Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Audi RS 5 Sportback competition plus – Stavitelný podvozek otevírá nový svět

Rychlé Audi RS 5 Sportback není žádnou novinkou, ale vyjma standardního modelu si jej můžete koupit i s drahým volitelným paketem competition plus. Ten vůz obohacuje novou sportovní výbavou, jejímž nejzásadnější novinkou je mechanicky stavitelný podvozek pro ještě purističtější zážitek.
Zpět na článek
Avatar - kosmonaut
15. 8. 2023 10:33
Fušerská práce
Pokud automobilový redaktor dostane k testu vůz vybavený mechanicky stavitelným podvozkem, dle něho nejzásadnější novinkou, nad jehož přítomností pak několikrát v textu hyká nadšením a vypisuje jak jednoduše se auto zvedne a jeho parametry se pak svobodně můžou měnit, posléze má vůz k dispozici celý týden a na tuto dle něho nejzásadnější novinku ani nesáhne a rovnou napíše, že na to hned zkraje rezignoval, tak buď jde o naprostý jeho diletantismus a fušeřinu, nebo o pro takový vůz chybně zvoleného automobilového redaktora ;-\
Rozbalit vlákno
10
Avatar - iudex
15. 8. 2023 12:06
Re: Fušerská práce
Môj názor je taký, že prevažná väčšina tých, čo si auto s týmto príplatkom kúpia, na to rovnako v živote nesiahnu. Proste si to zakliknú v konfigurátore pre dobrý pocit, ale nemajú čas, chuť ani schopnosti niečo si sami na podvozku nastavovať. Česť výnimkám.
Ono tekéto limitky s nastaviteľným podvozkom robieva(l) Ford pre modely ST (naposledy Focus ST), už tam som si hovoril, že to asi veľa ľudí nevyužije, ale myslím, že oproti majiteľom Audi to pri Forde bude podstatne väčšie percento.
Avatar - kosmonaut
15. 8. 2023 12:16
Re: Fušerská práce
Sdílím stejný názor, ale u týdenního testu na motoristickém webu bych od automobilového redaktora čekal víc než tvrzení, jak jsou nadupané audiny a vůbec celý koncern in. Tohle je jak závěr od idiota v bílých botách pendlujícího mezi barber shopem a krysí židlí někde v open spacu.
16. 8. 2023 07:23
Re: Fušerská práce
Vzhledem k tomu, jak podobná auta ubývají si umím představit mnohem lepší přístup k testu a popisu RS5. Taky by mělo být srovnání někoho, kdo jel zároveň s M3, Giulií QV nebo C63.

Tenhle test je tak obecný, až běda.
Avatar - kosmonaut
16. 8. 2023 09:02
Re: Fušerská práce
Přesně, pochopil bych to u nějakého standardního Hyundaie, ale RS5? Na týden? To přece musí být pro motoristického redaktora radost testovat.
16. 8. 2023 06:46
Re: Fušerská práce
Nicméně u testu je to velká škoda, když už mám nějakou zajímavou příplatků fičuru, tak jí aspoň řádně vyzkouším. ;-)
Avatar - iudex
16. 8. 2023 08:44
Re: Fušerská práce
To bezpochyby, ak hlavným hajlajtom testovaného auta je nastaviteľný podvozok a testér ho neskúsil, je to fail. To je ako testovať kabriolet a napísať, že je to super auto, ale za celý týždeň som strechu neotvoril. ;-\
Avatar - kosmonaut
16. 8. 2023 08:58
Re: Fušerská práce
I ten nadpis celého testu zní: Stavitelný podvozek otevírá nový svět.
Avatar - Dinar
16. 8. 2023 10:48
Re: Fušerská práce
Souhlas, otevřel se mu nový svět, on zůstal trčet doma, ale těch řečí, co kolem toho nadělá... :D :D
Na druhé straně to taky vypovídá o tom, proč je v podobném autě mechanicky stavitelný podvozek úplná pitomost. Nikdo to nevyužije, jednak to auto není žádný okruhový speciál, aby mělo smysl nastavovat podvozek pro konkrétní trať, jednak to nikdo neumí. RS5 je silniční stíhačka, má mít podvozek naladěný výrobcem, v době adapt. tlumičů s možností přitvrzení, jinými slovy to, co RS5 normálně nabízí, tenhle kompetišnplus podvozek s klíči v kufru je jen mimo cíl střílející marketing.
16. 8. 2023 10:58
Re: Fušerská práce
Přesně tak. Když vidím jaký boj je někdy nastavit čtyřcestné odpružení na kole, tak do auta bych se opravdu nepouštěl. :D

I nová GT3 RS má nastavitelný podvozek elektronicky, ne mechanicky. V téhle době se podle Porsche nechce válet pod autem ani majitel okruhové hračky. A já to chápu. Sundat kola, přenastavit, vyjet na další kolo, zjistit rozdíly a opět sundat kola… koho by to bavilo. U GT3 RS je to pár kliků kolečkem a rozdíly (patrně) budou cítit hned.
Avatar - iudex
16. 8. 2023 11:25
Re: Fušerská práce
Súhlas. Presne ako píše dinar. Jednak to dnes majiteľ nie je ochotný robiť, jednak hlavne prečo by to robiť mal? Výrobca predsa má naladiť auto, prečo by to mal robiť majiteľ, ktorý na to väčšinou nemá ani kapacity, ani schopnosti. A fakt si neviem predstaviť, že si niekto zoberie RS5 na okruh na celý deň a bude po každom kole s kľúčom prestavovať podvozok a skúšať, ktoré nastavenie je najlepšie. Nikdy to nespraví lepšie, ako výrobca, ktorého vývojári majú stovky hodín na ladenie a testovací jazdci majú skúsenosti a vedia to navnímať a pomenovať.
Audi RS 5 Sportback
Ahoj!
Chtěl bych poděkovat autorovi za skvělý materiál a zároveň ho upozornit na některé chyby, kterých se v prezentaci dopustil, pravděpodobně z nedopatření nebo ze zvyku.
Budu stručný. Motor zobrazený zde na fotografii je buď AUDI CWGD nebo AUDI DLZA. A ten druhý je mírný hybrid. Respektovaný autor však při horlivém obdivování nebo dělání reklamy tomuto motoru nepovažoval za možné říci, že je tento motor SUPER drahý v procesu údržby, a to jak z hlediska financí, tak z hlediska jeho konstrukce a potřebného spotřebního materiálu. Nemluvě o tom, že tento motor má PŘÍMÉ vstřikování, což znamená velmi citelné problémy s čištěním sacích ventilů od karbonových usazenin. A pokud ještě zmíníme, že jeho turbodmychadlo je umístěno v kolapsu bloku a horká strana je dovnitř, pak se domnívám, že závěr ohledně tohoto motoru se zdá naznačovat! Takhle.
Rozbalit vlákno
0