Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektromobily

Zpět na článek

Elektrický Ford Explorer nabírá zpoždění. Zákazníci se dočkají v létě 2024

66 komentářů

ericn
… na tom nebude Ford ztrácet peníze 😒] A vlastně tohle auto není potřeba. Vždyť kdo by ho chtěl 😉
DonVito
To zalezi jen na nastavene cene.

Kdyz ho daji za 900.000Kc, tak ho budes chtit i ty.
😄

Az budou EV levnejsi nez fosily, tak po fosilech nestekne pes.
ericn
Tak tomu asi nevěříš ani ty. E😜olere je postavený na MEB (čili iD.4) = minimálně 1.4mil Kč 😒]
topten
zatim neni konkurence a automobilky musi zaplatit prechod na EV
kdyz predtim nahazely spoustu penez do cerny diry jmenem diessel
i proto se ted chinanum lehceji dycha, protoze chrochta preskocili
Avatar - Anonym
Anonym
Ford dával v USA do nečeho krom pikapů diesly? Do čeho? E😜lorer byl vždycky americký model, do Evropy se podívaly pouze 2 generace 😄
topten
jen nejvetsi pomatec v USA, kde nafta neni danove zvyhodnovana proti benzinu, uvazuje o naftovym aute
to tady v EU i ford diky zvyhodnovani nafty delal takovy zlociny, jako ze naftu jeste nedavno daval do takovych pidiaut, jako je fiesta
a vyvoj neperspektivnich naftovych motoru samozrejme zadarmo nebyl
a ted to vsechno spadlo do cerny diry
proto se docasne spaktoval s vw
Avatar - Ozzman
Ozzman
No v b segmentu byla nafta skoro u každého výrobce...
topten
ale jen diky danovymu zvyhodnovani nafty oproti benzinu
snad nikde jinde na svete tenhle zlocin nezavedli a proto tam osobni naftaky nebyly
Cenduro
Takže vlastně dieselové auta všichni výrobci dělali jenom pro Českou republiku. Bravo...
topten
proc myslis ?
jak jsi na to prisel ??
to mas od narozeni ???
ericn
Tak číňanům se rozhodně lépe dýchá, když v roce 2022 spustili cca 40GW tepelných elektráren a v roce 2023 spustí dalších 70GW 😉 Elektromobily to asi nezachrání 😒]

https😐/oenergetice.cz/…ovoznit-az-70-gw
topten
china je zaostala zeme, ktera ma cca polovicni spotrebu elektriky na hlavu, co my
proto se snazi ziskat elektriku jak jen to je mozny
ale i tak, moderni, v realnym case monitorovana, uhelna elektrarna je na tom emisne lip nez v souhrnu tisice spalovacich aut, ktery jdou po 4 letech na prvni emisni kontrolu a ty starsi casto kouri jako admitral kuznecov kdyz pluje kolem GB
ericn
topten
rocne se u nas projede cca 6mld litru nafty
nakladaky a autobusy dejme tomu polovinu z toho
z 1 litru nafty je 2.64kg CO2
tedy z 3mld litru nafty 8mil tun CO2
to je skoro 2x tolik, nez pocerady, jakozto nejvetsi zdroj CO2 u nas (4.5mil)
never kazdymu blabolu, kterej si nekde prectes a zkus nekdy zapojit hlavu

