Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

Historická událost: V Evropě se poprvé prodalo víc elektromobilů než nafťáků

92 komentářů

Lubo
Otázka je aký by bol podiel dieselu, ak by sa mild-hybridy diesel nerátali do hybridov, ale medzi diesel.

Podľa štatistík ACEA.auto😒br /> HYBRID ELECTRIC = Includes full and mild hybrids
Takže napr. ak si kúpim diesel BMW, tak je to hybrid.
Avatar - eLzyx
eLzyx
jo, ty statistiky jsou na prd. Diesely mohou být zahrnuty třeba i pod tu kategorii PHEV, kde bude hromada Mercedesů.
Lubo
PHEV diesel Mercedesu by sa ešte dal jednoducho spočítať.

Ale mild hybrid (je to riadny hybrid?) asi najviac skreslí historické udalosti :-!
- Mild hybridy: Audi, BMW, Cupra, Fiat, Ford, Jaguar, Kia, Mercedes, Land Rover, Seat, Suzuki, VW, Volvo (nie všetky diesel).
Avatar - Anonym
Anonym
Přesně tak. Co je horší, tak v různých zemích EU se vykazují různé statistiky. Třeba u nás v ČR není kategorie mild-hybridů, taková auta se řadí buďe mezi benzínové, nebo dieselové, což je správně. Ale jinde mild-hybridy zařazují mezi hybridní pohon. Já tomu říkám švindl-hybrid.
kesumb
dieselu se prodalo mene, nez ev a phev. Tedy aut do zasuvky
Lubo
Si si istý? Odkiaľ čerpáš info.

Lebo pani z Acea.auto nevie. Netrúfa si povedať či je väčšina hybridov mild hybrid diesel, alebo nie.
Schválne som jej napísal.
topten
tedy min a min naftovyho smradu
Lubo
Obávam sa, že práve naopak. Vozový park starne a miznú malé nové autá.
Nezmyselné Euro7, metodiky merania emisií (BMW XM, GLE 350de majú eko značky a Fabia 1.0 TSI kvôli emisiám končí) a zdražovanie = starnutie len zrýchli.

Chcelo by to skôr kontroly a odchyt áut, ktoré prekračujú emisie na cestách. Ale nezmyselné predpisy sa píšu ľahšie.
topten
stary chrochty jednou skoncej a bude jen dobre, kdyz je zadny dalsi nenahradej

ze maly spalovaky se nevyplati vyrabet tvrdej automobilky a pomateny odpurci EV
je ale fakt, ze neni duvood, aby maly auto na objizdeni komina byl spalovak, kdyz muze bejt na elektriku

jeste nedavno tady spousta lidi brecela, ze z malych aut vypadly chrochty a dnes si na ne nikdo ani nevzpomene
podobnej osud bude i s malejma benzinakama, ktery nahradej EV
pak vetsi
pak este vetsi ...

pokrok nezastavis ...
... no, i kdyz sou zeme, kde asi jo, treba rossija, kldr, venezuela, kuba ...
ryccardo
Moulo! Chrocht do maleho auta byl nesmysl a malokdo si ho fakt koupil. Mnohem lepsi je do takoveho auta maly jednoduchy benzin. Baterkac je supr, akorat se podivej kolik stal treba Citigo v benzinu a to same auto na baterky a premyslej proc je maly benzin lepsi reseni. Az bude cena baterek tak nizka ze bude mozne takovy maly ev poridit za 200 tis, tak se muzeme bavit o pokroku a mozne nahrade spalovaku za EV.
topten
snad kazda druha ochtavka je v chrohtu ty troubo
nebo ji snad povazujes za kriznika dalnic ?
ptr078
Nesuhlasim, v juznych krajinach, fra, uk mas kopec malych dizlov z tej doby. Kupoval to kazdy
Mr.Murphy
... diesel dava smysl uz jen na dlouhe streky ve vyssim tempu. A pri hustote provozu a klasickem rezimu jak lidi jezdi uz si diesel koupi jenom firma na nejake dlouhe cesty, jinak nikdo.

