Novinky
Je tu nějaký uživatel té 1,5? Spotřeba ve všech testech vychází dost nelichotivě.
Ach jo.... Proč každý řeší spotřebu? Jo, je to větší krabice, těžší, turbomotor, hydrodynamický měnič a 4x4, takže si to řekne o víc benzínu. Ale snad si každý normální člověk při koupi vozu uvědomuje, co kupuje.
Korando 6AT 4x4 si při normální jízdě vezme 9+ (9,2) litrů. A to ho ještě láduju 100 oktanovým benzínem.
Jestli někdo potřebuje vyšší podvozek, pohon všech kol a chce mermomocí šetřit na palivu, může si pořídit Pandu 4x4.
Korando 6AT 4x4 si při normální jízdě vezme 9+ (9,2) litrů. A to ho ještě láduju 100 oktanovým benzínem.
Jestli někdo potřebuje vyšší podvozek, pohon všech kol a chce mermomocí šetřit na palivu, může si pořídit Pandu 4x4.
Prečo by človek neriešil spotrebu? V dnešnej ekologickej dobe je to pre niekoho podstatný údaj. Navyše nikto nevie povedať aká bude cena benzínu o 4 roky napr, pri 60kč za liter ju už bude riesiť každý. Karoq v podobnej špecifikácií jazdí za 7, kórejec proste vyrába nenažrané motory, je uplne jedno ako aa to budeš snažit ospravedlniť.
Ono Korando 2WD s manuálem jezdí za 7,5 l/100 km.
Pointou mého příspěvku bylo to, že pokud jako jedno z hlavních kritérií pro koupi vozu je spotřeba, tak se inteligentní člověk bude poohlížet po aerodynamičtějším (tvarování, velikost) a lehčím voze.
Pointou mého příspěvku bylo to, že pokud jako jedno z hlavních kritérií pro koupi vozu je spotřeba, tak se inteligentní člověk bude poohlížet po aerodynamičtějším (tvarování, velikost) a lehčím voze.
V prvom rade si človek vyberá auto na základe velkosti, spotreba zvacsa nie je najhlavnejsie kriterium. Ale je uplne jedno akú velkost auta si vyberiem, vždy zohladním čo ponúkajú jednotlivé znacky. Malé auto na bežné jazdenie so spotrebou viac ako 9 litrov je pre mňa "no go". Hlavne ked konkurencia vie jazdit za 7. Ved uz aj taký Touareg má nižšiu spotrebu jak táto sranda. Rozdiel v cene by som sem netahal, dolezite je, aku bude mat zostatkovu hodnotu pri predaji. A to sa teda kludne stavím, že SY bude tahat za kratsi koniec.
Karoq 2WD s manuálom tiež nejazdí za 7,5L.
Najdolezitejsie je, ze si kazdy moze vybrat auto aké sa mu páči a vyhovuje mu 😄
Karoq 2WD s manuálom tiež nejazdí za 7,5L.
Najdolezitejsie je, ze si kazdy moze vybrat auto aké sa mu páči a vyhovuje mu 😄
Spýtaj sa Avantima, dávnejšie skúšal tento motor, tuším v Tivoli. Bol som sa s ním previezť a tiež spomínal dosť vysokú spotrebu. Tá môže časom klesnúť, ale to by chcelo fakt počuť názor dlhodobého užívateľa.
Bolo to Korando, predokolka s automatom a týmto motorom. Žralo to v priemere 9,5 litra.
Dík. Vidíš, moja pamäť zďaleka nie je dokonalá. Ale viem, že sa mi to auto veľmi nepáčilo. U Ssangyongu by som si dnes nevybral, nepotrebujem a nechcem SUV.
Je dobře, že se objevil další model, který stojí za to si ho prověřit. Bohužel je doba, kdy výběr auta už není o tom co chci, ale co v nabídkách vlastně zůstalo. Ještě před 4-5 lety nebyl problém nakonfigurovat si auto dle přání a potřeb. Na přelomu roku budu řešit za co vyměnit Kodiaq.
Moje požadavky a představy jsou😒br /> - jakékoliv nové auto odpovídající velikosti Kodiaqu. Nemusí to být SUV (může být i kombi). Velikostí myslím, vnitřní rozměry a objem a hlavně rozměry kufru (také při sklopených sedadlech)
- benzín 4x4 automat
- cenový strop 1,25 mega (strop je strop !!!)