vsechny uhleny elektrarny by veskerou dopravu u nas utahly skoro 2x
Avatar - Anonym
Anonym
Podceňovat Čínu se nevyplácí. Dlouhá léta jsme se smáli, jak jsou za námi, a nyní mají přisnější emisní normy pro auta než EU. Auta navržené pro Čínu můžou skoro beze změn prodávat v Evropě.
topten
v cem maj prisnejsi emisni normy nez u nas ?
Avatar - Anonym
Anonym
Skoro ve všem. Jejich aktuální emisní norma plus minus odpovídá přísným americkým normám.
Příklad NOx pro kategorii M1😒br /> Euro 6😜 0,080 g/km
China 6b: 0,035 g/km
Příklad nespálené uhlovodíky pro kategorii M1😒br /> Euro 6😜 0,100 g/km
China 6b: 0,050 g/km
Dále třeba v Číně mají emisní limit na N2O. V EU žádný limit na tuto látku, která ničí ozonovou vrstvu, není. A třeba v Li-Ion baterkách Evropu předběhli o 20 let. To je, bohužel, realita.
topten
evidentne to je dusledek mene prisnych limitu na dyzly oproti benzinakum zde v EU, ktere tahly dolu i benzinaky aby rozdil nebyl tak okaty
napr. tolik sledovane emise NOx jeste nedavno mely dyzly povolene cca 3x vyssi nez benzinaky a stejne se v realu nevesly a prekracovaly je radove
PM byly u dyzlu uplne benevolentni kdyz couduly jako tovarni kominy za komousu
i dnes NOx u dyzlu je 0.080g/km, u benzinaku 0.060, pricemz benzinaky maj v realu pod 0.030
ale zrejme proto, aby byl limit +- podobny, tak je takhle vysoko, coz skodi celemu automobilovemu prumyslu v EU
benevolentni limity na dyzly znamenaly, ze napr v USA dyzly emisne neprosly a tak se tam neprodavaly.
a kdyz se VW snazil v USA s dyzly protlacit, byla z toho dieselgate a 1bln v ceskejch na pokutach v riti
jestli i china ma prisnejsi limity na emise aut, tak nechapu zdejsi povyk kvuli euro7, evidentne velky problem s tim maj dyzly, narozdil oid benzinaku

diesel je prokleti automobiloveho prumyslu v EU a pricina zaostavani za svetem
Avatar - Stejsn
Stejsn
Tak zase my ale máme víčka na petky, která se musejí ukroutit 😉
Avatar - Anonym
Anonym
😄 😄 😄 😄

Jo to je vynález 😄

Ještě že tu colu moc nepiju
Avatar - Anonym
Anonym
Ev ještě dlouho levnější jako obyčené spalováky za 300-500 tis nebudou. Smůůůůůůla
Avatar - del42sa
del42sa
zákazníci se už jistě tetelí nedočkavostí 😉
Avatar - Anonym
Anonym
😄 😄 😄 😄 na komoru 😄 😄
topten
https😐/www.obnovitelne.cz/…chna-neposkozena?…

co na to anti-EV fanatici ?
arese ?
balliku ??
wine ???
...
Arese
topten
ty jsi jednim z nich ?
doufam, ze te to odlepeni nechaj zaplatit, a snad s tim prestanes, abys jednou neudelal mnohem vetsi prus*er

PS: mas podobny hesla jako komunisti
DonVito
Jen ideologicky zvasty.

Hejteri fakta odmitaji/popiraji.
Arese
Ne, jak tě taková pitomost napadla? 😄
topten
ten tvuj vykrik me pripomina koministickej vykrik - smrt imperialistum
Avatar - Anonym
Anonym
Kdyby se mělo naplnit "smrt imperialistům", tak soudruzi jako Stalin, Chruščov či Brežněv by šli na popravistě mezi prvními.
topten
tak to souhlas
Avatar - Anonym
Anonym
Mě zas připomínaj Donvit👋Heldlyho výplody o tom, že jakýkoliv jiný názor je ruská propaganda bolševický "Kdo není s námi je proti nám a je to nepřítel lidu a socialismu.

Takže asi tak, nás drahý rusofobe 😄
topten
takhle to vidite vy komunisiti, ktery se ty co nevyznavaji komunistickou demagogii, snazite zlikvidovat
Avatar - Anonym
Anonym
Já ale nevyznávám komunistickou demagogii, Lojzíku 😄
DonVito
Na jednu stranu tu hejteri zaryte tvrdi, ze EV jsou slepa ulicka a podobny blaboly a na druhe strane tu melou neco o ovladnuti Cinou.
https😐/elektrickevozy.cz/…-zavedene-znacky
Misto porazeneckych ideologickych prispevku by bylo fajn se podivat na realitu.

Tesla je nejhodnotnejsi automobilka sveta.
BYD je treti nejhodnotnejsi automobilka sveta.
Dnes.
Zadna evropska automobilova chlouba (minimalne mezi prvnimi tremi) uz neni.
https😐/www.newtraderu.com/…car-brands-2023/?…
Uspesnejsi automobilky jsou jinde.
Kdyz ctu nektere prispevky zdejsich zabednencu, tak se nedivim.

