Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Proč Hyundai Santa Fe vypadá tak, jak vypadá? Kombinuje město a outdoor, říká šéfdesignér

Šéfdesignér značek Hyundai a Genesis SangYup Lee se rozpovídal na téma, proč čerstvě představené SUV Hyundai Santa Fe má tak divoký design. Přibližuje detaily vzhledu novinky, aerodynamické vlastnosti i fakt, že naživo nevypadá tak velká jako na fotkách.
Zpět na článek
14. 8. 2023 11:20
Avatar - KANKUNEN
14. 8. 2023 09:27
A proč jsou ta zadní
světla tak nevkusně nízko, jak kdyby měla ženská pas u kolen.
Rozbalit vlákno
22
14. 8. 2023 09:37
Re: A proč jsou ta zadní
Ale tak zas tak hrozný to není. Inspirace Defendrem je zřejmá, ale tady nezafunguje. Za mě je horší volba pohonu, jen HEV a PHEV jen s motorem 1.6l TGDI je průser :no: Tyto auta nezdřídka kdy tahají i přívěsy a jak víme, s tím má většina hybridů s malým motorem má celkem problém… Navíc jak dojde baterka, tak ta 1.6 potáhne svou hmotnost přes 2t a bude žrát jak vzteklá… :no:

Např Tuscon 1.6 PHEV 132kW utáhne jen 1350kg, děs :no: 2.0CRDi 136kW max. 1900kg…
14. 8. 2023 10:15
Re: A proč jsou ta zadní
Tak to asi musí každý posoudit individuálně, ne? Já třeba vím, že nikdy žádný přívěs tahat nebudu, takže toto nepovažuju za problém. Kdo přívěs táhne, tak prostě půjde jinam. Ale trend dnešní doby je jasný - podobné auto se v praxi používá zejména na pravidelné cesty do nejbližšího nákupáku a sem tam na občasný víkendový rodinný výlet. A na to ten motor podle mě bohatě bude stačit..
14. 8. 2023 11:00
Re: A proč jsou ta zadní
Jasně, pokud nikdo nebude nic tahat, nemá problém. Ale pak nepotřebuje Santa fe a stačí Tucson ;-)
14. 8. 2023 11:12
Re: A proč jsou ta zadní
Tak ono to není jen o tahání, my máme tři děti a když jsme vybírali auto, v Hyundai jsme se byli podívat. Tucson se mi líbil, jen se do něj tři děti nevejdou a ten kufr je tak maximálně na kočárek. Santa Fe na tom v tomto ohledu bylo podstatně líp, ale ten předchozí model mě moc nezaujal a taky už byl nad cenový limit, který jsme si vytyčili. Každopádně myslím, že většina lidí kupuje veliké auto kvůli požadavkům na vnitřní prostor a ne kvůli plánu něco tahat. A Hyundai to ví, proto tam dali tento motor a jsou smíření s tím, že "tahači" prostě sáhnou po něčem jiném.
14. 8. 2023 22:12
Re: A proč jsou ta zadní
Souhlas, taky je nás 5 a musím vždy volit nejprve velikost auta ( za rozumnou cenu) a až pak vybírat motor..... Navíc, 80% cest je ježdění s dětmi kolem domu, na nákupy a do práce, na které je hybrid vcelku ideální. Raději bych tam viděl diesel, ale bohužel není....
Avatar - JirkaVejrazka
14. 8. 2023 10:24
Re: A proč jsou ta zadní
Muzes nam prosim vysvetlit, jak u hybridu dojde baterka?

S tim tahanim privesu mas ale pravdu, tam by nafta byla lepsi. Ale osobne jsem na silnicich par Santa Fe aktualni generace potkal a za zadnym jsem nevidel prives.
14. 8. 2023 10:58
Re: A proč jsou ta zadní
Myslím to tak, že když máš u PHEV plnou baterku, máš plný výkon celé soustavy. Jinak ne a pak funguje jako klasický hybrid...

