Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: BMW 850i (E31): Plné superlativů, ale doba mu nepřála

Super kupé BMW řady 8 se v roce 1989 stalo nástupcem tehdy 13 let vyráběné řady 6 E24. Označení „řada 8“ namísto tehdy očekávané řady 6 mělo symbolizovat fakt, že novinka míří výše, což dokazoval mimo jiné také pohon, design, výbava a technika, která do té doby téměř neměla obdoby.
Zpět na článek
3. 8. 2023 08:28
3. 8. 2023 09:28
3. 8. 2023 13:22
3. 8. 2023 13:35
3. 8. 2023 14:08
Avatar - Stejsn
2. 8. 2023 20:08
Moc pěkný článek.
Když jsem to auto viděl poprvé na fotkách, byl jsem ještě kluk a byl jsem z něj úplně paf. A parametry byly naprosto omračující. V té době jsme měli Škodu 105 a osmičkové BMW byl dreamcar jako Ferrari F40. No a dneska, o pětatřicet let později, jsem z něj paf pořád - vypadá pořád stejně úžasně. Mimochodem je to jedno z mála aut, které je krásné i s vyklopenými světly (narozdíl třeba od té F40 nebo Countachu, které jakmile otevřou oči, jsou z nich naprosté zrůdy).

Panu Bittnerovi k autu blahopřeji, ale nezávidím, auto se spotřebou vejtřasky bych prostě neuživil.
Rozbalit vlákno
9
Avatar - 3_diamanty
2. 8. 2023 20:52
Re: Moc pěkný článek.
Mam to podobne... tiez sme mali 105ku 😄Lku cize luxe ... v tom case clovek okukaval testarossu ci diablo ... cizetu... corvetty... jaguara xj220 a pod... hondu nsx ... zlate casy mladi... casaky v skole pod lavicou.... ajaj... ale uprimne dnes uz lamba ani ferrarka nemam rad ani ma nezaujimaju ... obecne dnes uz mam ovela radsej ine segmenty... a dnes moj dream car je uz Gecko ci povedzme Range Rover ...uz ziadne lambo ani porsche... vek nepusti no :D
2. 8. 2023 21:02
Re: Re: Moc pěkný článek.
Tak to si teda na tom dost zle, ked tvoj dream car je totalna nuda. A nerozuniem, co to ma spolocne s vekom.
3. 8. 2023 05:38
Re: Re: Moc pěkný článek.
Proč by na tom měl být zle? Každý má dream car něco jiného. Sto lidí, do chutí. Stačí jen respektovat názor druhého člověka. Věk s tím má společné možná to, že do Roveru se líp nastupuje. ;-)
3. 8. 2023 06:17
Re: Re: Re: Moc pěkný článek.
Nazor ineho cloveka sa da respektovat, no neznamena, ze je nutne spravny
3. 8. 2023 06:57
Re: Re: Moc pěkný článek.
Asi jako tvrdit, že už nepřitahuje Cindy Crawford v dobách slávy, ale sice silnější a upocená kuchařka od "Slámů", která dělá výborné řízky. ;-)
3. 8. 2023 06:55
Re: Moc pěkný článek.
Asi to nebude daily car, takže náklady na spotřebu se dají akceptovat. ;-)

S vyklápěcími světly máš pravdu, většina vypadá jako krabice od bot, nebo oči přišláplé žáby v animáku.
Avatar - Barrichello
3. 8. 2023 15:22
Re: Moc pěkný článek.
Přesně tak, pokud se s tím projdedš 1x za 14 dní, asi tě to finančně nerzruinuje . Navíc u těhle auta bývaj náklady za palivo to nejmenší.
4. 8. 2023 15:25
Re: Moc pěkný článek.
Souhlas. Mám 840 s 5ti st automatem a jezdi to standardne za 11, okrsky souralem pod 10. Peklo je mesto, to je tak 17. Ale nejsme taxikari a neni to daily. Blby sou dily ale SOU. SOU. sou drahy ale bmw má i novovýrobu. Ne všeho a ne pořád, ale má. Jak je to na countach nebo f40, to se bojím pomyslet:-)
3. 8. 2023 12:31
Re: Moc pěkný článek.
Nejkrásnější Bávo všech dob. Druhé za ním je šestkovej Beamer od Bangla.
2. 8. 2023 21:28
Nádherný stroj...
...jehož design nezestárnul ani po více než 3 desetiletích. Z jeho čistoty a elegance by se měli současní designéři BMW učit, protože jejich současná "díla" této ikoně většinou nesahají ani po ventilky.
P.S. Velký respekt majiteli, udržovat takto technicky a hlavně elektronicky složitý yong-timer není vůbec snadné. Ale jak známo, láska hory přenáší.
Pokud bych ovšem měl toto nádherné auto vybírat já, zvolil bych si osmiválcovou verzi s manuální převodovkou. :-) :yes:
Rozbalit vlákno
3
3. 8. 2023 06:33
Re: Nádherný stroj...
nee, v12 csi s manualem…
3. 8. 2023 06:53
Re: Nádherný stroj...
8er se dá občas vidět na silnicích a je neuvěřitelné, jak to auto nestárne, ale zraje. Geniální design.
Amo CSI s V12 a MT! :yes:
3. 8. 2023 07:31
Re: Nádherný stroj...
a hlavne modrou a kapkovy zrcatka…
3. 8. 2023 08:28
850
Asi jsem tady jediný, ale takhle 850 (nebo 840) se mi nikdy nelíbila a to ani, když jsem byl mladý. Podle mého oka je to nějak moc velké a vůbec ne hezké. Podobně to mám s motorkama od BMW, kterým jsem nikdy nepřišel na chuť. Ze sporťáků jsem v devadesátkách měl Mitsubishi GT 3000, ale ne s vyklapávačkama, ale normálníma světlama (překrytama).
Rozbalit vlákno
0
Avatar - del42sa
3. 8. 2023 09:28
BMW
jestli se dobře pamatuju, tak to auto mělo ještě natáčení zadní nápravy :*) což článek ke škodě nezmiňuje ,,,,
Rozbalit vlákno
3
3. 8. 2023 13:22
Re: BMW
Ale pasivní, ne tak dělalo tenkrát třeba Mitsubishi.
Avatar - del42sa
3. 8. 2023 13:35
Re: BMW
https://www.youtube.com/watch?…

"The Integral Rear Axle is always reacting to what just happened – not what is happening. In order to minimize the delay to the rear-wheel steering and to maximize its efficiency, the chain of actions must be shortened. Therefore BMW equipped the Integral Rear Axle with a computer-controlled electrohydraulic actuator unit which can actively steer the rear wheels – the Active Rear Axle Kinematics. By using the steering input and vehicle speed the computer logic can steer the rear wheels even before the lateral forces build up and at a greater angle than the passive Integral Rear Axle"
3. 8. 2023 14:08
Re: BMW
Díky za poučení, měl jsem za to, že byla uložena pružně a natáčela se pasivně.

Díky :yes:
3. 8. 2023 18:33
Pres 30 tis kusu
Produkce pres 30 tis kusu me prekvapila.
To auto bylo ve sve dobe nehorazne drahe. Aby se ho v te dobe za ty penize prodalo pres 30 tisic, to musite udelat legendarni auto.

A tahle osmicka je proste legendarni, nenadelas nic.
V Anglii je vidam parkrat do roka, vetsina je pekna zachovala, majitele do toho investuji a nenici to nejakym tuningem … no a ten design je proste parada.
Rozbalit vlákno
0