Je treba zacit makat na budoucnosti, ktera je elektricka. A podporit zdejsi automobilky pri prechodu na elektromobilitu!
Avatar - Stejsn
Stejsn
Já jsem hlavně předevčírem koukal na zprávy a byla tam zhruba následující informace😒br />
V prosinci končí výjimka, podle které můžeme od rusů, se kterými jsme teď podle některých de facto ve válce a na které uvalujeme všechna možná embarga, kupovat bezstarostně ropu (a tím jim financovat válku). A přestože máme napojené ropovody ze západu, na jejich opačném konci prostě není dostatek ropy, která by k nám dotekla. Takže embarga neembarga, rusové nás drží za koule, aniž by cokoliv dělali.

Ano, samozřejmě tam byla "anketa" mezi lidmi, kde jich 9 z deseti tvrdilo: "radši si připatím o pět korun na benzínu víc, jen abych nepodporoval/a rusy", jenže to říkají teď. Jakmile ta cena na přelomu roku skutečně vyletí, bude po ideálech.

Takže ano, jsme stále naprosto závislí na soustavě ropovodů Družba, ať se nám to líbí nebo ne a teď co s tím.
DonVito
Ja jezdim na elektrinu.

Mluv predevsim za sebe.
Valka s ruskem doklada dulezitost sobestacnosti.
A co se tyce vyroby elektriny, myslim, ze jsme sobestacnejsi, nez co se tyce ropnyvh paliv...

Masivni prechod na elektromobilitu vyrazne omezi zavislost (nejen) na rusku.
:yes:
ericn
"Masivni prechod na elektromobilitu vyrazne omezi zavislost (nejen) na rusku." - Hmm to je myšlenka dne 😒] Kdysi tu byla soutěž o zlatý ventilek, s přehledem bys vyhrál :yes:
topten
co na tom nechapes ??
Avatar - Anonym
Anonym
že všechny komponety na OZE se vozí z číny nebo jsou v nicz čínské suroviny a čínou těžené suroviny z afriky, dlaší suroviny z ruska a od jejich kamarádů z jižní ameriky typu chile, venezuela, peru, kteří s ruskem a čínou hodně ale hooooooooooooooooooodně moc kamarádí.

Blbý co, prolhaej utopisto. Je smutný, že vy všichni utopisti tak strašně lžete
Arese
A že budem ještě mnohem víc zavislí na komunistické Číně ti jistě nevadí, elektrofanatiku?! 😲 :no: :no: :no:
topten
lithia mame dost a je jen otazkou casu, kdy se zacne tezit
cobalt se nahradi manganem a toho taky mame dost v odpadnich haldach nekde u chvaletic
a je otazka, z ceho vubec bude baterka za par let, mozna na uplne jinym zaklade

kdyz prestane tyct ropa, tak do 3 mesicu je doprava paralyzovana a ze spalovaku si muzes udelat kurnik pro slepice
kdyz se prestanou dodavat baterky, budes dal jezdi na tu stavajici xx roku na elektriku vyrobenou doma a mit xx roku na reseni

nebud z chinskejch komunistu tak pripos*ranej
kdyz to s nima navic zacina jit pekne s kopce
DonVito
Me fascinuje jistota nazoru zdejsich EV hejteru.

Co asi znamena mnohem vic zavisli na Cine?
Chtel bych videt, jak to kvantifikujou...
Avatar - Anonym
Anonym
Bez Číny víceméně nejde vyrobit Li-Ion baterka či permanentní magnety pro elektromotory.
BTW Mnoho lidí si neuvědomuje, že kdybychom v Evropě zavřeli hranice, tak pomřeme na nedostatek léků, které si sami neumíme vyrobit.
DonVito
Tak permanentni magnety nepotrebuji vsechny motory.

