Protože v současnosti jsou dražší ale o to taky horší, než ICE či hybridy. Až v budoucnosti bude stát toto 12 tisíc EUR a dojede 800km a tak dále, tak to bude výborná volba.
Pravidelne malokdo. Mas pravdu. Ja dal ted o vikendu jen 500, akorat nevim kde bych to pak jak dobijel, ale mas pravdu ze tech 400- 500 by stacilo. 800 denne je dost ojedinele.
Tak otázka nestojí. Proč bych měl akceptovat nižší dojezd, než na srovnatelný čmoud? Přece taky nechci doma vytápět na třetinu, svítit na třetinu ani jíst třetinu. Tak proč bych měl akceptovat třetinový dojezd a tancovat radosti nad technickou novinkou, která je dražší a horší?
Fajn pokud to bereš optikou nových aut prodaných v letošním roce, tak se v ČR za 1H 2023 prodalo:
115548 ks nových osobních aut, z toho čistých BEV je 2992 ks podle SDA = 2.5% = zanedbatelné množství a Xylo by určitě našel ve statistikách MPO, kolik z nich bylo firemních a kolik soukromých, tipnu si tak 70% firemních, čili soukromé osoby v podstatě BEV nezajímá :yes:
Osobně si myslím, že společně s lodí u Holandska nějak hoří i sen informátorů o tom, že se elektromobilita prosadí díky tomu, že jí lidé opravdu budou chtít. Už mi připadá jako velká zoufalost, když Guterres 27.7. hlásí, že červenec bude (!) vůbec nejteplejším měsícem - citace "Světová meteorologická organizace (WMO) a Evropská komise Copernicus Climate Change Service dnes zveřejňují oficiální údaje, které potvrzují, že červenec bude nejteplejším měsícem, jaký byl kdy v historii lidstva zaznamenán. Nemusíme čekat na konec měsíce, abychom se to dozvěděli. Pokud v příštích dnech nepřijde mini doba ledová, červenec překoná rekordy ve všech oblastech."
Zdroj: https://press.un.org/…gsm21893.doc.htm
Doplnění: Na Ministerstvu dopravy hledám registrace Enyaqu, protože s tím zlobím Škodovku. Za červen 2023 z 111 registracích nových Enyaqů bylo šest kusů registrováno fyzickými osobami nepodnikajícími. Kupodivu i dvě registrace ojetých Enyqů byly na IČ. Asi může posloužit i Tesla jako ukazatel firemních vs. soukromých registrací - tam je to za červen ze 171 kusů 29, tedy 17 %.
Vždyť bylo celkem hezky. K letu vedro patří a nikoho by nemělo pohoršovat. A ze byl nejteplejší v historii lidstva? No, možná. Podle tohoto grafu to vypadá, že se blížíme vrcholu inerglacialu a pak to zase pošupajdí dolů. EU navzdory. https://commons.wikimedia.org/…erature_plot.svg
Možno nádrž naplním na každom rohu, ale na ten roh treba prísť, zatiaľ čo s normálnym autom stačí prísť domov a nabiť to. S prázdnou nádržou spaľovacieho auta neurobím nič. Jedine, že si naplánujem tankovanie a určite to netrvá 5 minút, kým sa tam dostanem, natankujem a idem naspäť.
Áno, myslím to vážne, mám ako elektrické autá, tak aj spaľovacie a trošku to viem porovnať. Je tam niečo, čo treba vysvetliť? Ísť raz ročne natankovať do nejakých kanistrov a potom to doma dolievať asi tiež nie je riešenie, kvôli životnosti biozloziek v nafte.
Ja som mal na sídlisku byt, ten som predal, ale ešte mi tam ostala garáž. Takže asi garáž, alebo to nejak cestou dobíjať. Na sídlisko bez parkovania by som si asi elektrické auto nekupoval.
Kouzelné slovíčko "DOSTUPNÝ" je přidat ke každému, absolutní většině lidí finančně nedostupného elektrozkratu.
Nakonec každý elektrozkrat je DOSTUPNÝ, některé ale jen opravdu pár lidem.
Lžete a blbě, protože Rolls-Royce je vlastně taky DOSTUPNÝ ... pro nízké tisícovky lidí...
Vzpamatujte se a přestaňte lhát.
