Testy
Přihlásit pro přidání komentáře
del42sa
"A tady nastává paradox dnešní doby. Evropská emisní legislativa nám vnutila přeplňované litrové tříválce, protože mají být efektivnější a úspornější, ale jaká je realita? V nejnovější fabii je čtyřválec s DSG tabulkově lepším motorem než tříválec s DSG. Litrové trio slibuje kombinovanou spotřebu 5,7 l/100 km podle WLTP a emise CO2 od 129 g/km. Čtyřválec zaujme nižší tabulkovou spotřebou 5,5 l/100 km a emisemi CO2 od 125 g/km."
objem holt ničím nenahradíš, to jen ta debilní ecco lobby s podporou Bruselu si myslí opak a bohužel leadeři velkých automobilek ten trend polušně následují .... Výsledek je , že pak zákazník dostane "vlajkovou loď" s tříválcem ( Rafale, C5X, etc. )
objem holt ničím nenahradíš, to jen ta debilní ecco lobby s podporou Bruselu si myslí opak a bohužel leadeři velkých automobilek ten trend polušně následují .... Výsledek je , že pak zákazník dostane "vlajkovou loď" s tříválcem ( Rafale, C5X, etc. )
To co cituješ je nesmysl, evropská legislativa žádné tříválce nenutí, evropská legislativa nutí výrobce snižovat spotřebu/emise CO2. A někteří výrobci se to snaží splnit likvidací čtyřválců a nasazováním tříválců a nevšimli si, že to snižování počtu válců pod určitou mez nefunguje. Jak vidno nefunguje už v autě velikosti Fabie nemluvě o větších autech (Octavia, SUVčka), kde jízdní odpory přesahují určitou mez a je tam ze všech pohledů lepší čtyřválec včetně spotřeby. Totéž pak platí o dvě či tři patra výš, kde šestiválec má klidně lepší reálnou spotřebu než čtyřválec (viz třeba posedlost Mercedesu všude, včetně AMG narvat čtyřváleček a srovnávací testy s šestiválci je usvědčují z omylu, nejenže ty šestiválce lépe jezdí, protože mají nižší hmotnost vzhledem k absenci serepetiček v podobě elektromotorů a baterek, ale v reálu mají i lepší spotřebu).
Tak nejak, pokud si autor co clanku napise "Evropská emisní legislativa nám vnutila přeplňované litrové tříválce" tak bych rad videl, kterym narizenim se to stalo. Myslite, ze je autor schopen toto tvrzeni dolozit?
Nutno dodat, že 1.5TSI je motor laděný na spotřebu, vč. vypínání válců a tak... a výrobně bude jistě o dost dražší, než ten litr.
To sice možná jo, ale testovací kousek - Fabia za 703tis Kč je fakt úlet...
Fabu za 700 si může ikoupit jenom šílenec. Za 1,1 mega je 300 HP V6 :-)
No však právě tak to myslím - litrový motor možná nedává smysl co do spotřeby, ale je (relativně) levný a pro Fabii plně dostatečný.
1.5tsi dsg dostává Fabii mimo její cílovku.
1.5tsi dsg dostává Fabii mimo její cílovku.
Jo ten silnější litr dostatečný je. Naposled, co jsem to skladal jsem se ale stejně dostal přes 500tis Kč :-(
S tou cílovkou budeš mít zřejmě pravdu. A já zrovna vždycky měl rád tyhle nenápadný prcky s nějakou přidanou hodnotou. Něco, co snadno podceníš a pak se nestačíš divit. Jenže vybírat dneska, asi bych měl dost problém. Skuteční "brousci" s přídomkama RS, ST, GTi nebo OPC už prakticky vymizeli (zůstalo Polo GTI a i20N) a i těch "vlažných poklopů" moc není. Konkrétně jsem našel tyhle. Minimum 125 koní, od nejlevnějšího. Srovnáváním výbav jsem se nezabýval, většinou ty motory jsou v těch vyšších, i když třeba u Yarise můžeš ten motor mít i v "holátku".
