Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Historická událost: V Evropě se poprvé prodalo víc elektromobilů než nafťáků

Nástup elektromobilů začíná být na evropském trhu stále výraznější.
Zpět na článek
24. 7. 2023 17:42
24. 7. 2023 18:05
24. 7. 2023 18:20
24. 7. 2023 19:43
24. 7. 2023 23:48
25. 7. 2023 20:08
24. 7. 2023 18:39
24. 7. 2023 21:56
24. 7. 2023 19:30
24. 7. 2023 19:48
24. 7. 2023 21:51
25. 7. 2023 10:01
24. 7. 2023 21:10
24. 7. 2023 21:53
25. 7. 2023 09:48
25. 7. 2023 08:41
24. 7. 2023 22:00
24. 7. 2023 22:17
24. 7. 2023 23:49
25. 7. 2023 09:59
25. 7. 2023 15:58
25. 7. 2023 16:01
25. 7. 2023 06:30
25. 7. 2023 06:54
25. 7. 2023 16:04
25. 7. 2023 08:38
24. 7. 2023 23:24
25. 7. 2023 06:36
25. 7. 2023 07:24
25. 7. 2023 07:48
25. 7. 2023 07:50
25. 7. 2023 09:28
25. 7. 2023 10:03
25. 7. 2023 10:17
25. 7. 2023 20:45
26. 7. 2023 00:07
26. 7. 2023 07:13
26. 7. 2023 06:31
26. 7. 2023 07:06
26. 7. 2023 08:06
27. 7. 2023 10:49
25. 7. 2023 07:09
26. 7. 2023 19:37
24. 7. 2023 17:42
Štatistiky
Otázka je aký by bol podiel dieselu, ak by sa mild-hybridy diesel nerátali do hybridov, ale medzi diesel.

Podľa štatistík ACEA.auto:
HYBRID ELECTRIC = Includes full and mild hybrids
Takže napr. ak si kúpim diesel BMW, tak je to hybrid.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - eLzyx
24. 7. 2023 18:05
Re: Štatistiky
jo, ty statistiky jsou na prd. Diesely mohou být zahrnuty třeba i pod tu kategorii PHEV, kde bude hromada Mercedesů.
24. 7. 2023 18:20
Re: Štatistiky
PHEV diesel Mercedesu by sa ešte dal jednoducho spočítať.

Ale mild hybrid (je to riadny hybrid?) asi najviac skreslí historické udalosti :-!
- Mild hybridy: Audi, BMW, Cupra, Fiat, Ford, Jaguar, Kia, Mercedes, Land Rover, Seat, Suzuki, VW, Volvo (nie všetky diesel).
24. 7. 2023 19:43
Re: Štatistiky
Přesně tak. Co je horší, tak v různých zemích EU se vykazují různé statistiky. Třeba u nás v ČR není kategorie mild-hybridů, taková auta se řadí buďe mezi benzínové, nebo dieselové, což je správně. Ale jinde mild-hybridy zařazují mezi hybridní pohon. Já tomu říkám švindl-hybrid.
24. 7. 2023 23:48
Re: Štatistiky
dieselu se prodalo mene, nez ev a phev. Tedy aut do zasuvky
25. 7. 2023 20:08
Re: Štatistiky
Si si istý? Odkiaľ čerpáš info.

Lebo pani z Acea.auto nevie. Netrúfa si povedať či je väčšina hybridov mild hybrid diesel, alebo nie.
Schválne som jej napísal.
24. 7. 2023 17:56
a bude to uz jen lepsi a lepsi
tedy min a min naftovyho smradu
Rozbalit vlákno
5
24. 7. 2023 18:03
Re: a bude to uz jen lepsi a lepsi
Obávam sa, že práve naopak. Vozový park starne a miznú malé nové autá.
Nezmyselné Euro7, metodiky merania emisií (BMW XM, GLE 350de majú eko značky a Fabia 1.0 TSI kvôli emisiám končí) a zdražovanie = starnutie len zrýchli.

