Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Že jsou rodinná auta v Česku drahá? Češi na nové nevydělávají ani rok!

Za nejvýhodnější ceny Češi kupovali nová auta ke konci minulého desetiletí. Ale i letos, po výrazném zdražování, jsou na tom lépe než před pětadvaceti lety.
Zpět na článek
31. 8. 2023 20:03
31. 8. 2023 20:06
31. 8. 2023 21:07
31. 8. 2023 21:55
1. 9. 2023 09:35
1. 9. 2023 21:48
31. 8. 2023 22:20
1. 9. 2023 00:30
1. 9. 2023 10:24
1. 9. 2023 10:38
1. 9. 2023 01:08
1. 9. 2023 12:55
2. 9. 2023 01:07
2. 9. 2023 10:54
2. 9. 2023 15:02
2. 9. 2023 15:39
2. 9. 2023 17:08
3. 9. 2023 09:19
3. 9. 2023 15:33
Avatar - Barrichello
31. 8. 2023 19:18
Dneska šanci má - jenom nadčlověk
Vaše problémy - to je středověk :-)
https://www.youtube.com/watch?…
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Hammunasakra
31. 8. 2023 20:02
Re: Dneska šanci má - jenom nadčlověk
vo tobě je to 19:57 poslední odstavec :D :-!
31. 8. 2023 19:27
Jasně, že jsou
drahá jak kruci***. A nejvic ty ojetý. Z průměrný výplaty po zaplacení nákladů na bydlení a žrádlo člověku nezbyde nic, takže je zbytečný se ohánět pitomou kalkulací mzdy a ceny auta.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Hammunasakra
31. 8. 2023 20:01
Re: Jasně, že jsou
Nojo dluhy po komunismu budeme řešit ještě ca tak ... no JSME ASI V POLOVINĚ

uDĚLALI jsme i mraky chyb po (ekonomickém!) krachu socialismu (celého obřího bloku - po kterém zůstalo MULTI-BILIONOVÉ zaostání - co jsme dodnes nedohnali - u nás ani v dálnicích,

Teď nedávnou dekádu https://cs.wikipedia.org/…wiki/Konjunktura (Zeman Rusnok Babiš/Babiš) jsme PODĚLALI JAK HROM - a to osud Bůh vesmír (EKONOMIKA) neodpouští
Avatar - Mokrous
31. 8. 2023 19:51
O jakých autech, že to pisálek mluví???
Těmi rodinnými auty myslí základní verzi nejslabší Hyundai i30, která se jako jediná podle jeho tabulky vejde do formulace "ani jeden rok" ???

Jak už tu zaznělo, drtivá většina lidí na průměrnou mzdu v ČR nedosáhne a po zaplacení nechutně drahých energií a žrádla, hypoték a dalších inkas jim zbyde tak na lístek na vlak.
Jedna věc je výplata a druhá věc, kolik je člověk z ní schopen reálně ušetřit.
Rozbalit vlákno
58
Avatar - Hammunasakra
31. 8. 2023 19:57
Re: O jakých autech, že to pisálek mluví???
MEDIÁN je (to je takový "pravý průměr") asi 35.000 kč

No tak JDI ROZBÍT HUBU NEJBLIŽŠÍMU KOMUNISTOVI
a) dodnes máme třetinový až poloviční mzdy než vedle v sousedních zemích KDE NEŘÁDIL KOMUNISTA (po revoluci byly asi desetinový = takže na jednu stranu jasný zlepšení)
b) dost (světu) uškodili čínský KOMUNISTI a zatajení (nechání rozšířit) https://ct24.ceskatelevize.cz/…kumna-spolecnost (a o svých číslech KECALI jak na začátku tak během EXTRÉMNÍ "nulové tolerance" tak pak po rozvolnění - kdy to umíralo fakt masově
c) no a dorazil to ruSSký KOMUNISTA

takže JDI ROZBÍT HUBU NEJBLIŽŠÍMU ČESKÝMU KOMUNISTOVI nebo tomu kdo chválí a) až c) - nepomůže to ale DOBŘE TO možná UDĚLÁ
1. 9. 2023 09:01
Re: O jakých autech, že to pisálek mluví???
Vase vysvětlení pojmu Median je skvělé :yes:
Avatar - Barrichello
1. 9. 2023 09:52
Re: O jakých autech, že to pisálek mluví???
To máš super Lojzíku, to vyraž do ODS, k Pirátům, Praha Sobě, Lidovcům a bývalým čssd atd.
Tam všude nalezli ty bývalí komunisti.

KSČ není u MOCI za 3 měsíce 34 let!!!!! SLOVY TRICET CTYRI LET!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Polsko nás za stejnou dobu v jednotlivýc oblastech předstiho o 150-7700%
Divný co, neostalinistickej utopisto Borisove.
Díky Gereen delau počítej ze zaostáváním za asikými tygry dle jendotlivých oblastícca o 600-19 000 % = TOTLANE ZKRACHUJETE, ZELENA UTOPISTICKA SOLDATESKO

Za tu dobu se dalo udělat asi 70 bilionů věcí, ale udělalo se jen to, že se rozkradly a vytunelovaly bývalé podniky, vše se VELMI ALE VELMI NEVYHODNE prodalo do ciziny a ted se sklízí výsledky této činnosti z let 1990-2008 :-) :-) :-) :-) :-)
Všechen zisk jde VEN a tady zůstávaj drobky a sme jen levná montovna produkující polotovary a ještě do těch montoven nejsou lidi, protože lepší je být na dávkách doma než za 23 čistého v montovně u pásu, takže bez mongolů, indonásenáů, poláků, bulharů, ukrajinců, moldavanů , filipínců, indů atd by to tady dávno krachlo i coby montovna.
Zbytek sou předražený montovnay a překupníci věcí z číny a zbytku asie + EU a USA, prodávané zde ovcím s přepálenými maržemi :-) :-) :-)
Avatar - Hammunasakra
1. 9. 2023 13:10
Re: O jakých autech, že to pisálek mluví???
Ano VÝBORNĚ Bariku DĚKUJI ZA PŘIHRÁVKU :*)

Pokud nejsi IDIOT bez vzdělání + s ekonomickou ZNALOSTí NULA = jako ty

tak snadno a bez problémů (ona stačí snad i https://slovnik-cizich-slov.abz.cz/…php/slovo/logika - kterou bohužel "odvždy" nedisponuješ - ne jako urážka konstatování po HLUBOKÉ PRAXI a ZNALOSTI TVÝCH "závěrů" píšu ti to lééééééta) tak to dáš i bez VŠE. No tak ANO ZÁKLADNÍ PROBLÉM je (i) po 34 letech komunista AŽ TAK OBROVSKÝ GIGANTICKÝ je dopad - 40 let

DRSNÁ realita že? a horší je že platí i ekonomická zákonitost: 40 let blbě = nutno zhruba 2násosbek správně

jj KOMUNISTI - kdysi http://www.90000000.cz/ i dnes - ruSSký čínský i ty český viz tvá reakce
Avatar - Barrichello
1. 9. 2023 14:59
Re: O jakých autech, že to pisálek mluví???
Vynechal si to Polsko, co náms předběhlo a komunisty mělo taktéž.
To se ti zase nehodí do krámu, vid :-)
Avatar - Hammunasakra
1. 9. 2023 15:37
Re: O jakých autech, že to pisálek mluví???
až TAKHLE MIMO? :-O :D

ty fakt NEZPRACOVÁVEJ NIKDY ŽÁDNÝ INFORMACE - co "akt" to KATASTROFA :D

PS: ale jo předběhlo (viz ta naše TUPÁ dekáda Rusnok/Babiš/Babiš!!!, ale předběhlo Německo nebo to Rakousko? no vidíš JAK SI TUPEJ :*) :-!

co vymyslíš JE KRAVINA = nevymejšlej A NEBUĎ RUSSKÁ SSVOLOČ a deZinformátor https://www.seznamzpravy.cz/…je-prosty-236170#…
Avatar - Barrichello
2. 9. 2023 20:42
Re: O jakých autech, že to pisálek mluví???
Už nepij ten methanol, nedělá ti to dobře. Nebo máš stejnou lajnu co Řeporyjec Novotný? :-) :-) :-) :-)
1. 9. 2023 10:01
Re: O jakých autech, že to pisálek mluví???
Za kolik máme byty ty voliči těch nul ?? Za kolik máme energie ???A kdo tu všechno od roku 1945 postavil ? My pracující ! A co se postavilo za první republiky ??Bunkry !Asi 80 procent továren bylo postavených od roku 1810 do roku 1918
Avatar - Barrichello
1. 9. 2023 10:05
Re: O jakých autech, že to pisálek mluví???
A kolik jich bylo zmodernizováno, rozšíreno nebo i nově postaveno od roku 1945 do roku 1990.

Von takovej Kaučuk Kralupy nebo Chemopetrol Litvínov, Spolchemie Lovosice, Spolana Neratovice atd atd vypadali v roce 1190 stejně jako v roce 1945 když to opouštěli HELLMUTI, že jo
:-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-)
Avatar - Hammunasakra
1. 9. 2023 13:16
Re: O jakých autech, že to pisálek mluví???
Viz já 13:10 + nemel o věcech kterým NULA rozumíš, chceš být VEŘEJNĚ za debila? Zajdi si před studenty (jakékoliv) VŠ ekonomické https://www.vse.cz/…_acf_cropped.jpg a dej vědět CHCI TO VIDĚT :-O :*) :D :-! :-[]
Avatar - Barrichello
1. 9. 2023 15:01
Re: O jakých autech, že to pisálek mluví???
To mluvíš o sobě vid :-)
Zjistit si nevzdělanej lojzíku, kolik do těhle chemiček a ropných odniků komunisti za 40 let investovali, budeš zírat :-)
Avatar - Hammunasakra
1. 9. 2023 15:34
Re: O jakých autech, že to pisálek mluví???
Zkus si dodělat vzdělání TY BUDEŠ ČUMĚT ČUČET ZÍRAT :D

a po tolika VEŘEJNÝCH sebeZTRAPNĚNÍCH už piš jen|: JSEM paBLB

Můžeš dodat - trapný proruSSký odmítající realitu obecné VŠ znalosti atd. ale není to nutný - stačí ta podstata
Avatar - Barrichello
2. 9. 2023 20:42
Re: O jakých autech, že to pisálek mluví???
Jsi čínskej agent Borisove :-)
Avatar - Ham.
31. 8. 2023 20:18
Re: O jakých autech, že to pisálek mluví???
Ale automobilky nemohou za drahé bydlení a potraviny, kdyby auta zdražovala jako bydlení nebo potraviny, tak dnes stojí 4x tolik. Takže auta drahá nejsou, jsou při zohlednění inflace levnější než byla, to je holá skutečnost. A s tím lístkem na vlak, jak vysvětlíš, že u nás dosáhly počty registrovaných vozidel přes 6 mio? V zemi, která má možná s bídou těch 6 mio. obyvatel, kteří jsou schopni řídit motorové vozidlo. A mimochodem, počty pasažérů přepravených vlakem posledních 30 let setrvale klesají, že by Češi začali chodit pěšky? Nezdá se, obezita roste.
Avatar - Hammunasakra
31. 8. 2023 20:21
Re: O jakých autech, že to pisálek mluví???
:yes: :-)
31. 8. 2023 20:35
Re: O jakých autech, že to pisálek mluví???
par sugestivnych otazok a debata skoncila :)
Avatar - Ozzman
31. 8. 2023 20:47
Re: O jakých autech, že to pisálek mluví???
K těm vlakum, tady se projvilo tržní prostředí v plné kráse - nefunguje to, tak to lidi nevyužívají
Avatar - Ham.
31. 8. 2023 21:04
Re: O jakých autech, že to pisálek mluví???
Ne lidé to nevyužívají, protože mají na auta a ta jsou pohodlnější. Už od Marie Terezie máme jednu z nejhustších železnic na světě po které se lze dostat téměř kamkoliv a téměř zadarmo. A třeba pražská hromadná doprava, která je za hubana, je jedna z těch nejlepších na světě (v roce 2017 skočila v celosvětovém průzkumu 5. na světě, letos druhá za Berlínem, lze si snadno vygooglit), přesto její výkony v přepravených osobách z roku na rok klesají opět na úkor osobní dopravy, každý má pocit, že se musí svým autem dostat kamkoliv v Praze, zaparkovat auto na kraji a jet do centra MHD je sprosté slovo. To je pak těžké.
Avatar - Ozzman
31. 8. 2023 21:08
Re: O jakých autech, že to pisálek mluví???
Já mam jen jednu otázku... jezdil si někdy vlakem v ČR ? Já jo, hodně lidí z mého okolí taky a nefunguje to moc dobře (dojíždění do Prahy) a to ani na koridorech, kde by to mělo lítat na čas.... pak jsem taky párkrát jel vlakem v zahraničí a nedá se to srovnávat... myslím samozřejmě západ. Dostaneš se asi kamkoliv, ale jde o čas....

p.s. Pražská MHD nejsou vlaky, ta funguje v 90 % skvěle, využívám ji denně, jsem fanoušek elektromobility a nejlepší EV má pražská MHD :D :D ;) Když za to zabere metro či tramvaj, to je na semaforech hned vítěznej dragrace..no a stojí to jen operák 3650korun za rok... kam se hrabe Tesla

