avant Quattro od září 06. Nyní mám najeto asi 50 000 km. Spotřeba je při dlouhých dálničních cestách po západní Evropě kolem 6,5 l/100km. Na mnoha místech dálnic v Rakousku a Německu je rychlost omezená na 110 nebo 120 km/hod a spotřeba (jedu na tempomat) jde dolů...
Pochopitelně u Buchlova v kopcích spotřeba stoupá, ale celkem v průměru do 7l v pohodě.
Kdo nevěří, toho nesvezu. Stejně by jen remcal, že mám špatný počítač...
Avatar - Falco
Falco
Né, fakt!!! Já myslel, že je to letadlo...

😄
Avatar - Ricardo
Ricardo
Tak to tolik nežer, je to jenom obyčejnej slogan
Avatar - Falco
Falco
Ty už ses posr*al ne?
Já se ti nedivím!! Audi je Audi

😄
Avatar - Ricardo
Ricardo
A8 2.8 by byl ideální vládní vůz místo těch (předpokládám) W12
tudydudy
Inovace se opravdu zamerili pouze na malickosti,jizdni vlastnosti se opravdu zlepsi az pri uplatneni systemu ala A5,motor 2,8fsi se zda byt dost maly do takoveho velkeho auta,uz jen estetika v motorovem prostoru,...Mozna najdou takto motorizovane vozy uplatneni v luxusnich pujcovnach(pujcka i se soferem) jinak :no:
Avatar - Ricardo
Ricardo
Se z toho nepos€r >😁
Avatar - Falco
Falco
Pro příště bych doporučoval třikrát!

😄
Avatar - Falco
Falco
Máš to špatně!!
Avatar - Falco
Falco
Nová A8 přilákala do prodejen více než 100 000 kupujících.. Na svět vyrazila v maximálním tempu a před jejím charismem se sklonili všichni tehdejší soupeři, ač jí je pomalu už šest let, ohromovat dokáže dnes a denně... Stop, stop.. Všechno špatně!!! Audi A8 neexistuje! Je to PR BLUD!!? Auto.cz je podplacené a Paroubek je ve skutečnosti mimozemšťan!!?? Kruté!! Já vím... ale nedá se nic dělat!!!
Pravda vždy zvítěZZí!!
To teda pozeram, kolko inteligentov sa najde pod jednym prispevkom. V hodnoteni dojmov a pojmov teda vynikate. Hruza :no: Najskor by som pripomenul, ze spotreba je nepriamo merana standardnym postupom na zaklade nameranych hodnot vyfukovych plynov pri vsetkych autach v Europe totozne. Rovnako ako sa moze odlisovat hodnota tohto audi, sa odlisuju aj vsetky ostatne. Dalej by som sa vas mudrlantov spytal, ake mate skusenosti s multitronicom, 2,8 FSi a novym modelom A8? Ziadne. U nas vo firme jazdi Audi A6 z roku 2001, jednoducha 2,4 V6 upravena na 200k, predny nahon s (vtedy uplne novym) multitronicom. Dlhodoba spotreba (po zhruba 90 tis. km) 9,6 l/100km, drviva prevaha jazd v meste a to ma este obute 235ky. A8 z 2004, 3,2 FSi (260k) manual a predny nahon - 10,7 po zhruba 50 tis. km. Hodnota 8,3 sa mi preto vidi optimisticka ako kazda papierova, s lahkou nohou ale dosiahnutelna, realne to vidim na +0,3 az +0,6 l/100km dlhodobo.
Ahoj, prvně bych upozornil na to, je to automat a tak prosím porovnávejte automaty !! ne A6 3.0 TDI manuál. A tuptornikem se pod devet dostaneš jen ztěžka. No já mám A6 1690 kg 2.0TFSI multitronic čip na 158 kw tedy velmi podobné auto, až na ty škrtící klapky v motoru. průměr 9,8. po mestě jezdím za 9 - 10,5 l a venku za 8 - 9 pod osm jsem se nikdy nedostal bohužel výrobce udál, že ano. Pokud by uvedená A8 jezdila za 10L můžou se všechny TDI přestat vyrábet.