Chcelo by to skôr kontroly a odchyt áut, ktoré prekračujú emisie na cestách. Ale nezmyselné predpisy sa píšu ľahšie.
24. 7. 2023 21:50
Re: a bude to uz jen lepsi a lepsi
stary chrochty jednou skoncej a bude jen dobre, kdyz je zadny dalsi nenahradej

ze maly spalovaky se nevyplati vyrabet tvrdej automobilky a pomateny odpurci EV
je ale fakt, ze neni duvood, aby maly auto na objizdeni komina byl spalovak, kdyz muze bejt na elektriku

jeste nedavno tady spousta lidi brecela, ze z malych aut vypadly chrochty a dnes si na ne nikdo ani nevzpomene
podobnej osud bude i s malejma benzinakama, ktery nahradej EV
pak vetsi
pak este vetsi ...

pokrok nezastavis ...
... no, i kdyz sou zeme, kde asi jo, treba rossija, kldr, venezuela, kuba ...
25. 7. 2023 08:12
Re: a bude to uz jen lepsi a lepsi
Moulo! Chrocht do maleho auta byl nesmysl a malokdo si ho fakt koupil. Mnohem lepsi je do takoveho auta maly jednoduchy benzin. Baterkac je supr, akorat se podivej kolik stal treba Citigo v benzinu a to same auto na baterky a premyslej proc je maly benzin lepsi reseni. Az bude cena baterek tak nizka ze bude mozne takovy maly ev poridit za 200 tis, tak se muzeme bavit o pokroku a mozne nahrade spalovaku za EV.
25. 7. 2023 09:42
Re: a bude to uz jen lepsi a lepsi
snad kazda druha ochtavka je v chrohtu ty troubo
nebo ji snad povazujes za kriznika dalnic ?
25. 7. 2023 09:44
Re: Re: a bude to uz jen lepsi a lepsi
Nesuhlasim, v juznych krajinach, fra, uk mas kopec malych dizlov z tej doby. Kupoval to kazdy
24. 7. 2023 18:25
Marna slava....
... diesel dava smysl uz jen na dlouhe streky ve vyssim tempu. A pri hustote provozu a klasickem rezimu jak lidi jezdi uz si diesel koupi jenom firma na nejake dlouhe cesty, jinak nikdo.

Ted jsem jednoho Supa Tdi objednal a nemyslim si, ze ve spotrebe porazi meho druheho Supa ktery je PHEV. Ten i s vybitou baterkou jezdi velmi usporne.... Mozna od 140 nahoru nebo pri dlouhe ceste do Alp s rakvi (proto jsem ho taky koupil), ale jinak bude ten hybrid proste efektivnejsi....

A o tom, kolik emisi pusti lidem ve meste naftak a kolik hybrid se vubec nemusime bavit.

Cas nafty v osobnich autech proste skoncil.... RIP, slouzila dobre....
Rozbalit vlákno
4
24. 7. 2023 21:51
Re: Marna slava....
fakt ma smysl kvuli par pochybne usetrenejm kackam kupovat chrochta ??
24. 7. 2023 22:26
Re: Marna slava....
ja to nekupuju abych setril.... to auto bude jezdit v rezimu kdy bude brat tak 6,5 a benzin by bral tak o dva litry vic.... ciste vec efektivity....

