Ekonomika
Alfa Romeo je zase úspěšná. V Evropě zdvojnásobila prodeje, ve světě je zlepšila o polovinu
50 komentářů
AR má před sebou opravdu "skvělé vyhlídky" - totální elektrodebilizace ji jistojistě zahubí... 😲 😁 😲 😲 :no:
z padesáti na sto tisíc, bylo by se o čem bavit. Ale z padesáti na sto?
Po Giulii som pokukoval, je to stále krásne auto a po facelifte ešte o chlp viac: https😐/preview.netcarshow.com/…2023-1600-04.jpg
Ja tam vidím 2 prekážky: nie je nejaká skromnejšia verzia Quadrifoglia, medzi bežným dvojlitrom s 280k a QV s 510k je obrovský skok. A ak by sa človek uskromnil s plebejským štvorvalcom, tak tam by som si predstavoval nižšiu cenu, po f/l išli tie ceny dosť vysoko, kým predface verzie boli aj za 45t, facelift je o cca. 8t drahší😒br />https😐/carvago.com/…turbo-16v-206-kw
https😐/carvago.com/…turbo-16v-206-kw
Ja tam vidím 2 prekážky: nie je nejaká skromnejšia verzia Quadrifoglia, medzi bežným dvojlitrom s 280k a QV s 510k je obrovský skok. A ak by sa človek uskromnil s plebejským štvorvalcom, tak tam by som si predstavoval nižšiu cenu, po f/l išli tie ceny dosť vysoko, kým predface verzie boli aj za 45t, facelift je o cca. 8t drahší😒br />https😐/carvago.com/…turbo-16v-206-kw
https😐/carvago.com/…turbo-16v-206-kw
při těch výrobních objemech je nereálné po Alfě chtít, aby dělala ještě nějaký podladěný šestiválec.... i když ano, i mě by se líbil.... :yes:
Cenu těžko komentovat, už nesleduju co stojí ostatní auta. Každopádně v cizině je kotel nových skladovek a tam už se dá jednat o pěkných slevách....
Cenu těžko komentovat, už nesleduju co stojí ostatní auta. Každopádně v cizině je kotel nových skladovek a tam už se dá jednat o pěkných slevách....
Tiež sa mi javí, že pri tom rastúcom počte skladoviek by mal byť priestor na zľavy, ale potiaľ som sa nedostal, Giulia bola skôr taký plán B. Každopádne za Giuliou sa vždy rád obzriem a aj samotný nízky počet Giulií na cestách by som z hľadiska majiteľov vnímal ako bonus.
Co je to všechno platné, když benzinový dvoulitr trestuhodně nenabízí s manuálem! 😲 😲 😲 :no:
Ja som síce tiež zástanca manuálu, ale som presvedčený, že manuál v ponuke by s predajmi Giulie nič nespravil. Tie jednotky petrolheadov, pre ktorých je to rozhodujúce kritérium pre kúpu, by boli štatisticky bezvýznamné. To už by väčší význam mohlo mať zníženie ceny "už od", ale aj o tom pochybujem, keď manuál by mal vyššie emisie a teda vyššiu emisnú pokutu, ktorá by sa zase musela premietnuť do ceny (viď BMW M2, kde sa za manuál dokonca pripláca!).
samotný manuál by to nezachránil, ale jiná skladba motorových jednotek (třeba v kombinaci s manuálem) by mohla, i když na to je už teď pozdě ...
Ako píšeš teraz už je neskoro. A ono na začiatku boli aj manuály, aj zadokolky, tri benzíny a dve nafty, ponuka relatívne solídna. Až neskôr osekali verzie, ktoré sa asi predávali najmenej. A hoci sám vyššie volám po podladenom šesťvalci, som si vedomý, že to by bola úplne okrajová motorizácia, ktorú by som kúpil ja a možno 10 ďalších šudí, čo pre Alfu nemá absolútne zmysel.
Veď to je najmenej pod ladiť, určite sa dá kúpiť nejaký čip a napojiť to, nech to dá nižší výkon. Ale kto by to robil 🙂
Tonale konecne alfe pomoze... giulia je uz mrtva... a aj stelvio ziadna slava... ale tonale fakt aj dobre vyzera .. paradny face ( po 20 rokoch konecne alfacky face jak patri ) ... elegantny bocny profil.... a ma aj idealne rozmery... tonale :yes:
Až na tu nabídku motorizací bych s tebou souhlasil. Ale nikdy bych si od Alfy SUV nekoupil. Alfa je pro mě synonymum krásného a perfektně jezdícího sportovního sedanu!
Tonale je fajn, škoda jen, že ty motory jsou poměrně slabé na to že jde o Alfu Romeo, jistě na bežné ježdění to stačí, ale chybí tam nějaký vrchol, motor co má 130k/160k v Alfě ?
a vrchol je nepraktický Plug-In hybrid .... kdyby tu aspoň nabízeli ten přeplňovaný dvoulitr, co má Alfa v Americe.
A ty modely které by ALfa potřebovala nejvíce pro dosažení vyšších prodejů prostě nemá😒br />
1. nástupce Giulietty
2. menší model jako náhrada za MiTo
a vrchol je nepraktický Plug-In hybrid .... kdyby tu aspoň nabízeli ten přeplňovaný dvoulitr, co má Alfa v Americe.
