Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Škoda Fabia Monte Carlo 1.5 TSI DSG – Stylovka se silným srdcem

76 komentářů

Valvetro
700 tisíc za Fábii, to je slušný mazec. Budeme se asi všichni divit, že jedno z nejprodávanějších aut už dnes není skoro vidět a nejspíš hlavouni přijdou s názorem, že o takové auto není zájem. Není divu, když za podobnou cenu může mít člověk třeba I30N...
Avatar - Emel
Emel
Definuj "už dnes není skoro vidět". Fabia je druhé nejprodávanější auto u nás po Octavii, s komfortním náskokem právě na tu i30
https://www.auta.cz/…-cr-za-rok-2022/
Za první pololetí je tam trošku propad... u té i30
https://www.csaka.cz/…-auta-v-cr-2023/
Cena strašlivá, to souhlas... ale kupodivu se to pořád prodává.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Prodává se to protože firmy to promítnou do nákladů.
Avatar - zaplosak
zaplosak
A ještě si můžeš zaplatit 8 litrů za pětiletou záruku - to nechceš... :-)
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Ved v cene fabie je uz scala.... rozdiel minimalny ak zvazine rovnaku motorizaciu ( a odmyslime si to 59kw atmo vo fabii v cene od ) ... predajca ma u nas fabiu za 18 a scalu za 19 ( tie iste motory 1,0tsi 85kw s 6M ) ... ja u nas scalu uz vidim castejsie ako novu fabiu ... sam uz tiez rozmyslam o scale a fabiu som uz rovno zavrhol... nedava mi ziadny zmysel ked rube cenou uz kdesi v hladinach ceedu i30 ci scaly.... predosla fabia mi naopak davala velky zmysel ( aj ako kombik )... cenou proste este bola obhajitelna ako dostupne male auto... a dakujem tu novu litrovu 59kw fabiu za 16 litrov fakt nechcem... v tychto cenach kupovat takyto chcipak ... tak to potom uz aj radsej jazdeneho 5rocneho t crossa v podobnej cenovke
Avatar - Emel
Emel
Scala není lepší auto, je jenom o kousek větší.
Ta základní MPI je prostě pro někoho, kdo nevystrčí čumák z města.
Za mě když Fabii, tak ten silnější litr Style za 460, to může být těch tvých 18t€.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Scala lepší než Fabia rozhodně je. Pořád je to auto o třídu či půl třídy výš.
Avatar - Emel
Emel
Technikou ne, jen rozměry.
jhamil
Místo nové Fabie koupit 5let starý T-Cross? No tak to si teda moc nepomůžeš. T-cross je fakt malý jen má vyšší světlou výšku. Na mě působí jako něco na chůdách.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Není vidět? :D
jhamil
No donedávna opravdu moc k vidění nebyla. Až v tomto roce ji potkávám víc i v našich končinách. Zlínský kraj - okolí Valašské Klobouky. Při té ceně se tomu ani není moc divit. Lidi už zabrousí i k jiným značkám. Za volantem vidím lidi v důchodovém věku.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Zabrousí kam? Zdražuje se všude a mnoho malých aut nenabídne všestrannost Fabie.
jhamil
Třeba i30 nebo ceed. Kolegyně z práce loni kupovali i30 v kombíku. To jsi dokonce o třídu výš. To že se zdražuje máš bohužel pravdu.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
To jsou sice takoví poslední mohykáni rozumně naceněného C segmentu, ale i30 kombi je už dost odlišné auto než Fabia.
Gvick2
No podle prodejů je Fabka druhé nejprodávanější auto v ČR hned za Octavií. A podíl firemních aut je u Škodárny 86%, u Fabky to bude o něco méně, ale i přesto musí být velké umění jí "nevidět", i s ohledem na skutečnost, že firemní auta jezdí daleko více než soukromá. A k jiným značkám lidé "brousí" čím dál tím méně, protože podíl Škodovky na trhu je aktuálně 35,5%, vloni byl 32,75%.
Avatar - Emel
Emel
Na druhou stranu, roční prodeje jsou jen malá část vozového parku... a jsou lokality, kde je ten podíl nových aut ještě menší, takže klidně může trvat, než ty prodeje nových Fabií probublají do místní silniční reality.