a do mesta se to nepodiva, takze spoluobcane se bat nemusi (byt zahraty diesel uz asi dnes neni o nic horsi nez zahraty benzin.... ne?)
25. 7. 2023 08:15
Re: Marna slava....
Tak nejde jen o setreni penez, ale spis paliva obecne. Proc jezdit s o 50% vetsi spotrebou? Nove moderni 2.0 TDI motory jsou naprosto dokonale a umeji jezdit bez problemu dalku za 4 litry, takze neni co resit. Vyfuky maji takova auta naprosto ciste a neohrozuji zdravi kolemjdoucich, tak proc ti to vadi?
25. 7. 2023 09:42
Re: Marna slava....
50% ??
kdyz lzes, tak to je blby
kdyz tomu navic jeste veris, tak to je na leceni
Avatar - donPedro
24. 7. 2023 18:39
Zum tanzen
https://www.youtube.com/watch?… Co k tomu víc? Inu, nic. ;-)
Rozbalit vlákno
1
24. 7. 2023 19:30
Titulek
Jsem zvědavý na to, zda budou opět titulky ve všech médiích, až v další statistice bude více nafťáků.
Rozbalit vlákno
4
24. 7. 2023 19:48
Re: Titulek
To je otázka, jestli ještě někdy budou. Francie či Belgie, tradiční dieselové bašty, omezily před pár lety daňové zvýhodnění nafty, a prodeje dieselů tam zkolabovaly skoro k nule. Itálie a některé další jižní státy to nezachrání, sice tam stále mají výrazné daňové zvýhodnění nafty, ale prodávají se tam hlavně menší auta, která diesely vůbec nemají.
25. 7. 2023 10:01
Re: Titulek
u nas 2-3mil nabijecek v RD, po firmach a obchodakach
predstava, ze stavu do auta natankujes jen na "benzince" je z minuleho tisicileti
Avatar - rohYpnol
24. 7. 2023 19:55
Zase lži, manipulace a demagogie
Eurohujeři se opět předvádějí.
1) viz výš - hybrid diesel = hybrid...
2) spousta modelů, které zákazník chce a chce je v dieselu, tak prostě díky politice EU ve výrobě nejsou (typicky Berlingo...).

Ano, je to tak. Lidi EV nechtějí. Chtějí diesel. Potřebuji diesel. EU je svým občanům jen přítěží. Eurohujery je třeba hnát k odpovědnosti za likvidaci EU :-!
Rozbalit vlákno
2
24. 7. 2023 21:42
Re: Zase lži, manipulace a demagogie
U trollu to lze pozorovat casto.

U informace ktera popira jejich tvrzeni hledaji jakoukoli moznou nepresnost.

U informaci ktere vyhovuji nazoru ktery propaguji prijimaji veskere info absolutne nekriticky.

PS: zajimave je spise procento BEV.
Avatar - eLzyx
25. 7. 2023 12:02
Re: Zase lži, manipulace a demagogie
lidi z moderních dieselů vystřízlivěli. Spotřeby sice nízké, ale servisní náklady vysoké. Tím neříkám, že se hrnou do elektra, to ne. Ale už o tom čím dál tím víc lidí uvažuje. Což je docela zajímavý posun.
Avatar - speedfred
24. 7. 2023 21:10
Rozbalit vlákno
9
24. 7. 2023 21:53
Re: No stane sa
vzpomen na nikiho, jak malem uhorel
ale to nikoho neprekvapuje, ze benzinaky horej
to je vlastnost
Avatar - speedfred
24. 7. 2023 22:14
Re: No stane sa
To vieš, dlhé zimné večeri tak som si potreboval rýpnuť. ;-) Inak proti EV ništ nemám.
24. 7. 2023 22:29
Re: No stane sa
tak Niki malem uhorel protoze boural.... problem jaksi je kdyz EV blafne jen tak zaparkovany.... v motorsportu EV podle me nemaji absolutne co delat.
25. 7. 2023 06:28
Re: No stane sa
Nemaji co delat?

Ctyri motory s torque-vectoring budou jezdit lip nez jeden...
Pro rallye-cross idealni.
25. 7. 2023 09:31
Re: No stane sa
nemyslím funkčnost EV sporťáku, ale spíš ten celý smysl.... beru že ekologicky náročně udělám baterku, která pak odslouží statisíce km a tím se tak nějak její bilance vyrovná, nebo je v plusu. Ale proč dělat rallycrossové auto jako EV, když to najede možná stovky km ročně??? v případě nehody a požáru samozřejmě zásadně větší průser atd. atd. To ať tam nechají ty fosily, to ničemu nevadí, párkrát za rok to natankuje a hotovo.... proč se u tak jednoúčelového auta drbat s baterií....?
25. 7. 2023 09:48
Re: No stane sa
motosport byl vzdycky predvojem nasledujici seriovky
aspon castecne
v tomhle oboru se jde s technikou az na hranu soucasne moznyho
proto motor kolikrat neprezije celej zavod nebo baterka blafne

