"Rozkaz zní jasně: my vám ty elektriky prostě nacpem za KAŽDOU cenu, ať chcete nebo ne!" A že si němci ve špičce doma nepustěj ani mixér, to nevadí, hlavním cílem je zredukovat spalováky, počet aut mezi daňovejma poplatníkama a jasný odlišení plebsu od vrchnosti, která na ty elektriky bude mít peníze.
O tom co je správné rozhodujme MY - Europarlament. To už tu jednou bylo, akorát kucííí měli rádi rudou barvičku, tihle soudruzi maj rádi zelenou :-):-):-):-):-):-)
Stejně jako nabíječky doteď.
To že někdo nutí firmám postavit nabíječky, na kterých si ty firmy ještě vydělají, Vám může být úplně jedno.
Nebo resp. měl by jste být rád.
Až začnete jezdit ev a mimojiné zjistíte, jaké jste měl mylné myšlení, budete ještě rád.
Zločinné progresivistické strany chtějí svoji idiotskou ideologii prosadit za každou cenu. Viz Německo:
https://www.epenize.eu/spasa-pro-nemecko-osm-jadernych-elektraren-by-mohlo-obnovit-provoz/
Ani nevyužitá možnost snížení produkce německého CO2 o 8 milionů tun ročně jim najednou nevadí! :-O
Pan nenapsal nic, čím by mělo být určeno, že je ekofanatik.
Za to vy jste napsal tolik, že si říkám, jak vůbec dokážete psát? Jste si jistý, že jste svéprávný?
Pokud ano. Doporučuji se Vám tématem opravdu zajímat a nastudovat si fakta. A ne jen to co se Vám hodí. A příště! Použijte mozek...
Jo a proto se emise EV a ICE u průměrného rodinného vozu s průměrným nájezdem okolo 1000 km měsíčně a při průměrném energetickém mixu EU srovnávají až po 15 letech a to už je baterka dávno v hajzlu. A pak přijde slibovaná recyklace baterií, že?
Napiš elektrotátovi a panu inženýrovi, že to mají blbě a že špatně propagují EV.
Mě stačila tabulka v cca 16.-20. minutě, kde se počítá s recyklací EV i ICE po 15 letech. Nenápadně se zapomnělo na fakt, že průměr vozového parku ČR je 16 let.
Průměr!!! Nevím zda EV fanatikovi musím vysvětlovat pojem “průměr”.
Vieš aká je svetová spotreba benzínu denne? Takmer 25 miliónov barelov. To je približne 3 miliardy, 950 tisíc litrov. Denne. Skús mi tvrdiť, že na výroba všetkých bateriek do všetkých elektromobilov, čo sa vyrábajú, je denným ekvivalentom tohto množstva. Trebárs aj s tou tvojou recykláciou.
Já zkoušet nic nebudu. Čísla jsem nezkoumal, neznám je a pochybuju, že se vůbec přesný dozvíme s ohledem na to, které režimy jsou do toho zapojené. Mě zajímá především to, v čem budu jezdit já a jaký to má dopad.
A vím, že když budu jezdit málo a přitom dálky (tak jak jezdím), tak moje celková emisní stopa nebude horší, jak ježdění v EV, který nechci.
A nechci, aby mi nějaká banda zelenejch cocotů nutila auto na baterky, který nikam neodjede, nechci ho nabíjet, nemám ho kde nabíjet, který nejde uhasit, který klidně zapálí celej barák, další auta, nebo loď a kterýmu za pár let baterka klekne. A reálnou recyklaci ještě nikdo neviděl. Jen kecy o tom že 20 let vylágrovaná lionka bude báječně a bezpečně hačat doma ve sklepě a balncovat nestabilní síť, díky nestabilním OZE.
Problém je v tom, že lidí je jak sratchek a chovají se jako hovada. A čím víc mravokárců a aktivistů, tím víc emisí. Furt všichni někam musí jezdit, lítat, něco převážet sem a tam přes celou planetu, do toho furt válčit, odlesňovat, nezavlažovat, ale naopak vyčerpávat zásoby vody atd. atd. Jako kobylky a plíseň.
