Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Bezpečnost

Zpět na článek

Americké úřady zkoumají 280 tisíc Tesel Model 3 a Y kvůli ztrátě řízení

48 komentářů

rohor
O selhání posilovače v Tesle nebo kdekoli? Vždyť s nefunkčním hydraulickým posilovačem ve starším čmoudu se můžeme setkat prakticky kdykoli, běžně. Stačí, když chcípne motor. Posilovač není brzda, kde ještě chvíli vydrží podtlak v tlakové nádobě. Posilovač ztratí sílu okamzitě a řízení je pak velmi, velmi obtížné. Zažito osobně několikrát v P605 a ve VW Jetta. Hezké pocity to nikdy nebyly, ačkoli to vždy dopadlo dobře. A nechal jsem snad PSA či VW vyšetřovat?

Jinak, v Š105 tak nějak s posilovačem nikdo nepočítal, protože komunisti ho neuměli udělat, respektive ho považovali pro nevolníky za přílišný luxus. Takže s tímto autem jsem si jednou při parkování natrhnul sval a pak se mi taky nějaký čas celkem špatně zatáčelo 😄
Avatar - Anonym
Anonym
škoda 120 a dobové káry nevážily 2,5 tuny.

Ve Smartu co sem měl z roku 2011 taky žádnej posilovač nebyl.
rohor
Přesto mi při manévrování na parkovišti Š105 natrhla sval. Měl jsem víc navštěvovat posilovnu, já hlupák.
Avatar - Anonym
Anonym
To si měl blbý.

Můj děda jezdil Tatrou 111, taky žádnej posilovač neměla (až do roku 1960) a do větších zatáček musel stát za volantem aby to vůbec utočil ten volant.
To byli páni řidiči, vid. (https😐/www.tatraportal.sk/?…)
řízení : : mechanické, šnekové, poslední série 1961 a 1962 s kapalinovým posilovačem


škoda 105 vážila 855-890 kg
https😐/skoda742.***/clanky/technicke-udaje.html

to je na úrovni toho smartu W451 s váhou 750-795 kg.

https😐/en.wikipedia.org/…iki/Smart_Fortwo
Avatar - Emel
Emel
Navíc měla motor vzadu a úzká kola.
Myslím, že tam byla taková vychytávka, že byl volant uchycený mírně mimo osu...
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Hlavně že ti nenatrhla řiť 😉
ryccardo
A tim se chlubis nebo jen smutne konstatujes jak si byl nebetycny chcipak? S120 mela diky lehkymu predku rizeni, ktery chodilo celkem lehce, takze tva prihoda je dost zvlastni.
webpaja
Kolik měla mezi krajními polohami volantu?
ryccardo
Tuším 2,5 otáčky?! Ale ruku do ohně bych za to nedal.
rohor
Má smysl pitmomci tvého typu vysvětlovat, že mluvím o tom, jak Š105 stála za hov no?
ryccardo
Ale to já netvrdím, že to byla nějaká automobilová perla, ale běžně si v ní lidé netrhali ramena při zatáčení. Vím jak to zatáčelo a jak se s tím jezdilo. Něco jsem se v ní najezdil, takže jestli ty si se v tom při točení volantem takhle zmrzačil, tak to svědčí o nebývale mizerné fyzické kondici to je celý 😁
rohor
Je možné, že jsem byl v nebývale mizerné kondici. Ale stejně není normální, aby mi volant strhnul sval.
ryccardo
V té době osobní auta posilovače neměla a zrovna Škodovka měla to řízení celkem lehce jdoucí. Nenadával bych teda na auto. Zdravý člověk musí něco vydržet.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Přesně, motor byl vzadu, takže "nevisel" na řízení. Předek byl až moc lehký, posilovače nebylo zapotřebí.
ryccardo
Pamatuju jak jsme zamlada v zimě se Š120 řádili. Kamarád ji uměl krásně vodit bokem ze zatáčky do zatáčky. Lítali jsme dveřma napřed jako po másle. Řízení šlo tak lehce, že to motal jednou rukou jako když leštíš talíř. Rozhodně na to nebyla potřeba žádná extra síla.
adamzprahy
Za jízdy ano, ale já co si pamatuju (na tyhle auta jsem moc mladý, tak jsem jich moc nezažil) tak asi záleželo na stavu. Řídil jsem kdysi několikrát jednu Š105 a u ní se při zastaveném autě vážně takřka nedalo otočit volantem. Za jízdy to samozřejmě nebyl problém. V té době jsem měl Felicii taky bez posilovače a to bylo lepší, ale že bych s tím chtěl jezdit po městě, to opravdu ne. Samozřejmě pokud člověk jezdil od vesnice k vesnici s minimem manévrování tak to nebyl žádný problém.
Sevca1
Ale u toho Peugeotu jsi to útočil když bylo auto v pohybu když umřel motor, jde to i u Tesly?
ryccardo
Fakt je, že Tesla je těžká jak hovado a má strmý řízení. Pokud má ještě ten životu nebezpečnej volant ala Knight Rider, tak bych v tom křápu výpadek posilovače zažít nechtěl.
Sevca1
Já ti nevím ale u toho Pažouta když mu umřel motor a bylo auto v pohybu tak jsi to útočil, co u té Tesly tam nevim?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Hele, ono v autě co váží nějakých 750 kg a ještě nemáš motor nad kolama co zatáčí fakt moc posilovač nepotřebuješ.
webpaja
Mám reálné zkušenosti s 600kg bez serva a věř, že to po pár minutách chce trénované ruce i ramena.
ryccardo
Aha dalsi svalovec 😁
webpaja
Je to naprostý fakt a to se bavím o autě, které má motor za řidičem, ne vepředu. Samozřejmě i rychlý převod řízení.
ryccardo
Jaký konkrétně auto myslíš?
Avatar - Anonym
Anonym
Tak to asi těžko, jak říkám, měl sem Smart bez posilovače a žádný problém sem s tím neměl. A to nejsem žádnej kulturista.
Avatar - xxc
xxc
Kedysi posilňovače neboli a normálne sme jazdili. Ešte aj na P307 mi niečo odišlo, tak čudne to zatáčalo, potom tam doliali olej v servise a fungovalo ďalej
rohor
To ti právě dolili olej do toho posilovače.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Blbe, Škoda 105 až 120 měla motor vzadu, tedy posilovač nepotřebovala. Když nic nevíš tak to nepiš.
rohor
Myslíš si ty dexyle, že nevím, kde měla Š105 motor? Ty jsi opravdový ubožák. Musel bych se snížit na tvoji inteligenční úroveň abych s tebou mohl diskutovat. Fakt duchaplný post o tom, kde má Š105 motor. Jak to souvisí s posilovačem? V tvém jednoduchém světě auta s motorem vzadu nepotřebují posilovač nebo co nám chtěl Ynteligent sdělit?
Avatar - Anonym
Anonym
Its quality what You buy 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Vždyť Tesla je prémie, která si nejvíce drží zákazníky ne? 😒] 8-s
Avatar - xxc
xxc
Ako môže vadiť vypadnutie posilňovača za jazdy? Veď ovládať by sa to malo dať normálne, len trošku ťažšie. Ale veď o tom ľudia túžia, často sa sťažujú na "preposilované riadenie" 🙂 iná veď je, keď asi zblbnú elektromotory, ktoré vedia točiť volantom, alebo niečo iné.
rohor
Asi jsi to nikdy nezažil a neumíš si představit jak moc těžko to jde.
Avatar - xxc
xxc
Práveže kedysi žiadne posilňovače neboli a jazdili sme, tak si to neviem predstaviť. Žeby to teraz šlo ťažšie? Hovorím o jazdiacom aute, nie stojaci na parkovisku 🙂 jedine, že to človeka prekvapí, ale to prekvapí niekedy aj držanie v pruhoch a začne ťahať do priekopy 😁
rohor
Přeprat autopilota je hračka. Utáhnout v 2,5 tunovem autě volant bez posilovače je několikanásobně těžší.
gil54
To je stejný, jako divit se, že na osmikilový silničce se dá do kopce vyjet daleko líp, než na elektrokole, když má prázdnou baterku.

