Na základě 12 stížností majitelů vozů Tesla Model 3 a Y se rozbíhá vyšetřování, které může vést ke svolávací akci. Problémy se týkají posilovače řízení aut modelového roku 2023 a nejméně v jednom případě ústily v nehodu.
O selhání posilovače v Tesle nebo kdekoli? Vždyť s nefunkčním hydraulickým posilovačem ve starším čmoudu se můžeme setkat prakticky kdykoli, běžně. Stačí, když chcípne motor. Posilovač není brzda, kde ještě chvíli vydrží podtlak v tlakové nádobě. Posilovač ztratí sílu okamzitě a řízení je pak velmi, velmi obtížné. Zažito osobně několikrát v P605 a ve VW Jetta. Hezké pocity to nikdy nebyly, ačkoli to vždy dopadlo dobře. A nechal jsem snad PSA či VW vyšetřovat?
Jinak, v Š105 tak nějak s posilovačem nikdo nepočítal, protože komunisti ho neuměli udělat, respektive ho považovali pro nevolníky za přílišný luxus. Takže s tímto autem jsem si jednou při parkování natrhnul sval a pak se mi taky nějaký čas celkem špatně zatáčelo :-)
Můj děda jezdil Tatrou 111, taky žádnej posilovač neměla (až do roku 1960) a do větších zatáček musel stát za volantem aby to vůbec utočil ten volant.
To byli páni řidiči, vid. (https://www.tatraportal.sk/?…)
řízení : : mechanické, šnekové, poslední série 1961 a 1962 s kapalinovým posilovačem
škoda 105 vážila 855-890 kg
https://skoda742.***/clanky/technicke-udaje.html
to je na úrovni toho smartu W451 s váhou 750-795 kg.
A tim se chlubis nebo jen smutne konstatujes jak si byl nebetycny chcipak? S120 mela diky lehkymu predku rizeni, ktery chodilo celkem lehce, takze tva prihoda je dost zvlastni.
Ale to já netvrdím, že to byla nějaká automobilová perla, ale běžně si v ní lidé netrhali ramena při zatáčení. Vím jak to zatáčelo a jak se s tím jezdilo. Něco jsem se v ní najezdil, takže jestli ty si se v tom při točení volantem takhle zmrzačil, tak to svědčí o nebývale mizerné fyzické kondici to je celý :D
V té době osobní auta posilovače neměla a zrovna Škodovka měla to řízení celkem lehce jdoucí. Nenadával bych teda na auto. Zdravý člověk musí něco vydržet.
Pamatuju jak jsme zamlada v zimě se Š120 řádili. Kamarád ji uměl krásně vodit bokem ze zatáčky do zatáčky. Lítali jsme dveřma napřed jako po másle. Řízení šlo tak lehce, že to motal jednou rukou jako když leštíš talíř. Rozhodně na to nebyla potřeba žádná extra síla.
Za jízdy ano, ale já co si pamatuju (na tyhle auta jsem moc mladý, tak jsem jich moc nezažil) tak asi záleželo na stavu. Řídil jsem kdysi několikrát jednu Š105 a u ní se při zastaveném autě vážně takřka nedalo otočit volantem. Za jízdy to samozřejmě nebyl problém. V té době jsem měl Felicii taky bez posilovače a to bylo lepší, ale že bych s tím chtěl jezdit po městě, to opravdu ne. Samozřejmě pokud člověk jezdil od vesnice k vesnici s minimem manévrování tak to nebyl žádný problém.
Fakt je, že Tesla je těžká jak hovado a má strmý řízení. Pokud má ještě ten životu nebezpečnej volant ala Knight Rider, tak bych v tom křápu výpadek posilovače zažít nechtěl.
Kedysi posilňovače neboli a normálne sme jazdili. Ešte aj na P307 mi niečo odišlo, tak čudne to zatáčalo, potom tam doliali olej v servise a fungovalo ďalej
Myslíš si ty dexyle, že nevím, kde měla Š105 motor? Ty jsi opravdový ubožák. Musel bych se snížit na tvoji inteligenční úroveň abych s tebou mohl diskutovat. Fakt duchaplný post o tom, kde má Š105 motor. Jak to souvisí s posilovačem? V tvém jednoduchém světě auta s motorem vzadu nepotřebují posilovač nebo co nám chtěl Ynteligent sdělit?
Ako môže vadiť vypadnutie posilňovača za jazdy? Veď ovládať by sa to malo dať normálne, len trošku ťažšie. Ale veď o tom ľudia túžia, často sa sťažujú na "preposilované riadenie" 🙂 iná veď je, keď asi zblbnú elektromotory, ktoré vedia točiť volantom, alebo niečo iné.
Práveže kedysi žiadne posilňovače neboli a jazdili sme, tak si to neviem predstaviť. Žeby to teraz šlo ťažšie? Hovorím o jazdiacom aute, nie stojaci na parkovisku 🙂 jedine, že to človeka prekvapí, ale to prekvapí niekedy aj držanie v pruhoch a začne ťahať do priekopy 😁
Za a) kilometr je prd kopec
za b) "nebyl to žádný stíhací závod" a možná ten stařeček, co jsi ho předjel ani nevěděl, že....
za c) na nabitým ekole kopec líp, neznamená však, že nutně rychlejc
za d) jestli bezvýznamné pitvání mého přirovnání má za cíl abych nakonec přiznal, že paralela posilovač - ekolo není na místě, tak dobře. Napsal jsem to tedy blbě, protože jsi někoho na ekole předjel na silničce do kopce, když chceš.
za e) je to jedno.
Ty budeš veselá kopa. V žádném přirovnání se ti nepitvám. Jen jsem po letech sedl na silničku a překvapilo mě, jak to jede a že jsem dojel i týpka na e-kole, tak jsem to sem napsal, že to jde a že s tím mám čerstvou zkušenost a pro jistotu jsem to i upřesnil. Omlouvám se, že jsem urazil tvůj jemnocit. Ale můžu tě ujistit, že už se to nestane.
V dvoutunovém autě s ostrým převodem, kde je na to řízení navíc navěšeno hafo pikačovin, si umím představit, že to v nižší rychlosti nejde skoro vůbec... A když to dotyčného zaskočí a nebo je to někdo, kdo vůbec nechápe, o co jde a nebo má 40 kg i s postelí, tak prostě nezatočí a může se klidně i zabít (a nebo někoho...)
Samozřejmě, náhlé ztuhnutí v zatáčce spoustu řidičů/řidiček může překvapit tak, že skončí nehodou. Vůbec není o čem, tohle je velmi nebezpečná věc a je jedno jestli je to Tesla nebo jiné auto.