ze fosily v rally crosu nikomu nevadi?
co lidi co v okoli bydlej a ten ramus musej poslouchat??
kdyz jednou za rok prijdes na zavody, tak to je fajn, ale poslouchat to kazdej tejden porad dokola a dokola???
navic EV technika je mnohem jednodussi, dynamictejsi, spolehlivejsi, servisne mene narocna, tomu se spalovak nemuze rovnat
25. 7. 2023 09:47
Re: Re: No stane sa
Zase tie tvoje blbosti, zovseobecnovania a teorie vycucane z prstu.
26. 7. 2023 06:55
Re: Re: No stane sa
Uz jsi zapomnel, jak jsi dostal diskuzne za usi v Goodwoodu?
:-!
25. 7. 2023 08:41
Re: No stane sa
:yes: :yes: :yes: :-)
24. 7. 2023 22:00
Wine?
Nejaky koment?
:-!

Jedna se o historickou udalost at uz s diesel-hybridem nebo bez neho.
Kazdymu soudnymu cloveku dojde, kterym smerem jde vyvoj.

Jen win bude fandit dieselu i po jeho konci...
:D
Rozbalit vlákno
24
Avatar - speedfred
24. 7. 2023 22:17
Re: Wine?
Dovolím si ho zastúpiť.
Sám vieš že to je len bombastický nadpis. Realita je trošku inde a ešte nejaký ten piatok bude.
24. 7. 2023 23:49
Re: Wine?
realita je takova, ze dieselu se prodalo mene nez aut do zasuvky. Coz uz i v audi museli pochopit kam to smeruje
25. 7. 2023 09:59
Re: Re: Wine?
Vcera som sedel s majitelom audi etronu v uk, kupil si to zo zvedavosti ci mu dnesne ev sadne alebo nie, nesadlo. Tak obvolal asi 20 dealerov vw a audi, nik to od neho nechce ani zadarmo, ani ked tam hned kupi nove auto.
25. 7. 2023 15:58
Re: Re: Wine?
Hmm, tak to ten majitel asi nebude nejostřejší tužka v penálu!! :no:
25. 7. 2023 16:01
Re: Re: Wine?
Vyjimecne souhlas.

Kdyz existuji pujcovny, operaky atd.
:D
25. 7. 2023 06:30
Re: Wine?
No ale snad uz konecne alespon skonci prispevky typu EV a slepa ulicka...
:-)
25. 7. 2023 06:54
Re: Re: Wine?
Treba povedať aj B. To len Tesla vyložila svoju loď z Číny. Vieš ako dodáva Tesla, nie? Každé 3 mesiace. To je ako pred nejakým časom " Tesla M3 je najpredávanejším autom EU" a kde bola za celý rok. Toto nič neukazuje! Uvidíme štatistiky za celý rok.
25. 7. 2023 16:04
Re: Re: Wine?
Vis o tom, ze nejprodavanejsim modelem zde je Y?
A vis kde se vyrabi??
V Berline.

A vis proc uz TM3 neni nejprodavanejsi?
:D :D :D
https://www.koha.net/en/auto/384761/surprise-in-the-list-of-the-best-selling-cars-in-Europe-in-2023/
Surprise on the list of best-selling cars in Europe in 2023 :yes:
Tesla Model Y: 103.716.
Dacia Sandero: 101.947.
Renault Clio: 99.343.
Volkswagen T-Roc: 98.150.
Opel Corsa: 95.338.
Dacia Duster: 89.633.
Volkswagen Tiguan: 78.875.
Peugeot 208: 77.247
To jsou data za leden az kveten.