Gvick2
No ale to platí pro jakýkoliv nový model jakékoliv značky. Jestliže někdo tvrdí, že nové Fabie jsou drahé a proto je nevidí na silnici, tak je to nonsense, prodeje mluví zcela opačně (přičemž nevěřím, že majitelé nových Fabii je schovávají doma ve stodole a nevyjedou s nimi na silnice aby je nikdo neviděl) a rostoucí tržní podíl Škodovky také, ceny jsou sice vysoké, ale u všech automobilek a ceny Škodovky jsou vzhledem poptávce nastaveny evidentně velmi dobře (tržní podíl roste).
Avatar - Emel
Emel
Jj, jasně, platí to pro každý nový model.
Ten tržní podíl tak různě kolísá, 2020 byl 36% a za 1-7 dokonce 38,5%... podíl 35% je nadstandard a dá se na jeho základě říct, že se Škodovce doma relativně vůči konkurenci daří spíš dobře, ale jestli to znamená že ceny jsou nastaveny velmi dobře... to bych byl asi opatrný dělat takové závěry (jsou tu odložené dodávky z důvodu nedostatku komponent apod.)
kozakm
Škoda má zdaleka největší podíl firemních zákazníků, kteří berou auta za dost jiné ceny. Taky umí dát i soukromníkovi slušnou slevu. I proto ten podíl a proto nemá moc cenu na jeho základě hodnotit ceníkové ceny škodovek.
Avatar - Emel
Emel
Jak zdaleka největší podíl firemních zákazníků? Letos má 86 což je dost... VW má 90 a všechny prémiovky nad 90% "firemních" zákazníků (v tom jsou i leasingovky atd.... vůbec je to statistika dost o ničem).
Nevím kdy jsi naposledy poptával Škodovku, moje zkušenosti z posledních let jsou takové, že slevy spíš nic moc (ve srovnání s Opelem, VW atd.).
Gvick2
Jak jinak poznat, jestli jsou ceny dobře nastavené než, že dobře prodávám a současně vydělávám (zisk za první pol. měli 0,9 mld eur)?
Chápu, že část národa bude nadávat a tvrdit, že ceny škodovek jsou přestřelené, ale to není měřítko, měřítko je ta schopnost prodávat při současném zisku. Automobilový trh je vysoce konkurenční a každý může kdykoliv zvolit jinou, levnější značku. Kvůli tomu, že nemám na nové Lambo bych si mohl také zanadávat (na Lamborghini), ale stejně by to nic nezměnilo na skutečnosti, že mají nastavené správně ceny, protože prodávají na svou kategorii produktů skvěle a ještě u toho skvěle vydělávají a ani italská vláda ani EU nenařídí Lamborghini aby snížili ceny abych já nenadával a mohl si koupit Lambo.
Avatar - Emel
Emel
To ale mícháš zisk celosvětový a prodeje české...
Světové prodeje žádná velká hitparáda nejsou, z plánů na prodej 2M aut za rok nezbylo nic a návrat na 1M by se považoval za úspěch.
Ani ty evropské nejsou žádná velká sláva, na Octavii někde na hraně #5 a Fabii na hraně #10 se taky už jen vzpomíná... i když celková čísla značky asi nejsou nejhorší.
46t aut v ČR za 7 měsíců vypadá ok, to nic proti, oproti loňským 35. 2021 to ale bylo taky 46t, takže... zvedly se letos prodeje po špatném roku, nebo se jen dodala auta objednaná před nějakou dobou a měli bychom 2022 a 2023 průměrovat, protože ta statistika ukazuje registrace a ne prodeje?
No nic... já neříkám že to Škodovka dělá blbě, jenom říkám, že v číslech ten důkaz nevidím.
Gvick2
No on exaktní zisk z českých prodejů nikdo nezná a ani nejspíš Škodovka. Ale když se podívám do britského, německého nebo švýcarského ceníku, tak ceny mají všude velmi podobné (po korekci o místní daně je cena v ČR vždy mírně vyšší což je logické vzhledem k dominanci na domácím trhu), takže marži z jednoho prodaného kusu mají velmi podobnou v ČR stejně jako třeba v Německu (nebo nepatrně vyšší, protože třeba přepravní náklady mají zde o něco nižší).
Evropské prodeje jsou asi takové, že Škoda letos prodala 341 tis. aut, Citroen, 197, Fiat 201, Opel 243, Kia 305, Hyundai 271 a na dostřel jsou Renault 352 a Peugeot 358 tis. Takže žádná sláva to není, ale vzhledem ke konkurenci (porovnávat čísla s plány před krizí nemá vůbec smysl, všem spadly prodeje) to je podle mě dost slušný výsledek.
Avatar - Emel
Emel
Ale jo, píšu, že celková čísla v Evropě jsou ok, asi se víc rozložily prodeje na klasiku a SUV a tak Octavia propadla, ale Škodovka jako taková se drží... opět s tou pochybností, jestli to náhodou nejsou auta, která se loni nepodařilo vyrobit a dodat.

PS: Můžu se zeptat, odkud bereš ty evropské prodeje? Funguje ještě nějaká stránka, kde se to dá rozumně najít? Carsalesbase je už jen placená, focus2move občas něco (s tím, že detailní údaje jen pro platící přihlášené), bestsellingcarsblog nebo jak to je dtto... JATO má prvních pár...
kozakm
Vyvozujeme závěry z ceníkové ceny, ale za tu Škoda prodá jen 14 % aut. Z toho lze když už něco, tak spíš usoudit, že kdyby prodávala levněji, že její auta jsou opravdu drahá, jinak by byl podíl soukromníků vyšší. Jasně, pak bychom asi narazili na výrobní kapacity...
Gvick2
Zkus vymyslet jediný smysluplný důvod, proč by měla Škodovka prodávat levněji aby navýšila podíl u soukromníků v ČR. Každá automobilka (Renault ve Francii, VW v Německu, Hyundai v Koreji, GM nebo Ford v USA, Fiat v Itálii) se na domácím trhu snaží především dominovat u korporátní klientely a také se jí to většinou daří. To zaměření na korporát je logické, protože korporát kupuje lépe vybavená, výkonnější a tudíž dražší auta a kupuje daleko víc aut než se kupuje na rodné číslo. Navíc korporát je daleko perspektivnější i z pohledu dalších nákupů, když se firmě daří, tak obmění park za 3-5 let, ten kdo kupuje na občanku je většinou ekonomicky nepříliš perspektivní (často třeba důchodce, který si kupuje poslední auto na dožití, ročně najede kolem komína 5-10tkm a auto drží 15 let, to je zajímavá klientela pro ty značky, které se neprosadí v korporátu). Přitom je potřeba vzít v potaz, že přes IČ zdaleka nenakupují jen skutečně velké korporace, ale tisíce malých firem a statisíce OSVČ, takže ta auta reálně slouží z velké části fyzickým osobám pro jejich osobní potřeby.
kozakm
Ty to pořád nechápeš. Tady v diskusi hodnotíme cenu škodovek podle ceníku pro soukromníka, proto je třeba brát počty prodaných kusů soukromníkům. Firemní klientela nás tady nemusí zajímat, protože neznáme firemní ceny.
jhamil
Tady je o tom probublávání. Auto bude v prodeji na podzim 2 roky. Škodovka pak neměla čipy a bůhvíco ještě. Loni v srpnu byly čekací doby 1 rok, dokonce Samohýl Zlín roky 2 :-). V srpnu 2022 a lednu 2023 se zdražovalo. Jinak u dealera byla loni Fabia Style 1,0 59 kW za cca 445 000 ihned o odběru, což jsem s díky odmítnul. Myslel jsem, že to koupí jen blázen s tímto motorem. No asi za měsíc tam už nebyla.
Avatar - praptak
praptak
Předpokládám, že jste Fabii s motorem 1,0 MPI ani nezkoušel. Doporučuji zdejší test Fabie s tímto motorem.
jhamil
Ne nezkoušel, cena cca 445 000 byla pro mě dost přes limit. Příplatková výbava samozřejmě velká.
Avatar - Tycoon
Tycoon
Proč by to měl zkoušet? V obchodě si taky nebudete zkoušet oblečení ve velikosti S, když máte 2 metry a 100 kg.
