Novinky
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeCitroën poodhaluje nový dostupný elektromobil ë-C3. Může předběhnout konkurenci
78 komentářů
WinDiesel
Kouzelné slovíčko "DOSTUPNÝ" je přidat ke každému, absolutní většině lidí finančně nedostupného elektrozkratu.
Nakonec každý elektrozkrat je DOSTUPNÝ, některé ale jen opravdu pár lidem.
Lžete a blbě, protože Rolls-Royce je vlastně taky DOSTUPNÝ ... pro nízké tisícovky lidí...
Vzpamatujte se a přestaňte lhát.
Nakonec každý elektrozkrat je DOSTUPNÝ, některé ale jen opravdu pár lidem.
Lžete a blbě, protože Rolls-Royce je vlastně taky DOSTUPNÝ ... pro nízké tisícovky lidí...
Vzpamatujte se a přestaňte lhát.
600 tisic jsou treba pro moji firmu naproste drobne.... takove auto klidne koupim. Holt pro nekoho je nedostupny i nejlvnejsi smartphone a taky nad tim nebrecime pod kazdym clankem....
jinak bych doporucil jiny smysl zivota nez hejtovat EV na ACZ. Svet toho nabizi o dost vic :yes:
Dulezite je taky osocovat redaktora ze lhani.... beztak je placeny automobilkama, EU, Sorosem nebo nejakou politickou neziskovkou.... :-[]
jinak bych doporucil jiny smysl zivota nez hejtovat EV na ACZ. Svet toho nabizi o dost vic :yes:
Dulezite je taky osocovat redaktora ze lhani.... beztak je placeny automobilkama, EU, Sorosem nebo nejakou politickou neziskovkou.... :-[]
"600 tisic jsou treba pro moji firmu naproste drobne.... takove auto klidne koupim. Holt pro nekoho je nedostupny i nejlvnejsi smartphone...." - ja neviem, podľa teba písal Win o niečom inom?
pise o tom, ze pokud auto neni dostupne absolutne vsem (coz nebude nikdy), je LEZ o nem psat jako o dostupnem.... a samozrejme obligatne osocuje redaktora atd. atd. Tobe nepripada unavne to tady porad dokola cist?
Tvl prober se a jeď se podívat v čem jezdí lidi na venkově (např Vysočina) - ojetiny 50-150tis Kč - F1/F2 Combi nebo O1/O2 Combi. Pro ty je elektro ve třídě malých aut s miniaturní baterkou (tudíž nedostatečnou použitelností) a cenou i kdyby 600tis Kč naprosto nedostupnou a funkčně nereálnou záležitostí. Navíc koho zajímá tvoje firma ;-)
a jak k tem soucasnem olitanejm pleckam asi tak prisli?
snad si nemyslis, ze to koupili jako novy ??
sou lidi, co si novy auto nikdy v zivote nekoupi
a tak jedni kupujou rocni, jini petilety, dalsi 15 lety, ti nejvetsi zoufalci 20+ lety
no a ti co nevedi co s penezma 50+
snad si nemyslis, ze to koupili jako novy ??
sou lidi, co si novy auto nikdy v zivote nekoupi
a tak jedni kupujou rocni, jini petilety, dalsi 15 lety, ti nejvetsi zoufalci 20+ lety
no a ti co nevedi co s penezma 50+
tihle lidi by si nekoupili nove auto, ani kdyby stalo 150 tisic.... nekdo na to nema a nekdo ho ani nepotrebuje a na hrkani po vesnici jsou to vyhozene penize.... to ale prece neznamena ze auto za 600 je nejaky nedostupny luxus. Na druhou stranu tihle lidi si mozna radi koupi olitane 8 let stare elektro, ktere jim na ty pojizdky bude stacit a jeste ho budou nabijet solarama ze strechy....
Ty si dobře mimo, oni po ničem takovém netouží… Ani po fotovoltaice (na tu nemají stejně jako na nové auto) a hlavně netouží po olítaném elektru s minimálním dojezdem ;-) Chtějí bytelné auto jako byla OI nebo OII kombi ideálně s dieselem, aby se o něj moc nestarali, dostalo je do práce a zpět s minimálním tankováním - plnou jednou, dvakrát za měsíc. V létě k moři a v zimě na hory. A hlavně aby mělo tažný a tahají na vozíku všechno možný ;-) Je to velikosti přijmu a prioritách … Btw DPH si nikdo z nich neodečte jako ty na firmu …
Upřímně tito lidé jsou ti, kde by bylo fajn, aby vyměnili svá Euro 2/3/4 auta za Euro 6+, ale nemají na to… To je ta masa, která zvyšuje věkový průměr aut v ČR, tj. nějaký elektro je jim ukradený :yes:
Upřímně tito lidé jsou ti, kde by bylo fajn, aby vyměnili svá Euro 2/3/4 auta za Euro 6+, ale nemají na to… To je ta masa, která zvyšuje věkový průměr aut v ČR, tj. nějaký elektro je jim ukradený :yes:
Presne pre to treba nabíjačky každých 60 km, aby aj takí došli na tu dovolenku k moru a na hory. Len neviem, či len tak pôjdu niekoľko krát na hory, keď nemajú ani na auto 🙂
Proč by to dělali, když dojedou do Chorvatska do kempu na jednu nádrž? ;-) Btw na horách nejsou jen 4* hotely, ale i spousta chat a chalup, kde se dá být za přijatelné peníze na noc ;-) Opět, je to o prioritách a penězích…
staci jeden vetsi konflikt a spalovak ti bude dobrej maximalne jen jako kurnik pro slepice
EU nema ropu, tak je v jejim zivotnim zajmu zbavit se zavislosti na ni
bud fandis teroristum a diktatorum, kteri tezi ropu, nebo si nevidis na spicku nosu
EU nema ropu, tak je v jejim zivotnim zajmu zbavit se zavislosti na ni
bud fandis teroristum a diktatorum, kteri tezi ropu, nebo si nevidis na spicku nosu
To co píšeš je čistá demagogie ;-) Ale to je pořád dokola…
Aká demagogia? Je reálne, že EÚ veľa ropy nemá a keď si vieme nejakú energiu vyrobiť, tak predsa ju nemusíme kupovať od nepriateľských štátov. To je to najmenej, čo môžeme urobiť.
Jasně, Ropa se používá jen na výrobu paliva, že? Navíc jí můžuš kupovat z různých koutů světa, třeba i z Norska. Takže kecy o o závislosti o teroristech a diktátorech jsou liché. Zvlášť když véce jak 80% zpracovaných surovin pro výrobu baterií jsou z totalitního komunistického režimu v Číně ;-)
Lebo Nórsko je priateľský štát, kradne deti a nechce vstúpiť do EÚ :-) A áno, tu ropu, čo nakúpime, môžeme použiť na niečo iné, ako spálenie.
Vážený demagogu, EU kromě ropy NEMA ZADNE SUROVINY na výrobu NEOSTALINSITICKCYCH PAVEDECKY UTOPII NAZYVANYCH OZE!!!!!!!!!!!!! Tento nestabilní šmejd je všechnech vyroben z dovážených suroviny z asie. To samé zařízení na vodík, výroba baterií, výstavba nabíječek atd atd. Všechno Asie. Jediné co tu je je lithium a ještě se moc netěží, jinak všechno dovážíte.
JSTE PLNE ZAVISLI NA DOVOZU!!!!!!!!!
PRESTAN TU KONECNE LASKAVE LHAT!!!!!!!!!!!!
Všechno je made in CHINA nebo cou v tom komponenty Made in CHina nebo čínou těžené a překoupené suroviny od jejich kamrádů z Afriky, Jižní ameriky a pozooooooor - z R U S K A !!!!!!!!!
JSTE PLNE ZAVISLI NA DOVOZU!!!!!!!!!
PRESTAN TU KONECNE LASKAVE LHAT!!!!!!!!!!!!
Všechno je made in CHINA nebo cou v tom komponenty Made in CHina nebo čínou těžené a překoupené suroviny od jejich kamrádů z Afriky, Jižní ameriky a pozooooooor - z R U S K A !!!!!!!!!
No tak ještě, že elektřina se bere v zásuvce a v případě války nebo přírodní katastrofy jí bude přehršel.
Veď nech jazdia na jednu nádrž, ja som sa nesťažoval, že nebudú mať na nové autá. V pohode nech jazdia na starých, nič lepšie pre ekológiu neurobia.
Ty budeš ještě hodně šťastný za nabíječky každých 60 km, až tvoje elektroplečka bude horko těžko hledat neobsazenou nabíječku.