“ Čísla jsem nezkoumal, neznám je a pochybuju, že se vůbec přesný dozvíme s ohledem na to, které režimy jsou do toho zapojené. Mě zajímá především to, v čem budu jezdit já”
Takze cisla neznas a jsou ti vlastne jedno😀
Ty budes jezdit v tom co si koupis. Do roku 2035 koupis spalovak a dal spalovak na e paliva.
Silne pochybuju o tom, ze ho budes v te dobe chtit.
Už teď si koupíš leda tak howno. Z trhu už přes 3 roky mizí jeden normální motor a model za druhým. Místo levných aut pro mladé a nízkopříjmové a místo rozumných motorů pro ty co si to ještě mohou dovolit je tu jen nabídka imbecilních překoňovaných a předražených elektrifikovaných SUV pro hrstku bohatých ignorantů a pak pár mohykánů ve střední třídě poháněných motorky do zahradí sekačky.
A tam, kde by to ještě mohlo dávat smysl a zůstala kastle a motor, tak to aspoň dojebou elektronikou a zmršenou ergonomií.
Na poslední chvíli jsem kupoval 2.0HDI a pár týdnů na to ho zařízli. Pak další ještě normální auto a už ho čeká zprasenej nástupce. Dnes už bych velmi těžko hledal normální auto a za 5 let to bude ještě 10x horší. Takže si asi nechám starej šrot dokud bude jezdit, protože na ty současný 3,14čoviny nejsem zvědavej. Ale třeba si někdo za pár let vyndá hlavu z ***e a začne zase dělat normální auta pro lidi.
Nejsi nějak postižený?
Umíš napsat něco bez otazníku?
Stačí ti pro život jedna tabulka?
Jsi nadšený do zelené ideologie?
Nastala už ta globální změna?
Zavinil ji člověk?
Zavinil jsi ji ty?
Může pomoci léčba?
Za prvé to byl jen příklad pro jednoduchost od fanatiků pro fanatika.
Říkal jsem si, že budeš rozumět řeči vašeho kmene.
Jaký bude mix nevíš ty ani já a ani ti dva. Vzhledem k debilní sebevražedné politice EU a DE speciálně nejspíš mnohem horší a elektrika bude opravdu luxusním zbožím. A bohatý Němec přeplatí chudého Čecha a tak si budeme svítit asi v noci svíčkama a přes den budeme něčím točit, abychom se zbavili přebytků z nestabilních OZE.
Na nabíjení EV v době výrob OZE seru, já chci tankovat kdy já potřebuju, ne když svítí slunce.
Druhý život kdy? Kde? U tebe ve sklepě? A kolik bude pojistka na požár? Víš? A nebo druhý život v Indii u stánku na Hurry Curry? A za další 3 roky se to hodí do Gangy?
Asi tak podobně, jako každej průměrnej obyvatel Evropy.
On je trošku rozdíl bojovat s 50g a 500.000g hořící hmoty.
Opravdu si myslíš, že baterka v mobilu vytvoří takový žár, že to neunese ocelová konstrukce výškové budovy? Zato taková show, která se brzy někde odehraje, až vedle sebe chytne 10, 20, 30 EV křápů v podzemní garáži, to zase bude prča. A všichni zase budou překvapeni a šokováni jako v případě Bataclanu.
Bez dozoru nenabíjím. A šunty z Aliexpressu nekupuju. A přesto počítám s variantou požáru.
Zatím jsem nehasil, jen rychle vynášel ven nafukující se lionku z foťáku. A nic to nemění na faktu, že hořící EV je průser a děje se až příliš často. Třeba budeš mít taky to štěstí, že ti shoří barák do základů, až si budeš nabíjet moderní elektrokolo, skůrt, kolobku, auto, cokoli...
Už jsem psal o 50g vs 500.000g. Ale to zelený mozek asi ignoruje.