Avatar - del42sa
del42sa
"A tady nastává paradox dnešní doby. Evropská emisní legislativa nám vnutila přeplňované litrové tříválce, protože mají být efektivnější a úspornější, ale jaká je realita? V nejnovější fabii je čtyřválec s DSG tabulkově lepším motorem než tříválec s DSG. Litrové trio slibuje kombinovanou spotřebu 5,7 l/100 km podle WLTP a emise CO2 od 129 g/km. Čtyřválec zaujme nižší tabulkovou spotřebou 5,5 l/100 km a emisemi CO2 od 125 g/km."

objem holt ničím nenahradíš, to jen ta debilní ecco lobby s podporou Bruselu si myslí opak a bohužel leadeři velkých automobilek ten trend polušně následují .... Výsledek je , že pak zákazník dostane "vlajkovou loď" s tříválcem ( Rafale, C5X, etc. )
Avatar - Ham.
Ham.
To co cituješ je nesmysl, evropská legislativa žádné tříválce nenutí, evropská legislativa nutí výrobce snižovat spotřebu/emise CO2. A někteří výrobci se to snaží splnit likvidací čtyřválců a nasazováním tříválců a nevšimli si, že to snižování počtu válců pod určitou mez nefunguje. Jak vidno nefunguje už v autě velikosti Fabie nemluvě o větších autech (Octavia, SUVčka), kde jízdní odpory přesahují určitou mez a je tam ze všech pohledů lepší čtyřválec včetně spotřeby. Totéž pak platí o dvě či tři patra výš, kde šestiválec má klidně lepší reálnou spotřebu než čtyřválec (viz třeba posedlost Mercedesu všude, včetně AMG narvat čtyřváleček a srovnávací testy s šestiválci je usvědčují z omylu, nejenže ty šestiválce lépe jezdí, protože mají nižší hmotnost vzhledem k absenci serepetiček v podobě elektromotorů a baterek, ale v reálu mají i lepší spotřebu).
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Tak nejak, pokud si autor co clanku napise "Evropská emisní legislativa nám vnutila přeplňované litrové tříválce" tak bych rad videl, kterym narizenim se to stalo. Myslite, ze je autor schopen toto tvrzeni dolozit?
Avatar - Emel
Emel
Nutno dodat, že 1.5TSI je motor laděný na spotřebu, vč. vypínání válců a tak... a výrobně bude jistě o dost dražší, než ten litr.
ericn
To sice možná jo, ale testovací kousek - Fabia za 703tis Kč je fakt úlet...
Avatar - Barrichello
Barrichello
Fabu za 700 si může ikoupit jenom šílenec. Za 1,1 mega je 300 HP V6 :-)
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
To je 400k rozdíl...
Avatar - Emel
Emel
No však právě tak to myslím - litrový motor možná nedává smysl co do spotřeby, ale je (relativně) levný a pro Fabii plně dostatečný.
1.5tsi dsg dostává Fabii mimo její cílovku.
ericn
Jo ten silnější litr dostatečný je. Naposled, co jsem to skladal jsem se ale stejně dostal přes 500tis Kč :-(
Avatar - woody-alien
woody-alien
S tou cílovkou budeš mít zřejmě pravdu. A já zrovna vždycky měl rád tyhle nenápadný prcky s nějakou přidanou hodnotou. Něco, co snadno podceníš a pak se nestačíš divit. Jenže vybírat dneska, asi bych měl dost problém. Skuteční "brousci" s přídomkama RS, ST, GTi nebo OPC už prakticky vymizeli (zůstalo Polo GTI a i20N) a i těch "vlažných poklopů" moc není. Konkrétně jsem našel tyhle. Minimum 125 koní, od nejlevnějšího. Srovnáváním výbav jsem se nezabýval, většinou ty motory jsou v těch vyšších, i když třeba u Yarise můžeš ten motor mít i v "holátku".