Menší auto nechci, v rodině již máme (Karoq). Tím z výběru vypadnou CX-60, Tuscony, Kie, Rawky, Hondy, Tiguan, GLB .....Teď babo raď. Třeba jsem někde něco přehlédl, možná poradíte. Ještě bych zkousl naftu místo benzínu, popř. i manuál, ale 4x4 musí být. Nikdy jsem si nemyslel, že bych se kdy někdy mohl vůbec zajímat taky o korejce. Ale trh tomu nahrává. Zkusil jsem nakonfigurovat aktuální Kodiaq a korejce. Kodiaq začíná na 1.208 mil, korejec konečná cena 974 tis.
Moje požadavky a představy jsou😒br /> - jakékoliv nové auto odpovídající velikosti Kodiaqu. Nemusí to být SUV (může být i kombi). Velikostí myslím, vnitřní rozměry a objem a hlavně rozměry kufru (také při sklopených sedadlech)
- benzín 4x4 automat
- cenový strop 1,25 mega (strop je strop !!!)
Menší auto nechci, v rodině již máme (Karoq). Tím z výběru vypadnou CX-60, Tuscony, Kie, Rawky, Hondy, Tiguan, GLB .....Teď babo raď. Třeba jsem někde něco přehlédl, možná poradíte. Ještě bych zkousl naftu místo benzínu, popř. i manuál, ale 4x4 musí být. Nikdy jsem si nemyslel, že bych se kdy někdy mohl vůbec zajímat taky o korejce. Ale trh tomu nahrává. Zkusil jsem nakonfigurovat aktuální Kodiaq a korejce. Kodiaq začíná na 1.208 mil, korejec konečná cena 974 tis.
Škoda superb scout, možno im treba spomenúť strop a dajú zľavu 4900 a vyjde aj na benzín 🙂
Dnes nie je žiadna hanba, že chceš veľké nové SUV, ale nemáš naň. Tu máš ten Torres, prípadne ešte počkať na Bigstera. Potom už jedine ísť do jazdenky alebo sa uskromniť.
To, že si určím pro nějaký výrobek cenový strop, přeci neznamená, že na to nemám, ne ? Jen mi prostě dát více peněz za auto momentálně nedává smysl.
Narážím na to, že aktuálně nemáš z čeho vybírat. Není to tak dlouho, co jsi mohl mít Octu, Golfa Varianta, Supa, Passata, Leona ST, Tarraco atd.. se 4x4. Dnes už takové konfigurace v podstatě neexistují.
To, že je Korejec levnější, ještě nic neznamená, nicméně kvituji to možnost, že ho můžu zařadit na svůj "wishlist" a prověřit si všechny pro a proti.
Narážím na to, že aktuálně nemáš z čeho vybírat. Není to tak dlouho, co jsi mohl mít Octu, Golfa Varianta, Supa, Passata, Leona ST, Tarraco atd.. se 4x4. Dnes už takové konfigurace v podstatě neexistují.
To, že je Korejec levnější, ještě nic neznamená, nicméně kvituji to možnost, že ho můžu zařadit na svůj "wishlist" a prověřit si všechny pro a proti.
Existujú, ale ceny sa posunuli vyššie. Ale pôjdu dole, keď to ľudia nebudú kupovať, tak ceny automobilky znížia. Zatiaľ to ľudia kupujú a zisky sú najvyššie v histórii.
Ale jdi, neexistují. Nic se neposunulo. Tak mi najdi např. octu 4x4. Tady máš 4 roky starou konfiguraci ovce 4x4 2.0 TSI za 720 tis.... https😐/ctrlv.cz/Vwth
Nedáva ti zmysel dávať dnes za auto viac peňazí? Možno ani iným nedáva a preto nie je výrazný záujem o štvorkolky mimo SUV. Napríklad taký Superb v tretej generácii vyrobili v počte vyše 800-tisíc kusov, z čoho 78 percent tvorili autá s predným pohonom. Takže to máme 22 percent štvorkoliek pri Superbe. Pri Kodiaqu a trochu nižších predajoch si štvorkolku volilo 60 percent zákazníkov. To asi nie je veľmi prekvapivé zistenie, že štvorkolku si dnes ľudia nekupujú pre lepšie jazdné vlastnosti ale aby niekde neuviazli. Vieme, že výrobca sa musí vysporiadať s emisiami, takže má v podstate dve riešenia. Obmedziť ponuku štvorkoliek alebo nechá, aby si zákazník za ňu priplatil. A teraz je na tebe, či ti za to stojí alebo nie a raz za čas to riskneš na lyžovačke aj s predokolkou.
