Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Nový Hyundai Santa Fe oficiálně: Kdy začne prodej? A co motory?

63 komentářů

Avatar - WinDiesel
WinDiesel
No koukám že to v ČR opravdu nechtějí prodávat 😄 Nevím jestli se toto auto dá srovánávat s Mazdou CX-60, ale ta nabízí 2,5 litru PHEV se zrychlením 5 na 100 při plně nabité baterii. A CX-60 nabízí 6-válcový diesel MHEV s 254 koňmi a stejnou akcelerací za všech podmínek.
Udělali velké auto a šoupli do něj motůrečky, bravo.
Avatar - Doupik
Doupik
Ty motory mají 230, resp. 265 koní, to 180/160 platí asi jen pro jejich spalovací část.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Koňma nikoho neoblbneš, dupni na to a za chvíli je baterka prázdná a ty máš velmi velké těžké auto s motůrkem 1,6 v benálu 😄 😄 😄 To neukecáš, dude. Nezesměšňuj se, stačí že se zesměšňuje automobilka.
XTad
Divil bych se, kdyby to aspon v Australii nedostalo benzinovou V6. Soucasna generace i sorento ji tam ma.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
V Austrálii bude určitě silný diesel i silný benzín.
Jan Tripes
CX-60 je uvnitř malá a nemá 3. řadu sedadel, srovnatelné to bude spíše s CX-80 (v EU bude koncem roku), motory ale bude mít stejné jako CX-60.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
CX-60 nebo CX-80, hanba Hyundai za ty motorizace. CX-60 je uvnitř všechno jen ne malá, je tak akorát, vím to, jednu mám 😄
Holmes666
No když máš 5ti členou rodinu, dvě děti v sedačkách a puberťáka co jede občas i s holkou, tak holt vezmeš hybrid, ale tu nálož uvezeš. Na hyundai mám 15% slevu, takže i když bude za 1,5 mio, tak ve finále bude za 1,27 mio. A to bude tvá slavná cx80 cca o 0,5mio jinde. A to si raději zaplatím 4 pěkně dovolené a koupím nový ebike k tomu 😉
Avatar - Mikesus
Mikesus
ano máš ji v garáži a je malá. ani moje rodina se tam nevejde bez zavazadel ( vyzkoušeno )
Avatar - Josef-Kratochvil
Josef-Kratochvil
Mam ji tez, 254ps, k tomu dve deti a je plne dostacujici. Akorat. Mel jsem strach z kufru, ale vejde se tam dost veci. Na zadnich sedadlech v pohode i pro normalniho dospeleho.
Holmes666
Jj pro 4 členou rodinu pohoda. Co mě zklamalo jsou sedadla vpředu.....nechápu, že to tam dali. Seděl jsem v tom už X krát a prostě nejsou mi pohodlné.
Avatar - Josef-Kratochvil
Josef-Kratochvil
Kazdy to ma jinak. Ja nesnesu sedacky VW, a tyhle jsou mi pohodlne. Nicmene ten sedak je delkou pro zakrsly japonce
Holmes666
Ale budou prodávat. Zrchyleni je jedna věc a těch cca 9s, co má současná generace je na takovou krabici úplně v pohodě. Dieselu je mi pochopitelně líto, ale co už naděláme.....
wings
No co nadelame, proste to nekupime...
kozakm
Tak zase narozdíl od Mazdy v tomhle bude místo na zadních sedačkách 😉
homernaj
adamzprahy
Hyundai se sice technicky neustále posouvá, ale nepochopím jednu věc. S každou generací aut totální změna designu exteriéru i interiéru. Naprosto žádná koncepce nebo rysy které by ty produkty vystihovali. Primárně u dražších modelů v tom vždy vidím kopírku nějaké dobové prémie.

V tomto případě "inspiraci" novým Defenderem zevnitř i zvenku (včetně offroad fotek s příslušenstvím na C sloupku a zadních dveřích - tak typické pro nový Def) nemůže vidět jen slepý. Z tohohle důvodu u mě Hyundai nemá šanci. Možná to nadchne povrchní zákazníky mainstreamu, ale nedovedu si představit třeba někoho kdo tohle vymění za libovolný model Land Rover? Leda někdo kdo absolutně nepřemýšlí nad tím jaké auto si kupuje...

Ať je vidět o čem mluvím, Santa Fe interiér https😐/www.auto.cz/…odej-a-co-motory?… je jak kombinace Def + https😐/cars.usnews.com/…er_dashboard.jpg + Range Rover panel https😐/i.iinfo.cz/…_010317-orig.jpg + BMW displej https😐/cdn.myshoptet.com/…bmw-x5-xdriv.jpg

A pro rýpaly, že se nedá nic vymyslet. Není to pravda. Snad všechna evropská auta se od sebe docela dost liší. Když zůstanu u mid-size SUV tak se stačí podívat na VW Touareg, BMW X5, Audi Q8 a Mercedes GLE - nenajdete snad jediný společný designový prvek zvenku nebo zevnitř...
Avatar - Roland Von Wagen
Roland Von Wagen
Je to tak. Hyundai dlouhodobě vykrádá designové prvky Mercedesu. Tentokrát se zaměřil na Land Rover. Nic, co by jejich kupující rozhodilo.
Holmes666
Copak asi kdysi vykrádala Škoda s Yetim.... :-!. Hranatý design, který do ničeho nezapadá, ale plochou střechou a krabicí připomínal leccos.... Ale je to koncern, tak to bylo v pořádku
Avatar - Roland Von Wagen
Roland Von Wagen
První generace yetiho do tehdejšího stylu škody celkem pasoval. Ale u druhé stačilo rozdělit masku a byla z toho X3.
Holmes666
Jinak mně se tohle auto konstrukčně líbí. Je promyšlené a promakané. Potřebuji velké rodinné auto a dodavkoMPV nechci. A nemyslím si, že se jedná o vykrádání designu. Pokud chci udělat hranaté auto, tak to prostě léta dělá LR. A boky, nadkolí, zadní část a nakonec i maska je úplně jiná. Pouze je to podobně hranaté..... A ano, profil oken a ty fičury na sloupcích má i LR.... No. Nakonec je má i Ssangyong Tores. A pokud je to funkční, tak jsem jediné rád, že to tam je....
adamzprahy
Jedno z mých aut je třeba hranaté - Jeep Wrangler. A vypadá úplně jinak než Land Rover Defender. Nový Cherokee vypadá taky úplně jinak. Ford E😜lorer vypadá úplně jinak, Toyota Highlander vypadá jinak, nic z těch aut nemá snad víc než 2 nebo 3 prvky, které jsou si tak podobné. Tady každý detail vypadá jako něco co produkuje prémie v posledních letech…
Holmes666
No a čemu to vadí, pokud je to řešení dobré a líbí se ti? Pracuji v konstrukci kolejových vozidel a spoustu věcí mrkneme u konkurence, stejně jako ona u nás..... To je život. Podívej se na auta z 30tych let. Na jedno brdo....
adamzprahy
Mluvím o designu kde máš skoro nekonečně možností. Nevím proč si kupovat něco co si hraje na něco jiného. Vývoj kolejových vozidel je něco úplně jiného. Já bych si raději koupil (resp. kupuji) auto, které je originální (teď je jedno jestli je to mainstream nebo prémie) a ne že se lidem líbil nový Defender, tak to udělali podobně. Jak se budeš cítit když vedle tebe zaparkuje (dražší) originál? 😁
Holmes666
No, když korejec udělal předchozí generaci podle sebe, byla moc extravagantní a divně asijská a neevropská. A zdejším komentátorům se nelíbila. Nyní je auto svébytné a s ničím si ho rozhodně nespleteš (a je to zase špatně) ....Ona to není kopie, takže bych někoho v LR vůbec neřešil :-!
Holmes666
A navíc Hyu je z dlouhodobých statistik spolehlivější než LR, takže asi tak 😉
Avatar - Emel
Emel
Nevykrádala nic, Yeti byl svébytný design.
ericn
Tak myslím, že tenhle design téhle krabice a bohužel i motory jsou značně diskutabilní. Bez 2.2CRDi se to prodávat nebude ;-\
Holmes666
Až na to, že ty horizontalní zakřivené displeje používá Kia Sportage již dávno....a neměl je ani Mercedes. Že by BMW kopírovalo faceliftem x5 Kiu.....? To je ale blbost, že? :-! Prostě nechápu, proč to má někdo potřebu jednostranně rozebírat. U X5 facelift jsem se nikdy nedočetl, že by horizontálním displejem někoho kopírovalo, přitom nebyli první..... Ha? 😎
adamzprahy
Tak se podívej ještě jednou na ty fotky co jsem posílal. Proč se ani jednomu ze zmíněných aut žádné jiné evropské nebo japonské auto nepodobá? A Santa Fe má stejné tolik stejných prvků zvenku i zevnitř? Podívej se na ten volant Santa Fe a v Range Roveru, těch věcí je tolik, že to opravdu není náhoda.