A když já jezdím za 10 A8 s lepším motorem musí jezdit stejně nebo za míň čus. Nadruhou stranu 3.0TDI jjsou kvatra cca 1 litr navíc. Multitroniky ne Petr
Avatar - Ricardo
Ricardo
No jasně, to funguje všude. Nedokážu si představit člověka, který při prodeji hned vyklopí všechny negativní stránky popravdě a v celé jejich kráse 😄
Avatar - Ricardo
Ricardo
Ok, já s tímhle autem nemám zkušenosti tak se nebudu hádat o každé deci. řekněme, že se najde řidič, který bude schopen s ním jezdit takovým způsobem a v takových režimech, aby se dlouhodobě dostal na jejich nejnižší spotřebu, tzn. 6,8 litrů. Pořád se mě ale nezdá, že se stejně velkým benzínem v autě o třídu větším půjde stejným způsobem jezdit za 8...
Proc jste nasrani...akorat to zapomneli oznacit PR clanek >😁 Jako uroven tohoto smeruje kamsi dopryc ... nasledovana urovoni autowebu. Jediny web, kde sveho casu byli dobri recenzenti bylo autorevue, ale ted uz to neni zadna slava. Kdyby byl autor svepravny a prosel si inovace motoru, tak by musel vyslovti minimalne pochybnost. Tesim se az si ji sezenete na test a otestujete spotrebu (bez podvadeni) >😒]
Ano, postačovat budou. Ovšem kvalita jízdy, její plynulost a suverenita, nebudou na výši, jako u ostatních motorizací A8. A pokud budou nutné vysoké jízdní výkony, celá proklamovaná spotřeba je jen lží.
Jedno s druhým. Je to prostě jen bouda. Samozřejmě, normální uživatel to neprohlédne. Problém bude jen ten, že zatímco Lex/Toyota/Honda a další hybridní mají spotřebu nízkou v celé modelové řadě, oni to dovedli jen u jednoho modelu a to za cenu pružnosti a zážitku z jízdy.
o AutoBildu by som pomlcal. Jazdia s tymi autami ako prasce. Kym dodrziavas maximalnu povolenu rychlost a na semaforoch nepalis gumy s kazdym autom sa da jazdit na urovni spotreby, ktoru udava vyrobca. Jazdim na 4 roznych autach (3x benzin 1x TDI) a spotrebu mam zhruba rovnaku aku udavaju vyrobcovia. Jasne ked pritlacim na pilu z priemerky 7,6 je razom 13 no a ked sa trochu snazim a je to 5,2!!! Nehovorim o spotrebach za poslednych 20 km, ale zo streky 300 km.
Myslim si ze 154kW na auto vaziace menej ako 1700kg musi postacovat. Jasne, neni to 4.2FSI ale myslim ze na normalne presuny a jazdy po dialnici aj rychlostami okolo 200kmh musi postacovat. 90kW na tonu - okolo 122koni nema vacsina aut. Ja osobne by som ten motor zobral. Viezol som sa minule v 535d s vyse 260hp v spojeni s automatom...no smutne. Nedal sa vyuzit vobec potencial auta. Kym sa rozbehli turba a kym prevodovka..260hp bolo zbytocnych
Myslim si ze 154kW na auto vaziace menej ako 1700kg musi postacovat. Jasne, neni to 4.2FSI ale myslim ze na normalne presuny a jazdy po dialnici aj rychlostami okolo 200kmh musi postacovat. 90kW na tonu - okolo 122koni nema vacsina aut. Ja osobne by som ten motor zobral. Viezol som sa minule v 535d s vyse 260hp v spojeni s automatom...no smutne. Nedal sa vyuzit vobec potencial auta. Kym sa rozbehli turba a kym prevodovka..260hp bolo zbytocnych
Jasne, prodejce treba Suzuki bude o Suzuki rikat taky jen a jen pravdu 😉 Ale vazne, existuji extremni pripady, kdy je spotreba , ci opotrebeni desticek pod prumerem, ale valna vetsina uzivatelu na tom bude jinak. Jak jsem tu psal nedavno, taky jsem jen tak pro zkousku jezdil 14 dni economy run a dostal jsem se pod 11, ale bylo to uplne na pikacu. Ted uz tam mam zase svych 12,4 a vse je ok 😄
treba si to koupi nejakej ekolog, co by i na lepsi motor mel..