p.p.s - mají na auta, ale né na nová, je tu mraky ojetin a reálně za cenu 1-2oho platů seženeš pojízdné auto, někdy i dost silné na radost...
Avatar - Ham.
31. 8. 2023 21:32
Re: O jakých autech, že to pisálek mluví???
Ostuda jsou dálkové tratě, takže blbě to funguje třeba mezi Prahou a Brnem nebo Prahou a Ostravou (pomalé, se zpožděním). Ale běžné vlaky na menší vzdálenost, to co třeba lidé jezdí denně z domova do práce třeba mezi domovem a okresním městem fungují dostatečně. Problém tohoto státu je, že v této oblasti nemá žádnou koncepci a snaží se udržet všechno a všechno dotuje a na to dlouhodobě nemáme, takže kvalita bude zákonitě klesat. Pocházím z malého městečka na okrese Kladno, z kterého denně jezdí do Prahy hromada autobusů i vlaků. Když jsem studoval na ČVUT, tak jsem denně dojížděl a bylo to absolutně bez problémů a dnes je to ještě o něco lepší (víc autobusů, dokonce přímé, víc vlakových spojů). Se mnou jezdila i hromada lidí do Prahy do práce. Dnes řada těch spojů jak v autobusech, tak vlacích zeje prázdnotou a protože tím směrem jezdím autem dodnes, tak musím i přes koleje a potkávám ty vlaky i autobusy a troufnu si říci, že řadu vlaků by klidně nahradila drezína (není problém na přejezdu napočítat v motoráku s třemi vozy tři cestující a v autobuse pro 40 cestujících sedí 4 lidé a přesto to všechno jezdí, platí řidiče a pálí naftu. Ze stálých obyvatel co dnes jezdí do Prahy z tohoto městečka jezdí prakticky všichni autem, ráno a večer je to u blízkého nájezdu na D6 krásně vidět. Těch pár lidí co jede tím autobusem jsou většinou UKčka co makají na nedaleké stavbě a pár babiček co nemá řidičák ani auto a jede k doktorovi do Kladna nebo do Prahy.
S MHD jsi holt světlá výjimka, bohužel negativní trend v počtu přepravovaných osob v MHD asi jako jednotlivec nezvrátíš.
To, že nemá každý na nové auto je snad normální, v řadě zemí je provoz auta tak drahý, že řada lidí nemá ani na ojeté (resp. na koupi by měla, ale nemá na poplatky, parkovné, daně etc.). Ale znovu, to všechno není problém ceny auta, ty vzhledem k inflaci zlevňují.
Avatar - rohYpnol
31. 8. 2023 21:45
Re: O jakých autech, že to pisálek mluví???
Hele, sorry. Plácáš nesmysly.
Auta vzhledem k inflaci fakt nezlevňují. To je absolutní pitomost. Byť chápu jak to myslíš. Ale i tak je to nesmysl non plus ultra.
Protože máme díky naší pětikolce jednu z nejvyšších inflací v EU, tak to asi neznamená že u nás nejvíc auta zlevňují. Nebo mi chceš tvrdit takový nesmysl??
Avatar - Ham.
31. 8. 2023 21:52
Re: O jakých autech, že to pisálek mluví???
Dával jsem ten příklad už v jiné diskuzi.
Příjmy firem, mzdy lidí, i důchody od roku 2007 v průměru stouply cca 2,2x i víc, každý si umí snadno dohledat.
V roce 2007 jsem kupovat VW Multivan za ceníkový základ 1,35 mio. s příplatky jsem byl přes 2. Pod diskuzí o T7 řada lidí brečela, že T7 dnes stojí 1,55 mio. s příplatky přes 2 mio.
To znamená, že to auto reálně zlevnilo, v podstatě dnes ve vztahu k příjmům stojí polovic než v roce 2007 (Ano o 15% zdražilo v absolutních číslech, ale příjmy stouply o 120%, takže se započtením inflace jsme plus mínus na půlce).
Praktický stejný příklad bych ti mohl dát za kolik jsem v roce 2008 kupoval 3er a kolik stojí dnes, opět to vychází cca na půlku.
Avatar - rohYpnol
31. 8. 2023 22:06
Re: O jakých autech, že to pisálek mluví???
Viz níže. Jestli je auto levné nebo drahé je ve výsledku ale úplně jedno. Podstatné je jen to, jak je finančně dostupné. A finanční dostupnost se evidentně nelepší. Protože vozový park evidentně nemládne. Naopak. Stárne.
Avatar - Ham.
31. 8. 2023 23:01
Re: O jakých autech, že to pisálek mluví???
Jestli je auto drahé nebo levné je na autowebu relevantní a k diskuzi.
A k dostupnosti nových aut, 2007 se prodalo 13000 aut, vloni 19000 aut, což je o 1/3 víc. Ano, od roku 2018 je zde krize (před ní jsme byli na 27000) a pokles prodejů nových aut, ale nemá cenu hledat příčinu v "drahotě" nových aut jak zde mnozí činí), ale hledat důvody ekonomické krize (ta určitě není způsobená cenou nových aut).
Avatar - Ozzman
31. 8. 2023 21:52
Re: O jakých autech, že to pisálek mluví???
No, neříkám, že nesouhlasím s fakty, ale jak za to muže pětikoalice ? Respektive, že ji nebrzdí efektivněji, jak by mohla asi ano, ale předpokládám, že tak si to nemyslel
Avatar - rohYpnol
31. 8. 2023 22:02
Re: O jakých autech, že to pisálek mluví???
5kolka za to může přesně tak, že neřešila cenu energií jak měla a mohla a kdy měla a mohla. Nechala ji propsat do veškerého zboží a služeb. A vysoká inflace je toho důsledkem.
Místo příčin se jen marně pokouší řesit následky jako valirizace penze atp. Přitom jednou příčinou vysoké valirizace je právě ta vysoká inflace...
Tak přesně za to můžou. Žádná válka. Žádný AB. Ale jen a tahle vláda.
Avatar - Ozzman
31. 8. 2023 22:07
Re: O jakých autech, že to pisálek mluví???
Nejsem fanoušek, ale není to tak jednoduchý, z části máš pravdu, ale z blbých řešení se blbě vybírá.... já bych jim vyčítal jiné věci, než tohle, protože se strašilo něčím mnohem horším, než přišlo... každopádně další volby už nevyhrají
Avatar - rohYpnol
31. 8. 2023 22:13
Re: O jakých autech, že to pisálek mluví???
Z blbých řešení se vybírá blbě. Ale 5kolka vybrala snad nejblbější variantu co mohla.
Koneckonců opět jednoduchý ukazatel - cena energií u nás vzrostla prakticky nejvíc v Evropě. Proč asi... Přitom jsme exportní zemí, energii prodáváme...
A jestli umíme energií levně vyrobit a prodat na vývoz, zatímco pro domácí spotřebu dodáváme drahou energií v situaci, kdy majoritním akcionářem ČEZu je stát, tak je to jen selhání státu. Tedy vlády.
Avatar - Ozzman
31. 8. 2023 22:28
Re: O jakých autech, že to pisálek mluví???
Majoritní akcionář ale pořád čeká zisk, jako všichni akcionáři, tady to je špatná úvaha, ČEZ by se měl buď prodat, nebo spíš část zestátnit, hlavně kritická infrastruktura
Avatar - rohYpnol
31. 8. 2023 22:40
Re: O jakých autech, že to pisálek mluví???
Jako že by stát žaloval stát??? :-[] :-[]

Hele, stát klidně mohl zastropit cenu na straně výroby. Od toho zákon o cenách je. Že ho vláda nebyla schopna aplikovat, je jen důsledkem její neschopnosti. Zastropit samozřejmě bylo třeba na úrovni, kdy zisky budou vyšší než v minulých letech. Tímto by totiž nikomu škoda nevznikla.

Že někdo nedostane mimořádný zisk v důsledku nerovnováhy a spekulací na trhu není totéž jako že mu byla způsobena škoda.
Avatar - Ozzman
31. 8. 2023 22:57
Re: O jakých autech, že to pisálek mluví???
Tady už se pouštíme do spekulací, jak je to vnímáno, ale z principu je jasné, že se s ČEZem mělo začít něco dělat
1. 9. 2023 05:16
Re: O jakých autech, že to pisálek mluví???
a kde pak ti energii vemes?
Za cenu energii muze rusko.
Avatar - Ozzman
1. 9. 2023 07:44
Re: O jakých autech, že to pisálek mluví???
Za cenu energií může i princip fungování trhu, který reaguje na krizový stav.. ano, ten stav je v tuto chvíli válka
Avatar - rohYpnol
1. 9. 2023 16:37
Re: O jakých autech, že to pisálek mluví???
Trh bez regulace na výkyvy z důvodu mimořádných vlivů nikdy připraven nebude a být nemůže. A k takovéto regulaci právě slouží ten zákon o cenách.
Avatar - Barrichello
1. 9. 2023 09:44
Re: O jakých autech, že to pisálek mluví???
Ze cenu energií mohou neostalinistický zelený utopisti = TY a tvoji soukmenovci.

Kdybyste nevypnuli helky a JE, bylo by energie dost a kdyby za 30 let místo keců postavili v Evropě 15 dalších reaktorů azmodernizovali 30 starých uhelek na nejmodernější standardy :-)
Avatar - Ozzman
1. 9. 2023 10:09
Re: O jakých autech, že to pisálek mluví???
A židozednářská lóže, ta za to taky může ! :D
Avatar - Mikesus
1. 9. 2023 08:04
Re: O jakých autech, že to pisálek mluví???
Nebreč porad s těmi energiemi. Nám teď snižovali cenu elektřiny zpet na 3.5kc/kWh. Prakticky stejne co bylo před válkou. Takze problém je spis někde jinde než u vlády, kdyz to někde jde.
Avatar - Ozzman
1. 9. 2023 08:07
Re: O jakých autech, že to pisálek mluví???
Za tohle může fungování trhu, rocket and feather teorie... jasně, že to postupně popadne, když skončí krize (tím nemyslím válku, ale tu krizi, co to vyhnala), ale bude to padat jako to ikonické pírko, kdežto nahoru to letí raketově
Avatar - rohYpnol
1. 9. 2023 16:34
Re: O jakých autech, že to pisálek mluví???
No s co? To je úplně jedno.
Vláda neřešila ceny a ceny nechala propsat do ceny zboží a služeb. Že teď se snižují ceny, je úplně irelevantmí.
31. 8. 2023 22:29
Re: O jakých autech, že to pisálek mluví???
Aneb kouzelny recept jak nasypat dalsi hromady penez ze statniho lidem a ma to snizit inflaci… To mas od SPD a nebo jsi na to prisel sam?
Avatar - Ozzman
31. 8. 2023 21:46
Re: O jakých autech, že to pisálek mluví???
Hame, prozradíš odkud přesně ? Protože to vypadá, že budem sousedi :D
Klidně SZ

Vlak nemohu soudit z místa mého bydliště (vlakové nádraží je mimo obec- ale zdá se, že jsi z okolí, tak ti to dost napoví), ale z jiných míst, kde jsem občas pobýval či přespával (třeba moje partnerka pochází z východní strany Prahé a tam je první koridor, který měl pořád zpoždění), ale u nás jezdí autobusy, ty jakž takž asi fungují, ale od doby, co je odklonili na Motol, kam to jede stejně dlouho, jako kdysi na Hradčana.

