Za nejvýhodnější ceny Češi kupovali nová auta ke konci minulého desetiletí. Ale i letos, po výrazném zdražování, jsou na tom lépe než před pětadvaceti lety.
drahá jak kruci***. A nejvic ty ojetý. Z průměrný výplaty po zaplacení nákladů na bydlení a žrádlo člověku nezbyde nic, takže je zbytečný se ohánět pitomou kalkulací mzdy a ceny auta.
Nojo dluhy po komunismu budeme řešit ještě ca tak ... no JSME ASI V POLOVINĚ
uDĚLALI jsme i mraky chyb po (ekonomickém!) krachu socialismu (celého obřího bloku - po kterém zůstalo MULTI-BILIONOVÉ zaostání - co jsme dodnes nedohnali - u nás ani v dálnicích,
Těmi rodinnými auty myslí základní verzi nejslabší Hyundai i30, která se jako jediná podle jeho tabulky vejde do formulace "ani jeden rok" ???
Jak už tu zaznělo, drtivá většina lidí na průměrnou mzdu v ČR nedosáhne a po zaplacení nechutně drahých energií a žrádla, hypoték a dalších inkas jim zbyde tak na lístek na vlak.
Jedna věc je výplata a druhá věc, kolik je člověk z ní schopen reálně ušetřit.
MEDIÁN je (to je takový "pravý průměr") asi 35.000 kč
No tak JDI ROZBÍT HUBU NEJBLIŽŠÍMU KOMUNISTOVI
a) dodnes máme třetinový až poloviční mzdy než vedle v sousedních zemích KDE NEŘÁDIL KOMUNISTA (po revoluci byly asi desetinový = takže na jednu stranu jasný zlepšení)
b) dost (světu) uškodili čínský KOMUNISTI a zatajení (nechání rozšířit) https://ct24.ceskatelevize.cz/…kumna-spolecnost (a o svých číslech KECALI jak na začátku tak během EXTRÉMNÍ "nulové tolerance" tak pak po rozvolnění - kdy to umíralo fakt masově
c) no a dorazil to ruSSký KOMUNISTA
takže JDI ROZBÍT HUBU NEJBLIŽŠÍMU ČESKÝMU KOMUNISTOVI nebo tomu kdo chválí a) až c) - nepomůže to ale DOBŘE TO možná UDĚLÁ
To máš super Lojzíku, to vyraž do ODS, k Pirátům, Praha Sobě, Lidovcům a bývalým čssd atd.
Tam všude nalezli ty bývalí komunisti.
KSČ není u MOCI za 3 měsíce 34 let!!!!! SLOVY TRICET CTYRI LET!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Polsko nás za stejnou dobu v jednotlivýc oblastech předstiho o 150-7700%
Divný co, neostalinistickej utopisto Borisove.
Díky Gereen delau počítej ze zaostáváním za asikými tygry dle jendotlivých oblastícca o 600-19 000 % = TOTLANE ZKRACHUJETE, ZELENA UTOPISTICKA SOLDATESKO
Za tu dobu se dalo udělat asi 70 bilionů věcí, ale udělalo se jen to, že se rozkradly a vytunelovaly bývalé podniky, vše se VELMI ALE VELMI NEVYHODNE prodalo do ciziny a ted se sklízí výsledky této činnosti z let 1990-2008 :-):-):-):-):-)
Všechen zisk jde VEN a tady zůstávaj drobky a sme jen levná montovna produkující polotovary a ještě do těch montoven nejsou lidi, protože lepší je být na dávkách doma než za 23 čistého v montovně u pásu, takže bez mongolů, indonásenáů, poláků, bulharů, ukrajinců, moldavanů , filipínců, indů atd by to tady dávno krachlo i coby montovna.
Zbytek sou předražený montovnay a překupníci věcí z číny a zbytku asie + EU a USA, prodávané zde ovcím s přepálenými maržemi :-):-):-)
Pokud nejsi IDIOT bez vzdělání + s ekonomickou ZNALOSTí NULA = jako ty
tak snadno a bez problémů (ona stačí snad i https://slovnik-cizich-slov.abz.cz/…php/slovo/logika - kterou bohužel "odvždy" nedisponuješ - ne jako urážka konstatování po HLUBOKÉ PRAXI a ZNALOSTI TVÝCH "závěrů" píšu ti to lééééééta) tak to dáš i bez VŠE. No tak ANO ZÁKLADNÍ PROBLÉM je (i) po 34 letech komunista AŽ TAK OBROVSKÝ GIGANTICKÝ je dopad - 40 let
DRSNÁ realita že? a horší je že platí i ekonomická zákonitost: 40 let blbě = nutno zhruba 2násosbek správně
jj KOMUNISTI - kdysi http://www.90000000.cz/ i dnes - ruSSký čínský i ty český viz tvá reakce
Za kolik máme byty ty voliči těch nul ?? Za kolik máme energie ???A kdo tu všechno od roku 1945 postavil ? My pracující ! A co se postavilo za první republiky ??Bunkry !Asi 80 procent továren bylo postavených od roku 1810 do roku 1918
A kolik jich bylo zmodernizováno, rozšíreno nebo i nově postaveno od roku 1945 do roku 1990.
