Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Volkswagen Golf GTD (147 kW) – Naftový hot-hatch, nebo jen silnější Golf?

Volkswagen v dnešních dnech prodává hned čtveřici sportovních variant populárního Golfu. Jednou z nich je i Golf GTD, který působí jako naftová alternativa ke kultovnímu GTI. Jak se s ním však žije v reálném světě?
Zpět na článek
14. 7. 2023 16:55
14. 7. 2023 17:25
14. 7. 2023 18:40
15. 7. 2023 13:38
9. 8. 2023 20:06
14. 7. 2023 21:18
14. 7. 2023 21:24
14. 7. 2023 21:56
14. 7. 2023 22:32
14. 7. 2023 22:59
14. 7. 2023 23:26
15. 7. 2023 07:18
15. 7. 2023 09:32
15. 7. 2023 10:55
15. 7. 2023 21:18
15. 7. 2023 12:09
15. 7. 2023 13:04
15. 7. 2023 13:13
15. 7. 2023 14:26
15. 7. 2023 14:57
9. 8. 2023 20:09
9. 8. 2023 21:50
11. 8. 2023 00:27
11. 8. 2023 09:46
14. 7. 2023 22:21
15. 7. 2023 11:51
15. 7. 2023 12:00
15. 7. 2023 12:09
16. 7. 2023 05:11
16. 7. 2023 12:34
15. 7. 2023 12:25
15. 7. 2023 12:53
15. 7. 2023 13:13
15. 7. 2023 14:45
16. 7. 2023 15:38
15. 7. 2023 14:46
15. 7. 2023 15:48
15. 7. 2023 17:11
15. 7. 2023 12:49
15. 7. 2023 13:10
15. 7. 2023 13:15
17. 7. 2023 07:21
17. 7. 2023 09:11
15. 7. 2023 13:38
15. 7. 2023 14:29
15. 7. 2023 17:24
15. 7. 2023 18:36
Avatar - xxc
14. 7. 2023 15:27
autor ma celkom zmysel pre humor
Plusom je Dokonale univerzální auto pro život, len minusom je, ze Občas pomalejší reakce pohonu při rozjezdech. Fakt dokonale :-) Necital som clanok, ale keby boli tie reakcie pomale stale, ze clovek si zvykne a nejak s tym pocita, tak by sa to dalo chapat ako dokonale univerzalne auto. Ale ten pohon reaguje pomalsie len niekedy? Ked to clovek najmenej ocakava a potrebuje?
Rozbalit vlákno
26
14. 7. 2023 16:08
Re: autor ma celkom zmysel pre humor
Ak u auta s 200-konovym motorom musi vodic premyslat, co vsetko urobit ked sa chce z vedlajsej zaradit na hlavnu (prehodit prevodovku do S-modu a zarazit plynovy pedal do podlahy), tak je niekde nieco zle. To by som cakal u zakladnej motorizacie, ale nie u GTD, ktore sa chce podobat na hot-hatch...
Avatar - xxc
14. 7. 2023 20:59
Re: autor ma celkom zmysel pre humor
Ono tak bolo tak nejak stale, len autor sa mozno povozil v elektrickom aute, teraz presadol do toho a zrazu ups, ved to sa nevie pohnut rychlo.
Avatar - Mokrous
14. 7. 2023 22:26
Re: autor ma celkom zmysel pre humor
Nevím proč a nad čím by měl majitel extra přemýšlet. Auto umí rozjezdy tak jak majitel potřebuje. V režimu D mají spojky větší prokluz pro maximální komfort a plynulost a v režimu S se spínají mnohem tvrději a rychleji. A buď se chci rozjet jemně a tak jedu jemně a nebo chci vystřelit jako magor a tak vystřelím. Síly na to je víc než dost. Na přední nápravu někdy až moc.
Avatar - xxc
14. 7. 2023 22:49
Re: autor ma celkom zmysel pre humor
Tak premysla, ci sa pohnut, ci este pockat, ci vojde do medzery, ci nie, ci este pocka dalsich 5 aut a bude nejaka medzera, aby vysiel na hlavnu, alebo este pocka, kym prejdu aj tie kamiony v dialke :-) Ale tak existuju asi aj ludia, co nepremyslaju a idu, len to potom zneprijemnuju zivot inym. Nejaky komfort a plynulost ide vtedy bokom.
Avatar - Mokrous
14. 7. 2023 23:12
Re: autor ma celkom zmysel pre humor
Vrať radši řidičák.
Avatar - xxc
15. 7. 2023 00:22
Re: autor ma celkom zmysel pre humor
No neviem kto by mal vracat, ci ten, co sa vie pohnut, alebo ten, co jazdi s dieselom za 5l a zavadzia na ceste :-D Pritom keby aspon mal clovek trosku sebareflexie, ze ano, rychlejsie mi to neda, musite brzdit, no bohuzial, ale este tu bude vypisovat, nech ini vracaju vodicak :-D Proste ked je niekto hlupy clovek, ani nema tusenie, ze sa moze mylit.
Avatar - Mokrous
15. 7. 2023 00:51
Re: autor ma celkom zmysel pre humor
Pro hlupáka každý hloupý... Ty tvoje mozkový průjmy, to fakt stojí za to.
Nevím o kom a o čem tady mluvíš, ale asi o sobě. Já se totiž rozjet umím a nebrečím tu jako ty, že to s GTD nejde. V tom co píšeš ty, aby se prase vyznalo. Brečíš, že se s tím nedá rozjet a hned na to, že "sa vieš pohnúť". Tak vieš alebo nevieš? Alebo iba s električkou, ty ...? A vodičák máš tiež iba na električky? Tak si aspoň vyber, když tady furt meleš ty svoje ***.
Já sice za 5 jezdím, ale na cestě nezavazím, ale naopak pořád někdo zavazí mě. Hlavně ti s hybridy a EV a pak ti, co si koupí 300+ koňový 4x4 a jedou ve vláčku za přeloženým kamionem a neumí předjet. Nakonec vždy musí předjíždět ten chudák, kterýmu to "vůbec" neakceleruje".
Já totiž nepotřebuju masturbovat nad tím, že na semaforu mám 0-100 za 4, ale stačí mi, že můžu jet svižně vždy a všude a nes.rat ostatní a nemuset furt někde trčet.

Tady srovnání malé električky s 200+ koňmi, která se "umí" rozjet a GTD, který se rozjet "neumí". Zajímavé. 0-50 vyhrává, kdo??? A 0-100, kdo? Jasně. Ale GTD "zavazí a řidič tramvaje už je pryč". Tak určitěééé.
Avatar - Ozzman
15. 7. 2023 09:26
Re: autor ma celkom zmysel pre humor
No, kdyby si nejezdil jak totalni silenec, tak s tim svym dieslem jezdis taky za 5… a mozna by se ti nezaspinía bocni okna pri desti
Avatar - Emel
15. 7. 2023 10:53
Re: autor ma celkom zmysel pre humor
Když někam vjíždíš z vedlejší na těsno, tak tím omezuješ vždycky... ten na hlavní neví, jak rychle se pak rozjedeš.
GTD zrychlí na stovku rychleji než ten tvůj Enyaq, ale to je nakonec asi jedno.
Avatar - xxc
15. 7. 2023 11:21
Re: autor ma celkom zmysel pre humor
Ano aj nie, mozno nevie ako rychlo, ale to hned zisti, ze nemusi menit svoju rychlost ani smer, cize realne ho neobmedzujem. Proti zrychleniu ziadne vyhrady, tam je skor ten priebeh, clovek stlaci plyn, 3 s nic, potom sa to pomaly rozbehne a neskor to vystreli. Enyaq by som ako nejaky etalon nebral, 80ka je dost slaba a 60ka este viac :-)
Avatar - Emel
15. 7. 2023 11:48
Re: autor ma celkom zmysel pre humor
Ale prosím tě, za 7s jedeš stovkou, žádné 3s tam nikde nejsou. Nemluvě o tom, že pokud je na to aspoň trošku místo, tak si necháš pár metrů rezervu a rozjíždíš se už ve chvíli, kdy to auto za které se řadíš, projíždí kolem.
Avatar - xxc
15. 7. 2023 12:24
Re: autor ma celkom zmysel pre humor
Ved ano, ako pisem vyssie, da sa planovat, roztacat to skor, rozmyslat, alebo len bez rozmyslu slpanut kedy clovek potrebuje a auto moze ist. Co je lepsie?
Avatar - Emel
15. 7. 2023 16:58
Re: autor ma celkom zmysel pre humor
Lepší je nepochybně plánovat, myslet dopředu... bez ohledu na to s jakým autem.
Avatar - xxc
15. 7. 2023 18:52
Re: autor ma celkom zmysel pre humor
V skratke, je lepsie mat rychlejsie reakcie auta, ako pomalsie, alebo dokonca pomale, ako je ten udajne uduseny gtd. Planovat ano, aj mysliet dopredu treba, ale lepsie je mysliet menej, ako viac. Lenivost vyhrava a posuva civilizaciu dopredu :-)
Avatar - Mokrous
15. 7. 2023 13:11
Re: autor ma celkom zmysel pre humor
Za 3s tam máš 50 km/h. Je to prostě ocas. A nemá fakt smysl s ním vést debaty. Reakční doba v režimu "S" bude někde okolo 0,5s ??? Neměřil jsem to, ale je to dost rychlý.