Chápu, že někdo má SUV jen na vyjádření statutu. Ale já ho vidím jako celek. Když si pořídím takové auto, budu ho využívat naplno. A´t chceš nebo ne, s tou 2.2CRDI dává větší smysl než 1.6PHEV s omezenou nosností i tažnou silou...
Avatar - JirkaVejrazka
14. 8. 2023 11:03
Re: A proč jsou ta zadní
Tak to ale nefunguje, PHEV nema s plnou baterkou vetsi vykon nez s prazdnou. Alespon u tech, se kterymi jsem jezdil.

A priste mozna napis, jestli kritizujes hybridy obecne nebo jen PHEV, at v tom neni zmatek ;-)
14. 8. 2023 11:39
Re: A proč jsou ta zadní
No nic to nemění na to, že na tahání to není. Jde mi o to, že nemáš na výběr - aktuálně je to o tom, kup si hybrid a nebo nic… :no:
Avatar - JirkaVejrazka
14. 8. 2023 11:43
Re: A proč jsou ta zadní
V poradku v tom se shodneme. Jen prosim uz nepis ty nesmysly o hybridech, mohl bys zmast nekoho kdo nevi jak funguji.
14. 8. 2023 11:57
Re: A proč jsou ta zadní
Nějaké hyridizaci se v budoucnu nevyhne asi nikdo, kdo bude chtít mít v autě benzin. Bohužel...Není nesmysl to, že sebou u PHEV zbytečně taháš těžkou elektrovýzbroj ;-)

Když už bych si musel nějaký hybrid vzít, vzal bych Santa Fe full hybrid než PHEV - trozdíl je 150kg hmonosti a utáhne o 300kg víc... Dynamika stejná a nemusíš dobíjet...
Avatar - JirkaVejrazka
14. 8. 2023 12:22
Re: A proč jsou ta zadní
Jo, ja taky. I kdyz kvuli jinym duvodum. Dokonce jsem to udelal, jen ma to moje SantaFe HEV vepredu logo Kia, ale jinak je to pohonem stejne auto.
14. 8. 2023 11:52
Re: A proč jsou ta zadní
Já nejsem žádnej expert na hybridy, tak ze sebe možná udělám vola, ale já si taky myslel, že PHEV s nabitou baterkou má vyšší výkon než s prázdnou :D. Teda minimálně v testu Octavie iV psali, že to auto je příjemně svižný, když je baterka nabitá, ale když se vybije, tak je to katastrofa, protože v takovém případě to auto pohání klasická 1.4 TSI, která oproti standardní verzi navíc ještě táhne vybité baterie a dynamika s vybitou baterií je tím pádem těžce podprůměrná..
14. 8. 2023 11:58
Re: A proč jsou ta zadní
Jj taky jsem to četl ;-)
Avatar - JirkaVejrazka
14. 8. 2023 12:24
Re: A proč jsou ta zadní
Skodovkou jsem nejel. Je otazka, jestli to maji udelane jinak nebo si to autor testu vymyslel. To by nam asi mohli rict Mr.Murphy nebo kesumb, ti s nima myslim jezdi(li).
14. 8. 2023 12:26
Re: A proč jsou ta zadní
V tom RS iV je ale trochu jiná verze - silnější. Já viděl na Youtube nějaká videa kde to mělo vážně úplně jiné časy zrychlení. Jak jsem zrovna napsal v komentáři vedle, podle mě to bude prostě tím, že je to odfláknuté řešení kdy jenom tomu standardnímu hybridu posílili elektromotor nebo nastavili aby dával víc výkonu a ta soustava to asi nezvládá. Nedivil bych se tomu i v kontextu ID GTX modelů s výkonem jen při baterce nad 80%, správně teplotě atd :D Ale to jen čerpám z informací od jiných, taky jsem s RS iV nejel.
14. 8. 2023 12:24
Re: A proč jsou ta zadní
No ono záleží jak ten PHEV funguje. Každá značka, resp. motorizace to dělá trochu jinak. Tam prostě záleží jak je daný pohon nastavený ve smyslu kolik je udávaný max. výkon soustavy, kolik mají jednotlivé motory a kolik si to nechává rezervu v baterce pro “hybridní režim”. Pak to nebude jen o tom, ale jestli se baterky nebo el. motory nepřehřívají atd, jinak řečeno jak to celé funguje dohromady.

