Petrolhead samozrejme cely tankovani drzi pistoli a macka ji (ve fleku nafty).
Je jasny ze predstava ze drzi nabijeci kabel uz 5 minut je neprijemna. :D
Je už na čase, aby někdo konečně vymyslel na tankovací pistoli západku, která aretuje pistoli zmáčknutou a která se automaticky vypne po naplnění nádrže, aby jí nemuseli ti zoufalci držet celý dvě minuty zmáčknutou.
Vybudovat dostatek nabijecich bodu u bytovky nebo na sidlisti je technicky neresitelny problem. To je smutna skutecnost, ktera vam zelenym hlavam jaksi unika.
PS: ano presne tak to je. Dotycny stastny majitel auta sedi v aute jako trotl a cumi do mobilu nebo venku stoji, kouri a kouka. Kdyz stojim u sve lokalni benzinky a tankuju, tak tech par minut co tam travim vidim co se deje na vedlejsich 2 rychlonabijeckach 😃
Neni to problem? Skutecne? Spocitej si mnozstvi aut u nejakeho panelaku a predstav si ze ke kazdymu dotahnes zasuvku, ktera bude davat aspon 3 kW a secti si to.
Protože ne každej bydlí v rodinném domě nebo chatě, ještě ne každej kdo má chatu nebo RD tam má proud (dodnes sou samoty kde proud nemaj a jedou na fotovltaiku a benzínový elektrocentrály) ještě ne každej má barák co utáhne rychlejší nabíječku, protože sou nachcaný haluzny před spadnutím, co maj slabý jsitiče a hlínkový dráty a tam to budeš nabíjet tak kapacitou jako má rychlovarná konev . A to si sakra počkáš.
A hlavně - ne každej kdo má haluznu má na pořízení EV auta. Ono kdo má opřešlou fasádu a rozpadlej plot, si asi nebude kupovat za mega auto, když nemá na opravu baráku
Všichni jezděj denně jenom 30 km vid, víme. ŠKoda, že já třeba jezdím denně 60-90 km....podle toho kde se stavím, mamimy od 3 baráky dál co objíždí kroužky s dětmi 2x týdně denně 125 km. A sme papírově kousek za prahou.... :-)
Mate Rimac, který postavil toto bezkonkurenčně nejlepší EV světa, to na konec pro spalováky zdaleka nevidí a vedle Nevery vyvíjí novou generaci Bugatti s novou generací spalováku. Myslím, že game over nastane pro úderníky tvého typu až zjistí, že svět (nikoliv EU) nechává vedle sebe žít vícero technologií a chytří lidé (jako třeba Mate) s tím počítají a sází na možnost výběru.
https://www.autoexpress.co.uk/rimac/108823/mate-rimac-future-rimac-bugatti-and-hypercar
Hamunacku,taky game over,ze to nikto ani poriadne nechce kupit :D
Ledva predanych 50 kusov z limitovky 150 kusov..hanba v dnesnej dobe,kedy frcia limitovky drahych aut :-!
Další EV, které umí, a to v tomto případě doslova, 300 z místa. Auto, které je super v 2D světě, kde se jezdí po přímce...
Reálný svět je ale o něčem jiném. A já se vůbec nedivím, že zatímco tady stále visí 100 neprodanych kusů, tak všechny spalováky s V8, 10 a 12 jdou doslova na dračku. Ono to totiž je i o tom jízdním projevu, zvuk... a u super s hypersportú o hmotnosti....
U Nevery mám navíc problém v tom, že to auto prostě není hezké. Není to první ani poslední hypersport, kde design hraje druhé housle. Ale když už, tak Chiron nebo kterékoliv Lambo jsou prostě nádherné kusy aut, kde oko a srdce dostává stejný zážitek jako stopky. Na rozdíl od Nevery.
Ridili jsme.. A pritom ridil pouze kolega z AutoBildu.. Redakce, mate to zapotrebi?
Ad auto.. Tesla S Plaid urcite pomalejsi ale za zlomek ceny..
Ale překvapilo info o nezajmu.. Pritom Ferrari, Koennigsegg apod jsou se svyma limitkama vyprodani okamzite. Ze by to bylo pohonem Nevery? Aneb za deset let si to do toho kup novou baterku..
S baterkou je to zajímavý aspekt. Nemyslím si, že by baterka měla být po 10 letech na odpis... ale pokud to bude typický "garážový klenot"... má to nějaký udržovací režim na baterku? Nejspíš ano.
To asi má. Docela zajímavé je tohle 4-minutové video Jamese Maye http://www.youtube.com/watch?… o jeho Tesle S. Odstavil jí s tím, že připojil nabíjecí kabel, ale když jí chtěl znovu rozpohybovat zjistil, že má vybitou 12V baterku.
Ano, je to o pohonu, o baterku vůbec nejde. Bohatý člověk si také v drtivě většině případů raději koupí za půl milionu eur špičkové švýcarské ručičkové hodinky než milionkrát přesnější digitálky s navigací, s vestavěným computerem o výkonu 50 PFlop/s a s 50 dalšími funkcemi. No a úplně stejně se to má třeba mezi Chironem a Nevereou.
Rimac to určitě dělá dobře a Nevera bude famózní, tohle je ale ta kategorie aut, kterých se prodá pár kusů a většina putuje rovnou do klimatizované garáže. Daleko víc mě zajímá, co se bude dít v těch nižších patrech, řádově od BRZ po Tributo :-)
Kdyz se podivas na ceny kolem 1,3M, tak tam jsou auta se zrychlenim pod 4s.
TM3 a EX30.
Az prijde takovy elektrosportak, taky vssem ukaze zada.
https://www.carwow.co.uk/mg/news/6825/new-mg-cyberster-price-specs#gref
New MG Cyberster on sale in summer next year
Sú autá čo majú na 100 aj za viac ako 4s, sú povedzme aj drahšie a ľudia to kupujú aj pre radosť z jazdy, emocie, zvuk či manuál. A keď sa na to pozrieš v garáži tak je to aj potešenie pre oko.
Samozrejme klobúk dolu pred Rimacom, to musí byť pekný harcore minimalne v priamke.
Ten potenciál tam je.
MG jsem zaznamenal, ale to asi ještě nebude "ono". Konkurent tunové MX-5 s hmotností 2t... to mi na dvoumístný roadster přijde jako dost.
....to bude mít jistě senzační (bolestivě namožené krční svaly se zárukou) a design taky vypadá k světu. Ale k opravdovému požitku ze sportovní jízdy tomu chybí 2 zcela základní ingredience - nízká pohotovostní hmotnost a parádní zvuk motoru! :-O:no: