zatim neni konkurence a automobilky musi zaplatit prechod na EV
kdyz predtim nahazely spoustu penez do cerny diry jmenem diessel
i proto se ted chinanum lehceji dycha, protoze chrochta preskocili
jen nejvetsi pomatec v USA, kde nafta neni danove zvyhodnovana proti benzinu, uvazuje o naftovym aute
to tady v EU i ford diky zvyhodnovani nafty delal takovy zlociny, jako ze naftu jeste nedavno daval do takovych pidiaut, jako je fiesta
a vyvoj neperspektivnich naftovych motoru samozrejme zadarmo nebyl
a ted to vsechno spadlo do cerny diry
proto se docasne spaktoval s vw
Tak číňanům se rozhodně lépe dýchá, když v roce 2022 spustili cca 40GW tepelných elektráren a v roce 2023 spustí dalších 70GW ;-) Elektromobily to asi nezachrání :-[]
china je zaostala zeme, ktera ma cca polovicni spotrebu elektriky na hlavu, co my
proto se snazi ziskat elektriku jak jen to je mozny
ale i tak, moderni, v realnym case monitorovana, uhelna elektrarna je na tom emisne lip nez v souhrnu tisice spalovacich aut, ktery jdou po 4 letech na prvni emisni kontrolu a ty starsi casto kouri jako admitral kuznecov kdyz pluje kolem GB
rocne se u nas projede cca 6mld litru nafty
nakladaky a autobusy dejme tomu polovinu z toho
z 1 litru nafty je 2.64kg CO2
tedy z 3mld litru nafty 8mil tun CO2
to je skoro 2x tolik, nez pocerady, jakozto nejvetsi zdroj CO2 u nas (4.5mil)
never kazdymu blabolu, kterej si nekde prectes a zkus nekdy zapojit hlavu
vsechny uhleny elektrarny by veskerou dopravu u nas utahly skoro 2x
Podceňovat Čínu se nevyplácí. Dlouhá léta jsme se smáli, jak jsou za námi, a nyní mají přisnější emisní normy pro auta než EU. Auta navržené pro Čínu můžou skoro beze změn prodávat v Evropě.
Skoro ve všem. Jejich aktuální emisní norma plus minus odpovídá přísným americkým normám.
Příklad NOx pro kategorii M1:
Euro 6d: 0,080 g/km
China 6b: 0,035 g/km
Příklad nespálené uhlovodíky pro kategorii M1:
Euro 6d: 0,100 g/km
China 6b: 0,050 g/km
Dále třeba v Číně mají emisní limit na N2O. V EU žádný limit na tuto látku, která ničí ozonovou vrstvu, není. A třeba v Li-Ion baterkách Evropu předběhli o 20 let. To je, bohužel, realita.
evidentne to je dusledek mene prisnych limitu na dyzly oproti benzinakum zde v EU, ktere tahly dolu i benzinaky aby rozdil nebyl tak okaty
napr. tolik sledovane emise NOx jeste nedavno mely dyzly povolene cca 3x vyssi nez benzinaky a stejne se v realu nevesly a prekracovaly je radove
PM byly u dyzlu uplne benevolentni kdyz couduly jako tovarni kominy za komousu
i dnes NOx u dyzlu je 0.080g/km, u benzinaku 0.060, pricemz benzinaky maj v realu pod 0.030
ale zrejme proto, aby byl limit +- podobny, tak je takhle vysoko, coz skodi celemu automobilovemu prumyslu v EU
benevolentni limity na dyzly znamenaly, ze napr v USA dyzly emisne neprosly a tak se tam neprodavaly.
a kdyz se VW snazil v USA s dyzly protlacit, byla z toho dieselgate a 1bln v ceskejch na pokutach v riti
jestli i china ma prisnejsi limity na emise aut, tak nechapu zdejsi povyk kvuli euro7, evidentne velky problem s tim maj dyzly, narozdil oid benzinaku
diesel je prokleti automobiloveho prumyslu v EU a pricina zaostavani za svetem
Mě zas připomínaj Donvito/Heldlyho výplody o tom, že jakýkoliv jiný názor je ruská propaganda bolševický "Kdo není s námi je proti nám a je to nepřítel lidu a socialismu.
Na jednu stranu tu hejteri zaryte tvrdi, ze EV jsou slepa ulicka a podobny blaboly a na druhe strane tu melou neco o ovladnuti Cinou. https://elektrickevozy.cz/…-zavedene-znacky
Misto porazeneckych ideologickych prispevku by bylo fajn se podivat na realitu.
Tesla je nejhodnotnejsi automobilka sveta.
BYD je treti nejhodnotnejsi automobilka sveta.
Dnes.