Von takovej Kaučuk Kralupy nebo Chemopetrol Litvínov, Spolchemie Lovosice, Spolana Neratovice atd atd vypadali v roce 1190 stejně jako v roce 1945 když to opouštěli HELLMUTI, že jo :-):-):-):-):-):-):-):-):-):-)
Viz já 13:10 + nemel o věcech kterým NULA rozumíš, chceš být VEŘEJNĚ za debila? Zajdi si před studenty (jakékoliv) VŠ ekonomické https://www.vse.cz/…_acf_cropped.jpg a dej vědět CHCI TO VIDĚT :-O:*):D:-!:-[]
Ale automobilky nemohou za drahé bydlení a potraviny, kdyby auta zdražovala jako bydlení nebo potraviny, tak dnes stojí 4x tolik. Takže auta drahá nejsou, jsou při zohlednění inflace levnější než byla, to je holá skutečnost. A s tím lístkem na vlak, jak vysvětlíš, že u nás dosáhly počty registrovaných vozidel přes 6 mio? V zemi, která má možná s bídou těch 6 mio. obyvatel, kteří jsou schopni řídit motorové vozidlo. A mimochodem, počty pasažérů přepravených vlakem posledních 30 let setrvale klesají, že by Češi začali chodit pěšky? Nezdá se, obezita roste.
Ne lidé to nevyužívají, protože mají na auta a ta jsou pohodlnější. Už od Marie Terezie máme jednu z nejhustších železnic na světě po které se lze dostat téměř kamkoliv a téměř zadarmo. A třeba pražská hromadná doprava, která je za hubana, je jedna z těch nejlepších na světě (v roce 2017 skočila v celosvětovém průzkumu 5. na světě, letos druhá za Berlínem, lze si snadno vygooglit), přesto její výkony v přepravených osobách z roku na rok klesají opět na úkor osobní dopravy, každý má pocit, že se musí svým autem dostat kamkoliv v Praze, zaparkovat auto na kraji a jet do centra MHD je sprosté slovo. To je pak těžké.
Já mam jen jednu otázku... jezdil si někdy vlakem v ČR ? Já jo, hodně lidí z mého okolí taky a nefunguje to moc dobře (dojíždění do Prahy) a to ani na koridorech, kde by to mělo lítat na čas.... pak jsem taky párkrát jel vlakem v zahraničí a nedá se to srovnávat... myslím samozřejmě západ. Dostaneš se asi kamkoliv, ale jde o čas....
p.s. Pražská MHD nejsou vlaky, ta funguje v 90 % skvěle, využívám ji denně, jsem fanoušek elektromobility a nejlepší EV má pražská MHD :D:D ;) Když za to zabere metro či tramvaj, to je na semaforech hned vítěznej dragrace..no a stojí to jen operák 3650korun za rok... kam se hrabe Tesla
p.p.s - mají na auta, ale né na nová, je tu mraky ojetin a reálně za cenu 1-2oho platů seženeš pojízdné auto, někdy i dost silné na radost...
Ostuda jsou dálkové tratě, takže blbě to funguje třeba mezi Prahou a Brnem nebo Prahou a Ostravou (pomalé, se zpožděním). Ale běžné vlaky na menší vzdálenost, to co třeba lidé jezdí denně z domova do práce třeba mezi domovem a okresním městem fungují dostatečně. Problém tohoto státu je, že v této oblasti nemá žádnou koncepci a snaží se udržet všechno a všechno dotuje a na to dlouhodobě nemáme, takže kvalita bude zákonitě klesat. Pocházím z malého městečka na okrese Kladno, z kterého denně jezdí do Prahy hromada autobusů i vlaků. Když jsem studoval na ČVUT, tak jsem denně dojížděl a bylo to absolutně bez problémů a dnes je to ještě o něco lepší (víc autobusů, dokonce přímé, víc vlakových spojů). Se mnou jezdila i hromada lidí do Prahy do práce. Dnes řada těch spojů jak v autobusech, tak vlacích zeje prázdnotou a protože tím směrem jezdím autem dodnes, tak musím i přes koleje a potkávám ty vlaky i autobusy a troufnu si říci, že řadu vlaků by klidně nahradila drezína (není problém na přejezdu napočítat v motoráku s třemi vozy tři cestující a v autobuse pro 40 cestujících sedí 4 lidé a přesto to všechno jezdí, platí řidiče a pálí naftu. Ze stálých obyvatel co dnes jezdí do Prahy z tohoto městečka jezdí prakticky všichni autem, ráno a večer je to u blízkého nájezdu na D6 krásně vidět. Těch pár lidí co jede tím autobusem jsou většinou UKčka co makají na nedaleké stavbě a pár babiček co nemá řidičák ani auto a jede k doktorovi do Kladna nebo do Prahy.