Prej lod z Ciny. :D

PS TMY na prvnim miste je mozna pro pisatele clanku prekvapenim. Ja jsem tu psal mnohem drive, ze to bude nejprodavanejsi auto sveta...
Avatar - Mikesus
25. 7. 2023 06:36
Re: Wine?
To víš. Kolenovrtů, kteří za pár korun vymění nejen své zdraví je stále dost. Samozřejmě pár výjimek, kteří se s dieselem do města vůbec nepodívají, se určitě najde.
25. 7. 2023 07:24
Re: Wine?
Tak on hlavně diesel nedává ve městě smysl ani pro ty kolenovrty.... nakonec už tím budou po městě jezdit jen zaměstnanci, kterým ty auta předepsala morálně zastaralá fleet policy.... ;-) kámoš to tak má - prostě jeho korporát má předepsaných 100g CO2 a tohle v kombinaci s rozpočtem a předepsanýma značkama ti dá prostě Citroena 1.5HDi a hotovo.... :'-(

Na druhou stranu (a píšu to i výše) diesel ještě furt na ty dlouhé trasy smysl má.... čistě ekologicky je prostě výhodnější když někdo jezdí za 7 nafty než za 10 benzínu, což při rychlejších přesunech je pořád reálné.... zvlášť když si lidi furt nesmyslně kupují ty vysoké auta.... 8-s takže apriori bych diesel nehejtil, byť ve městě to fakt nemá co dělat.
25. 7. 2023 07:48
Re: Wine?
Tvl za 10l/100km už jsem nejel ani nepamatuju a to s žádným svým autem ;-) Naposled na konci 90tek s Astrou GSI. Moderni benzin se vejde i na dlouhé trasy vejde v klidu do 7l/100km…
25. 7. 2023 07:50
Re: Wine?
Proti dieslu nic nemám. Vždy ale jen do chvíle, kdy se z auta 5 metrů přede mnou vyvalí černý mrak.
25. 7. 2023 09:28
Re: Wine?
za kolik pojede třeba Tiguan 2.0TSI s rakví když jede 140 na tempomat? já si myslím že ta desítka je reálná.... a nebo když pojede 160....
25. 7. 2023 10:03
Re: Wine?
Kodiaq 4x4 140kw tsi. Naposledy Kolín nad Rýnem a zpět.. 1200 Km, průměr 109km/h, spotřeba 8.6 l/100. Jezdím tempomat 170. Do Kolína jsem naměřil jen jeden 65 km úsek v kuse, kdy můžeš valit těch 170. Zbytek trasy jsou různá omezení. Rozjedeš na 170 a po 10-20 km zase oprava dálnice a tak. Tomu taky odpovídá průměrná rychlost.
Jinak souhlas, s naftou by spotřeba byla něco kolem 7 litrů.
25. 7. 2023 10:17
Re: Wine?
u prumeru 109 samozrejme rozdil nafta benzin nebude velky.... ale pokud jezdis dalky a treba pres noc kdy se fakt jet da, projevi se to vic. Navic ja ty dalky jezdim s rakvi...

ale jak pisu vyse, ta nafta se fakt vyplati jen tomu kdo jezdi casto dalky a fakt rychle, jinak ne.
25. 7. 2023 20:45
Re: Wine?
Kde furt jezdite ty dalky 130+?

Nemecko ma velice casto omezeni rychlosti hluboko pod 130.
26. 7. 2023 00:07
Re: Wine?
tak treba ze Zlina do Prahy se 130+ da.... kdyz jedu na dovcu do Cerne Hory tak jedu 130 od Breclavy az pod Belehrad.... A i do te Italie na lyze po A1 je aspon 50% cesty tech 130.... samozrejme ne ve spicce, to je jasne....
26. 7. 2023 07:13
Re: Wine?
“ i do te Italie na lyze po A1 je aspon 50% cesty tech 130....”