GTI
:yes:
GTI
Přesně :yes:
Avatar - Ricardo
Ricardo
To není žádná "moje neochvějná pravda" ale údaje z osmistránkového článku v AutoBildu, číslo 26/07 😄 :yes:
No jo,no... Jak já vám ty vaše neochvějný pravdy závidím. Takhle to je a je a je. Hned je všechno jednodušší,že jo....
V "meste" mas samozrejme nizsiu spotrebu, ako udava vyrobca. Preco ? Pozri si link, co bol v clanku - o merani spotreby. Jazdi sa usek 195 sekund - t.j. asi 3 minuty a 3x sa akceleruje. Za ten cas sa motor urcite nezohreje. Ty ked jazdis v meste, urcite nejazdis taketo kratke useky a ked pouzijes sem-tam nejaky obchvat, uz to treba ratat skor ako kombinovanu spotrebu 😉
Avatar - Ricardo
Ricardo
Prodejce Audi říká o Audi zásadně pravdu >😁 Na to skočí leda malé děcko, já něco o prodej aut vím 😉 PS: nesaž se destičkama odvést pozornost od spotřeby
Píšeš, že to můžeš dokázat, tak to dokaž! Neschovávej se za nějaký techniky, vidláku. Pokud máš důkaz, tak sem s ním!
Avatar - Ricardo
Ricardo
V tento moment budu věřit spíš tomu testu. Našel jsem si přesné údaje - na 100.000 km průměrná spotřeba 9,4 L. Nejmenší dosažená (krátkodobě) 6,8 L, tabulková hodnota kombinace je 7,5 L...
Zavolej si do Porsche Plzeň - kontakt na netu - nech si spojit přijímací techniky,prodejce Audi,nebo šéfa servisu a poptej se,oni ti poví. Mimo jiný se zeptej na Šestku,která najela na destičky 130 000km.....
No já si na to taky rád počkám, nebyl by to první případ, kdy automobilka (jakákoli) podala optimistické údaje o nereálné spotřebě. nemám 2,8, proto se divím, mám menší objem FSi a 8 litrů benzinu (98ky) je tak tak. >😒]
DOKAŽ TO! Vidláku >😁 Chceme důkaz místo slibů >😒]
Náskok díky klamům.
Už jsem to psal vejš - A 6 3.0 TDI quattro - dlouhodobá spotřeba 7,1 a můžu to dokázat!!!!
Přátelé,mám A6 3,0TDI quattro,r.v. 2005,tedy poslední model,jezdím hodně - má holka najeto 170 tisíc a jezdím s ní za dlouhodobý průměr 7,1litrů nafty... Můžu bez problémů dokázat.. A je to zatím mý nejlepší auto,byly 2 bavoráky - moc dobrý,jeden MB - moc dobrý,ale tahle Audi je nejlepší. Teda pro mně,nikomu to nevnucuju...