Měl by si koupit Rimac a zkoušet s ním, do jak úzký mezery se vejde.
Avatar - xxc
15. 7. 2023 15:49
Re: Re: autor ma celkom zmysel pre humor
Tak asi také rýchle to nie je, keď sa aj autor testu sťažuje. Zbytočne sa o tom hádať.
15. 7. 2023 12:47
Re: autor ma celkom zmysel pre humor
Jenze pravdu mas jen castecne, reakce na seslapnuti plynu je utlumena ridici jednotkou, ktera preferuje mene emisi na ukor horsi reakce na povel plynem = vlastnost vsech koncernovych TDI zhruba od roku 2020, V6 nevyjimaje. V Sku je to trochu lepsi, ale ani omylem idealni.
Avatar - Mokrous
15. 7. 2023 13:02
Re: autor ma celkom zmysel pre humor
Ano, to je obecně známý fakt a všichni to mají podobné a všichni řeší emise a tomu přizpůsobují řízení reakcí motoru v přechodových stavech. A proto ty auta mají většinou různé režimy a jejich majitel si je vyzkouší a naučí se s nimi a nebo to nechce a pořídí si tramvaj pro neumětely. Mě teda "S" stačí až až.
Já chápu, že jízda s EV je co do uživatelského komfortu parádní, ale EV prostě dnes z mnoha důvodů nechci. Hybridní e-CVT se taky rozjíždí moc příjemně díky elektromotoru, ale z mnoha důvodů jsem si nakonec hybridní auto nevybral. Kdo potřebuje denně svádět boje na křižovatkách, tak pro něj je elektrifikace lepším řešením. Kdo se umí rozjet a většinu času tráví polykáním stovek km mimo křižovatky, tak zvolí asi jinak.
15. 7. 2023 13:26
Re: autor ma celkom zmysel pre humor
Nemaji to vsichni stejne. V praci mame pucovaci passaty, oktavky, a4 a 3er, vsechno 2l nafta a vsechny koncernovy auta se chovaj stejne dementne. 320d se rozjede hladce a behem jizdy reaguje daleko lip.

Doma mam v6 tsi a tam je to lepsi, ale taky zadna hitparada, proste reakce utlumeny kvuli emisim. Ostatni to umi lip. A mam i jednu oturbenou R3 s manualem a tam se i clovek po trhani osmicek na sedativech rozjede sviznejc..

A k tematu GTD - dle meho nazoru zcela zbytecne auto. Zabava se nekona, motor se hodi na dalnici, zbytek auta se na dalnici nehodi, vubec nechapu proc to existuje..?
Avatar - Mokrous
15. 7. 2023 13:35
Re: autor ma celkom zmysel pre humor
Jo, ZF je prostě v BMW naladěno líp. To jsem vždy psal a uznával. S tím může žít i naprostá lama.
Proč se dělá GTD? Asi proto, protože to lidi kupují a chtějí.
Jezdí to skoro stejně, jako GTI, jen trochu pomaleji a bez samosvoru. Pořád to je ale agilní Hothatch a praktické daily. Já jsem už víc na kombíky a krátkýho Golfa jsem měl naposledy VI.
Takže jsem si ústrojí z GTD pořídil v Passatu a funguje to velmi dobře.
15. 7. 2023 13:49
Re: autor ma celkom zmysel pre humor
Ne, agilni hothatch GTD fakt neni. Agilni hothatch mam, muzu ti ho pujcit aby sis prenastavil vnimani ;-)
Avatar - Mokrous
15. 7. 2023 13:57
Re: autor ma celkom zmysel pre humor
Děkuji, nechci. Já bych už raději něco jako má Barrik. 40 let starej Rolls. Měkoučkej.
Já už nějak nemám potřebu se smýkat a přehazovat auto ze strany na stranu jako šílenec a nechat si naklepávat ledviny a vymlátit zuby z huby... :-!

Já se radši vozím v klidu a pohodlí i když svižně. Každej se mě ptá, proč jsem si nekoupil na B8 aspoň 18" kola a já si zas říkám, že kdyby tam byly v sérii 16", tak bych je tam snad i klidně nechal.

Každej to má holt hozený jinam.
14. 7. 2023 16:34
Re: autor ma celkom zmysel pre humor
Pri cetbe podobnych vysledku testu aut, ktere potrebuji ke svemu pohonu tisice vybuchu za minutu, se muzu jen smat.
Ano dojezd, spotreba a dalnicni presuny jsou jiste top.

Ale zbytek nesaha EV po kotniky.
Avatar - Emel
14. 7. 2023 17:04
Re: autor ma celkom zmysel pre humor
Pro GTD nakonec nic nového - vždycky to vedle GTI byla ta horší volba, jejíž jediný smysl spočíval v menší spotřebě... a bylo potřeba jezdit hodně hodně, aby to stálo za to.
Avatar - Ozzman
15. 7. 2023 09:27
Re: autor ma celkom zmysel pre humor
GTD hlavne bylo moznost koupit jako kombi, GTI nikdy..Nevim jak je to ted.
Avatar - Emel
15. 7. 2023 10:44
Re: autor ma celkom zmysel pre humor
G7 jo, G8 myslím ne.
Benzínová alternativa byla od sourozenců.
14. 7. 2023 16:55
lol
Co si tak koupit... Teslu 3 a nebo hothatch Golfa s 200hp, u kterého musím pečlivě plánovat rozjezdy... Těžká volba.
Rozbalit vlákno
23
14. 7. 2023 17:25
Re: lol
U jedneho planujes rozjazdy, u druheho dojazdy... :-D takze asi ani jedno
14. 7. 2023 21:18
Re: lol
Autor článku vypotil jednu mínusovou hovadinu (musel tam něco napsat) a ty si vypotil neprosto zbytečný a hloupý komentář :D Takže plichta ;-)
Avatar - Mikesus
14. 7. 2023 21:24
Re: lol
A co je na tom za hovadinu? Zrovna s gtd jsem jezdil a dsg byla snad jedna z nejhorších. Rozjezdy mdlé, uškubané, uskákané v koloně, při parkování, do toho vibrace a nýtování. Stačilo by to vyměnit za manual a benzin, a je to auto o 2 levely lepší.
14. 7. 2023 21:56
Re: lol
No jo no. Ale manuál se v koncernu u silných motorizací aktuálně nenosí, neb na DSG koncern vydělá o 50 tis víc a ještě to zabalí do keců o lepších emísích :no:

Navíc autor píše “ Občas pomalejší reakce pohonu při rozjezdech”, což neznamená že to je pokaždé. Tj nejspíš zachrápal na semaforech a pak se to snažil dohnat…
Avatar - Mokrous
14. 7. 2023 22:32
Re: lol
Pohon se rozjíždí přesně tak, jaký dostane pokyn. Lama zvyklá na tramvaj s tím asi může mít na poprvé problém, ale majitel nikoliv. V "D" to prokluzuje kvůli komfortu a plynulosti. V "S" to zabírá mnohem ostřeji. A plyn je prostě potřeba přidávat podle situace.
Divím se, že jsem vůbec přežil první 2 roky a dokonce bez nehody...
14. 7. 2023 22:59
Re: lol
Nejvetsi zlo je to DSG a eko nastaveni plynoveho pedalu. Stacil by manual a pedalbox a bude to uplne jiny auto.
Avatar - Mokrous
14. 7. 2023 23:26
Re: lol
S DSG vyjedu z křižovatky rychleji, než s Aisinem. Vliv má hlavně software. Nebo se snad nedá rozjet s Porsche 911? Když má chudák DSG...
Už jsem to zde napsal asi 10x. "D" je laděný na prokluz, komfort a EKO normy a "S" je ostrý až dost a vystřelíš jak drak, když se s autem naučíš. Ale pořád to je dvouspojka a ne tramvaj.

Já bych se chtěl někdy svézt s někým, kdo pořád nadává na DSG, aby mě svezl se silným autem s manuálem ostře po městě. Chtěl bych zažít jak by byl rychlej a plynulej zároveň a jak by to DSG deklasoval a zesměšnil.
15. 7. 2023 07:18
Re: lol
coz by se urcite stalo. S dsg jde jet rychle jenom v manualnim rezimu, protoze kdyz chvili vahas (nevidis do zatacky, hrana kopce), tak tam tennsajrajt okamzite odradi vyssi rychlost a klidne necha spadnou otacky nekam na 1600 a to v S. Klesne tlak turba a pri naslednym podrazeni to nejede jak ma. Dokonce to i pri tazeni nalozenyho vleku necha takhle padat otacky a pak to za zatckou zbesile podrazuje. A dela to jak benzin tak nafta. Ty mi napises, ze ti to nevadi, protoze to jede i tak slusne. Ale urcite se to nechovat tak, jak by s 200konema mohlo. Koncernovy auto jedine s manualem jak pise arese (krom T, tam dal nejakej idiot prevodovku z ovce a ma to moc dlouhou jednicku a zpatecku, se kterou to bez prokluzu nevycouva krpal).
Avatar - Ozzman
15. 7. 2023 09:32
Re: lol
A co je lepsi ? Mne dela powershift opak. Kdyz chvili nepotrebuju jet ostre, drzi vysoke otacky a neodradi a je pripraven porad jet, coz mne trochu obtezuje a pak to S pouzivam vzdy jen kratce a prepinam na D. Taky podrzi v omezovaci na manualni rezim a neodradi… ale k cemu to je u nafty :D
Avatar - Mikesus
15. 7. 2023 10:55
Re: lol
Co je lepší? Nebrat robotickou převodovku, která neví co má dělat. :-[]
Pak člověk připlatí za automat a kvedlá s tím stejně jako s manuálem
Avatar - Ozzman
15. 7. 2023 21:18
Re: lol
Tak to záleží, eCVT na okruh se nejezdí...já nevím, kdo se mi smál, když jsem chtěl vyměnit na motorce variátor za sportovní :D :D
Avatar - Mokrous
15. 7. 2023 12:09
Re: lol
Dlouhou jedničku? To si děláš pr.del? Vždyť to auto samo řadí dvojku ještě na parkovišti bez plynu a i do kopce je schopný se plazit na dvojku. Často v koloně vynucuju jedničku páčkou pod volantem. Když se rychleji rozjíždím, tak tam sází 1,2,3, tak rychle, že to je až divný a nebejt automatu, neumím si představit, že bych to tam musel ládovat ručně.

Já nevím, asi patříš do kategorie lidí, která potřebuje všude tah Boeingu při vzletu a jinak než smykem a 200+ km/h nejezdí. Fakt nechápu. A nebo to prostě není vhodný na závody přívěsů.
V 99% času to auto má naprostý nadbytek výkonu na naše plný silnice a kolikrát si říkám, že jsem si možná měl vzít 110kW verzi. Rychlostní průměr by mi stejně neklesnul, zato náklady ano.
15. 7. 2023 13:04
Re: lol
ja psal o Transporteru v manualu!!
Avatar - Mokrous
15. 7. 2023 13:13
Re: lol
Aha, sorry, špatně pochopeno.
15. 7. 2023 14:26
Re: lol
ona totiz minule generace mohla mit redukci, ale protoze vw to ojebal az na dren, tak uz tam nejde… A takhle je to cely, mohli naladit motory aby prosly emisema. Ostatne x5 30d testem po 100 tis mil prosla, soudobej cayenne dieselgate… Mohli naladit motory a prevodovky aby to fungovalo jako v bmw nebo mb, ale ne. Zakaznik to snese tak o co jde. Az to ale dojde i takovymu fandovi jako jsi ty (a koupis si treba 3er), pujde vw nekam. Jenze ty uz jsi jeden z poslednich. V mym okoli od skodovky/audi nebo vw odeslo hodne vernejch zakazniku vcetne me. A tady se zase najde nejakej rohypnol, kterej to svede na eu. VW totiz vyhovuje to, ze jeho klienti se se svadenim na eu ztotoznili. Jaktoze v i20 bezproblemu infotaiment funguje? Jaktoze i30n muze mit brzdy jak krava? Jaktoze v 3er funguje prevodovka a1? Jaktoze enyaq rs ma bubny, 400V a 300koni zatimco H/k ma 600koni, lepsi architekturu i cenu. A takhle je to cely. I to blby MG nakonec s nejakou 1,5 jezdi, zatimco konec fabie se svadi na eu..
Avatar - Mokrous
15. 7. 2023 14:57
Re: lol
Souhlasím, že některý věci šiděj zbytečně moc. O brzdách už řeč byla mockrát.
Naladění převodovky by mohlo být lepší, ale stačí to. A infotainment je OK a logickej, akorát se občas lehce zasekne. H/K zase furt pípá a otravuje. Ale jinak je stabilnější, to jo.

