Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Nový SsangYong Torres už jezdí v Česku. Konkurent Kodiaqu stojí pod 700 tisíc

Nová konkurence populární Škody Kodiaq vstupuje na český trh. Jihokorejský SsangYong dnešním dnem zahajuje oficiální prodej nového největšího SUV, modelu Torres. S novinkou jsme se už poprvé svezli a zaujala nás spoustou muziky za relativně málo peněz.
Zpět na článek
31. 7. 2023 17:08
31. 7. 2023 18:37
31. 7. 2023 23:17
1. 8. 2023 13:10
31. 7. 2023 22:40
31. 7. 2023 23:34
1. 8. 2023 09:51
1. 8. 2023 16:45
2. 8. 2023 13:14
1. 8. 2023 18:02
27. 1. 2024 06:46
31. 7. 2023 17:08
eko
Může mi někdo vysvětlit, jak tahle obluda s dvanáctilitrovou spotřebou může být ekologická, ale diesel se spotřebou poloviční je zlý a škaredý?
Rozbalit vlákno
3
Avatar - WinDiesel
31. 7. 2023 18:37
Re: eko
Nevím, když přijdeš k dealerovi tak ti Korando s dieselem objedná a dodá. Kupoval jsem Rextona a jen tak ze zvědavosti jsem se zeptal.
Viděl bych to tak že se o dieselech "nesmí mluvit", aby automobilka nechytla "fosilní" odér.
V každém případě SYM diesely má a není problém je namontovat, až odezní zelené elektrošílenství.
Avatar - xxc
31. 7. 2023 23:17
Re: Re: eko
Toto už asi v dieseli nedodá, ale majú elektrickú verziu. Len je to predný náhon, lfp baterka, na nejakú extra výhru to nevyzerá. A ešte tá historická prevodovka, podľa mňa tam majú rovnaký softvér roky, skúšal autor, či sa prevodovka prepne do "športového režimu" pri trošku ostrejšej jazde?
Avatar - WinDiesel
1. 8. 2023 13:10
Re: Re: eko
No elektrické verze se v ČR nechytají ... a od SYM se nečekají milionové částky za elektriku.
31. 7. 2023 22:40
Spotřeba
Je tu nějaký uživatel té 1,5? Spotřeba ve všech testech vychází dost nelichotivě.
Rozbalit vlákno
11
31. 7. 2023 23:34
Re: Spotřeba
Ach jo.... Proč každý řeší spotřebu? Jo, je to větší krabice, těžší, turbomotor, hydrodynamický měnič a 4x4, takže si to řekne o víc benzínu. Ale snad si každý normální člověk při koupi vozu uvědomuje, co kupuje.
Korando 6AT 4x4 si při normální jízdě vezme 9+ (9,2) litrů. A to ho ještě láduju 100 oktanovým benzínem.
Jestli někdo potřebuje vyšší podvozek, pohon všech kol a chce mermomocí šetřit na palivu, může si pořídit Pandu 4x4.
1. 8. 2023 09:51
Re: Spotřeba
Prečo by človek neriešil spotrebu? V dnešnej ekologickej dobe je to pre niekoho podstatný údaj. Navyše nikto nevie povedať aká bude cena benzínu o 4 roky napr, pri 60kč za liter ju už bude riesiť každý. Karoq v podobnej špecifikácií jazdí za 7, kórejec proste vyrába nenažrané motory, je uplne jedno ako aa to budeš snažit ospravedlniť.
1. 8. 2023 16:45
Re: Spotřeba
Ono Korando 2WD s manuálem jezdí za 7,5 l/100 km.

Pointou mého příspěvku bylo to, že pokud jako jedno z hlavních kritérií pro koupi vozu je spotřeba, tak se inteligentní člověk bude poohlížet po aerodynamičtějším (tvarování, velikost) a lehčím voze.
2. 8. 2023 13:14
Re: Spotřeba
V prvom rade si človek vyberá auto na základe velkosti, spotreba zvacsa nie je najhlavnejsie kriterium. Ale je uplne jedno akú velkost auta si vyberiem, vždy zohladním čo ponúkajú jednotlivé znacky. Malé auto na bežné jazdenie so spotrebou viac ako 9 litrov je pre mňa "no go". Hlavne ked konkurencia vie jazdit za 7. Ved uz aj taký Touareg má nižšiu spotrebu jak táto sranda. Rozdiel v cene by som sem netahal, dolezite je, aku bude mat zostatkovu hodnotu pri predaji. A to sa teda kludne stavím, že SY bude tahat za kratsi koniec.