Ford Fiesta (jen skladové vozy) 1.0T 125k 6MT Titanium - 470.900 Kč
ST Line - 495.900 Kč
Toyota Yaris 1.5 atmo 125k 6MT Executive - 480.000 Kč
GR Sport - 510.000 Kč
Renault Clio 1.4T 140k 6MT Techno - 488.000 Kč
R.S. Line - 533.000 Kč
Opel Corsa GS 1.2T 130k 8AT - 499.900 Kč
Škoda Fabia 1.5T 150k 7DSG Monte Carlo - 579.900 Kč
Peugeot 208 GT 1.2T 130k 8AT - 580.000 Kč
Suzuki Swift Sport 1.4T 130k 6MT - 581.900 Kč
Seat Ibiza FR 1.5T 150k 7AT - 614.900 Kč
Hyundai i20N (jen skladové vozy) 1.6T 204k 6MT N - 619.900 Kč
Premium - 699.900 Kč
VW Polo GTI 2.0T 207k 7AT - 797.900 Kč
Toyota GR Yaris 1.6T 260k 6MT 4WD - 999.900 Kč
Takže na dnešní dobu ta Fábka zas taková tragédie není....ale osobně bych zůstal u rozhodování uskromnit se s Cliem nebo se plácnout přes kapsu a skousnout vzhled i20N, který mi úplně nevoní.
Ford Fiesta (jen skladové vozy) 1.0T 125k 6MT Titanium - 470.900 Kč
ST Line - 495.900 Kč
Toyota Yaris 1.5 atmo 125k 6MT Executive - 480.000 Kč
GR Sport - 510.000 Kč
Renault Clio 1.4T 140k 6MT Techno - 488.000 Kč
R.S. Line - 533.000 Kč
Opel Corsa GS 1.2T 130k 8AT - 499.900 Kč
Škoda Fabia 1.5T 150k 7DSG Monte Carlo - 579.900 Kč
Peugeot 208 GT 1.2T 130k 8AT - 580.000 Kč
Suzuki Swift Sport 1.4T 130k 6MT - 581.900 Kč
Seat Ibiza FR 1.5T 150k 7AT - 614.900 Kč
Hyundai i20N (jen skladové vozy) 1.6T 204k 6MT N - 619.900 Kč
Premium - 699.900 Kč
VW Polo GTI 2.0T 207k 7AT - 797.900 Kč
Toyota GR Yaris 1.6T 260k 6MT 4WD - 999.900 Kč
Takže na dnešní dobu ta Fábka zas taková tragédie není....ale osobně bych zůstal u rozhodování uskromnit se s Cliem nebo se plácnout přes kapsu a skousnout vzhled i20N, který mi úplně nevoní.
Tak s Cliem budeš mít brzy rozhodování jednoduché - s 1.3 ho nekoupíš. Ale i20N asi nebude špatná.
Clio se dá sehnat a je pořad na prodej s 1,3 140k - dnes jsem byl v Renaultu.
Vzhled I20 asi nepřekousnu, je to moc rozsypaného čaje... I30 je někde jinde..
Synonymem malého auta pro radost z jízdy je prostě Swift Sport...
Vzhled I20 asi nepřekousnu, je to moc rozsypaného čaje... I30 je někde jinde..
Synonymem malého auta pro radost z jízdy je prostě Swift Sport...
Swift Sport byl... ale s tím mHEV trošku zešvihlil, nejsem si jistej že je to pořád to nejlepší... parametry nejsou nijak ohromující.
Mám ho rád a třeba těch čtvrt tuny rozdílu mezi původním SSS 1.4T a Fabií/Ibizou 1.5 TSI DSG je sakra znát. Navíc jak píšeš, 1.5 TSI není zrovna zábavnej motor. Ale....za tuhle cenu a s tím, že ztěžkl a zpomalil, už bych pro něj znovu nešel.
Osobně by mě dneska asi nejvíc lákalo něco takovýho
https://www.sportovnivozy.cz/…6-velke-mezirici
... a pak teda jako next step ta i20N se samosvorem a tak.
https://www.sportovnivozy.cz/…6-velke-mezirici
... a pak teda jako next step ta i20N se samosvorem a tak.
