Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Martin Vaculík a Škoda Superb IV: Je to passat, ale pořádný!

24 komentářů

Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Bože ochraňuj nás před příchodem nového Superbu. Novináři nesmějí fotit a máme tu 60 fotek!

Až přijde odhalení, tak žádný objektiv nezůstane suchý a ta supercela fotografií každého milimetru plechu i ekoplastu nás zavalí více, než nabídky z aliexpresu a alibaby dohromady!!!

Myslím že i Rusové na frontě konečně přestanou válčit a budou týden prohlížet fotogalerii nového Superbu...
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Člověče, co bys tak chtěl? Máš tu Superba v tradičním podání, ale stejně ti to nevoní.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Já proti Superbu celkem nic nemám. Až na to že to je Passat budu relativně spoko. Tedy az na silne omezenou nabídku pohonů a motorů. Nevím proč mi musí k silnému motoru cpát awd které nechci a nepotrebuji.
webpaja
Jde o zcela běžné testování prototypů, které dělají i jiné automobilky.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Které?
vondry87
Já jsem zvědav hlavně na cenu. V současné generaci byl Superb oproti Passatu horším autem, ale cena Superba byla stejně velice sebevědomá a Passat někdy díky vyšším slevám vycházel dokonce levněji. Nyní si Superb dost polepší a kvalitou Passata asi dotáhne, tak mám trochu strach, aby Škoda v ČR nenapálila cenu a nevycházel tu Passat zase levněji. Kromě designu bude asi největším rozdílem mezi těmito dvěma soky ovládání a to řešení Škodovky se třemi kroutítky místo velikého hatla patla ovladače se na první poslech zdá být praktičtější, ale pokud přestřelí cenu, Passat asi bude taková sázka na jistotu.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Tak na to, že Passat bude v ČR v reálné nabídce vycházet levněji než Superb, na to bych si celkem vklidu i vsadil.

Tvrzení že Superb III byl horší než Passat bych asi úplně nepodepsal. Čistě technický měl Passat v něčem navrch, Superb byl za mě hezčí, praktičtější.
vondry87
Ano Superb je hezčí a praktičtější, souhlas. Passat je pak lepší asi ve všem ostatním (jízdní vlastnosti, komfort, ovládání, kvalita použitých materiálů..), proto ho v tomto souboji považuji za celkového vítěze, ale je to samozřejmě můj čistě subjektivní názor.
rohor
Že největší Schade je jen takový menší VW. Dřív se to před cecháčky přísně tajilo.
Avatar - Emel
Emel
Říkat může kdo chce co chce.
Za mě je to spíš obráceně, Passat je jen takový upravený Superb (protože se Passat přizpůsobil rozměrům Superbu a nikoli naopak a protože má Superb obě karosářské varianty a Passat jen jednu, vývoj je v režii Škodovky).
webpaja
Vzhledem k tomu, že VW připravuje alternativu Passatu jako EV, tak jen využil Škody k tomu, aby udělal ze Superbu alespoň kombíka. Takže je to obráceně, Passat bude jen taková škodovka vyráběná se znakem VW.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Ono je to stejně jednou, Superb bude muset zachovat kritéria Passatu, takže bude skvělý.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Zajímavé, že zatímco Peugeot už x let zpátky ošulil 508 o jakýkoli normální motor, tak koncern teď přijde se dvěma modely střední třídy s naprosto plnohodnotnou nabídkou motorizací. Dokonce i to PHEV vypadá mnohem použitelněji. Holt Stellantis zákazníky nechce. A chválím Škodovku za vydupání si trochu normálnější ergonomie,
TiaS1
Peugeot prodeje 2022 celkově: 1.056.172.
Škoda prodeje 2022 celkově:
731.300.
Peugeot nechce zákazníky, Škoda ano. V tom pripde dělá Škoda někde fakt chybu, protože peugeot prodává vyrazne víc aut, ačkoli nechce :) si říkám, co se stane, až budou chtít.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Zklidni hormon. Pažout má k dispozici 60-milionový trh ve Francii, což Škoda nemá. Já přesně rozumím tomu co chtěl kolega říct a souhlasím s ním. Ty motory v Pažoutech jsou ubohost.
Avatar - Emel
Emel
To je jedna věc. Druhá věc je, že ta výtka se týkala specificky 508 a Superbu... a tam jsou ta prodejní čísla zase jiná. Prodeje Peugeotu táhne 208 a 2008 a tam absence dvoulitrů nevadí :-)
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
O čem to vypovídá v kontextu nabídky v evropské střední třídě? Kolik se prodá 508 v Evropě a kolik Superbů?
TiaS1
A není to tím, že je to umírající třída ? Střední třída, zvlášť sedany, prakticky vymřela mimo premii. Kdyby to bylo tak super, proč by Passat po desítkách let končil jako sedan? Má tedy smysl plácat se do prsou, že jsem udělal něco, o co už dneska skoro nikdo nestojí? Není dneska právě např. small suv nebo 208/FABIA třída, kde bychom si měli poměřovat pindíky úspěšnosti? Navíc, co je to za nabídku, nad kterou bych měl jásat? Super, můžu si jít pro Passat/Superb?
Passat ve verzi 2.0 TDI 147 KW 4mot stojí od 1.329.900.
BMW 320xDrive Touring 140 KW Xdrive stojí od 1.393.600.

Tak teda Juchů, můžu jít pro ten Passat/Superb s pořádným motorem....

Pro informaci: prodeje nižší střední třídy loni v Evropě.
33 - tesla model 3 -91 684
37 - BMW řady 3 - 87 222
45 - Mercedes C class - 72 156
54. VW Passat - 66 768
90. Škoda Superb 45 001

Jinak dotaz, mají domácí Francouzský trh je co za argument? Škoda tam neprodává? Nebo spíš svojí nabídkou sedanu s dvoulitrovým dieselem za 1,4 mega s nějakou výbavou nedokáže zaujmout ?
Avatar - Emel
Emel
Na trhu je to umírající třída, ale mezi diskusními kolegy je poměrně oblíbená, proto jsme rádi, že tu pro nás ještě něco bude.
Každá značka má třídy, které jí jdou líp. Pro Peugeot to v poslední době (řekněme od 206 dál) jsou spíš malá auta, Škodovka v Evropě je naopak úspěšná spíš v C/D (Octavia i Superb byly dlouhodobě #2 ve své třídě). Nemá smysl se na sílu nutit do něčeho jiného. A netřeba říkat, že marže z prodeje jednoho Superbu jsou minimálně dvě Fabie.
Superb je reálně větší než 5er, takže to srovnání s 3er je diskutabilní. Ale že ceny Passatu/Superbu jsou nehorázné je fakt.
Passat končí proto, že ho nahradí elektrický Passat.
Každá značka čerpá z podpory svého domácího trhu a čím je ten trh větší, tím lépe pro ni. Škodovka má svůj domácí trh malý... naštěstí je brána jako napůl domácí v Německu a má nějakou tradici ve východní Evropě (Polsko, Slovensko).
TiaS1
Superb není velký jak 5er, je někde mezi 3 a 5. To, že ho vevnitř udělají obrovský (všichni víme, proč je to možné a na úkor čeho je to možné) fakt neznamená, že je obrovský. Dokonce má menší rozvor náprav než 3er. Stejně jako že Kodiaq je reálně rozměrově mezi BMW X1 a X3 (jednoduše se stačí podívat do tabulky), ale majitel ti řekne, že je to někde mezi X9 a X11.

Domácí trh je jistě důležitý, ale rozhodně ne tak důležitý. Peugeot nemá nejprodávanější evropské auto roku 2022 proto, že má velký domácí trh, to trošku kulhá logika, protože tady máme ještě daleko větší evropský trh...

Kam ale směřuju tou kritikou je, že se tady jásá nad tím, že tam zůstaly hezké motory, ale reálně si tady nikdo, nebo naprosté minimum lidí půjde pro passat/superb s 147 kw za 1,5 mega, to auto je normálnímu človeku neprodejné (ani do nedávné doby, kdy cena těch motorů dávala smysl, nedávaly všechny motory 140 kw plus dohromady ani 50% prodaných ks, teď to půjde ještě rapidně dolů), tzn. při ok cenách v minulosti stejně většina aut byla základních, dokonce skoro 30% superbů v nabídce jsou ještě manuály, takže naprsoto základní specifikace, prodají to v Německu, u nás bude těch 147 kw, passátů/superbů fakt pár, méně než stejných 3er nebo C classe, takže hurá, v nabídce to je, můžeme se plácat do prsou, a pak si to nikdo nekoupí (připomíná mi to tady fanoušky Alfy Romeo). Většina superbů bude 110kw diesel jako je teď, což je upřímně motor úplně o ničem, úplně stejný jak shity od Peugeotu.
Avatar - Emel
Emel
Velikost jasně, myslím vnitřní prostor.
Opakuju - procenta trhu jsou jedna věc, preference naší party diskutérů druhá. Mokrous má 147kW Passata, já mám 191kW Insignii, iudex má mimo jiné 141kW Mazdu 6 atd., všechno nová auta, prostě tady mezi námi jsou tyhle konfigurace relativně oblíbené a my jsme rádi, že nám tu něco zůstane.
johny555
Něco budou vládní limuzíny, pár kousků si koupí české firmy, pár Němců si to taky možná koupí, když jim dají pěknou slevu. Ale nevím, jestli tohle škodvku zachrání.
Jo, kdyby udělali low cost verzi do východní Evropy, jako levnou náhradu pasáta, ale obávám se žádná levná verze už nebude....
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Pár kousků? Já jsem si celkem jistý, že jich prodají dost, protože konkurence prostě není.
Avatar - Emel
Emel
Za loňský rok je Superb na 60t z celkových 734t celosvětově. Vzhledem k tomu, že je to auto se slušnou marží a prodává se jen na evropských trzích, to jsou zajímavá čísla. Dá se předpokládat, že nová generace přinese dočasné oživení poptávky.