A statistiky si narvi do špic. Průměr vozovýho parku nejen ČR je 16 let. Znova opakuju "PRŮMĚR!!!" A pokud se v tom vrtaj nějaký matláci, co ani neomotaj drát izolačkou, tak to občas zkrat zapálí. Až bude průměrné stáří EV 16 let a bude jich přes 50% na silnicích, tak si povíme.
O rozsahu škod a možnostech hašení EV vs ICE už toho zaznělo víc než dost a nehodlám se do nekonečna opakovat.
Je, protože za prvé ti v 99% případů 50g baterka z mobilu dům nezapálí a když už, tak tu máme poněkud rozdílné teploty hoření a možnosti hašení. Když budeš doma, tak na 99,99999% k fatálnímu požáru od telefonu nedojde. U auta to nezvládneš ani ty, ani hasiči.
Klaudie, ty tolik nehul, ono se říká že to nic nedělá ale opravdu to poškozuje mozkové buňky. Jak dlouho takhle vydatně hulíš? Kdo ti dodává matroš? Timmermans?
Když bude jedna nefunkční a to neni dneska nic výjimečného, dalsi čeká po dalších pouhých 60 km.
Taky doporucuju mít vic platebních karet, dva tri pokusy o zaplaceni a banka kartu blokne. Osobní zážitek
jako tvoje zkusenost je smutna, na druhou stranu kolega ma kartu na ktery je napsano mercedes a nabiji s tim pro zabavu (je to phev) vsude mozne a fungovalo mu to od zapadly diry v italii, pres rakousko a chorvstsko uplne vsude napoprve. Akorat tedy kdyz pak prijde faktura, tak o tom nechce moc mluvit…
Každému podle jeho vůle. Doufam ze verejne nabíjení už nebudu potřebovat. Ta vize dvakrat vydarena neni. Nabijeci mercedes nemam, to se v minulem stoleti ještě nedelalo
Neviem, či som nerozumel zle, ale píše sa o 150 kW supernabíjačkách každých 60 km. To predsa neznamená, že to bude jediná možnosť nabíjania na tej trase, to je blbosť. Ak jedna vypadne, tak si šťavu doplníš o 5 km ďalej, hoci s menším výkonom.
Jojo, to bude časem fakt slušná řiť. Kdosi počítal, že abys nahradil průměrnou benzinku s 12 stojanama, tak bys potřeboval cca 600 nabíjecích bodů. Ideálně teda každej aspoň těch 150, 250, nebo 350kW :D Takže okolo 200 MW najednou. To nebude problém. Pár drátků a je to, že? :D:D:D
A teď si vem typickou dálnici na Dubrovnik. Běžný ICE dojezd 600-1200 km podle paliva a typu. Takže když zastaví, tak max 1x. Ale běžný EV v dálničním tempu v bezpečné a rentabilní zóně 80-10% v extrému bude stavět třeba 4-5x. Typicky Eňák 77kWh x 0,7 = 54kWh / 27kWh při svižné dálniční jízdě = 200km.
Takže si vezmi ty už tak příšerný fronty na čerpačkách a vynásob 4x a o zábavu je postaráno.
Už se těším, až se budu smát EV fans a lepšolidem, co se budou v nucených frontách smažit hodiny v autě a já si to dám celý bez tankování a zastavím si někde v přírodě v klidu sám... Jako správnej dezolát.
Pochop, že normální lidi ti zvysoka serou na nějakej softwarovej svět.
Počítač nepodojíš.
A já nehodlám svěřovat svoji cestu do rukou softwaru a nehodlám se podřizovat nuceným zastávkám v časech a místech, které nechci.
A já nemusím aplikovat benzínovej svět na EV, když mi nebude EV svět nutit banda zelenejch degenerátů.
V tomto si vedľa. Ponuka áut je mizerná, dodacie doby dlhé a ceny prehnane vysoké. Obyčajné auto, ktoré bolo pred pár rokmi za 15-17 tisíc , dnes stojí 22-25 tis. €, pričom ponuka je menej ako polovičná. Ak to chceš v Kč, tak slušná stredná trieda si cenu okolo 800 tis. Kč musela obhájiť, dnes stojí základná srajda milión a vyberať fakt nie je z čoho.
ty si myslis, ze 2-4 nabijeci stojany po 60 km zachrani elektromobilitu?
