Zlož si ružové okuliare. Nemusí sa to vôbec podariť alebo sa to nemusí podariť úplne. 40% je číslo z ríše rozprávok. Už teraz na zhodnej platforme stavajú hromadu áut, kam sa toešte dá ťahať? Že na jednej platforme postavia celé portfólio? Renault, Nissan, Samsung, a tak ďalej, všetko rovnaký koník. Pre všetkých zhodný pohon, minimálne rozdiely zabezpečené softvérom. ROzdielne budú leda niektoré vrchné plechy a logá. Ďakujem pekne za taký výber. Uvidíme, kam pôjde pri takom drastickom sekaní nákladov kvalita a aká sa do áut dostane technika a výbava. Aby sme nakoniec ešte neboli radi za tuhé nápravy a listové, ktoré budú s príslušným softvérom ponúkať komfort ako viacprvok, že...
Nie je sa na čo tešiť.
Jak tady píšu pravidelně - eurohujeři z EU a automobilky si vykopaly vlastní hrob.
Jediný způsob, jak konkurovat čínským automobilkám, je vyrábět v Číně :-! . Nebo v rozvojových zemích. Výroba Made in EU nikdy nebude pro Čínu konkurenceschopná.
Navíc tu je další faktor, a to je vývoj. Vývoj čínské automotive je násobně rychlejší a efektivnější než ten v EU.
Výsledek? Přežijí jen prémiové evropské značky, kde dokáží zákazníka udržet pro jiné než měřitelné hodnoty. Stellantis, VAG, Renault mají neřešitelný problém :-!
Re: Předem prohraný boj o přežití evropské automotive
mas pravdu, eu ujel vlak prave diky trvani na spalovacich motorech. Videt je to na audi, kde je dneska vyvoj v8 biturbo kompresor tdi, kde je tdi s6. Prodeje dieselu padaj z nezajmu. A mercedes s jejich slavnym phev 2,0.. Jakej ma smysl XM phev, ktery si namaze na chleba spalovaci suv stejne jako to elektricky.. Vsechno tohle byl cas pro vyvoj ev. A jestli sem cinani nacpou 150kwh baterku s min jak 2/3 hmotnosti dnesnich 100kwh v eu autech…
Re: Předem prohraný boj o přežití evropské automotive
Ne. V Číně nikdo EV nenařídil a nezaložil ten business na dotacích. PROTO je tam ten vývoj dramaticky rychlejší. Navíc jim v poslední dekádě Evropa díky hamižnosti EU automobilek předala technologické know how evropské automotive.
Re: Předem prohraný boj o přežití evropské automotive
Podporovány ano, ale ne tlačeny ideologicky. V Číně se vláda chová pragmaticky protože prostě NEUMĚLA snížit emise spalovacích motorů. My to umíme a proto je rušíme abychom mohli slavně bojovat a prohrát s Čínou elektrozkratovou soutěž ...
Re: Předem prohraný boj o přežití evropské automotive
Kecáš voloviny, troubo. Zájem o diesely je ale když je automobilky stáhly z prodeje, tak si je lidi asi těžkou koupí, bezmozku.
Ty automobilky, které si v nabídce diesely nechaly, jich prodávají hodně.
Re: Předem prohraný boj o přežití evropské automotive
Naopak , EU ujel vlak díiky tomu, že Čína umí vyrobit za nižší cenu Ev plečku v 98% kvalitě evropské Ev plečky.
Zatímco u spalováků umí u aut nad cenu 500 tis Kč vyrobit za levnější cenu auto v 85-30% kvalitě Evropského vozu, čím dražší auto, tím větší nekonkurensechopnost Asie :-):-):-)
Už si viděl jak asijské automobilky vytlačují z trhu auta vyšší střední a luxusní třídy? Neviděl vid a ještě tak 40 let bys neuviděl, protože čínan neměl šnaci v tom konkurovat :-)
Re: Předem prohraný boj o přežití evropské automotive
Keď budeš všetko vyrábať v Číne,nebudeš mať za čo ani jesť...
Ak bude Čechov o pár desiatok miliónov viac, a budú makať jak fretky od rána do noci, pretože na ich miesto bude na ulici čakať ďalších 100 ľudí, tiež bude český vývoj rýchly a efektívny ako ten v Číne.
Re: Předem prohraný boj o přežití evropské automotive
Souhlas. Evropani se uregulovali k smrti. Ono je ve finále jedno, jestli "vyhraje" ICE nebo EV. Je jen otázka času, kdy po evropských silnicích bude jezdit víc aut z jihovýchodní Asie než těch evropských. Díky bolševické EU omezující volnou soutěž, za to nařizující spoustu nesmyslů. A díky nenažraným manažerům, kteří narozdíl od těch propuštěných dělníků nebudou muset řešit, jak zaplatí hypotéku a čím nakrmit děcka. Obzvlášť ve Francii a Německu to bude labůžo. Ale i protažený xicht škodovkáře, kterému šéf řekne "sorry, neprodloužíme ti smlouvu" bude výživný. Ne, že bych si to užíval, ale přijde mi, že přesně tam to vede.
Re: Předem prohraný boj o přežití evropské automotive
Máte pravdu, Rolande. Číňanům je jedno co sem nacpou, chtějí ten byznys vyhrát. Diesely vyrábět neumí a tak sem cpou benzíny a elektrozkraty. A my kteří diesely umíme se je z popudu šílených ideologů snažíme zabít.
A tak musí přijít Mazda a ukázat co umí moderní diesel.
Re: Předem prohraný boj o přežití evropské automotive
Tak hlavně je vtipné, že to prohlásí automobilka jako je Renault :-[] Nemá trhu co nabídnout, jelikož si zabila všechny zajímavé modely. Vymítila i zajímavé motory a teď chce snižovat náklady u elektromobilů a z čeho budou žít? Vážně by mě to zajímalo ;-)
Re: Předem prohraný boj o přežití evropské automotive
Hele, Wine, tykejme si :) A jinak jo. Mazda a její benzínové diesely zní jako super věc. Sám s tím zkušenost nemám. Ale zní to dobře. Jenže podle mě se Evropa stejně střelila do obou (dieselových) nohou a pro jistotu si ještě zahodila jakoukoli možnost na změnu (protože elektrifikace a hybridizace "muší bejt" i kdyby to z Číny bylo). Nové generace řidičů už diesel kupovat nebudou chtít. O to se postarají marketingová oddělení. Evropský automotive, jak ho známe, končí... Taky už nepíšeme z Nokie a Ericssonu,. Jen tady ten dopad bude trošku tvrdší, protože díky EU bude mnohem rychlejší ;-\
Tak to je fajn, protože Mégane Electric je naprosto nekonkurenceshopný, zvlášť na českém trhu. Je až ostuda, co jsou schopni si za ten škopek říct. Takhle, v kombinaci se sebevražednou evropskou politikou, Renaultu brzy uděláme pá pá.