Hezké. Tehdy nové za 380t (třídvířko) včetně té bílé perleti. ;-) Nicméně tohle bych asi řešil, kdybych ještě něco takového neměl a chtěl si relativně lacino pořídit nějakou spolehlivou ojetinu s trochou radosti navíc. V mém případě bych po 4 letech obvykle začínal mít roupy a začal se zkoušením možných nástupců. Ale nezačnu. Buď mi ta auta z výše uvedeného seznamu nedávají jako nástupce vůbec smysl (budu doplácet za něco co je pro mě horší ?) nebo se mi i při uznání jejich kvalit zrovna moc nepozdávají a nebo jejich cena atakuje něco pro mě zajímavějšího.
Do i20 jsem si sednul a věděl jsem že toto opravdu ne, a zadní část karoserie taky nic co by mě chytalo za srdce.
To asi jo, jenže ta 1.5TSI se na to zrovna úplně nehodí... to je spíš rychlej motor než zábavnej. Ještě k tomu povinně s DSG (ve Fabii). Jako dobře, chápu že někdo se chce jen vozit a nechce řadit, třeba ve městě... ale nějak si neumím představit zadání, aby mi z toho vypadla Fabka za 700 :-)
i20N bych skousnul, možná bych zvážil - pro sebe netradičně - nějakou nenápadnou barvu... ten zadek je trošku origami a třeba v té šedivé je to lepší. Ale i ta jejich modrá je ok.
i20N bych skousnul, možná bych zvážil - pro sebe netradičně - nějakou nenápadnou barvu... ten zadek je trošku origami a třeba v té šedivé je to lepší. Ale i ta jejich modrá je ok.
Zábavná 1.5TSI rozhodně není, pomalá také ne, ale z Woodyho seznamu sice neznám tato auto v konkrétních motorizacích, ale některé motory ano či auta ano a zábavným bych nazval klidně 1.0 Ecoboost. Jak to jede ve Fiestě netuším, ale ve Fokusu HB to bylo velmi fajn svezení a rozhodně se to tvářilo, že je to charakternější, než to TSI (opět ale znám z jiných aut, než je Fabie).
Jj, i20N je dizajnovo ťažšia na strávenie. Ak už, tak určite nie v promo modrej, tam to kričí až moc, skôr nejakú tmavú. Alebo proste trochu priplatiť za hoci aj slabšiu i30N (184 kW), za veľmi blízke peniaze (ak sa teda ešte predáva).
Vidím to (opäť raz) rovnako ako Ty. Tieto "teplejšie" :D hatche sú sympatické a Fabia 1,5TSI medzi nimi cenovo nevytŕča. Ale ako sám píšeš, pri cielení na zábavu oproti len o chlp drahšiemu Hyundaiu nemá šancu a ak mi o čo najlepšiu dynamiku nejde, Clio 1,33T spraví rovnakú službu za podstatne menšie peniaze.
Ako osobne sa mi nová Fabia veľmi páči, v dobrej farbe a kolesami je to dospelo pôsobiaci subkompakt, atakujúci nižšiu strednú a so štvorvalcom a 150k koňmi dnes zriedkavosť. Len problém nastane, keď si uvedomíš, že za tú istú cenu môžeš mať rovno tp nižšiu strednú s podobným či vyšším výkonom, typicky Ceed či i30 so 160k benzínom. A Fabia ani nebojuje zbraňami Fiatu 500, t.j. hrá na city cez roztomilosť v štýle: je to zlaté, kašľať na cenu, ale naopak zdôrazňuje tú praktickú stránku. A to už chce veľmi veľké sympatie ku Škode uprednostniť menšie auto pred dospelejším a väčším. Ale ani nemusíme chodiť k iným značkám, stačí si porovnať Fabiu a Scalu, Scala je predsalen väčšie a priestrannejšie auto za v podstate rovnakú cenu (zohľadňujúc fakt, že s 1,5TSI ponúka manuál). Mám poznatky, že viacerí ľudia išli do salónu pozrieť Fabiu a odišli so Scalou.
