Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Modernizované Škody Scala a Kamiq mají první ceny, verze First Edition láká výbavou

Marek Bednář
Diskuze (35)

Shodně od 599.900 korun vstoupily do prodeje Škody Scala a Kamiq po faceliftu, a to v provedení First Edition. Nabídnou 17“ kola, světlomety s technologií LED Matrix nebo systém pro poloautonomní jízdu v určitých situacích. Samočinná převodovka je za příplatek 40 tisíc. Levnější provedení, předpokládáme, přijdou na trh později.

Na pohled poměrně vysoce vypadající zaváděcí cena modernizované scaly a kamiqu, necelých 600 tisíc korun, rozhodně není tzv. „cena od“. Automobilka své novinky začíná prodávat s poměrně bohatou výbavou.

Řada prvků je dnes pořád běžná spíš u dražších vozů, zejména zmíněná kombinace adaptivního tempomatu, aktivního vedení v jízdním pruhu a hlídače mrtvých úhlů, který Škodovka označuje jako „asistovanou jízdu 1,5+“. Není to plně samočinné řízení, to ani zdaleka, ale např. na dálnici by vůz měl být schopen jet v podstatě sám, dokud řidič lehce drží volant.

Škoda Scala Škoda Scala

Kromě toho je na palubě i spousta další elektroniky, jako couvací kamera, parkovací čidla na obou koncích auta, „virtuální pedál“, tedy elektrické otvírání kufru kopnutím nohou pod nárazníkem, velký displej v místě přístrojového štítu nebo bezklíčový přístup spojený s alarmem.

Video se připravuje ...

Zvenčí nabídne kamiq First Edition černě lakovanými zrcátky a střechou včetně A-sloupků; scala tento prvek nenabídne. Oba vozy však dostanou plaketky „First Edition“ za přední kola.

Zmíněná cena 599.900 korun znamená tříválec 1,0 TSI o 115 koních pod kapotou, který skrz manuální šestistupňovou převodovku pohání přední kola. Kdo by měl zájem o sedmistupňovou dvouspojku DSG, musí přihodit 40 tisíc u obou modelů. K mání je také čtyřválec 1,5 TSI, který nabídne 150 koní a je spojen výhradně s DSG; ten stojí bez stokoruny od 680 tisíc.

Video se připravuje ...

Z dalších příplatků lze zmínit např. 18“ kola Fornax, přídavek navigace do infotainmentu – systém Smartlink k zrcadlení smartphonu však bude standardem, předpokládáme – prosklenou střechu či vyhřívané čelní sklo.

Ve standardní výbavě je kromě výše uvedeného také Front Assist, tedy samočinné nouzové brzdění při hrozící kolizi, hlídač čar na silnici, rozpoznávání dopravních značek, hromada airbagů či samočinné zabrzdění při couvání, pokud by vůz měl do něčeho narazit.

Marek Bednář
Diskuze (35)

Doporučujeme

Avatar - Mokrous
8. 8. 2023 15:26
Re: Škodovácký management
Já to mám půl na půl. Když u toho spím, tak jsem rád, že to mám a když chci jet sám, tak je to otázka 2 kliků na volantu poslepu. Takže já to u sebe přežiju.
Avatar - rohYpnol
8. 8. 2023 13:47
Re: Škodovácký management
Ne. Nebrzdí. Jen velmi nepříjemně, násilně hodí zpět i v situacích, kdy je to za mě vyloženě nebezpečné.
Ještě jsem nejel v autě, kde by mě tihle asistenti nes-rali :-!
Avatar - twistedTSD
8. 8. 2023 08:33
Re: Škodovácký management
Však pod kontrolou to máš - nevím jak Scala, ale F4 nemá automatické odemykání/zamykání. A je to dobře, jen by to žralo baterku v autě i klíči.
Avatar - Mokrous
7. 8. 2023 23:29
Re: Škodovácký management
A on u toho ještě i brzdí? To mne hlavně překvapilo.

S Béčkem jsem nejel, tak nemohu soudit. V koncernu v tom nevidím zásadní problém. Někdy to vypnu, ale většinou s tím zvládnu i delší štreky. Předevčírem 525km a v pohodě. Spíš jsem byl rád, že když jsem hrabal na display a nebo čuměl okolo, tak mě to 2x včas odrazilo od lajny. Podle mne to má B8/Superb FL nastaveno fakt dobře.

Většina line assistů pod 60-70km/h nedělá nic, takže v chaosu měst tě to neprudí a nad 70 už jsi zase většinou na normální cestě a v pruhu. Nejvíc to štve když člověk jede sám a spěchá, nebo trochu "sportuje" a na užší okresce řeže zatáčky a nebo furt vykukuje skrz předjíždění. Tak tam to občas vypínám. Ale třeba při cestě na dovolenou, nebo při běžné štrece, kdy extrémně nechvátám to nechávám a nemám problém.
Akorát člověk nemůže jezdit přes úseky v rekonstrukci, nebo s neurčitými čarami tak, že skoro nedrží volant a pak se lekne, když ho to hodí jinam. Počítám-li s tím, že v těchto místech je zásah očekávatelný, tak mne to nemůže překvapit. Přeprat to jde vždycky.

Ale jak říkám, delší zkušenost jen s koncernem. Kratší s PSA.
7. 8. 2023 23:25
Simply clever podvozek A0.
a za pouhých 599.