Zadna evropska automobilova chlouba (minimalne mezi prvnimi tremi) uz neni. https://www.newtraderu.com/…car-brands-2023/?…
Uspesnejsi automobilky jsou jinde.
Kdyz ctu nektere prispevky zdejsich zabednencu, tak se nedivim.
Je treba zacit makat na budoucnosti, ktera je elektricka. A podporit zdejsi automobilky pri prechodu na elektromobilitu!
Já jsem hlavně předevčírem koukal na zprávy a byla tam zhruba následující informace:
V prosinci končí výjimka, podle které můžeme od rusů, se kterými jsme teď podle některých de facto ve válce a na které uvalujeme všechna možná embarga, kupovat bezstarostně ropu (a tím jim financovat válku). A přestože máme napojené ropovody ze západu, na jejich opačném konci prostě není dostatek ropy, která by k nám dotekla. Takže embarga neembarga, rusové nás drží za koule, aniž by cokoliv dělali.
Ano, samozřejmě tam byla "anketa" mezi lidmi, kde jich 9 z deseti tvrdilo: "radši si připatím o pět korun na benzínu víc, jen abych nepodporoval/a rusy", jenže to říkají teď. Jakmile ta cena na přelomu roku skutečně vyletí, bude po ideálech.
Takže ano, jsme stále naprosto závislí na soustavě ropovodů Družba, ať se nám to líbí nebo ne a teď co s tím.
Mluv predevsim za sebe.
Valka s ruskem doklada dulezitost sobestacnosti.
A co se tyce vyroby elektriny, myslim, ze jsme sobestacnejsi, nez co se tyce ropnyvh paliv...
Masivni prechod na elektromobilitu vyrazne omezi zavislost (nejen) na rusku. :yes:
"Masivni prechod na elektromobilitu vyrazne omezi zavislost (nejen) na rusku." - Hmm to je myšlenka dne :-[] Kdysi tu byla soutěž o zlatý ventilek, s přehledem bys vyhrál :yes:
že všechny komponety na OZE se vozí z číny nebo jsou v nicz čínské suroviny a čínou těžené suroviny z afriky, dlaší suroviny z ruska a od jejich kamarádů z jižní ameriky typu chile, venezuela, peru, kteří s ruskem a čínou hodně ale hooooooooooooooooooodně moc kamarádí.
Blbý co, prolhaej utopisto. Je smutný, že vy všichni utopisti tak strašně lžete
lithia mame dost a je jen otazkou casu, kdy se zacne tezit
cobalt se nahradi manganem a toho taky mame dost v odpadnich haldach nekde u chvaletic
a je otazka, z ceho vubec bude baterka za par let, mozna na uplne jinym zaklade
kdyz prestane tyct ropa, tak do 3 mesicu je doprava paralyzovana a ze spalovaku si muzes udelat kurnik pro slepice
kdyz se prestanou dodavat baterky, budes dal jezdi na tu stavajici xx roku na elektriku vyrobenou doma a mit xx roku na reseni
nebud z chinskejch komunistu tak pripos*ranej
kdyz to s nima navic zacina jit pekne s kopce
Bez Číny víceméně nejde vyrobit Li-Ion baterka či permanentní magnety pro elektromotory.
BTW Mnoho lidí si neuvědomuje, že kdybychom v Evropě zavřeli hranice, tak pomřeme na nedostatek léků, které si sami neumíme vyrobit.
Prolhanej zelenej soudruhu, BOHUZEL - i když tak strašně krásně lžes až se ti práší od tý tvý prolhaný zelený neostalinistický pusinky - všechno čím si to nabije je M A D E I N C H I NA !!!!!!!!!!
4 z 5 FV - panelů - Made in China, v pátemém čínské komponenty
99,98 nabíječek - Made in China
88% wallboxů - Made in China
45-65% komponentů pro větnríky - Made in China
ocelový a hliníkový držáky, plastový obaly, spojovací materiál - z 90% made in china
Ve zbytky čínský komponenty a suroviny těžené čínou v afriace + suroviny od čínských akamrádů - ruska, chile, peru, venezuely atd
china - 17% svetovyho HDP
Zapad - pres polovinu svetovyho HDP
china je jen levna manufaktura a s tim, jak roste jeji agresivita, tak Zapad zacina presouvat vyrobu jinam
37 procent celkové výroby elektřiny je z jaderného paliva, které letos naposledy dovážíme z Ruska. Od příštího roku by ho měl dodávat americký Westinghouse. Zároveň je to 20 procent celkového instalovaného výkonu v ČR. Takže ano, tady je ten směr asi správný. Pak kromě uhelek tu máme také plynové elektrárny, které dodávají kolem 10 procent. Odkud k nám jde plyn na jejich provoz a jak je to s ním do budoucna se mi teď nechce hledat. Jakákoliv obměna vozového parku, především v nákladní a hromadné dopravě, ale potrvá dekády a to i kdybychom se všichni najednou rozhodli, že elektrická auta jsou ten nejlepší nápad na světě a zároveň byla levná. Což nejsou a dlouho nebudou.