S MHD jsi holt světlá výjimka, bohužel negativní trend v počtu přepravovaných osob v MHD asi jako jednotlivec nezvrátíš.
To, že nemá každý na nové auto je snad normální, v řadě zemí je provoz auta tak drahý, že řada lidí nemá ani na ojeté (resp. na koupi by měla, ale nemá na poplatky, parkovné, daně etc.). Ale znovu, to všechno není problém ceny auta, ty vzhledem k inflaci zlevňují.
Hele, sorry. Plácáš nesmysly.
Auta vzhledem k inflaci fakt nezlevňují. To je absolutní pitomost. Byť chápu jak to myslíš. Ale i tak je to nesmysl non plus ultra.
Protože máme díky naší pětikolce jednu z nejvyšších inflací v EU, tak to asi neznamená že u nás nejvíc auta zlevňují. Nebo mi chceš tvrdit takový nesmysl??
Dával jsem ten příklad už v jiné diskuzi.
Příjmy firem, mzdy lidí, i důchody od roku 2007 v průměru stouply cca 2,2x i víc, každý si umí snadno dohledat.
V roce 2007 jsem kupovat VW Multivan za ceníkový základ 1,35 mio. s příplatky jsem byl přes 2. Pod diskuzí o T7 řada lidí brečela, že T7 dnes stojí 1,55 mio. s příplatky přes 2 mio.
To znamená, že to auto reálně zlevnilo, v podstatě dnes ve vztahu k příjmům stojí polovic než v roce 2007 (Ano o 15% zdražilo v absolutních číslech, ale příjmy stouply o 120%, takže se započtením inflace jsme plus mínus na půlce).
Praktický stejný příklad bych ti mohl dát za kolik jsem v roce 2008 kupoval 3er a kolik stojí dnes, opět to vychází cca na půlku.
Viz níže. Jestli je auto levné nebo drahé je ve výsledku ale úplně jedno. Podstatné je jen to, jak je finančně dostupné. A finanční dostupnost se evidentně nelepší. Protože vozový park evidentně nemládne. Naopak. Stárne.
Jestli je auto drahé nebo levné je na autowebu relevantní a k diskuzi.
A k dostupnosti nových aut, 2007 se prodalo 13000 aut, vloni 19000 aut, což je o 1/3 víc. Ano, od roku 2018 je zde krize (před ní jsme byli na 27000) a pokles prodejů nových aut, ale nemá cenu hledat příčinu v "drahotě" nových aut jak zde mnozí činí), ale hledat důvody ekonomické krize (ta určitě není způsobená cenou nových aut).
No, neříkám, že nesouhlasím s fakty, ale jak za to muže pětikoalice ? Respektive, že ji nebrzdí efektivněji, jak by mohla asi ano, ale předpokládám, že tak si to nemyslel
5kolka za to může přesně tak, že neřešila cenu energií jak měla a mohla a kdy měla a mohla. Nechala ji propsat do veškerého zboží a služeb. A vysoká inflace je toho důsledkem.
Místo příčin se jen marně pokouší řesit následky jako valirizace penze atp. Přitom jednou příčinou vysoké valirizace je právě ta vysoká inflace...
Tak přesně za to můžou. Žádná válka. Žádný AB. Ale jen a tahle vláda.
Nejsem fanoušek, ale není to tak jednoduchý, z části máš pravdu, ale z blbých řešení se blbě vybírá.... já bych jim vyčítal jiné věci, než tohle, protože se strašilo něčím mnohem horším, než přišlo... každopádně další volby už nevyhrají
Z blbých řešení se vybírá blbě. Ale 5kolka vybrala snad nejblbější variantu co mohla.
Koneckonců opět jednoduchý ukazatel - cena energií u nás vzrostla prakticky nejvíc v Evropě. Proč asi... Přitom jsme exportní zemí, energii prodáváme...