Karoq 2WD s manuálom tiež nejazdí za 7,5L.

Najdolezitejsie je, ze si kazdy moze vybrat auto aké sa mu páči a vyhovuje mu :-)
Avatar - wakantanka
2. 8. 2023 11:57
Re: Re: Spotřeba
Ďalšia vec je ale to, že keď kúpim rovnako vybavený Sang Yong trebárs o 10 tisíc lacnejšie ako trebárs toho Kodiaqa, tak mám teoreticky 10 tisíc € na rozdiel v spotrebe, čo aj keby v priemere zožral o 2 litre/100 km neminieš ani za 10 rokov bežného života auta.
1. 8. 2023 09:35
Re: Spotřeba
Spýtaj sa Avantima, dávnejšie skúšal tento motor, tuším v Tivoli. Bol som sa s ním previezť a tiež spomínal dosť vysokú spotrebu. Tá môže časom klesnúť, ale to by chcelo fakt počuť názor dlhodobého užívateľa.
1. 8. 2023 15:03
Re: Spotřeba
Bolo to Korando, predokolka s automatom a týmto motorom. Žralo to v priemere 9,5 litra.
2. 8. 2023 21:35
Re: Spotřeba
Dík. Vidíš, moja pamäť zďaleka nie je dokonalá. Ale viem, že sa mi to auto veľmi nepáčilo. U Ssangyongu by som si dnes nevybral, nepotrebujem a nechcem SUV.
Avatar - wakantanka
3. 8. 2023 07:56
Re: Re: Spotřeba
Ak nepotrebuješ SUV tak si nemal u SS z čoho vyberať nikdy, teda minimálne v Európe. Ten Chairman sa hádam do Európy ani nedovážal.
Avatar - WinDiesel
1. 8. 2023 13:10
Re: Spotřeba
Důležitá je cena od .....
1. 8. 2023 18:02
Re: Spotřeba
Proč tak agresivní reakce na slušný dotaz? Neděkuji a dejte si studenou sprchu, než vyrazíte do ulic.
1. 8. 2023 08:05
Jedna z možností
Je dobře, že se objevil další model, který stojí za to si ho prověřit. Bohužel je doba, kdy výběr auta už není o tom co chci, ale co v nabídkách vlastně zůstalo. Ještě před 4-5 lety nebyl problém nakonfigurovat si auto dle přání a potřeb. Na přelomu roku budu řešit za co vyměnit Kodiaq.

Moje požadavky a představy jsou:
- jakékoliv nové auto odpovídající velikosti Kodiaqu. Nemusí to být SUV (může být i kombi). Velikostí myslím, vnitřní rozměry a objem a hlavně rozměry kufru (také při sklopených sedadlech)
- benzín 4x4 automat
- cenový strop 1,25 mega (strop je strop !!!)

Menší auto nechci, v rodině již máme (Karoq). Tím z výběru vypadnou CX-60, Tuscony, Kie, Rawky, Hondy, Tiguan, GLB .....Teď babo raď. Třeba jsem někde něco přehlédl, možná poradíte. Ještě bych zkousl naftu místo benzínu, popř. i manuál, ale 4x4 musí být. Nikdy jsem si nemyslel, že bych se kdy někdy mohl vůbec zajímat taky o korejce. Ale trh tomu nahrává. Zkusil jsem nakonfigurovat aktuální Kodiaq a korejce. Kodiaq začíná na 1.208 mil, korejec konečná cena 974 tis.
Rozbalit vlákno
29
Avatar - xxc
1. 8. 2023 08:43
Re: Jedna z možností
Škoda superb scout, možno im treba spomenúť strop a dajú zľavu 4900 a vyjde aj na benzín 🙂
1. 8. 2023 09:05
Re: Jedna z možností
jj, ale jen nafta, benzín už je nad 1,3. Každopádně i tu naftu mám taky na seznamu...
1. 8. 2023 08:50
Re: Jedna z možností
Dnes nie je žiadna hanba, že chceš veľké nové SUV, ale nemáš naň. Tu máš ten Torres, prípadne ešte počkať na Bigstera. Potom už jedine ísť do jazdenky alebo sa uskromniť.
1. 8. 2023 09:17
Re: Jedna z možností
To, že si určím pro nějaký výrobek cenový strop, přeci neznamená, že na to nemám, ne ? Jen mi prostě dát více peněz za auto momentálně nedává smysl.

