...součástí nabíječky i salonek, kde si posádky vozů mohou
No pochybuji, že to byla dlouhá cesta... pokud v tom Taycanu nejeli mezi kamiony, tak ta dlouhá cesta mohla trvat tak maximálně kolem tří hodin na dálnici pokud před tím dobili do plna....Takže odpočinout si asi moc nemusí, ale musí tam čekat, což si myslím, je celkem opruz pro někoho, kdo je bohatý a opravdu není zvyklý někde svůj čas mrhat čekáním ať už na cokoliv... :-)
Re: ...součástí nabíječky i salonek, kde si posádky vozů moh
Kam vsichni chodi na "mrhani casu"?
Mrhani casu by to bylo pro poslicka, kdyz se mu prodlouzi cesta (ktera je jeho obzivou).
Nikdo jiny (normalni) casem na nabijecce v dnesni dobe skutecne mrhat nebude!
PS Lituji bohate lidi, kteri se neustale honi za jeste vetsim bohatstvim a nemuzou si dovolit 20i minutovou pauzu po trihodinove ceste... :D
V takovych chvilich si vzdy pripadam bohatsi nez oni. :-!
Re: ...součástí nabíječky i salonek, kde si posádky vozů moh
myslíš, že bohatý nepotřebuje řešit mejly, telefonáty, kontrolovat svoje investiční portfolio, zaměstnance, číst zprávy, nebo si hledat si zábavu na další dny, komunikovat s přáteli, příbuznými atp.?
To co popisuješ ty se jmenuje uštvaný zaměstnanec s GPS dozorem ...
Hele ono je klidne mozne ze si to prislusna spolecnost proste zaplati a koupi si kapacitu nejaky hydroelektrarny, akorat pak ta energie z OZE nebude pro nekoho jineho. To dementum urovne Hamunasakra bohuzel nedochazi. Pokud pouziju energii z OZE, ktera nedostacuje na pokryti trhu, na nabijeni par aut nemuzu ji pak pouzit jinde a fabriky a domacnosti pojedou na uhli. Pitomci se ale budou honosit tim jak auto nabijeji z bezemisniho zdroje. Ze jim doma jde domacnost na uhli uz pak jaksi neresi.
Jak si postavi dalsi zdroj zeleny energie? To neni budovatelska strategie. Solary ti v noci nejedou a vitr nefouka furt. A kapacita vodnich elektraren je u nas uz vycerpana.
Ale to me stve. Mokrous tu stale pod clanky pise veci proti EV, EU, ekologii atd.
V naproste vetsine ma spatne informace. Kdyz ho nekdo upozorni tak jde psat nesmysle pod jiny clanek.
A tak stale dokola.
Proc stale veri nesmyslum i kdyz dostane argumenty ktere nevyvrati?
Je to troll?
Prece se normalne uvazujici clovek takto nechova.
A certifikát na blbost taky asi nebude problém, ne? Papír snese všechno.
Já nerozumím trhu s energií, ale na rozdíl od magorů jako seš ty vím, že v noci po dušičkách, potmě a v bezvětří budu Porsche nabíjet z uhlí a plynu. A s certifikátem plným zelených lístečků si akorát tak můžu vytřít ***.
kdyt ty mas dum ne? Tak si muzes koupit fve a 2/3 roku fungovat na slunce. A to, ze po dusickach nabijes z uhli kompenzujes tim, ze v srpnu nebudes potrebovat uhli na klimatizaci, ohrev vody nebo kavovar..
Já si radši probírám historii zrůdných kreatur, které stály za zrůdnými ideologiemi, natřenými na ty barvy, které se zrovna hodily do krámu. + příslib lepších zítřků a zastavení utrpení a bídy.
Jako vždy za podpory bohatých mecenášů, zrádců a davů užitečných idiotů, kteří za to po chvíli zaplatili cenu nejvyšší.
Výsledky už všichni známe.
Ale kdo se nepoučí z minulosti, ten nemá budoucnost.
Co je na tom tak nepochopitelneho? Zelena elektrina neni dostupna v neomezenem mnozstvi a neustale, takze kdyz nekdo vyuzije kapacitu nejakyho stabilniho OZE zdroje tak uz ten nemuze dodavat elektrinu jinam. Je to jen hra s cisly.