Ted jsem jednoho Supa Tdi objednal a nemyslim si, ze ve spotrebe porazi meho druheho Supa ktery je PHEV. Ten i s vybitou baterkou jezdi velmi usporne.... Mozna od 140 nahoru nebo pri dlouhe ceste do Alp s rakvi (proto jsem ho taky koupil), ale jinak bude ten hybrid proste efektivnejsi....

A o tom, kolik emisi pusti lidem ve meste naftak a kolik hybrid se vubec nemusime bavit.

Cas nafty v osobnich autech proste skoncil.... RIP, slouzila dobre....
topten
fakt ma smysl kvuli par pochybne usetrenejm kackam kupovat chrochta ??
Mr.Murphy
ja to nekupuju abych setril.... to auto bude jezdit v rezimu kdy bude brat tak 6,5 a benzin by bral tak o dva litry vic.... ciste vec efektivity....

a do mesta se to nepodiva, takze spoluobcane se bat nemusi (byt zahraty diesel uz asi dnes neni o nic horsi nez zahraty benzin.... ne?)
ryccardo
Tak nejde jen o setreni penez, ale spis paliva obecne. Proc jezdit s o 50% vetsi spotrebou? Nove moderni 2.0 TDI motory jsou naprosto dokonale a umeji jezdit bez problemu dalku za 4 litry, takze neni co resit. Vyfuky maji takova auta naprosto ciste a neohrozuji zdravi kolemjdoucich, tak proc ti to vadi?
topten
50% ??
kdyz lzes, tak to je blby
kdyz tomu navic jeste veris, tak to je na leceni
Avatar - donPedro
donPedro
https😐/www.youtube.com/watch?… Co k tomu víc? Inu, nic. 😉
DonVito
:yes: :yes:
jirik_kirij
Jsem zvědavý na to, zda budou opět titulky ve všech médiích, až v další statistice bude více nafťáků.
Avatar - Anonym
Anonym
To je otázka, jestli ještě někdy budou. Francie či Belgie, tradiční dieselové bašty, omezily před pár lety daňové zvýhodnění nafty, a prodeje dieselů tam zkolabovaly skoro k nule. Itálie a některé další jižní státy to nezachrání, sice tam stále mají výrazné daňové zvýhodnění nafty, ale prodávají se tam hlavně menší auta, která diesely vůbec nemají.
topten
nebude
koncej
jirik_kirij
topten
u nas 2-3mil nabijecek v RD, po firmach a obchodakach
predstava, ze stavu do auta natankujes jen na "benzince" je z minuleho tisicileti
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Eurohujeři se opět předvádějí.
1) viz výš - hybrid diesel = hybrid...
2) spousta modelů, které zákazník chce a chce je v dieselu, tak prostě díky politice EU ve výrobě nejsou (typicky Berlingo...).

Ano, je to tak. Lidi EV nechtějí. Chtějí diesel. Potřebuji diesel. EU je svým občanům jen přítěží. Eurohujery je třeba hnát k odpovědnosti za likvidaci EU :-!
Hendly
U trollu to lze pozorovat casto.

U informace ktera popira jejich tvrzeni hledaji jakoukoli moznou nepresnost.

U informaci ktere vyhovuji nazoru ktery propaguji prijimaji veskere info absolutne nekriticky.

PS: zajimave je spise procento BEV.
Avatar - eLzyx
eLzyx
lidi z moderních dieselů vystřízlivěli. Spotřeby sice nízké, ale servisní náklady vysoké. Tím neříkám, že se hrnou do elektra, to ne. Ale už o tom čím dál tím víc lidí uvažuje. Což je docela zajímavý posun.
Avatar - speedfred
speedfred
topten
vzpomen na nikiho, jak malem uhorel
ale to nikoho neprekvapuje, ze benzinaky horej
to je vlastnost
Avatar - speedfred
speedfred
To vieš, dlhé zimné večeri tak som si potreboval rýpnuť. 😉 Inak proti EV ništ nemám.
Mr.Murphy
tak Niki malem uhorel protoze boural.... problem jaksi je kdyz EV blafne jen tak zaparkovany.... v motorsportu EV podle me nemaji absolutne co delat.
DonVito
Nemaji co delat?