Neumim porovnat velikost kufru, ale ostatni veci splnuje Kia Sorento. Jen je to benzinovy hybrid, ne cisty benzin. Aktualni cenikova cena je 1.21M.
Kdyby ses na to chtel podivat, mam recenzi na MACZ nebo jsem k dispozici pro dotazy.
Kdyby ses na to chtel podivat, mam recenzi na MACZ nebo jsem k dispozici pro dotazy.
Mám na seznamu, i SantaFe. Každopádně až půjde do tuhého tak vím, na koho se můžu se Sorentem obrátit. dík
Riešil som niešo podobné, len som nenahrádzal Kodiaqa takže som nemal priame porovnanie. Z kombíkov je tam prakticky už len Superb a Passat (ten nás neoslovil). Z SUV bolo vo výbere Tarraco (ten sme nezohnali na testovačku), Tiguan All Space (neoslovil nas dizajn a bol drahši), Kodiaq, SantaFe a Sorento. Nakoniec sme skončili so SantaFe s dieslom (Sorento malo strašne dlhé čakačky).
Torres ma o 10 cm kratsi rozvor nez kodiaq, to asi bude znat. Naopak CX-60 je o tridu vetsi auto. I kdyz vetsinu mista zabere podelny motor... Co Kia Sorento? Je vetsi nez kodiaq i santa fe a zacina na 1,1, ted prisel facelift, takze mozna budou nejaky vyprodeje starsiho modelu.
viz jak jsem odepisoval Elixirovi výše. Jinak ta CX-60 je moc pěkný auto, ale uvnitř velká není. Využitelnost zabíjí strašně dlouhý čumák. Tchán syna ji má, tak jsme vnitřní prostor porovnávali s Kodiaqem a Karoqem. Když pominu vnitřní šířku, tak zbytek parametrů spíš odpovídá Karoqu. Kodiaq, Sa-fe nebo Sorrento jsou uvnitř mnohem prostornější, včetně velikosti kufru.
Na CX-60 sme pozerali tiež, ale bola už cenovo vyššie a mala menší vnútorný priestor. Potrebovali sme dosť veľký kufor aby sa vošiel kočík a nejaká batožina k tomu a SantaFe má posuvnú zadnú lavicu, čo výrazne zväčšuje batožinový priestor. Sorento to ma tiež a myslím, že aj Kodiaq, inde som to ale nevidel. Nakoniec sme zobrali SantaFe lebo mali skladovku presne v konfiguracii, ktorú sme chceli. Ináč sme kupovali na slovensku, lebo sme dostali o dosť lepšiu cenu pri rovnakej konfigurácii ako som dostal ponuku od pražských Hyundai dealerov.
Čo sa týka nového SantaFe, ktoré by sa malo začať vyrábať od septembra, tak predajcovia hovoria, že už nebude mať diesel. Ináč som zvedavý ako bude vyzerať naživo pretože z fotiek ma zatiaľ neoslovilo.
Čo sa týka nového SantaFe, ktoré by sa malo začať vyrábať od septembra, tak predajcovia hovoria, že už nebude mať diesel. Ináč som zvedavý ako bude vyzerať naživo pretože z fotiek ma zatiaľ neoslovilo.
Z vlastní zkušenosti stojí za vyzkoušení SUBARU OUTBACK. V plné výbavě stojí 1,2. Prostor a komfort vynikající, ale nemusí vyhovovat každému zvoleným pohonem, bez možnosti výběru.
Ale na seznam bych si ho být Vámi přidal.
Ale na seznam bych si ho být Vámi přidal.
Koukal jsem na to, ve výbavě Field je to za mě OK. Motor a CVT bych zkousnul. Ještě před pár lety bych si do auta s CVT nevlezl. 😊 Bohužel dnes je trh s fosilama tak zdegerovanej (díky GD a EV), že člověk musí dělat kompromisy 😞
Tiež som pozeral po Subaru Outback. Nakoniec som ale usúdil, že jeho vyborné terénne vlastnosti vlastne nemám kde využiť a jazdiť za 10 litrov / 100 km sa mi už tiež veľmi nechce. ;-\
Kde prosím berete ty spotřeby outbacku? Průměr mám za cca 10 t km za 6 měsíců od koupě 7,7 l. Od surového motoru... postupně to jde dolů. Dálnice tempomat 135 je 7,9l s plným autem lidí i zavazadel. Cesta z itálie přes rakousko, posledních cca 770 km ujetých od plné - průměrná rychlost 98km/h = spotreba 7,0 l. Cestou 2 zácpy...