Ako osobne sa mi nová Fabia veľmi páči, v dobrej farbe a kolesami je to dospelo pôsobiaci subkompakt, atakujúci nižšiu strednú a so štvorvalcom a 150k koňmi dnes zriedkavosť. Len problém nastane, keď si uvedomíš, že za tú istú cenu môžeš mať rovno tp nižšiu strednú s podobným či vyšším výkonom, typicky Ceed či i30 so 160k benzínom. A Fabia ani nebojuje zbraňami Fiatu 500, t.j. hrá na city cez roztomilosť v štýle: je to zlaté, kašľať na cenu, ale naopak zdôrazňuje tú praktickú stránku. A to už chce veľmi veľké sympatie ku Škode uprednostniť menšie auto pred dospelejším a väčším. Ale ani nemusíme chodiť k iným značkám, stačí si porovnať Fabiu a Scalu, Scala je predsalen väčšie a priestrannejšie auto za v podstate rovnakú cenu (zohľadňujúc fakt, že s 1,5TSI ponúka manuál). Mám poznatky, že viacerí ľudia išli do salónu pozrieť Fabiu a odišli so Scalou.
Honza F
Ten motor je opravdu skvělý, hádal bych mu i větší výkon něž 150 koní. Mám ho v novém Leonu ST s manuálem a jede to fakt pěkně. 700 za Fabku je brutál, i když Leon za 760 tis. také není žádná láce, ale je to mnohem větší a univerzálnější auto.
Však můžete mít Fabii s tímto motorem ve výbavě Style za cenu okolo 540 tisíc Kč, nad novinářskou konfigurací bych se nepozastavoval. ;-)
Avantime
Stretol som sa už s dvoma Fabiami súčasnej generácie, ktoré mali najazdené 35- a 50-tisíc kilometrov a bol som dosť nemilo prekvapený ako boli rozvŕzgané. Neviem, či sa nejak šetrilo na pevnosti skeletu alebo to bolo len plastmi v interiéri, ale teda mal som z tých áut pocit, že sú tak na úrovni Dacie. Potom je ozaj otázne, či má zmysel si Fabiu vyšperkovať vyššou výbavou a slušným štvorvalcom za veľké peniaze keď to aj tak bohvie ako dlho vydrží. Z tohto pohľadu mi 20-ročná Fabia príde, že bola fakt kvalitne postavené auto.
Tak ono ta 20-letá Fabie měla měkčenou palubovku (pro vyšší výbavy), textilní výplně dveří atd. Na tehdejší dobu velmi kvalitní interiér. Dnes je všude levný tvrdý recyklovaný plast, šetří se na všem.
Problém s vrzajícími plasty má i současná generace Pola. Když jsem se koukal po ojetině, tak si majitel 4 roky starého kusu stěžoval na vrzání. Myslel jsem, že u VW bude kvalita taky lepší. Ale těžko soudit, je to asi kus od kusu.
PowerHouse
V článku se píše, že EU nám vnutila vyšší spotřebu a vyšší CO2.
Zdůvodňuje se to tím, že čtyřválec 1,5 má nižší spotřebu než tříválec.
Nebylo to tím, že tříválce jsou výrobně levnější?
Takže od politických odborníků čekám --- .
EU nám vyšší CO2 nevnutila.
Zdůvodňuje se to tím, že čtyřválec 1,5 má nižší spotřebu než tříválec.
Nebylo to tím, že tříválce jsou výrobně levnější?
Takže od politických odborníků čekám --- .
EU nám vyšší CO2 nevnutila.
Ano, levnější jsou, to je bez debat.
Ale druhou věcí je, že EU počítá pokuty za CO2 dle nerealistické zastaralé metodiky NEDC. Ta zvýhodňovala menší motory (kromě toho třeba diesely, automatické převodovky atd).
A tak, ačkoliv v prospektu má 1.0 TSI vyšší emise CO2 než 1.5 TSI dle nové metodiky WLTP, tak EU započítá naopak to, že dle NEDC má 1.0 TSI nižší emise.
Ale druhou věcí je, že EU počítá pokuty za CO2 dle nerealistické zastaralé metodiky NEDC. Ta zvýhodňovala menší motory (kromě toho třeba diesely, automatické převodovky atd).