Nemysli si, já uvažoval velmi seriózně nad BMW 330i Touring. A byl jsem si ji prolézt. Bohužel pořád vychází o cca 300 tisíc vejš a je to sakra menší auto. Vzadu to je pro trpaslíky, kterým musíš uříznout nohy nad kotníkem. Nemá to ani výhřev skla atd.
Ale jsem si vědom, že jízdní vlastnosti, převodovka, brzdy i to moje "oblíbený" audio má 3er o třídu lepší. Prostě u mne zase zvítězil celkový poměr cena výkon a praktičnost nad vycizelovaností.
Nejsem slepý fanda koncernu. Jen kupuju racionálně.
Avatar - white label
9. 8. 2023 20:09
Re: lol
Porsche nemá DSG, ale PDK, které funguje výrazně lépe...
Avatar - Mokrous
9. 8. 2023 21:50
Re: lol
Můžeš tomu říkat jak chceš, ale PDK je prostě DSG. Princip je zcela shodný.
Máš prostě 2 mokrý spojky na dvojitý souosý hřídeli a 7 kvaltů, který se předřazujou podle toho, jak to elektronika vyhodnotí z řidičova chování.
DSG = Direct-Shift Gearbox, nebo Doppelkupplungsgetriebe.
A to druhý je co? Porsche-Doppelkupplungsgetriebe.
Jiná věc je to, jak je naladěný software. A ten je u Porsche méně EKO a víc pro řidiče.
Při zběsilém poskakování po městě jistě nachytáš na hruškách i to PDK, když budeš chtít.
Avatar - white label
11. 8. 2023 00:27
Re: lol
Na princip sere pes, chceš snad taky tvrdit, že všechny hdm automaty se chovají stejně, jen proto, že princip.... Kulové!
Prostě PDK v Porsche je jiná liga, než DSG ve VW a spol.
Kolik si toho reálně najel s PDK?
Avatar - Mokrous
11. 8. 2023 09:46
Re: lol
Klídek. Já nepsal, že se chová stejně, jen to, že konstrukčně jde o totožné řešení.
Vím, že se s PDK jezdí líp, ale to je především díky softwaru.
Když si necháš DSG někde naladit, tak se k PDK přiblíží téměř k nerozeznání.
Jde o naladění hodnot přítlaků, spínacích časů, rozsahu otáček, doby držení kvaltu, plachtění, nebo spíš neplachtění atd.
I PDK vždy předřadí to co uzná a když se ti povede ji přesvědčit, že chceš řadit nahoru a přitom budeš chtít řadit dolů, tak ti taky cukne.
14. 7. 2023 18:35
Tohle auto je populární
Už od roku 1973 což je 60 let . Je na každém rohu .
Rozbalit vlákno
0
14. 7. 2023 20:13
Jakmile má nějaký koncernový model DSG...
...jde plynulost rozjezdů z místa i celková radost z jízdy automaticky do pryč (a pořizovací cena i budoucí servisní náklady výrazně nahoru). To opravdu není nic nového.... :-( :no: Megarůser ovšem spočívá v tom, že koncernových modelů, kde se DSG lze vyhnout, stále ubývá a ubývá.... :-O :-O :-O :no:
Rozbalit vlákno
14
Avatar - xxc
14. 7. 2023 20:54
Re: Jakmile má nějaký koncernový model DSG...
Ubyva? Ved stale pridavaju ID auta, kde dsg nie je. Plynulosti by som sa nebal, len je to pomale.
14. 7. 2023 21:05
Re: Jakmile má nějaký koncernový model DSG...
??? To myslíš vážně, nebo svoji nechápavost jenom hraješ? Já samozřejmě mluvím o normálních autech, ne o odporných zkratopřepravnících! :-)
Avatar - Mokrous
14. 7. 2023 22:40
Re: Jakmile má nějaký koncernový model DSG...
Nesmysl. Od doby, co jsem vyměnil manuál za nový DSG jsem s plynulostí naprosto spokojený a i když jsem uměl řadit, tak nyní je moje jízda o třídu plynulejší a pohodlnější. Nevím odkud se furt berou ty hejty. DQ381 funguje parádně. V "D" je to sametová jízda a v "S" to spojuje víc natuho, ale pořád plynule.
Doporučuju si v klidu sjet nový auto s touhle skříní a ne vyběhaný suchý DQ200.
Pokud není extrémní smůla na kus a majitel není tupé prase, tak najede 250-350 tisíc jen se 2-3 výměnami oleje a bez servisu.
14. 7. 2023 22:53
Re: Jakmile má nějaký koncernový model DSG...
Vsechno je relativni.
:D
Avatar - Mokrous
14. 7. 2023 23:15
Re: Jakmile má nějaký koncernový model DSG...
Ano, tramvaj je ještě plynulejší.
15. 7. 2023 07:21
Re: Jakmile má nějaký koncernový model DSG...
nefunguje, nefunguje to ve vw, skodovce a ani v audine. Tam dokonce nefunguje ani ZF. Zkus nekde mercedes nebo bmw..
Avatar - Ozzman
15. 7. 2023 10:27
Re: Jakmile má nějaký koncernový model DSG...
Nesouhlasim, velky měnič v A6 allroadu fungoval skvěle, BMW je asi lepší, ale i tak :)
15. 7. 2023 14:34
Re: Jakmile má nějaký koncernový model DSG...
allroad nevim, q7/8 a to vcetne v8 tdi nesaha bmw nebo mb ani po kotniky.
Avatar - Ozzman
15. 7. 2023 10:20
Re: Jakmile má nějaký koncernový model DSG...
Vím, že si na mne uražen, ale na tyhle žabomyší války musím reagovat.

Jezdím s dvouspojkou (která je trochu hladší, než většina DSG, co jsem zkoušel,ale pořád je to dvouspojka), jezdím hydroměničem (klasickym starym) a nově i eCVT a přesedám + variátorem na skútru.

Až po delším používání eCVT a zpětném přesednutí do dvouspojky i HDM jsem pochopil o čem tady všichni mluví, ano, opravdu to jde plynuleji a ta reakce plynu je okamžitá, ALE není to rozhodně takový rozdíl, jak ho tady někteří dělají a po pár km si zase zvykneš na to druhý a jedeš. DSG/powershift a dvouspojka obecně cuká, protože prostě tahá za lamely a ten pohyb tam je, v hydroměniči to tlačí olej, i ARESE a jeho vysněný manuál cukne drtivé většině řidičů, protože prostě řadí, eCVT či EV auta neřadí.

p.s. nejlepší DSG jsem zažil v A3 s 1.4TSI, což by měla být snad i suchá skříň ne ? A jelo to moc hezky.
Avatar - Mokrous
15. 7. 2023 12:17
Re: Jakmile má nějaký koncernový model DSG...
Já jel taky všechno, neboj a taky vím, jak se všechno chová. A nikdy jsem netvrdil, že DSG/DCT/PDK je hladší, než e-CVT. Vše má svůj konstrukční princip a vlastnosti a výhody a nevýhody. A každý typ má své lepší a taky mnohem horší zástupce.
A zrovna A3 1.4 má DQ200, tudíž převodovku na howno a o plynulosti DQ381 si může nechat zdát.
A vidíš, tobě se to líbilo.
Avatar - Mikesus
15. 7. 2023 13:05
Re: Jakmile má nějaký koncernový model DSG...
A pořád to je to samé, někomu to nevadí, někomu se to líbí, ale pořád neznamená, že to necuká. O tom je to celou dobu.
Avatar - Ozzman
15. 7. 2023 14:39
Re: Jakmile má nějaký koncernový model DSG...
Ale nejde o to jet, ale pouzivat. Ja s eCVT jezdil mockrat vzdy jednorazove, 20mint, 2 hodiny, 4 hodiny… , ale to mi tak neprislo, peotoze sem si sedl zoet do “ucukane” dvouspojky, ale kdyz sem takove auto pouzival par dni, tak uz si navyknes a je nezvyk zase jina prevodovka. Ja nerikam, co je lepsi, jen ze chapu obe strany. Vlastne jo, nejlepsi bylo cet ef v BMW 5er :D, u toho Audi s TSI to bylo uplne jine, nez stejna skrin s 1.5tsi ve Skodovkach, zajimavy, ale na te A3 se hezky pozna rozdil mezi premii a mainstreamem na stejne technicke platforme :) Nedava tam fakt Audi tu vetsi olejovou ?
Avatar - Mokrous
15. 7. 2023 14:58
Re: Jakmile má nějaký koncernový model DSG...
Ne, nedává.
Avatar - Ozzman
15. 7. 2023 15:45
Re: Jakmile má nějaký koncernový model DSG...
Tak to bude nastavenim
14. 7. 2023 22:21
Nezmyselne auto
Nezmyselne auto za nezmyselnú cenu.
Udrncany naftový agregát, navyše otupený softvérom.

Cele korunované nezmyselne malou nádržou.

A za cenu za ktorú sa dá kúpiť Tesla.