Pracuji na Vinohradech, takže jezdím buď na Jinonice autem (výhradně benzinovým nebo hybridem, abych nedusil Hamuny) a pak MHD (zadarmo parkování a 15-20 minut jízdy po D6+okruh brzy ráno) a nebo v létě na motorce. Když se chci v Praze napít, tak pak MHD, plus bus, nebo taxi.


Ceny aut určitě zlevnují, ale myslím, že tady se lidi rozčilují nad naprosto idiotsky pojatým článkem, kde to vyzní tak, že si za dva roky našetříš na BMW....
Avatar - Ham.
31. 8. 2023 21:55
Re: O jakých autech, že to pisálek mluví???
Stochov. Dnes bydlím v Praze, jezdíme tam za mámou.
Avatar - Ozzman
31. 8. 2023 22:02
Re: O jakých autech, že to pisálek mluví???
Znám velmi dobře, na gympl jsem chodil do Strašecí :)
Avatar - Ham.
31. 8. 2023 22:11
Re: O jakých autech, že to pisálek mluví???
Já také (a jezdil jsem autobusem). Jenom asi poněkud dříve (71-75), z mých spolužáků z gymplu zůstala na gymplu učit Libuše Urbanová (matematika a pravděpodobně fyzika) asi se vdala, takže ji budeš znát pod jiným jménem a Rubešová, vdaná Kudelová (tělocvik a nějaký humanitní předmět).
Avatar - Ozzman
31. 8. 2023 22:22
Re: O jakých autech, že to pisálek mluví???
Kolego?! :D Ježiši svět je malý- já 2002-2006

Jen Kudelovou, ale co pan Bušek ? To ti něco říká ? :D Legenda mé generace :D Né moc v dobrém...
Avatar - Ham.
31. 8. 2023 22:30
Re: O jakých autech, že to pisálek mluví???
Kolego, Bušek mi nic neříká, přecijen to je 30 let rozdílu. Ta Libuše (rozená Urbanová) mohla v tvé době dělat tajemníka, starostu nebo místostarostu na Městské úřadu, jestli mě paměť neklame. Za týden tam jedu na posvícení, tak se zeptám jak se vlastně jmenuje.
Avatar - Ozzman
31. 8. 2023 22:39
Re: O jakých autech, že to pisálek mluví???
Dobře :) Užij si to, ja si tam zažil krásná studentská léta :)
Avatar - Barrichello
1. 9. 2023 09:48
Re: O jakých autech, že to pisálek mluví???
Tak určitě, tyhle bláboly a dobře fungujících vlacích si narvi do zádele, jel sem v srpnu posázavským pacifikem do prahy, jezdí to Regionova na naftu po jednokolejce, 15 minut to čeká ve stanici na protijedoucí vlak, ještě sou výluky takže to končí na Zahradním městě a nejede to vůbec přímo na Hlavák nebo Vršovice a další pecky.

A jinde jezdí ještě i klasický motorák 810 (šukoafon) .

To je ta moderní doprava a průmysl 3,0 v praxi. Komunistický motoráky s motory LIAZ, reesp. Tedomem vyráběné a generálkovanmé původní motory LIAZ nebo lehká modernizace stará 10-15 let, věc co by dneska zvládla manufaktura v Chile. Na takový je to technologický úrovni - reginonální doprava těsně za prahou - v kombinaci s MHD sem to jel za 2 hodiny 42 minut odpledne, ráno autem za 1 hodinu a 35 minut :-)
Tak kdo by PROBOHA jezdil vlakem :-) :-) :-) :-) :-)
Avatar - Mokrous
31. 8. 2023 21:42
Re: O jakých autech, že to pisálek mluví???
Ale tak nemusíme si tu hrát na demagogii. Nikdo netvrdí, že auta mohou za inflaci a že relativně nezlevňují. Jen jsem chtěl poukázat na zavádějící nesmysl z článku. To, že lidi jezdí ve střepech "zdarma, nebo za odvoz" je běžná věc. Průměrné stáří vozového parku snad znáš. Je to přes 16 let. Většinu táhnou fleety a pak se to prodá v bazaru dalším a pak zase dalším... Plus tady máš rozežrance a že jich znám, který když maj prachy, tak mají na sebe, nebo svoji firmu o jednom zloději 5, 10, 15 i víc aut. No a pak ti z toho vyjde nějakej statistickej průměr.
To, že jsou lidi líný tlustý prasata, co se navíc neumí stravovat je věc druhá.
Každopádně průměrný zaměstnanec na nový rodinný auto nedosáhne většinou ani za 10 let šetření. Takže si zase jde pro nějakej 3x stočenej střep za 2 kila do bazaru a pak chudák v hospodě nadává, jakej to je šrot a jak nemá na opravy.
Avatar - twistedTSD
1. 9. 2023 11:45
Re: O jakých autech, že to pisálek mluví???
Nejsou levnější.
Avatar - Hammunasakra
1. 9. 2023 13:29
Re: O jakých autech, že to pisálek mluví???
no TO ROZHODNĚ JSOU - to už přeháníš s tím POPÍRÁNÍM REALITY :-(
31. 8. 2023 20:39
Re: O jakých autech, že to pisálek mluví???
v 1984 stala tatkova skoda 120 GLS cca 73 000 KČS...oco vtedy zarabal cca 2500 KČS...ze hypoteka bola lacna, spinava energia zadarmo, zradlo tiez...
co ta vlastne hneva? ze sa mame lepsie ako nasi rodicia, alebo ze sused sa ma lepsie ako ty a ty mu len zavidis, ze je sikovnejsi...to sa za sociku nedalo, lebo na*** bolo takmer vsetkym...zlate casy.
Avatar - Barry Lyndon
1. 9. 2023 00:51
Re: O jakých autech, že to pisálek mluví???
Podle tvojí logiky by tedy měly být silnice prakticky prázdné, ty lístku na vlak :D :D
Já spíš vidím, že hlavně vesničani jsou líní na krok a 3-4 auta v rodině jsou u nich standard...
Avatar - Mokrous
1. 9. 2023 01:06
Re: O jakých autech, že to pisálek mluví???
🤦‍♂️ OMG.
Když má někdo na statku 4 20 let starý olítaný Ovce I, aby měl přístup k náhradním dílům a měl v čem tahat cement, dříví i brambory, tak to vypovídá o současné kupní síle průměrného zaměstnance/dělníka?
Avatar - Mikesus
1. 9. 2023 07:55
Re: O jakých autech, že to pisálek mluví???
Průměru samozřejmě nemůže dosáhnout většina, to by pak moc průměr nebyl. Nicméně medián je 37tis u mužů a 31tis u žen. Tedy se da říct, že nejběžnější příjem rodiny ba měl být kolem 68tis. To fakt nestačí na bydlení, jídlo a energie? Navíc jak nechutne drahé energie? Nám teď PRE oznamovalo, že snižuje ceny elektřiny na úroveň před zařazením. Protoze prostě dementní zastropovani cen udělalo jen to, že všichni zrdazili, protoze mohli.
Avatar - Ozzman
1. 9. 2023 08:14
Re: O jakých autech, že to pisálek mluví???
To s těmi energiemi není tak uplně jednoznačné, zdražili, protože nakoupili na burze drahou energii (byť třeba to bylo jen v krátkém období). Kdo v tu chvíli zafixoval, tak platil nadále drahou energii i když ji už třeba po měsíci poskytovatel z burzy bral třeba za polovinu = jemu to generovalo ty nadměrné zisky, proto se řešila windfall tax) dotklo se to především smluv s končící fixací a nebo bez fixace, což do jisté míry ovlivní i uživatel, jak si nechá nastavit smlouvu. Strop vlastně ochránil ty nešťastníky, kterým končily smlouvy. Na druhou stranu určitě to vedlo i k umělému navyšování - drželi tu cenu vysoko delší dobu, než museli, protože mohli třeba dříve, než nakoupili drahou energii (další zisk).
Avatar - Barrichello
1. 9. 2023 09:26
Re: O jakých autech, že to pisálek mluví???
A vono vůbec nepřibývá single a rozvedených, tedy lidi netáhnou chod domácnosti z jedné výplaty, vid že ne.