Jinak Sportage s tím displejem je z roku 2022 a poslal jsem sice foto X5, ale pochází to z iX z roku 2021 když se v tom chceš rýpat…
Holmes666
Ale vždyť je to jedno, že to má podobný volant. Mimochodem tenhle je lepší, nemá dotykové plošky jako LR 😐. Jinak pro odlehčení..... ten Airbus je taky podobný jako Boeing, viď.... :-!. Že oni to neudělají jinak.... Pro mě je důležitá hodnota za vynaložené peníze, velikost auta, záruky, dobrá servisní síť a celkem slušná spolehlivost....Zbytek jsou akorát bláboly.
adamzprahy
No je to spíš jak fake kabelka od Luis Vuitton. Peněženka s mobilem se do ní sice vejde, ale nebýt originálu tak ten fake nechceš a nikdy nevznikne, protože ten originál měl nějakou genezi. O kvalitě a odolnosti ani nemluvím...
Holmes666
No, rád bych tě vyvedl z omylu. Protože byť toto auto vypadá v některých řešeních podobně, konstrukčně je diametrálně odlišné a je na něm opracováno obrovské množství práce. To ale netechnik nevidí. Ty si ale asi nemůžeš koupit ani džíny, protože jediné pravé a první jsou Levisky. Zbytek je fake..... No, je mi tě líto 😎
adamzprahy
Samozřejmě že je konstrukčně odlišné 😁 Já celou dobu píšu o designu. Že to nemá techniku prémie víme, nechápu o čem to píšeš. Jo polituj mě, že já blbec si radši nekupuju nějakou korejskou herku...
Holmes666
Psal jsi o fake kabelce, tak jsem tě dal příměr k Leviskám. Jo taaaaak, ty píšeš o designu, asi se bohužel v ničem jiném nevyznáš, jen v těch kabelkach. No a to že jsi v tom nejel a píšeš o korejské herce hovoří za vše......
adamzprahy
Ty píšeš něco o technice a o vlákno výše se chlubíš jak ušetříš se Santa Fe oproti dražší CX-80 😁 No ona je dražší kvůli vyspělejší technice 😁

Jestli ti to nedošlo, tak jezdím jinou třídou aut, takže tohle mě opravdu nebere. A o to víc mě přijde úsměvné když mi tady píšeš o technice. Právě protože znám ta výše zmíněná auta, tak se musím smát když to používá designové prvky těch technicky vyspělejších aut...
Holmes666
Mně to pravé došlo, psal jsi...... Jedno z mých aut je Jeep. Vysmívaš se a pohrdas tu něčím, co není prémie a honíš si tu akorát ego. Pro takové lidi tohle auto není. Teď mi pověz, v čem je ta mazda vyspělejší pominu li motor, kde jsou proti proudu. A Mazda se mi moc líbí, ale holt nemohu si dovolit jen tak vyhodit půl mega, tak vybírám jinou optikou. A mimochodem ti tebou pohrdaní Korejci vyrábějí kvalitnější auta, než některé tebou zmiňované prémie.... LR, Jeep atd... Mrkni na statistiky.
adamzprahy
Mám i další auta. Zmiňoval jsem X5/Defender/RR Velar/GLE/Q8. To neber jako machrování, ale těm se Santa Fe opravdu ani nepřibližuje...

Mazda CX60/80 - podélně uložený motor s primárně poháněnou zadní nápravou, to poznáš při jízdě vždycky nehledě na ostatní kvality...kdo to nevyužije, tak ano, ušetří něčím jednodušším jako Santa Fe nebo Kodiaq.

Statistiky poruchovosti mě popravdě nezajímají, neříká to o kvalitě vůbec nic. Ten Jeep jako jediné ze všech mých aut potřeboval odtahovku 😁 Dostal jsem obratem náhradní. Měl jsem, popř. mám ve svých firmách, hodně aut napříč značkami od Dacie po Mercedes a vždycky to bylo +- podobné, ale všechno vždy nové max. na 3 roky.

