Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový SsangYong Torres už jezdí v Česku. Konkurent Kodiaqu stojí pod 700 tisíc

Lukáš Volšický
Diskuze (60)

Nová konkurence populární Škody Kodiaq vstupuje na český trh. Jihokorejský SsangYong dnešním dnem zahajuje oficiální prodej nového největšího SUV, modelu Torres. S novinkou jsme se už poprvé svezli a zaujala nás spoustou muziky za relativně málo peněz.

Český importér jihokorejské značky SsangYong dnes začíná přijímat objednávky na nejnovější vlajkové SUV a říká, že je zásadní novinkou automobilky od kompaktnějšího modelu Korando. Nový SsangYong Torres je výrazně větší, luxusnější a cílí do vyššího segmentu. Hlavní konkurencí mu jsou Škoda Kodiaq, Hyundai Tucson, Kia Sportage, Toyota RAV4, Peugeot 5008 nebo Nissan X-Trail.

Nový SsangYong Torres se oficiálně představil už začátkem loňského léta a teď přijíždí do Česka i zbytku Evropy s osvědčenou technikou a dobrodružným jménem. Torres se inspiruje scenériemi přírodní rezervace Torres del Paine v Chile a styl plnohodnotných terénních aut ukazuje už na první pohled. S novinkou jsem se už krátce seznámil v Brně a už teď mohu odhalit, že je typickým dnešním SsangYongem.

Rodinné SUV v těle chlapáckého off-roadu

SsangYong Torres nastavuje nový designový jazyk značky a při prvním setkání je opticky dramatičtější než dosavadní modely. Inspiruje se Jeepem a robustnost mu dodává punc pravověrného off-roadu, který současně umocňují i designová oka na kapotě nebo dveře zavazadlového prostoru. Vypadají, že se otevírají směrem doleva, jako u starých off-roadů, ale otevírají se normálně nahoru. Dokonce i nejnižší výbava pak disponuje standardními předními LED světlomety.

Během prvních jízd s novým Torresem si vybírám asi nejzajímavější barvu – zelenou Forest. Nese se v duchu dnešních populárních retro teréňáků a připomíná oblíbenou barvu dostupnou i pro výrazně dražší novodobý Land Rover Defender. Novinka se u nás prodává i v dalších odstínech – bílé Grand, šedé Platinum, červené Cherry, černé Space, kovové Iron a modré Dandy. Kombinovat je můžete s černým, šedým, hnědým nebo khaki odstínem interiéru.

Video se připravuje ...

V Česku se SsangYong Torres prodává ve výbavových paketech Club, Style, Clever a Premium. V základní výbavě všech Torresů je digitální přístrojový štít, automatická klimatizace, zrcadlení chytrých telefonů, parkovací senzory i kamera nebo vyhřívání sedadel a volantu. Volitelně můžete mít třeba i ventilaci předních sedadel. V kabině najdete pouze minimum klasických ovladačů a komfortní výbavu ovládáte skrze spodní 8“ dotykový displej. Centrální 12,3“ obrazovka infotainmentu pak slouží pro multimédia nebo navigaci.

Jihokorejci Torres vybavili širokou škálou bezpečnostních asistentů. Pro každodenní praktičnost je novinka vybavena i úložnými prostory, kterým nepochybně dominuje obrovská schránka ve středové konzole. Rodiny s dětmi ocení i obrovský zavazadlový prostor, který u standardního modelu s pohonem předních kol má základní objem 839 litrů. Čtyřkolka jej omezuje na „pouhých“ 703 litrů kvůli uložení rezervního kola v prostoru dvojitého dna. Předokolka rezervu nemá.

SsangYong Torres je opticky větším SUV, než skutečně je. Hlavním důvodem je technická spřízněnost s kompaktnějším Korandem. Reálně je interiér trochu méně prostorný, než byste mohli čekat při pohledu zvenku. Na předních sedadlech je to znát především na šířku, kdy pocitově sedíte v úzkém prostoru mezi dveřmi a středovým tunelem. V rukách pak máte zvláštní „obdélníkový“ volant navádějící ke správnému držení na deváté a třetí hodině. Zadní sedadla jsou mnohem prostornější.

Benzin, manuál i automat, předokolka i čtyřkolka

S loňským představením SsangYongu Torres se objevily informace, se v Evropě se bude prodávat s elektrickým pohonem. První model přijíždějící na evropský trh se však nabízí s tradiční spalovací jednotkou, kterou je pro značku dobře známá přeplňovaná zážehová čtyřválcová patnáctistovka GDI Turbo o 120 kW (163 koních). Standardně je spojena se šestistupňovým manuálem a pohonem předních kol. Za příplatek nebo ve vyšších výbavách ji můžete rozšířit o šestistupňový automat Aisin a pohon všech kol.