To asi nejlepe vystihuje cestovani po cele Evropě vcetne DE.
Realne lze jet 130 cca půlku cesty.
Nejake “prelety nemecka 200” znamena poruseni limitu.
Avatar - Emel
26. 7. 2023 06:31
Re: Wine?
Průměr 100 jezdím i mimo dálnice
26. 7. 2023 07:06
Re: Wine?
V jake PC hre?

Dost pochybuju o realnosti. Nehlede k tomu, ze to znamena velice vyrazne prekracovat limity.
Avatar - Emel
26. 7. 2023 08:06
Re: Wine?
Nijak zvlášť, převážně v 2-3b zóně
Avatar - speedfred
27. 7. 2023 10:49
Re: Wine?
Keby len 130+ :-[] :-[]
25. 7. 2023 07:09
A co jako?
Za prvé prolhana statistika počítá mhev čmouda jako hybrid. A ze všech takovych vzniknou dřív či později v ČR pojízdné generátory černých oblak. A za druhé, kdo mě zachrání před množícími se černými oblaky z vyfuků aut přede mnou? Jen za minulý týden 3x jsem musel zastavit a nechat svini aspoň trošku se vzdálit.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - pradeda777
25. 7. 2023 07:58
Aby bylo jasno....
Vznětové motory to v posledních letech nemají zrovna lehké. Jejich pověst nejprve výrazným způsobem poskvrnila aféra Dieselgate, která vypukla v roce 2015 a řeší se dodnes.
Aby bylo jasno. Protože přechod na EV podle elektro-lobby postupoval příliš pomalu, vymyslela a uskutečnila podvratnou akci, která měla přechod urychlit. A tak "vznikla" Dieselgate. Nic jiného za tím není třeba hledat. Dnes je totiž moderní diesel tak "čistý", že zamořených městech prakticky "čistí" vzduch...... :yes:
Rozbalit vlákno
5
25. 7. 2023 08:05
Re: Aby bylo jasno....
Diesel je časovaná bomba. Dřív nebo později se z něj stane čmoudostroj, který ale neschopný a korupcí prolezlý český stát (jakej národ takovej stát) není schopný vyřadit z provozu.
25. 7. 2023 08:50
Re: Aby bylo jasno....
takze dieselgate nebyl podvod? tobe prijde normalni ze auto pozna ze je testovano a upravi chovani tak aby proslo a zaroven hned jak skonci test zacne smrdet zasadne vic? to neni podvod?
25. 7. 2023 09:17
Re: Aby bylo jasno....
a hlavne kdyz konkurence prosla…
25. 7. 2023 09:54
Re: Aby bylo jasno....
podvod byl,ze to odsral jen koncernen VW, i kdyz v realu v tom jely vsechyny, a VW nebyl zdaleka ten nejhorsi
co si vzpominam, tak treba volvo a snad i renault a ford byly prebornici
v tom spanym slova smyslu

ucet VW byl 1 bln v ceskejch za tuhle aferku
kdyby ty prachy nacpali do elektrifikace, tak by ted nemuseli mit bobky z komunistu z chiny
Avatar - Emel
26. 7. 2023 06:33
Re: Aby bylo jasno....
Najdi si graf zisku vw. Peníze za dg nejsou problém.
25. 7. 2023 11:15
Jak reálné jsou šílené elektrofašistické vize EU?
https://www.autozive.cz/…ahradi-benzinku/
:-[] :-[] :-[] :yes:
Rozbalit vlákno
21
25. 7. 2023 11:41
Re: Jak reálné jsou šílené elektrofašistické vize EU?
uz prvni udaj je nesmyslnej - 35 litru za minutu
ja stravim u stojanu minimalne 5 minut od prijezdu do odjezdu vcetne placeni kdyz predemnou nikdo neni, nic nekupuju a nic necekam
kdyz jdu na zachod a jeste si neco koupit, tak z toho je minimalne 10 minut co sem u stojanu a nikdo dalsi k nemu nemuze
takze ty pocty EV nabijecek jsou nasobne mensi