Jinak já nepohrdám tím že to není prémie, ale že jí to kopíruje - nebo prostě já tam ty prvky vidím a pro mě se to auto zbytečně znehodnocuje.
Holmes666
To auto je jako celek pěkné. Cílí na úplně jiné zákazníky a konkurenty. A podélně uložený motor u V6 je zkrátka nutnost, který ubírá prostor v interiéru. Abys měl uvnitř velikostně auto Santa fe, musíš si koupit 5m káru, na kterou 90%lidí v této zemi nemá. Podvozkově(technikou) jsou si auta podobná, u Mazdy bez samonivelace zadku s primární hnanou zadní nápravou (neberu jako výhodu, jen vlastnost)..Antikorozní ochrana u Mazdy horší. A jasně, pokud řešíš jen auta do 3 let prakticky bez omezení ceny, je to úplně jiný svět. Pokud budeš mít cca 1,3 mega a auto budeš chtít na 6 až 8 let a potřebuješ odvézt velkou rodinu, kola, tak je výběr dosti omezený a pak nemůžeš řešit každý knoflíček.....
Avatar - kosmonaut
kosmonaut
V6 uložený podél přece nemusí být nutnost. A to ani nemluvím o tom, že CX60 má šestiválce řadové.
Na horší antikorozní ochranu CX60 oproti Santa Fe z fotky jsi přišel jak?
Holmes666
Mazda s tím má dlouhodobě problém.
Avatar - kosmonaut
kosmonaut
Dlouhodobě problém? A srovnáváš s Hyundai?
Holmes666
No to, že Mazdy mají horší antikorozní ochranu je obecně známý fakt. Mazdu mám rád, ale je to tak. Nesrovnavam, konstatuji.
Johnn
https😐/www.auto.cz/…italnimi-zrcatky?… Ioniq 5 se nějaký rok už prodává a je to podobnější než ty kapličky. BMW X5 bude mít podobný interiér new 2024. Tak to je kopírování.
Hranatý design není u Hyundai nic nového. Poseldní dobou rád hledá ve své historii https😐/www.google.cz/search?…
Otázka je kdo přemýšlí?
adamzprahy
Tak mi vysvětli ten volant. Kde se vzal u Hyundaie najednou volant s designem co má Range Rover už spoustu let? To stejné ten vnější design a detaily C sloupku? Kdyby to byl jeden prvek tak neřeknu, ale zvenku i zevnitř to všechno nápadně připomíná zmíněná auta. Proč žádné japonské auto takhle nevypadá? Proč dokáže Toyota udělat Land Cruiser jinak, Jeep nové Cherokee jinak, CX-60 jinak než BMW X3 vůči kterému to má stejnou architekturu atd.?