"Kedysi" elektrokola také nebyla a "jazdili sme".
Avatar - Roland Von Wagen
Roland Von Wagen
Na silničce dá člověk elektrokolo i s nabitou baterkou. Stačí nebýt úplná lemra.
gil54
...psal jsem do kopce a to si teda nejsem tak jistej, jak budeš stíhat ekolo a když, tak jak dlouho...
Avatar - Roland Von Wagen
Roland Von Wagen
Před pár dny jsem to dal. Cca kilometr do kopce. Měl asi 200 metrů náskok. Ale nebyl to teda žádný stíhací závod. Jen jsme jeli každý svoje tempo 😄
gil54
Za a) kilometr je prd kopec
za b) "nebyl to žádný stíhací závod" a možná ten stařeček, co jsi ho předjel ani nevěděl, že....
za c) na nabitým ekole kopec líp, neznamená však, že nutně rychlejc
za d) jestli bezvýznamné pitvání mého přirovnání má za cíl abych nakonec přiznal, že paralela posilovač - ekolo není na místě, tak dobře. Napsal jsem to tedy blbě, protože jsi někoho na ekole předjel na silničce do kopce, když chceš.
za e) je to jedno.
rohor
d) ale kdepak, přirovnal jsi to trefně a úplně přesně
Avatar - Roland Von Wagen
Roland Von Wagen
Ty budeš veselá kopa. V žádném přirovnání se ti nepitvám. Jen jsem po letech sedl na silničku a překvapilo mě, jak to jede a že jsem dojel i týpka na e-kole, tak jsem to sem napsal, že to jde a že s tím mám čerstvou zkušenost a pro jistotu jsem to i upřesnil. Omlouvám se, že jsem urazil tvůj jemnocit. Ale můžu tě ujistit, že už se to nestane.
Avatar - xxc
xxc
Jazdil som, normálne som používal elektrobicykel a vypínal som pohon. Úplne v pohode.
gil54
Jasně, hlavně do kopce, to ti fakt žeru.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
V dvoutunovém autě s ostrým převodem, kde je na to řízení navíc navěšeno hafo pikačovin, si umím představit, že to v nižší rychlosti nejde skoro vůbec... A když to dotyčného zaskočí a nebo je to někdo, kdo vůbec nechápe, o co jde a nebo má 40 kg i s postelí, tak prostě nezatočí a může se klidně i zabít (a nebo někoho...)
webpaja
Samozřejmě, náhlé ztuhnutí v zatáčce spoustu řidičů/řidiček může překvapit tak, že skončí nehodou. Vůbec není o čem, tohle je velmi nebezpečná věc a je jedno jestli je to Tesla nebo jiné auto.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
V Tesle bych se navíc bál, že když hodně zaberu, tak volant odpadne 😁
Xylo
Tesla je na tom dobře, státní rozpočet až ne tak, takže je potřeba je trochu podojit 😁