Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektromobilita

Zpět na článek

Překážkou je strach z nabíjení, ne z dojezdu, říká šéf Fordu o elektromobilech

52 komentářů

PowerHouse
Já jsem nyní o prázdninách absolvoval 2 cesty 900 km a EV mají dálniční dojezd i kolem 200 km.

Při cestě do Chorvatska jsem čekal na dálnici u benzínového stojanu za 5ti auty. I to znamenalo zdržení, zejména, když si lidé kupovali o občerstvení.
Avatar - Ozzman
Ozzman
No, tady je otázka, jakou si necháváš rezervu ? Já na dlouhé trase typu k moři (cca 1100-1200km) tankuji dle více faktorů - cena v dané zemi (tzn doplním třeba tam, kde je levneji i kdyz to není moc litrů paliva) a pak když je nouze, tzn začnu hledat ideální čerpačku s rezervou tak 300-250 km do nuly. Kde je fronta, netankuji a jedu dál, infrastruktura je slušná a povaha spalováku, který má i se zbytkem nádrže rádius 250 km dojezdu dává slušnou naději, že nikde nezustaneš.

U EV to je samozřejmě v principu stejné, akorát ty dojezdy budou více na krev, méně dobíječek a co jsem viděl pár long range testů, tak pokud nemáš zrovna nějaky nejběženější EV, tak může být i problém, že nabíječka nejede, nebo nepasuje, to se ti u klasické benzínky stát nemůže.. ale už jsem se setkal i s nefunkční benzínkou, neakceptací kreditek, hlavně účelové (protože radši dejte Eura v cashi namísto naší měny, kterou stejně nemáte, protože projíždíte, výhodný kurz zárukou 😁 ) v zemích na Balkáně a tak podobně 😁
ericn
No vidíš a já loni na cestě na ostrov Krk nemusel tankovat ani jednou a stavěli jsme jen 2x 15min na krátký odpočinek, toaletu a koupit studené pití. I s Benzinovým Touranem 1.4TSI jsme zvládli cestu 813km na jednu nádrž a ještě auto hlásilo dojezd 60km :yes: Průměrná spotřeba 6.8l/100km v plný náloži...
Avatar - Ozzman
Ozzman
To je krásný, tak já bych asi taky dojel, ale nemám rád v cizí zemi jezdit s malou rezervou 😁 To je čistě o tom, jak jsme si psali minule s Toptenem a dalšíma, na dlouhou cestu ideálně jako jistotu druhé auto na podvál, co kdyby? 😁

Já taky jezdím dálky za 6,8-6,9 i s rakví a náloží, teoretický rádius je tedy dle nádrže skoro 1000 km, když jsem míval starší Mondeo, s větší nádrží a slabším motorem s méně emisním uškrcením, co krásně čoudil černě, tak ten dal na jednu nádrž Praha - Makarska 😁
ericn
Jo je to o tom, že znáš svoje auto. Vzal jsem až v Malinský na Krku a byl klid 😉 Technicky se samozřejmě dalo vzít kdekoliv na cestě v těch 2 zastávkách a ani se nezdržet, ale proč? Nebylo to nutné...
Avatar - Ozzman
Ozzman
Chápu, každý to máme jinak, ale tohle je už čitě o člověku, já radši jezdím s nádrží nad polovinu 😁 Doma to mám naopak, nebojím se do rezervy a tankuji jen za pár stovek, co projedu třeba za týden, protože se pohybuji kolem benzínek které znám.
gil54
No jo, ale ty děláš chybu v tom, že bereš auto jako věc osobní spotřeby, která má co nejlépe sloužit.

Ale EV není primárně auto, je to životní postoj, náplň života, prezentace vlastního uvědomění nutnosti záchrany planety, ochrany našich dětí a lidstva celkově.

😄
ericn
No, že toho ale elektromobilem zachráníš 😒] 😒] 😒]
gil54
Samotný elektromobil nestačí. První krok - lobotomie, pak postavit pasivní dům s celoročním ostrovním systémem a pak teprve ty elektromobily. 😄
ericn
a jo tak 😒] :yes:
Avatar - Ozzman
Ozzman
To není pravda, já mám své auto rád a rád se na něj dívám, je poslední svého druhu, už další nevyrobí 😁 😁 😁
ptr078
1.4 tsi is a legend. Mam na tom prejazdenu celu europu cez 200000 km v golfe. Ideal pre 2och ludi a batozinu, prijemna spotreba, spolahlive
Avatar - Ozzman
Ozzman
Musím souhlasit, že je to asi nejlepší malý benzinový motor koncernu, který měli za dlouhou dobu.
ptr078
Zial fordacke 1.5 1.6ky mam pojazdene kolo komina, rad by som skusil nejakeho focusa combi na nejaku aspon 2000km cestu
Avatar - Ozzman
Ozzman
1.6 je jízdně výrazně lepší (pocitově někdy i trhal asfalt 😁 ber s rezervou), akorát k jízdnímu zážitku patří občasné zapečení pístních kroužků, 1.5 možná pocitově trochu lépe graduje, ale ta výbušnost starší 1.6 s overboostem nedosahuje, s tím R3 1.5 jsem pak jezdil jen chvíli. Zkus, Fokus mne obecně vždy více bavil řídit hlavně tou odezvou od volantu a podvozku, ale neznamená to, že bude motoricky rychlejší.
ptr078
Focus mam pojazdenu 3ku a 4ku ale fakt len par desiatok km. Chcelo by to dlhsi trip, len pohybujem sa v komunite, kde sa k fordom tazko dostat
Avatar - Ozzman
Ozzman
Já Fokuse nemam, nepomohu ti 😁
Arese
Souhlas, mám 1.4 TSI v Leonu a je naprosto super. 1.5 TSI sice není špatná, ale tak povedená jako 1.4 TSI není....
ericn
Jj mám přímé porovnání s 1.5TSI v OIV (sice CNG 96kW), ale subjektivně je ta 1.4TSI lepší 😉
Avatar - Mokrous
Mokrous
Takže jste si dávali "hladnou piču" jo? Jak to asi vnímají slovenské děti, když to čtou z jejich reklam...? 😁 😁 😁
LORASI
nedal by som ani nahodou 😊 bezne tankujem ked mam nadrz na 40-50 %, 30 % je uplne "dno". ale chapem aj opacny "tabor". moja zena bezne tankuje ked ma v nadrzi cca 3-5l benzinu ( tiez jazdi SUV so 6 valcom ). stale cakam, kedy mi zavola, ze jej dosiel benzin aby som jej nejaky doniesol, ale pravdou je, ze k tomu este nikdy nedoslo 😊
Avatar - xxc
xxc
Rezerva 300 km, keď pri plnej rýchlosti ukazuje auto dojazd 450 km 😁
Avatar - Ozzman
Ozzman
Co prosím ? Moje auto má +/- dojezd 800-1000 km při běžném stylu jízdy... tedy to, s kterým jezdím na dovolenou, to druhé tak 500
Avatar - xxc
xxc
ano, ale musi ist pomaly, co pri jazde niekde na vzdialenu dovolenku nemusi byt vzdy najlepsi napad
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ne, to není pomalá jízda, přes Německo jezdím třeba 150-160 po dálnici a i tak to má tenhle dojezd... p.s. s rakví....
Avatar - Mokrous
Mokrous
Ty seš fakt lobotom...
Před chvílí jsem přijel z Makarské riviery. 1049km přesně. Valil jsem to dost přes povolený limity. Spotřeba 5/100 , cestou jsem netankoval a v cíli v nádrži pořád bazén a dojezd přes 300km.
Tak si choď pomaly s tím svým EV. Hlavně, že se s tím umíš rychle rozjet, ty gumo...
Niccolò Machiavelli
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - xxc
xxc
Tiež som bol na makarskej, tak viem, koľko auto ukazovalo po natankovaní 🙂 ale bol to diesel 1.6 hdi
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jak velkou máš nádrž ?
Avatar - Mokrous
Mokrous
To nejde na netu najít? Cca 66l udávaných ofiko, ale v praxi těsně pod 70l.
Sami píšou v příručce že nádrž je přibližně 66l. Ale dělají to s rezervou. Lze najít i na YT, kde do Pass/Sup. tankujou přes 69 litrů.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Asi jde, nemusel si odpovídat, jestli tě to obtěžuje 😁

Ok, to máme stejné,tedy papírově, myslel jsem, že Passat má deklarováno 70.
Avatar - Mokrous
Mokrous
OK. Příště nebudu. Letos už jsme nad limit...
Avatar - Ozzman
Ozzman
No jo, když to bereš takhle, tak se radši hádej a urážej s jinými, než normálně diskutovat s někým, kdo se provinil tím, že tě nachytal u lži.. tvoje věc 😉 Já to pořád vytahovat nechtěl....
Avatar - Mikesus
Mikesus
tak ho nech. valil to vysoko přes limit na dálnici a skončil se spotřebou 5l. Pak jede pomaleji a má horší spotřebu.
Onkel_Paul
No Ty aby ses nepřidal 😒]
Pepa__007
Předprodejní obava:
... nemají obavu z toho, jestli jim bude stačit dojezd, ale o to, jak bude fungovat nabíjení, jak odlišné bude od tankování benzínu.....

Obava po koupi😒br /> ..... bude stačit energie abych dojel?
Avatar - Ozzman
Ozzman
Strach z nabíjení souvisí právě ze strachem z dojezdu, nebo se pletu ? 😁 Když nedobiješ, nedojedeš... pokud budeš mít kde dobíjet, dojedeš všude 😁
rohor
Není to strach z nabíjení, ale (pochopitelná) neochota čekat dlouho na nabití. DonVito aspol si prosím nechte pro sebe slinty o tom, jak se EV nabíjí doma přes noc, což staromilci nedokážou pochopit. Tyto argumenty si nechte do doby, kdy si přes noc nabiju auto na sídlišti před barákem.
Avatar - Mikesus
Mikesus
s EV jsem několikrát najel několik set km během dne a nabíjel jen u veřejných nabíječek. Nebyl to problém, zvykl bych si na to. Je to méně pohodlné, ale to zase vyváží ta pohodlnější jízda. Zatím nejlepší kompromis je z tohoto hlediska HEV.
rohor
Já neříkám, že to nejde. S Teslou za hodinku na 500km nabito mě nijak neobtěžovalo. Ale já nejsem normální, já mám elektromobily opravdu rád. HEV jsou nejen že praktičtější, co se týká dojezdu a tankování, ale jsou dokonce i ekologičtější ze všech variant. Za malou baterku se získá mnoho ekologické muziky.
Avatar - Roland Von Wagen
Roland Von Wagen
Nebo co tím chtěl autor říct? ;-\
ericn
Ano a ještě budou následovat 3 pokračování😒br />
- jak se mu skvěle v tichosti jelo, vždyť přece i cesta je cíl... je přece jedno, že mu to trvalo týden
- jak skvěle každé nabíjení hodinku pocekal u kávy s milýmí lidmi
- a na konci, jak se lidi bojí přijmout nové věci, které sice nezvládnou co ty staré a do kterých on nacpal miliardy USD, ale chce je zpět = chyba totiž není ve špatném výrobku ale v mindsetu uživatelů a je potřeba ho změnit 😒]
Avatar - Roland Von Wagen
Roland Von Wagen
:yes: Je to jak pohádky od Pixaru. Pořád stejný scénář. Ale ten článek, to je teda pořádný pahýl. Vůbec jsem nepobral, jak pán z fordu poznal, že překážkou je nabíjení, ani celkovou pointu téhle story. Snad se to v příštím dílů rozsekne.
ericn
No a nebo si připadal jak Alenka v říši divů a pak z něj lezla tato moudra 😉
Xylo
"Všech 28 montážních linek ve 14 automobilkách Toyoty v Japonsku bylo v úterý odstaveno kvůli problému v počítačovém systému, který pracuje s příchozími autodíly.
Automobilka se nedomnívá, že problém byl způsoben kybernetickým útokem, ale příčina se stále vyšetřuje, uvedla mluvčí Sawako Takeda.
Zatím není jasné, kdy budou linky opět zprovozněny."
Zdroj: https😐/apnews.com/…75218801a602d8db
Doplnění: "Neplánovaná odstávka v kolínské automobilce Toyota Motor Manufacturing Czech Republic potrvá minimálně do pátku 1. září. Auta se v Kolíně přestala vyrábět v noci z pondělí na úterý. " Zdroj: novinky. cz - 26.8.2023, 6:11 ČTK
Doplnění středa 8:22 : "Společnost uvedla, že se očekává, že se výroba v každém ze 14 závodů v Japonsku vrátí k normálu od středečního začátku druhé směny. Podle výpočtů agentury Reuters tyto závody dohromady představují přibližně třetinu celosvětové produkce automobilky."
gil54
Základní rozdíl je, že energie u EV se musí doplňovat častěji, déle to trvá a porovnatelná kára má + 300-500kg.