nechapu, ze ty skocis na kazdej blabol, aniz bys o tom popremejslel

na vsechny ty "experty" na cokoliv uz zacinam bejt alergickej
25. 7. 2023 12:18
Re: Jak reálné jsou šílené elektrofašistické vize EU?
Nevím, co tím chceš říct. Jako že nabíjení je kratší? Nejsem nijak zvlášť nešikovný, ale vždy mi jen uvedení dobíjení Tesly do činnosti trvalo déle než obvyklé tankování Priusu. To je najít, jak se otevírá frunk, vysoukat kabel, rozmotat kabel, najít správný konektor, prohrabat se v menu auta i stojanu. Už tohle je dlouhé. Natož třeba v zimě to musí být zábava. No a potom tedy čekat hodinu. Nakonec sbalit kabel, uložit ho, opět se prohrabat diisplejem stojanu. Hmmm.

No nebere mi hlava proč to ty *** nemůžou zautomatizovat alespoň tak, aby se to nabíjení rozjelo samo, jenom jakmile zastrčím oba konce kabelu tam kam patří. O nějaké lepší vizualizaci, kam to strčit, už ani nemluvím...
25. 7. 2023 13:15
Re: Jak reálné jsou šílené elektrofašistické vize EU?
podle "experta" v clanku na 1 tankovaci stojan 50 nabijecek ...
Avatar - speedfred
25. 7. 2023 13:17
Re: Jak reálné jsou šílené elektrofašistické vize EU?
Ja to tak jednoduché mám v EV. Rozbalím kábel, jeden konektor, druhý konektor a sosám šťavu z uhoľnej elektrárne Chvaletice. 😆 Potom ešte dúfať že sa všetko odblokuje ako má a môžem jazdiť.
25. 7. 2023 14:28
Re: Jak reálné jsou šílené elektrofašistické vize EU?
Zjevně s teslou nemáte žádnou zkušenost. Stačí totiž vzít zástrčku nabíjecího kabelu ze stojanu a připojit do auta, nabíjení začne automaticky díky plug&charge. Když chci ukončit, kabel odpojím a vrátím do stojanu a mohu jet. :-! Vlastní kabel byste použil leda při AC nabíjení z wallboxu, ale o tom diskuze není.
25. 7. 2023 14:34
Re: Jak reálné jsou šílené elektrofašistické vize EU?
Když chci ukončit, tak kabel odpojím - ho*vno leda. Hezky jít do menu auta a požádat ho skrze 4 kliknutí, aby laskavě odemknulo konektor. Jasně, všechno jsem si vymyslel, nikdy jsem Teslu ani zblízka neviděl, vy máte pane vždycky pravdu. Ten kabel jsem taky nevyndával z frunku, to se mi jen o tom zdálo dneska v noci. Protože u Kaufu vůbec nemají to AC nabíjení, viď?
25. 7. 2023 14:54
Re: Jak reálné jsou šílené elektrofašistické vize EU?
- tohle vlakno neni o AC nabijeni
- kdyz tak skripes zubama ohledne AC nabijeni u kaufu, muzes tam i natankovat benzin ??
25. 7. 2023 15:03
Re: Jak reálné jsou šílené elektrofašistické vize EU?
Do Tesly?
25. 7. 2023 15:05
Re: Jak reálné jsou šílené elektrofašistické vize EU?
jestlize v kaufu nabijes teslu, tak se ptam, jestli tam taky natankujes benzin
predpokladam, ze do kaufu se da jet i benzinakem
nebo sem neco zaspal ??
25. 7. 2023 15:08
Re: Jak reálné jsou šílené elektrofašistické vize EU?
Aha, rozumím už otázce pardon. Ne, u většiny Kauflandů není možné tankovat benzín. Na druhou stranu, můžu ho mít ve 45l nádrži na měsíc dopředu :-).
25. 7. 2023 15:42
Re: Jak reálné jsou šílené elektrofašistické vize EU?
v tom pripade ti staci s teslou zajet 2x do mesice na vetsi nakup do kaufu
25. 7. 2023 16:01
Re: Jak reálné jsou šílené elektrofašistické vize EU?
A proč bys to proboha dělal? :-[] :no: :no:
25. 7. 2023 16:39
Re: Jak reálné jsou šílené elektrofašistické vize EU?
treba kdyz jezdi jen do kaufu, aby nemusel jednou za mesic zajizdet nekolik kilaku na benzinku a natankoval primo v kaufu podobne, jako tam jeho soused nabije EV
spousta duchodcu jezdi autem jen na nakup
25. 7. 2023 23:33
Re: Jak reálné jsou šílené elektrofašistické vize EU?
Však existují i nákupáky, vedle kterých je benzínka. Ale rozhodně není tak nutná, jako nabíječky pro věčně vybité zkratowozy. :-)
Avatar - Emel
26. 7. 2023 06:37
Re: Jak reálné jsou šílené elektrofašistické vize EU?
Jezdí jen na nákup... Tak si na to koupí Teslu? :)
25. 7. 2023 14:56
Re: Jak reálné jsou šílené elektrofašistické vize EU?
Článek v odkazu zmiňuje DC rychlonabíječky pro elektroauta a srovnává tento způsob dobíjení s čerpacími stanicemi. AC nabíjení není z hlediska tématu relevantní. Tímto diskuze končí.
25. 7. 2023 15:04
Re: Jak reálné jsou šílené elektrofašistické vize EU?
Rozumím, správný elektrofanatik nepřipouští diskusi, ve které mu došly argumenty. Správný elektrofanatik také vždy přesně ví, co ten druhý dělá (a co potřebuje) :-) Pak se divte, že mají lidi z EV srandu, ach jo.
25. 7. 2023 20:26
Re: Jak reálné jsou šílené elektrofašistické vize EU?
Ohledne EV vidim spis strach lidi nez srandu. Strach z noveho.

