Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Modernizované Škody Scala a Kamiq mají první ceny, verze First Edition láká výbavou

35 komentářů

Avatar - Emel
Emel
Levný auto narvaný výbavou typu asistenti a virtuální pedál, za příplatek 1.5 pouze DSG... to je přesně obráceně než to mně osobně dávalo smysl 😄
freewinds
Po přečtení první věty jsem už dál nečetl.
johny555
asi žije v nějaké jiné realitě. Tady vstupuje na trh jedna čínská značka za druhou a začínají nabízet už zajímavě vypadající auta za zajímavé ceny. No a Škoda vezme 2 modely původně určený pro low cost segment, který vyžaduje hlavně hodně auta za málo peněz, tak ho zdraží a nacpe výbavou, kterou ti zákazníci většinou ani nechtějí.
Lidi kupující Scalu apod. nechtějí asistenty, virtuální pedály a bezklíčkové vstupy. Chtějí normální auto za normální cenu!
Zrovna nedávno jsem objednával auto u jiné značky a schválně jsem vybíral nižší výbavu, právě proto, že tam ty 3 věci, které tam pro zlost NEJSOU. A to auto je minimálně o třídu výš a stálo jenom o trochu víc než tyto lowendové modely od škodovky.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Tak já třeba keyless považuju za jednu z nejlepších vymožeností u nových aut za posledních x let.
Furt někde lovit klíček je prostě opruz.
XTad
Souhlasim a virtualni pedal je v podstate neco podobneho.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Též jsem přikoupil a velká spokojenost. Když potřebuje člověk nakládat/vykládat papírové krabice třeba v dešti..., ale i cokoli jiného a jindy.
Avatar - Emel
Emel
Možná to je jedna z nejlepších vymožeností za poslední roky... ale pořád je to jenom ta vymoženost a důležitější je ten základ auta, tj. fungování motoru a podvozku, než všechny ty vymoženosti. Teda pro mě... každému dle jeho gusta.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Tak samozřejmě, že je potřeba, aby auto mělo i motor a podvozek a brzdy, ale většina řidičů v dnešní husté dopravě a celkovém stresu ocení každého dobrého pomocníka víc, než možnost trefit apex na mm a ovladatelnost vozu při jízdě dveřma napřed.
Jak říkáš, každému dle jeho gusta. A za pár let už jen jízda "po kolejích" v na dálku řízených EV, která nejspíš budou i sama brzdit na 50 v obci a nebo, když na dálnicích zapnou omezení...
johny555
No právě, že všelijaké ty elektronické pomůcky a asistenti někdy ten stres zhoršují. Hlavně, když nefungují 100tně správně.
Třeba udržování uprostřed pruhů je skvělá věc, když si ji člověk může dobrovolně zapnout. Ale systém, který nečekaně a nedobrovolně cukne volant při přiblížení k čáře už ne.
Autoklima je fantastická věc. Ale, když si zrovna nechci sundávat bundu, protože jedu jen 3 kilometry a pro snížení teploty musím do dotykového menu, které občas zamrzne, tak to je na zabití.
To samé automatické zamykání/odemykání. Když chci otevřít zadní dveře, aby dítě vysoupilo a zrovna z nějakého důvodu prostě ty dveře zůstanou zamčené a teď zjišťuj proč.... Efekt pomocníků se vytrácí.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Tak pochopitelně pokud věci nefungují jak mají, tak to je knasrání...
A když se mi něco sekne, tak můj slovník je taky dost extrémní.
Naštěstí mi nikdy keyless ani klima neselhaly a že mi jednou za čas auto tahá za volant, když je silnice počmáraná jako dětskej sešit, tak s tím většinou počítám a umím žít. Ale je fakt, že 2x už mne to lehce rozhodilo i když nešlo o nic dramatického.
Chápu postoj lidí, kteří razí heslo: "Co v autě není, to se nemůže pokazit." Občas už to taky někde uplatňuju.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Naprostý souhlas.
johny555
Ano, pro někoho, kdo jezdí denně, furt nastupuje, vystupuje. U kategorie firemních aut to beru jako samozřejmost. Ale Scala je typicky auto pro priváty, lidi, co s tím autem vyjedou 2-3x do týdne.
Keyless jsem nechtěl, protože chci mít pod kontrolou, kdy se to auto zamkne/odemkne. Stejně mám svazek klíčů od domu a auta, tak není problém zamknout byt a následně odemknout auto a naopak. A co jsem četl, tak občas se u nových Oktávek, auto nezamkne.
Elektrický kufr je dobrý, ale je to jedná z věcí, která u některých aut ráda odchází. A zase, vyžadují to zákazníci v této kategorii?
Není lepší možnost volby nabídnout zákazníkovi levnější auto s méně výbavy?
Avatar - Mokrous
Mokrous
Každopádně souhlasím, že zákazník by měl mít možnost především koupit rozumný základ za rozumnou cenu. A chápu, že člověk, který jezdí po městě pro rohlíky a k lékaři má jiné požadavky než podnikatel, který jezdí stovky km na zátah napříč Evropou.
Já jen psal, že keyless mám fakt rád a už na 4 nových autech za posledních 10 let nebyl nikdy problém. Ale o Octavii IV už jsem pár horror story slyšel.
Johnn
No jen se občas při předání auta s kolegy stane, že odjedeš bez klíče a pak se vracíš. 😁 A člověk má tendenci klíč z kapsy ani nevyndávat a pak zbytečně klíč dlouho hledáš. Jak píšeš, pokud máš svazek klíčů několikrát za den v ruce, tak máš i přehled kde se nachází.
Keyless je dobrá funkce, ale byla by potřeba bez klíče, pouze přes mobil.Třeba 4 mobily nahraný stejný klíč. To by bylo super, jinak je to polovičaté řešení.
Avatar - Mokrous
Mokrous
A když se to někde vybije mobil tak co? To fakt chceš někde zkysnout v dešti v noci s vybitým mobilem před zamknutým autem...
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Však pod kontrolou to máš - nevím jak Scala, ale F4 nemá automatické odemykání/zamykání. A je to dobře, jen by to žralo baterku v autě i klíči.
Rezna
Samotny keyless je ok, ale v kombinaci se startovanim tlacitkem je prozlost.
Rezna
Samstany keyless je ok, ale v kombinaci se startovanim tlacikem je pro zlost.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Proč? Nechápu. V čem je vada tlačítka?