Během prvních jízd s korejskou novinkou mám příležitost vyzkoušet si vrcholnou výbavu Premium s automatickou převodovkou a pohonem všech kol. Zvenku jej poznáte i podle dekorativního emblému 4WD na dveřích. V okolí Brna si vybírám přibližně stokilometrovou testovací trasu, aby se projel skrze menší městečka a vesnice, techničtější okresky v kopcích i dálnici D1 s dopoledním hustějším provozem.

Už známá zážehová patnáctistovka z menšího Koranda údajně má specifické nastavení pro větší a těžší model. Subjektivně si však zatím netroufám odhadovat, zda působí i silnějším dojmem. Pro normální jízdu má dostatek síly a až při dynamičtějším jízdním tempu se začíná projevovat fakt, že s těžším Torresem má více práce než s Korandem. Dokonce i v Torresu pak je další pro značku typická vlastnost – vyšší spotřeba paliva.

Automobilka uvádí tabulkovou kombinovanou spotřebu paliva okolo 9 l/100 km podle WLTP. Při opravdu vyhlídkovém jízdním tempu se ji lze skutečně přiblížit, ale pokud raději jezdíte svižněji, připravte se na deset i více litrů. Na dálnicích se při probíjení se předjížděcím pruhem k až dvanácti litrům. Netradiční zajímavostí pak je funkce palubního počítače na přístrojovém štítu, která ukazuje vzdálenost, čas a teoretický výpočet spáleného paliva za aktuální jízdu.

SsangYong Torres vypadá a působí jako zcela nové auto, ale i jízdním projevem se blíží kompaktnějšímu Korandu. Podvozek příjemně projíždí jemnějšími a dlouhými nerovnostmi, ale na ostrých výmolech je tvrdší a celé SUV se pocitově chvěje. Vrcholná výbava je navíc charakteristická největšími 20“ koly (v nižších výbavách jsou i 17“ a 18“ kola), jež na nerovnostech hlasitě bouchají.

Vylepšení by do budoucna jistě zasloužil i software šestistupňové automatické převodovky s nerozhodnou logikou řazení. Občas zbytečně vytáčí motor, jindy jej dusí. Chvílemi reaguje a podražuje s až překvapivě rychlou odezvou, jindy vyžaduje intenzivnější impulz akcelerátorem, aby vás zbytečně nezpomalila na výjezdu ze zatáčky.

Základ pod 700 tisíc, vrchol hluboko pod milion

SsangYong Torres je zásadní novinkou značky na českém trhu a potenciální zákazníky se pokusí zaujmout atraktivním poměrem ceny a hodnoty vozu. Novinka nabízí rozsáhlou výbavu a příjemnou každodenní praktičnost v kombinaci s technikou, která bude většině řidičů stačit pro normální život. Až čas nám ukáže, jak konkurenceschopný je vůči největším soupeřům v segmentu.

Nový Torres se dnešním dnem začíná prodávat v Česku se základní cenou od 699.900 Kč za standardní model se zážehovou patnáctistovkou, šestistupňovým manuálem, pohonem předních kol a základní výbavou Club. Za nejlepší variantu se šestistupňovým automatem, čtyřkolkou a vrcholnou výbavou Premium pak zaplatíte cenu od 909.900 Kč.

Nový SsangYong Torres: Technická data
Motor 1.5 GDI Turbo
Zdvihový objem [cm3] 1497
Válce/ventily 4/4
Největší výkon [kW] 120
Převodovka 6M/6A
Max. rychlost [km/h] 191
Spotřeba dle WLTP [l/100 km] 9,00
Cena Club [Kč] 699 900
Cena Style [Kč] 769 900
Cena Clever [Kč] 849 900
Cena Premium [Kč] 909 900
Lukáš Volšický
Diskuze (60)

Doporučujeme

Avatar - Ada je zase tady
8. 4. 2024 01:08
Re: Torres
Bohuzel ne. Korando melo motor
Avatar - Ada je zase tady
8. 4. 2024 01:07
Bez dieselu a čtyřkolky
A navíc s hloupým automatem pro neřidiče.... :no:
27. 1. 2024 06:46
Torres
Je to iba predrazene prezlecene Korando so zvacsenym kufrom.
Avatar - WinDiesel
6. 9. 2023 09:51
Konkurent Kodikvaku? Těžko.
Bez dieselu takhle velké a těžké auto? Bez šance. Něco prodají to ano, s dieselem by prodali mnohem víc.
3. 8. 2023 11:37
Re: Jedna z možností
Tak samozrejme záleží ako a kde človek jazdi. Osobnú skusenosť nemám ale napríklad na spritmonitor.de ma najviac užívateľov spotrebu 8.6-9.2 l/100km. V mojom prípade auto využívam zo 75% na dialničné kilometre, zvyšok mesto, medzimesto minimum. Takže práve tam kde má auto najväčší apetít.