Mam uz nejake zkusenosti a to tu jezdi jen par aut.
Jak jsem s EV zacal tak s nim koncim https://moje.auto.cz/…tti/bezetko.html
pro nabíječky je aspoň využití. Když už ne pro auta Čechů, tak pro zbytek světa (i Maďaři, nebo Rumuni kupují poměrově více BEV než my nebo Slováci). Přitečou nějaké ty koruny přes ČEZ do státního rozpočtu.
Ale součástí toho zákona je i výstavba vodíkových stanic. "Vodíkové čerpací stanice mají stát podél hlavní silniční sítě TEN-T do konce roku 2030, a to ve vzájemné vzdálenosti nejvýš 200 km. Musí pracovat s tlakem 700 barů a minimálně musí být schopny za den do vozidel doplnit tunu vodíku. "
Pro koho? V ČR je 24 vodíkových aut. A v zahraničí to nebude o moc lepší.
Čerpačka stojí od 50M Kč, ta v Litvínově pracuje s tlakem 950bar (docela mám obavu o bezpečnost). Kamiony, které převáží vodík, tak mají návěsy s tlakem 350bar, návěs s kompozitními tlakovými nádržemi stojí přes 150M Kč. A uveze cirka 600kg vodíku (jsou i 200bar návěsy, které mají cirka 250kg vodíku). Přečerpávání trvá hodiny.
Elektro je nesmysl. Minimálne ekonomický. A tiež zdieľam obavy o bezpečnosť. Zrovna nám hoří zase nějaké loď kterou zapálil 1 elektrozkrat, 3000 aut v ***i, 1 mrtvý, 16 zraněných, 7 skákalo z lodě aby si zachránili život. Prober se Klaudie.
no ono totiz z zadnyho ropnyho trajektu nikdy do more nic neuteklo, nikdy zadna plosina nelehla popelem, zadnej vrt nezahorel, dokonce ani zadna rafinerie nelehla popelem..
fotovoltaiky ano. Větrné ne, protože u nás neexistuje a dlouho nebude existovat komunitní energetika. Zatím lidé nemají důvod si nechat ve výhledu postavit větrník. To až kdyby jim z toho něco káplo ...
Velké jaderky jsou bohužel ekonomický nesmysl, protože to nikdo nedokáže uřídit v mezích rozpočtu.
Malé jederky zatím nejsou na trhu.
Uhlí se ve 2025 přestane vyplácet.
A plyn nemáme, resp. musíme dovážet.
Dle mého názoru by se měla postavit nějaká nová velká přečerpávací elektrárna, která bude stabilizovat evropskou síť. Na tom se v budoucnu bude nejvíce vydělávat. Nechat si zaplatit za spotřebu a pak za draho prodat ...
těžko, zabíjí jej emisní povolenky ... jediná uhelná elektrárna v ČR, která má šanci ekonomicky fungovat, jsou Ledvice, resp. její 6. blok. Nejmodernější uhelná elektrárna v Evropě. Emisně je o 20% lepší než ostatní provozované uhelky.
právě, že jo. Neznám přesná čísla, ale pokud mě výrobní cena elektřiny z uhlí vyjde na 2Kč/kWh (přičemž odpisy, provoz a cena paliva jsou tak 1/3 ceny, zbytek jsou povolenky, které nadále porostou) a proti tomu tu mám výrobní náklady z FVE a větrných někde na 0,5Kč/kWh, tak bych byl blázen, abych takovou uhelnou elektrárnu provozoval. Dotovat každou vyrobenou kWh 1,5Kč je blbost. Zavřu, zbourám, postavím FVE ... byť menší, ale ta nebude prodělávat
Nemecko jede ve dnech, kdy nefouka a nesviti na uhli. Paradoxne letos mnohem vic, nez kdy v minulosti. Uhli je jistota a ceka ho renesance. Diky dementnim ekoteroristum.
já vím, ale to je jen otázka krátkého času, kde se to nevyplatí ani jim.
Co se týče toho uzavírání elektráren v roce 2025 ... vycházím z valné hromady ČEZ a různých dalších analýz, rozhovorů atp.
viz https://www.seznamzpravy.cz/…aji-nemci-231918
Jen nechápu, čím nás Němci spasí. Uhlím? Vždyť ty povolenky jsou v EU stejně drahé. Takže pokud se to nevyplatí nám, tak ani jim. Leda by měli modernější uhelné elektrárny na způsob našich Ledvic.
EDIT: koukám na wiki na seznam uhelných elektráren v Německu a samozřejmě mají modernější uhelné elektrárny. A asi i umí lépe "našvindlovat" produkci CO2 přes pálení biomasy s uhlím atp.
Také mají hromadu přečerpávacích elektráren, které jim vyrovnají přebytky solární energie přes den a nedostatek energie přes noc.
A také mají obrovské větrné parky, kdy jeden jediný vyrobí víc energie jak všechny větrné elektrárny v ČR.
A čím ty uhelky v zimě nahradí? Snad ne fotovoltaikou :-):-):-):-)
A nádherná videa větrníků které se netočí, když je v Německu bezvětří sou již taky legendou :-) A naopak při vichřicích to musej odpojovat od sítě, protože maj nadvýrobu, která je jim k ničemu.
jak to mám vědět? Kdybych to věděl, tak na to mám projekční společnost.
Já jen říkám, že ČEZ odhaduje, že vypne uhelky mnohem dříve než v roce 2035, protože se to už v roce 2025 nevyplatí provozovat. Tečka.
Nesnažím se na to dát odpověď, spíše nahodit fakta, co nás čeká ... jaderné zdroje nestihnou postavit, staré uhelky se nevyplatí provozovat, nové možná ještě chvíli, ale rozhodně se nové stavět nebudou.
Co nám tedy zbývá? Plyn z dovozu. Slunce, vítr. Možná biomasa (ale kde ji brát?). Další energetické využití řek u nás asi nehrozí.
Takže já bych za 12 uhelných eletráren a 2 JE postavil cca 1 000 000 hektarů fotovoltaiky, aby to v zimě vyrovnalo tento výkon, nebo psotavíme radši 40 jendotek na výrobu vodíku, co maj spotřebu jako 95 rafinerií? :-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-)
Jinak pro tvoje info, jaderná eletrárna jde postavit za 6-8 let, akorát to nesmí stavět francouzi a korejci :-) :-) :-) :-) :-)
rozepiš se o tom, kdo takový projekt zvládl v takto krátkém čase.
Dost možná to bude nějaká velká jaderka, která ale zase není vhodná do ČR, protože tu nemáme dostatek chladící vody.
Ale nechám se překvapit, co je to za projekt
jenže z toho nevyplývá, že by to dokázali postavit i tady. Viz Hanhikivi, kde povolení k výstavbě bylo 2010, byl zvolen Rosatom jako dodavatel. Ale od té doby se ani nekoplo do země. Když už se ve 2018 dohodlo, kdo co bude stavět, tak stejně neustálé odklady, posuny, až se to nakonec úplně zrušilo kvůli invazi Rusáků na Ukrajinu.
Jak myslíš, že by to dopadlo u nás? A vážně ti přijde normální, aby stát, který nás má za nepřátele, zajišťoval skrze svoji státní společnost výstavbu extrémně drahého prvku kritické infrastruktury ČR?
Zkus si tu otázku položit trošku jinak, proč to ostatní staví 2-3 tak dlouho jak Rosatom :-):-):-)
A o i mimo EU :-)
A pak ještě druhou, kolik reaktorů postavil Rosatom za 30 let a kolik ti druzí :-)
Area is not for free. So is higly unprobable there will be 1mln ha for PV.
Not to say that there's no way to use acquired power.
1ha PV can generate 400-800kW.