Ford Fiesta (jen skladové vozy) 1.0T 125k 6MT Titanium - 470.900 Kč
ST Line - 495.900 Kč
Toyota Yaris 1.5 atmo 125k 6MT Executive - 480.000 Kč
GR Sport - 510.000 Kč
Renault Clio 1.4T 140k 6MT Techno - 488.000 Kč
R.S. Line - 533.000 Kč
Opel Corsa GS 1.2T 130k 8AT - 499.900 Kč
Škoda Fabia 1.5T 150k 7DSG Monte Carlo - 579.900 Kč
Peugeot 208 GT 1.2T 130k 8AT - 580.000 Kč
Suzuki Swift Sport 1.4T 130k 6MT - 581.900 Kč
Seat Ibiza FR 1.5T 150k 7AT - 614.900 Kč
Hyundai i20N (jen skladové vozy) 1.6T 204k 6MT N - 619.900 Kč
Premium - 699.900 Kč
VW Polo GTI 2.0T 207k 7AT - 797.900 Kč
Toyota GR Yaris 1.6T 260k 6MT 4WD - 999.900 Kč

Takže na dnešní dobu ta Fábka zas taková tragédie není....ale osobně bych zůstal u rozhodování uskromnit se s Cliem nebo se plácnout přes kapsu a skousnout vzhled i20N, který mi úplně nevoní.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Tak s Cliem budeš mít brzy rozhodování jednoduché - s 1.3 ho nekoupíš. Ale i20N asi nebude špatná.
wit torio
Clio se dá sehnat a je pořad na prodej s 1,3 140k - dnes jsem byl v Renaultu.
Vzhled I20 asi nepřekousnu, je to moc rozsypaného čaje... I30 je někde jinde..
Synonymem malého auta pro radost z jízdy je prostě Swift Sport...
Avatar - Emel
Emel
Swift Sport byl... ale s tím mHEV trošku zešvihlil, nejsem si jistej že je to pořád to nejlepší... parametry nejsou nijak ohromující.
Avatar - woody-alien
woody-alien
Mám ho rád a třeba těch čtvrt tuny rozdílu mezi původním SSS 1.4T a Fabií/Ibizou 1.5 TSI DSG je sakra znát. Navíc jak píšeš, 1.5 TSI není zrovna zábavnej motor. Ale....za tuhle cenu a s tím, že ztěžkl a zpomalil, už bych pro něj znovu nešel.
Avatar - Emel
Emel
Osobně by mě dneska asi nejvíc lákalo něco takovýho
https://www.sportovnivozy.cz/…6-velke-mezirici
... a pak teda jako next step ta i20N se samosvorem a tak.
Avatar - woody-alien
woody-alien
Hezké. Tehdy nové za 380t (třídvířko) včetně té bílé perleti. ;-) Nicméně tohle bych asi řešil, kdybych ještě něco takového neměl a chtěl si relativně lacino pořídit nějakou spolehlivou ojetinu s trochou radosti navíc. V mém případě bych po 4 letech obvykle začínal mít roupy a začal se zkoušením možných nástupců. Ale nezačnu. Buď mi ta auta z výše uvedeného seznamu nedávají jako nástupce vůbec smysl (budu doplácet za něco co je pro mě horší ?) nebo se mi i při uznání jejich kvalit zrovna moc nepozdávají a nebo jejich cena atakuje něco pro mě zajímavějšího.
Avatar - Emel
Emel
To není moc velký propad hodnoty, co? :-)
Pořád se kolem mě vynořují GR-86 na prodej... :-)
jhamil
Do i20 jsem si sednul a věděl jsem že toto opravdu ne, a zadní část karoserie taky nic co by mě chytalo za srdce.
Avatar - Emel
Emel
To asi jo, jenže ta 1.5TSI se na to zrovna úplně nehodí... to je spíš rychlej motor než zábavnej. Ještě k tomu povinně s DSG (ve Fabii). Jako dobře, chápu že někdo se chce jen vozit a nechce řadit, třeba ve městě... ale nějak si neumím představit zadání, aby mi z toho vypadla Fabka za 700 :-)
i20N bych skousnul, možná bych zvážil - pro sebe netradičně - nějakou nenápadnou barvu... ten zadek je trošku origami a třeba v té šedivé je to lepší. Ale i ta jejich modrá je ok.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Zábavná 1.5TSI rozhodně není, pomalá také ne, ale z Woodyho seznamu sice neznám tato auto v konkrétních motorizacích, ale některé motory ano či auta ano a zábavným bych nazval klidně 1.0 Ecoboost. Jak to jede ve Fiestě netuším, ale ve Fokusu HB to bylo velmi fajn svezení a rozhodně se to tvářilo, že je to charakternější, než to TSI (opět ale znám z jiných aut, než je Fabie).