A ty modely které by ALfa potřebovala nejvíce pro dosažení vyšších prodejů prostě nemá😒br />
1. nástupce Giulietty
2. menší model jako náhrada za MiTo
Dvoulitr není dostupný ani v U.S. pouze plugin in. Vypadá to na Afriku Asii a Austrálii
novodobý emisní hon na čarodějnice.... Zajímavé je že, u Alfy udělali změnu (udajně kvůli emisim), ale sesterský Dodge Hornet ho má stále v nabídce . 😁 Logika
https😐/www.caranddriver.com/dodge/hornet
https😐/www.caranddriver.com/dodge/hornet
O kompakte sa ešte dá baviť, ale malé auto je absolútny nezmysel. Aktuálne automobilky triedu B vypúšťajú, pretože to nie je ekonomicky únosné (typický príklad Fiesta, dlhodobo jedno z najpredávanejších áut v EU, v Británii dlhoročná jednotka). Takže ak sa to neoplatí Fordu, tak nejaký nástupca Mita ako absolútneho exotu s jednotkami predaných kusov by bola ekonomická samovražda.
Fiestu bych do toho netahal, Ford má problémy sám se sebou a vlastním směrováním značky...
A malé SUV na baterky se Alfě vyplatí, když ho chystají na rok 2024 ? Elektrické vozidlo segmentu B bude pro Alfu Romeo rozhodně větší terno :yes:
A malé SUV na baterky se Alfě vyplatí, když ho chystají na rok 2024 ? Elektrické vozidlo segmentu B bude pro Alfu Romeo rozhodně větší terno :yes:
Tak pozri si predaje Tonale, to auto je absolútnym ťahúňom predajov a tiež by som povedal, že malé drahé SUV so slabými motormi zrovna nereprezentuje ducha Alfy. Ale ľudia kašlú na minulosť a nejakého ducha značky, kupujú to, čo je in a to sú SUV. Takže predstavovať teraz úplne nové malé auto, ktoré by začínalo povedzme na 22t eurách a nikto by ho nekupoval by bola totálne stratová vec, ktorá by mohla zlomiť Alfe krk.
ale já nekritizuju to, že má Alfa i slabé motory, to je naprosto v pořádku a většina zákazníků si zkrátka koupi zrovna tu verzi se 130k jako "elegantní nákuponí tašku" do města. Mně vadí, že chybí nějaká sportovněji laděná varianta, která by reprezentovala toho ducha značky, cuore sportivo, tu hravost a zábavné řízení, což podle mě ten Plug-In hybrid splňuje jen na papíře
U Alfy ma smysl jedina vec - naskladnit Stelvi👋Giulii dokud to jde. Neuveritelne jednoducha auta na obsluhu, s nicim neotravuji. A zaroven opravdu skvele jezdi.
Takže si kup teď Giulii a tím je to s Alfou vyřízené.
a mimochodem, VW by nikdy u Alfy neudělal auta jako Giulie a Stelvio.... byly by to Audiny s tvrdším podvozkem.... asi by se to dobře prodávalo, ale pořádné Alfy by to nebyly.
Osobně mi vadí to, že některé automobilky zcela slepě vsadili na jedinou kartu a tou je elektrický pohon (jako třeba Ford, kterému se to mimochodem hezky vrací jako bumerang) a málokdo se snaží o nějakou diverzifikaci, jakože budeme nabízet elektro, ale i klasické spalovací motory a hybridy nebo auta na vodík jako to dělá třeba Toyota. Tento způsob smýšlení třeba u Stellantisu zcela postrádám a to jak ženou násilím všechny svoje značky do úplné elektrifikace se mi vůbec nelíbí a bohužel na to podle mě nakonec doplatí i takové značky jako Alfa Romeo. Jistě, z počátku si to pár "hipsterů" a "uctívačů elektroboha" koupí, ale do budoucna to bude mít spíše negativní dopad a já jsem opravdu zvědavý, co bude potom Stellantis dělat, až se jim ta kocábka snů začne potápět ....
PS len aby tie naskladnené auta aj predali.
Zadruhé většina jsou alfisti a ti s tím počítají. Takže si nebudou stěžovat na forech a diskusich.
A zatřetí - naštěstí mají docela slušně ošetřené plechy. Nicméně zinkování ti korozi dlouhodobě při přímém vystavení soli a kaminkům prostě nezabrání.
Začtvrté - bohužel ošetření proti korozi jde celkově u hodně značek dolů, takže ve výsledku na tom dnes alfy nejsou až o tolik hůř jako jiní.
Zato som nedávno videl krásne chrumkavé prahy Passatu, ale aj Superbu 2016-2017.
Zhnitá Alfa je absolútny nezmysel vytiahnutý z minulosti (GT, 147, 156, 159).
Odchazely jim benzinove Twin Spark motory, nestastne zbastlene Fiat mitory s alfackym twin sparkem... ale koroze nebyla to, co je trapilo.
Normalni fiati 1.4 turbo v Giuliette jezdi v pohode.
Tedy pokud byl vyroben pred zarim 2021.
😒
Samozřejmě, pokud to je auto z Itálie, tak vesměs shnilé nebude. Pokud to auto budeš provozovat v našem zimním provozu, tak je to úplně něco jiného.
Jinak řečeno- když se o albu budeš starat a nebude jezdit v soli, tak problém není. Jinak shnije.
Nejak Ti posledni dobou nerozumim.
Alfy nerezavi uz dlouho, sestileti... a ani pred tim se nevymykaly prumeru.
Byla doba, kdy hodne rezavel Fiat.
Ale v te dobe mu Alfa nepatrila.
Takze jediny nepovedeny model z pohledu koroze byl Alfsud.
Vyvinuty dobre, spatne vyrobeny.
Daj si rohypnol a budeš v kľude.