To mě zajímá, kde ti amíci budou brát ten Uran, když hlavní výrobci paliva do JE a těžaři uranu sou rusko, kazachstán a Niger - který ted přestal kamarádit s frantíky a ten uran pravděpodobně začne těžit rusko :-)
niger ma podil jen cca 5% svetovy produkce a jeho tezba se za poslednich 10 roku snizila o vic jak o polovinu
to i kanada a australie tezi nasobne vic
a kazachstan jako ten, co tezi cca polovinu svetovy produkce, zas az takovej kamos teroristu z rossiji neni
navic elektrarny maj zasoby minimalne na 2 roky
Evropská soběstačnost na surovinách a plaivejch je těžká neostalinistická utopie na úrovni Lysenka a Borisova.
Je to nesmysl a lež, jsme plně závislí na Asii, Africe a Rusku.
Žádný vlastní suroviny tu nejsou a lithium nás faaaaakt nespasí . Krom toho tu ještě nejsou ani potřebné továrny a postavit za rok 12 800 továren je UTOPIE.
je rozdil dovazet vyrobni zarizeni, ktery ti na xx roku zajisti nezavilost, a rozdil dovazet spotrebni zbozi nebo paliva, ktery jednorazove spotrebujes a nemas nic
to bys snad i ty moh chapat
balliku
nevidis ten odliv investic a vyroby z chiny?
konkretne treba polovodice, ktery china navic neumi a je silne zavisla na dovozu ze Zapadu
a to je teprve zacatek
teroristi z rossiji ti krachujou, tak se obracis na komouse z chiny ???
proc si m myslis, ze je Zapad proti chine bezmocnej, kdyz Zapad ma podil pres polovinu svetovyho HDP, zatimco lidnatejsi china ani ne tretinu toho co Zapad?
Nevidím, na všem je dál Made in china co sem chodí za zboží.
Teráristi z Rosije aktuálně investují do chipů miliardy rublů, četl sem o tom krásnej článek. Sice sou furt 15-20 let pozadu, ale jim stačí když zvládnou výrobu aspon těch jednoducých chipů do ledničky vlastní silou a v masovém měřítku a nebudou muset všechno vozit od čínanana. Ty moderní chipy si budou dál kupovat aemerický, od překupníků.
Čína je druhej největší zahraniční věřitel v USA, a když spočítáme kolik maj v USA investic, nemovistostí pozemků a firem neoo podílů firem + Evropa + Afrika + Jižní amerika, tak kdybysmte to sečetli a převedli čistě na EU, tak by čína vlastnila 30% pozermků v EU, napřímo 15% firem a spoluvlastniství a podíly dalších 35% a byla by největší věřitel Evropy.
EV nejsou slepá ulička. Třeba trolejbusy nebo tramvaje se na trhu prosadily dávno předtím, než se šílenci jako Frans Timmermans narodili. Otázkou je, co bateriové EV. Plošné řešení mobility to určitě nebude.
Co se týče ovládnutí automotive Čínou, tak ani největší pesimisté nepředpokládali, že se to to stane už v tomto desetiletí. Bude to, bohužel, mnohem rychlejší.
BTW Nejde srovnávat třeba BYD a Toyotu. Toyota vyrábí auta. BYD vyrábí baterie, elektroniku, auta a spoustu dalších věcí.
Tramvaje jezdí jak v KLDR, tak v USA.
Ono je to naprosto jednoduché už více než 100 let. Čím menší vzdálenost, tím více se je výhodnější elektrický pohon, ať už bateriový, či pomocí trolejí. Čím delší vzdálenost, tím výhodnější je nezávislá trakce pomocí spalování. Proto třeba u letadel o elektřině nebásní ani šílený Frans.
BTW Teslu jsem nezmiňoval. To je prostě akciová specialita. Nikdy bych nedal své peníze do fondu, který má v portfoliu akcie Tesly. Ale najdou se miliony lidí, kteří si akcie Tesly koupí, i když ještě nikdy nevyplatila ani cent dividendy.
Na dlouhý vzdálenosti se místo tramvají používá vlak, nás drahý neostalinistický utopisto.
A podmínkách ČR stále není stovky tratí elektrifikovaných a drandí na tom motoráček řady 810 nebo jeho modernizovaná verze Reginoova s dieslovým Motorem LIAZ (TEDOM).
Je třeba se přiznat, kolik ti měsíčně posílá Čína na účet za propagaci EV a OZE? nebo každý takovýhle agent jim přináší obrovské zisky, které jim díky tomu tečou do kapes :-)