Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Francouzi táhnou do boje s Čínou. Dramaticky sníží výrobní náklady

Matyáš Kunst
Diskuze (23)

Evropské automobilky cítí stále silnější nápor ze strany čínských výrobců elektromobilů. Renault reaguje snahou o snížení výrobních nákladů až o 40 %.

Tlak čínských výrobců elektromobilů sílí a evropské automobilky začínají nervózně přešlapovat na své domácí půdě. Efektivní výrobní procesy, neuvěřitelná flexibilita a rychlý vývoj - to vše hraje ve prospěch východních automobilek, kterým začíná být tamní trh malý. Dlouho zavedené automobilky tedy čeká nelehká výzva.

Nastalá situace přiměla Renault k prohlášení, že se v současnosti snaží snížit výrobní náklady svých elektrických modelů přibližně o 40 %, což by mělo rozdíl vyvážit. Podle slov finančního ředitele Renaultu se jedná o nejlepší způsob, jak se bránit nové konkurenci. Vyvrcholení tohoto plánu by se mělo odrazit již na příští generaci elektromobilů skupiny Renault od roku 2027 

Zdá se, že je vše na nejlepší cestě - generální ředitel Renaultu Luca de Meo uvedl, že skupina začne zaznamenávat výrazně nižší výrobní náklady již od druhé poloviny letošního roku díky poklesu nákladů na některé suroviny. „Je jasné, že jsme ve vysoce konkurenčním prostředí a čas je nyní naprosto zásadní, ale je to byznys, který jsme si vybrali,“ doplnil. 

V tomto kontextu je také důležité zmínit, že Renault přenechává některé své aktivity v rámci výroby elektromobilů společnosti Ampere, kterou vlastní právě koncern Renault Group, a do níž se Nissan před pár dny zavázal investovat přes 600 milionů dolarů. Generální ředitel Renaultu doufá, že Ampere v nadcházejících měsících vstoupí na burzu.

Video se připravuje ...

K situaci se vyjádřil také generální ředitel společnosti Stellantis Carlos Tavarez, který je současně jedním z největších rivalů Renaultu. On sám charakterizoval konkurenci ze strany čínských výrobců jako „extrémně brutální“ a čínský tlak popsal jako „invazi“. Zároveň uvedl, že západní výrobci automobilů musí používat stejně zbraně jako jejich čínští konkurenti - získávat díly v zemích s nižšími náklady a uzavírat partnerství s dodavateli baterií, kteří nabízí nejlepší podmínky. 

Kromě narůstající konkurence z Číny se Renault, stejně jako ostatní výrobci, potýká také s náporem z druhého břehu Evropy. Tesla, která opakovaně snižuje ceny svých elektromobilů na globální úrovni, vytváří dynamiku, se kterou se evropským výrobcům zatím nedaří držet krok.

Matyáš Kunst
Diskuze (23)

Doporučujeme

31. 7. 2023 18:07
Re: Předem prohraný boj o přežití evropské automotive
A ešte si zabudol na molocha akcionárov, ktorých treba každý rok nakŕmiť mastnými dividendami!!!
31. 7. 2023 18:04
Re: Kdo vydela?
Jasné! A odserú si to dodávatelia a roboši v automobilkách. Sorry - operátori výroby!
Avatar - Barrichello
31. 7. 2023 15:37
Re: Předem prohraný boj o přežití evropské automotive
Naopak , EU ujel vlak díiky tomu, že Čína umí vyrobit za nižší cenu Ev plečku v 98% kvalitě evropské Ev plečky.

Zatímco u spalováků umí u aut nad cenu 500 tis Kč vyrobit za levnější cenu auto v 85-30% kvalitě Evropského vozu, čím dražší auto, tím větší nekonkurensechopnost Asie :-) :-) :-)
Už si viděl jak asijské automobilky vytlačují z trhu auta vyšší střední a luxusní třídy? Neviděl vid a ještě tak 40 let bys neuviděl, protože čínan neměl šnaci v tom konkurovat :-)

Blbý co , zelený soudruzi :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-)
Avatar - xxc
31. 7. 2023 11:33
Re: Re: Předem prohraný boj o přežití evropské automotive
Nič nekončí, Renault zníži výrobné náklady a Číňania to budú kupovať, nebudú vedieť konkurovať ci už cenou, alebo kvalitou.
Avatar - twistedTSD
31. 7. 2023 06:30
Hmm
Tak to je fajn, protože Mégane Electric je naprosto nekonkurenceshopný, zvlášť na českém trhu. Je až ostuda, co jsou schopni si za ten škopek říct. Takhle, v kombinaci se sebevražednou evropskou politikou, Renaultu brzy uděláme pá pá.