Ako hovorieval Procházka - vám musí *** chalani . :yes: :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
3
14. 7. 2023 23:13
Re: Nezmyselne auto
Prej Tesla! :-[] :-[] :-[] :no:
Avatar - Barrichello
15. 7. 2023 11:34
Re: Nezmyselne auto
nepotřebuju ani elektro, ani sazomet.
5,3x30,50 = 162 Kč nekdě u ONO, u kartelu 175 Kč.
Za to mam 13 litrů LPG, za to v pohodě jezdí V6 jako průměrná spotřeba nebo i V8 mimo město popř. se dá mít ten průměr s V8 i ve městě (aktuálně mam 13,9, měl sem i 13,5 v pondělí)

:-) :-) :-)

Navíc naftičku od srpna zdražují, takže to bude 175 ONO a 191 karteláci, za to už je 14,1 LPG :-)
A jestli se výrazněji projeví omezení těžby ruska a arabášů, může v září stát nafta u ONO 34-35 a u karteláků 37-39 a prémiová tutově přes 40
A za to už by bylo 16 litrů LPG
Za to už jezdí Charger i kombinaci s městem :-) :-)
27. 7. 2023 21:27
Re: Re: Nezmyselne auto
Musíš ale počítat s výměnou LPG nádrže po deseti letech a taky započítat plus STK🙂
Avatar - speedfred
15. 7. 2023 11:51
DSG
Keby som s tým nejazdil a čítal iba niektorých “odborníkov” z tunajších diskusii tak by som si myslel že vozidlo s DéeSGéčkom sa snáď ani nerozbehne a parkovanie je “mission imposible”. Tie posledné asi sw dopr.cali vďaka záchrane planéty ale inak tá prevodovka je vcelku fajn a to nie som žiadny prívrženec VAG. Na trhu sa ponúkajú o mnoho horšie prevodovky, ale každému čo vyhovuje nech si vyberie.
Rozbalit vlákno
17
Avatar - Mikesus
15. 7. 2023 12:00
Re: DSG
Takze sám potvrzuješ, že sw je tragickej a chová se tragicky. A to že je nějaká horší převodovka, znamená že to je omluva pro jinou špatnou převodovku?
Avatar - speedfred
15. 7. 2023 12:09
Re: DSG
Ja som písal “asi” , nejazdil som s tými poslednými tak neviem. S tými čo som jazdil tak za mňa spokojnosť.
16. 7. 2023 05:11
Re: DSG
Bral jsem loni na konci roku Formentor s 1,5TSI a DSG. Mám doma eCVT, ZF. Každá má svá specifika, ale zřejmě by byla DSG horší než variátor já osobně nikdy neřeknu.
Avatar - Mikesus
16. 7. 2023 12:34
Re: DSG
A ty máš i variator v něčem?
Avatar - Barrichello
15. 7. 2023 12:25
Re: DSG
Nejlepší převodovky sou hydroměničové. To ví každej.

Akorát potřebuješ motor, bo s litrem to fakt nefunguje :-) :-) :-)
Avatar - Mokrous
15. 7. 2023 12:53
Re: DSG
To neplatí vždy a všude. Jezdil jsem ve 3 autech se 3 různými Aisiny a všechny byly strašné.
Přetáčely, prokluzovaly, škubaly a to vše dohromady. Při rozjezdu jsem se bál a při parkování v mírném kopečku nebylo možné zaparkovat, páč to furt jezdilo sem a tam, když se po každém dotknutí se brzdy něco rozpojilo tak, že se záběr ztratil kompletně a auto zase sjelo z kopce. Větší jebku jsem nezažil. S DSG žádný problém, jemně na mm kdykoli a kdekoli.
ZF v BMW je ovšem lepší. Prostě to je model od modelu.
Avatar - Barrichello
15. 7. 2023 13:13
Re: DSG
Aisin sem měl jen jeden v Mini Cooperu, ten řadil v pohodě.
Pak už jen CVT JATCO v Dodge Caliber.

Všechno ostatní byly hydroměničové převodvky ZF (3x Jaguar + BMW650) Mercedes (300C+Charger) , GM (CTS, obě Camara, Alero, Rolls) a Chrysler (Sebring a Stratus).
Jenže tom kromě Alera (R4 2,4) byly všechno V6 a V8 :-)
Ty s HDM nemaj problém. Protože to má výkon a krouták.
Avatar - Ozzman
15. 7. 2023 14:45
Re: DSG
Aisin je ale menic ne ?
Avatar - Barrichello
16. 7. 2023 15:38
Re: DSG
Jo v tom Mini to snad měl být měnič, jako CVT mi to nepřišlo ani jako robot
Avatar - Ozzman
15. 7. 2023 14:46
Re: DSG
Musis to mit s atmosferou :D Pak to funguje spravne a je to fakt prijemny, jen to trochu žere
Avatar - speedfred
15. 7. 2023 15:48
Re: DSG
Myslíš nejakú 5 litrovú a najlepšie V10 ?
Avatar - Ozzman
15. 7. 2023 17:11
Re: DSG
Ano, ideal, ale mne se jezdi hezky i dvoulitrem, na vse ma prevodovka cas, nez natoci dost otacek :D
Avatar - Mokrous
15. 7. 2023 12:49
Re: DSG
Tak si projeď i novou DQ381 třeba s tímto GTD, nebo v Passatu 147kW, abys zjistil, že je naopak naladěná mnohem lépe, než to bylo dřív a že to funguje úplně krásně. Tady to je fakt jen samej "odborník" a to co nestojí u něj v garáži je křáp.
S tím mission imposible jsi pobavil :D a teď si představ borce na Porsche track days, jak chudáci pořád stojí v boxech, protože se nemůžou s PDK rozjet. A ty miliony uživatelů DSG po celé planetě. Co nemůžou zaparkovat a už 15 let stojí na křižovatce a čekají na svoji mezeru... :D :D :D Zatímco je předjíždí důchodci v Loganech a slečny v Corsách a Fiestách s manuálem. :D
15. 7. 2023 13:10
Re: DSG
Aha, preto u nás stále stoja pred Lidlom :-!
Avatar - twistedTSD
17. 7. 2023 07:21
Re: DSG
Já teď byl přebírat auto se suchým DSG, tedy ten největší cukátor ze všech. Čekal jsem, že se s tím ani nerozjedu, a během té první jízdy žádný problém.
Avatar - speedfred
17. 7. 2023 09:11
Re: DSG
Daj spojkám chvíľu čas, oni sa rozcukajú :-[] :-[]
15. 7. 2023 13:38
Golf
Je zaujímavé, že v roku 2022 sa Golfu predalo len o čosi menej ako všetky ID.3,4,5,6,7 dokopy.
A to je Golf až 7. model podľa predajnosti (1. Tiguan, 2. Polo a spol, 3. Passat/Magotan, 4. Lavida, 5. T-Roc, 6. T-Cross a spol).
Všetko modely s predajom podobným, alebo o dosť vyšším ako celé elektro portfólio, a ktorých sa o pár rokov chcú zbaviť.

Tie ich elektrické pokusy robia 7% predaja a zjavne ich podľa vyjadrenia ich šéfa nikto nechce.

Myslím aj, že je veľká škoda, že odrádzajú tradičných zákazníkov čiste dotykovým ovládaním a podobnými zlepšovákmi. Bolo by Golfov iste predaných viac. Stačilo zlepšovať menej :-!

PS: do akcií VW by som teda neinvestoval. Kombinácia cenovej politiky, digitalizácie / infotaimentu, neefektívne investície, interná politika, obrovské portfólio modelov (len značka Volkswagen 26 rôznych modelov + lokálne varianty). Nejako v tom chlapi tápu.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - speedfred
15. 7. 2023 14:29
Re: Golf
Za mňa nech EV robia tý čo to vedia, ostatný nech robia ICE zákazníkov je stále dosť.Aj tak si myslím že zákaz spaľovákov sa zruší alebo nejako očúra.
15. 7. 2023 17:24
Re: Golf
Karta sa obracia, Audi chce kúpiť EV platformu a EV know how od čínskeho SAIC. https://finance.yahoo.com/…r-094929545.html

Podľa testov sa mi zdá, že VW tie svoje ICE zhoršuje a ceny šponuje kam sa len dá.
mp390 to dole pekne zhrnul.

Hlavne, že predaj padá a zisky rekordné.

Stratégia VW v mojich očiach v skratke:
- Vychŕlime 10-20 nových modelov s písmenom T alebo Q v názve (viac pásikov, viac adidas), ošulíme kvalitu, zatlačíme na dodávateľov, ovládanie skopírovať od Tesly (len s 10 x vyšším rozpočtom a 10 x horšou funkčnosťou), a podojíme poriadne verných zákazníkov. A nedajbože, aby sa darilo Škode, ... hneď im zvýšme finančné ciele, alebo zrušme kľúčový model, nech nevyskakujú.

VW Group výrazne stráca moje sympatie a možno nie som sám.
Avatar - Mokrous
15. 7. 2023 18:36
Re: Golf
Nejsi. I jakožto dlouholetý uživatel koncernu a majitel poslední generace Passatu mám současné politiky VW i jejich nových modelů, techniky a cen po krk. Pokud nehodí zpátečku, už si od nich asi nic nekoupím a půjdu klidně někam ke Korejcům, nebo Číňanům.
15. 7. 2023 15:53
Tyhle oslavné “testy” koncernových aut…
… už začínají být docela trapné.

