Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Americké úřady zkoumají 280 tisíc Tesel Model 3 a Y kvůli ztrátě řízení

Marek Bednář
Diskuze (48)

Na základě 12 stížností majitelů vozů Tesla Model 3 a Y se rozbíhá vyšetřování, které může vést ke svolávací akci. Problémy se týkají posilovače řízení aut modelového roku 2023 a nejméně v jednom případě ústily v nehodu.

Americký Národní úřad pro bezpečnost silničního provozu (NHTSA, National Highway Traffic Safety Administration) se začali zabývat posilovačem řízení vozů Tesla Model 3 a Model Y, a to na základě dvanácti stížností spotřebitelů. Ti uváděli, že se dostali do nebezpečných situací kvůli závadě na posilovači; pět z nich říká, že nemohlo zatáčet vůbec, sedm muselo na zatáčení vynaložit výrazně větší sílu než běžně.

Podle agentury Reuters došlo nejméně v jednom případě i k nehodě, a to v květnu letošního roku. Řidič havarovaného Modelu 3 uvedl, že „řízení působilo zaseklé a vůz sjel z cesty a narazil do stromu“. Jiný řidič pouhé dva týdny starého Modelu Y v červnu opouštěl parkoviště a „najednou volant nezatáčel“.

Další stížnost uváděla, že v ani ne měsíc starém Modelu Y v dubnu „volant prudce zatočil doprava a vydal ránu“, načež displej zobrazil zprávu o závadě na posilovači řízení. Jiná zase, že se volant Modelu 3 náhodně přestává otáčet.

Vyšetřování se týká 280 tisíc zánovních modelů 3 a Y modelového roku 2023, který v USA začal v polovině kalendářního roku 2022. Zatím se nejedná o svolávací akci. Vyšetřování, které má odhalit problém a které se teprve rozbíhá, k ní ovšem může vést. To pokud NHTSA sezná, že problém může znamenat nadměrné bezpečnostní riziko pro řidiče dotčených aut či ostatní motoristy.

Selhal vám někdy za jízdy posilovač řízení?
  • Ano a ústilo to v nehodu
    0,9%
  • Ano, ale udržel/a jsem se na silnici
    17%
  • Ne
    77,6%
  • Nemám v autě posilovač řízení
    4,5%
Děkujeme za váš hlas.
Celkem hlasovalo 112 čtenářů.

Marek Bednář
Diskuze (48)

Doporučujeme

Avatar - Barry Lyndon
3. 8. 2023 16:47
Re: Vie niekto vysvetliť
V Tesle bych se navíc bál, že když hodně zaberu, tak volant odpadne :D
3. 8. 2023 15:26
Re: Anketa je o čem?
Za jízdy ano, ale já co si pamatuju (na tyhle auta jsem moc mladý, tak jsem jich moc nezažil) tak asi záleželo na stavu. Řídil jsem kdysi několikrát jednu Š105 a u ní se při zastaveném autě vážně takřka nedalo otočit volantem. Za jízdy to samozřejmě nebyl problém. V té době jsem měl Felicii taky bez posilovače a to bylo lepší, ale že bych s tím chtěl jezdit po městě, to opravdu ne. Samozřejmě pokud člověk jezdil od vesnice k vesnici s minimem manévrování tak to nebyl žádný problém.
Avatar - Roland Von Wagen
3. 8. 2023 15:23
Re: Re: Vie niekto vysvetliť
Ty budeš veselá kopa. V žádném přirovnání se ti nepitvám. Jen jsem po letech sedl na silničku a překvapilo mě, jak to jede a že jsem dojel i týpka na e-kole, tak jsem to sem napsal, že to jde a že s tím mám čerstvou zkušenost a pro jistotu jsem to i upřesnil. Omlouvám se, že jsem urazil tvůj jemnocit. Ale můžu tě ujistit, že už se to nestane.
Avatar - Barrichello
3. 8. 2023 11:15
Re: Anketa je o čem?
Tak to asi těžko, jak říkám, měl sem Smart bez posilovače a žádný problém sem s tím neměl. A to nejsem žádnej kulturista.
3. 8. 2023 11:08
Re: Re: Vie niekto vysvetliť
d) ale kdepak, přirovnal jsi to trefně a úplně přesně