Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Hyundai Santa Fe oficiálně: Kdy začne prodej? A co motory?

Lukáš Volšický
Diskuze (63)

Nová pátá generace vlajkového SUV značky Hyundai představuje technické parametry i novou luxusnější výbavu. Automobilka říká, že nově nabízí největší vnitřní prostor v segmentu i světové novinky.

Nový Hyundai Santa Fe se konečně oficiálně kompletně představuje. Už v červenci nám jihokorejská značka poprvé ukázala produkční design nové páté generace vlajkového SUV a teď odhaluje i všechny zásadní informace k nejžhavější novince. Největší SUV značky Hyundai současně slibuje největší vnitřní prostornost v segmentu. Vděčí za ni nově prodlouženému rozvoru, díky němuž nabízí až tři řady sedadel.

S finálním vzhledem nejnovějšího Santa Fe jsme vás už seznámili, takže si jen připomeňme, že novinka zaujala výrazně hranatějšími rysy a novým charakteristickým světelným podpisem s písmenem H v předních světlometech. Designéři tak odkazují na emblém značky, stejný motiv pak najdeme i na předním nárazníku. Hyundai zakládá na moderním minimalistickém designu a na prvních oficiálních fotografiích překvapil i kempovacím vybavením s rozkládacím stanem na střeše.

Pokud vás zajímají rozměry, nový Hyundai Santa Fe je 4830 mm dlouhý, 1900 mm široký, podle výbavy a střešních nosičů až 1780 mm vysoký a disponuje rozvorem náprav 2815 mm. Na globálních trzích se bude prodávat na 18“, 20“ a 21“ kolech v deseti barvách karoserie a s pěti barevnými provedeními interiéru.

Video se připravuje ...

Inspirace outdoorem a nejvíce vnitřního prostoru v segmentu

Hyundai se inspiruje stále populárnějším trendem se zájmem o outdoorový životní styl, který se objevuje také v interiéru. Už při prvním virtuálním seznámení s novinkou jsme si všimli, že nová architektura interiéru se až nápadně podobá nejmodernějšímu Land Roveru Defender. Rysy interiéru zakládající na horizontálních a vertikálních liniích a dominantním prvkem je zakřivený displej kombinující dvojici 12,3“ obrazovek digitálního přístrojového štítu a informačního a zábavního systému.

S nově prodlouženým rozvorem náprav nová generace modelu Santa Fe údajně má největší vnitřní prostor ve své třídě. Automobilka ji současně vybavila kompletně sklopnými sedadly ve druhé a třetí řadě, vytvářejícími vzadu terasovitě uspořádaný prostor s širším přístupem. Spolu s outdoorovou módou značka sleduje i ekologický trend a vyvinula materiály interiéru z ekologických surovin. Čalounění sedadel umělou kůží tak minimalizuje rizika pro lidské zdraví a v Evropě je zařazeno do třídy 1, která zaručuje nezávadnost pro děti do věku 3 let.

A teď praktičnost. Hyundai spolu s nejvíce prostornou kabinou láká také na největší objem zavazadlového prostoru ve třídě a prostorný otvor pátých dveří. Základní objem kufru s výslednou hodnotou 725 litrů je o 91 litrů větší než u předchůdce. Šířka zadního vstupního otvoru 1275 milimetrů pak je o 145 milimetrů širší oproti předcházející generaci. Stejně tak se zvětšil prostor pro cestující ve druhé i třetí řadě sedadel.

Video se připravuje ...

Nově je luxusnější, komfortnější a prémiovější

Nejnovější Hyundai Santa Fe k oslovení zákazníků využije i novou luxusnější výbavu pro zvýšení komfortu a praktičnosti. Novinkou je relaxační sedadlo s opěrkou pro nohy v první řadě, jaké umožňuje spolujezdci vpředu odpočívat v komfortní poloze. V šestimístné konfiguraci pak jsou ve druhé řadě samostatná sedadla s loketními opěrkami a elektricky nastavitelným sklonem opěradel i nastavitelným sklonem sedáku, který lze uvést do relaxační polohy. To je světová novinka v segmentu.

Světovou novinkou je i oboustranná multifunkční konzola s odkládacími prostory, přístupná pro cestující vpředu i vzadu. Řidič při jízdě s přeplněným zavazadlovým prostorem může využít digitální vnitřní zpětné zrcátko a k dalším chytrým prvkům bude patřit také bezdrátové nabíjení dvou chytrých telefonů. V novém Santa Fe je poprvé umístěna i UV-C sterilizační přehrádka pro snadnou sterilizaci často používaných předmětů – mobilních telefonů, peněženek a dalších drobností.

Už v první polovině roku 2024 se dvěma motorizacemi

V Evropě a Česku se nový Hyundai Santa Fe bude prodávat se dvěma motorizacemi. Standardem bude hybridní jednotka zakládající na přeplňovaném zážehovém motoru 1.6 T-GDI v kombinace se šestistupňovou automatickou převodovkou – maximální výkon bude 230 koní a točivý moment bude vrcholit při 350 newtonmetrech.

V nabídce se objeví i plug-in hybridní varianta s nejvyšším výkonem 265 koní a špičkovým točivým momentem 350 newtonmetrů. Automobilka udává, že klasický hybrid zvládne zrychlení z 0 na 100 km/h za 9,5 sekundy, zatímco nabíjecí hybrid bude o 0,4 sekundy rychlejší. Maximální rychlost obou variant je 190 km/h.

Na evropských trzích se nový Hyundai Santa Fe začne prodávat v první polovině příštího roku 2024, na domácím korejském trhu bude prodej zahájen už ve druhé polovině tohoto roku. Na zveřejnění oficiálního ceníku si však musíme ještě počkat.

Lukáš Volšický
Diskuze (63)

Doporučujeme

12. 8. 2023 17:19
Re: Re: Re: Re: Hyundai design
Hyu nemá kolečko. Podívejte se na video někde. Dole pod volantem má takový hranatý joistick jehož koncem můžeš točit dopředu a dozadu.... Tím řadíš. Zboku je tlačítko P. Přijde mi to dobré, pochopitelně nevím, jak to bude vypadat v praxi....
12. 8. 2023 17:14
Re: Hyundai design
No to, že Mazdy mají horší antikorozní ochranu je obecně známý fakt. Mazdu mám rád, ale je to tak. Nesrovnavam, konstatuji.
11. 8. 2023 18:47
Re: Re: Re: Re: Hyundai design
Jako souhlas. Mám zkušenost s otočnym kolečkem v Ram 1500 s kterym jsem jezdil 2 týdny ve státech a nemohl jsem si na to vůbec zvyknout. Nešlo jen o zvyk kam dát ruce, ale při manévrování ten pohyb otáčet kolečkem a kontrolovat zda tam je správný směr a na závěr trefit uprostřed P, to byl fakt opruz. Mercedesí páčka za mě nejlepší, dolu jedeš, nahoru zpátečka, zacvakneš doleva a stojíš a máš to celou dobu u ruky, kterou manévruješ volantem, takže je to nejrychlejší.
11. 8. 2023 17:43
Re: Re: Re: Re: Hyundai design
Ee, myslim pri manevrovani, cuvani do parkovacieho miesta a podobne. Tam je volic v podobe packy pod volantom luxusny. Samozrejme, ze za jazdy vpred je to irelevantne.
Avatar - kosmonaut
11. 8. 2023 17:01
Re: Hyundai design
Dlouhodobě problém? A srovnáváš s Hyundai?