A tak, ačkoliv v prospektu má 1.0 TSI vyšší emise CO2 než 1.5 TSI dle nové metodiky WLTP, tak EU započítá naopak to, že dle NEDC má 1.0 TSI nižší emise.
Jsi si jistý? Já měl za to, že se to už počítá podle WLTP. I bych si tipnul, že nová auta už se podle NEDC vůbec netestují / nehomologují.
Ano, testují se jen dle WLTP a pak se dělá supersložitý přepočet na NEDC, který se jmenuje CO2MPAS a který bere v úvahu 66 parametrů auta včetně například zdvihového objemu. Abraka dabra ... a 1.0 TSI má rázem nižší emise CO2 než 1.5 TSI , ačkoliv mu byly naměřeny vyšší.
Tycoon
Pamatuju si, jak jsem v nějakém inzertním katalogu z roku cca 2003 viděl Fabii za 700 tisíc.
Myslím si, že to byl sedan, motor 1.9 TDI, výbava Elegance. Základní cenovka byla 530 tisíc a k tomu dlouhý seznam příplatkové výbavy.
Z tohoto pohledu není cena současné Fabie zase tak extrémně vysoká. Tehdejších 700 tisíc bylo hodně nejen z hlediska průměrné mzdy v ČR v roce 2003, ale i ve srovnání s jinými auty. Za levnější peníze se dal koupit i VW Passat, tehdy začínal někde těsně nad 600 tisíci.
Myslím si, že to byl sedan, motor 1.9 TDI, výbava Elegance. Základní cenovka byla 530 tisíc a k tomu dlouhý seznam příplatkové výbavy.
Z tohoto pohledu není cena současné Fabie zase tak extrémně vysoká. Tehdejších 700 tisíc bylo hodně nejen z hlediska průměrné mzdy v ČR v roce 2003, ale i ve srovnání s jinými auty. Za levnější peníze se dal koupit i VW Passat, tehdy začínal někde těsně nad 600 tisíci.
No je fakt, že auta v té době byla také drahá. Já měl Fabii Combi 1.9TDI Elegance se sportovním interiérem, vše v el. + šíbr, xenony, 15" Alu atd s původní cenou 589tis Kč z roku 2005 ;-) Nicméně jsem ji koupil z fabriky jako půlroční po drobné havárii (nárazník, světlo, blatník) za 430tis :yes:
Jo, po faceliftu v roce 2004 Škodovka poměrně výrazně zlevnila, takže auta v "plné palbě" byla pod 600 tisíci.
Jenik3
Řečnická otázka: jaká je cílová skupina zákazníků pro tuto Fabii, za 700k?
Bobinnn
Info pro p.Volšického, ktery by se mel mozna kouknout aspon do konfiguratoru, kdyz pise clanek o aute.
Padla pod volantem jsou standard. Prvni vyrobene kusy je nemely a volant s padly byl za priplatek. To uz neplati. Ve vasem testovanem voze padla nejsou budto z duvodu, ze mate prave jeden z prvnich kusu anebo kvuli polozce Travel Assist z doplnkove vybavy. Ted uz je to opet cele prekopane a padla v aute nebudete mit kvuli polozce z doplnkove vybavy - Asistovana jizda 1.5+ 😉 Ale proc volant nema padla, kdyz si navolite asistovanou jizdu, to fakt netusim. :)
Padla pod volantem jsou standard. Prvni vyrobene kusy je nemely a volant s padly byl za priplatek. To uz neplati. Ve vasem testovanem voze padla nejsou budto z duvodu, ze mate prave jeden z prvnich kusu anebo kvuli polozce Travel Assist z doplnkove vybavy. Ted uz je to opet cele prekopane a padla v aute nebudete mit kvuli polozce z doplnkove vybavy - Asistovana jizda 1.5+ 😉 Ale proc volant nema padla, kdyz si navolite asistovanou jizdu, to fakt netusim. :)
Na druhou stranu kdo se v tom má vyznat...
No 5 kliků v konfigurátoru by redaktor webu o autech mohl zvládnout a tam by se dozvěděl, že už ve výbavě Style za 540 tis. je v základu "Multifunkční kožený vyhřívaný volant s pádly pro DSG".