“V létě k moři a v zimě na hory.”
a o tom to je. Realne delsi dojezd potrebujes 2x rocne.
Takze na rychlo nabijecce bude to auto 4 hodiny rocne.
a o tom to je. Realne delsi dojezd potrebujes 2x rocne.
Takze na rychlo nabijecce bude to auto 4 hodiny rocne.
Ale proč bys to dělal, když nemusíš ;-) To je ten rozdíl… Se spalováké nemusíš řešit a plánovat, kde nabiješ. Prostě se stavíš na pumpě, až ti palivo bude docházet a i tak tam máš ještě rezervu min na 70km, jednoduše neřešíš..
Až tohle pochopíš, tak ti docvakne, proč lidi baterky nechtějí. Je to prostě vopruz :yes:
A zase, tohle tu řešíme pořád dokola. Zbytečně ;-)
Až tohle pochopíš, tak ti docvakne, proč lidi baterky nechtějí. Je to prostě vopruz :yes:
A zase, tohle tu řešíme pořád dokola. Zbytečně ;-)
Máte pravdu, stále dokola ta samá diskuze. Ale zkuste Vy pochopit, že inteligentní a nesobecký člověk může mít priority někde jinde, než v ušetření času na benzínce. Já kolegu xxc chápu a rozumím jeho argumentům.
Každý si může vybrat, jakým bude člověkem..
Každý si může vybrat, jakým bude člověkem..
Tyhle kecy "inteligentní a nesobecký člověk může mít priority někde jinde" si nech, prosím ;-) Jsou to jen prázdné žvásty. Jako, že ten kdo si koupí elektromobil je něco víc? Zvracel bych z toho :no:
Veď nech si každý kupuje, čo chce, ale nech nenadáva na iných a nech čo najmenej škodí ostatným.
Nás vy inteligentní a nesobečtí lidé vůbec nezajímáte. To vy máte permanentně pazoury v našich garážích.
Prej 2x ročně... běžná cesta do rodné kotliny pro mě znamená potřebu 300 km dálničního dojezdu, i když spěchám nebo je pod nulou. Ne každý tráví život v Praze.
A za 2 roky u toho 8 let starýho elektra budou kupovat novou baterii. A to se vyplatí, že :-)
Bláboly o fotovoltaice, co v zimě utáhne topní baráku, svícení, spotřebiče + nabíjení Ev plečky nemá cenu komentovat :-)
Bláboly o fotovoltaice, co v zimě utáhne topní baráku, svícení, spotřebiče + nabíjení Ev plečky nemá cenu komentovat :-)
Avantime
Okrem miestnych šašov ako Arese ma tu často prekvapuje elektromobilová negramotnosť. Čiastočne je spôsobená odfláknutými testami zo strany redakcie, ale najmä zrejme tým, že dotyční ani nie sú schopní si trochu naštudovať nejaké recenzie a rovno sa tu strápňujú. Dookola to isté.
Prečo by malo mať auto za 12-tis. eur dojazd 800 km? To ako keby som povedal, že hybrid si kúpim, až keď budem mať v meste spotrebu 1 l/100 km a bude stáť 8000 eur. Veď možno raz áno, ale načo sa teraz oháňať takýmito nereálnymi predstavami?
Že na elektromobil niekto nemá, to je už iná vec. Je to pochopiteľné a prijateľný argument. Ja tiež nemám na nový elektromobil, ale práca mi umožňuje ho používať a naberať skúsenosti. Aj teraz som cez víkend spravil s elektrom 700 km a úplne v pohode, hoci má priemerný dojazd 350 km.
Všetko je o tom, naučiť sa plánovať. Kde nabíjať počas cesty a ako využiť čas. Niečo ako keď si ráno alebo večer dám nabíjať smartfón a nelamentujem, že mi nevydrží nabitý 4 dni.