Ctyri motory s torque-vectoring budou jezdit lip nez jeden...
Pro rallye-cross idealni.
Mr.Murphy
nemyslím funkčnost EV sporťáku, ale spíš ten celý smysl.... beru že ekologicky náročně udělám baterku, která pak odslouží statisíce km a tím se tak nějak její bilance vyrovná, nebo je v plusu. Ale proč dělat rallycrossové auto jako EV, když to najede možná stovky km ročně??? v případě nehody a požáru samozřejmě zásadně větší průser atd. atd. To ať tam nechají ty fosily, to ničemu nevadí, párkrát za rok to natankuje a hotovo.... proč se u tak jednoúčelového auta drbat s baterií....?
topten
motosport byl vzdycky predvojem nasledujici seriovky
aspon castecne
v tomhle oboru se jde s technikou az na hranu soucasne moznyho
proto motor kolikrat neprezije celej zavod nebo baterka blafne

ze fosily v rally crosu nikomu nevadi?
co lidi co v okoli bydlej a ten ramus musej poslouchat??
kdyz jednou za rok prijdes na zavody, tak to je fajn, ale poslouchat to kazdej tejden porad dokola a dokola???
navic EV technika je mnohem jednodussi, dynamictejsi, spolehlivejsi, servisne mene narocna, tomu se spalovak nemuze rovnat
ptr078
Zase tie tvoje blbosti, zovseobecnovania a teorie vycucane z prstu.
DonVito
Uz jsi zapomnel, jak jsi dostal diskuzne za usi v Goodwoodu?
:-!
Arese
:yes: :yes: :yes: 😄
DonVito
Nejaky koment?
:-!

Jedna se o historickou udalost at uz s diesel-hybridem nebo bez neho.
Kazdymu soudnymu cloveku dojde, kterym smerem jde vyvoj.

Jen win bude fandit dieselu i po jeho konci...
😁
Avatar - speedfred
speedfred
Dovolím si ho zastúpiť.
Sám vieš že to je len bombastický nadpis. Realita je trošku inde a ešte nejaký ten piatok bude.
kesumb
realita je takova, ze dieselu se prodalo mene nez aut do zasuvky. Coz uz i v audi museli pochopit kam to smeruje
ptr078
Vcera som sedel s majitelom audi etronu v uk, kupil si to zo zvedavosti ci mu dnesne ev sadne alebo nie, nesadlo. Tak obvolal asi 20 dealerov vw a audi, nik to od neho nechce ani zadarmo, ani ked tam hned kupi nove auto.
Arese
Hmm, tak to ten majitel asi nebude nejostřejší tužka v penálu!! :no:
DonVito
Vyjimecne souhlas.

Kdyz existuji pujcovny, operaky atd.
😁
DonVito
No ale snad uz konecne alespon skonci prispevky typu EV a slepa ulicka...
😄
nippon
Treba povedať aj B. To len Tesla vyložila svoju loď z Číny. Vieš ako dodáva Tesla, nie? Každé 3 mesiace. To je ako pred nejakým časom " Tesla M3 je najpredávanejším autom EU" a kde bola za celý rok. Toto nič neukazuje! Uvidíme štatistiky za celý rok.
DonVito
Vis o tom, ze nejprodavanejsim modelem zde je Y?
A vis kde se vyrabi??
V Berline.

A vis proc uz TM3 neni nejprodavanejsi?
😁 😁 😁
https😐/www.koha.net/en/aut👋384761/surprise-in-the-list-of-the-best-selling-cars-in-Europe-in-2023/
Surprise on the list of best-selling cars in Europe in 2023 :yes:
Tesla Model Y: 103.716.
Dacia Sandero: 101.947.
Renault Clio: 99.343.
Volkswagen T-Roc: 98.150.
Opel Corsa: 95.338.
Dacia Duster: 89.633.
Volkswagen Tiguan: 78.875.
Peugeot 208: 77.247
To jsou data za leden az kveten.