Avatar - iudex
iudex
Jj, i20N je dizajnovo ťažšia na strávenie. Ak už, tak určite nie v promo modrej, tam to kričí až moc, skôr nejakú tmavú. Alebo proste trochu priplatiť za hoci aj slabšiu i30N (184 kW), za veľmi blízke peniaze (ak sa teda ešte predáva).
Avatar - iudex
iudex
Vidím to (opäť raz) rovnako ako Ty. Tieto "teplejšie" :D hatche sú sympatické a Fabia 1,5TSI medzi nimi cenovo nevytŕča. Ale ako sám píšeš, pri cielení na zábavu oproti len o chlp drahšiemu Hyundaiu nemá šancu a ak mi o čo najlepšiu dynamiku nejde, Clio 1,33T spraví rovnakú službu za podstatne menšie peniaze.
Ako osobne sa mi nová Fabia veľmi páči, v dobrej farbe a kolesami je to dospelo pôsobiaci subkompakt, atakujúci nižšiu strednú a so štvorvalcom a 150k koňmi dnes zriedkavosť. Len problém nastane, keď si uvedomíš, že za tú istú cenu môžeš mať rovno tp nižšiu strednú s podobným či vyšším výkonom, typicky Ceed či i30 so 160k benzínom. A Fabia ani nebojuje zbraňami Fiatu 500, t.j. hrá na city cez roztomilosť v štýle: je to zlaté, kašľať na cenu, ale naopak zdôrazňuje tú praktickú stránku. A to už chce veľmi veľké sympatie ku Škode uprednostniť menšie auto pred dospelejším a väčším. Ale ani nemusíme chodiť k iným značkám, stačí si porovnať Fabiu a Scalu, Scala je predsalen väčšie a priestrannejšie auto za v podstate rovnakú cenu (zohľadňujúc fakt, že s 1,5TSI ponúka manuál). Mám poznatky, že viacerí ľudia išli do salónu pozrieť Fabiu a odišli so Scalou.
Honza F
Ten motor je opravdu skvělý, hádal bych mu i větší výkon něž 150 koní. Mám ho v novém Leonu ST s manuálem a jede to fakt pěkně. 700 za Fabku je brutál, i když Leon za 760 tis. také není žádná láce, ale je to mnohem větší a univerzálnější auto.
Avatar - praptak
praptak
Však můžete mít Fabii s tímto motorem ve výbavě Style za cenu okolo 540 tisíc Kč, nad novinářskou konfigurací bych se nepozastavoval. ;-)
Avantime
Stretol som sa už s dvoma Fabiami súčasnej generácie, ktoré mali najazdené 35- a 50-tisíc kilometrov a bol som dosť nemilo prekvapený ako boli rozvŕzgané. Neviem, či sa nejak šetrilo na pevnosti skeletu alebo to bolo len plastmi v interiéri, ale teda mal som z tých áut pocit, že sú tak na úrovni Dacie. Potom je ozaj otázne, či má zmysel si Fabiu vyšperkovať vyššou výbavou a slušným štvorvalcom za veľké peniaze keď to aj tak bohvie ako dlho vydrží. Z tohto pohľadu mi 20-ročná Fabia príde, že bola fakt kvalitne postavené auto.
Avatar - Tycoon
Tycoon
Tak ono ta 20-letá Fabie měla měkčenou palubovku (pro vyšší výbavy), textilní výplně dveří atd. Na tehdejší dobu velmi kvalitní interiér. Dnes je všude levný tvrdý recyklovaný plast, šetří se na všem.
jhamil
Problém s vrzajícími plasty má i současná generace Pola. Když jsem se koukal po ojetině, tak si majitel 4 roky starého kusu stěžoval na vrzání. Myslel jsem, že u VW bude kvalita taky lepší. Ale těžko soudit, je to asi kus od kusu.
PowerHouse
V článku se píše, že EU nám vnutila vyšší spotřebu a vyšší CO2.
Zdůvodňuje se to tím, že čtyřválec 1,5 má nižší spotřebu než tříválec.

Nebylo to tím, že tříválce jsou výrobně levnější?

Takže od politických odborníků čekám --- .
EU nám vyšší CO2 nevnutila.
Avatar - Tycoon
Tycoon
Ano, levnější jsou, to je bez debat.