Narážím na to, že aktuálně nemáš z čeho vybírat. Není to tak dlouho, co jsi mohl mít Octu, Golfa Varianta, Supa, Passata, Leona ST, Tarraco atd.. se 4x4. Dnes už takové konfigurace v podstatě neexistují.
To, že je Korejec levnější, ještě nic neznamená, nicméně kvituji to možnost, že ho můžu zařadit na svůj "wishlist" a prověřit si všechny pro a proti.
Avatar - xxc
1. 8. 2023 09:39
Re: Re: Jedna z možností
Existujú, ale ceny sa posunuli vyššie. Ale pôjdu dole, keď to ľudia nebudú kupovať, tak ceny automobilky znížia. Zatiaľ to ľudia kupujú a zisky sú najvyššie v histórii.
1. 8. 2023 09:51
Re: Re: Jedna z možností
Ale jdi, neexistují. Nic se neposunulo. Tak mi najdi např. octu 4x4. Tady máš 4 roky starou konfiguraci ovce 4x4 2.0 TSI za 720 tis.... https://ctrlv.cz/Vwth
Avatar - xxc
1. 8. 2023 10:09
Re: Re: Re: Jedna z možností
Nehovorím, že práve škoda zachovala všetky lacné ponuky, ale určite nejaké ponuky existujú. Zase octavia vypadla a prišiel na trh Enyaq, ten pred 4 rokmi nebol.
1. 8. 2023 15:32
Re: Jedna z možností
Nedáva ti zmysel dávať dnes za auto viac peňazí? Možno ani iným nedáva a preto nie je výrazný záujem o štvorkolky mimo SUV. Napríklad taký Superb v tretej generácii vyrobili v počte vyše 800-tisíc kusov, z čoho 78 percent tvorili autá s predným pohonom. Takže to máme 22 percent štvorkoliek pri Superbe. Pri Kodiaqu a trochu nižších predajoch si štvorkolku volilo 60 percent zákazníkov. To asi nie je veľmi prekvapivé zistenie, že štvorkolku si dnes ľudia nekupujú pre lepšie jazdné vlastnosti ale aby niekde neuviazli. Vieme, že výrobca sa musí vysporiadať s emisiami, takže má v podstate dve riešenia. Obmedziť ponuku štvorkoliek alebo nechá, aby si zákazník za ňu priplatil. A teraz je na tebe, či ti za to stojí alebo nie a raz za čas to riskneš na lyžovačke aj s predokolkou.
Avatar - JirkaVejrazka
1. 8. 2023 09:56
Re: Jedna z možností
Neumim porovnat velikost kufru, ale ostatni veci splnuje Kia Sorento. Jen je to benzinovy hybrid, ne cisty benzin. Aktualni cenikova cena je 1.21M.