Nedá se vůbec paušalizovat a neustále se to vyvíjí. Osobně beru hodně s rezervou PHEV, které sčítají výkon elektromotoru se spalovákem a podávají to jako výkon soustavy. Ale jak jsem psal, ono to taky nemusí znamenat že jsi bez výkonu, protože udávaný stav 0% baterky nemusí ve skutečnosti být 0%, ale 10% aby se to vykrylo…

Třeba ta Octavia RS iV. Nemám s ní zkušenost, ale tipuji, že to bude 100% shodný pohon s tím VW PHEV pohonem co má jinak asi 160 kw. Jen to boostuje víc elektromotor aby to mělo víc celkových kilowatt (180). A pak se právě ta mezní situace kdy není z čeho brát projeví častěji a výrazněji ve smyslu poklesu výkonu.
Avatar - KANKUNEN
14. 8. 2023 15:10
Re: A proč jsou ta zadní
V tom případě se ta elektrika ztrácí kde? Když plná i prázdná baterka rovno jest.
Avatar - speedfred
14. 8. 2023 10:36
Re: A proč jsou ta zadní
To máš pravdu, keď chceš niečo občas ťahať a pozrieš na váhy v TP tak to ide momentálbe dolu vodou.
Mám ešte starú 508 doma a ten má 2t na TZ.
Avatar - Mikesus
14. 8. 2023 16:16
Re: A proč jsou ta zadní
taky mám 2t v TP na TZ, to zase takový problém asi u hybridu nebude.
14. 8. 2023 16:50
Re: A proč jsou ta zadní
No když to srovnáš u RAV4, pak je to Benzin 2000kg / HEV 1650kg / PHEV 1500kg = rozdíl to je ;-)
Avatar - speedfred
15. 8. 2023 07:11
Re: A proč jsou ta zadní
Tak na to aká je to veľká krabica tak by som čakal viac na tz. Nie každý to asi ale potrebuje.
14. 8. 2023 11:01
Nechápu, proč je tento design předmětem diskuze
Vždyť se opravdu povedl. U BMW mají nad čím přemýšlet, že Domagoji...
Rozbalit vlákno
0
14. 8. 2023 11:19
sice některé konzervy mají jiný názor
což respektuji, ale Korejci v oblasti dizajnu se nebojí a umí. Doby, kdy kopírovali ostatní jsou už dávno pryč.
Co se týká chybějící nafty, je škoda, že není možnost výběru. Ale třeba už když vyšlo Sorento, tak kdybych si měl vybírat 2.2 naftu nebo 1.6 HEV, tak volím HEV. V tuto chvíli benzín-full hybrid považuji za ideální řešení, kde se kombinují výhody elektriky a spalováku. Jasně na dálnici nafta bude úspornější, ale ve městě zase HEV. HEV má výhodu klidněšího chodu a hladkých rozjezdů.
A tato auta se používají jako univerzální rodinné auto, nejenom jako dálniční křižníky.
Rozbalit vlákno
0
14. 8. 2023 11:20
Ano,
dizajn dobry, len na motor uz nezostal rozpocet.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - pradeda777
14. 8. 2023 12:43
Sledujeme a kopírujeme....
S tímto projektem jsme začali před čtyřmi a půl lety. Pořád sledujeme data, abychom předpověděli budoucí trendy. ....a kopírujeme.... :-!
Rozbalit vlákno
0