Porsche ukazuje luxusní způsob nabíjení na cestách. Navíc bez příplatku
Nová Porsche Charging Lounge nabízí snad vše, co si můžete při nabíjení na dlouhé trase přát.
Nabíjení elektromobilů v současnosti není zrovna nejúchvatnější zážitek. Celá řada nabíječek totiž stojí stranou na parkovištích, kolem kterých chybí zázemí. Navíc většinou nejsou kryté, takže manipulace s nabíjecím kabelem znamená zmoknutí. Po večerech je také obtížné najít obchod, kde by se dalo něco koupit, případně si odskočit.
Německé prémiové automobilky se však snaží ukázat, že nabíjet na dlouhých cestách se dá i pohodlně a stylově. Svůj luxusní nabíjecí „salonek“ koncem roku 2022 otevřela značka Audi, nyní se k ní přidává i značka Porsche. A svůj první Charging Lounge pojala opravdu stylově.
Zařízení otevřené poblíž německého města Bingen nad Rýnem na první pohled připomíná čerpací stanici. Pod střechou, která je pokryta solárními panely, je však umístěno šest rychlonabíjecích stojanů s maximálním výkonem 300 kW a čtyři pro pomalé nabíjení s výkonem 22 kW. Energie by přitom měla pocházet z certifikovaných obnovitelných zdrojů.
Značka Porsche se navíc pochlubila, že působivé výkony nabíječek nemusí být finální a v budoucnu by mohly nabídnout ještě vyšší výkon pro rychlonabíjení stejnosměrným proudem. Ostatně značka měla v minulosti prohlásit, že v budoucnu by mohla nabízet nabíjení při výkonu až 400 kW.
Všechny stojany jsou tedy kryté a dostupné 24 hodin denně, sedm dní v týdnu. Kromě toho je ale součástí nabíječky i salonek, kde si posádky vozů mohou na dlouhé cestě odpočinout. O budově toho sice mnoho nevíme, měla by však být vybavena světlem, které se automaticky tlumí, pokud nikdo není uvnitř. Tepelné čerpadlo by pak mělo zajišťovat vždy příjemnou teplotu.
V samotné budově by mělo být umístěno moderní sociální zařízení a několik automatů s nealkoholickými nápoji a občerstvením. Salonek by měl dále nabízet WiFi připojení, „analogová i digitální“ média nebo chytré zrcadlo, které může být využito například ke cvičení.
Jak se dostat do salonku
K přístupu na speciální nabíječku a do salonku je potřeba profil Porsche ID, který musí být spojen s automobilem. Automobilka se snaží celý proces identifikace usnadnit systémem rozpoznávání registračních značek, majitelé vozů však mohou využít i přístup přes svou Porsche Charging kartičku nebo přes QR kód z aplikace MyPorsche.
Navzdory působivému zázemí si přitom automobilka nebude účtovat nic navíc. Cena nabíjení by se měla pohybovat kolem 33 centů za dodanou kWh, což by mělo odpovídat nejlevnějším rychlonabíjecím stanicím v síti Porsche.
Porsche Charging Lounge poblíž Bingenu je prvním projektem svého druhu, společnost ale plánuje otevřít další podobné prémiové nabíječky v Rakousku, Německu a Švýcarsku. Předseda představenstva značky Oliver Blume pak věří, že i tyto prémiové nabíječky pomohou značce dosáhnout jejích cílů v oblasti elektrifikace, tedy prodávat do roku 2030 přes 80 % aut s elektrickým pohonem.