Mě to nepřijde jako užrané auto, vzhledem k velikosti auta. A i kdyz tomu někdy šlapu na krk a chci si zkusit co to umí tak do 8,5l se to vejde. Stejně nakonec jedu s tím co dovolí provoz a v legálních mezích to bere kolem 7 - 7,5 l... aspoň tedy v mém případě.
Mě to nepřijde jako užrané auto, vzhledem k velikosti auta. A i kdyz tomu někdy šlapu na krk a chci si zkusit co to umí tak do 8,5l se to vejde. Stejně nakonec jedu s tím co dovolí provoz a v legálních mezích to bere kolem 7 - 7,5 l... aspoň tedy v mém případě.
Tak samozrejme záleží ako a kde človek jazdi. Osobnú skusenosť nemám ale napríklad na spritmonitor.de ma najviac užívateľov spotrebu 8.6-9.2 l/100km. V mojom prípade auto využívam zo 75% na dialničné kilometre, zvyšok mesto, medzimesto minimum. Takže práve tam kde má auto najväčší apetít.
Tiguan Allspace 140 kW, 2,0 TSI DSG R-line
Plná výbava ( myslím skutočne plná výbava, nie to čo si tu predstavujú miestny bonviváni...)
metla, ťažné, všetky asistenti, LED matrix, navigačka, 5 rokov záruka/150 000 km....
okrem kože ( u VW je už vetraná, ale nemusím ) a strešného okna asi všetko
48.000,- eur / cca 1,2 mil Kč) Do 1,25 sa zmestíš i so 180 kW verziou. ... na Slovensku... a po zľave 😄
Objednávka do výroby. Čakačka 10-12 mesiacov sa zmenila na 6 mesiacov.
Na jar to fungovalo takto: na objednávku dáme zľavu , na skladovku ani cent. Auto tu je berte alebo nie, iní stoja v rade....
Plná výbava ( myslím skutočne plná výbava, nie to čo si tu predstavujú miestny bonviváni...)
metla, ťažné, všetky asistenti, LED matrix, navigačka, 5 rokov záruka/150 000 km....
okrem kože ( u VW je už vetraná, ale nemusím ) a strešného okna asi všetko
48.000,- eur / cca 1,2 mil Kč) Do 1,25 sa zmestíš i so 180 kW verziou. ... na Slovensku... a po zľave 😄
Objednávka do výroby. Čakačka 10-12 mesiacov sa zmenila na 6 mesiacov.
Na jar to fungovalo takto: na objednávku dáme zľavu , na skladovku ani cent. Auto tu je berte alebo nie, iní stoja v rade....
Tak jsem koukal a dle konfigurace jsem na 1,45 mil. Když to nemáš na firmu/ič👋ztp apod. tak více jek 8 % slevy neukecáš. Což je do 1,25 mil ještě hodně daleko 😞
Porovnal jsem SVK a CZ konfigurace a je to 1,45 vs 51 tis EUR (podle kurzu cca 1,25). To je 200 tis rozdíl. Díky za tip.
Naše SantaFe sme tiež kúpili na SVK o cca 200 tisíc lacnejšie ako v ČR. Pritom pred niekoľkými rokmi sme kupovali i30 a tá bola zase v tej dobe výrazne lacnejšia v ČR. Možno záleží aj od predajcu ale rozhodne sa to oplatí preveriť.
Áno na SK je VW momentálne lacnejšie. A navyše na SK robili dlhodobo akčné modely Slovakia, prípadne balíky výbav so zľavou. Ponuka oproti CZ odlišná.
Inak na SK sa žiadne veľké zľavy na auto do výroby nekonali. Možno veľké fleetové nákupy 10 -20 ... áut
Na firmu 5 - 10% ( ale to je tým, že sa často jednalo o akciový model, alebo veľa krát akciovú výbavu, kde je marža predajcu nízka)
Neviem aké veľké zľavy dáva na SK Škodovka, ale Kodiaq Sportline 2,0 TSI by bol asi niekde tiež okolo 51-52000 eur
Dnes ten výber nie je veľký. Po otestovaní prémioviek som skončil, rovnako. Všetko je vnútri malé. Takže GLB, Q3, X1 neprichádzalo do úvahy a je potrebné ísť a level vyššie. Ak z vonku nechceš 2 metre širokú kravu a vnútri požaduješ priestor ktorý si mal výber je veľmi obmedzený. Z tohto dôvodu vypadli u mňa prémiovky a z mainstreamu Sorento a Santa Fe. Ford ani zadarmo...