Avatar - CtvrtSardel
CtvrtSardel
Nic si evidentne necetl, quattro to nema, Multitronic to ma, obe fakta jen nahravaji nizsi spotrebe. Tento motor je zamerne naladen na nizsi vykon, nez jaky BY mohl mit. Proto si audi tak veri a dava takovou spotrebu ve znamost. BMW vseobecne receno vzdycky melo uspornejsi motory, to je pravda, a v soucasny dobe to pro 5er vs. A6 myslim i plati, ale v 7er jsou starsi specifikace (hlavne ty 3.0i), ktera nema nektery vychytavky (=ted si uz nepamatuju, co s tim vsechno delali), takze je ve vysledku zravejsi nez tahle 2.8...Uvidime casem, az BMW ukaze naplno sve umeni, ale i tak musim pred takovouhle, byt papirovou, spotrebou smeknout! BRAVO AUDI! 😉 :yes:
Avatar - Ricardo
Ricardo
Těch osm litrů u benzínové A8 bych chtěl vidět >😁 A6 2.7 TDI jezdila v dlouhodobém testu AutoBildu (!) za 10 :-!
Hlavní důvod, proč ho tam dali, je, aby mohli v reklamních sloganech tvrdit, že mají spotřebu jako hybrid ovšem bez hybridní technologie. Už tam pak ale "zapomenou" dodat, že nemají výkony jako hybrid 😉 Souhlasím s tebou, že tato motorizace je jen "hra". Je to úplně k ničemu a koupí si ji jen zoufalec, protože na dražší (silnější) mít nebude. Je nám oboum jasné, že reálná spotřeba bude někde jinde. Kdo kouká na spotřebu (a že jich je), tak koupí diesel. Audi má jiné modely, kterými si bude snižovat produkci emisí.
Avatar - CtvrtSardel
CtvrtSardel
😁 Pravda ze s fackem za 8,3 je docela bezna jizda 😁 Ale o tunu min a o deset trid niz... :yes: A8 ma smrnc, je velice elegantni, design i po tech letech libivy...tesim se na novou generaci! :yes:
Sice jsem nikdy s takhle velkým autem nejezdil (velikost auta ani motoru), ale zatím s každým jsem dokázal jezdit dlouhodobě s menší spotřebou než udává výrobce (hlavně ve městě). Ale kdo by tomu nešlapal na krk, když to auto na to má, že... S autem u kterýho je jedinej účinek plnýho plynu zvýšená spotřeba dokáže úsporně jezdit asi každej, ale když to jede...
svalnatý lehkonožec p.Dinára 😒 vizualní subtilnost spojená s pocitem zbytnělosti
svalnatý lehkonožec p.Dinára 😒 vizualní subtilnost spojená s pocitem zbytnělosti
a díky ní auto váží jen 1680 kg a proto je tak úsporné
Nesouhlasíš snad, ZZ? Řekni mi tedy, jaký je skutečný smysl takového motoru v autě velikost A8? Pro pohodovou jízdu "na úrovni třídy" je ten motor slabý a bude třeba se k němu chovat asi jako k HTP ve Fabii. Tedy pro dynamickou jízdu jej vytáčet do otáček a pak oněch proklamovaných osm tři zmizí ve víru benzínu.
Avatar - Dinar
Dinar
A8 nestárne, tečka. 😄 Není jiné auto této třídy, které působí tak svalnatě a zároveň lehkonoze s dokonalým posazem na silnici. A interiér, úplné zosobnění protimluvu - totiž vizuální subtilnost spojená s pocitem bytelnosti, nádavkem dokonalá ergonomie. Když se tento vymazlený kousek vnitřní architektury (připomínám téměř 5 let starý) srovná např. s přetlačítkovanou zprohýbaninou tvořící palbuní desku nového modelu místní nipponmodly, pak nezbývá než uznat, kdo umí, umí... a Audi prostě umí. :yes: :yes:
Tak to je objev ... >😁
Ještě že ostatní značky při max. zrychlení jedou za komb. spotřebu, viď ! 😉
JanB a neni ti to jedno?
Nikdy ho nebudes mit. Jdi si radsi vyluxovat Fabii.