Keď viem, že v cieli auto nenabijem, urobím tak skôr a aj s rezervou na cestu naspäť. Čas využijem na nákup v supermarkete alebo na obed. V dvoch tretinách cesty naspäť som nabíjal opäť a auto bolo nabité skôr, než som sa najedol a dal si dezert. Dokopy čas na nabíjačke za tri dni bol hodina, ktorú by som aj tak strávil parkovaním v motoreste (kto dáva 350 km na jeden záťah, tak to gratulujem, ja to nemám za potreby). Nechcel by som takto denne fungovať, ale takých ľudí je mimo nákladnej dopravy podľa mňa malé percento. Raz za štvrť roka sa už na túto "strašnú tortúru s nabíjaním" skoro až teším. :-)
Prečo by malo mať auto za 12-tis. eur dojazd 800 km? To ako keby som povedal, že hybrid si kúpim, až keď budem mať v meste spotrebu 1 l/100 km a bude stáť 8000 eur. Veď možno raz áno, ale načo sa teraz oháňať takýmito nereálnymi predstavami?
Že na elektromobil niekto nemá, to je už iná vec. Je to pochopiteľné a prijateľný argument. Ja tiež nemám na nový elektromobil, ale práca mi umožňuje ho používať a naberať skúsenosti. Aj teraz som cez víkend spravil s elektrom 700 km a úplne v pohode, hoci má priemerný dojazd 350 km.
Všetko je o tom, naučiť sa plánovať. Kde nabíjať počas cesty a ako využiť čas. Niečo ako keď si ráno alebo večer dám nabíjať smartfón a nelamentujem, že mi nevydrží nabitý 4 dni.
Keď viem, že v cieli auto nenabijem, urobím tak skôr a aj s rezervou na cestu naspäť. Čas využijem na nákup v supermarkete alebo na obed. V dvoch tretinách cesty naspäť som nabíjal opäť a auto bolo nabité skôr, než som sa najedol a dal si dezert. Dokopy čas na nabíjačke za tri dni bol hodina, ktorú by som aj tak strávil parkovaním v motoreste (kto dáva 350 km na jeden záťah, tak to gratulujem, ja to nemám za potreby). Nechcel by som takto denne fungovať, ale takých ľudí je mimo nákladnej dopravy podľa mňa malé percento. Raz za štvrť roka sa už na túto "strašnú tortúru s nabíjaním" skoro až teším. :-)
Ja si neviem predstaviť, žeby som so spaľovacím autom stál niekde po ceste pri 400 km jazde. Ale zase ani nabíjanie mi nejak nevadilo. Kedysi sme mali mobily, ktoré vydržali týždeň bez nabíjania, dnes máme lepšie, ale musíme ich nabíjať častejšie. Vadí to niekomu? Ale aj kedysi ľudia nadávali a riešili výdrž telefónu, tak ako teraz riešia dojazd. Áno, môže to niekomu vadiť, keď je niekto niekoľko dní mimo civilizácie, alebo nejaká dlhšia cesta mimo nabíjačky, ale tých ľudí je minimum a všetko sa dá, alebo bude riešiť.
“Prečo by malo mať auto za 12-tis. eur dojazd 800 km?” Hodně hloupá otázka :-[]
Třeba proto, že slušný dojezd, 700-800km, je už několik desítek let u běžných automobilů standard ;-)
Třeba proto, že slušný dojezd, 700-800km, je už několik desítek let u běžných automobilů standard ;-)
Autem za 12 tis € fakt 800 km v kuse jezdit nechci. Nebo mas tip na tak pohodlne auto za ty penize?
A čo teraz? Hore si dostal príklad s mobilmi. Máš nebodaj stále tlačidlový lebo mu batéria vydržala aj týždeň a smartfónom len dva dni?
Co má společnéno mobil s autem? :-[] Nic, jo moment Elektromobil ano, každodenní dobíjení… No a to je ten problém ;-) To prostě nechceš používat auto jako mobil. Navíc pokud bydlíš v bytě (asi tak jako většina lidí bydlících ve městě), nemáš ani šanci…
To už dávno nie je pravda. Benzínové nádrže sa pomaly ale iste zmenšujú a 700-800 km na jednu nádrž už nie je samozrejmosť. Pri 7-litrovej spotrebe na diaľnici a dnes už bežnej 40-litrovej nádrži je teoretický dojazd hlboko pod 600 km. Naviac hromada ľudí prakticky nikdy netankuje plnú, leda tak v služobnom aute a na dovolenku. Ako si všímam, bežné tankovania sú tak za 50 € a často vídam na stojanoch svietiť aj číslo 20 alebo dokonca 10. Na čo potom je ten dlhý dojazd?