Jinak ta zavislost na Cine je skutecne dana.
Meli bychom usilovat o vetsi sobestacnost.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Tak po sto letech budu poprvé souhlasit s Doníkem.
Avatar - Anonym
Anonym
Prolhanej zelenej soudruhu, BOHUZEL - i když tak strašně krásně lžes až se ti práší od tý tvý prolhaný zelený neostalinistický pusinky - všechno čím si to nabije je M A D E I N C H I NA !!!!!!!!!!

4 z 5 FV - panelů - Made in China, v pátemém čínské komponenty
99,98 nabíječek - Made in China
88% wallboxů - Made in China
45-65% komponentů pro větnríky - Made in China
ocelový a hliníkový držáky, plastový obaly, spojovací materiál - z 90% made in china

Ve zbytky čínský komponenty a suroviny těžené čínou v afriace + suroviny od čínských akamrádů - ruska, chile, peru, venezuely atd

Trapný lži co tu předvádíte
topten
china - 17% svetovyho HDP
Zapad - pres polovinu svetovyho HDP
china je jen levna manufaktura a s tim, jak roste jeji agresivita, tak Zapad zacina presouvat vyrobu jinam
Avatar - Anonym
Anonym
Bez tý manufaktury a bez surovin z číny, afriky, ruska a jižní amerika západ do 3 měsíců totálně zkolabuje 😄
Hendly
Zaroven ale zkolabuje i Cina, afrika, jizni amerika.
Zapad potrebuje vychod stejne jako vychod potrebuje zapad.
Avatar - Stejsn
Stejsn
37 procent celkové výroby elektřiny je z jaderného paliva, které letos naposledy dovážíme z Ruska. Od příštího roku by ho měl dodávat americký Westinghouse. Zároveň je to 20 procent celkového instalovaného výkonu v ČR. Takže ano, tady je ten směr asi správný. Pak kromě uhelek tu máme také plynové elektrárny, které dodávají kolem 10 procent. Odkud k nám jde plyn na jejich provoz a jak je to s ním do budoucna se mi teď nechce hledat. Jakákoliv obměna vozového parku, především v nákladní a hromadné dopravě, ale potrvá dekády a to i kdybychom se všichni najednou rozhodli, že elektrická auta jsou ten nejlepší nápad na světě a zároveň byla levná. Což nejsou a dlouho nebudou.
Avatar - Anonym
Anonym
To mě zajímá, kde ti amíci budou brát ten Uran, když hlavní výrobci paliva do JE a těžaři uranu sou rusko, kazachstán a Niger - který ted přestal kamarádit s frantíky a ten uran pravděpodobně začne těžit rusko 😄
topten
niger ma podil jen cca 5% svetovy produkce a jeho tezba se za poslednich 10 roku snizila o vic jak o polovinu
to i kanada a australie tezi nasobne vic
a kazachstan jako ten, co tezi cca polovinu svetovy produkce, zas az takovej kamos teroristu z rossiji neni
navic elektrarny maj zasoby minimalne na 2 roky

ses mimo
a tak to je s tebou se vsim
balliku
ptr078
A zvysi zavislost na dobrom pocasi ;-D
Avatar - Anonym
Anonym
Evropská soběstačnost na surovinách a plaivejch je těžká neostalinistická utopie na úrovni Lysenka a Borisova.

Je to nesmysl a lež, jsme plně závislí na Asii, Africe a Rusku.

Žádný vlastní suroviny tu nejsou a lithium nás faaaaakt nespasí . Krom toho tu ještě nejsou ani potřebné továrny a postavit za rok 12 800 továren je UTOPIE.

JSTE DEMAGOGICKY U T O P I S T I!!!!!
topten
je rozdil dovazet vyrobni zarizeni, ktery ti na xx roku zajisti nezavilost, a rozdil dovazet spotrebni zbozi nebo paliva, ktery jednorazove spotrebujes a nemas nic
to bys snad i ty moh chapat
balliku

nevidis ten odliv investic a vyroby z chiny?
konkretne treba polovodice, ktery china navic neumi a je silne zavisla na dovozu ze Zapadu
a to je teprve zacatek
teroristi z rossiji ti krachujou, tak se obracis na komouse z chiny ???
proc si m myslis, ze je Zapad proti chine bezmocnej, kdyz Zapad ma podil pres polovinu svetovyho HDP, zatimco lidnatejsi china ani ne tretinu toho co Zapad?
Avatar - Anonym
Anonym
Nevidím, na všem je dál Made in china co sem chodí za zboží.