Jsem doclea překvapen že s takovým relativně malým motorem audina docela dobre zrychluje. Asi díky hliníkovému šasi a tím pádem nízké hmotnosti.
spotřeba 8l je samozřejmě nesmysl, myslím že reál průměru bude cca 11-12l ale i to není špatné.
Jsem doclea přkvapen že s takovým relativně malým motorem audina docela dobre zrychluje. Asi díky hliníkovému šasi a tím pádem nízké hmotnosti.
spotřeba 8l je samozřejmě nesmysl, myslím že reál průměru bude cca 11-12l ale i to není špatné.
Takže, aby se vlk nažral, tam klidně mohli dát 1.2HTP, že jo? :-! Nebo tam rovnou místo plynu a brzdy dát šlapací pedály. A taky je dát dozádu, ať má taky spolucestující nějakej ten jogging, že jo?
No, s tímhle se nedá než souhlasit. 😄 taky bych to viděl spíš jako snahu uklidnit úředníky. I když v reálném prostředí bude spotřeba a emise někde úplně jinde.
radši hned dvakrát
Myslím, že ta verze nebude ani tak z důvodu trhání rekordů v prodejnosti, jako spíše pro umlčení úředníků z EU, kteří slintají při hodnotě CO2 rovné 130 g/km. Pomůže to snížit průměrnou hodnotu celé modelové řady. Co na tom, že to nikdo kupovat nebude a že za osm tři s tím taky nikdo nepojede? Hlavní je, že splníme normu.
člověče,o priusu se taky vykládalo že bude jezdit za 3 litry,a podívej kde je pravda
Avatar - sargis
sargis
Pri kupnej sile potencialnych zakaznikoch A8 a inych luxusnych sedanov zrejme tento motor nebude vrcholom tuzob (a ani luxusu). Plati tu stare otrepane - ked mas na taketo auto, na spotrebu velmi nehladis. A ked ano, su tu diesle s vybornym vykonom a zatahom. Tato "eko" verzia A8 pri jej pravdepodobne slabych predajnych vysledkoch svet nezachrani.
GTI
S tebou... tomu bych i věřil 😉
Avatar - mustafa
mustafa
si ten článek asi moc nečetl, vid?
8,3- tomu už uvěří člověk jen velice retardovaný.
kecy... za osum to nikdy nepojede
jojo... pokud budeš zrychlovat za 8, tak těžko pojedeš za 8 litrů, spíš za 18... >😁
je to podvod... nejúspornější šestiválce má BMW a v řadě 5 nebo 7 se s nimi v normálu pod 9 dostat nedá... Audi vždycky chlastalo víc než BMW, tak o litr dva. A jestli to bude mít i Quattro, tak pak budete rádi, když pojedete do 11. Nevim, jak se jim podařilo v laboratorních podmínkách dosáhnout 8,3l, ale vím to, že nikdo se k tomu ani zdaleka nepřiblíží... Optimálnější by bylo udávat spotřebu ve městě a při 90/130km/h, jak to kdysi dělalo BMW.
To auto má papírovou spotřebu jako ta žlutá Fabka v reálu. To obelhávání by se mělo zatrhnout.
GTI
Osm celých tři... to neuděláš skoro ani se svým Favoritem... Člověk smeká před umem motorářů. A vizáž pod kódem A8? Dokonalý stroj. Sedí na silnici přikrčen jak divoká kočka před skokem. Jo, takhle se dělá auto aut. A8 nestárne, A8 je. BRAVO AUDI :yes:
Autor by se mel zamyslet nad tim, jak zcela nepokryte leze Audi do p*dele. Je mi jedno, ze je to zrovna Audi, proste z tech PR kecu je mi na bliti. ...BEZ NAMAHY zrychluje za 8 s... Naskok diky technice..., tedy prima citace reklamniho sloganu - TO JSOU SLINTY !