Nepříjde to fakt nikomu divné, že nám tu EU namlouvat kecy o ochraně lidí, svobodě a volném trhu a už 30 let tady jen nařizuje, diktuje, zakazuje, omezuje, dotuje a subvemcuje?!?
nepřijde, je to jen další socialistický pokus o ovládání společnosti. A to tu bude tak dlouho, dokud budou existovat lidi, co věří, že jim někdo něco dá zadarmo. Takže to tu bude pořád.
Evropa nemůže být konkurenceschopná, protože je přeregulovaná a hlavně lidi jsou tu moc pohodlní. Máme spousty humanitně zaměřených vysokoškoláků, málo inženýrů, málo skutečných obchodníků, vizionářů.
Se mi pokaždé vybaví krásný příklad naší malosti, mrhání potenciálu, obchodních příležitostí.
Nějaká česká firma darovala našemu prezidentovi bundu vyrobenou z materiálu, který se vyrábí na jejich strojích. Lidem se bunda líbila a chtěli si ji taky koupit. Odpověď firmy? My vyrábíme stroje, bundu vyrábět nebudeme.
Jak by se zachoval Číňan? Okamžitě by se rozjela výroba celé kolekce, pro muže, ženy i děti, o kus vedle by vznikly čtyři fabriky, které by tu první kopírovaly a celé by to fungovalo. U nás? Těší nás zájem, výroba nebude. A tak je to se vším.
A dalším příkladem může být to, že místo toho, abychom začali těžit a zpracovávat lithium, tak se dojí dotace na studie proveditelnosti, geologické průzkumy, sociologické průzkumy ... a výroba nikde. Necháváme si proklouznout miliardy mezi prsty ...
Málo inžinierov - naviac si ich nikto neváži, preto ich pravdaže ubúda. Manažér, ktorý vie voči inžinierovi veľké guľové je dnes oveľa viac cenený. Som zvedavý, jak to dopadne, keď budú všetci len projekťáci a obchodníci, ale nebudú mať koho riadiť a čo predávať.
Válcuje trh elektrozkratů. A ten je (s výjimkou pár zemí) v EU minimální. A bude ještě lépe a ruselským elektrofašistům bude při nejbližších volbách sakra horko! :-)
Uziva si blahobytu, ktery je tu hlavne diky praci nasich predku. Bohuzel v tomto blahobytu vyrostla chatra urovne Greta a ji podobni, ktera nema co na praci, nema zadny starosti, tak jen vymysli hovadiny a plodi destruktivni myslenky.
Vybudovaná infrastruktura, komfort, služby a vymoženosti vše díky práci minulých generací a díky fosilním palivům a průmyslu.
To zbylo současné generaci. Která je líná jak veš, levá jak turecká šavle, nechce dělat rukama a vymýšlí nesmysly.
A nádherné stroje s duší, charakterem, krásným designem a z kvalitních materiálů, takové co už dneska skoro nikdo nevyrobí. To všechno zbylo současným generacím :-)
Každý přece ví, že ICE hoří tisíckrát častějc, než EV. Je to konspirace ropných loby a diskriminace EV, když pořád píšou o nekontrolovatelných požárech na zaoceánských lodích, zničených a nebo i potopených vinou požáru z převáženého EV. A to je v průběhu roku teprve blbá druhá loď.
Proč teda nenapíšou i o těch stovkách shořelých lodí, zapálených od ICE? :D
spalováky se převáží s plnými naádržemi že a ještě si pro jistotut sebou vezou 15 milionů litrů paliva, aby během palvby mohli mít nastartovaný motory vid......
Výhoda ICE auta je, že z nich jdou baterie vyndat a palivo odčeprat na minimum, vyndat z EV plečky baterii moc nejde - vid Borisove.
Ještě že ten jeden model ta Tesla má, ty tři další na většině trhů maj masivní pokles a nikdo to nechce včetně velkého SUV X a rádoby vlajkovky S, kterou milionáři nekupují a dál jezdí v BMW, MB, Audi, Bentley, RR, Range Roveru, Lexuxu, Cadillacu, Lincolnu, Genesisu atd :-):-):-)