Zkus se někdy podívat do statitistik, taky kolik prábývá exekucí, jak stoupá zadlužení atd atd...
A co senioři, zdravotně postižení atd atd
Avatar - Ozzman
1. 9. 2023 09:48
Re: O jakých autech, že to pisálek mluví???
No tak exekuce sem netahej, ty prameni z financni negramotnosti
Avatar - Ozzman
31. 8. 2023 20:00
To je krásná matematika :D
No jasný, takže, když nebudeš bydlet, žrát, mýt se, pít, tak si na Báwo vyděláš za 2,5 roku ! :D Tohle je naprosto super :D Výsledek neznám, ale co kdyby autor vzal v potaz i ty náklady na život a pak zjistil, jak rychle se ušetří na auto, asi už to takové raketové zkrácení čekačky na vysněnou 3er nebude...
Rozbalit vlákno
34
Avatar - Hammunasakra
31. 8. 2023 20:04
Re: To je krásná matematika :D
Proč si neotevřeš .... klávesnici jako na mě? ANO článek stojí za *** - slušně JE POZNAT ŽE AUTOR NENÍ EKONOM - realita je tady ode mne v diskuzi

I KDYŽ to co vím MNOHA LIDEM nedochází a taky NECHCE DOJÍT
Avatar - Ozzman
31. 8. 2023 20:07
Re: To je krásná matematika :D
Co na tebe? To není reakce na tebe, to je reakce po přečtení článku... napsal jsem snad něco nepravdivého ? Autor vzal prumernej plat a otrocky jím vydělil cenu auta a hurá, báwo za 2,5 roku = článek.... zlatej Machi, viď?
Avatar - Hammunasakra
31. 8. 2023 20:08
Re: To je krásná matematika :D
ne TEĎ NE viz já 20:06 tohle vidíme VŠICHNI STEJNĚ
Avatar - Ozzman
31. 8. 2023 20:11
Re: To je krásná matematika :D
Však jo.... tady ta redakce nasazuje novou laťku
Avatar - Hammunasakra
31. 8. 2023 20:13
Re: To je krásná matematika :D
to už se neshodnem ŠÍLENOSTI copravdu demagogie) o tu za machi(avelli)ho vyšly o BEV byly snad horší
Avatar - Ozzman
31. 8. 2023 20:15
Re: To je krásná matematika :D
Ale za něj se tu objevovaly i zajímavé články, srovnávací testy, testy ojetin v trochu podrobnější verzi... a teď , podívej se sám... a měl alespon snahu brát zpětnou vazbu...
Avatar - Hammunasakra
31. 8. 2023 20:20
Re: To je krásná matematika :D
Jo kdysi tu nebylo špatně - před machi(avelli)m

On slušně psal o autech KTERÁ HO bavila (ale VÝHRADY mám k některým jeho textům + SAKRA VELKÝ k tomu že se po začátku stupidní ruSSký války - postavil na stranu dezinformátorů a NA PRVNÍ DOBROU MI ZRUŠIL účet

ale to neslučuju s (vlastně) dezinformacema o BEV nebo některejma jeho "problematickejma" textama

ty to stavíš, že TEĎ JE bude (ještě) HŮŘ?
Avatar - Ozzman
31. 8. 2023 20:24
Re: To je krásná matematika :D
Ano, stavím to tak, protože mne to tak příjde, předtím to nebylo ideální, pro mne tedy více přechod na tuhle nefunkční platformu byl asi největší fail, ale vím, že Machi se to snažil řešit, bohužel to nevyšlo. O kompetentnosti autoru už se mužem možná bavit i individuálně, tobě se nezdálo BEV (neumím soudit, moc je nečtu, nezajímají mne), ale ještě před Machim tu bývalo taky dost testerů, kteří položily test auta jen z antipatií ke značce, nebo naopak a to mne také dost vadilo...

Bylo pruměrně, teď je těžce podpruměrně a komunita odtáhla pryč, nebo její většina :/
Avatar - Ozzman
31. 8. 2023 20:24
Re: To je krásná matematika :D
Ano, stavím to tak, protože mne to tak příjde, předtím to nebylo ideální, pro mne tedy více přechod na tuhle nefunkční platformu byl asi největší fail, ale vím, že Machi se to snažil řešit, bohužel to nevyšlo. O kompetentnosti autoru už se mužem možná bavit i individuálně, tobě se nezdálo BEV (neumím soudit, moc je nečtu, nezajímají mne), ale ještě před Machim tu bývalo taky dost testerů, kteří položily test auta jen z antipatií ke značce, nebo naopak a to mne také dost vadilo...

Bylo pruměrně, teď je těžce podpruměrně a komunita odtáhla pryč, nebo její většina :/

Tak tady píšu o nefunkční platformě a za odměnu se to odešle 2x :D :D
Avatar - Hammunasakra
31. 8. 2023 20:27
Re: To je krásná matematika :D
Nesnažil - přiznal že dal souhlas ke spuštění ANIŽ TO VIDĚL

Jo to je další MEGAHRUBKA jeho kariéra - asi nejlepší diskuzní platformu proměnil..

v tohle - neni divu že ABSOLUTNÍ VĚTŠINA "kvalitních" diskutérů PROSTĚ ODEŠLA
Avatar - Ozzman
31. 8. 2023 20:30
Re: To je krásná matematika :D
Ale pak bral zpětnou vazbu a něco malinko "opravil", tady nový šéfredaktor neměl ani koule se představit a slézt mezi diskutéry... to je škoda
Avatar - Hammunasakra
31. 8. 2023 20:35
Re: To je krásná matematika :D
ano KATASTROFU kterou schválil pak (logicky - BYLO TO MOC) pak různě (a hodně dlouho) opravovali a opravovali a opravovali

a furt je i dnes horší - než bývalo (i když dnes už "použitelná")
no JSOU JINÉ lepší WEBY O AUTECH
Avatar - Ozzman
31. 8. 2023 20:37
Re: To je krásná matematika :D
Tady se shodnem.... no nic s tim asi neuděláme...
Avatar - pradeda777
31. 8. 2023 20:20
Re: To je krásná matematika :D
Jen blbec se snaží šetřit na nové auto, které mezitím zdražuje a sám chodí pěšky. Normální člověk si na něj půjčí, rychle ho splácí a mezitím se v něm vozí.... :-!
Avatar - Ozzman
31. 8. 2023 20:26
Re: To je krásná matematika :D
I to se odvíjí né od prumerného platu, ale od tvé schopnosti splácet po zaplacení výdajů, pořád to mají špatně :D
Avatar - pradeda777
1. 9. 2023 07:59
Re: To je krásná matematika :D
Ano, ale pokud máš schopnost a disciplínu si na něco pravidelně šetřit, tak proč by to nešlo i s tou půjčkou a jak píšu, kupuješ za aktuální cenu a vozíš se v něm hned. Samozřejmě takový člověk musí umět si uspořádat příjmy a výdaje a také priority. :-!
1. 9. 2023 00:42
Re: To je krásná matematika :D
Nad tímto článkem nelze než nevěřícně kroutit hlavou. Produkt ekonomického analfabeta.