Kdyby ses na to chtel podivat, mam recenzi na MACZ nebo jsem k dispozici pro dotazy.
1. 8. 2023 10:07
Re: Jedna z možností
Mám na seznamu, i SantaFe. Každopádně až půjde do tuhého tak vím, na koho se můžu se Sorentem obrátit. dík
Avatar - WinDiesel
1. 8. 2023 13:13
Re: Jedna z možností
Benzínový hybrid s pidimotůrkem .... :-) :-[] :-[] :-[]
Avatar - JirkaVejrazka
1. 8. 2023 15:17
Re: Jedna z možností
To vis, nekterym z nas tech 169 kW z pidimoturku staci. A vubec nezavidime tem sikovnejsim, co si poridili naftu v Kodiaqu a maji krasnych 147 kW. Kazdy at jezdi v tom, co mu udela radost, ne?
1. 8. 2023 11:29
Re: Jedna z možností
Riešil som niešo podobné, len som nenahrádzal Kodiaqa takže som nemal priame porovnanie. Z kombíkov je tam prakticky už len Superb a Passat (ten nás neoslovil). Z SUV bolo vo výbere Tarraco (ten sme nezohnali na testovačku), Tiguan All Space (neoslovil nas dizajn a bol drahši), Kodiaq, SantaFe a Sorento. Nakoniec sme skončili so SantaFe s dieslom (Sorento malo strašne dlhé čakačky).
1. 8. 2023 12:08
Re: Jedna z možností
Sorento či SantaFe mám taky v merku. Auto potřebuju nejdříve koncem prvního kvartálu 2024. Takže nynější akční ceny "starých" modelů asi nevyužiju :( Leda bych nechal skladovku 3/4 rok stát. btw: Tarraco se bohužel jako 4x4 už nevyrábí :( V rodině ho máme - 4x4 180kw
1. 8. 2023 11:39
Re: Jedna z možností
Torres ma o 10 cm kratsi rozvor nez kodiaq, to asi bude znat. Naopak CX-60 je o tridu vetsi auto. I kdyz vetsinu mista zabere podelny motor... Co Kia Sorento? Je vetsi nez kodiaq i santa fe a zacina na 1,1, ted prisel facelift, takze mozna budou nejaky vyprodeje starsiho modelu.
1. 8. 2023 12:17
Re: Jedna z možností
viz jak jsem odepisoval Elixirovi výše. Jinak ta CX-60 je moc pěkný auto, ale uvnitř velká není. Využitelnost zabíjí strašně dlouhý čumák. Tchán syna ji má, tak jsme vnitřní prostor porovnávali s Kodiaqem a Karoqem. Když pominu vnitřní šířku, tak zbytek parametrů spíš odpovídá Karoqu. Kodiaq, Sa-fe nebo Sorrento jsou uvnitř mnohem prostornější, včetně velikosti kufru.
1. 8. 2023 19:41
Re: Jedna z možností
Na CX-60 sme pozerali tiež, ale bola už cenovo vyššie a mala menší vnútorný priestor. Potrebovali sme dosť veľký kufor aby sa vošiel kočík a nejaká batožina k tomu a SantaFe má posuvnú zadnú lavicu, čo výrazne zväčšuje batožinový priestor. Sorento to ma tiež a myslím, že aj Kodiaq, inde som to ale nevidel. Nakoniec sme zobrali SantaFe lebo mali skladovku presne v konfiguracii, ktorú sme chceli. Ináč sme kupovali na slovensku, lebo sme dostali o dosť lepšiu cenu pri rovnakej konfigurácii ako som dostal ponuku od pražských Hyundai dealerov.

