Základní cena tak z 1.290.000 Kč spadla na 990.000 Kč.
Další významný pokles čekejme se snížením podpory EV v Německu a navýšením produkce EV, zejména Tesly Y.
Příští rok očekávejme cenu od 800 000. A další roky opět pokles.
Takto optimistický bych nebyl, ale postupný mírný pokles se čekat dá.
Mě tedy u modelového roku 2022 zarazila palubní nabíječka 7 kW - to je na jedné fázi 2,3 kW. Při kapacitě 64 kWh trvá z běžné zásuvky nabití do plna moc pěkných skoro 28 hodin! A to fakt dává smysl :'-(
Obvykle je zásuvkový okruh jištěn 16A, což je 3,7 kW. Když se moje Astra PHEV rozparádí (má příplatkovou palubní nabíječku 7,4 kW - tedy 32A na jedné fázi), tak zásuvkový okruh jištěný 16A ustojí i náběhovou špičku 20A.
To nic nemění na tom, že palubní nabíječka 7 kW na 3 fáze, tedy 2,3 kW na jedné fázi (10A), je prostě na facku :-( .
Nepočkám :D . Ale ano, Astra i 308 PHEV mají za příplatek palubní nabíječku 7,4 kW na 1f...
Samozřejmě bych si to neobjednal, ale bral jsem skladovku. Co vím, tak všechny Astry PHEV zatím dodané do ČR ji mají. Ale rozumný důvod mě nenapadá...
Těžko říct co k tomu člověka na importu vedlo zrovna tohle nacpat do všech objednaných Aster PHEV. Je to položka "LZ02 jednofázová palubní nabíječka 7,4 kW/32A" - toliko citát z faktury.
Co jsem slyšel, tak většina PHEV Aster z operáků končila v Německu, zřejmě je to reakce na to, že v Německu by snad většina veřejných nabíječek i značná část wallboxů měla jet na AC 32A na fázi, tak prý proto. Ale do Reichu nejezdím, jejich infrastrukturu v tomto směru neznám - rád se nechám poučit. Tady to při nabíjení primárně doma nedává smysl...
to omezeni 7kW je na ss strane, tedy kdyz mas 32A 1f zasuvku, tak nabijis 7kW
neznam nikoho, kdo by mel doma 32A 1f zasuvku, ale vetsina lidi co znam ma aspon 16A 3f zasuvku
tedy tvrdit, ze z 1f umi jen 2.3kW a nabijis 28hodin z 0 na 100 je hloupost, kdyz z ty klasicky 16A nabijis 3.7kW a za 18hod.
a kazdopadne lepsi, kdyz umi byt jen 7kW z 3f, ktery ma snad kazdej domek, nez kdyby byl omezenej klasickou 1f zasuvkou
za nocnich 8h nabiju z klasicky zasuvky cca 30kW, z 3f 56kW, coz da na dennich 150/300km, coz na denni dojizdeni do prace vetsine lidi stacit bude vrchovate, protoze vetsina lidi do prace vic jak 30/60tis km rocne nenajede, a kdo jo, tak pro nej je tohle auto nevhodny podobne, jako je pro nej nevhodna treba fabie
Já ho nehledám - třífázovou zásuvku doma nemám. Jestliže je palubní nabíječka AC příkonu 7 kW, pak těch 7 kW je na 3 fázích AC. Jednou fází tudíž dokáže sosat maximálně 2,3 kW (10A). A to je nabíjení 28 hodin.
To je HW omezení samotného auta, víc dle dostupných informací neumí. MY 2023 umí 11 kW na třech fázích AC, tedy 3,7 kW na jedné fázi. Tedy úplně stejně jako naše Mokka-e, která je z pohledu BEV auto minulé generace...
meles porad dokola, z 1f umi 10, 16A i 32A, tedy 2.3, 3.7 i 7kW, omezeni je na ss strane, ne na ac
tady to mas cerny na bilym pro 6.6kW nabijecku https://www.myevreview.com/…/toyota/bz4x/fwd
jen pro 3f 6.6kw to maj blbe, protoze zkopirovali hodnoty z 1f, u 11kW uz to maj dobre
ano a společnosti poskytující operativní leasing toto bohužel moc dobře vědí, takže ti z nás, kdo nejsou limitování nákupní cenou auta, ale měsíční splátkou operáku, mají smůlu, protože fosilní auta budou v tomto ohledu ještě hooodně dlouho výrazně výhodnější..
Tohle zoufalý EV stejně nemá cenu kupovat. Toyota je hybridní, takže místo této “jebky” je lepší koupit Corollu Cross Hybrid 2.0 AWD Style Tech a je v ní vše, co je k cestování potřeba ;-)
Re: Nové zprávy ze světa nařizované elektrodebility
hele to HRAJEŠ nebo (dodnes) NECHÁPEŠ - že kucí z AF dneska SCHVÁLNĚ píší blbosti?
a) CHÁPEŠ a chceš bejt křivák jako oni?
b) FAKT DODNES NECHÁPEŠ :-O
co místo NESMYSLŮ postavených na parametrech NEZKUŠENOT + NEZNALOST = prostě vyzkoušet https://www.hifi-voice.com/…-wilkins-diamond co to umí na okresce ŠOKUJE jak to projíždí dálniční zatáčku ve 240 km/h NADCHNE - spotřeba i dynamika "a vůbec" :yes::yes::yes:
a použitý ozvučení od britských https://www.bowerswilkins.com/en-us/ taky paráda :yes: