Testy
...za 3,7 s v tabulce, asi by si údaj zasloužil opravu.
Za ty prachy je to náhodou super sportovní kombík s dynamikou jako německá D3 a jen nižší maximálkou 😉
Bejvávala doba, kdy takovýhle kombík míval pod kapotou starší motory, které dávaly statečným úpravcům i kolem 350 - 400 kobyl, to už by mohlo ledajakou D3 potrápit 😁
Možná v přímce na zrychlení. Dinar mi říkal jak se tahal s upravenou Octou RS, která stíhala 540i jako nic. Ale tím to asi hasne. 😉
Tak tohle byly GT220tky o kterých mluvím, to nebyly uplně klasické kombíky, sice někdo tvrdí, že to bylo jen slabší RS, ale myslím, že z Dieppe nevyjížděly... a kdyby to byla pravda, tak Megane RS3 zatáčet umí velmi dobře a s ORS to moc srovnávat nejde.
Těch předokolek co umí dobře zatáčet moc není a bez samosvoru to funguje obvykle jen než se zatlačí 😉 A obecně spousta automobilek i ladí podvozky tak, aby auto bylo ještě neotáčivější s výmluvou na bezpečnost.
MRS je podle mě jiná liga než GT220.
MRS je podle mě jiná liga než GT220.
Určitě je, já primárně reagoval na ten výkon a občas na Renaultklubu se mihne nasteroidovaná GT220, jen škoda, že vizuálně ji taky ničí 😁 Jinak by to byl solidní sleeper... škoda, že M4 (čti Megane 4 😁) v kombíku nedostal taky tu 1.8TCe a veškeré peripetie a snahy o silný kombík vzdali snad po 3 letech s verzí 1.6 205, protože mne by takové auto asi zajímalo, když mi Ford zničil vešekeré naděje 😁
Tak když má rozvor stejnou délku, jako celé auto, proč ne? Jen nevím jak to konstruktéři dokázali.
...a navíc kreativně auto šoupli na sedmdesátipalcový kola.
Ty krávo! To je TOP! 😁 😁 😁
AutoBlesk jede!
AutoBlesk jede!
Už se nedá reagovat jinak, než že to jsou břídilové.
Mne by zajímalo, jestli redakce s novým vedením nějak začne komunikovat s diskutéry a třeba sestoupí z "nebes" do diskuze, představí se, abychom vlastně věděli, co je to za lidi, bejvalo to tady trochu zvykem, že se občas redaktoři účastinili a hlavně brali zpětnou vazbu....
Tak zatím bohužel. Bylo i dobrým zvykem, že pokud došlo k upozornění na chyby, tak se redaktor omluvil.
Nedalo mi to a vypujčím si tuhle kouzelnou formulku, kterou autor testu VW Multivanu použil k označení vozu za 2 miliony 😁
Zde mi příjde příkladnější. Poslední svého druhu, dříve hejtovaný Renault, nabízí ještě vlastně normální auto a i přes zdražení relativně dostupné rodinné kombi.
Z venku vypadá dle mne pořád skvěle, interiér už v době uvedení šel proti tendenci hnusných tvrdých (ale dle testů mnohem lepší a kvalitnějších) plastů a digitálních interiérů. Mne se na palubě Megana 4 líbilo. Není největší, nejluxusnější, ale vše tam nějak tak funguje jak má, i infotainment zvládne i většinou fungovat bez zamrzávání...
Já jezdil předfaceliftem, ale přímo v takové konfiguraci a auto jsem porovnával po Fokusu v STline, který osobně řadím na špičku mainstreamu (kompaktního samozřejmě) v jízdních vlastnostech a podvozku, takže proti tomu byl Megane horší. Podvozek má torzku, horší odhlučnění, řízení a řazení trochu méně přesné, než takové, jaké umí Ford a Honda (vše manualy). Motor 1,33TCe mne velmi překvapil, měl dost síly a s přehledem uveze takovou rodinu na nákup, na výlet, i na dovolenou. Odhlučnění prý bylo vylepšeno s faceliftem před pár lety, takže tady to asi bude také lepší.
Než se tady vyrojí notoričtí odpůrci značky, ti, kteří rozbili jeden kus, protože neumí řídit, nebo tady začne někdo srovnávat s elektroautem za dvojnásobek ceny, uvědomte si, že tohle je plnohodnotné kombi, které odveze 4 lidi, má 4válcový benzinový motor s naprosto dostatečnou dynamikou pro běžné cestování, slušnou výbavou, dle mne i pořád dobře vypadá a to vše seženete reálně jako skladovku něco přes 0,5 milionu..
moc konkurence už není... a Megane je bez adekvátního nástupce...
Zde mi příjde příkladnější. Poslední svého druhu, dříve hejtovaný Renault, nabízí ještě vlastně normální auto a i přes zdražení relativně dostupné rodinné kombi.
Z venku vypadá dle mne pořád skvěle, interiér už v době uvedení šel proti tendenci hnusných tvrdých (ale dle testů mnohem lepší a kvalitnějších) plastů a digitálních interiérů. Mne se na palubě Megana 4 líbilo. Není největší, nejluxusnější, ale vše tam nějak tak funguje jak má, i infotainment zvládne i většinou fungovat bez zamrzávání...
Já jezdil předfaceliftem, ale přímo v takové konfiguraci a auto jsem porovnával po Fokusu v STline, který osobně řadím na špičku mainstreamu (kompaktního samozřejmě) v jízdních vlastnostech a podvozku, takže proti tomu byl Megane horší. Podvozek má torzku, horší odhlučnění, řízení a řazení trochu méně přesné, než takové, jaké umí Ford a Honda (vše manualy). Motor 1,33TCe mne velmi překvapil, měl dost síly a s přehledem uveze takovou rodinu na nákup, na výlet, i na dovolenou. Odhlučnění prý bylo vylepšeno s faceliftem před pár lety, takže tady to asi bude také lepší.
Než se tady vyrojí notoričtí odpůrci značky, ti, kteří rozbili jeden kus, protože neumí řídit, nebo tady začne někdo srovnávat s elektroautem za dvojnásobek ceny, uvědomte si, že tohle je plnohodnotné kombi, které odveze 4 lidi, má 4válcový benzinový motor s naprosto dostatečnou dynamikou pro běžné cestování, slušnou výbavou, dle mne i pořád dobře vypadá a to vše seženete reálně jako skladovku něco přes 0,5 milionu..
moc konkurence už není... a Megane je bez adekvátního nástupce...
K poslednímu souvětí. To je asi to nejhorší. Prostě podobných aut moc není a za tuto cenu vůbec nevím, zda-li někdo.
Za cenu kolem půl milionu mi to přijde jako skvělá nabídka. To snad i H/K vychází dráž, o evropské konkurenci se ani nebavím. Focus o 200k dražší, Octa určitě to samé.
Za cenu kolem půl milionu mi to přijde jako skvělá nabídka. To snad i H/K vychází dráž, o evropské konkurenci se ani nebavím. Focus o 200k dražší, Octa určitě to samé.
Ano, zběžně jsem se podíval na skladovky.
Megana TCE140 seženeš od 555-570-600 několik kousků.
Fokus za 570/600 skladový je, Titanium 92kw/našel jsem i mhev 114kw v této cenové - Ford opět nastřelil a teď zlevnuje, tohle dělá v cyklech roky, možná proto jde do háje
O4/Leon/Golf, vše o 100 tisíc výše - 1.5TSI 96 a 110 / 2.0TDI 85kw - pardon, Leon 96kw TSI je 640 + , ten je levnější
Corolla 1.8HSD taky 100 nahoru a to možná bude ještě ten předfacelift se slabším motorem, nově posílil a tipuji že i zdražil
I30 1.5TGDI jsou jako Megane skladovky, začínají kolem 550
Ceed 1.5TGDI je nejlevnější, nevim proč, ale ten je i pod 500 http😐/www.sauto.cz/…/cee-d/194855665
308 - 1.2 pure tech R3 - ta je taky od 550
Megana TCE140 seženeš od 555-570-600 několik kousků.