Já bych proti tomu autu jako takovému nic neměl, jenom nechápu když jsou schopni postavit řekněme konkurenceschopné a technicky vyspělé auto, tak proč mají zapotřebí dělat toto?
Holmes666
Já tě to nemůžu vysvětlit, protože mě to nevadí. Zrovna pro můj vkus vybrali to, co se mi líbí jinde. A většina těch prvků je v jednom balení. Váhám i nad novým Kodiaqem, ale z toho co jsem viděl bude uvnitř hubenejší, minimálně vzadu použité horší materiály. Mám si vybrat osobité auto s velkým trčícím displejem, když to je pro mě jinak na prd? Za cenu Hyu nic lepšího nekoupím....
Johnn
Tak když se podívám na dosavadní verzi volantu Santa-fe a zhranatím v rámci designového jazyka, tak to tak asi musí dopadnout.Santa-fe na volantu stříbrné u-čko a ovládání takto mělo,jen to nebylo tak čtvercové,ale to přesně zapadá do změny stylu. Nemusí to být kopírování.
Nebo tu palubku kopíruje BMW od Hyundai/Kia?
Já tedy vidím auto, které si s jiným zaručeně nespletu, takže je odlišné. I na Tebou jmenovaných by se zřejmě dali najít společné věci, ale nemám čas procházet fotky.
Už jsem četl názor že je to podobné Land Cruiseru. Tak jak to je?Když tedy ty dvě předlohy si nejsou podobné? Nevytváříš si sám iluzi, paralelu k tomu co ti je blízké? To je celkem běžné.
Jinak podívej se jak třeba vyvíjí designové prvky týmy f1, pečlivě sledují konkurenci a je to kopírování?Nebo inspirace? Nevidím v tom nic špatného.
Holmes666
Hezky napsáno! To auto prostě není tuctové! Navíc i na Hyu je spousta inovativnich řešení . 1. Super volič převodovky, 2. Oboustranné otevírání područky, 3. Promítání zp. Zrcátek na displej 4. Samonivelacni zadní náprava, 5. Skrytý zadni stěrač, 6. otisk prstu, 7. Přihrádka s funkcí čištění atd, atd
wings
Jj, len ten volic prevodovky MB pouziva uz hodne rokov.
Ale za mna je to najlepsie riesenie, nechapem, preco sa este montuju tie dilda na stredovy tunel alebo tlacitka, za ktorymi treba davat ruku dole z volantu. Packa pri volante je velmi ergonomicke riesenie.
Holmes666
No Mercedes a všichni mají páčku jak od stěrače. Teď Renault a Škoda. Tohle je pěkně pod volantem, robustní otočný joistick. Myslím, že takové provedení je nové, nebo jsem ho ještě nikde neviděl.....
wings
Otocny? To snad nie, skus otacat packou a drzat pri tom volant.
Holmes666
Přece zařadíš a jedeš. V automatu na to nesaháš až do doby, než zastavíš 😁..... Bože. A s manuální převodovkou to prosím děláš jak?
wings
Ee, myslim pri manevrovani, cuvani do parkovacieho miesta a podobne. Tam je volic v podobe packy pod volantom luxusny. Samozrejme, ze za jazdy vpred je to irelevantne.
adamzprahy
Jako souhlas. Mám zkušenost s otočnym kolečkem v Ram 1500 s kterym jsem jezdil 2 týdny ve státech a nemohl jsem si na to vůbec zvyknout. Nešlo jen o zvyk kam dát ruce, ale při manévrování ten pohyb otáčet kolečkem a kontrolovat zda tam je správný směr a na závěr trefit uprostřed P, to byl fakt opruz. Mercedesí páčka za mě nejlepší, dolu jedeš, nahoru zpátečka, zacvakneš doleva a stojíš a máš to celou dobu u ruky, kterou manévruješ volantem, takže je to nejrychlejší.
Holmes666
Hyu nemá kolečko. Podívejte se na video někde. Dole pod volantem má takový hranatý joistick jehož koncem můžeš točit dopředu a dozadu.... Tím řadíš. Zboku je tlačítko P. Přijde mi to dobré, pochopitelně nevím, jak to bude vypadat v praxi....
adamzprahy
Automobilky na sebe reagují stejně jako popisuješ F1. Ale jde mi o design, u každé evropské, japonské nebo americké značky ten trend nebo funkcionalitu udělají v nějakém svém pojetí a identitě s odkazy na nějaký historický styl nebo detail. Design exteriéru i interiéru se nějak vyvíjel u Land Roveru, nějak u X5 a nějak u GLE. Proto ta auta vypadají, tak jak vypadají.

Nevidím na předchozích Santa Fe jediný pojící prvek s tímhle novým kromě loga. Prvků z Land Roveru / Range Roveru je tam hodně. Máš nějaké detaily, které vytváří identitu a vztah k tomu co si kupuješ. U Hyundaie to vypadá, že si kupuješ to co se designerum líbilo jinde a slepili to dohromady.
Holmes666
A to sis nevšiml, že Korejci dělají každou generaci auta úplně jinou..... Nechápu kde berou odvahu k těmhle radikálním krokům, ale evidentně jim to funguje, protože aut prodají hodně....
Miorolo
To, že každá generace vypadá jinak naopak chválím. Stejně tak u Kie.
Naopak mi u evropských aut vadí, že vše je jak přes kopírák, myslím v rámci 1 výrobce, ne mezi výrobci. A když přijde nová generace, tak to pak vypadá jako face-lift.
Avatar - Emel
Emel
Mně to spíš připomíná Discovery, ale jinak jo.
Na druhou stranu, o minulé (té končící) generaci se to říct nedalo, ta je svá až až, ne?
kozakm
Zrovna v interiéru je poslední dobou koncepce docela jasná - "jeden" dlouhý displej mají oba Ioniqy, nová Kona, dostane je nejspíš i facelift Tucsonu...
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Motor 2,2 diesel co nejsilnější. Není to prémiová značka.
tomas4568
"...plug-in hybridní varianta s nejvyšším výkonem 160 koní ..." - neni to tiskova chyba??... jojo, je to chyba: The plug-in-hybrid powertrain also loses its U.S. citizenship, but the hybrid variant—a turbocharged 1.6-liter four-pot paired with an electric motor—carries on. The setup includes a six-speed automatic and all-wheel drive and is e😜ected to make the same 226 horsepower combined.

Ale i tak je do disbalance mezi tim, jak se tvari, a tim, co to skutecne je. Komfort a vizualni dojem mozna, skutecne vykony zvlast v terenu bych od toho necekal. Skoda.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Pozor na HP a BHP (brake horse power) Američané to obvykle uvádějí jinak.