Kriste pane, jak ještě hluboko to lze, ACZ?
Avatar - Ozzman
1. 9. 2023 07:44
Re: To je krásná matematika :D
Každým dnem nalézáme nové dno :-!
1. 9. 2023 10:16
Re: To je krásná matematika :D
To je krásné budovatelské heslo!

Ne, vážně - ještě tě to tady baví, nebo už spíše setrvačnost?
Avatar - Ozzman
1. 9. 2023 10:40
Re: To je krásná matematika :D
Včera mne po dlouhé době bavila diskuze u Passata, ale ono to zase pomine a bude tu pul roku vata a setrvačnost...
1. 9. 2023 12:53
Re: To je krásná matematika :D
Jj, jednou za ćas se fajn diskuze vyloupne, ne že ne.

A pak to zase začne pár matláků ničit.

Samotné ACZ - já vlastně už většinu článků nečtu. Viz tento nonsens (který jsem samozřejmě četl, teda) - to už se fakt nedá. :'-(
Avatar - Mikesus
1. 9. 2023 08:16
Re: To je krásná matematika :D
Ten titulek a princip je nesmysl. Ale je to srovnání jak realne auta nejsou méně dostupná, právě naopak. Median mzdy je 34tis, tj 68tis na rodinu, pri 2 detech je to cisteho cca 57tis. To i s hypotekou/nájmem a energiemi za 20 a jídlem za dalších 15 ( a to dost nadsazuju ) ti zbyde měsíčně 20tis na rezervu a provoz auta.
Avatar - Barrichello
1. 9. 2023 09:33
Re: To je krásná matematika :D
Znovu opakuju, asi sis NARVAL svojí 2 členou rodinu i 2 dětičkama do zádele, když hafo mladších lidí žije single, TJ CALUJE VSE Z 1 VYPLATY, a pak rozvedené samoživitelky a samožiitelé, osamělí senioři atd atd :-)
Proto taky mamahotel využívaj ještě někteří skoro 40cátníci a 40cátnice, protože v podnájmu by z jedné výplaty chcípli.

Jinak si spočítej ještě jedenu statitiku.
1989 - 2 generační dům s pozemkem, 250-310 000 Kčs.
2023 - ten samý dům na tom samém místě, 16,7-18,5 miliionu kč.
Ted nám stačí obyčejná kalukačka, 310 000 děleno 2500 = 124 měsíců si šetřil z jedné průměrné výplaty na domeček
18 500 000 kč děleno 34 000 kč je 544 měsíců


Lepší výpočet vid zelenej Ljzíku.
PS: co Boubín? Pořád nic? :-) :-) :-) :-) :-)
Avatar - Ozzman
1. 9. 2023 09:50
Re: To je krásná matematika :D
Uzavrel bych to tim, ze je dneska mnohem dostupnejsi bydlet v novem BMW 3er nez drive… :-!
Avatar - Barrichello
1. 9. 2023 09:55
Re: To je krásná matematika :D
Ano, pokud bude bydlet pod mostem pod dekou s bezdomovci nebo v kanále, vyděláš si mnohem dřív i na Lamborghini než kdysi.

Pokud chceš bydlet ve vlastním, tak si naopak sakra počkáš, cca 2-5 tolik jak dřív :-) :-) :-) :-)
U bytů dokonce 3-11x tolik :-)
Avatar - Ozzman
1. 9. 2023 10:11
Re: To je krásná matematika :D
Pak ještě existuje věc, jako nájem, na západě je to naprosto běžné... neříkám, že je to dobře, či špatně, ale vlastnictví nemovitosti není lidské právo, stejně jako vlastnictví auta.
Avatar - Barrichello
1. 9. 2023 10:28
Re: To je krásná matematika :D
Jojo, to je geniální věc, mít 34 výplatu a solit 16-22 tis měsíčně podnájem :-) :-) :-) A takhle to budeš dělat do 70 do důchodu, a pak můžeš jít skočit pod vlak, protože z důchodu už na to mít nebudeš.
A pokud nebudeš schopen pracovat z důvodu zdraví i jako důchodce, zbývá ti opravdu jen sebevražda..

krásné vyhlídky :-) :-) :-) :-) :-)
Avatar - Ozzman
1. 9. 2023 10:39
Re: To je krásná matematika :D
Na tomhle systému funguje západ řadu desetiletí a nevšiml jsem si, že by tam páchali více sebevražd.... já jsem také rád, že jsem ve vlastním, ale prostě není základní lidské právo vlastnit nemovitost, to je obrovský luxus...
Avatar - Barrichello
1. 9. 2023 11:26
Re: To je krásná matematika :D
Jak udělat ze standardu luxus :-) :-) :-) :-)
Avatar - Hammunasakra
1. 9. 2023 13:24
Re: To je krásná matematika :D
Standard ZA MĚ BYLO LÍP (teda na bilionový dluh ALE BYLO) je takový komunistický (myšlenkový ANTI EKONOMICKÝ) standard
Avatar - Hammunasakra
1. 9. 2023 13:21
Re: To je krásná matematika :D
No a PROTO viz já včera 19:57

Komunisti a v jejich území BÍDA ZAOSTÁNÍ a plat (i náš státní rozpočet) asi desetina toho co bylo normální jinde - třeba hned v sousedním podobně velkém Rakousku

VÍŠ co je 1/10ina že? :*) (i
no a (teď to hodně zjednoduší) těch 90% dodnes CHYBÍ

(i když už jsme část dohnali - teď je rozpočet i platy někde nad třetinou a nebýt dekády Rusnok/Babiš/Babiš ZÁKONySCHVÁLNOSTI navíc v době konjunktury - tak jsme možná už málem k polovině by se byli blížili :D
Avatar - Mikesus
2. 9. 2023 07:51
Re: To je krásná matematika :D
Je to jejich volba být single. Samozivitelky je neco jineho a ma se jim pomáhat.
Kdyz chce být někdo single ( nebo je takovej asocial, že s ním nikdo nevydrží), je to na něm se uživit. Každý má právo se rozhodnout podle svých možností. Ale pak ať nenatahuje ruku a nebreci, že nemá na svůj koníček
Avatar - Barrichello
2. 9. 2023 20:43
Re: To je krásná matematika :D
To sou trapný žvásty, zelenej Lysenkisto :-)
Avatar - Hammunasakra
2. 9. 2023 11:45
Re: To je krásná matematika :D
a co MOZEK furt nic? :*)

ale JAK SI TO VYSVĚTLUJE tupá pro ruSSká demagogická svoloč POVÍDEJ :D :-!
Avatar - Stejsn
31. 8. 2023 20:03
To je
typická demagogie.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Hammunasakra
31. 8. 2023 20:06
Re: To je
to není https://cs.wikipedia.org/wiki/Demagogie tady naopak KAŽDÝ reaguje stejně - i ten kdo ví o ekonomice NULA i ten kdo trochu jo

je to spíš NESMYSLný ČLÁNEK - ale to je ACZ norma(lní)
Avatar - Mámkolo Naprdeli
31. 8. 2023 20:23
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
0
31. 8. 2023 20:41
Žiju v bídě, na nové auto nemám
Mám průměrný plat 55 000 technik senior, manželka učitelka přes 60 000, 50 000 pronájmy.
Bohužel, na nové auto nemám, platím svým dvěma dětem hypotéky, musí někde bydlet.