Fokus za 570/600 skladový je, Titanium 92kw/našel jsem i mhev 114kw v této cenové - Ford opět nastřelil a teď zlevnuje, tohle dělá v cyklech roky, možná proto jde do háje
O4/Leon/Golf, vše o 100 tisíc výše - 1.5TSI 96 a 110 / 2.0TDI 85kw - pardon, Leon 96kw TSI je 640 + , ten je levnější
Corolla 1.8HSD taky 100 nahoru a to možná bude ještě ten předfacelift se slabším motorem, nově posílil a tipuji že i zdražil
I30 1.5TGDI jsou jako Megane skladovky, začínají kolem 550
Ceed 1.5TGDI je nejlevnější, nevim proč, ale ten je i pod 500 http😐/www.sauto.cz/…/cee-d/194855665
308 - 1.2 pure tech R3 - ta je taky od 550
Mégane Grandtour je slušné , normálne , rodinné a aj pekné auto ale podľa mňa by mohli ísť s cenou za 7 ročný model ešte nižšie lebo kórejci s novšími modelmi sú o dosť lacnejší. Facelift mu pomohol / aj zadné svetlá sú teraz celé LED / ale aj pred FL to bolo pekné auto s kvalitnými materiálmi v interiéri . Ale pri dnešných cenách by mohol byť o 50-80 000 kč lacnejší ináč OK auto . https😐/www.sauto.cz/…t/leon/193281858 alebo https😐/www.sauto.cz/…/cee-d/189931629 .
corolla kombík s novou 1,8 je v akčním ceníku tuším za 640
Ale to je zase s výkupem auta, jako měl Yaris ne ? Nicméně to je už hodně zajímavá cena, pokud někdo trochu připlatí, sice jsem ještě tu 1.8 po posílení nezkoušel, ale pro mne by to byl pádný důvod dát přednost Corolle před třeba Leonem,Octou či Golfem v této cenové.
Ale to je zase s výkupem auta, jako měl Yaris ne ? Nicméně to je už hodně zajímavá cena, pokud někdo trochu připlatí, sice jsem ještě tu 1.8 po posílení nezkoušel, ale pro mne by to byl pádný důvod dát přednost Corolle před třeba Leonem,Octou či Golfem v této cenové.
já prostě chci test Fiatu Tipo 😒] Jinak naprosto souhlasím.... v době jeho představení bych o Megana nezavadil, dnes bych ho určitě zvážil.... tak jsme to dopracovali.... ;-\
Výše jsem ti napsal svojí TIPozkušenost 😁 Určitě bys chtěl jezdit v Meganu, garantuji ti to 😁
p.s. srovnatelnější TIPO s 96kw je nejlevnější 640 skladovka, ty levné mají litrové tříválce
p.s. srovnatelnější TIPO s 96kw je nejlevnější 640 skladovka, ty levné mají litrové tříválce
ted budu davat pryc jednu trojkovou Octu. Taky skvele na normalni auto.... skoda takovych aut.... 😒
Nejsem fanoušek, něco jsem se s nima najezdil a asi ještě najezdím služebně, měl bych výhrady, ale vlastně ta auta fungují 😊
já to mám v CNG.... tiché, jakžtakž to jede, provozní náklady naprosto směšné, víceprvek vzadu takže pohodlné.... zcela bez výhrad. Dávám to pryč po 270tkm a nemělo to vůbec žádné problémy.... Jen to má chycené páté dveře korozí 😄 jinak ale neskutečný dělník....
Hele mělo, a to byla trakce na sněhu do kopce - lehký předek, těžký zadek 😉 Jinak pohoda, hlavně plnou bandu na benzin 50l + 15kg CNG. Najel jsem s ní 180tis km a půlku Evropy (nejdál v Tallinu), viz moje recenze 😉 Nejvyšší kombinovaný dojezd jsem viděl 1180km. Spolehlivé auto a kdyby se o mě otřel zezadu jeden taxikář, nebylo mimo servisky neplánovaně v servisu :yes:
Ked priama konkurencia mizne pred ocami alebo zmeni citelne cenovu hladinu tak razom je aj x rocny megane opat skvela volba v danom segmente ... a na tomto sikovnom principe ( nic dobre netreba menit ) dnes nefunguje len megane... dari sa vdaka nemu aj space staru ... ci mustangu ... alebo ypsilonke na domacom talianskom trhu
Inak k tomu meganu... auto asi fajn... ale na zadnych sedackach ma aj o cislo mensia i20 viac miesta... ale ako kombik 2 dospeli plus vzadu len deti to moze fungovat :yes:
Inak k tomu meganu... auto asi fajn... ale na zadnych sedackach ma aj o cislo mensia i20 viac miesta... ale ako kombik 2 dospeli plus vzadu len deti to moze fungovat :yes:
tak už mu zbývá jen Megane, Ceed a i30. Vše ostatní je buď za šílenou cenu nebo jsou to tříválce (nebo obojí). Myslím, že všechny tři jsou solidní auta a záleží jen na osobních preferencích. Doufejme, že Renault podrží tento Megane co nejdéle, aby byla alespoň malá možnost výběru.
Takže kupujte, kupujte :- 😁
Takže kupujte, kupujte :- 😁
Ono aj scala nema daleko ku kombiku.... z bocneho profilu mi dokonca pride viac kombik ako hatch ale chapem... proste je to papierovo hatch... ale mat to tak este o 10cm dlhsi zadny previs tak to uz hatchom neokecaju....
Za 600 litrov radsej scala 1,5tsi... ako megane... tu nie je o com...
Za 600 litrov radsej scala 1,5tsi... ako megane... tu nie je o com...
a nebylo hezké už v době vzniku, takže velkou parádu s ním nikdo neudělá, ale pokud stojí cca jako Fabia, tak proč ne, určitě poslouží. :yes:
Predok uz velmi zostarol .... zadok je stale ok.... interier tiez celkom ok... za dane peniaze urcite super este taketo auto posluzi... tu v tomto segmente nepotrebuje este kazdy golfa gti... prave naopak... stale tu dominuju relativne dostupne znacky a tie zakladnejsie motory ... kia hyundai ( 1,0tgdi ) skoda,seat ( 1,0tsi ) focus ( 1,0ecoboost ) a pod ....
Obligátna floskula o tom, ako sa posadil za seba so svojimi 183 cm...hm, Megane je jednoducho vnútri vzadu stiesnený, kufor je malý. Uvažoval som nad ním, ale pre toto som ho nevzal. Mimochodom, v Toyote Corolla som vzadu opieral hlavu o strop, a to poriadne. bol som prekvapený, ako málo je tam miesta. Áno, mám 190 cm. Áno, teraz tú o tom, že však kedy budem sedieť vzadu...Ale 1. sedím pohodlne vpredu, nechcem sa obmedzovať vždy keď niekoho veziem 2. už len taká manipulácia s autosedačkou, nebodaj dvoma. Alebo 12-ročný syn, ktorý sa za dva roky vyhúkne tak, že sa dozadu ani nezmestí. Kúpil som napokon Talisman, a aj tam vzhľadom na "kreslá" Initiale Paris nie je až tak veľa miesta. Dokonca musím manipulovať s operadlom, aby som tam dostal ako potrebujem, a to sa bavíme o vajíčku. Suma sumárum: ak už testujem kombi nižšej strednej triedy, mal by som jeho priestorové vlastnosti objektívne, komparatívne zhodnotiť.
Objektivní zhodnocení prostoru máš na konci testu, tam jsou změřené jak podélné, tak příčné i svislé rozměry kabiny. Co víc bys chtěl?
Já bych třeba chtěl, aby autocézet alespoň jednou za rok nezkurwilo tabulku za testem.