“Dokonale univerzální auto pro život” je podle autora auto, které:
1) má otravnou převodovku a pomalé rozjezdy,
2) není pohodlné na 19” kolech (jak překvapivé),
3) má příšerný nefunkční infotainment, který je omlouván větou “až se načte, začne fungovat docela obstojně” - nevím, asi bych chtěl aby dokonale univerzální auto pro život fungovalo hned po startu
4) má interiér nevalné kvality, který autor omlouvá větou “kvalita vnitřku osmé generace je na solidní úrovni” - tedy už Golf není etalon třídy jako dříve? Nová osmička je nyní na úrovni Seatu, kterým se především majitelé golfů vždy hojně vysmívali.
5) má extrémně poddimenzované brzdy (dle autora “dostatečně výkonné”) na parametry, které nabízí. Kdy už sakra koncernu dojde, že auto má v prvé řadě dobře zatáčet a brzdit a až pak mít vysoký výkon na rovinky? Brzdy na testovaném GTD jsou klasické 312x25 vpředu a 272x10 nevětrané vzadu. Tyto brzdy nestačí ani na 200k Leona, který váží 1340 kg (váženo už s velkými brzdami). Nevypínatelné XDS+ dovede brzdy utahat i při jízdě do kopce, zadní nevětrané kotouče jsou u takto silného auta vyloženě fail. Na výměny kompletních brzd každých 20 tisíc km jsem už psychicky neměl a teprve upgrade na větší brzdy z Golfu R a dodání lepších desek (DS2500), kotoučů a opletených hadic můj problém s brzdami vyřešilo. A zatím drží - už 60 tisíc km i s hodně lepivými pneumatikami.
6) není to kombi, takže věta “Největším lákadlem tohoto modelu však je možnost sbalit se s rodinou a vyrazit na dovolenou do zahraničí.” je vyložená lež, nebo si rodina na dovolenou balí pouze kreditku.
7) stojí bez mála 1.3 milionu korun. 1.3 milionu. Za auto s výčtem negativ, která jsem popsal výše? Vážně? Cena není v mínusech?

Takhle si tedy dokonale univerzální auto pro život nepředstavuji.

Ale možná jsem divný já a hledám vždy maximum, co za peníze dostanu. Z okolí ale vím, že si tyhle Golfy GTD, GTI apod. většinou stejně lidi kupují jako statusovku.

Celkově se docela divím, že se autor testu může pod něco takového podepsat.
Rozbalit vlákno
31
Avatar - Mokrous
15. 7. 2023 16:12
Re: Tyhle oslavné “testy” koncernových aut…
Takže máš Seata ? :D

Na kolik tě ty brzdy přišly? Já bych taky na Passata bral ty větší 340mm vpředu a vzadu chlazený. Ale zatím mi bez problémů stačí ty normální. Zvažoval jsem výměnu, ale nevím, zda se to vyplatí.
Obávám se, že to bude ranec a nevím, co všechno je potřeba měnit. Nebudou to asi jen kotouče a desky, ne? Co třmeny? A co uchycení? A co na to podvozek? Změní se hmotnost, takže neodpružený hmoty atd... Na opletený hadice kašlu, to je už taková závodnická machrovinka.
15. 7. 2023 16:36
Re: Tyhle oslavné “testy” koncernových aut…
Mám a nestydím se za to. :-! Jde mi o motor, podvozek a to, jak to auto celkově funguje za peníze, které za něj chtějí. A přiznám se, že Golf mě v době koupě svým designem s charisma ledničky vůbec neoslovil. Klidně budu mít hyundaie, když to bude celkově lepší auto než nabídne za stejnou cenu koncern. :-! A to jsem koncern dřív bránil do posledního dechu.

Pokud máš vpředu 312mm kotouče, tak potřebuješ třmeny, držáky třmenů a tepelné štíty. Pokud menší, tak je třeba vyměnit i těhlice a tlumiče. Třmeny jsem kupoval nové, ze zdrojů mimo autorizák i klasické e-shopy na díly. Prý byly sundané z nových kompletních náprav. Raději jsem nezjišťoval detaily, ale fakturu mám. :D

Třmeny s elektromotory byly myslím za 18, kotouče a desky 13, drobotina 4 (štíty a všechny šrouby nové), montáž 4. Ještě asi něco kolem 2.5 hadice, už si to moc nepamatuju, je to dlouho. Každopádně to teď jsou “dostatečně výkonné brzdy”, které vydrží dlouhodobé okreskové i dálniční namáhání odpovídající výkonu a schopnostem auta. A ještě vydrží mnohem déle než sériové. Kotouče jsou po 60 tisících km sjeté jen o 1mm a desky jsou lehce za půlkou.
Avatar - Mikesus
15. 7. 2023 17:04
Re: Tyhle oslavné “testy” koncernových aut…
Není důvod se stydět za seat. Obzvlast, kdyz víš, že jeho přednost je co píšeš a negativa ti nevadí. Důležité je netvrdit, že ta negativa nejsou, jak spousta jiných.
15. 7. 2023 17:21
Re: Tyhle oslavné “testy” koncernových aut…
Hlavně když ty auta jsou jen koncernová skládačka a důležité díly jsou všude stejné. Například teď po 162 tisících km řeším silentbloky přední nápravy. Strávil jsem v etce skoro půl dne a hledal díly. Zjištění jsou fakt zajímavá.

Zadní uložení ramen je STEJNÉ od 1.2 TSI přes Cupru až po Golf R. Jedině Golf GTI Clubsport S, Cupra R a Audi RS3 má jiné. Audi TT RS zase jiné. Předpokládám tvrdší, takže tam půjdou ty z Clubsportu S.
Horní uložení tlumičů a přední uložení ramen je opět stejné.

Ale do zblbnutí ti jeden bude tvrdit jak je Golf dobrý, Seat špatný, anebo celkově MQB na *** a že Honda/Mazda je nejlepší. Přitom jsou u MQB v naladění jednotlivých konkrétních kombinací prvků konfigurace obrovské rozdíly v jízdě a nelze vyvozovat obecné závěry.
Avatar - Mokrous
15. 7. 2023 18:18
Re: Tyhle oslavné “testy” koncernových aut…
Já se nesmál Seatu, ale tvému "zápalu pro věc" :D

Já netrpím syndromem znáčkového mindráku. A klidně si příště koupím Hyundai, nebo i Čínu, když mne nadchne a nabídne komplexní vlastnosti za mnou akceptovatelnou cenu.

Mám 312mm a obávám se, že dnes by cena v novém originálu byla spíš okolo 60 a víc... ;-\
Jak se znám, tak v 60-80 tisících budu dělat poprvé destičky a nevím, zda by se mi to chtělo utrácet... Jedině, že se mi povede dřív zkroutit kotouče a naseju se, tak potom možná jo...
Ale jedině až to doplatím a skončí mi záruka, dřív do toho hrabat nebudu a pochybuju, že dnešní autorizák toto nabídne udělat oficiálně. Ti dnes kouknou do počítače a co jim nevypadne, jako určený díl, to tam nedají.
Jsou to šašci, no. Kdyby alespoň u verzí nad 110kW dali ty brzdy, co dávají na 200kW Passat/Superb/GTI/R atd... tak člověk ani nepípne.
15. 7. 2023 22:49
Re: Tyhle oslavné “testy” koncernových aut…
Tohle nemůžeš řešit přes oficiální servisy, nikdo ti to neudělá. Mrkni na super-parts.cz

Pokud bys netrval na lakovaných třmenech a plaketkách R/GTI apod, tak by tě přední třmeny vyšly koukám na 5 a půl a zadní s elektromotory na 7 ;-) bral jsem odtamtud a přišly opravdu nové, nepoužité originální díly.