Jasně. Na Silvestra v noci si vyberu OZE ze soláru. A voni mi to zaříděj. Pošlou pro elektriku do Austrálie a dovezou ji na centrálu a pak ji pošlou drátama s průvodním listem ke mě, aby se cestou někde neztratila.
https://www.eon.cz/…oltaika-od-eonu/?…
Je to zpusob obchodovani s elektrinou. :D
"Přebytky si uložte na později
Vyrobenou elektřinu, kterou nespotřebujete, si schováte do Virtuální baterie. Z ní si ji pak můžete vzít kdykoliv zpátky. Třeba v noci nebo v zimě."
Ja to chápem moc dobre, pretože mám malinkú ale mám FVE a v barákoch sa dá kúriť plynom, elektrikou, drevom, uhlím a rozmýšlam nad malým TČ.
Príde mi ale smiešne nejako všetko miešat dokopy aby sme boli na oko EKO. Keď sa dá tak v lete ideme na (trepnem) 8O% z OZE a av zime 80% uhlie, voda, jadro.
Tu sa to bude ale miešať len aby to všetko vypadalo zelene.
Ako napísal Dinar: toto sa bude raz volať doba pokrytecká.
Já bych tě ty blbe zavřel do místnosti s virtuální žrádlem, virtuální vodou, virtuálním topením a virtuální elektrikou na 30 dní. A byl by klid. On by byl už za tejden. Zato napořád.
Čistá rasa, konečné řešení, proletariát a třídní boj s kulaky byly taky běžné pojmy...
Co tam máš dál, hňupe? Něco jako 100% uhlíkově neutrální dodávku od DPD?
Proc maji potrebu petrolheadi se neustale vyjadrovat k tematu, o kterym vi prd?
The charging time for five to 80 per cent SoC (state of charge) is 22.5 minutes :-O in ideal conditions at an 800-volt charging station, with a maximum charging capacity (peak) of up to 270 kW.
A nepoškozuje náhodou rychlonabíjení baterii? Nemají náhodou vysoké teploty, na které se baterka zahřívá při rychlonabíjení, negativní vliv na její životnost? Nechceš mi snad říct, že si dobrovolně k....š baterku rychlonabíjením, že ne?
Muzeme se dohadovat o snizeni zivotnosti z dvaceti na patnact let?
Tezko rict.
Kazdopadne toto realny majitel neresi. ;-)
PS Zarazi me, jak jsou lide, kterym je tema elektromobilita (a ekologie) cizi, dobre informovani o negativech. Viz uhli, kobalt, rychlonabijeni vs zivotnost, emise pri vyrobe EV atd. Bohuzel je treba jit do hloubky a ne konzumovat autofory.
PPS Neposkozuje nahodou vytaceni do cervenyho (spalovaci) motor?? A taky kdyz chces, tak motor vytocis...
Chceš abych trávil svůj čas krmením trolla jako seš ty? Chceš, abych ti tu vypisoval kódy motorů, ročníky a kW?
Tak to máš blbý, protože na to ti zvysoka...
a ktery, myslis ten srot co ma kolega ve superbu? Kde chvili olej ubejva (mesto) a na dalnici zas pribejva?
Nebo ten klenot tdi pd 2,0? Nebo srot vsech srotu subaru diesel? Nebo povestnej mazdi diesel? Nebo kral zivotnosti tdci? Nebo ten 200kw sajrajt audi, kteryho se nemuzu dockat az se toho zbavim?
kabel je ok, ale na slavnym 3,0tdi tecou ventilovy vika (ma to 120tkm), skube dsg jak jenom muze a k tomu to obcas nahodile rozsveci kontrolku motoru. Superba 147kw uz ani nahet nebudu, to nema smysl. Kupuj si pochopitelne co chces, ale nesir tu paleni preslicek jako spravnou zivotni volbu.
Já nešířím pálení přesliček jako jedinou správnou cestu. Já jen nestojím o to, aby mne kdokoli k čemukoli nutil násilím.
Až mne nabídka skutečně dobrovolně přesvědčí, nemám s tím problém.
Ty nejen ze nic nevis o EV.