Evidentně to není tak jednoduché, viz výše: "ted uz je to opet cele prekopane a padla v aute nebudete mit kvuli polozce z doplnkove vybavy - Asistovana jizda 1.5+ "
Takže k tomu aby ještě proklikal celou příplatkovou výbavu, jestli náhodou některá pádla neodebere. Jak říkám, prase aby se v tom vyznalo...
Takže k tomu aby ještě proklikal celou příplatkovou výbavu, jestli náhodou některá pádla neodebere. Jak říkám, prase aby se v tom vyznalo...
Bobinnn
Příspěvek podléhá schvalování.
×
Sdílení komentáře
×
https://www.auta.cz/…-cr-za-rok-2022/
Za první pololetí je tam trošku propad... u té i30
https://www.csaka.cz/…-auta-v-cr-2023/
Cena strašlivá, to souhlas... ale kupodivu se to pořád prodává.
Ta základní MPI je prostě pro někoho, kdo nevystrčí čumák z města.
Za mě když Fabii, tak ten silnější litr Style za 460, to může být těch tvých 18t€.
Ten tržní podíl tak různě kolísá, 2020 byl 36% a za 1-7 dokonce 38,5%... podíl 35% je nadstandard a dá se na jeho základě říct, že se Škodovce doma relativně vůči konkurenci daří spíš dobře, ale jestli to znamená že ceny jsou nastaveny velmi dobře... to bych byl asi opatrný dělat takové závěry (jsou tu odložené dodávky z důvodu nedostatku komponent apod.)
Nevím kdy jsi naposledy poptával Škodovku, moje zkušenosti z posledních let jsou takové, že slevy spíš nic moc (ve srovnání s Opelem, VW atd.).
Chápu, že část národa bude nadávat a tvrdit, že ceny škodovek jsou přestřelené, ale to není měřítko, měřítko je ta schopnost prodávat při současném zisku. Automobilový trh je vysoce konkurenční a každý může kdykoliv zvolit jinou, levnější značku. Kvůli tomu, že nemám na nové Lambo bych si mohl také zanadávat (na Lamborghini), ale stejně by to nic nezměnilo na skutečnosti, že mají nastavené správně ceny, protože prodávají na svou kategorii produktů skvěle a ještě u toho skvěle vydělávají a ani italská vláda ani EU nenařídí Lamborghini aby snížili ceny abych já nenadával a mohl si koupit Lambo.
Světové prodeje žádná velká hitparáda nejsou, z plánů na prodej 2M aut za rok nezbylo nic a návrat na 1M by se považoval za úspěch.
Ani ty evropské nejsou žádná velká sláva, na Octavii někde na hraně #5 a Fabii na hraně #10 se taky už jen vzpomíná... i když celková čísla značky asi nejsou nejhorší.
46t aut v ČR za 7 měsíců vypadá ok, to nic proti, oproti loňským 35. 2021 to ale bylo taky 46t, takže... zvedly se letos prodeje po špatném roku, nebo se jen dodala auta objednaná před nějakou dobou a měli bychom 2022 a 2023 průměrovat, protože ta statistika ukazuje registrace a ne prodeje?
No nic... já neříkám že to Škodovka dělá blbě, jenom říkám, že v číslech ten důkaz nevidím.
Evropské prodeje jsou asi takové, že Škoda letos prodala 341 tis. aut, Citroen, 197, Fiat 201, Opel 243, Kia 305, Hyundai 271 a na dostřel jsou Renault 352 a Peugeot 358 tis. Takže žádná sláva to není, ale vzhledem ke konkurenci (porovnávat čísla s plány před krizí nemá vůbec smysl, všem spadly prodeje) to je podle mě dost slušný výsledek.
PS: Můžu se zeptat, odkud bereš ty evropské prodeje? Funguje ještě nějaká stránka, kde se to dá rozumně najít? Carsalesbase je už jen placená, focus2move občas něco (s tím, že detailní údaje jen pro platící přihlášené), bestsellingcarsblog nebo jak to je dtto... JATO má prvních pár...