Kotouče dát ověřené Brembo Coated, k tomu umím přes kamaráda sehnat za lepší cenu Ferodo desky upečené přímo na zakázku na libovolné auto, jen si vybereš směs a doplňky (mám na ds2500 senzor opotřebení, který desky z obchodu nemají), něco budou stát štíty a šrouby a hrubým odhadem jsi na 30 tisících. Pak už jen musíš najít někoho, kdo ti to nahodí.

Jestli ti to za to stojí si už musíš odpovědět sám. Mně to za to stálo, to auto mělo takto vyjet z výroby.

Řešil jsem to až po 4 letech, kdy to auto mělo najeto 105 tisíc, takže záruka padla kvuli kilometrům. Technickou to také prošlo a neříkali vůbec nic.

Na těžkého Passata bych o ničem menším ani neuvažoval, ale je fakt, že jezdím celkem rychle. :D
Avatar - Mokrous
15. 7. 2023 23:27
Re: Tyhle oslavné “testy” koncernových aut…
Kdyby to bylo za 30 + práce, tak to by asi šlo. To bych asi kousnul, když by mělo dojít na výměnu předních kotoučů a desek, tak už by to bylo jen "něco" navíc... Na nějaký barvičky a nápisy kašlu. Mě jde jen o "železo".
15. 7. 2023 23:58
Re: Tyhle oslavné “testy” koncernových aut…
Nějak tak by to být mohlo. Ještě jsem zapomněl na DOT 5.1 kapalinu místo DOT 4.

Jenže jestli neměníš jako já každých 20-30 tisíc km desky i kotouče, tak je to možná zbytečná investice. To musíš zvážit sám.

Z brzd jsem zkusil snad všechno - ATE, TRW (série z výroby), Zimmermann. Nic nevydrželo víc než 30 tisíc. Ani v záruce jsem brzdy neměnil v autorizáku, to bych se nedoplatil.

Až se zvětšením kotoučů a změnou na doporučované Brembo / Ferodo DS2500 to začalo fungovat.
:D
Akorát teď budu měnit desky, protože z předních jsem nejspíš kompletně vypekl pojivo, jedna z desek má prasklé obložení a u všech se obložení začalo u krajů odlepovat od desky. :D Ale kotouče jsou stále v pohodě. Po 60 tisících km super výsledek vzhledem k zatížení.
Avatar - Mokrous
16. 7. 2023 00:12
Re: Tyhle oslavné “testy” koncernových aut…
No asi jezdíš o dost jinak, než já. Já u Golfa Variant 110kW na sériový brzdy nesáhl přes 80 tisíc km a byly furt jako nový a předpisově jsem teda opravdu nejezdil.
Avatar - Emel
15. 7. 2023 16:54
Re: Tyhle oslavné “testy” koncernových aut…
GTI7P bylo auto, které za ty peníze (někdy kolem 2014 to bylo cca. 650 ceník) nabízelo hezky vyvážený mix.
312mm kotouče... není to holt auto na nějaké divočení, ale jinak mi to přijde jako adekvátní velikost, pro kompakt s 14xx kg a 200k. Samozřejmě záleží jak jezdíš :-)
15. 7. 2023 17:07
Re: Tyhle oslavné “testy” koncernových aut…
Ano, za ty ceny před lety to bylo dobré. Navíc se šlo vyhnout příšernému DSG. Cupra 300 s manuálem za 680 celkem slušně vybavená byl dobrý kup.

Dnes by odpovídající nástupce mého FRka byl za víc než milion a slevu 24% bych už nejspíš nedostal. A v ničem bych si nepomohl, dostal bych jen navíc DSG a brzdy bych měl opět ty slabé.

Cupra za 1.2 nebo Golf R za 1.5 mi už ani nepřijdou vtipné, když je tu i30N za 900, kterému ten automat dle testů funguje stejně, i při faceliftu tam technicky nezůstal kámen na kameni (narozdíl od nového Leonu, Golfu a O4, které jsou vlastně horší než minulá generace).
Avatar - Emel
15. 7. 2023 20:02
Re: Tyhle oslavné “testy” koncernových aut…
Cupra taky... já měl výhodu, že se mi vevnitř líbila, hodně se mi líbilo pojetí palubní desky třeba... plasty mě neurážely a nestavitelné pásy mi taky nějak extra nevadily. Ale na druhou stranu, na normální ježdění už to bylo možná trošku overkill, s N98 jako standard atd... to GTIP bylo možná lepší mix... a nebo jako rodinné Octa RS Combi.
15. 7. 2023 22:58
Re: Tyhle oslavné “testy” koncernových aut…
Však to nepopírám, jen mi v poměru cena-výkon vycházela Cupra lépe než GTI 7 P.

Ale když jsem tenkrát v roce 2017 kupoval, tak mi přišlo dávat za Cupru navíc 250 tisíc jako zbytečně moc peněz. Výkonově se mi 300 koní zdálo už jako moc, a ani dnes mi výkon nechybí. Těch skoro 150 koní na tunu už celkem jede. Problémové brzdy jsem vyřešil, s limitem převodovky na 250 Nm jsem se už smířil a aspoň díky tomu má 1.8 TSI na turbomotor celkem unikátní charakter. :*)
Avatar - Mokrous
15. 7. 2023 23:25
Re: Tyhle oslavné “testy” koncernových aut…
Jo ty máš suchý DSG, no tak to ti nezávidím...
15. 7. 2023 23:45
Re: Tyhle oslavné “testy” koncernových aut…
Ne, mám manuál.
Avatar - Mokrous
16. 7. 2023 00:11
Re: Tyhle oslavné “testy” koncernových aut…
Aha, já myslel, že když píšeš o 250Nm, že je řeč o DQ200. 1.8T byla přece škrcená kvůli DQ200 na 250Nm a jinak měla 280 (Golf Alltrack) , nebo někde i 320Nm (u Audi tuším), ale nijak hlouběji jsem tuto kombinaci nestudoval, šla mimo můj zájem.
Takže ty tam máš teda MQ250 místo tříhřídelový MQ350, jo?
16. 7. 2023 02:23
Re: Tyhle oslavné “testy” koncernových aut…
Ano, mám MQ250. Jen u Superbu, Passatu, Pola GTI a Ibizy Cupra bylo plných 320 Nm.
Automaty s předokolku vždy 250 Nm se suchým spojkami. Automaty s Haldexem 280 Nm s mokrými spojkami.

