Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Facelift Audi A8: motor 2.8 FSI bude nejúspornější ve třídě

Ondřej Láník
Diskuze (80)
Nová základní motorizace Audi A8 má mít nejmenší spotřebu paliva mezi luxusními limuzínami. S hodnotou 8,3 l/100 km to bezezbytku platí pro kategorii zážehové motory. Lepším soupeřem benzinové A8 může být pouze BMW 730d.

Druhá generace úspěšného luxusního Audi A8 již vznikla ve více než 100 000 exemplářích, oslovila více zákazníků, než generace první a ve stagnujícím segmentu luxusních limuzín rok od roku zvyšuje svůj podíl. Audi A8 však nenabízí jen extrémně silné motorizace, chce být také synonymem vysoké účinnosti. Vhodným příkladem je nové Audi A8 2.8 FSI. Kombinovaná spotřeba činí jen 8,3 l benzinu na 100 km jízdy, což je podle Audi nejnižší hodnota mezi zážehovými modely ve třídě.

Inovace luxusní limuzíny se čtyřmi kruhy ve znaku je jen decentní po designérské stránce, ale přibyla řada vylepšení techniky. Tak například přímější převod řízení a přepracovaný podvozek vyústil v preciznější ovladatelnost. Celkový jízdní komfort byl zlepšen modifikacemi adaptivního pneumatického pérování a rozsáhlými úpravami zvukové izolace. Ty proměnily Audi A8 v jeden z nejtišších a nejpohodlnějších automobilů na trhu.

Nové asistenční systémy Audi lane assist a Audi side assist dělají život na silnicích snazší pro řidiče a podstatně zvyšují bezpečnost, zejména na dlouhých cestách. Jejich úkolem je upozornit řidiče na situaci, kdy automobil nechtěně opouští jízdní pruh nebo ohrožuje jiný automobil ve vedlejším jízdním pruhu.

Vnější design byl decentně vylepšen změnou několika pečlivě vybraných detailů: nový vzhled má typická maska, vnější zpětná zrcátka s integrovanými ukazateli směru, kola z lehkých slitin a inovovaná koncová světla sestavená ze světelných diod, které vytvářejí nezaměnitelný noční vzhled. Audi A8 je dodáváno s novými odstíny vnějšího laku, novými barevnými a materiálovými kombinacemi čalounění a dekorů interiéru.

Luxus s nízkou spotřebou

Motor 2.8 FSI ukazuje, jak dobře Audi A8 dokáže kombinovat luxus, dynamiku jízdy a nízkou spotřebu paliva. Nový vidlicový šestiválec V6 produkuje maximální výkon 154 kW (210 k) a točivý moment 280 Nm v širokém pásmu otáček mezi 3000 min-1 a 5000 min-1. Audi A8 2.8 FSI zrychluje z 0 na 100 km/h za 8 sekund a dosáhne nejvyšší rychlosti 238 km/h.

Díky vyspělému motoru a nezvykle nízké pohotovostní hmotnosti 1690 kg dosahuje A8 2.8 FSI kombinované spotřeby paliva jen 8,3 l /100 km. To je ekvivalent 199 g CO2 na 1 ujetý kilometr – nejnižší hodnoty mezi benzinovými konkurenty ve třídě luxusních limuzín. Nejmenší turbodiesel v Audi A8 3.0 TDI spotřebuje dle údajů Audi 8,4 až 8,6 l/100 km, Mercedes-Benz S 320 CDI bere 8,3 až 8,4 l/100 km, BMW 730i spálí 10,1 l/100 km. Jediným soupeřem benzinového Audi A8 2.8 FSI je BMW 730d, které dle údajů výrobce spotřebuje v kombinovaném jízdním cyklu 8,2 l nafty na 100 km.

Nový šestiválcový motor přináší „Náskok díky technice“ v podobě přímého vstřikování paliva do válců FSI a systému proměnného zdvihu ventilů. Tato nová technika upravuje zdvih ventilů mezi dvěma nastaveními. Audi valvelift system používá posuvnou vačku, umístěnou na vačkové hřídeli ovládající sací ventily, která se posouvá na základě pokynů z elektronické řídicí jednotky motoru. V závislosti na aktuální potřebě odebíraného výkonu motoru jsou ventily otevírány více nebo méně, v závislosti na aktuální poloze ovladací vačky.

Výhodou je skutečnost, že požadované množství čerstvé směsi je možné regulovat prostřednictvím zdvihu ventilů. Ve většině provozních režimů zůstává škrticí klapka otevřená, a nevznikají tak vysoké ztráty škrcením v sacím potrubí. Za současného zavedení dalších opatření snižujících třecí ztráty, snižuje systém proměnlivého zdvihu ventilů spotřebu paliva o 10 procent.

Nové Audi A8 2.8 FSI má pohon předních kol a převodovku s plynule variabilním převodem multitronic. Komfortní přenos točivého momentu bez rázů během zrychlování a velký převodový rozsah podporující nízkou spotřebu paliva, patří k základním charakteristikám této převodovky. Voličem se řidič může pohybovat po sedmi přednastavených převodových stupních.

O tom, jak se měří kombinovaná spotřeba v evropském jízdním cyklu, jsme psali v článku: Měření spotřeby paliva včera a dnes

Ondřej Láník
Diskuze (80)
8. 8. 2007 11:48
Re: FWD
Je to hmotnost uvedená v testu z minulého týdne a jde o kombi. Přesto je to na střední třídu s středním dieslem moc. Uváděl jsem i jiné třídy aut, aby bylo vidět, že těžká jsou i jinde.
8. 8. 2007 04:09
Re: FWD
O tom, že se spotřeby 8.3 bude jistě dát dosáhnout i reálně, tady nikdo nepochybuje. Ale na co poukázal Ace2, jsou 2 důležité věci. Zaprvé, jaká bude dlouhodobá spotřeba, která vychází z "normálního provozu" tedy většinového. A zadruhé, kdo to bude kupovat? Vždyť A8 si vydobyla své pozice převážně odlišením se prosazováním quattra.

Nemám nic proti francouzskému přístupu velkých aut s relativně maloobjemovými motory, dokonce je mi bližší. Ale, zase jak píše Ace2, tento princip sází na naftu, která má krouťák vyšší.

Podle mě A8 2.8 bude mít největšího soupeře A6 a nový Phaeton. Který i přes odchod do nižších vod (cca Legend, kam také vždy patřil) nebude cenou jinde. Ale každý model musí mít svou startovní motorizaci, ikdyby se téměř neprodávala. Co bych pochválil, je snaha o snížení hmotnosti. Tady dokonce pod 1700kg (S350 2100kg, Legend 1920kg, nové Mondeo 2.0TDCi 1668kg, P607 2.7HDi 1798kg, ale třeba A8 4.2 quattro 1780 a to není o moc víc).
Avatar - Falco
7. 8. 2007 22:28
Re: Náskok
Jsem na sebe hrdý!! :yes: >:D
Avatar - Ricardo
7. 8. 2007 22:17
Re: Náskok
Já jsem věděl že to nakonec dokážeš ;-) :yes:
Avatar - Falco
7. 8. 2007 22:12
Re: Náskok
Dík za info.. Už to chápu!

:-)