Ty se tu hloupe ptas i na spalovaky.
Jsi (agresivni) ostudou zdejsich diskuzi.
Pouc se:
"Sama o sobě není sedmistupňová skříň vyloženě špatná, to rozhodně ne, ale špičkové samočinné převodovky už zvládají jednotlivé úkoly lépe. S-tronic má poměrně dlouhé převody, což znamená, že třeba na dálnici není pružné zrychlení tak drtivé, jak byste od třílitrového motoru s těmito parametry očekávali. Trochu sice zkresluje téměř neslyšný běh agregátu, i tak ale máme za to, že konkurence se dere vpřed výrazněji.
Při běžné klidné jízdě nemáme k sedmikvaltu výhrady, za opožděné rozjezdy z křižovatky může spíše pomalý systém Start/stop, než rozvážnost převodovky. Rychlá změna jízdního stylu, třeba když z plynulé pomalé jízdy chcete náhle výrazně přidat, ale znamená větší váhání. Zvláštně působí i to, když při odbočování v křižovatce se zařazenou dvojkou přibrzdíte, bez plynu zatočíte a při následném přidání nejdříve přijde zvednutí otáček a následné sklouznutí spojky, podobně jako při rozjíždění."
PS https://cs.m.wikipedia.org/…ger%C5%AFv_efekt
"lidé s nízkými schopnostmi či kompetencemi v dané oblasti sice dosahují přiměřeně nízkého :D výkonu, mají-li však odhadnout svůj výsledek ve srovnání s ostatními, mají naopak tendenci jej nadhodnocovat" ;-);-)
Jo aha. Klasika, chytání za slovíčka, stará zbraň chorobných manipulátorů.
Já se neptal na motor, ale na kombinaci s převodovkou, protože standardem je 3.0 TDI + hydroměnič.
Vím jen o podladěné verzi 245 koní s DSG, ale o té nebyla řeč. A bohužel jsem nenechal v dotazu 200kW. Jdu se zastřelit.
Nejsem chodící encyklopedie a neznám všechny kombinace.
Ty zajisté jsi, tak nám ten model představ. Ať se pak můžeš pochválit, že seš lepší, šašku.
Aspoň jsi se teď přiznal, že seš defekt a od rána do večera řešíš jen podělaný EV. Jiný lidi mají na práci i jiný věci, než masturbovat 24/7 nad baterkama.
a6 c7 3,0tdi 200kw pofacelift ma dsg 7 i pres to, ze konstrukcni limit prevodovky je 550Nm a auto ma 580. Predface mela tudle kombinaci taky ale s malinko mensim vykonem, tam se sypaly i spojky, ty faceliftem zlepsily. A protoze to porad neresilo mechatroniku, v dalsi generaci c8 tam dali ZF. To je cely audi potazmo koncern vw, proste to omrdame nadren
Tuhle generaci jsem nezkoumal. A o faceliftu, kde to zvedli ze 180kW na 200 jsem netušil.
Já bral, že varianta 180kW a 500Nm je OK. Nad tou jsem taky uvažoval pro sebe v aktuální generaci 45TDI, protože tam stále DSG je. A až v 50TDI je ZF, ne?
A hele, každá automobilka má spoustu hrobečků a nepodělků.
BMW taky. Stačí vzpomenout na legendární spolupráci s Peugeotem na THP turbomotorech, pak jejich benzínové čtyřválce, nebo V8 4,4 atd. Plus kvalita předchozí pětky, nebo i současné osmičky.
To je samý hogo-fogo a pak to vrže jak stará postel. Jiný věci mají zase parádní. Tak to je se vším.
Nebo v Mercedesech ty jejich eko kůže, co po 100k popraskají, jak 30 let stará bazarovka.
Mazdí diesely, Subaru to samý, Alfa Twin Spark,... A toho by bylo.
Koncern ojebává a posírá, ale ostatní často taky. Si nevybereš. A nebo teda spíš musíš vybírat opatrně a většinou po FL a to ještě ideálně až za rok za dva, až se to začne ukazovat.
To bych taky uměl sedět cejej den jako šulin na webu a dohledávat informace k usvědčení protivníka. Ostatní lidi ale dělaj i jiný věci a píšou z hlavy, co tak nějak obecně ví a když neví, tak se třeba zeptaj. A to se pak může diskuzní mrzák blahem zesrat, že si něco může najít a ukázát to a vetřít se s tím do debaty dvou jiných lidí. No je to pašák.
Lhaním a bagatelizováním si nepomůžeš, zvlášť když se dají tvá tvrzení ověřit. Lžeš, když říkáš, že rychlonabíjení nemá negativní vliv na životnost baterií. Něco si o tom přečti, než budeš tvrdit opak.
A co jsi chtěl říct tím, že to "reálný" majitel nemusí řešit? Jakože "vybydlíš" baterku do neprodejného stavu za 10 let a pak je ti to jedno? Takže nevadí, že se za 10 let bude muset ta vylítaná baterka komplet vyměnit, resp. vyrobit celé nové auto (a znovu natěžit vzácné kovy na její/jeho výrobu), hlavně že ty teď nabíjíš rychle? Takhle jsi to myslel? Po mně potopa? Sem myslel, že vy "EV-apoštolové" máte víc na mysli ekologickou udržitelnost a ne že je ti jedno, že se to bude muset kvůli tvému aktuálnímu pohodlí na rychlonabíječce předčasně vyhodit a vyrobit nové.
Když je spalovací motor zahřátý, tak ho vytáčení k omezovači nepoškozuje. Nebo jak jsi přišel na opak?
Umis poskozeni rychlonabijenim kvantifikovat?
Ne??
Dovolis si tvrdit, ze rychlonabijeni znici baterii za deset let?
Jake k tomu mas podklady?
Nez zacnes psat hlouposti, doporucuji se informovat o tematu.
Tady muzes cerpat informace o tom, jak moc rychlonabijeni skodi a ze 600.000km s rychlonabijenim neni problem.
https://youtu.be/QuqrVAzvswY
PS Baterka po 600.000km rozhodne neskoncila kvuli rychlonabijeni, ty joudo.
Ano, je možné že baterka by vydržela přes milion kilometrů bez rychlonabíjení.
A takových článků je na webu spoustu, tak to nezametej pod koberec.
Přijde mi fascinující hájit rychlonabíjení jako výhodu, když je zřejmé, že vede k rychlejší degradaci baterie. Asi jako kdybych lil na pumpě do auta mizerný benzín s pocitem, že natankuju rychleji a co na tom, že budou za pár let vstřiky na odpis. Takhle se podle mého názoru člověk k autu nechová. Možná je to pro tebe spotřebka, kterou za pár let pustíš dál a co bude s baterkama tě netrápí, ale mně to jako udržitelný přístup nepřijde. Pokud bys to myslel vážně, tak bys pěkně x hodin čekal, než se to pomalu nabije. Bylo by to sice pomalé, ale šetřilo by to baterku a bylo by to tedy "udržitelnější".
Precti si, co tam pisou, joudo.
U vozidel s nižším nájezdem (80 až 100 tisíc km) výsledky ukazují, že při vysokém podílu rychlonabíjení i při relativně nízkém počtu ujetých kilometrů klesá zdraví baterie zhruba o 7,5 procent více než u vozidel bez něj.
Zdroj: https://tn.nova.cz/…ivotnost-baterii?…
Ano baterie starne o 7,5% rychleji.
Koho to zajima?? :D
Ze ti klesne zivotnost baterky z 1M km na 900.000km??
Nastuduj si fakta Nauč se počítat a pak piš ;-)
Znas zivotnost baterky Taycanu???
The Porsche Taycan's batteries should be able to last at least 300,000 miles or at least 10 to 15 years before needing any kind of repairs.
Ne, nestaci. Jaka je minimalni zivotnost tvyho auta? :D
https://youtu.be/8qacVvm-8ao
PS Obdobny vykriky do tmy staci jen konzumentum autoforu, ktery nejsou schopny precist a hlavne pochopit jediny odborny clanek. Nehlede na to, ze v clanku je min 10—15 let. Dogmatik si z toho samozrejme vyvodi 10 let...