Prej lod z Ciny. 😁

PS TMY na prvnim miste je mozna pro pisatele clanku prekvapenim. Ja jsem tu psal mnohem drive, ze to bude nejprodavanejsi auto sveta...
Arese
Avatar - Mokrous
Mokrous
A nebude sám...
Avatar - Mikesus
Mikesus
To víš. Kolenovrtů, kteří za pár korun vymění nejen své zdraví je stále dost. Samozřejmě pár výjimek, kteří se s dieselem do města vůbec nepodívají, se určitě najde.
Mr.Murphy
Tak on hlavně diesel nedává ve městě smysl ani pro ty kolenovrty.... nakonec už tím budou po městě jezdit jen zaměstnanci, kterým ty auta předepsala morálně zastaralá fleet policy.... 😉 kámoš to tak má - prostě jeho korporát má předepsaných 100g CO2 a tohle v kombinaci s rozpočtem a předepsanýma značkama ti dá prostě Citroena 1.5HDi a hotovo.... 😢

Na druhou stranu (a píšu to i výše) diesel ještě furt na ty dlouhé trasy smysl má.... čistě ekologicky je prostě výhodnější když někdo jezdí za 7 nafty než za 10 benzínu, což při rychlejších přesunech je pořád reálné.... zvlášť když si lidi furt nesmyslně kupují ty vysoké auta.... 8-s takže apriori bych diesel nehejtil, byť ve městě to fakt nemá co dělat.
ericn
Tvl za 10l/100km už jsem nejel ani nepamatuju a to s žádným svým autem 😉 Naposled na konci 90tek s Astrou GSI. Moderni benzin se vejde i na dlouhé trasy vejde v klidu do 7l/100km…
rohor
Proti dieslu nic nemám. Vždy ale jen do chvíle, kdy se z auta 5 metrů přede mnou vyvalí černý mrak.
Mr.Murphy
za kolik pojede třeba Tiguan 2.0TSI s rakví když jede 140 na tempomat? já si myslím že ta desítka je reálná.... a nebo když pojede 160....
Side
Kodiaq 4x4 140kw tsi. Naposledy Kolín nad Rýnem a zpět.. 1200 Km, průměr 109km/h, spotřeba 8.6 l/100. Jezdím tempomat 170. Do Kolína jsem naměřil jen jeden 65 km úsek v kuse, kdy můžeš valit těch 170. Zbytek trasy jsou různá omezení. Rozjedeš na 170 a po 10-20 km zase oprava dálnice a tak. Tomu taky odpovídá průměrná rychlost.
Jinak souhlas, s naftou by spotřeba byla něco kolem 7 litrů.
Mr.Murphy
u prumeru 109 samozrejme rozdil nafta benzin nebude velky.... ale pokud jezdis dalky a treba pres noc kdy se fakt jet da, projevi se to vic. Navic ja ty dalky jezdim s rakvi...

ale jak pisu vyse, ta nafta se fakt vyplati jen tomu kdo jezdi casto dalky a fakt rychle, jinak ne.
Hendly
Kde furt jezdite ty dalky 130+?

Nemecko ma velice casto omezeni rychlosti hluboko pod 130.
Mr.Murphy
tak treba ze Zlina do Prahy se 130+ da.... kdyz jedu na dovcu do Cerne Hory tak jedu 130 od Breclavy az pod Belehrad.... A i do te Italie na lyze po A1 je aspon 50% cesty tech 130.... samozrejme ne ve spicce, to je jasne....
Hendly
“ i do te Italie na lyze po A1 je aspon 50% cesty tech 130....”

To asi nejlepe vystihuje cestovani po cele Evropě vcetne DE.
Realne lze jet 130 cca půlku cesty.
Nejake “prelety nemecka 200” znamena poruseni limitu.
Avatar - Emel
Emel
Průměr 100 jezdím i mimo dálnice
Hendly
V jake PC hre?