Teráristi z Rosije aktuálně investují do chipů miliardy rublů, četl sem o tom krásnej článek. Sice sou furt 15-20 let pozadu, ale jim stačí když zvládnou výrobu aspon těch jednoducých chipů do ledničky vlastní silou a v masovém měřítku a nebudou muset všechno vozit od čínanana. Ty moderní chipy si budou dál kupovat aemerický, od překupníků.

Čína je druhej největší zahraniční věřitel v USA, a když spočítáme kolik maj v USA investic, nemovistostí pozemků a firem neoo podílů firem + Evropa + Afrika + Jižní amerika, tak kdybysmte to sečetli a převedli čistě na EU, tak by čína vlastnila 30% pozermků v EU, napřímo 15% firem a spoluvlastniství a podíly dalších 35% a byla by největší věřitel Evropy.

Tak takhle na tom je špatně čína 😄
Avatar - Anonym
Anonym
EV nejsou slepá ulička. Třeba trolejbusy nebo tramvaje se na trhu prosadily dávno předtím, než se šílenci jako Frans Timmermans narodili. Otázkou je, co bateriové EV. Plošné řešení mobility to určitě nebude.
Co se týče ovládnutí automotive Čínou, tak ani největší pesimisté nepředpokládali, že se to to stane už v tomto desetiletí. Bude to, bohužel, mnohem rychlejší.
BTW Nejde srovnávat třeba BYD a Toyotu. Toyota vyrábí auta. BYD vyrábí baterie, elektroniku, auta a spoustu dalších věcí.
DonVito
Trolejbusy a tramvaje se celosvetove prosadily asi tak jako EV doposud.

Vetsina svetove dopravy je stale na diesel.
A to od vlaku (tipuju) po mestsky autobusy...

S BYD asi souhlas, ze ma sirsi zaber nez Toyota.
Avatar - Anonym
Anonym
Tramvaje jezdí jak v KLDR, tak v USA.
Ono je to naprosto jednoduché už více než 100 let. Čím menší vzdálenost, tím více se je výhodnější elektrický pohon, ať už bateriový, či pomocí trolejí. Čím delší vzdálenost, tím výhodnější je nezávislá trakce pomocí spalování. Proto třeba u letadel o elektřině nebásní ani šílený Frans.
BTW Teslu jsem nezmiňoval. To je prostě akciová specialita. Nikdy bych nedal své peníze do fondu, který má v portfoliu akcie Tesly. Ale najdou se miliony lidí, kteří si akcie Tesly koupí, i když ještě nikdy nevyplatila ani cent dividendy.
DonVito
V cem te proboha ve vzdalenostech omezuji troleje?

Zavisla trakce se hodi na jakoukoli vzdalenost.

Tramvaje a trolejbusy jsou v pomerne malo predevsim evropskych mestech...
Avatar - Anonym
Anonym
Tak ono táhnout troleje třeba napříč Austrálií není moc efektivní.
ptr078
Tak hlavne vas omezuji pri vystavbe cimmrmanovej sochy na koni
Avatar - Anonym
Anonym
Na dlouhý vzdálenosti se místo tramvají používá vlak, nás drahý neostalinistický utopisto.


A podmínkách ČR stále není stovky tratí elektrifikovaných a drandí na tom motoráček řady 810 nebo jeho modernizovaná verze Reginoova s dieslovým Motorem LIAZ (TEDOM).

blbý co, Borisove 😄
Avatar - Anonym
Anonym
Kde se prosadili?

Za 7 měsíců se prodaly 3 EV budy a 9 hybridů (nafta + baterky). Víc se tu prodalo i CNG - 14 ks a velde toho bylo 349 ks klasických naftáků.....

Nikdo to nechce 😄 😄 😄
Avatar - Anonym
Anonym
Je třeba se přiznat, kolik ti měsíčně posílá Čína na účet za propagaci EV a OZE? nebo každý takovýhle agent jim přináší obrovské zisky, které jim díky tomu tečou do kapes 😄

Tak kolik? 😄