Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Nový VW Passat Variant odkrývá karty. Dost naroste. Poctivé motory zůstanou

Nová generace bude větší a slibuje vyšší komfort, prémiový interiér i plug-in hybridní pohon s dojezdem až 100 kilometrů.
Zpět na článek
12. 7. 2023 17:33
12. 7. 2023 18:37
13. 7. 2023 09:01
12. 7. 2023 17:54
12. 7. 2023 22:28
13. 7. 2023 08:30
13. 7. 2023 12:13
13. 7. 2023 09:31
13. 7. 2023 11:56
13. 7. 2023 07:57
Avatar - Ozzman
12. 7. 2023 15:01
Poslední mohykán
střední třídy - poslední kombík v nové generaci, protože pravděpodobně další ani u konkurence, už nebude (nevím, jestli zustane Superb kombi? - edit tak bude, je to v článku, ale to je stejné auto, žejo).. Škoda, že poslední dobou od majitelů koncernu v okolí slýchám rozporuplnné zkušenosti, jinak by se mi to i docela líbilo, ale nechám se překvapit, protože kombík je pro mne ideální volba
Rozbalit vlákno
16
Avatar - xxc
12. 7. 2023 16:12
Re: Poslední mohykán
Ano, najlepsi kombik je crossover subaru outback :-D Inak ake poctive motory ostanu? Minule mi pred branou parkoval passat w8, fakt ostane poctivy osemvalec, alebo uz aj stvorvalce su poctive?
Avatar - Mikesus
12. 7. 2023 16:33
Re: Poslední mohykán
Ano. Outback je zvýšený kombík. S tím nemám problém to označit za kombík.
Avatar - Ozzman
12. 7. 2023 17:04
Re: Poslední mohykán
Když jsem v nedávné diskuzi psal o Outbacku jako o kombi, dostal jsem bídu, že je to SUV :D
Avatar - xxc
12. 7. 2023 17:23
Re: Poslední mohykán
The Subaru Outback is the midsize SUV that's built for off-road adventure while still delivering all the comfort, convenience, and safety you need.

Mne je jedno, nech si to kazdy nazyva ako chce, ale ked niekomu ako odporcovi suv vyjde ako idealne kombi suv, tak je to zaujimave. Ale pochopitelne. Len mi trosku chyba integrita cloveka, to je ako keby niekto obdivoval mitsubishi a nakoniec kupil VW :)
Avatar - Ozzman
12. 7. 2023 18:06
Re: Poslední mohykán
Outback je neco mezi, osobne ne to pro mne ustupek, ale porad mensi (bavime li se o karoserii), nez klasicke SUV ci splacanina typu Enyaq
Avatar - Mikesus
12. 7. 2023 19:37
Re: Poslední mohykán
Tak midsize suv to rozhodně není. Obzvlast kdyz mám zástupce midsize suv.
Možná tak světlou výškou, ale to je vše.
Avatar - Mikesus
12. 7. 2023 19:36
Re: Poslední mohykán
Pamatuji a srovnával jsem to s karoqem, kdy rozměry čelní plochy byly u karoqu o několik čísel větší u menšího auta o třídu. Takze jasná ukázka kombiku.
12. 7. 2023 20:15
Re: Poslední mohykán
V době, kdy se nám Francouzi snaží vnutit myšlenku, že pro auta střední třídy (nebo podobně těžká) je nejlepší tříválec 1,2, se jeví dvoulitrové čtyřválce jako poctivé motory.
12. 7. 2023 22:25
Re: Poslední mohykán
Přesne tak, všechno je holt relativní.... :-O
12. 7. 2023 16:27
Re: Poslední mohykán
Keby si niekto ten článok aspoň prečítal, že...
Inak neviem, čo si pán Mára predstavuje pod "poctivými motormi". O motoroch nie je v texte žiadna konkrétna informácia.
Avatar - Ozzman
12. 7. 2023 17:05
Re: Poslední mohykán
Ano, necetl jsem do konce, ale ty taky ne, o motorech se tam pise ;) TDI, TSI, eTSI a Phev… takze revoluce nebude
12. 7. 2023 17:34
Re: Poslední mohykán
Ale áno, prečítal som ho až do kona. Nikdy nehovor nikdy, možno im urežú valec-dva, objemy pôjdu na pol litra, výkony pod 100 koní, len tie skratky ostanú. Alebo si sa z tých skratiek dozvedel viac?
13. 7. 2023 09:03
Re: Poslední mohykán
Před pár týdny tu byla motorová paleta pro Tiguan. Opravdu myslíš, že extra pro Passat všechny ty 2litry ořežou o válec a nebudou mít naprosto stejné parametry 110-150kW u čistě spalovacích variant, jako ten Tiguan?
Avatar - Emel
13. 7. 2023 09:04
Re: Poslední mohykán
Ale prosím vás... vždyť už tu byl článek o motorech v Kodiaqu - 2.0TSI 150kW, 2.0TDI 110 a 142kW, k tomu 1.5TSI PHEV... tak minimálně tohle je podle mě jisté i v Passatu.
12. 7. 2023 22:26
Re: Poslední mohykán
No tím bych si nebyl tak jistý. Viz nová 5er. BMW se chvástá jak zachovalo všechny druhy pohonů a zákazník si může vybrat. Přitom je to zavádějící lež, ty nejlepší motory 530d/540d a 540i/550i nejsou a v EU zřejmě nebudou.

Nový Passat ve fotkách v článku jinak vypadá docela dobře, tak uvidíme.
12. 7. 2023 22:52
Re: Poslední mohykán
Ale budu za to pytat tolko co za audi a4 :-)
Avatar - hugino
12. 7. 2023 17:33
Passat
Neviem či to bude posledná generácia ale predajné hity ako Mondeo alebo Lagúna to už zabalili tak ostáva z mainstreamu už len 508 lebo neviem či sú info z článku pravdivé ale nový Sup má byť len liftback. Kombi je za mňa ideálne rodinné auto ktoré kupovali generácie vodičov. Doba sa mení a ako skončili MPV takisto postupne skončia aj kombíky. Ak VW neurobí fail ako s G VIII tak si myslím že to bude super auto ale mám obavy o cenu lebo VW je momentálne pri cenách čo zaň pýtajú ne-ku-pi-teľ-ný .
Rozbalit vlákno
2
12. 7. 2023 18:37
Re: Passat
Nový Superb bude i combi, však už ho ukazovali (ač pod plachtou) :-).
13. 7. 2023 09:01
Re: Passat
V každém článku o Passatu a Superbu se píše, že Passat bude jen combi a Sup lift i Combi.
Avatar - rohYpnol
12. 7. 2023 17:54
Jiný pohled
Obecně jsem ten který vymírání střední třídy vnímá jako obrovskou chybu.

Ale dovolím si i menší nadhled. Dnešní nižší střední třída dosahuje rozměrů střední třídy před deseti, patnácti lety. Dá se tedy říct, že rodinný kombík dnes zastane nižší střední třída (rozměrově).

Takže konec mainstream střední třídy nevidím hako úplnou tragedii. Navíc díky cenovému nárůstu se dá říct, že cenový rozdíl Mondea, Passatu, Insignie či Superbu proti BMW 5 nebo MB E či Audi A6 není až tak dramatický.

Takže kdo cche, stále (snad) bude moct jít do 5/E/A6

A s ještě větším nadhledem říkám, že díky EU a NATO nás čekají mnohem zásadnější problémy, které budou pro celou EU fatální. Takže nějaká existence střední třídy stejně nebude nikoho zajímat.
Rozbalit vlákno
20
Avatar - Ozzman
12. 7. 2023 18:05
Re: Jiný pohled
Prostorove to narostlo, ale za mne tam vnimam u D segmentu i lepsi odhlucneni. Alespon u velke casti automobilek… tedy vnimal, ted uz neni srovnani
Avatar - rohYpnol
12. 7. 2023 19:07
Re: Jiný pohled
Ano, proto jsem psal prostorově. Střední třída mj. vesměs znamenala nezávislé zavěšení i vzadu, viceprvkové nápravy vepředu, a celkově lepší odhlučnění, více těsnění, silnější skla atd. atd. Prostě střední třída... Zcela souhlasím.
Avatar - Mikesus
12. 7. 2023 19:42
Re: Jiný pohled
Prostorově byla i kompaktní třída rodinné auto před 10 nebo 15 lety. Nebo chceš říct, že O2 v kombiku nebyla rodinné auto?
Dokonce tehdy rodiny mnohem častěji jezdili ve fabiich kombi. Dnes si raději koupi C SUV se stejným vnitřním prostorem jako v té fabii.
Avatar - rohYpnol
12. 7. 2023 21:06
Re: Jiný pohled
Prostorově kompaktní třída nikdy rodinná nebyla.
To, že na trzích s malou kupní sílou tuto funkci plnily, to je úplně jiná debata.
Avatar - Mikesus
12. 7. 2023 21:51
Re: Jiný pohled
Takze o2 nikdy nebyla rodinné auto? To chceš říct?
Avatar - rohYpnol
12. 7. 2023 22:08
Re: Jiný pohled
Chci říct přesně to co jsem napsal.
Avatar - Mikesus
12. 7. 2023 22:51
Re: Jiný pohled
Jo. Takze chceš říct naprostou kravinu, kterou jsi napsal.
12. 7. 2023 22:28
Re: Jiný pohled
Octa II. už ano, ale jedničková ani omylem. Vždyť to auto mělo pro zadní cestující méně místa na nohy, než Felicie! :-O :-( :no:
Avatar - Mikesus
12. 7. 2023 22:50
Re: Jiný pohled
Taky se bavíme o dobe 10-15 let zpět, jak psal rohypnol. A to je O2 přesně.
Avatar - Mikesus
12. 7. 2023 22:51
Re: Jiný pohled
Takze vlastne i Felicie kombi byla rodinné auto, tzn i fabia kombi.
13. 7. 2023 08:30
Re: Jiný pohled
Felicie Combi ano, ale Fabie I. Combi určitě ne, protože měla podstatně kratší i užší interiér. To, že byla Felicia proti Fabii I pojízdná rakev, je druhá věc...
Avatar - Emel
13. 7. 2023 12:13
Re: Jiný pohled
Mainstreamová střední nikdy nebyla v Evropě prodejní trhák, ani v těch bohatších zemích.
12. 7. 2023 22:37
Re: Jiný pohled
Lepší mainstream se relativně přibližuje cenově prémii...ale že by o třídu menší Passat (D segment) stál to co 5er/E-class/A6 (E segment)? :D Zkoušels někdy aspoň online konfigurátor? Já tam vidím rozdíl v základu asi o 300-400 tisíc a to nepočítám, že Passat má od základu lepší výbavu.

Ty bys tady měl dostat nálepku dezinformátor. Nebo uznej, že jsi napsal nesmysl. Do toho proč zmiňuješ NATO ani šťourat raději nebudu...

Budeš mě za tohle zase urážet? A psát mi jak o těchto autech nic nevim? Passat i 5er současných generací jsem měl.
13. 7. 2023 08:06
Re: Jiný pohled
Ona vymírá i nižší střední a malá auta. Fabia Combi. Clio Combi. Punto. Atd..... .
Budeme jezdit na kole. 😉
Avatar - Mikesus
13. 7. 2023 08:31
Re: Jiný pohled
Bohužel jo, je to škoda. Ale důvodem je nezájem. Kdyz by kazdej nechtěl suv, tak by taková auta byla dal.
13. 7. 2023 09:31
Re: Jiný pohled
O jakém "nezájmu" to proboha mluvíš?! Nejprodávanějším autem v EU je malý hatchback Peugeot 208, pokud to náhodou nevíš! Přitom kvůli fanatickému ekoterorismu EU jsou dnes v ohrožení i malé hatchbacky, auta s nejnižší produkcí emisí CO2!!! A že by o novou Fabii Combi nebyl na trhu zájem, to snad ani nemůžeš myslet vážně! :-[] :-[] :-[]
Avatar - Mikesus
13. 7. 2023 10:46
Re: Jiný pohled
Umíš číst víc než první větu? Diskuze je o kombicich B segmentu. Co s tím má společného prodej hatchbacku? Hatchback je kombik? Asi těžko.
Ne o combi fabii není globalne zájem, pár prodejů na pidi nevyznamnem trhu jako ČR to nezachrání. Tvůj dvorek není pupek světa.
Avatar - Emel
13. 7. 2023 11:56
Re: Jiný pohled
Kombík byl zhruba třetina prodejů Fabie... což je míň než u Octavie nebo Superbu, ale úplně zanedbatelné to není.
Avatar - Mikesus
13. 7. 2023 13:09
Re: Jiný pohled
Byl, ale razantně klesal s příchodem suv. Přesně si už nepamatuji, jak to bylo poslední roky než ho ukončili.
Avatar - .StenLi.
13. 7. 2023 22:32
Re: Jiný pohled
Zbytocne klames, najpredavanejsim autom v EU je Modely Y.
Avatar - Barry Lyndon
12. 7. 2023 18:03
auto střední třídy s motorem napříč a skoro 5 metrů?
Není ta délka pro běžné rodinné použití už trochu overkill? Blbě se s tím parkuje a při nevelké světlé výšce a nataženém rozvoru to má tak mizerný přechodový úhel, že jdou lidi radši do SUV/crossoveru (protože by s tím třeba ani nevyjeli z garáže na ulici...)
Rozbalit vlákno
1
12. 7. 2023 18:38
Re: auto střední třídy s motorem napříč a skoro 5 metrů?
Taky si říkám, mám B8 a na nedostatek prostoru si stěžovat nemůžu, naopak si někdy říkám, že to vyměním za něco kratšího. Dalších 14 cm opravdu nepotřebuji, spíš naopak..
Avatar - miromen
12. 7. 2023 22:44
Krabice nebo jezevčik
Hm předek pusobi modernějšim pohlednym dojmem ve stylu golfa což by mohlo byt fajn jen co zbytek...konzerva ? A co ten narust do delky jen o 14cm a pouze 15" ne zrovna dobře zakomponovany středovy displej v interieru neni to malo panove z VW hm

Tak koukam a zde je zaběr zřejmě nemaskovaneho kousku...

https://youtu.be/ToLxyPzRW8k?t=376
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Mikesus
12. 7. 2023 22:58
Re: Krabice nebo jezevčik
Pobavilo mne, jak mluví o komfortu a jezdi na dokonale rovné ploše.
Ale ten bilej vypadá, že by mohl být nemaskovanej.
Avatar - miromen
12. 7. 2023 23:18
Re: Krabice nebo jezevčik
njn ono se při prezentacich zřejmě musi jen chvalit.
No ja si pustil jedno video a ještě jsem si všiml, že passat ma či bude mit zřejmě rozdilne ovladani než bylo vidět u noveho tiguana. Konkretně neni na středove konzoli vidět variabilni ovladač či co to ten tiguan měl za nějaky novy hokus pokus.
Avatar - Mokrous
12. 7. 2023 23:57
Ještě štěstí, že jsem včas koupil B8FL...
A říkám si, jestli honem ještě jeden neobjednat.
Novinka vypadá příšerně a nemusí ani sundavat maskování.
Z relativně vychytaného auta zas bude další moderní nesmysl od VW.
Předek bude ocucanej bombón po vzoru i.d.
Vzadu nesmyslnej batoh s kufrem, kterej nikdo nepotřebuje a nikdo nedosáhne na jeho konec a parkovací místa budou zase větší vzácnost, zato ESP si užije až se to naloží a přijde krizovka.
Uvnitř novodobý cirkus s lacinými plasty, obří televizí a navzdory slibům opět s patlacím volantem. Ergonomie pryč - to je dnes sprosté slovo, nenastavitelná loketka, zato levá sdružená páčka, která bude vyžadovat měsíční školení na to, aby si člověk zapnul co chce a omylem nezapnul to co nechce.
Audio jako každý rok horší provedení. A pokud se nepletu, hlavové opěrky přijdou o podélné nastavení??? A co zadní kamera? Taky už nebude v logu, jako to provedli v G8 Variant, kde asi ušetřili 1 Euro na autě a tak je tam špinavá kamera místo trvale čisté...?
Už se jen těším na povinné buzerpípače a další libůstky.
Prostě: "Měli jsme skvělé auto, ale naše týmy usilovně pracovaly na tom, aby ho zmrzačily. A povedlo se."

Vypadá to, že nakonec bude další auto z Číny, nebo co... Evropská produkce ve spolupráci s Evropskou komisí se snaží co může, aby tenhle boj prohrála.
Rozbalit vlákno
5
13. 7. 2023 07:23
Re: Ještě štěstí, že jsem včas koupil B8FL...
relativne vychytany auto je teda hodne odvazny tvrzeni. Posledni relativne vychytany auto byla bfl, ale 6. Od ty doby to jde akorat dolu
13. 7. 2023 08:07
Re: Ještě štěstí, že jsem včas koupil B8FL...
Bohužel Evropa jde ekonomicky dolů. Propadne se rapidně.
13. 7. 2023 09:34
Re: Ještě štěstí, že jsem včas koupil B8FL...
Ano, idiotský sebevražedný Green Deal se o to dozajista postará.... :-O :-O :-O :no:
Avatar - Ozzman
13. 7. 2023 12:23
Re: Ještě štěstí, že jsem včas koupil B8FL...
Green Deal netušíš, co je, ale hezky se to v médiích akcentuje... tohle má mnohem širší souvislosti a mysím, že kdyby si zjistil, že jedna z hlavních myšlenek green dealu je třeba snížení plýtvání potravinami, tak by si v tom neviděl toho jediného ďábla.
Avatar - Mikesus
13. 7. 2023 13:10
Re: Ještě štěstí, že jsem včas koupil B8FL...
Protože se k tomu vyjadřuje kazdej, kdo si to pustí televizních novinách a vic si o tom neprecte.
13. 7. 2023 07:57
Motory
Čekáme návrat W8 či R36???? Když mluvime o poctivých motorech.
Nebo půjde cestou směrem k 3 válcům?
Rozbalit vlákno
0
13. 7. 2023 23:23
Možná už jim konečně začíná docházet....
....jakou katastrofální chybu sázkou na totální budoucí elektrodebilitu udělali...
https://echo24.cz/…posledni-budicek
Rozbalit vlákno
0
16. 7. 2023 12:10
Preteky v litrazi
Kto realne potrebuje takmer 700 litrovy kofor? :-O
Rozbalit vlákno
0