Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Proč Hyundai Santa Fe vypadá tak, jak vypadá? Kombinuje město a outdoor, říká šéfdesignér

Marek Bednář
Diskuze (27)

Šéfdesignér značek Hyundai a Genesis SangYup Lee se rozpovídal na téma, proč čerstvě představené SUV Hyundai Santa Fe má tak divoký design. Přibližuje detaily vzhledu novinky, aerodynamické vlastnosti i fakt, že naživo nevypadá tak velká jako na fotkách.

Pátá generace SUV Hyundai Santa Fe přišla jako blesk z čistého nebe, zejména co se týče designové stránky. Ani v nejmenším se nepodobá nejen svému předchůdci, ale ani ničemu jinému v nabídce značky. „Je to velká změna ve srovnání s předchozím modelem,“ uznává SangYup Lee, šéfdesignér automobilek Hyundai a Genesis.

„Je to jeden z našich nejdůležitějších modelů. Nemůže selhat,“ uvedl Lee dále pro britský magazín Autocar, který ho vyzpovídal při představení novinky. Proč tedy designérský tým riskuje tak moc odlišným vzhledem?

„S tímto projektem jsme začali před čtyřmi a půl lety. Pořád sledujeme data, abychom předpověděli budoucí trendy. Tohle bylo před pandemií a jedna klíčová věc pořád vyskakovala – jak se stala mainstreamovou kultura outdooru. Vybrali jsme tedy takovou cestu, která pokryla jak městský styl, tak i outdoor,“ vysvětluje Lee.

Video se připravuje ...

Navzdory tomu, že nové santa fe vypadá jako velká krabice, i zde je forma až druhá za funkcí. „Má koeficient odporu vzduchu Cd 0,29. Aerodynamice jsme se věnovali opravdu hodně. Má vpředu aktivní roletu, což je pro tento segment docela neobvyklé,“ a velkým benefitem jsou i kulaté blatníky, pokračuje šéfdesignér. Nízký koeficient odporu vzduchu je poměrně velký úspěch, vyplývá z jeho slov, neb auto krabicoidního tvaru je „aerodynamická pohroma“.

„Když máte SUV ve stylu krabice, vyváženost proporcí je nesmírně důležitá. Má jednoduché plochy se spoustou objemu, podpořené 21“ koly, která jsou v tomto segmentu neslýchaná. I když je to krabice, chtěli jsme přidat precizní designové detaily,“ říká dále Lee.

A proč vypadá santa fe na fotkách tak velké? „Protože rohy jsou vytažené do prostoru tak moc, jak to je jen možné. Všimněte si obřího zadního čela, to je velká plocha a využití celé šířky je designovým prvkem,“ vysvětluje.

Promítá se to ale i do šířky vstupního otvoru, která je téměř 1,3 metru. „Je to prostor pro život, nikoliv jen pro přepravu nákladu,“ myslí si o zádích vozů třídy SUV obecně Lee.

Interiéru dominuje obří zakřivený displej, ale klimatizace se ovládá klasickými tlačítky. „Samozřejmě to jsou klasická tlačítka, protože to používáte pořád,“ říká Lee. „Dokud nebude autonomní řízení úrovně 4 nebo 5, nejdůležitější věcí je, abyste sledovali pořád silnici; všechno musí být snadno ovladatelné. Proto jsme se nezbavili pevných tlačítek,“ dodává.

Kromě nich pasažéři najdou na palubě také hromadu držáků nápojů. „Každé místo má dva velké držáky nápojů a každé místo má port USB,“ říká Lee s tím, že takto návrháři interiéru mysleli na použití auta rodinou.

Líbí se vám vzhled nového Hyundai Santa Fe?
  • Ano, velmi
    70,3%
  • Není to špatné
    13,1%
  • Nic moc
    6,7%
  • Vůbec ne
    9,9%
Děkujeme za váš hlas.
Celkem hlasovalo 436 čtenářů.

Marek Bednář
Diskuze (27)

Doporučujeme

Avatar - speedfred
15. 8. 2023 07:11
Re: A proč jsou ta zadní
Tak na to aká je to veľká krabica tak by som čakal viac na tz. Nie každý to asi ale potrebuje.
14. 8. 2023 22:12
Re: A proč jsou ta zadní
Souhlas, taky je nás 5 a musím vždy volit nejprve velikost auta ( za rozumnou cenu) a až pak vybírat motor..... Navíc, 80% cest je ježdění s dětmi kolem domu, na nákupy a do práce, na které je hybrid vcelku ideální. Raději bych tam viděl diesel, ale bohužel není....
14. 8. 2023 16:50
Re: A proč jsou ta zadní
No když to srovnáš u RAV4, pak je to Benzin 2000kg / HEV 1650kg / PHEV 1500kg = rozdíl to je ;-)
Avatar - Mikesus
14. 8. 2023 16:16
Re: A proč jsou ta zadní
taky mám 2t v TP na TZ, to zase takový problém asi u hybridu nebude.
Avatar - KANKUNEN
14. 8. 2023 15:10
Re: A proč jsou ta zadní
V tom případě se ta elektrika ztrácí kde? Když plná i prázdná baterka rovno jest.