To si mám jako nejdřív sednout do auta a pak si rvát ze skřípnutý kapsy riflí klíč od auta a strkat ho do zámku volantu?
Meky
to je bezne skreslenie vnimania.

Ak tebe asistenti a bezkluc prekazaju, neznamena to, ze je to podobne aj v pripade inych ludi.

Komik sa predava vcelku dobre, Scala trochu horsie (nie je to SUV).

Obe su auta, ktore ponukaju prijatelnu cneu za dobru vybavu.
A ludia to tak zjavne chcu.

Osobne by som tiez uz nechcel auto s manualom, bez bezklucoveho vstupu, bez adaptivneho tempomatu.

Doba sa posunula.

Druha vec je, ci este tie tri roky do konca produkcie si vystacia bez elektickeho pohonu - snad este ano.

V kazdom pripde, ludia, ktori maju 25+k€ na Scalu uz bodu schopni kupovat aj EV.
A zonnad MG4 za 25k€ sa uz pomaly da.
A to uz je ina kava ako maly oturbeny benzin.
johny555
Kamiq v prodejích v Evropě za tok 2022😒br /> 47. Škoda Kamiq 71 300
Konkurence😒br /> 9. Dacia Duster 149 648
12. Peugeot 2008 141 471
15. Toyota Yaris Cross 136 986
17. Renault Captur 135 284
...
To nejsou dobrá čísla pro Kamiq. Proč? Odpověď hledej v ceníku. Ceny konkurence nejsou od 599 000.
ericn
Tak mě to za přijatelnou cenu teda nepřijde, jako Scala/Kamiq s litrovým 3hrnkem za 599tis Kč?
Být to o 100tis Kč méně, tak tleskám 😉

Takhle Škodovka přijde o další kupu zákazníků, není vůbec důvod nejít k Hyundai pro i30 FB s 1.5TGDI 117kW a 6st manuál za stejné peníze a dostaneš dospělejší auto (víceprvek vzadu) než je Scala s 3hrnkovým litrem. Scala s 1.5TSI 110Kw/6M Monte Carlo je skvělá, ale atakuje hranici 750tis Kč...

