Nový Renault Scénic E-Tech se představuje jako první stoprocentně elektrický rodinný vůz. Francouzská automobilka láká budoucí zákazníky na inovativní technologie i dvě specifikace elektrického pohonu a maximálního dojezdu.
... ze nejsou ve ctyrkolkovy verzi
a kdyz uz to je dostupny jako ctyrkolka, tak to jako vrcholna verze s aspon 300 konma stoji o stovky tisic vic.
pritom na rozvoz deti do skoly a skolky, obcasny vylet za kamoskama, do kina, do divadla, na nakup ... a mozna jednou i do prace, je EV idealni uz ted, ale bez ctyrkolky to je (alespon pro nas) nepouzitelny.
a tech 300+ koni by moje zena snad i ozelela ...
Čtyřkolka nikoho nezajímá. Dyť neuvádějí dokonce ani která náprava je poháněná v dnes představené verzi. Známe přesný objem odkládacích prostor, rozměr displeje, počet aplikací pro příjemnější trávení času na palubě, ale kolik kol a kterých je poháněných dnes už nikoho nezajímá. Svět jde do ....
O tom, ze je to EV, no comment. Scenic byl rodinne, tedy dostupne MPV. RIP... A design? Renault se musel zblaznit, jestli nechal dojit do seriove vyroby tohoto Peugeota. Novy designer evidentne nepochopil, ze uz je u jine znacky a jede stale peugeoti tvary. A Renault mel v posledni dobe pohledna auta. Tyhle peugeotacky klony, to fakt muzu jit rovnou do toho Peugeota... Skoda
Rodinne dostupne bolo C4 picasso, Scenic urcite rodinny nebol :-) Len poslednu generaciu urobili tak, ze to ani nefaceliftovali a radsej prestali vyrabat :-) Trosku sa cudujem, ze aspon nazov nezmenili, ako napr. pri Talismane.
Este nam bude smutno za cliom a capturom... neviem ako vacsina ale tento bezpohlavny dizajn ktory zacal el meganom.a pokracuje cez austral a dalsie nove kusky je za mna uz nekupitelny...
Táto hranatá hrča dostala meno Scenic? Už sú fakt všetci na hlavu. Je to odporné od prvej do poslednej línie, na ceste aby sa toho človek zľakol. Vnútri tma jak v riti, odpudzujúca palubka, mizerný výhľad. Elektrický pohon tomu nasadí korunu aj v podobe nekresťanskej sumy, ktorú budú za túto zhnusnú a a hlavne zbytočnú obludku chcieť.
Předchozí designový směr už mi přišel hodně okoukaný, tady chválím velký posun vpřed. :yes: Taky chválím relativně normální interiér, na rozdíl od těch chujovin, co předvádí VW, Tesla a částečně i Hyu. Základní varianta je o ničem, resp. vhodné jen jako rozvážedlo dětí do kroužků. Ta druhá zní mnohem lépe. Pokud ale ta věc bude startovat na 1.4 mega, což by mě u Renaultu nepřekvapilo, tak asi smůla.
Naprostý spuhlas, vystihl si to přesně. Aby to k něčemu bylo, mělo by to mít benzin a max 600t Kč základu. Jinak smůla, za 1,2-1,4mio Kč to bude neprodejné :no:
Asi to bude tým, že dobre neplatia a redaktorov robia mládežníci, ktorí sú radi za vôbec nejakú robotu a mizerný plat chvíľu znesú. Problém je, že mladých už autá nezaujímajú, max. do tej miery, akú majú konektivitu a plusom ešte je, "ak to nemá spojkový pedál a netreba radiť rýchlosti, lebo s tým sa ťažko jazdí". Šéfom z Blesku je to jedno, kým dokážu predať dosť reklamy.
Jojo, dokud budou blbci jako my klikat, tak budou fungovat...
Ale ono to už asi moc dlouho nevydrží. Upadá to čím dál víc.
Když potřebuju něco vědět, tak si pustím zahraniční YT kanály a dostanu vždy dřív mnohem víc informací a kvalitní obsah.
Tak jsem zvědavý, zda zůstali u poháněné přední nápravy. Chápu jaké výhody jim to přineslo, ale podle mě je to už elektromotoru nevhodné řešení. I nejslabší motorizace Megane Electric měla dost problémy na vodě a na sněhu.
Tak je to výhoda i pro zákazníka. Jako jedni z mála používají synchronní motor s vinutím na rotoru = velká účinnost ve velkém rozsahu otáček, což vede k nižší spotřebě. A zrovna Mégane Electric je hodně efektivní elektromobil.
Nevím, kolik se spotřebuje na buzení. Nicméně myslel jsme účinnost během provozu - u motorů s permanentními magnety s rostoucími otáčkami vznikají ztráty kvůli vířivým proudům a indukovanému napětí.
Myslím si, že tyto motory mají před sebou velkou budoucnost.
Já teda myslel, že vyšší účinnost mají motory s permanentními magnety. Akorát že ty magnety jsou drahé tak se nahrazují vinutím, které ovšem bere proud.
A že ty vířivé proudy dělají problémy, ale především u elektromotorů které nejsou v akci trvale - typicky pro pohon druhé nápravy - proto se u takových čtyřkolek dává trvale pracující motor synchronní s magnety a ten druhý co se zapíná jen občas jinak se volně protáčí je asynchron.
A jaké jsou ty výhody? Já vidím jen nevýhody, horší jízdní vlastnosti a horší trakce. Argument nižších výrobních nákladů tady na rozdíl od ICE neplatí, prostorově to vyjde RWD a FWD u EV nastejno (buď mám víc místa v vpředu nebo vzadu) a jiné důvody najít nedokáži.
Renault použil synchronní motor s vinutím na rotoru. Ten má mnoho výhod jak pro výrobce (náklady a geopolitika), tak pro uživatele - nízká spotřeba. Jenže má to svoje negativa a jednou z nich je velikost. Motor je skoro 1x větší a vzal by místo v zavazadelníku. Tak ho nacpali dopředu.
Asi je lepsie mat mensi kufor, ako pri kazdom rozjazde hrabat. Ale nepredpokladam, ze sa poucili a dali zadny nahon. V ariyi to zabera velku cast kufra?
Dík za vysvětlení, to má logiku, myslel jsem, že synchroňáky s vinutým rotorem se používají už jenom tam, kde nezáleží na prostoru a hmotnosti (el. lokomotivy, tramvaje etc.).
Dle Ministerstva dopravy - Registru silničních vozidel bylo v srpnu registrováno 114 nových Enyaqů a jeden ojetý. 45 kusů registrovala ŠkodaAuto Mladá Boleslav, 17 ALD, 8 Arval, 7 Škofin a 3 Drivalia (LeasePlan). Tesel bylo zaregistrováno 160 nových (z toho 58 fyzickými osobami nepodnikajícími), 96 Y, 62 trojek a po jednom kusu X a S. Ojetých 44 kusů, z toho 32 trojek, 10 S a dvě Y.