Klasicky střižené MPV s pohonem všech kol a atmosférickým šestiválcem? V současné Evropě to zní jako čirá fantazie, přesto se tu takové auto prodává a to nijak draze.
Skvělá auta začínají čím dál častěji být vyrobena a určena pro americký trh.
Ano, kdyby Evropa nebyla v zajetí eurohujerů, tak by i tady mohly vznikat takhle skvělá auta :-! .
Ono Eu uz auta ani nechce... hadze im polena pod kolesa ... 800 milionov ludi ma zrejme chodit vsade peso a na kolobezkach ... potom bude vsetko good a eko ... o par rokov ostane uz len par oblasti sveta kde auta budu mat este ako tak dobre podmienky na prezitie ... australia... novy zeland... severna amerika a este oblast blizkeho vychodu ...
Tahle kategorie aut v Evrope nikdy moc nefrcela. Prodavaly se tu vzdycky spis parodie typu sharan a galaxy, tj. auta pro 5 zbytecne velka a pro 7 zase akorat bez zavazadel. Atmosferickych sestivalcu se tu lide taky stiti, protoze ty penize co jim usetri ctyrvalcova nafta raci daji za nove turbo, vstriky a dvouhmotu.
Espace byl v Evropě velice populární. Pak přišly P806, P807, Citroen Evasion, Fiat Ulyse. V Gratzu se přímo pro Evropu vyráběl Voyager.
Plus k tomu Multivany, Viana... Samozřejmě že tyhle auta jsou spíš pro větší rodiny kde jsou aspoň 3 děti, což v Evropě není až tak časté.
Ale ty auta tady neopomenutelný segment poptávky mají a ty 7-místné parodie SUV opravdu náhradou nejsou ani za mák.
Bohužel musí předsedat do civilních dodávek Transit, Traffic atp. A ty jim eurohueři nově zakazují a EU nařizuje jen s úplně nesmylným EV. Zrovna pro tento typ vozů úplně marný pohon....
Espace se delal v kratke verzi a potom prodlouzene grand, pricemz i ta byla rozmerove pouze na urovni sharanu. Ani ostatni zminena auta nebyla vetsi. Kdo chtel vozit 7 lidi a zavazadla, musel stejne do dodavky.
Voyager byl take ve dvou verzich, kratka odpovidajici evropskym MPV (kterych jezdila vetsina) a dlouha ze ktere vychazi pacifica.
Vsechna auta se nabizela i se sestivalci (Renault umel dokonce i naftu), ale nikdo je nekupoval.
Nemáš pravdu. Na úrovni Sharanu byl krátký Espace.
Grand byl cca +dalších 20 cm.
Není pravda že o ty auta nebyl zájem.
Ano, je jasné že v Evropě si je každý radši koupil se 4válcovým dieselem.
At srovnam cokoli s cimkoli, tak to porad budou auta, ktera v 7 mistnem usporadani prijdou o kufr. To byla i hlavni pointa mych prispevku, ze ekvivalent pacificy, resp. americkych minivanu Evropa nikdy neumela. Coz nejlepe dokazal sam VW tim, ze se sharana v zadne generaci ani nepokousel do USA dovazet a misto toho nabizel Grand Voyager pod nazvem Routan.
Ono je 7místne SUV a 7místné SUV. Protoze kdyz nepotrebuju díky šířce použít zadní sedačky a všechny 3 sedačky se vejdou do druhé řady, tak to žádná parodie není s 660l kufru.
Ale frčela, podívej se, kolik se tu prodalo Espace a Voyagerů všech generací.... a co se ještě přitáhlo individuálně z USA a Kanady včetně japonců Honda Oddysey atd
Takú Pacificu si môžeš aj kúpiť s normálnym motorom. Chápem ale aj to že pre niekoho zbytočný motor, veľké auto a nie lacné.
Keby som ešte potreboval MPV tak nad týmto by som hodne uvažoval.
Přesně tak, pokud tuhle kombinaci chceš, tak si jí ještě koupit můžeš :yes: Jinými slovy nikdo ti to nezakazuje a neomezuje tě falešnými eko daněmi ;-)
A jak, keď to dostaneš len za oceánom? Dá sa to doviezť individuálne? Koľko naviac ťa to vyjde? Doprava, úprava na európske normy, clo. Čo servis? Nie som si istý, či by Ti to nakoniec skutočne dávalo zmysel.
Šanca pre pár individualistov, ktorých porátaš na prstoch. Rozhodne nie dostupná alternatíva pre ľudí, ktorí chcú MPV.
Dovozců je poměrně dost, servis také není problém, jen ta cena je hodně vysoko + clo + DPH. Reálně od 1.5 - 2.2mio CZK. Např SIMIX nebo Tucar… nebo individuální dovoz a pak to bude o něco levnější…
No, je tu jeden problém. A to je region. Pro pražské pepíky kolem Prahy to není problém. Ale z regionů jako třeba Morava to z praktického hlediska pro běžného člověka není. Málokdo bude tolerovat, že na garančnku a běžný servis bude 1x za rok muset jet 200+ km a brát si pomalu dva dny volno. (Ano, Tucar je i v Ostravě, což je z JM stejně ca 200 km...).
A to nehovořím pokud se vyskytne nějaký problém...
Nevím jestli běžně dělají dovozy, spíš půjde o individuální domluvu. Nějaké kusy import jsou, ale jinak je to běžná dealerská síť evropské nabídky. Že by běžně dělali dovozy jsem nenašel.
Ano, a pokud ti nesedne tak ...
Navíc já hovořím obecně. Zas ti můžu napsat že někdo jec třeba z... Boskovic, Meziříčí, Rosic atd. atd. A ok, nemáš to pak do nejbližšího a jediného servisu těch 200 km, ale třeba jen 50, 80, 120 km. Což prostě ať chceš nebo ne je pro běžného člověka opruz.
Jedno je kolečko u trakaře. Do 10-30 km ti servis může dopravu bezplatně zajistit, můžeš to skloubit s prací atd. 60 km odněkud z trdele, tam už toho moc nevymyslíš.
V tomhle musím dát Barichovi za pravdu, že byť to zastoupení není na každém rohu, tak reálně nákup, servis a garance není problém a jsou to autorizovaní partneři, jen to nemá marketing…
mal som voyagera zodral som ho , potom som zobral pacificu , mam na nej za 4,5 roka 253t uz je na bazosi , 8m som mal perfektne v phe ma uz caka dalsia stvorkolka,bhuizal iba 7m, mal som aj rozne SUV od BMW ale MPV je top auto je to vacsie ao rozne civilne dodavky vdaka svojej flexibilite .Vsetci co to videli a vozili sa v pacifice boli nadsney. Ten motor je bozsky, vozenie ako keby ste sedlei stale v byvacke . doporucujem kazdemu kto chce poriadne auto a vela jazdi . niej eto ziadna doavka do mesta