Italové z Alfy Romeo oslavují nejnovější obchodní výsledky, které jsou výrazně vyšší než v loňském roce. V Česku si letos novou Alfu zatím koupila více než stovka zájemců.
ten rust je z nuloveho zakladu.... ale tak jako klikl jsem a dokonce napsal koment, takze redakce muze byt spokojena ;-)
U Alfy ma smysl jedina vec - naskladnit Stelvio/Giulii dokud to jde. Neuveritelne jednoducha auta na obsluhu, s nicim neotravuji. A zaroven opravdu skvele jezdi.
a ten to na baterky házet nebude? směřujeme k elektrivikaci a totálnímu monitoringu toho, jak v autech jezdíme.... jaký smysl v takové době má Alfa nebo M-kové BMW? žádný.... stejně to nepůjde využít.... z auta se stane něco jako mobil... uniformní placka, všechno to samé.
Takže si kup teď Giulii a tím je to s Alfou vyřízené.
a mimochodem, VW by nikdy u Alfy neudělal auta jako Giulie a Stelvio.... byly by to Audiny s tvrdším podvozkem.... asi by se to dobře prodávalo, ale pořádné Alfy by to nebyly.
časem určitě ano, ale u těch vyloženě sportovních značek se zatím spalováky drží zuby nehty, narozdíl od Stellantisu, který chce mít už v roce 2026 většinu portfolia jen na elektřině a spalováky hodlá utnout úplně a přitom jim nikdo na krku nuž nedrží ani je do něčeho takového nenutí, protože onen hypotetický zákaz v roce 2035 je ještě pekně daleko a nejspíš stejně nakonec nebude platit na 100%. Za těch 12 by se daly nabízet krásné auta s klasickými spalovacími motory, které by měli větší šanci zákazníka oslovit (jako třeba Mazda, která jde zcela proti trendům) a určitě existuje způsob jak spalovací motorty dále udržet ve výrobě-
Osobně mi vadí to, že některé automobilky zcela slepě vsadili na jedinou kartu a tou je elektrický pohon (jako třeba Ford, kterému se to mimochodem hezky vrací jako bumerang) a málokdo se snaží o nějakou diverzifikaci, jakože budeme nabízet elektro, ale i klasické spalovací motory a hybridy nebo auta na vodík jako to dělá třeba Toyota. Tento způsob smýšlení třeba u Stellantisu zcela postrádám a to jak ženou násilím všechny svoje značky do úplné elektrifikace se mi vůbec nelíbí a bohužel na to podle mě nakonec doplatí i takové značky jako Alfa Romeo. Jistě, z počátku si to pár "hipsterů" a "uctívačů elektroboha" koupí, ale do budoucna to bude mít spíše negativní dopad a já jsem opravdu zvědavý, co bude potom Stellantis dělat, až se jim ta kocábka snů začne potápět ....
VW sa konečne zbabil Seatu a teraz by získal Alfu. :) Ale nie, tiež si myslím, že by sa o ňu vedel lepšie postarať ako Stellantis, ktorý má priveľa značiek.
Súhlas, sú to v tejto dobe relatívne jednoduché a robustné autá. Predávajú sa kdejaké šroty z Ázie ale AR nie a nie preraziť.
PS len aby tie naskladnené auta aj predali.
Je pravda, že sporadicky sa vyskytne Giulietta s vnútornou koróziou prahov. Väčšinou ide o garážované auta vo vlhkom prostredí. Ale bavíme sa o 11-12 ročných autách, na mladších Alfách som nikdy korózou nevidel - ani na karosérii, ani na nápravníci, zavesenia sú hliníkové, Giulietta občas chytí na prednom tlmiči, nič výnimočné.
Zato som nedávno videl krásne chrumkavé prahy Passatu, ale aj Superbu 2016-2017.
Zhnitá Alfa je absolútny nezmysel vytiahnutý z minulosti (GT, 147, 156, 159).
Ani ty v zavorce moc nehnily.
Odchazely jim benzinove Twin Spark motory, nestastne zbastlene Fiat mitory s alfackym twin sparkem... ale koroze nebyla to, co je trapilo.
Normalni fiati 1.4 turbo v Giuliette jezdi v pohode.
Tedy pokud byl vyroben pred zarim 2021. :-(
To, že má ošetrený spodok len na spojoch, neznamená, že má nekvalitnú antikoróznu úpravu, veď to záleží aj od technologického procesu (predúprava, čistenie, plnič, kataforéza atď) a ako Fiaty, tak Alfy majú plechy zdravé a dlho zdravé už roky. Žiadne chyby podobné hrdzaveniu priamo v "plnom" plechu sa nevyskytujú. Áno, predtým boli 156, GT, 147 ošetrené kompletne gumoasfaltom. Ale pýtam sa - kto to dnes robí? Každý ošetruje už len spoje, hrany. Teda áno, Dacia strieka ten humus nekvalitný aj na plasty, kryt motora, skrutky, aby sa následne pri prvej prehliadke všetko vyhadzalo od nervov z toho džemu na závitoch skrutiek do koša.
bohužel to tak nejspíš bude, asi ne hned, ale postupně to skončí jako Pontiac a další značky , které kvůli recesi v roce 2008 GM zavřelo, akorát že tentokrát to bude Stellantis.
Po Giulii som pokukoval, je to stále krásne auto a po facelifte ešte o chlp viac: https://preview.netcarshow.com/…2023-1600-04.jpg
Ja tam vidím 2 prekážky: nie je nejaká skromnejšia verzia Quadrifoglia, medzi bežným dvojlitrom s 280k a QV s 510k je obrovský skok. A ak by sa človek uskromnil s plebejským štvorvalcom, tak tam by som si predstavoval nižšiu cenu, po f/l išli tie ceny dosť vysoko, kým predface verzie boli aj za 45t, facelift je o cca. 8t drahší: https://carvago.com/…turbo-16v-206-kw https://carvago.com/…turbo-16v-206-kw
Tiež sa mi javí, že pri tom rastúcom počte skladoviek by mal byť priestor na zľavy, ale potiaľ som sa nedostal, Giulia bola skôr taký plán B. Každopádne za Giuliou sa vždy rád obzriem a aj samotný nízky počet Giulií na cestách by som z hľadiska majiteľov vnímal ako bonus.
Ja som síce tiež zástanca manuálu, ale som presvedčený, že manuál v ponuke by s predajmi Giulie nič nespravil. Tie jednotky petrolheadov, pre ktorých je to rozhodujúce kritérium pre kúpu, by boli štatisticky bezvýznamné. To už by väčší význam mohlo mať zníženie ceny "už od", ale aj o tom pochybujem, keď manuál by mal vyššie emisie a teda vyššiu emisnú pokutu, ktorá by sa zase musela premietnuť do ceny (viď BMW M2, kde sa za manuál dokonca pripláca!).
Ako píšeš teraz už je neskoro. A ono na začiatku boli aj manuály, aj zadokolky, tri benzíny a dve nafty, ponuka relatívne solídna. Až neskôr osekali verzie, ktoré sa asi predávali najmenej. A hoci sám vyššie volám po podladenom šesťvalci, som si vedomý, že to by bola úplne okrajová motorizácia, ktorú by som kúpil ja a možno 10 ďalších šudí, čo pre Alfu nemá absolútne zmysel.
Pre teba to je také jednoduché, tu ide o celok ako auto. Naladenie podvozku, bŕzd, prevodovky na také civilnejšie používanie.
PS načo čip? Stačí odpojiť pár sviečok.
Tonale konecne alfe pomoze... giulia je uz mrtva... a aj stelvio ziadna slava... ale tonale fakt aj dobre vyzera .. paradny face ( po 20 rokoch konecne alfacky face jak patri ) ... elegantny bocny profil.... a ma aj idealne rozmery... tonale :yes:
Až na tu nabídku motorizací bych s tebou souhlasil. Ale nikdy bych si od Alfy SUV nekoupil. Alfa je pro mě synonymum krásného a perfektně jezdícího sportovního sedanu!
Tonale je fajn, škoda jen, že ty motory jsou poměrně slabé na to že jde o Alfu Romeo, jistě na bežné ježdění to stačí, ale chybí tam nějaký vrchol, motor co má 130k/160k v Alfě ?
a vrchol je nepraktický Plug-In hybrid .... kdyby tu aspoň nabízeli ten přeplňovaný dvoulitr, co má Alfa v Americe.
A ty modely které by ALfa potřebovala nejvíce pro dosažení vyšších prodejů prostě nemá:
1. nástupce Giulietty
2. menší model jako náhrada za MiTo
novodobý emisní hon na čarodějnice.... Zajímavé je že, u Alfy udělali změnu (udajně kvůli emisim), ale sesterský Dodge Hornet ho má stále v nabídce . :D Logika
O kompakte sa ešte dá baviť, ale malé auto je absolútny nezmysel. Aktuálne automobilky triedu B vypúšťajú, pretože to nie je ekonomicky únosné (typický príklad Fiesta, dlhodobo jedno z najpredávanejších áut v EU, v Británii dlhoročná jednotka). Takže ak sa to neoplatí Fordu, tak nejaký nástupca Mita ako absolútneho exotu s jednotkami predaných kusov by bola ekonomická samovražda.
Tak pozri si predaje Tonale, to auto je absolútnym ťahúňom predajov a tiež by som povedal, že malé drahé SUV so slabými motormi zrovna nereprezentuje ducha Alfy. Ale ľudia kašlú na minulosť a nejakého ducha značky, kupujú to, čo je in a to sú SUV. Takže predstavovať teraz úplne nové malé auto, ktoré by začínalo povedzme na 22t eurách a nikto by ho nekupoval by bola totálne stratová vec, ktorá by mohla zlomiť Alfe krk.
ale já nekritizuju to, že má Alfa i slabé motory, to je naprosto v pořádku a většina zákazníků si zkrátka koupi zrovna tu verzi se 130k jako "elegantní nákuponí tašku" do města. Mně vadí, že chybí nějaká sportovněji laděná varianta, která by reprezentovala toho ducha značky, cuore sportivo, tu hravost a zábavné řízení, což podle mě ten Plug-In hybrid splňuje jen na papíře
Mne sa ten plug-in páčil, jazdí dobre, reaguje na povely. Trochu cítiť hmotnosť, ale Tonale PHEV nie je podľa môjho názoru o nič horšia Alfa ako preťazená 159 2.4 jtd. To bol absolútny nezmysel.