600 tisic jsou treba pro moji firmu naproste drobne.... takove auto klidne koupim. Holt pro nekoho je nedostupny i nejlvnejsi smartphone a taky nad tim nebrecime pod kazdym clankem....
jinak bych doporucil jiny smysl zivota nez hejtovat EV na ACZ. Svet toho nabizi o dost vic :yes:
Dulezite je taky osocovat redaktora ze lhani.... beztak je placeny automobilkama, EU, Sorosem nebo nejakou politickou neziskovkou.... :-[]
"600 tisic jsou treba pro moji firmu naproste drobne.... takove auto klidne koupim. Holt pro nekoho je nedostupny i nejlvnejsi smartphone...." - ja neviem, podľa teba písal Win o niečom inom?
pise o tom, ze pokud auto neni dostupne absolutne vsem (coz nebude nikdy), je LEZ o nem psat jako o dostupnem.... a samozrejme obligatne osocuje redaktora atd. atd. Tobe nepripada unavne to tady porad dokola cist?
Tvl prober se a jeď se podívat v čem jezdí lidi na venkově (např Vysočina) - ojetiny 50-150tis Kč - F1/F2 Combi nebo O1/O2 Combi. Pro ty je elektro ve třídě malých aut s miniaturní baterkou (tudíž nedostatečnou použitelností) a cenou i kdyby 600tis Kč naprosto nedostupnou a funkčně nereálnou záležitostí. Navíc koho zajímá tvoje firma ;-)
a jak k tem soucasnem olitanejm pleckam asi tak prisli?
snad si nemyslis, ze to koupili jako novy ??
sou lidi, co si novy auto nikdy v zivote nekoupi
a tak jedni kupujou rocni, jini petilety, dalsi 15 lety, ti nejvetsi zoufalci 20+ lety
no a ti co nevedi co s penezma 50+
tihle lidi by si nekoupili nove auto, ani kdyby stalo 150 tisic.... nekdo na to nema a nekdo ho ani nepotrebuje a na hrkani po vesnici jsou to vyhozene penize.... to ale prece neznamena ze auto za 600 je nejaky nedostupny luxus. Na druhou stranu tihle lidi si mozna radi koupi olitane 8 let stare elektro, ktere jim na ty pojizdky bude stacit a jeste ho budou nabijet solarama ze strechy....
Ty si dobře mimo, oni po ničem takovém netouží… Ani po fotovoltaice (na tu nemají stejně jako na nové auto) a hlavně netouží po olítaném elektru s minimálním dojezdem ;-) Chtějí bytelné auto jako byla OI nebo OII kombi ideálně s dieselem, aby se o něj moc nestarali, dostalo je do práce a zpět s minimálním tankováním - plnou jednou, dvakrát za měsíc. V létě k moři a v zimě na hory. A hlavně aby mělo tažný a tahají na vozíku všechno možný ;-) Je to velikosti přijmu a prioritách … Btw DPH si nikdo z nich neodečte jako ty na firmu …
Upřímně tito lidé jsou ti, kde by bylo fajn, aby vyměnili svá Euro 2/3/4 auta za Euro 6+, ale nemají na to… To je ta masa, která zvyšuje věkový průměr aut v ČR, tj. nějaký elektro je jim ukradený :yes:
Presne pre to treba nabíjačky každých 60 km, aby aj takí došli na tu dovolenku k moru a na hory. Len neviem, či len tak pôjdu niekoľko krát na hory, keď nemajú ani na auto 🙂
Proč by to dělali, když dojedou do Chorvatska do kempu na jednu nádrž? ;-) Btw na horách nejsou jen 4* hotely, ale i spousta chat a chalup, kde se dá být za přijatelné peníze na noc ;-) Opět, je to o prioritách a penězích…
staci jeden vetsi konflikt a spalovak ti bude dobrej maximalne jen jako kurnik pro slepice
EU nema ropu, tak je v jejim zivotnim zajmu zbavit se zavislosti na ni
bud fandis teroristum a diktatorum, kteri tezi ropu, nebo si nevidis na spicku nosu
Aká demagogia? Je reálne, že EÚ veľa ropy nemá a keď si vieme nejakú energiu vyrobiť, tak predsa ju nemusíme kupovať od nepriateľských štátov. To je to najmenej, čo môžeme urobiť.