Naprosto nepřesvědčivě to bagatelizuješ. U 200 tisíc tam uvádí o 17% vyšší dodatečné stárnutí. Jestli je pro tebe o 17% víc zničené auto rychlonabíjením málo, tak pro mne ne. To mi přijde jako podstatný rozdíl.
Kdyz budes jezdit s Taycanem pouze na rychlonabijecky, tak porad vydrzi vic nez tvoje auto!
Tak o co ti jde?
Ja nic nebagatelizuji.
Jen tvrdim, ze i pri vyuzivani rychlonabijecek baterka vydrzi vic nez (prumerne) auto.
Naopak ty s tvymi chybejicimi znalostmi starnuti baterek zvelicujes.
Umis tech 17% vyjadrit absolutne??
Kolik tedy bude mit baterka Taycanu po deseti letech a 300.000km???
Dal jsem ti tu odkaz na Teslu se 600.000km.
Bylo to k necemu?
Vysvetluje ti to tu eLzyx.
Pochopil jsi, co ti napsal on o degradace jeho baterie??
"Naprosto zanedbatelné" :-!
https://www.autobild.de/…st-20546909.html
Und drittens nimmt der Taycan auch im Winter (wenn du die Säule ins Navi eingibst und die Batterie vorkonditionierst) den Saft mit einer Ladeleistung bis zu 270 kW auf, wodurch die Batterie nach weniger als 20 Minuten wieder auf 80 Prozent ist. Und da wir gerade bei den Prozenten sind: DEKRA bescheinigt dem Akku nach all den Schnelllade-Exzessen auf unserer Mammutdistanz Neuzustand. :yes:
Prelozim ti to:
Po 100.000km ma baterka Taycanu kapacitu jako nova! :-O8-s:D:-!
Re: Ta elektrodebilita je tak úžasná a bezpečná věc...
Jasně, každý přece ví, že ICE hoří tisíckrát častějc, než EV. Je to konspirace ropných loby a diskriminace EV, když pořád píšou o nekontrolovatelných požárech na zaoceánských lodích, zničených a nebo i potopených vinou požáru z převáženého EV. A to je v průběhu roku teprve blbá druhá loď.
Proč teda nenapíšou i o těch stovkách shořelých lodí, zapálených od ICE? :D
Ano, zde se výjimečně shodneme. Zatím podle pojišťoven suverénně vedou hybridy se 3,5% zahoření. A to je kuwa vysoký číslo.
Na EV si holt ještě musíme počkat pár let, než opanují první příčku.
Všeho do času primitive. On totiž zatím není průměrný věk EV vozidel 16 let a podíl v provozu 90%.
Snažíš se chovat inteligentně, ale výsledek jsou názory redardovanýho 3 letýho hydrocefala.
některé Tesla Superchargery jsou takto "luxusní" už roky. A nepotřebuje to žádný článek. Prostě je užíváme. U některých je Tesla lounge spojená třeba i s poměrně luxusní restaurací. Jinde je malá lezecká stěna, stůl na pinčes, fotbálek, viděl jsem i gaming koutek s Nintendo. V Lovosicích je třeba knihovnička. A u jednoho v Německu je dokonce Tesla bazén. Některé jsou zastřešené (FVE), jiné ne - třeba časem budou.
Samozřejmě je i dost Superchargerů, kde je to zázemí minimální, ale pořád aspoň s dostupným WC a automatem na jídlo, pití.
To je super. Já teda na benzínce nikdy bazén,lezeckou stenu ani pinčes nikdy na těch 5 minut nepotřeboval,ale když to někdo při cestách takto chce...Be my guest.
...elektromobilisté si každou cestu užívají...na výborných kávičkách u Humpolce.
A šťastlivci, co mají ePorsche, se mohou převléknout ze saka do sportovního, vylézt horolezeckou stěnu, jít se osprchovat, převléknout se do plavek a skočit si do bazénu zaplavat, jít se osprchovat, obléknout si sako a zajít si na oběd, potom odvázat děti od sloupu a je to - má nabito může jet dál, klidně i 300 km.
Co se mi na EV lidech líbí je ten pohled na svět: jakoukoliv nevýhodu vidí jako výhodu. To jim fakt závidím. Musíš stát? Nevadí, vykoupeš se, zalezeš si na lezecké stěně, dáš si kávičku u Humpolce.