Ale mělo by být možné dát MQ350.
Avatar - miromen
15. 7. 2023 20:40
Re: Tyhle oslavné “testy” koncernových aut…
Nevim jak Leon, ale davat na jednu hromadu octavku a golfa je prostě nesmysl. A tedy předpokladam, že se baviš o ostřejšich verzich...protože zde je nova generace ostřejšich modelu mnohem lepši než ta předchozi, dokonce majitele předchozich GTI CS tvrdi, že součastne zakladni GTI nejen, že lepe funguje, ale zaroveň je i zabavnějši což je pro mě docela šok, protože za mě je součastne GTI vyborne jako zaklad HH nikoliv něco ostřejšiho a vyloženě zabavnějšiho.
No a jinak zkušenosti s i30N jsou třeba takove, že součastne GTI na 19" ve sport režimu je stale jizdně vice kultivovanějši než pravě Nko v comfort režimu a to majitele 19" u GTI nedoporučuji pokud si chtěji majitele zachovat pravě kutivovanost rozdilnost mezi 17" a 18" zanedbatelna 18" vs 19 už jasně značna. Osobně bych nejen pravě diky nekultivovanosti i30N vyřadil z vyběru.
Jinak zdejši kousek prostě nafta a to ještě ve spojeni s DSG musi byt za trest zde se neni o čem bavit.
Avatar - Mokrous
15. 7. 2023 23:21
Re: Tyhle oslavné “testy” koncernových aut…
Ty bys radši silnou naftu v manuálu?
Avatar - miromen
16. 7. 2023 13:15
Re: Tyhle oslavné “testy” koncernových aut…
Ja jezdil nějaky ten den s DSG byť to byl superb 1,4 TSI a věřim, že u GTI by DSG fungovalo lepe. Zpětne vazby od majitelu GTI je vic než dost a jsou taci, kteři DSG dali šanci poprve a neklaplo to s tim, že GTI se měnilo za GTI jen misto DSG se vzal manual. A pro mě je prostě automat spiš za trest než, že bych za něj byl rad. Ja nemam problem jezdit město i několik hodin vkuse a na autoam si vubec nevzpomenu. Asi bych s automatem dokazal žit, ale dokud je možnost mit manual tak určitě automat volit nebudu. A ja třeba nepatřim k těm co řeši spotřebu takže diesel u mě vubec nepřipada v uvahu snad, kdybych ročně najezdil a teď placnu 50tkm+ tak bych se začal škrabat za uchem a diesel zvažoval.
Avatar - Mokrous
16. 7. 2023 13:43
Re: Tyhle oslavné “testy” koncernových aut…
No vidíš, takže jsi jel největší jebku suchou DQ200 a v kdoví jakém stavu, známí jeli DQ250 a pochybuju, že někdo z nich jel DQ381. Takže si sedni do nového auta s novou DQ381 a pak hodnoť.
Na druhou stranu chápu, pokud někdo chce manuál a řadit sám. Já dřív taky odmítal DSG a snesl jsem ho jen v Passatech R32/R36. A suché by mi nikdy domů nesmělo. A tak jsem vždy bral radši manuál i když už jsem byl línej řadit. Dnes už si na manuál ani nevzpomenu. Mě řazení už prostě nebaví. A když někdy náhodou dostanu na nějakém úseku nostalgický záchvat, můžu 2 minuty řadit páčkama pod volantem a po chvilce se opět rád vracím k automatu, protože nevím, proč bych se měl soustředit na řazení, když se můžu věnovat něčemu jinému.
Jo, když jsem si půjčil GVII CS, tak jsem si řadil páčkama, protože to byla zábava na pár minut. Ale v provozu, když se někam potřebuju crcat 400km mě na kvedlání už fakt neužije. Kvedlal jsem přes 30 let a stačilo.
Avatar - miromen
16. 7. 2023 14:05
Re: Tyhle oslavné “testy” koncernových aut…
Jako mě svym zpusobem udivuje, že s přibivajicim věkem u mě nepřichazeji choutky na automat. Stale mě ten jeden pedal navic a šaltpaka bavi tedy pokud jde, alespoň o pruměrně fungujici převodovku. Navic ja řazeni da se přehnaněji řict ani nevnimam a přijde mi naprosto přirozene.
Jinak jedna z vytek u DSG je pravě manualni reřim na ten majitele tedy, když už tak nadavaji pravě na něj. Vlastně piši, že při běžne jizdě je DSG docela fajn, ale jak se začne jet z ostra či sportovněji tak je manualni režim k nasrani pač je i přes nazev manualni stale svehlavy.
Avatar - Mokrous
16. 7. 2023 14:25
Re: Tyhle oslavné “testy” koncernových aut…
Tak je fakt, že na krev to funguje jen u pár extrémních modelů jako je R, RS a tak.
Jinak pokud dosáhneš limitu, tak prostě přeřadí. Nejde jet v omezovači.
Dokud se ale pohybuješ v rámci povolených otáček, tak to funguje jak má.
A máš 2 režimy "manuálu". První je ten, kdy si ťukneš do páčky a řadíš sám, ale jakmile chvíli jedeš bez zásahu, typicky okolo 20s (záleží na poloze nohy na plynu) se převodovka sama vrátí do automatického režimu. Druhý už je skoro na pořád, ale to musíš hodit páku na stranu a vyvolat trvalý "M" režim. Ten pak drží, dokud jsi v mezích bezpečných otáček pro motor. Nedovolí ho udusit ani přetočit. A když si to pilot neumí ohlídat, no tak mu přeřadí a pak jsou tu nářky, jak to stojí za howno.

Já taky řadit umím a dělám to už automaticky, ale za prvé mne to už nebaví a za druhé za volantem buď telefonuju a nebo poslouchám hodně nahlas muziku a neslyším motor. A když neslyším motor, tak nemohu přirozeně správně řadit. Jako jde to, ale není to ono. A pak jsem strašně línej. Takže jsem s DSG spokojenej.
Avatar - Mokrous
15. 7. 2023 18:29
Re: Tyhle oslavné “testy” koncernových aut…
Na Golfu VII Variant 110kW jsem měl tyto 312mm kotouče a hmotnost byla něco pod 1.400 kg plus jsem často vozil 200-300 kilo a jezdil jsem s tím často opravdu dost rychle. A po 100.000 km brzdám nic nebylo. Jednou jsem dělal destičky myslím, ale vlastně si tím nejsem jist. Kotouče 100% ne.
Na 200k Passatu, co má skoro 1.700 kilo + náklad už to považuju za poddimenzované. S tím VW zklamal. Ale zatím to brzdí v pohodě a nic extra nemizí a nevlní se. Je to hodně o stylu ježdění.
Dá se jet rychle a plynule skoro bez brzd a nebo přískokama styl pako brzda plyn a v cíli být o 2 sekundy dřív a auto mít na odpis a v nádrži vír...
Avatar - Ozzman
15. 7. 2023 20:20
Re: Tyhle oslavné “testy” koncernových aut…
Jiny auto, ale podobne parametry. Mondeo 1.7t, prvni desticky oboji cca 70t, 120t zadni a v planu uz sou kotouce oboji, je to tezky, obrzdi se, aktualne 125t, takze do 135 budu muset menit
Avatar - miromen
15. 7. 2023 20:45
Re: Tyhle oslavné “testy” koncernových aut…
No ja měl destičky u fokala po cca 22tkm KO přesněji, už byly zrale na vyměnu a nestěžoval jsem si. Prostě hodně zaleži kdo jak a jake trasy jezdi.
Avatar - Ozzman
15. 7. 2023 21:16
Re: Tyhle oslavné “testy” koncernových aut…
Určitě, ale na starším lehčím Mondeu to vydrželo tak o 10 tisíc víc a kotouče jsem dělal snad až na 180 tisících, takže váha roli hraje... no a že si je odstřelil za 22 tisíc? To spíš svědčí o stylu jízdy :D
Avatar - miromen
15. 7. 2023 22:04
Re: Tyhle oslavné “testy” koncernových aut…
Jasně u mě šlo auto z domu v něco po 60tkm a kotouče byly stale cajk jen desky mizely před očima. Ale třeba kolega, ktery dodnes provozuje prakticky uplně to stejne auto co jsem měl a tušim dnes tam ma něco kolem 260tkm nalitano tak prvni desky měnil až kolem 80tkm.
Jen fokal ma poměrně agresivněji laděny TVC a pokud s tim opravdu jezdiš a ne se jen přemistňuješ z bodu A do bodu B tak desky dostavaji zahul to neni jak "kavička" u VW koncernovych mrdeček kde je elektronicke přibzďovani jen tak trochu do počtu u forda to funguje třeba jak u sportovnějšich variant Alfa romeo. Prostě něco za něco.
Avatar - Ozzman
15. 7. 2023 22:09
Re: Tyhle oslavné “testy” koncernových aut…
Tuhle věc MK4 Mondeo, které jsem měl, ještě nemělo, ale měly to obě Kugy rodičů, ale ti jezdí klobouk style
Avatar - miromen
15. 7. 2023 22:19
Re: Tyhle oslavné “testy” koncernových aut…
Hele Mondeo Mk3 nic takoveho nemělo a jak jezdilo to byla naprosta parada. V te době jsem měl v ruce ještě Avensis T25 a to byla totalni hruza a uražka automobilsmu vuči tomu nejen mondeu. Ale ani nemusim koukat do nějakych specifikaci a tušim, že to MK3 mondeo važilo cca to same co MK3 fokal. Jo i ta hmotnost sehrava svou roli byť se da do určite miry maskovat.
15. 7. 2023 17:37
Re: Tyhle oslavné “testy” koncernových aut…
Jj, za 1,3 mil. Kč je i nový Renault Megané RS, se 300 koni, natáčecí zadní nápravou atd. Akorát je už vyprodán...