Dost pochybuju o realnosti. Nehlede k tomu, ze to znamena velice vyrazne prekracovat limity.
Avatar - Emel
Emel
Nijak zvlášť, převážně v 2-3b zóně
Avatar - speedfred
speedfred
Keby len 130+ 😒] 😒]
rohor
Za prvé prolhana statistika počítá mhev čmouda jako hybrid. A ze všech takovych vzniknou dřív či později v ČR pojízdné generátory černých oblak. A za druhé, kdo mě zachrání před množícími se černými oblaky z vyfuků aut přede mnou? Jen za minulý týden 3x jsem musel zastavit a nechat svini aspoň trošku se vzdálit.
Avatar - pradeda777
pradeda777
Vznětové motory to v posledních letech nemají zrovna lehké. Jejich pověst nejprve výrazným způsobem poskvrnila aféra Dieselgate, která vypukla v roce 2015 a řeší se dodnes.
Aby bylo jasno. Protože přechod na EV podle elektro-lobby postupoval příliš pomalu, vymyslela a uskutečnila podvratnou akci, která měla přechod urychlit. A tak "vznikla" Dieselgate. Nic jiného za tím není třeba hledat. Dnes je totiž moderní diesel tak "čistý", že zamořených městech prakticky "čistí" vzduch...... :yes:
rohor
Diesel je časovaná bomba. Dřív nebo později se z něj stane čmoudostroj, který ale neschopný a korupcí prolezlý český stát (jakej národ takovej stát) není schopný vyřadit z provozu.
Mr.Murphy
takze dieselgate nebyl podvod? tobe prijde normalni ze auto pozna ze je testovano a upravi chovani tak aby proslo a zaroven hned jak skonci test zacne smrdet zasadne vic? to neni podvod?
kesumb
a hlavne kdyz konkurence prosla…
topten
podvod byl,ze to odsral jen koncernen VW, i kdyz v realu v tom jely vsechyny, a VW nebyl zdaleka ten nejhorsi
co si vzpominam, tak treba volvo a snad i renault a ford byly prebornici
v tom spanym slova smyslu

ucet VW byl 1 bln v ceskejch za tuhle aferku
kdyby ty prachy nacpali do elektrifikace, tak by ted nemuseli mit bobky z komunistu z chiny
Avatar - Emel
Emel
Najdi si graf zisku vw. Peníze za dg nejsou problém.
Arese
topten
uz prvni udaj je nesmyslnej - 35 litru za minutu
ja stravim u stojanu minimalne 5 minut od prijezdu do odjezdu vcetne placeni kdyz predemnou nikdo neni, nic nekupuju a nic necekam
kdyz jdu na zachod a jeste si neco koupit, tak z toho je minimalne 10 minut co sem u stojanu a nikdo dalsi k nemu nemuze
takze ty pocty EV nabijecek jsou nasobne mensi

nechapu, ze ty skocis na kazdej blabol, aniz bys o tom popremejslel

na vsechny ty "e😜erty" na cokoliv uz zacinam bejt alergickej
rohor
Nevím, co tím chceš říct. Jako že nabíjení je kratší? Nejsem nijak zvlášť nešikovný, ale vždy mi jen uvedení dobíjení Tesly do činnosti trvalo déle než obvyklé tankování Priusu. To je najít, jak se otevírá frunk, vysoukat kabel, rozmotat kabel, najít správný konektor, prohrabat se v menu auta i stojanu. Už tohle je dlouhé. Natož třeba v zimě to musí být zábava. No a potom tedy čekat hodinu. Nakonec sbalit kabel, uložit ho, opět se prohrabat diisplejem stojanu. Hmmm.

No nebere mi hlava proč to ty *** nemůžou zautomatizovat alespoň tak, aby se to nabíjení rozjelo samo, jenom jakmile zastrčím oba konce kabelu tam kam patří. O nějaké lepší vizualizaci, kam to strčit, už ani nemluvím...
topten
podle "e😜erta" v clanku na 1 tankovaci stojan 50 nabijecek ...
Avatar - speedfred
speedfred
Ja to tak jednoduché mám v EV. Rozbalím kábel, jeden konektor, druhý konektor a sosám šťavu z uhoľnej elektrárne Chvaletice. 😆 Potom ešte dúfať že sa všetko odblokuje ako má a môžem jazdiť.
gutex
Zjevně s teslou nemáte žádnou zkušenost. Stačí totiž vzít zástrčku nabíjecího kabelu ze stojanu a připojit do auta, nabíjení začne automaticky díky plug&charge. Když chci ukončit, kabel odpojím a vrátím do stojanu a mohu jet. :-! Vlastní kabel byste použil leda při AC nabíjení z wallboxu, ale o tom diskuze není.
rohor
Když chci ukončit, tak kabel odpojím - ho*vno leda. Hezky jít do menu auta a požádat ho skrze 4 kliknutí, aby laskavě odemknulo konektor. Jasně, všechno jsem si vymyslel, nikdy jsem Teslu ani zblízka neviděl, vy máte pane vždycky pravdu. Ten kabel jsem taky nevyndával z frunku, to se mi jen o tom zdálo dneska v noci. Protože u Kaufu vůbec nemají to AC nabíjení, viď?
topten
- tohle vlakno neni o AC nabijeni
- kdyz tak skripes zubama ohledne AC nabijeni u kaufu, muzes tam i natankovat benzin ??
rohor
Do Tesly?
topten
jestlize v kaufu nabijes teslu, tak se ptam, jestli tam taky natankujes benzin
predpokladam, ze do kaufu se da jet i benzinakem
nebo sem neco zaspal ??
rohor
Aha, rozumím už otázce pardon. Ne, u většiny Kauflandů není možné tankovat benzín. Na druhou stranu, můžu ho mít ve 45l nádrži na měsíc dopředu 😄.
topten
v tom pripade ti staci s teslou zajet 2x do mesice na vetsi nakup do kaufu
Arese
A proč bys to proboha dělal? 😒] :no: :no:
topten
treba kdyz jezdi jen do kaufu, aby nemusel jednou za mesic zajizdet nekolik kilaku na benzinku a natankoval primo v kaufu podobne, jako tam jeho soused nabije EV
spousta duchodcu jezdi autem jen na nakup
Arese
Však existují i nákupáky, vedle kterých je benzínka. Ale rozhodně není tak nutná, jako nabíječky pro věčně vybité zkratowozy. 😄
Avatar - Emel
Emel
Jezdí jen na nákup... Tak si na to koupí Teslu? 😊
gutex
Článek v odkazu zmiňuje DC rychlonabíječky pro elektroauta a srovnává tento způsob dobíjení s čerpacími stanicemi. AC nabíjení není z hlediska tématu relevantní. Tímto diskuze končí.
rohor
Rozumím, správný elektrofanatik nepřipouští diskusi, ve které mu došly argumenty. Správný elektrofanatik také vždy přesně ví, co ten druhý dělá (a co potřebuje) 😄 Pak se divte, že mají lidi z EV srandu, ach jo.
Hendly
Ohledne EV vidim spis strach lidi nez srandu. Strach z noveho.

Ten clanek ukazuje jak se stari nedokaze odpoutat od zvyku a nedokaze opustit zajete myslenky.

Tankovani EV probiha a bude probihat v naproste vetsine jinde nez na nabijecich stanicich.

Proc na EV neustale koukate ocima spalovaku a benzinek?

Jiste na delsi ceste musite nabijet, ale jen na dojeti protoze na konci cesty zas můžete v klidu nabit.

a diskuze? Ty jsi tu chtel nekdy diskutovat?
rohor
Už to to píšu poněkolikáté ignorante. Třeba u nás na sídlišti viď?
Hendly
Samozrejme ze to bude mozne i na sidlisti. Pri parkovani v zamestnani, pri nakupu atd.

Jaka je realna prekazka aby to tak nebylo?

Proc misto urazek nepremyslis?
Mr.Murphy
on myslí situaci, kdy jede na dalekou dovolenou, čili musí cestou nabíjet. A zároveň pak bude ubytovaný na sídlišti, kde možnost nabíjení není 😉
Lubo
Nové objednávky už tak radostný pohled nenabízejí. Sdružení automobilového průmyslu v Německu uvádí, že letošní nové objednávky elektroaut jsou o třicet až padesát procent nižší. I proto bude velmi těžké dotáhnout loňský rekord prodeje elektroaut, který vyskočil na 470 tisíc vozů. Trh s hybridními vozy dvojího pohonu, v nichž může automobil střídavě jet na fosilní paliva a na elektřinu, se skutečně o polovinu propadl, prodalo se jich jen 79 tisíc. Jednoznačně za tím stojí konec státní podpory prodeje těchto vozů.

https😐/www.e15.cz/…e-v-cine-1399528