Je to fanatik, při okupaci v 68 mu ruský, resp. sovětský T-62 přejelo dřvěnýho kačera, co za sebou tahal na špagátu a má z toho doživotní trauma :-):-):-):-):-):-)
Top deset Marxistický kecy máš tady máš pouze ty, levičácký komunistický politruku s příruckou, kterou zjevně dobře znáš, co brečíš, že tu nemáme dost námezních Ukrajinců, který dle tebe budou tahat a zachraňovat přežitý koncept naší laciné montovny plné dělnickych švejků tvého typu.
Jinak ano, radši mám mezi čínou a námi ještě rusáky, než ty rudý rákosníky rovnou, nezavisle na tom hrozném bordelu způsobemý dvěmi velmocemi, co se na UA střetli, o tom není řeč. Ze se ti to nelíbí značí jen tvojí omezenost, nulovou zkušenost ze zminěných zemí a naivitu srovnatelná s tupci, kteří vedou projekt EU do záhuby, vstříc vyjebané komunisticke imperialní číně.
Lidi opravdu nejsou, což má cca tři důvody:
1. na trh práce jdou ty nejslabší (a tím pádem nejrozmazlenější) populační ročníky (to je hlavní důvod)
2. Česko jde řeckou cestou (bambilion lidí v předčasných/invalidních důchodech, bambilion lidí zaměstnává stát (příklad: ve školství máme zaměstnáno 40 000 jakýchsi asistentů, přitom ještě před pár lety to šlo bez nich a takových příkladů by se našlo...)
3. nejrůznější sračkoškoly generující těžko zaměstnatelné nositele pochybných vysvědčení a diplomů (obávám se, že tito operátoři soft skills budou v budoucnu semleti AI jako první)
4. je zde nezanedbatelná skupina, která než aby cokoliv dělala, raději programově žije z dávek v lepším případě, v horším k tomu ještě přibere trestnou činnost.
Je to kombinace cenotvorby tradičních výrobců, dementů, co tady kupujou ten centrálně řízený produkt od komunistických imperiálních xenofobních rákosníků, vlastizrádné《I》Jourové a podobných co tam s ní sedi v lavici, zatímco považují za hrozbu nějaké rusko a energetickou bezpečnost řeší dodávkami z mírumilovné Saúdské Arábie nebo LNG z břidlic po napumpování podloží chemickým roztokem.
Česko má také velké zásoby břidlicového plynu, ale ekoteroristé financovaní Ruskem, těžbu blokují a naše vláda se bojí něco razantního proti nim podniknout. :-(
Ekoteroristy dnes podporuje hlavně Čínan, který má zájem prodávat FV panely (9 z 10 prodaných v EU je Made in China) a dopdává 55% komponent pro větrníky :-):-):-):-)
Takže má enormní zájmy na výstavbě OZE, navíc tím dokonale zlikvduje evropský průmysl a Číně tak ubyde konkurence.
maj to skvěle vymyšlený kluci :-) Zdejší zelená pátá kolona, fanatický utopisti a neomarxisti jim pomáhaj umetat cestičku :-)
Nejde ani tak o to, ale o stabilitu. U moře fouká skoro pořád a na jihu zase svítí skoro pořád. Výhledově mohou řešit zimní nedostatek energie letní výrobou vodíku nebo syntetických paliv jako energetickou rezervu na zimu.
My nebude mít ani na pokrytí léta natož pak zásob na zimu. Zelené dotace zvýhodnily OZE a u nám se tak neoplatí stavit jaderné elektrárny. Takže v zimě budeme v hrsti těch, kdo budou elektřinu vyrábět. Závidím Slováků, kteří mají hromadu vody, dostavěné jaderné elektrárny a nebudou zavírat uhelky, protože je nemají.
Na Čínská auta z Číny nasadit 50% clo do té doby než čínská vláda povolí tvorbu svobodných odborů a zlepší se platy a pracovní podmínky dělníků na úroveň EU.
Prezraď mi, čo je teba do toho, či v Číne majú odbory a aké sú tam platy a pracovné podmienky? Čína nie je súčasťou EÚ. To by si musel uplatňovať aj v Indii, Bangladéši a mnohých iných krajinách s podobnými, aj ďaleko horšími podmienkami, od ktorých nakupujeme tovar. Je to krátkozraké a hlúpe.
V platech to není, ale ve výkonnosti to je. Reálně má čínský dělník v automotive 10 - 11 hodinovou pracovní dobu a samozřejmě v sobotu hezky do rachoty. V EU naopak pupkatý odboráři vymýšlejí jak zkrátit pracovní týden ideálně na 4 dny a zvýšit platy i když je automobilky rok za rokem ve ztrátě.
Další výhodou Číny je fakt, že se jednoduše staví. Lze stavět bezohledně k životnímu prostředí i ke kvalitnímu urbanismu. Když je třeba, tak se pozemek v mžiku vyvlastní. Spousta norem je splněných jen na papíře.
Faktem je, že u nás se zašlo přesně do opačného extrému. Pupkatý státní zaměstnanci mají na všechno čas. Už tak absurdně dlouhé termíny nedodržují. Je úplně normální, že po zažádání o připojení k síti se čeká i dva roky s přístupem "drž hubu a buď rád, že tě připojíme".
Další výhodou je návaznost. Tím jak exportují a mají masivní průmyslovou základnu, tak je normální, že na subdodavatelé jsou třeba jen 10 km od automobilky a subdodavatel subdodavatele vyrábí třeba hned vedle. U nás se vezou baterie klidně i 1000 km daleko.
No a poslední a zásadní výhodou je podpora. Čína různými kličkami svoje automobilky dotuje. Exportní automobilky mají daňové úlevy, dotují se exportní kapacity a dotuje se výzkum a zajišťuje spolupráce s Univerzitami. Západní automobilky si to tam musí zajistit sami a zaplatit sami.
V USA to pochopili a zavedli clo a IRA. EU čumí a řeší pracovní týden s pupkatými odboráři.
Re: Číňané dotují? A co VW a GM? Buďte objektivní.
tak si v te Cine u ID3 poradne precti podminky te ceny, je to cena bez baterie kterou si na dobu 2-5 let musis pronajimat formou mesicnich nebo ctvrtletnich splatek, ve finale pak v Cine ID3 vychazi jen o kouselk levneji nez v CR, rozdil cca 100 tisic korun v prepoctu, a to je Cinska ID3 o trosku mene vybavena, nema treba plny pocet airbagu a nema treba digitalni radio, coz je teda sw drobnost
uvedomuje si zdejsi diskuzni kovbojstvo z eta lod patri SAIC, tedy majiteli Volva a MG, vsechny elektrifikovana Volva se v Cine vyrabej jiz nekolik let, takze Cinan jen buduje lode aby si je nemusel pronajimat, Volva se do EU totiz dovazi bud lodema nebo vlakem, a staci se podivat na prodeje Volv v Evrope a je jasne ze tech lodi vyuzijou fakt hodne kdys k tomu pripoctem i MG ktere zatim razi celkem zajimavou cenovou politiku pro mainstream, ac i Volvo s prvni cenovkou EX30 nevypada nijak spatne :yes: