Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Nejstarší dochovaný Jaguar E-Type kupé je na prodej. Cena bude extrémní

První E-Type kupé s levostranným řízením a šestiválcovým motorem je údajně nejstarším vozem svého druhu.
Zpět na článek
28. 8. 2023 18:23
První E-Type kupé s levostranním řízením...
"Jak připomínají kolegové z Motor1, první Jaguar E-Type kupé s řízením na levé straně již bohužel neexistuje."

Tak, a teraz som z toho jeleň. Tak má alebo nemá ľavostranné riadenie?
Určuje sa to podľa polohy volantu v aute, alebo podľa toho, po ktorej strane cesty má to auto jazdiť?
Alebo platia obidva spôsoby a redaktor napíše to, čo ho práve napadne?
:-[] :-[] :-[]
Rozbalit vlákno
4
28. 8. 2023 18:59
Re: První E-Type kupé s levostranním řízením...
Není důvod být jelen. Je to jasné a jasně napsané.

První vyrobené éčko mělo volat na levé straně a nedochovalo se. První pravák, o kterém je text, se dochoval, ale není tedy první éčko celkově. Tak jsem to tedy pochopil já.
28. 8. 2023 19:08
Re: První E-Type kupé s levostranním řízením...
Tak mne sa ľavostranné riadenie z podnadpisu a riadenie na ľavej strane pletú. AK ma pamäť neklame, u áut s volantom na pravej strane vždy platilo označenie "pravostranné riadenie", prípadne "auto s riadením pre ľavostrannú premávku". Ľavostranné riadenie platí pre vozidlo s volantom na ľavej strane, určené pre pravostrannú premávku. Mýlim sa?
28. 8. 2023 19:21
Re: První E-Type kupé s levostranním řízením...
Nemýlíš. Nevím, v čem vidíš problém. Všechno píšeš dobře, volant vlevo - pro jízdu na pravé straně a nebo naopak.

V podnadpisu jen konstatovali, že úplně první vyrobený E byl kupé levák, který se ale nedochoval. Článek je o aukci nejstaršího dochovaného E kupé - tohoto praváka, který ale není prvním vyrobeným éčkem celkově, to byl ten nedochovaný levák.
28. 8. 2023 19:51
Re: První E-Type kupé s levostranním řízením...
No, mňa to skrátka zmiatlo.
Avatar - Stejsn
28. 8. 2023 19:48
Nádherný to je,
ale jezdit s tím není žádný med. Měl jsem to půjčené a krom toho, že je ven mizerně vidět, tak to i moc nebrzdí (brzdy po špičkovém servisu), špatně se do toho nastupuje a když v tom sedí dva dospělí, skoro z toho nejde vystoupit. Zajímavé je i to, že ta 3.8 s třemi karburátory nijak zázračně nejede (na auta ze 60. let jsem zvyklý a mám s čím srovnávat). Éčko je krásný kus nábytku do obýváku, ale to je tak všechno.
Rozbalit vlákno
1
28. 8. 2023 19:53
Re: Nádherný to je,
Ak ho miluješ, niet čo riešiť. ;-)