Ano, máš pravdu, nádrže se zmenšují na 40/45l u malých aut/nižší střední. Nicméně pořád dojedeš 2x dál a znovu jí naplníš za 5 min a máš hned dalších 600km ;-) To se ti s elektrem prostě nepovede. Jde o tu možnost mít to a nemuset řešit a plánovat ;-)
Vidíš, a to je přesně ono! Já se právě "učit plánovat" při cestování nechci a nebudu, protože individuální automobilová mobilita je hlavně o naprosté svobodě!!! Plánování hospodářství a vlastně celých našich životů od komoušů jsme si užili dost a dost a abychom z toho unikli, udělali jsme v roce 1989 revoluci! :-)
Jojo, 800km na dovolenou nebo praci jezdim absolutne bez planu😀
Proc planovat odjezd abych nestal v kolone, proc planovat prijezd podle ubytovani😀
Proc planovat odjezd abych nestal v kolone, proc planovat prijezd podle ubytovani😀
Typické elektrohujerské uhýbání od tématu, když je ti argumentačně horko. Fakt nic nového. :-( :no:
To je tvoj problém, že si taká konzerva a takto to vnímaš. To potom asi ani nemáš mobil, ale stále pevnú linku s vytáčacím telefónom lebo veď nebude ti nikto plánovať tvoj život a hovoriť kedy máš nejaký smartfón nabíjať. Nič no, nikto ti nekáže kedy a kde máš nabíjať elektromobil, môžeš si dnes už v pohode vybrať kde to bude, ale to by si musel mať nejaké skúsenosti s elektromobilom a nerobiť tu zo seba šaša. Našťastie takýchto hlasných trúb, ktoré žijú vo svojej bubline nie je veľa, len sa snažia stále vnucovať svoj názor ostatným, ktorý nemajú potrebu tu vypisovať a radšej si osvoja nové technológie.
A opäť na záver pripomínam, že nie som elektro fanatik, máme doma hybrid aj diesel, ale elektromobilite sa nebránim a pri jej odporcov ako ty nemám problém sa jej zastať, pretože realita je iná ako ju tu ty denne ohýbaš.
A opäť na záver pripomínam, že nie som elektro fanatik, máme doma hybrid aj diesel, ale elektromobilite sa nebránim a pri jej odporcov ako ty nemám problém sa jej zastať, pretože realita je iná ako ju tu ty denne ohýbaš.
Tvoje přirovnání elektrozkratů k mobilům je vrchol demagogie, ale to mě u elektrohujerů a elektrošašků tvého ražení nijak nepřekvapuje. Že se násilně tlačené autoelektrodebilitě nebráníš je samozřejmě jen a jen tvoje věc a svobodné rozhodnutí. A zrovna tak já a řada jiných lidí musí mít i po roce 2035 svobodu si podle svého uvážení kupovat nová spalovací auta. :-)
Jo aha, elektromobil je něco jako mobil místo pevné linky. Jen si teda ten mobil koupit musím a není to mobil, ale spíš pevná linka na (hodně slabé) baterky.
;-)
Znamena to, ze nikdo nova auta nechce?
115548 ks nových osobních aut, z toho čistých BEV je 2992 ks podle SDA = 2.5% = zanedbatelné množství a Xylo by určitě našel ve statistikách MPO, kolik z nich bylo firemních a kolik soukromých, tipnu si tak 70% firemních, čili soukromé osoby v podstatě BEV nezajímá :yes:
Zdroj: https://press.un.org/…gsm21893.doc.htm
Doplnění: Na Ministerstvu dopravy hledám registrace Enyaqu, protože s tím zlobím Škodovku. Za červen 2023 z 111 registracích nových Enyaqů bylo šest kusů registrováno fyzickými osobami nepodnikajícími. Kupodivu i dvě registrace ojetých Enyqů byly na IČ. Asi může posloužit i Tesla jako ukazatel firemních vs. soukromých registrací - tam je to za červen ze 171 kusů 29, tedy 17 %.
Je uzasne jak se nechate vodit jak loutky.
To ze jinde hori stejne lode plne spalovalu a umiraji tam lide nevidite.
Pak vam daji pred oci jednu lod s EV a rudo pred ocima.
EV budou vladnout. Jen nejde vse behem par let.
Kdyz vemes podil novych aut tak je maly. Znamena to, ze lide nove auta nechteji?