Ale druhou věcí je, že EU počítá pokuty za CO2 dle nerealistické zastaralé metodiky NEDC. Ta zvýhodňovala menší motory (kromě toho třeba diesely, automatické převodovky atd).
A tak, ačkoliv v prospektu má 1.0 TSI vyšší emise CO2 než 1.5 TSI dle nové metodiky WLTP, tak EU započítá naopak to, že dle NEDC má 1.0 TSI nižší emise.
Avatar - Emel
Emel
Jsi si jistý? Já měl za to, že se to už počítá podle WLTP. I bych si tipnul, že nová auta už se podle NEDC vůbec netestují / nehomologují.
Avatar - Tycoon
Tycoon
Ano, testují se jen dle WLTP a pak se dělá supersložitý přepočet na NEDC, který se jmenuje CO2MPAS a který bere v úvahu 66 parametrů auta včetně například zdvihového objemu. Abraka dabra ... a 1.0 TSI má rázem nižší emise CO2 než 1.5 TSI , ačkoliv mu byly naměřeny vyšší.
Avatar - Emel
Emel
To je teda bordel... čekal bych, že už to NEDC pustí k vodě.
Avatar - Tycoon
Tycoon
Pamatuju si, jak jsem v nějakém inzertním katalogu z roku cca 2003 viděl Fabii za 700 tisíc.
Myslím si, že to byl sedan, motor 1.9 TDI, výbava Elegance. Základní cenovka byla 530 tisíc a k tomu dlouhý seznam příplatkové výbavy.
Z tohoto pohledu není cena současné Fabie zase tak extrémně vysoká. Tehdejších 700 tisíc bylo hodně nejen z hlediska průměrné mzdy v ČR v roce 2003, ale i ve srovnání s jinými auty. Za levnější peníze se dal koupit i VW Passat, tehdy začínal někde těsně nad 600 tisíci.
ericn
No je fakt, že auta v té době byla také drahá. Já měl Fabii Combi 1.9TDI Elegance se sportovním interiérem, vše v el. + šíbr, xenony, 15" Alu atd s původní cenou 589tis Kč z roku 2005 ;-) Nicméně jsem ji koupil z fabriky jako půlroční po drobné havárii (nárazník, světlo, blatník) za 430tis :yes:
Avatar - Tycoon
Tycoon
Jo, po faceliftu v roce 2004 Škodovka poměrně výrazně zlevnila, takže auta v "plné palbě" byla pod 600 tisíci.
Avatar - Jenik3
Jenik3
Řečnická otázka: jaká je cílová skupina zákazníků pro tuto Fabii, za 700k?
Avatar - Tycoon
Tycoon
Tato Fabie je určeny pro novinářské testy, nikoliv pro zákazníky.
Avatar - Jenik3
Jenik3
:yes:
jhamil
Za tuto cenu určitě. :-)
Arese
:-[] :yes:
Bobinnn
Info pro p.Volšického, ktery by se mel mozna kouknout aspon do konfiguratoru, kdyz pise clanek o aute.
Padla pod volantem jsou standard. Prvni vyrobene kusy je nemely a volant s padly byl za priplatek. To uz neplati. Ve vasem testovanem voze padla nejsou budto z duvodu, ze mate prave jeden z prvnich kusu anebo kvuli polozce Travel Assist z doplnkove vybavy. Ted uz je to opet cele prekopane a padla v aute nebudete mit kvuli polozce z doplnkove vybavy - Asistovana jizda 1.5+ 😉 Ale proc volant nema padla, kdyz si navolite asistovanou jizdu, to fakt netusim. :)
kozakm
Na druhou stranu kdo se v tom má vyznat...
Avatar - Ham.
Ham.
No 5 kliků v konfigurátoru by redaktor webu o autech mohl zvládnout a tam by se dozvěděl, že už ve výbavě Style za 540 tis. je v základu "Multifunkční kožený vyhřívaný volant s pádly pro DSG".
kozakm
Evidentně to není tak jednoduché, viz výše: "ted uz je to opet cele prekopane a padla v aute nebudete mit kvuli polozce z doplnkove vybavy - Asistovana jizda 1.5+ "
Takže k tomu aby ještě proklikal celou příplatkovou výbavu, jestli náhodou některá pádla neodebere. Jak říkám, prase aby se v tom vyznalo...
Bobinnn
Příspěvek podléhá schvalování.