Francouzi táhnou do boje s Čínou. Dramaticky sníží výrobní náklady
Evropské automobilky cítí stále silnější nápor ze strany čínských výrobců elektromobilů. Renault reaguje snahou o snížení výrobních nákladů až o 40 %.
Tlak čínských výrobců elektromobilů sílí a evropské automobilky začínají nervózně přešlapovat na své domácí půdě. Efektivní výrobní procesy, neuvěřitelná flexibilita a rychlý vývoj - to vše hraje ve prospěch východních automobilek, kterým začíná být tamní trh malý. Dlouho zavedené automobilky tedy čeká nelehká výzva.
Nastalá situace přiměla Renault k prohlášení, že se v současnosti snaží snížit výrobní náklady svých elektrických modelů přibližně o 40 %, což by mělo rozdíl vyvážit. Podle slov finančního ředitele Renaultu se jedná o nejlepší způsob, jak se bránit nové konkurenci. Vyvrcholení tohoto plánu by se mělo odrazit již na příští generaci elektromobilů skupiny Renault od roku 2027
Zdá se, že je vše na nejlepší cestě - generální ředitel Renaultu Luca de Meo uvedl, že skupina začne zaznamenávat výrazně nižší výrobní náklady již od druhé poloviny letošního roku díky poklesu nákladů na některé suroviny. „Je jasné, že jsme ve vysoce konkurenčním prostředí a čas je nyní naprosto zásadní, ale je to byznys, který jsme si vybrali,“ doplnil.
V tomto kontextu je také důležité zmínit, že Renault přenechává některé své aktivity v rámci výroby elektromobilů společnosti Ampere, kterou vlastní právě koncern Renault Group, a do níž se Nissan před pár dny zavázal investovat přes 600 milionů dolarů. Generální ředitel Renaultu doufá, že Ampere v nadcházejících měsících vstoupí na burzu.
K situaci se vyjádřil také generální ředitel společnosti Stellantis Carlos Tavarez, který je současně jedním z největších rivalů Renaultu. On sám charakterizoval konkurenci ze strany čínských výrobců jako „extrémně brutální“ a čínský tlak popsal jako „invazi“. Zároveň uvedl, že západní výrobci automobilů musí používat stejně zbraně jako jejich čínští konkurenti - získávat díly v zemích s nižšími náklady a uzavírat partnerství s dodavateli baterií, kteří nabízí nejlepší podmínky.
Kromě narůstající konkurence z Číny se Renault, stejně jako ostatní výrobci, potýká také s náporem z druhého břehu Evropy. Tesla, která opakovaně snižuje ceny svých elektromobilů na globální úrovni, vytváří dynamiku, se kterou se evropským výrobcům zatím nedaří držet krok.