Takže jsem tady mladým pro smích.
Rozbalit vlákno
13
Avatar - Mokrous
31. 8. 2023 21:59
Re: Žiju v bídě, na nové auto nemám
A teď tu o Karkulce.
Žiju se středoškolskou učitelkou a v životě neviděla ani ty cifry, co běží novinkama a už vůbec ne, to co píšeš ty. Pak jen lidi na učitele plivou, že nic nedělají a mají se jak prasata v žitě.
Každému vždy doporučím vystudovat VŠ a pak jít ty parchanty bez základních návyků, krom patlání mobilu, učit. Za nás jsme dostali po tlamě od učitele a pak ještě doma, že si stěžujeme.
Dneska mají ti nebinární frikulíni jen samý práva a AI a učitel aby se z těch unijně-inkluzivních 3,14čovin pos ral.
Avatar - Mikesus
1. 9. 2023 08:22
Re: Žiju v bídě, na nové auto nemám
Moje mamka je učitelka, na malé základce v pohraničí. A ani 50 tam rozhodně nikdo nemá, ale přes 40 hrubého ano. Ty platy učitelů co se uvádějí 37tis tak nějak odpovídají. Přeci jen je to tabulkový plat, který je pevně daný a dá se s tim hýbat jen podle osobního.
Těm 60 se mi moc nechce věřit, pokud není na pozici ředitele, to by asi mohlo být.
1. 9. 2023 09:07
Re: Re: Žiju v bídě, na nové auto nemám
Sestra je riaditelkou strednej skoly v usa, doobeda ju nahanaju po skole deti so zbranami, zavola poldov a poobede ju nahanaju zase nahnevani rodicia, ze co vola na ich deti policiu. ;-)
Avatar - xxc
1. 9. 2023 09:44
Re: Re: Žiju v bídě, na nové auto nemám
nech zavola policiu aj na tych rodicov, mozno aj vysudit by sa nieco dalo
Avatar - Hammunasakra
1. 9. 2023 13:25
Re: Re: Žiju v bídě, na nové auto nemám
a PLAT? ;-)

spolužačka se vdala do Kanady za profesora na (lokální = "normální") vejšce = taky žádnej převrat ale HELE MAJ AUTA DVĚ :*)
1. 9. 2023 00:39
Re: Žiju v bídě, na nové auto nemám
Hele, kde manželka učí? Já jen že to je učitelský plat z říše snů. Či spíše sci-fi.

Ps.: Pokud to byl vtip a já ho nepochopil, omlouvám se.
Avatar - Mokrous
1. 9. 2023 01:12
Re: Žiju v bídě, na nové auto nemám
V tom případě jsem ho nepochopil ani já.
1. 9. 2023 01:19
Re: Žiju v bídě, na nové auto nemám
No, třeba jsme jenom hloupí... ;-)
Avatar - Mokrous
1. 9. 2023 01:23
Re: Žiju v bídě, na nové auto nemám
:D :D
Avatar - Ozzman
1. 9. 2023 07:45
Re: Žiju v bídě, na nové auto nemám
On napsal, že je učitelka, né že učí ! :D Třeba dělá někde v managementu, v IT, nebo podniká, co ty víš :D
1. 9. 2023 10:13
Re: Žiju v bídě, na nové auto nemám
Tak to pak jó, to by to vysvětlovalo :D
Avatar - Barry Lyndon
1. 9. 2023 00:53
Re: Žiju v bídě, na nové auto nemám
Tak to buď rád, že máš ty děti jen dvě, mít jich devět jako ta Kanimůrova Cigánka, tak to ani nedáš :D
Avatar - Ozzman
1. 9. 2023 07:46
Re: Žiju v bídě, na nové auto nemám
Proč by ne? Na ty platíme všichni, ty v tom chodit umí
31. 8. 2023 21:07
Hmm
V dnešnej pomylenej dobe je zrejme jednoduché byť novinarom. Stačí napísať nejakú blbosť a ľudia sa chytia a reagujú.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - rohYpnol
31. 8. 2023 21:38
Ano pane ministře
Ano pane ministře...

Nová auta nejsou drahá. Češi na ně vydělají hned. Jen to má malý háček - bavíme se o tom statistickém Čechovi.

Reálný Čech bohužel absolvuje něco jako je reálný každodenní život. A ten vede k tomu, že český vozový park stárne každým rokem. Takže buď jsou nová auta dostupná a jsme národ totálních sebemrskačů, nebo tady autor článku píše opět totální demagogii :-!

Nebo pro duchem slabší jedince polopatě - jestli je nové auto levné nebo drahé je v konečném úplně jedno. Podstatné totiž je jak je to nové auto (finančně) dostupné pro běžné lidi.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - pradeda777
1. 9. 2023 08:18
Re: Ano pane ministře
Píšeš.....Podstatné totiž je jak je to nové auto (finančně) dostupné pro běžné lidi.
Podstatné ale je, že dostupné pro běžné lidi je. Ale běžní lidé mají různé priority. Většině postačí to auto co mají, starají se o něj, takže jim vydrží a peníze, které by na nové auto i měli raději utratí za jiné věci nebo dovolenou v létě u moře a v zimě v Alpách. Mám takové sousedy v ulici. :-!
Avatar - Hammunasakra
1. 9. 2023 13:28
Re: Ano pane ministře
Podstatné je - že "osud" (ekonomické zákonitosti) už má PŘIPRAVENO ŘEŠENÍ

už to víme (no někdo) LETA - jen se TI nebude líbit. ALE to je ten fór = starším co se to nebude líbit - těch se to už nebude týkat ;-)
Avatar - rohYpnol
1. 9. 2023 19:57
Re: Ano pane ministře
Ano, i takoví lidé samozřejmě jsou.
Ale ne v globálu. Znovu a znovu - vozový park stárne. Něvím jaký lepší důkaz chceš, aby jsi pochopil že dostupnost nových aut se pro běžné lidi zhoršuje.
Avatar - pradeda777
2. 9. 2023 10:19
Re: Ano pane ministře
Není pravda. Dostupnost nových aut se zlepšila, jen priority se mění. https://www.povinne-ruceni.com/…ozu-z-roku-1989/
31. 8. 2023 21:55
ha ha
na auto vyděláváme čím dál kratší dobu a proto stáří vozového parku neustále roste.

Ale co se divím, pan novinář píše stejně jako dnešní vláda vládne. A proč ne, hlavně že se zobrazuje reklama a články jsou jenom snůška nesmyslů.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Barry Lyndon
1. 9. 2023 00:55
Re: ha ha
Dříve přirozenou obměnu zajišťovala stará dobrá koroze, oboustranný pozink všechno zhatil :D
Avatar - Barrichello
1. 9. 2023 09:35
Re: ha ha
Stará dobrá koroze existuje, podívej se na 00 mercedesy nebo VW touran první generace, to sou dobře shnilé šroty :-)
1. 9. 2023 21:48
Re: ha ha
Stará dobrá koroze se lehce řešila resistinem, tlumexem a posléze vyvařením nebo výměnou kastle, takže lidé s "průměrným" platem měli auto běžně staré taky jako je současný průměr. :-)

Jediný problém s korozí byly rezavé plechy z výroby od VSŽ a záruka proti korozi 6 měsíců.
31. 8. 2023 22:20
Nechapu
Tak proc si pak kupujou plecky v bazarech a to vcetne vas novinaru, kdyz jste takovy prachaci. Checht
Rozbalit vlákno
1
Avatar - pradeda777
1. 9. 2023 08:22
Re: Nechapu
Protože jak píšu výše.....různí lidé mají různé priority.
1. 9. 2023 00:30
Hustý...
Tvl - tak takový level tu snad ještě nebyl. Underground :-[]

BTW - auta začala výrazně zlevňovat (relativně, i v reálných cifrách) během krize 2009. Tehdy se běžným, takovým českým průměrem, stal C segment. Tedy jako na západě. Do té doby bylo nejběžnější nové auto Fabie v kombíku. Dobře bylo vlastně až do roku 2017 (cca). Pak začalo zdražování, přišel kovid a pak válka toho kremelského psychopata. Ano, průměrná mzda roste. Ale kupní síla obyvatelstva klesá. A ceny aut od toho roku 2017 (Octavia RS za 600) rostou zcela brutálně...
A článek srovnává s cenami 1998, tedy z doby transformace ekonomiky. Sakra, tehdy jsme měli utažené opasky a doufali, že bude (konečně) lépe! Absurdní...
Rozbalit vlákno
22
Avatar - Barry Lyndon
1. 9. 2023 00:57
Re: Hustý...
No nevím, dříve bylo běžné důchodcovské auto Chevrolet Spark, dneska důchodci neví, jak moc obří SUV by pro ně bylo akorát :D :yes:
Avatar - Barrichello
1. 9. 2023 09:40
Re: Hustý...
důdhodci stále jezdí ve svých Felicích, Getech, Fordech fusion a fiesta, 1 a 2 Fabiiích, 1 Oktávkách, těch Chevy Spark a Aveo, Opel Astra Classic a Corsa, VW Polo a golf atd.

Přijd se někdy podívat před nákupy mimo Prahu a střední čechy ale i tam jde potkat důchodce v těchto autech a když máš štěstí, uvidíš je i ve Favoritu, žigulech nebo autech dalších zanček z 80 a 90 let
Avatar - Ozzman
1. 9. 2023 10:24
Re: Hustý...
Kam prosimtě jezdíš nakupovat ? Tahle auta jsou vidět v jednotkách kusů mimo Fabie a Oktávie
Avatar - Barrichello
1. 9. 2023 10:25
Re: Hustý...
A masivně se rozšiřují čínská SUV MG, dneska sem jenom v praze potkal 4 :-)
Avatar - Ozzman
1. 9. 2023 10:38
Re: Hustý...
Ano, MG jezdí hodně, protože ti lidé jsou tak chudí a zažívají fyjalovou bídu, že místo X1/Q3 či GLA kupují MG... taky by mohli jezdit busem, ale zas taková bída není :D
Avatar - Barrichello
1. 9. 2023 11:27
Re: Hustý...
Mohli, mohli, 2,5 hodiny místo 55 minut autem :-)
Avatar - Hammunasakra
1. 9. 2023 15:46
Re: Hustý...
jsi (ekonomický) DonMIMOň že píšeš fialovu bídu? Jo https://www.idnes.cz/…750_domaci_itimp má bohužel pravda ŠKRTAJ MÁLO = takže se to STEJNĚ BUDE MUSET nakonec UDĚLAT jen to bude ještě horší

beze srandy JE TO VELMI ZLÝ = žili jsme na BILIONOVÝ DLUH

ale sviňka co to (spolu)ZAVINILA má pravdu https://www.idnes.cz/…7_ekonomika_pukk jen neříká na NESMYSLNÝ obří DLUH - za jeho období asi 4,6 bilionu = jo JSME docela V KÝBLU a taky V PéRDELI
Avatar - pradeda777
1. 9. 2023 08:25
Re: Hustý...
Pravda. Je měl tehdy peníze uložené na terminovaném vkladu na 17%.... :D :D :D
Avatar - twistedTSD
1. 9. 2023 11:41
Re: Hustý...
Jo tyhle srovnávačky s dobou pár let po svržení komunistického teroru fakt miluju. Byl jsem tehdy malé dítě. Dnes jsem dospělý, musím utáhnout rostoucí náklady na bydlení, potraviny, služby, do toho si spořit na důchod, který jinak nedostanu, a z toho zbytku mám financovat nový elektropekáč. Ale hlavně, že před 25 lety jsem se měl "hůř."
Avatar - Hammunasakra
1. 9. 2023 15:42
Re: Hustý...
to je ale skoro ČÍTANKOVĚ ŠPATNĚ = postaveno na osobním POCITU ne znalostech CO PROČ JAK

viz já včera v úvodu diskuze - nelíbí (se třeba pro ruSSkýmu barikovi) nicméně TAK TO prostě JE
2. 9. 2023 01:07
Re: Hustý...
Hele, při vší úctě, už mě to nebaví.

Hádáš se se mnou, s Ozzim, s jinými. Někteří z nás jsou "z oboru" - ekonomie, doprava, vše VŠ. Je to jako by ses hádal, v rámci své diagnózy, s lékařem.

Prosím, už na mě nereaguj. Nikdy.

Děkuji.
Avatar - Hammunasakra
2. 9. 2023 10:06
Re: Hustý...
TAK NEPIŠ KRÁVOBLBOVINY sotva úrovně střední - když už hraješ že máš VŠ :-O
2. 9. 2023 10:54
Re: Hustý...
Na KRÁVOBLBOVINY jsi tu expert ty. Je to někdy opravdu směšné.

Ps.: Na ten CapsLock už by ses mohl taky vyprdnout.
Avatar - Hammunasakra
2. 9. 2023 11:33
Re: Hustý...
nojo a proto já dávám odkaz(y na solidní zdroje) a ty souzníš s twistedem

tohle téma je OPRAVDU asi NUTNÉ mít tu VŠE(nějakou)konomickou - a holt platí VACULIKOVO PRAVIDLO co si všimli kluci recenzenti aut - když tomu nerozumí, lidi říkají většinově přesný opak - co byly jejich znalosti zkušenosti. Když si závěr vymýšlíš, netrefíš realitu tak nějak půl na půl. V naprosté většině je realita dokonce přesný opak - lepší by bylo házet si korunou

je fakt šílený, ty neznalosti
je FAKT ŠÍLENÝ, že když čteš co a jak (často + odkaz) máš to za OPRAVDU SMĚŠNÉ
Avatar - Ozzman
2. 9. 2023 15:02
Re: Hustý...
To je krasné přirovnání :-[] :yes:
2. 9. 2023 15:39
Re: Hustý...
Jsem četl ten váš ...ehm... spor o pojem "dotace". On si to není ani schopen vygooglit. A stále dokola mlít ty své bludy, i přes upozornění, že fakt vís, o čem hovoříš...
To je absurdní.

Možná mi to docvaklo, až když tu nějakou dobu nebyl, ale on je schopen ty diskuze fakt zabít.

A to jsem se ho dlouho zastával a snažil se s ním normálně komunikovat. Ale ono to opravdu nelze. :'-(
2. 9. 2023 17:08
Re: Hustý...
Máš pravdu. Nemá. :-(
Avatar - Ozzman
3. 9. 2023 09:19
Re: Hustý...
On dle mne neni schopen (mozna z casti nechce, protoze ma velke nadute ego) pochopit psany text, v tom je problem a kdyz ho na mecem nachytas, zacne mlzit a uhybat a prekrucovat. Ma patologickou nutnost presvedcit ostatni, ze on chyby nedela a to mu brani v tom si precist co ostatni pisou, a hadat se o blbostech. Navic sam pise jako nekdo …. Slusnr receno, polovina jeho prispevku nedava smysl vetne, je silene neobratnej a neumi nic vysvetlit. Myslim, ze ho v mladi museli vychovavat v jeho vyjmecnosti a proto se takhle chova a nema sebereflexi…
3. 9. 2023 15:33
Re: Hustý...
No, na rozbor tohoto typu by to chtělo psychologa...

Každopádně hloupý není, schopen pochopit "vo co go" je.
1. 9. 2023 06:06
Bylo by vtipné...
...kdyby páni redaktoři napsali, kolik že nových aut mají mezi sebou v redakci ve svém majetku. Tohle je tedy článek, takový bych očekával před volbami na iDnes, ne tady.
Rozbalit vlákno
4
1. 9. 2023 07:50
Re: Bylo by vtipné...
Žádné.Jejich modla je ojetá Dacia Duster a Kundaj 1.5 dpi.
Avatar - pradeda777
1. 9. 2023 08:31
Re: Bylo by vtipné...
Byli by hloupí, aby utápěli peníze do nových aut, když je mají (snad každý den) k dispozici v redakční garáži.
2. 9. 2023 10:22
Re: Bylo by vtipné...
Asi ne,Time....