A jestli umíme energií levně vyrobit a prodat na vývoz, zatímco pro domácí spotřebu dodáváme drahou energií v situaci, kdy majoritním akcionářem ČEZu je stát, tak je to jen selhání státu. Tedy vlády.
Majoritní akcionář ale pořád čeká zisk, jako všichni akcionáři, tady to je špatná úvaha, ČEZ by se měl buď prodat, nebo spíš část zestátnit, hlavně kritická infrastruktura
Hele, stát klidně mohl zastropit cenu na straně výroby. Od toho zákon o cenách je. Že ho vláda nebyla schopna aplikovat, je jen důsledkem její neschopnosti. Zastropit samozřejmě bylo třeba na úrovni, kdy zisky budou vyšší než v minulých letech. Tímto by totiž nikomu škoda nevznikla.
Že někdo nedostane mimořádný zisk v důsledku nerovnováhy a spekulací na trhu není totéž jako že mu byla způsobena škoda.
Ze cenu energií mohou neostalinistický zelený utopisti = TY a tvoji soukmenovci.
Kdybyste nevypnuli helky a JE, bylo by energie dost a kdyby za 30 let místo keců postavili v Evropě 15 dalších reaktorů azmodernizovali 30 starých uhelek na nejmodernější standardy :-)
Nebreč porad s těmi energiemi. Nám teď snižovali cenu elektřiny zpet na 3.5kc/kWh. Prakticky stejne co bylo před válkou. Takze problém je spis někde jinde než u vlády, kdyz to někde jde.
Za tohle může fungování trhu, rocket and feather teorie... jasně, že to postupně popadne, když skončí krize (tím nemyslím válku, ale tu krizi, co to vyhnala), ale bude to padat jako to ikonické pírko, kdežto nahoru to letí raketově
Hame, prozradíš odkud přesně ? Protože to vypadá, že budem sousedi :D
Klidně SZ
Vlak nemohu soudit z místa mého bydliště (vlakové nádraží je mimo obec- ale zdá se, že jsi z okolí, tak ti to dost napoví), ale z jiných míst, kde jsem občas pobýval či přespával (třeba moje partnerka pochází z východní strany Prahé a tam je první koridor, který měl pořád zpoždění), ale u nás jezdí autobusy, ty jakž takž asi fungují, ale od doby, co je odklonili na Motol, kam to jede stejně dlouho, jako kdysi na Hradčana.
Pracuji na Vinohradech, takže jezdím buď na Jinonice autem (výhradně benzinovým nebo hybridem, abych nedusil Hamuny) a pak MHD (zadarmo parkování a 15-20 minut jízdy po D6+okruh brzy ráno) a nebo v létě na motorce. Když se chci v Praze napít, tak pak MHD, plus bus, nebo taxi.
Ceny aut určitě zlevnují, ale myslím, že tady se lidi rozčilují nad naprosto idiotsky pojatým článkem, kde to vyzní tak, že si za dva roky našetříš na BMW....
Já také (a jezdil jsem autobusem). Jenom asi poněkud dříve (71-75), z mých spolužáků z gymplu zůstala na gymplu učit Libuše Urbanová (matematika a pravděpodobně fyzika) asi se vdala, takže ji budeš znát pod jiným jménem a Rubešová, vdaná Kudelová (tělocvik a nějaký humanitní předmět).
Kolego, Bušek mi nic neříká, přecijen to je 30 let rozdílu. Ta Libuše (rozená Urbanová) mohla v tvé době dělat tajemníka, starostu nebo místostarostu na Městské úřadu, jestli mě paměť neklame. Za týden tam jedu na posvícení, tak se zeptám jak se vlastně jmenuje.
Tak určitě, tyhle bláboly a dobře fungujících vlacích si narvi do zádele, jel sem v srpnu posázavským pacifikem do prahy, jezdí to Regionova na naftu po jednokolejce, 15 minut to čeká ve stanici na protijedoucí vlak, ještě sou výluky takže to končí na Zahradním městě a nejede to vůbec přímo na Hlavák nebo Vršovice a další pecky.
A jinde jezdí ještě i klasický motorák 810 (šukoafon) .
To je ta moderní doprava a průmysl 3,0 v praxi. Komunistický motoráky s motory LIAZ, reesp. Tedomem vyráběné a generálkovanmé původní motory LIAZ nebo lehká modernizace stará 10-15 let, věc co by dneska zvládla manufaktura v Chile. Na takový je to technologický úrovni - reginonální doprava těsně za prahou - v kombinaci s MHD sem to jel za 2 hodiny 42 minut odpledne, ráno autem za 1 hodinu a 35 minut :-)
Tak kdo by PROBOHA jezdil vlakem :-):-):-):-):-)
Ale tak nemusíme si tu hrát na demagogii. Nikdo netvrdí, že auta mohou za inflaci a že relativně nezlevňují. Jen jsem chtěl poukázat na zavádějící nesmysl z článku. To, že lidi jezdí ve střepech "zdarma, nebo za odvoz" je běžná věc. Průměrné stáří vozového parku snad znáš. Je to přes 16 let. Většinu táhnou fleety a pak se to prodá v bazaru dalším a pak zase dalším... Plus tady máš rozežrance a že jich znám, který když maj prachy, tak mají na sebe, nebo svoji firmu o jednom zloději 5, 10, 15 i víc aut. No a pak ti z toho vyjde nějakej statistickej průměr.
To, že jsou lidi líný tlustý prasata, co se navíc neumí stravovat je věc druhá.
Každopádně průměrný zaměstnanec na nový rodinný auto nedosáhne většinou ani za 10 let šetření. Takže si zase jde pro nějakej 3x stočenej střep za 2 kila do bazaru a pak chudák v hospodě nadává, jakej to je šrot a jak nemá na opravy.
v 1984 stala tatkova skoda 120 GLS cca 73 000 KČS...oco vtedy zarabal cca 2500 KČS...ze hypoteka bola lacna, spinava energia zadarmo, zradlo tiez...
co ta vlastne hneva? ze sa mame lepsie ako nasi rodicia, alebo ze sused sa ma lepsie ako ty a ty mu len zavidis, ze je sikovnejsi...to sa za sociku nedalo, lebo na*** bolo takmer vsetkym...zlate casy.
Podle tvojí logiky by tedy měly být silnice prakticky prázdné, ty lístku na vlak :D:D
Já spíš vidím, že hlavně vesničani jsou líní na krok a 3-4 auta v rodině jsou u nich standard...
🤦♂️ OMG.
Když má někdo na statku 4 20 let starý olítaný Ovce I, aby měl přístup k náhradním dílům a měl v čem tahat cement, dříví i brambory, tak to vypovídá o současné kupní síle průměrného zaměstnance/dělníka?
Průměru samozřejmě nemůže dosáhnout většina, to by pak moc průměr nebyl. Nicméně medián je 37tis u mužů a 31tis u žen. Tedy se da říct, že nejběžnější příjem rodiny ba měl být kolem 68tis. To fakt nestačí na bydlení, jídlo a energie? Navíc jak nechutne drahé energie? Nám teď PRE oznamovalo, že snižuje ceny elektřiny na úroveň před zařazením. Protoze prostě dementní zastropovani cen udělalo jen to, že všichni zrdazili, protoze mohli.
To s těmi energiemi není tak uplně jednoznačné, zdražili, protože nakoupili na burze drahou energii (byť třeba to bylo jen v krátkém období). Kdo v tu chvíli zafixoval, tak platil nadále drahou energii i když ji už třeba po měsíci poskytovatel z burzy bral třeba za polovinu = jemu to generovalo ty nadměrné zisky, proto se řešila windfall tax) dotklo se to především smluv s končící fixací a nebo bez fixace, což do jisté míry ovlivní i uživatel, jak si nechá nastavit smlouvu. Strop vlastně ochránil ty nešťastníky, kterým končily smlouvy. Na druhou stranu určitě to vedlo i k umělému navyšování - drželi tu cenu vysoko delší dobu, než museli, protože mohli třeba dříve, než nakoupili drahou energii (další zisk).
No jasný, takže, když nebudeš bydlet, žrát, mýt se, pít, tak si na Báwo vyděláš za 2,5 roku ! :D Tohle je naprosto super :D Výsledek neznám, ale co kdyby autor vzal v potaz i ty náklady na život a pak zjistil, jak rychle se ušetří na auto, asi už to takové raketové zkrácení čekačky na vysněnou 3er nebude...
Co na tebe? To není reakce na tebe, to je reakce po přečtení článku... napsal jsem snad něco nepravdivého ? Autor vzal prumernej plat a otrocky jím vydělil cenu auta a hurá, báwo za 2,5 roku = článek.... zlatej Machi, viď?
Ale za něj se tu objevovaly i zajímavé články, srovnávací testy, testy ojetin v trochu podrobnější verzi... a teď , podívej se sám... a měl alespon snahu brát zpětnou vazbu...
On slušně psal o autech KTERÁ HO bavila (ale VÝHRADY mám k některým jeho textům + SAKRA VELKÝ k tomu že se po začátku stupidní ruSSký války - postavil na stranu dezinformátorů a NA PRVNÍ DOBROU MI ZRUŠIL účet
ale to neslučuju s (vlastně) dezinformacema o BEV nebo některejma jeho "problematickejma" textama
Ano, stavím to tak, protože mne to tak příjde, předtím to nebylo ideální, pro mne tedy více přechod na tuhle nefunkční platformu byl asi největší fail, ale vím, že Machi se to snažil řešit, bohužel to nevyšlo. O kompetentnosti autoru už se mužem možná bavit i individuálně, tobě se nezdálo BEV (neumím soudit, moc je nečtu, nezajímají mne), ale ještě před Machim tu bývalo taky dost testerů, kteří položily test auta jen z antipatií ke značce, nebo naopak a to mne také dost vadilo...
Bylo pruměrně, teď je těžce podpruměrně a komunita odtáhla pryč, nebo její většina :/
Ano, stavím to tak, protože mne to tak příjde, předtím to nebylo ideální, pro mne tedy více přechod na tuhle nefunkční platformu byl asi největší fail, ale vím, že Machi se to snažil řešit, bohužel to nevyšlo. O kompetentnosti autoru už se mužem možná bavit i individuálně, tobě se nezdálo BEV (neumím soudit, moc je nečtu, nezajímají mne), ale ještě před Machim tu bývalo taky dost testerů, kteří položily test auta jen z antipatií ke značce, nebo naopak a to mne také dost vadilo...
Bylo pruměrně, teď je těžce podpruměrně a komunita odtáhla pryč, nebo její většina :/
Tak tady píšu o nefunkční platformě a za odměnu se to odešle 2x :D:D
Jen blbec se snaží šetřit na nové auto, které mezitím zdražuje a sám chodí pěšky. Normální člověk si na něj půjčí, rychle ho splácí a mezitím se v něm vozí.... :-!
Ano, ale pokud máš schopnost a disciplínu si na něco pravidelně šetřit, tak proč by to nešlo i s tou půjčkou a jak píšu, kupuješ za aktuální cenu a vozíš se v něm hned. Samozřejmě takový člověk musí umět si uspořádat příjmy a výdaje a také priority. :-!
Ten titulek a princip je nesmysl. Ale je to srovnání jak realne auta nejsou méně dostupná, právě naopak. Median mzdy je 34tis, tj 68tis na rodinu, pri 2 detech je to cisteho cca 57tis. To i s hypotekou/nájmem a energiemi za 20 a jídlem za dalších 15 ( a to dost nadsazuju ) ti zbyde měsíčně 20tis na rezervu a provoz auta.
Znovu opakuju, asi sis NARVAL svojí 2 členou rodinu i 2 dětičkama do zádele, když hafo mladších lidí žije single, TJ CALUJE VSE Z 1 VYPLATY, a pak rozvedené samoživitelky a samožiitelé, osamělí senioři atd atd :-)
Proto taky mamahotel využívaj ještě někteří skoro 40cátníci a 40cátnice, protože v podnájmu by z jedné výplaty chcípli.
Jinak si spočítej ještě jedenu statitiku.
1989 - 2 generační dům s pozemkem, 250-310 000 Kčs.
2023 - ten samý dům na tom samém místě, 16,7-18,5 miliionu kč.
Ted nám stačí obyčejná kalukačka, 310 000 děleno 2500 = 124 měsíců si šetřil z jedné průměrné výplaty na domeček
18 500 000 kč děleno 34 000 kč je 544 měsíců
Lepší výpočet vid zelenej Ljzíku.
PS: co Boubín? Pořád nic? :-):-):-):-):-)
Pak ještě existuje věc, jako nájem, na západě je to naprosto běžné... neříkám, že je to dobře, či špatně, ale vlastnictví nemovitosti není lidské právo, stejně jako vlastnictví auta.
Jojo, to je geniální věc, mít 34 výplatu a solit 16-22 tis měsíčně podnájem :-):-):-) A takhle to budeš dělat do 70 do důchodu, a pak můžeš jít skočit pod vlak, protože z důchodu už na to mít nebudeš.
A pokud nebudeš schopen pracovat z důvodu zdraví i jako důchodce, zbývá ti opravdu jen sebevražda..
Na tomhle systému funguje západ řadu desetiletí a nevšiml jsem si, že by tam páchali více sebevražd.... já jsem také rád, že jsem ve vlastním, ale prostě není základní lidské právo vlastnit nemovitost, to je obrovský luxus...
Komunisti a v jejich území BÍDA ZAOSTÁNÍ a plat (i náš státní rozpočet) asi desetina toho co bylo normální jinde - třeba hned v sousedním podobně velkém Rakousku
VÍŠ co je 1/10ina že? :*) (i
no a (teď to hodně zjednoduší) těch 90% dodnes CHYBÍ
(i když už jsme část dohnali - teď je rozpočet i platy někde nad třetinou a nebýt dekády Rusnok/Babiš/Babiš ZÁKONySCHVÁLNOSTI navíc v době konjunktury - tak jsme možná už málem k polovině by se byli blížili :D
Je to jejich volba být single. Samozivitelky je neco jineho a ma se jim pomáhat.
Kdyz chce být někdo single ( nebo je takovej asocial, že s ním nikdo nevydrží), je to na něm se uživit. Každý má právo se rozhodnout podle svých možností. Ale pak ať nenatahuje ruku a nebreci, že nemá na svůj koníček
Mám průměrný plat 55 000 technik senior, manželka učitelka přes 60 000, 50 000 pronájmy.
Bohužel, na nové auto nemám, platím svým dvěma dětem hypotéky, musí někde bydlet.
A teď tu o Karkulce.
Žiju se středoškolskou učitelkou a v životě neviděla ani ty cifry, co běží novinkama a už vůbec ne, to co píšeš ty. Pak jen lidi na učitele plivou, že nic nedělají a mají se jak prasata v žitě.
Každému vždy doporučím vystudovat VŠ a pak jít ty parchanty bez základních návyků, krom patlání mobilu, učit. Za nás jsme dostali po tlamě od učitele a pak ještě doma, že si stěžujeme.
Dneska mají ti nebinární frikulíni jen samý práva a AI a učitel aby se z těch unijně-inkluzivních 3,14čovin pos ral.
Moje mamka je učitelka, na malé základce v pohraničí. A ani 50 tam rozhodně nikdo nemá, ale přes 40 hrubého ano. Ty platy učitelů co se uvádějí 37tis tak nějak odpovídají. Přeci jen je to tabulkový plat, který je pevně daný a dá se s tim hýbat jen podle osobního.
Těm 60 se mi moc nechce věřit, pokud není na pozici ředitele, to by asi mohlo být.
Sestra je riaditelkou strednej skoly v usa, doobeda ju nahanaju po skole deti so zbranami, zavola poldov a poobede ju nahanaju zase nahnevani rodicia, ze co vola na ich deti policiu. ;-)
Nová auta nejsou drahá. Češi na ně vydělají hned. Jen to má malý háček - bavíme se o tom statistickém Čechovi.
Reálný Čech bohužel absolvuje něco jako je reálný každodenní život. A ten vede k tomu, že český vozový park stárne každým rokem. Takže buď jsou nová auta dostupná a jsme národ totálních sebemrskačů, nebo tady autor článku píše opět totální demagogii :-!
Nebo pro duchem slabší jedince polopatě - jestli je nové auto levné nebo drahé je v konečném úplně jedno. Podstatné totiž je jak je to nové auto (finančně) dostupné pro běžné lidi.
Píšeš.....Podstatné totiž je jak je to nové auto (finančně) dostupné pro běžné lidi.
Podstatné ale je, že dostupné pro běžné lidi je. Ale běžní lidé mají různé priority. Většině postačí to auto co mají, starají se o něj, takže jim vydrží a peníze, které by na nové auto i měli raději utratí za jiné věci nebo dovolenou v létě u moře a v zimě v Alpách. Mám takové sousedy v ulici. :-!
Ano, i takoví lidé samozřejmě jsou.
Ale ne v globálu. Znovu a znovu - vozový park stárne. Něvím jaký lepší důkaz chceš, aby jsi pochopil že dostupnost nových aut se pro běžné lidi zhoršuje.
Stará dobrá koroze se lehce řešila resistinem, tlumexem a posléze vyvařením nebo výměnou kastle, takže lidé s "průměrným" platem měli auto běžně staré taky jako je současný průměr. :-)
Jediný problém s korozí byly rezavé plechy z výroby od VSŽ a záruka proti korozi 6 měsíců.
Tvl - tak takový level tu snad ještě nebyl. Underground :-[]
BTW - auta začala výrazně zlevňovat (relativně, i v reálných cifrách) během krize 2009. Tehdy se běžným, takovým českým průměrem, stal C segment. Tedy jako na západě. Do té doby bylo nejběžnější nové auto Fabie v kombíku. Dobře bylo vlastně až do roku 2017 (cca). Pak začalo zdražování, přišel kovid a pak válka toho kremelského psychopata. Ano, průměrná mzda roste. Ale kupní síla obyvatelstva klesá. A ceny aut od toho roku 2017 (Octavia RS za 600) rostou zcela brutálně...
A článek srovnává s cenami 1998, tedy z doby transformace ekonomiky. Sakra, tehdy jsme měli utažené opasky a doufali, že bude (konečně) lépe! Absurdní...
důdhodci stále jezdí ve svých Felicích, Getech, Fordech fusion a fiesta, 1 a 2 Fabiiích, 1 Oktávkách, těch Chevy Spark a Aveo, Opel Astra Classic a Corsa, VW Polo a golf atd.
Přijd se někdy podívat před nákupy mimo Prahu a střední čechy ale i tam jde potkat důchodce v těchto autech a když máš štěstí, uvidíš je i ve Favoritu, žigulech nebo autech dalších zanček z 80 a 90 let
Ano, MG jezdí hodně, protože ti lidé jsou tak chudí a zažívají fyjalovou bídu, že místo X1/Q3 či GLA kupují MG... taky by mohli jezdit busem, ale zas taková bída není :D
jsi (ekonomický) DonMIMOň že píšeš fialovu bídu? Jo https://www.idnes.cz/…750_domaci_itimp má bohužel pravda ŠKRTAJ MÁLO = takže se to STEJNĚ BUDE MUSET nakonec UDĚLAT jen to bude ještě horší
beze srandy JE TO VELMI ZLÝ = žili jsme na BILIONOVÝ DLUH
ale sviňka co to (spolu)ZAVINILA má pravdu https://www.idnes.cz/…7_ekonomika_pukk jen neříká na NESMYSLNÝ obří DLUH - za jeho období asi 4,6 bilionu = jo JSME docela V KÝBLU a taky V PéRDELI
Jo tyhle srovnávačky s dobou pár let po svržení komunistického teroru fakt miluju. Byl jsem tehdy malé dítě. Dnes jsem dospělý, musím utáhnout rostoucí náklady na bydlení, potraviny, služby, do toho si spořit na důchod, který jinak nedostanu, a z toho zbytku mám financovat nový elektropekáč. Ale hlavně, že před 25 lety jsem se měl "hůř."
Hádáš se se mnou, s Ozzim, s jinými. Někteří z nás jsou "z oboru" - ekonomie, doprava, vše VŠ. Je to jako by ses hádal, v rámci své diagnózy, s lékařem.
nojo a proto já dávám odkaz(y na solidní zdroje) a ty souzníš s twistedem
tohle téma je OPRAVDU asi NUTNÉ mít tu VŠE(nějakou)konomickou - a holt platí VACULIKOVO PRAVIDLO co si všimli kluci recenzenti aut - když tomu nerozumí, lidi říkají většinově přesný opak - co byly jejich znalosti zkušenosti. Když si závěr vymýšlíš, netrefíš realitu tak nějak půl na půl. V naprosté většině je realita dokonce přesný opak - lepší by bylo házet si korunou
je fakt šílený, ty neznalosti
je FAKT ŠÍLENÝ, že když čteš co a jak (často + odkaz) máš to za OPRAVDU SMĚŠNÉ
Jsem četl ten váš ...ehm... spor o pojem "dotace". On si to není ani schopen vygooglit. A stále dokola mlít ty své bludy, i přes upozornění, že fakt vís, o čem hovoříš...
To je absurdní.
Možná mi to docvaklo, až když tu nějakou dobu nebyl, ale on je schopen ty diskuze fakt zabít.
A to jsem se ho dlouho zastával a snažil se s ním normálně komunikovat. Ale ono to opravdu nelze. :'-(
On dle mne neni schopen (mozna z casti nechce, protoze ma velke nadute ego) pochopit psany text, v tom je problem a kdyz ho na mecem nachytas, zacne mlzit a uhybat a prekrucovat. Ma patologickou nutnost presvedcit ostatni, ze on chyby nedela a to mu brani v tom si precist co ostatni pisou, a hadat se o blbostech. Navic sam pise jako nekdo …. Slusnr receno, polovina jeho prispevku nedava smysl vetne, je silene neobratnej a neumi nic vysvetlit. Myslim, ze ho v mladi museli vychovavat v jeho vyjmecnosti a proto se takhle chova a nema sebereflexi…
...kdyby páni redaktoři napsali, kolik že nových aut mají mezi sebou v redakci ve svém majetku. Tohle je tedy článek, takový bych očekával před volbami na iDnes, ne tady.