Někomu to ale nevadí. Miluje výbornou kávičku u Humpolce, nechce šlapat u stojanu v loužích nafty, stejně by si dal zodpovědně pauzičku každých 200km a má doma vlastní FVE na noční slunce.

(Nočním sluncem myslím bateriové úložiště z vysloužilých baterií EV, kterým dal "druhý život".)
Avatar - Emel
Emel
Nabíjení a dojezd je dvojí možné řešení jednoho problému.
Pokud budu mít rychlé a dostupné nabíjení (tj. síť srovnatelnou s benzínkama a dobití v řádu 5-10min), které nebude ničit baterii, pak mi klidně stačí dojezd třeba 300.
Pokud budu mít dojezd 1000km a možnost nabíjet doma, tak nabíjení na cestách potřebuju jen výjimečně a výjimečně jsem pak ochoten si i trošku zajet a chvilku počkat.
PS: Pan CEO to myslel jinak, jako boj s informovaností a zvyky lidí...
vondry87
Ale jiný. CEO se totiž bojí o konkurenceschopnost jejich výrobků. Já se mu nedivím, Tesla bude asi každým dnem představovat novou verzi Modelu 3 a pokud opravdu bude nová verze ještě levnější než ta současná, je vymalováno. Ano Tesla má svoje problémy a neduhy, ale v cenové hladině do 1 mil. se jednoduše bude jednat o jediné použitelné EV. A ty ostatní EV za 1,5 mil+ nebudou o tolik lepší, aby se za ně vyplatilo připlácet 50 % ceny. Tesla se jednoduše dostává do cenové kategorie, kde je poptávka, protože na auto za 1,5 mil. už má málokdo a i pro firmy už je to hodně, většina lidí na normálních pozicích fasuje auto právě do cca toho jednoho milionu. Proto mě překvapila čerstvě oznámená cena ID7 od 57k EUR tzn. cca od 1,4 mil. Kč pro náš trh. Ne VW ID7 tzn. "elektrický Passat" opravdu prodávat nechce, takže současní majitelé Passatu to mají lehké. Chci fosilní Passat? Koupím si příští rok fosilní Passat. Chci elektrický Passat? Koupím si Teslu Model 3.
ptr078
Tak tesla lacneje a hlavne ma medzi realnymi ev zakaznikmi dobry zvuk = dobre sa predava, o com vw alebo ford moze iba snivat. Takze pre kupcu win win situation, kupim teslu a lacnejsie
Avatar - pradeda777
pradeda777
....parkoviště u Globusu plné EVček a 10 nabíječek...... 😁 😁 😁...raději si nepředstavuji.... 😁 😁 😁
Avatar - sargis
sargis
Tak skor sa bojim, ze ked vedla seba zaparkuje 10 takychto Fordov, tak na 8 z nich ani neotvoris dvere kvoli sirke auta 😄
Mobil_Mobil
Běžné auto tankuji pár minut na 1000 km. Kolik hodin je třeba nabíjet na 1000 Km? U soukromého auta pokud bude mít každé auto na sídlišti zásuvku je to jedno. Přes noc se to nabije. Dálkových tras nad 300 Km je málo. Co když ale jedu na víkend někam na hory, kde není nabíječka? Jak se to řeší? Někdo se obětuje odveze auto do města, vrátí se busem/ taxíkem a pak běží za ostatními?

A co služební auta? Rozvoz zboží, pošty. Ti přece jezdí hromadu kilometru.