Jasně, Ropa se používá jen na výrobu paliva, že? Navíc jí můžuš kupovat z různých koutů světa, třeba i z Norska. Takže kecy o o závislosti o teroristech a diktátorech jsou liché. Zvlášť když véce jak 80% zpracovaných surovin pro výrobu baterií jsou z totalitního komunistického režimu v Číně ;-)
Vážený demagogu, EU kromě ropy NEMA ZADNE SUROVINY na výrobu NEOSTALINSITICKCYCH PAVEDECKY UTOPII NAZYVANYCH OZE!!!!!!!!!!!!! Tento nestabilní šmejd je všechnech vyroben z dovážených suroviny z asie. To samé zařízení na vodík, výroba baterií, výstavba nabíječek atd atd. Všechno Asie. Jediné co tu je je lithium a ještě se moc netěží, jinak všechno dovážíte.
JSTE PLNE ZAVISLI NA DOVOZU!!!!!!!!!
PRESTAN TU KONECNE LASKAVE LHAT!!!!!!!!!!!!
Všechno je made in CHINA nebo cou v tom komponenty Made in CHina nebo čínou těžené a překoupené suroviny od jejich kamrádů z Afriky, Jižní ameriky a pozooooooor - z R U S K A !!!!!!!!!
Ale proč bys to dělal, když nemusíš ;-) To je ten rozdíl… Se spalováké nemusíš řešit a plánovat, kde nabiješ. Prostě se stavíš na pumpě, až ti palivo bude docházet a i tak tam máš ještě rezervu min na 70km, jednoduše neřešíš..
Až tohle pochopíš, tak ti docvakne, proč lidi baterky nechtějí. Je to prostě vopruz :yes:
A zase, tohle tu řešíme pořád dokola. Zbytečně ;-)
Máte pravdu, stále dokola ta samá diskuze. Ale zkuste Vy pochopit, že inteligentní a nesobecký člověk může mít priority někde jinde, než v ušetření času na benzínce. Já kolegu xxc chápu a rozumím jeho argumentům.
Každý si může vybrat, jakým bude člověkem..
Tyhle kecy "inteligentní a nesobecký člověk může mít priority někde jinde" si nech, prosím ;-) Jsou to jen prázdné žvásty. Jako, že ten kdo si koupí elektromobil je něco víc? Zvracel bych z toho :no:
Prej 2x ročně... běžná cesta do rodné kotliny pro mě znamená potřebu 300 km dálničního dojezdu, i když spěchám nebo je pod nulou. Ne každý tráví život v Praze.
Okrem miestnych šašov ako Arese ma tu často prekvapuje elektromobilová negramotnosť. Čiastočne je spôsobená odfláknutými testami zo strany redakcie, ale najmä zrejme tým, že dotyční ani nie sú schopní si trochu naštudovať nejaké recenzie a rovno sa tu strápňujú. Dookola to isté.
Prečo by malo mať auto za 12-tis. eur dojazd 800 km? To ako keby som povedal, že hybrid si kúpim, až keď budem mať v meste spotrebu 1 l/100 km a bude stáť 8000 eur. Veď možno raz áno, ale načo sa teraz oháňať takýmito nereálnymi predstavami?
Že na elektromobil niekto nemá, to je už iná vec. Je to pochopiteľné a prijateľný argument. Ja tiež nemám na nový elektromobil, ale práca mi umožňuje ho používať a naberať skúsenosti. Aj teraz som cez víkend spravil s elektrom 700 km a úplne v pohode, hoci má priemerný dojazd 350 km.
Všetko je o tom, naučiť sa plánovať. Kde nabíjať počas cesty a ako využiť čas. Niečo ako keď si ráno alebo večer dám nabíjať smartfón a nelamentujem, že mi nevydrží nabitý 4 dni.
Keď viem, že v cieli auto nenabijem, urobím tak skôr a aj s rezervou na cestu naspäť. Čas využijem na nákup v supermarkete alebo na obed. V dvoch tretinách cesty naspäť som nabíjal opäť a auto bolo nabité skôr, než som sa najedol a dal si dezert. Dokopy čas na nabíjačke za tri dni bol hodina, ktorú by som aj tak strávil parkovaním v motoreste (kto dáva 350 km na jeden záťah, tak to gratulujem, ja to nemám za potreby). Nechcel by som takto denne fungovať, ale takých ľudí je mimo nákladnej dopravy podľa mňa malé percento. Raz za štvrť roka sa už na túto "strašnú tortúru s nabíjaním" skoro až teším. :-)
Ja si neviem predstaviť, žeby som so spaľovacím autom stál niekde po ceste pri 400 km jazde. Ale zase ani nabíjanie mi nejak nevadilo. Kedysi sme mali mobily, ktoré vydržali týždeň bez nabíjania, dnes máme lepšie, ale musíme ich nabíjať častejšie. Vadí to niekomu? Ale aj kedysi ľudia nadávali a riešili výdrž telefónu, tak ako teraz riešia dojazd. Áno, môže to niekomu vadiť, keď je niekto niekoľko dní mimo civilizácie, alebo nejaká dlhšia cesta mimo nabíjačky, ale tých ľudí je minimum a všetko sa dá, alebo bude riešiť.
Co má společnéno mobil s autem? :-[] Nic, jo moment Elektromobil ano, každodenní dobíjení… No a to je ten problém ;-) To prostě nechceš používat auto jako mobil. Navíc pokud bydlíš v bytě (asi tak jako většina lidí bydlících ve městě), nemáš ani šanci…
To už dávno nie je pravda. Benzínové nádrže sa pomaly ale iste zmenšujú a 700-800 km na jednu nádrž už nie je samozrejmosť. Pri 7-litrovej spotrebe na diaľnici a dnes už bežnej 40-litrovej nádrži je teoretický dojazd hlboko pod 600 km. Naviac hromada ľudí prakticky nikdy netankuje plnú, leda tak v služobnom aute a na dovolenku. Ako si všímam, bežné tankovania sú tak za 50 € a často vídam na stojanoch svietiť aj číslo 20 alebo dokonca 10. Na čo potom je ten dlhý dojazd?
Ano, máš pravdu, nádrže se zmenšují na 40/45l u malých aut/nižší střední. Nicméně pořád dojedeš 2x dál a znovu jí naplníš za 5 min a máš hned dalších 600km ;-) To se ti s elektrem prostě nepovede. Jde o tu možnost mít to a nemuset řešit a plánovat ;-)
Vidíš, a to je přesně ono! Já se právě "učit plánovat" při cestování nechci a nebudu, protože individuální automobilová mobilita je hlavně o naprosté svobodě!!! Plánování hospodářství a vlastně celých našich životů od komoušů jsme si užili dost a dost a abychom z toho unikli, udělali jsme v roce 1989 revoluci! :-)
Dovol, abych ti připomněl, že se tady bavíme o výhodách tankování ve srovnání s nabíjením. V prvním případě jsem zcela svobodný jedinec, ve druhém elektrodebilní otrok. A inteligentní lidé padnout do otroctví většinou nechtějí. :-)
To je tvoj problém, že si taká konzerva a takto to vnímaš. To potom asi ani nemáš mobil, ale stále pevnú linku s vytáčacím telefónom lebo veď nebude ti nikto plánovať tvoj život a hovoriť kedy máš nejaký smartfón nabíjať. Nič no, nikto ti nekáže kedy a kde máš nabíjať elektromobil, môžeš si dnes už v pohode vybrať kde to bude, ale to by si musel mať nejaké skúsenosti s elektromobilom a nerobiť tu zo seba šaša. Našťastie takýchto hlasných trúb, ktoré žijú vo svojej bubline nie je veľa, len sa snažia stále vnucovať svoj názor ostatným, ktorý nemajú potrebu tu vypisovať a radšej si osvoja nové technológie.
A opäť na záver pripomínam, že nie som elektro fanatik, máme doma hybrid aj diesel, ale elektromobilite sa nebránim a pri jej odporcov ako ty nemám problém sa jej zastať, pretože realita je iná ako ju tu ty denne ohýbaš.
Tvoje přirovnání elektrozkratů k mobilům je vrchol demagogie, ale to mě u elektrohujerů a elektrošašků tvého ražení nijak nepřekvapuje. Že se násilně tlačené autoelektrodebilitě nebráníš je samozřejmě jen a jen tvoje věc a svobodné rozhodnutí. A zrovna tak já a řada jiných lidí musí mít i po roce 2035 svobodu si podle svého uvážení kupovat nová spalovací auta. :-)
Jo aha, elektromobil je něco jako mobil místo pevné linky. Jen si teda ten mobil koupit musím a není to mobil, ale spíš pevná linka na (hodně slabé) baterky.