A k tomu automatu - na dnešní cestování jsem si raději než OIV s DSG vzal právě i30 Fastback s 1.4TGDI a manuálem a hned se mi jelo líp :yes:
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Hele, teď jsem jel Medvědem s line assist a toho, kdo tam ten asistent dal a ještě povinně nastavil na default on při každém nastartování, toho bych pověsil za koule do průvanu :-!

Ten asistent je příšerný a troufám si tvrdit i vyloženě nebezpečný!!!
Avantime
Tiež si chytal infarkt, keď auto skočí na brzdu len preto, že sa dotkneš bielej čiary lebo obchádzaš výtlk? Poznám.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Které auto se tak chová? Abych věděl čemu se vyhnout. To jsem nikdy nezažil.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
MB B, nechá tě skoro přejet čáru a pak tě kopne skoro do protisměru... Šílené. Navíc vůbec nechápu proč se chytá lajny na cestě kde není střední dělící čára!
Avatar - Mokrous
Mokrous
A on u toho ještě i brzdí? To mne hlavně překvapilo.

S Béčkem jsem nejel, tak nemohu soudit. V koncernu v tom nevidím zásadní problém. Někdy to vypnu, ale většinou s tím zvládnu i delší štreky. Předevčírem 525km a v pohodě. Spíš jsem byl rád, že když jsem hrabal na display a nebo čuměl okolo, tak mě to 2x včas odrazilo od lajny. Podle mne to má B8/Superb FL nastaveno fakt dobře.

Většina line assistů pod 60-70km/h nedělá nic, takže v chaosu měst tě to neprudí a nad 70 už jsi zase většinou na normální cestě a v pruhu. Nejvíc to štve když člověk jede sám a spěchá, nebo trochu "sportuje" a na užší okresce řeže zatáčky a nebo furt vykukuje skrz předjíždění. Tak tam to občas vypínám. Ale třeba při cestě na dovolenou, nebo při běžné štrece, kdy extrémně nechvátám to nechávám a nemám problém.
Akorát člověk nemůže jezdit přes úseky v rekonstrukci, nebo s neurčitými čarami tak, že skoro nedrží volant a pak se lekne, když ho to hodí jinam. Počítám-li s tím, že v těchto místech je zásah očekávatelný, tak mne to nemůže překvapit. Přeprat to jde vždycky.

Ale jak říkám, delší zkušenost jen s koncernem. Kratší s PSA.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ne. Nebrzdí. Jen velmi nepříjemně, násilně hodí zpět i v situacích, kdy je to za mě vyloženě nebezpečné.
Ještě jsem nejel v autě, kde by mě tihle asistenti nes-rali :-!
Avatar - Mokrous
Mokrous
Já to mám půl na půl. Když u toho spím, tak jsem rád, že to mám a když chci jet sám, tak je to otázka 2 kliků na volantu poslepu. Takže já to u sebe přežiju.
Avatar - Anonym
Anonym
však taky nikdo ty Kamiqy nekupuje a všichnin kupují činské MG 😄
jakub sovva
Koupil jsem ted mercedes gla s poctivym naftovym dvoulitrem od MB s trochu mensi vybavou za to s automatem najeto 66 tisic za 400 tisic… auto je moc fajn a vidim ze mi jeste 200 tisic zbylo na naftu pojisteni a servis o proti nizsi tride u skodovky😊))
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ze Škody se stává luxus pro bohatou střední vrstvu. Škoda se snaží vypadat že je něčím víc než dřív. Ale ono to tak není.

Škoda je (fakt slušná) mainstream automobilka. Bohužel za prémiové ceny. A na to doplatí. Ten, kdo dřív volil Škodu právě pro dobrou hodnotu a poměr cena/výkon, tak přesně ten skončí jako jeden z prvních u čínské značky :-!
Avantime
Potom chytíš s MG do čelného šuter a dva mesiace čakáš na výmenu skla. 😊
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Nebudu tvrdit že to tak není. Ale je to stále relativně nová značka.
PowerHouse
a za pouhých 599.