Ten clanek ukazuje jak se stari nedokaze odpoutat od zvyku a nedokaze opustit zajete myslenky.

Tankovani EV probiha a bude probihat v naproste vetsine jinde nez na nabijecich stanicich.

Proc na EV neustale koukate ocima spalovaku a benzinek?

Jiste na delsi ceste musite nabijet, ale jen na dojeti protoze na konci cesty zas můžete v klidu nabit.

a diskuze? Ty jsi tu chtel nekdy diskutovat?
25. 7. 2023 21:45
Re: Jak reálné jsou šílené elektrofašistické vize EU?
Už to to píšu poněkolikáté ignorante. Třeba u nás na sídlišti viď?
25. 7. 2023 22:10
Re: Jak reálné jsou šílené elektrofašistické vize EU?
Samozrejme ze to bude mozne i na sidlisti. Pri parkovani v zamestnani, pri nakupu atd.

Jaka je realna prekazka aby to tak nebylo?

Proc misto urazek nepremyslis?
26. 7. 2023 08:17
Re: Jak reálné jsou šílené elektrofašistické vize EU?
on myslí situaci, kdy jede na dalekou dovolenou, čili musí cestou nabíjet. A zároveň pak bude ubytovaný na sídlišti, kde možnost nabíjení není ;-)
26. 7. 2023 19:37
Nový článok
Nové objednávky už tak radostný pohled nenabízejí. Sdružení automobilového průmyslu v Německu uvádí, že letošní nové objednávky elektroaut jsou o třicet až padesát procent nižší. I proto bude velmi těžké dotáhnout loňský rekord prodeje elektroaut, který vyskočil na 470 tisíc vozů. Trh s hybridními vozy dvojího pohonu, v nichž může automobil střídavě jet na fosilní paliva a na elektřinu, se skutečně o polovinu propadl, prodalo se jich jen 79 tisíc. Jednoznačně za tím stojí konec státní podpory prodeje těchto vozů.

https://www.e15.cz/…e-v-cine-1399528
Rozbalit vlákno
0