Ještě nikdy!!!! nebyla správně.
Takže objektivně si to musí jít člověk zase zjistit sám.
Trapné, ubohé.
Ještě nikdy!!!! nebyla správně.
Takže objektivně si to musí jít člověk zase zjistit sám.
Trapné, ubohé.
Mám Renault Megane Classic r.v. 2001 a nemůžu si stěžovat, právě jsem se vrátil z Chorvatska, 2.000 km, spotřeba 5,6, myslím, že dobré. Jen je to již hlučné. Nejlepší byla jizda po dálnici z kopce bez rychlosti, 140 km/h a auto svištělo, jakmile jsem dal pětku, tak to bylo hodně hlučné.
Teď se dívám po Kia Ceed SW a dle recenzí je tam také dost hluku, tak jen aby to nebylo srovnatelné s mým Renaultem.
Čemu dát přednost? Ceed nebo Megane?
Teď se dívám po Kia Ceed SW a dle recenzí je tam také dost hluku, tak jen aby to nebylo srovnatelné s mým Renaultem.
Čemu dát přednost? Ceed nebo Megane?
Ceed je uz novsi... a aj s vybornym 1,5tgdi
Ale i po faceliftu odhlucneni nic extra, jezdil sem Proceedem GT, coz je nejdrazsi specifikace a i tak… ja bych vzal asi radsi Megana, pokud nemas vice na GTckogoje ceed se silnejsim motorem
Co to je "GTckogo"
ProCeed GT je verze s 1.6turbo 205 koní tuším, mnou zkoušelné verze vždy s 7DCT.
http😐/www.sauto.cz/…_cee-d/192054997
http😐/www.sauto.cz/…_cee-d/192054997
https😐/www.auto-decibel-db.com/index_kmh.html
zřejmě tam není Proceed GT kterým si jel.Je tam GT s 70,7dB při 140km/h. A neřekl bych že hlučností jsou Kie horší, než jiné značky v srovnatelných cenách.
Nejsou tam asi nejnovější modely.
zřejmě tam není Proceed GT kterým si jel.Je tam GT s 70,7dB při 140km/h. A neřekl bych že hlučností jsou Kie horší, než jiné značky v srovnatelných cenách.
Nejsou tam asi nejnovější modely.
Mne došlo, že ProCeed má bezrámová okna, tak tam muže být také vyšší zdroj hluku
Taky je asi otázka, co tam bylo za pneumatiky 😉 Já koupil i30 Fastback a byly na něm Nexeny (děs), dal jsem na něj Fuldy Sportcontrol 2 a rozdíl obrovský, nebe a dudy :yes:
Tak na tohle nedokážu odpovědět, byla to předváděčka, určitě to taky má vliv, ale hluk od pneu a hluk od podvozku, kamínku a tak a od větru, to je jiné a poznáš to 😊 Zvláště, když máš srovnání s autem, které je v těchto věcech lépe utlumené
Co tam máš za motor? A kolik točí při 140?
Ja skôr Ceed a myslím že pri porovnateľnej výbave bude aj o trochu lacnejší . Predsa je to novší model s multilinkom a aj silnejším motorom a aj vnútorný priestor hlavne vzadu bude o trochu väčší . Treba si ich vyskúšať a prajem šťastný výber .
Nevím jestli u nás výkonově a výbavou srovnatelný Ceed vyjde na stejné nebo menší peníze.
Skladovky Ceedu jsou až překvapivě levné, nejsou extra vybavené, ale mají 1.5TGDi, dokonce i podlézají i30tky.
http😐/www.sauto.cz/…/cee-d/193837666
http😐/www.sauto.cz/…/cee-d/194590492
Dost by mne zajímalo, jak to vlastně jezdí, o korejských kilowatech se tu psávalo s despektem,osobně Ceeda znám jen s motorem verze GT, ten je určitě živější, než TCE140, taky aby ne, když má o 60 koní víc...
http😐/www.sauto.cz/…/cee-d/193837666
http😐/www.sauto.cz/…/cee-d/194590492
Dost by mne zajímalo, jak to vlastně jezdí, o korejských kilowatech se tu psávalo s despektem,osobně Ceeda znám jen s motorem verze GT, ten je určitě živější, než TCE140, taky aby ne, když má o 60 koní víc...
Tahle generace Meganu se mi vždycky líbila a pokaždé jsem se za tím autem ohlédl.
Ale přišlo mi prostě trošku low, trošku nedotažený, trošku slabý, trošku malý, trošku málo hogo-fogo...
Jenže když se podívám co dneska sjíždí z linek za zpraseniny a kolik za to chtějí, tak je tohle malý zázrak a skvělý kup.
Nemá sice všechno top, ale jako celek působí parádně a přívětivě a hlavně normálně.
Ale přišlo mi prostě trošku low, trošku nedotažený, trošku slabý, trošku malý, trošku málo hogo-fogo...
Jenže když se podívám co dneska sjíždí z linek za zpraseniny a kolik za to chtějí, tak je tohle malý zázrak a skvělý kup.
Nemá sice všechno top, ale jako celek působí parádně a přívětivě a hlavně normálně.
PS: redakce by v rámci testovacího bizáru mohla někde sehnat Fiat Tipo.... to bychom se možná taky divili jak toto v době svého vzniku sociální auto vyzrálo 😒]
Zkoušel jsem pak 1.4Tjet, extra mne nenadchl, určitě bude stačit a Vaculík o něm mluví jako o naprosto perfektním a spolehlivém, takže to by mohlo být asi plus, jede to nějak tak normálně. Zajímavý byl hodně měkký až plavný podvozek, ale takovou tu francouzskou komofortní plavnost nečekej, tu už nemaj ani francouzi tak 20 let.
Mne to Tipo přišlo už tehdy strašně zastaralé a ošklivé v interiéru, přitom kdyby nevypadal tak zoufale jako asijské auto z přelomu tisíciletí (a nebo americké, tam byly tyhle divné plasty a tvary též), mohlo to být slušné auto... onehdá tu někdo psal, že 1.6JTD dává ORS TDI 😁 😁 Jestli pak si pisatel vzpomene, chodí sem myslím pořád...
Až s tím budeš mít realne zkusenosti, tak piš o spotřebě. Pokud nesomruješ auta nebo nejsi v pozici, že by ti to půjčovali sami, případně se jinak k těm autům dostal, tak neházej za kolik dane auto jezdí v reálu, kdyz o tom nemáš vůbec tucha.
V jakém režimu jeli ti, co to dávají na spritmonitor? Co když to je většinou německé dalnicni tempo? Typicky argument na spotřebu 2.0tdi na spritmonitoru, že za tolik nejezdi běžné, protoze tam jsou prý údaje z převážně dalnicnich cest
PS: když se podívám na svoje auto, to v meziměstském režimu konverguje k 6,2 litru. Spritmonitor říká o půl litru víc - což odpovídá tomu, že s ním lidi jezdí po městě, kde žere dost.
je to nějaká orientační hodnota, naprosto akceptuji. Ale ty to tu vyzdvihuješ jako bernou minci, že to tak prostě musí být. Ale stačí třeba u mého. Když pojedu do 110, mám spotřebu do 6l, když pojedu 130, mám tam 8l, když 140, tak mám 9,5, při 160 mám tam 13 a při 190 jsem na cca 21. No a nebo nejedu po dálnici a při rychlostech do 90 jsem kolem 4,5 a po Praze do 5,5. Takže když mám občas dálnici, držím se do 6,5 úplně v pohodě, ale kdo má víc dálnici, bude prostě kolem 7,5. A to je pak odkazů na spritmonitor, že to za 4,5 jezdit nemůže a jezdí to za 7,5, protože tam to tak je napsané. A to je úplně stejné jako tady u toho motoru. Tvrdíš, že má o 2l vyšší spotřebu, ota ti to vyvrátil a pořád si jedeš podle spritmonitoru své, i když vůbec netušíš, jakou má reálnou spotřebu v běžném mixu.
Pokud vím, tak každý řádek spritmonitoru obsahuje údaje😒br /> jakej benzín
jaké gumy letní/zimní
kudy jel - dálnice, město, okreska
styl jízdy - úsporně, normálně, rychle
jestli s klimatizací nebo bez, případně nezávislé topení
Takže lze údaje nějak +/- objektivizovat.
Tvých 90/5/5 - dám jen dálnici, 5/10/85 dám jen okresky, 20/40/40 dám město a okresky, 40/50/10 dám dálnici a město.
60/35/5 dám dálnici a město. 50/20/30 dám dálnici, město i okresky. Stejně s rychlostí.
a třeba u toho 60/20/20 dáš vše a stejně tak 20/20/60 nebo 20/60/20, ale je to sakra rozdíl jestli jet 60% dálnice a nebo 20% dálnice. To se projeví, obzvlášť u benzinu nebo hybridu zásadně, u dieselu zase to město
a pak je to přesné počítání s nepřesnými čísly.
60/20/20 - jen dálnice
20/20/60 - jen okresky
20/60/20 - jen město
Ale je to jedno, nehrotil bych tyto nepřesnosti, statistika každého auta má přece až desítky dalších řádků, které nemusí být zatížené až takovou nepřesností, že vyjmu v jednom konkrétním tankování 20% města 20% okresek a tím znepřesním spotřebu. Celkově spotřebu toho jednoho konkrétního auta poměrně přesně stanoví souhrn všech uvedených jednotlivých tankování. Rozhodně lépe, než bez jakéhokoliv údaje a i taková spotřeba by měla nějaký orientační význam. Jak ty říkáš relevanci.
Pokud tě však zajímá každá desetina litru každého konkrétního tankování a je pro tebe z jakéhokoliv důvodu důležitá, nezbývá nic jiného, než konkrétní auto podrobit rozsáhlému testu měření spotřeby laboratorním způsobem a přesnými měřidly ve všech režimech, teplotách a zatížení a možná se dvěma nebo třemi a stejnými auty, aby bylo možné případné odchylky nepřesností zprůměrovat. Ale skutečně to někdo potřebuje tak nutně vědět s takovou přesností?
Ale je fakt, že pak už nebudeš mít moc možnost do toho šťourat.
Z mého pohledu jsou data a údaje ze spritmonitoru pro potřeby diskuze na Auto.cz naprosto dostatečným zdrojem.
"50/20/30 dám dálnici, město i okresky."
"60/20/20 - jen dálnice"
jednou při 20% dáš daný typ provozu a jindy ne. A jsme přesně u toho.
Chceš používat selský rozum, ale hned sám ve 2 stejných případech zadáš různé výsledky.
tady nejde o šťourání, ale argumentování za kolik dané auto jezdí, když nevíš kde jezdí. Přesně jak jsem psal. Argumentovat spritmonitorem proti někomu, kdo několik let s daným motorem jezdil ve všech režimech a zpochybňovat spotřebu, je naprosto liché.
na tom sprit monitoru nevíme, jestli ta dálnice je 100% nebo 60% ( oboje bys zapsal stejně ). Ta se na spotřebě podepíše nejvíce.
No nemyslím, že si odporuji. Předně to nejsou stejné případy. Při 60/20/20 je dálnice dominantnější. Proto 20% vyhodím. V případě 50/20/30 jsou hodnoty vyrovnanější, proto volím uvedení všech údajů, i 20%. Jen vysvětlení mého pohledu.
Ale ty víš kde jezdí. Tak trochu.
Ale vše ostatní dál platí. Jen jeden řádek, nutnost laboratorního měření, důležitost (pro tebe relevance) diskuze zde.....
Jde o šťourání. Zbytečné šťourání. Spritmonitor stačí pro zdejší diskuzi. Nebo máš lepší zdroj takových dat?
pro diskuzi stačí, ne pro argument, že daná spotřeba je jiná než má uživatel.