Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Číňané budují flotilu lodí pro export aut. Nová loď uveze 7600 vozů

Ondřej Mára
Diskuze (35)

Nová loď bude do Evropy přivážet až 7600 aut, v plánu jsou ale i lodě s větší kapacitou.

V šanghajských loděnicích byla na vodu spuštěna nová zaoceánská loď pro přepravu automobilů, kterou vlastní společnost SAIC Anji Logistics, dceřiná společnost gigantu SAIC Motor’s. Nová loď s kapacitou 7600 automobilů bude nasazena na trase do Evropy, na které se společnost pohybuje již od roku 2020.

Společnost SAIC, pod kterou spadá například i značka automobilů MG, plánuje do své flotily během tří let zařadit dalších 12 lodí, které budou mít kapacitu 7600, 7800 nebo 9000 automobilů, jak uvádí CarNewsChina.  Kromě toho ale společnost plánuje i nadále spolupracovat s velkými přepravními společnostmi, jako například Cosco nebo Wallenius Wilhelmsen.

Video se připravuje ...

Čínská společnost tak evidentně plánuje i nadále zvyšovat objem vyvážených automobilů, přičemž již posledních 7 let drží titul největšího automobilového exportéra v Číně. Poslední čtyři roky jsou pak do zámoří nejčastěji exportovány automobily značky MG. Ostatně značka je přítomná i na našem trhu, kde se díky skvělému poměru ceny a výkonu těší stále větší popularitě.

Za minulý rok společnost SAIC Motor exportovala zhruba 1.071 milionu automobilů, což představovalo 45,9% zlepšení ve srovnání s loňským rokem. Za prvních 7 měsíců loňského roku si společnost připsala již 630.000 exportovaných automobilů, což představuje 31,6% meziroční zlepšení. Export do Evropy byl zvýšen o 148 %, v Austrálii se pak značka probojovala svými prodeji do první desítky.

Stojí za zmínku, že společnost Anji Logistic, která je logistickou divizí společnosti SAIC Motor, vlastní největší flotilu pro přepravu lodí v Číně. Kromě 11 říčních lodí a 11 lodí pro převoz aut na domácím trhu totiž vlastní také 8 mezinárodních obchodních lodí, které zaváží automobily kromě Evropy také do Jihovýchodní Asie, Mexika a Latinské Ameriky. Celkem už je značka přítomná na více než 60 světových trzích a provozuje okolo 750 dealerství.

Díky loňské objednávce lodi typu Ro-Ro (Roll-in, Roll-out) s kapacitou 770 vozidel je společnost schopna přepravit až 50.000 vozidel ročně. Do budoucna pak chystá další rozšíření flotily, což by mělo společnosti do budoucna ušetřit pořádný balík peněz.

Ondřej Mára
Diskuze (35)

Doporučujeme

6. 9. 2023 08:18
Re: Tak hlavně aby zamakali...
Nepsal jsem nic o druhu pohonu, tak nevím, proč mi to píšeš.
6. 9. 2023 08:15
Re: Číňané dotují? A co VW a GM? Buďte objektivní.
tak si v te Cine u ID3 poradne precti podminky te ceny, je to cena bez baterie kterou si na dobu 2-5 let musis pronajimat formou mesicnich nebo ctvrtletnich splatek, ve finale pak v Cine ID3 vychazi jen o kouselk levneji nez v CR, rozdil cca 100 tisic korun v prepoctu, a to je Cinska ID3 o trosku mene vybavena, nema treba plny pocet airbagu a nema treba digitalni radio, coz je teda sw drobnost
6. 9. 2023 08:13
komu patri...SAIC
uvedomuje si zdejsi diskuzni kovbojstvo z eta lod patri SAIC, tedy majiteli Volva a MG, vsechny elektrifikovana Volva se v Cine vyrabej jiz nekolik let, takze Cinan jen buduje lode aby si je nemusel pronajimat, Volva se do EU totiz dovazi bud lodema nebo vlakem, a staci se podivat na prodeje Volv v Evrope a je jasne ze tech lodi vyuzijou fakt hodne kdys k tomu pripoctem i MG ktere zatim razi celkem zajimavou cenovou politiku pro mainstream, ac i Volvo s prvni cenovkou EX30 nevypada nijak spatne :yes:
6. 9. 2023 08:09
Re: Tak hlavně aby zamakali...
nejvtipnejsi na tom je, ze ta posledni co horela, tak vsechny EV na jeji palube byli a jsou v poradku :-[]
5. 9. 2023 17:33
Re: Blbé kecy vedou,
Ano, děti jako byznys model, navíc jako bonus bez trestní odpovědnosti.