Čo sa týka nového SantaFe, ktoré by sa malo začať vyrábať od septembra, tak predajcovia hovoria, že už nebude mať diesel. Ináč som zvedavý ako bude vyzerať naživo pretože z fotiek ma zatiaľ neoslovilo.
1. 8. 2023 12:24
Re: Jedna z možností
Z vlastní zkušenosti stojí za vyzkoušení SUBARU OUTBACK. V plné výbavě stojí 1,2. Prostor a komfort vynikající, ale nemusí vyhovovat každému zvoleným pohonem, bez možnosti výběru.
Ale na seznam bych si ho být Vámi přidal.
1. 8. 2023 12:35
Re: Jedna z možností
Koukal jsem na to, ve výbavě Field je to za mě OK. Motor a CVT bych zkousnul. Ještě před pár lety bych si do auta s CVT nevlezl. :) Bohužel dnes je trh s fosilama tak zdegerovanej (díky GD a EV), že člověk musí dělat kompromisy :(
2. 8. 2023 10:07
Re: Jedna z možností
Tiež som pozeral po Subaru Outback. Nakoniec som ale usúdil, že jeho vyborné terénne vlastnosti vlastne nemám kde využiť a jazdiť za 10 litrov / 100 km sa mi už tiež veľmi nechce. ;-\
2. 8. 2023 17:29
Re: Jedna z možností
Kde prosím berete ty spotřeby outbacku? Průměr mám za cca 10 t km za 6 měsíců od koupě 7,7 l. Od surového motoru... postupně to jde dolů. Dálnice tempomat 135 je 7,9l s plným autem lidí i zavazadel. Cesta z itálie přes rakousko, posledních cca 770 km ujetých od plné - průměrná rychlost 98km/h = spotreba 7,0 l. Cestou 2 zácpy...
Mě to nepřijde jako užrané auto, vzhledem k velikosti auta. A i kdyz tomu někdy šlapu na krk a chci si zkusit co to umí tak do 8,5l se to vejde. Stejně nakonec jedu s tím co dovolí provoz a v legálních mezích to bere kolem 7 - 7,5 l... aspoň tedy v mém případě.
3. 8. 2023 11:37
Re: Jedna z možností
Tak samozrejme záleží ako a kde človek jazdi. Osobnú skusenosť nemám ale napríklad na spritmonitor.de ma najviac užívateľov spotrebu 8.6-9.2 l/100km. V mojom prípade auto využívam zo 75% na dialničné kilometre, zvyšok mesto, medzimesto minimum. Takže práve tam kde má auto najväčší apetít.
1. 8. 2023 16:27
Re: Jedna z možností
Pokud budeš brát na milost i naftu, tak je tady Texton.
Avatar - abacus
2. 8. 2023 06:53
Re: Jedna z možností
Tiguan Allspace 140 kW, 2,0 TSI DSG R-line
Plná výbava ( myslím skutočne plná výbava, nie to čo si tu predstavujú miestny bonviváni...)
metla, ťažné, všetky asistenti, LED matrix, navigačka, 5 rokov záruka/150 000 km....
okrem kože ( u VW je už vetraná, ale nemusím ) a strešného okna asi všetko
48.000,- eur / cca 1,2 mil Kč) Do 1,25 sa zmestíš i so 180 kW verziou. ... na Slovensku... a po zľave :-)
Objednávka do výroby. Čakačka 10-12 mesiacov sa zmenila na 6 mesiacov.
Na jar to fungovalo takto: na objednávku dáme zľavu , na skladovku ani cent. Auto tu je berte alebo nie, iní stoja v rade....
2. 8. 2023 07:48
Re: Jedna z možností
Tak jsem koukal a dle konfigurace jsem na 1,45 mil. Když to nemáš na firmu/ičo/ztp apod. tak více jek 8 % slevy neukecáš. Což je do 1,25 mil ještě hodně daleko :(
2. 8. 2023 08:08
Re: Jedna z možností
Porovnal jsem SVK a CZ konfigurace a je to 1,45 vs 51 tis EUR (podle kurzu cca 1,25). To je 200 tis rozdíl. Díky za tip.
2. 8. 2023 10:01
Re: Jedna z možností
Naše SantaFe sme tiež kúpili na SVK o cca 200 tisíc lacnejšie ako v ČR. Pritom pred niekoľkými rokmi sme kupovali i30 a tá bola zase v tej dobe výrazne lacnejšia v ČR. Možno záleží aj od predajcu ale rozhodne sa to oplatí preveriť.
Avatar - abacus
2. 8. 2023 10:38
Re: Jedna z možností
Áno na SK je VW momentálne lacnejšie. A navyše na SK robili dlhodobo akčné modely Slovakia, prípadne balíky výbav so zľavou. Ponuka oproti CZ odlišná.
Inak na SK sa žiadne veľké zľavy na auto do výroby nekonali. Možno veľké fleetové nákupy 10 -20 ... áut
Na firmu 5 - 10% ( ale to je tým, že sa často jednalo o akciový model, alebo veľa krát akciovú výbavu, kde je marža predajcu nízka)

Neviem aké veľké zľavy dáva na SK Škodovka, ale Kodiaq Sportline 2,0 TSI by bol asi niekde tiež okolo 51-52000 eur
Dnes ten výber nie je veľký. Po otestovaní prémioviek som skončil, rovnako. Všetko je vnútri malé. Takže GLB, Q3, X1 neprichádzalo do úvahy a je potrebné ísť a level vyššie. Ak z vonku nechceš 2 metre širokú kravu a vnútri požaduješ priestor ktorý si mal výber je veľmi obmedzený. Z tohto dôvodu vypadli u mňa prémiovky a z mainstreamu Sorento a Santa Fe. Ford ani zadarmo...

Pre mňa bol rozhodujúci pomer vonkajšia veľkosť versus interiér. Po polročnom hľadaní, testovaní nového auta (náhrada za Tiguan) som skončil u rovnakej značky, rovnaký model a rovnaký motor. Len krátky Tiguan sa zmenil na "dlhý".