Pre mňa bol rozhodujúci pomer vonkajšia veľkosť versus interiér. Po polročnom hľadaní, testovaní nového auta (náhrada za Tiguan) som skončil u rovnakej značky, rovnaký model a rovnaký motor. Len krátky Tiguan sa zmenil na "dlhý".
Prajem veľa šťastia pri výbere.
Inak na SK sa žiadne veľké zľavy na auto do výroby nekonali. Možno veľké fleetové nákupy 10 -20 ... áut
Na firmu 5 - 10% ( ale to je tým, že sa často jednalo o akciový model, alebo veľa krát akciovú výbavu, kde je marža predajcu nízka)
Neviem aké veľké zľavy dáva na SK Škodovka, ale Kodiaq Sportline 2,0 TSI by bol asi niekde tiež okolo 51-52000 eur
Dnes ten výber nie je veľký. Po otestovaní prémioviek som skončil, rovnako. Všetko je vnútri malé. Takže GLB, Q3, X1 neprichádzalo do úvahy a je potrebné ísť a level vyššie. Ak z vonku nechceš 2 metre širokú kravu a vnútri požaduješ priestor ktorý si mal výber je veľmi obmedzený. Z tohto dôvodu vypadli u mňa prémiovky a z mainstreamu Sorento a Santa Fe. Ford ani zadarmo...
Pre mňa bol rozhodujúci pomer vonkajšia veľkosť versus interiér. Po polročnom hľadaní, testovaní nového auta (náhrada za Tiguan) som skončil u rovnakej značky, rovnaký model a rovnaký motor. Len krátky Tiguan sa zmenil na "dlhý".
Prajem veľa šťastia pri výbere.
A nenapadlo ti, prečo je ten tebou ospevovaný Tiguan teraz “lacnejší”? Je to predsa výbehový model, a čo nevidieť príde nová (ale ako je už pri VW posledné roky zvykom, možno nie lepšia) generácia. Takže fajn, obhájil si si svoj výber, ale na to, že je to výbehovka, tak je to už (keď to preženiem) predražený šunt. Súčasné Santa Fe (hoc túto generáciu tiež čaká obmena a tiež podľa prvých záberov dosť rozporuplná) Tiguana spracovaním, priestorom a pohodlím deklasuje, a to nie som jeho majiteľ, aj keď som ho skoro rok dozadu kúpil, lebo v danej triede za danú cenu je to dnes lepšia voľba ako Tiguan a vidno to aj na cestách. Prepáč, ale musel som. Dôležité však je, že ty si so svojim výberom spokojný.
Prosím Vás viete mi vysvetliť, kde je to bezkonkurenčné super lacne EV auto z Číny? Takže jedine - Premium aj to za 909 tácov/40k€ (ostatné je šrot bez výbavy). Zatiaľ činsky automotive utok na Európu vyzera ako jeden veľky prepadák, ale s masivnou reklamou. Smartphony na kolesách, len to akosi nejazdí...
Trochu si treba doštudovať krajinu pôvodu. Ale teda možno až na MG sa naozaj žiadna invázia Európy čínskymi autami zatiaľ nekoná.
Ani to MG nie je čínske, je to anglická značka vlastnená číňanmi.
ktorá svoje produkty vyrába v Číne?
V Číne vyrába kde kto, ale je to invázia čínských značiek?
v Škandinávii, Nemecku a UK...BYD sa dohodla so SIXT minulý rok na dodávke 100 000 EVciek. stredná Európa je diera, mordor, sme tu partia zaostalcov s ekonomickým vytlakom resp. DPH na obyvateľa ako má nemecký vidiek...
Bez dieselu takhle velké a těžké auto? Bez šance. Něco prodají to ano, s dieselem by prodali mnohem víc.
Je to iba predrazene prezlecene Korando so zvacsenym kufrom.
Viděl bych to tak že se o dieselech "nesmí mluvit", aby automobilka nechytla "fosilní" odér.
V každém případě SYM diesely má a není problém je namontovat, až odezní zelené elektrošílenství.