Prajem veľa šťastia pri výbere.
Avatar - Plautus
2. 8. 2023 22:43
Re: Jedna z možností
A nenapadlo ti, prečo je ten tebou ospevovaný Tiguan teraz “lacnejší”? Je to predsa výbehový model, a čo nevidieť príde nová (ale ako je už pri VW posledné roky zvykom, možno nie lepšia) generácia. Takže fajn, obhájil si si svoj výber, ale na to, že je to výbehovka, tak je to už (keď to preženiem) predražený šunt. Súčasné Santa Fe (hoc túto generáciu tiež čaká obmena a tiež podľa prvých záberov dosť rozporuplná) Tiguana spracovaním, priestorom a pohodlím deklasuje, a to nie som jeho majiteľ, aj keď som ho skoro rok dozadu kúpil, lebo v danej triede za danú cenu je to dnes lepšia voľba ako Tiguan a vidno to aj na cestách. Prepáč, ale musel som. Dôležité však je, že ty si so svojim výberom spokojný.
1. 8. 2023 10:18
Smartphony na kolesach
Prosím Vás viete mi vysvetliť, kde je to bezkonkurenčné super lacne EV auto z Číny? Takže jedine - Premium aj to za 909 tácov/40k€ (ostatné je šrot bez výbavy). Zatiaľ činsky automotive utok na Európu vyzera ako jeden veľky prepadák, ale s masivnou reklamou. Smartphony na kolesách, len to akosi nejazdí...
Rozbalit vlákno
9
Avatar - WinDiesel
1. 8. 2023 13:14
Re: Smartphony na kolesach
Pozor, nikde nepíší laciné ... Všude píší to svoje směšné "dostupné" ... :-[] :-[] :-[] :-[] :-[]
Avatar - wakantanka
1. 8. 2023 14:26
Re: Smartphony na kolesach
Jedna technická? Vieš že to nie je čínske auto?
1. 8. 2023 15:39
Re: Smartphony na kolesach
Trochu si treba doštudovať krajinu pôvodu. Ale teda možno až na MG sa naozaj žiadna invázia Európy čínskymi autami zatiaľ nekoná.
Avatar - xxc
1. 8. 2023 17:25
Re: Re: Smartphony na kolesach
Ani to MG nie je čínske, je to anglická značka vlastnená číňanmi.
2. 8. 2023 09:38
Re: Re: Smartphony na kolesach
ktorá svoje produkty vyrába v Číne?
Avatar - xxc
2. 8. 2023 09:42
Re: Re: Re: Smartphony na kolesach
V Číne vyrába kde kto, ale je to invázia čínských značiek?
2. 8. 2023 16:49
Re: Re: Re: Smartphony na kolesach
v Škandinávii, Nemecku a UK...BYD sa dohodla so SIXT minulý rok na dodávke 100 000 EVciek. stredná Európa je diera, mordor, sme tu partia zaostalcov s ekonomickým vytlakom resp. DPH na obyvateľa ako má nemecký vidiek...
Avatar - Plautus
2. 8. 2023 22:25
Re: Re: Re: Smartphony na kolesach
Invázia podľa mňa ešte len začne, treba počkať cca 5 rokov…zatiaľ naj dovážaná Čína, čo som videl, je Voyah Free. To sa nemusí hanbiť pred elektrickými modelmi zavedených luxusných európskych značiek.
Avatar - Plautus
2. 8. 2023 22:19
Re: Re: Smartphony na kolesach
Mýliš sa, MG je síce historicky britská značka, ale Číňania kúpili najmä značku a celé aktivity presunuli do Číny. Nemá to už s Britániou nič spoločné, až na to meno, z ktorého by chceli ťažiť, a históriu, od ktorej sa tiež odklonili, pretože v duchu módy vyrábajú najmä crossovery/SUV.
Avatar - WinDiesel
6. 9. 2023 09:51
Konkurent Kodikvaku? Těžko.
Bez dieselu takhle velké a těžké auto? Bez šance. Něco prodají to ano, s dieselem by prodali mnohem víc.
Rozbalit vlákno
0
27. 1. 2024 06:46
Torres
Je to iba predrazene prezlecene Korando so zvacsenym kufrom.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Ada je zase tady
8. 4. 2024 01:08
Re: Torres
Bohuzel ne. Korando melo motor
Avatar - Ada je zase tady
8. 4. 2024 01:07
Bez dieselu a čtyřkolky
A navíc s hloupým automatem pro neřidiče.... :no:
Rozbalit vlákno
0