Testy
OMG = OMG
Při slovním spojení "Steer by wire" se mi dělá na zvracení. Šílenství bez hranic...
Při slovním spojení "Steer by wire" se mi dělá na zvracení. Šílenství bez hranic...
Hele nejel jsem a tim a v tehle dekade asi ani nepojedu, ale co jsem tak videl zahranicni recenze tak si to recenzenti nakonec vetsinou pochvalovali.
já jsem na to slyšel stížnost v tom, že to při prudké změně směru má drobné spoždění. Ale zatím jsem taky nejel.
No to přesně chci, aby to, kdy zatočím, záviselo na tom, jak se ŘJ bude chtít.
Tak to seš stejně blbej jako já. 😁 😁 😁
Hamuna a spol. s progresivním omezením ti to vysvětlí.
Hamuna a spol. s progresivním omezením ti to vysvětlí.
Ok přepnu se do režimu PROGRESIVNÍ OMEZENÍ abys to pochopil :😉
DbW je vlastně jen to, co jsem tu teprve asi 100x a naposled včera (u Alfy) vysvětloval. Řešení postaru a skvělé je (přenos energie/výkonu mezi koly) postaru (třeba v) https😐/www.auto.cz/…omba-roku-111966
No a ponovu (rychlejší + nejen mezi koly zadní nápravy ale i mezi nápravami) je https😐/www.garaz.cz/…60-koni-21009006
Nic proti tomu starýmu - je skvělý, ale to nový (u BEV když máš 3 elektromotory jako to Maserati) to JE SKVĚLÝ
Pokud si to nepochopil = JE LEPŠÍ. A tak nějak dtto je to mechanický řešení u volantu
Jinak viz já 16:48 a nezapomeň na 16:46 😄
můžeš pak přidat 15:55
DbW je vlastně jen to, co jsem tu teprve asi 100x a naposled včera (u Alfy) vysvětloval. Řešení postaru a skvělé je (přenos energie/výkonu mezi koly) postaru (třeba v) https😐/www.auto.cz/…omba-roku-111966
No a ponovu (rychlejší + nejen mezi koly zadní nápravy ale i mezi nápravami) je https😐/www.garaz.cz/…60-koni-21009006
Nic proti tomu starýmu - je skvělý, ale to nový (u BEV když máš 3 elektromotory jako to Maserati) to JE SKVĚLÝ
Pokud si to nepochopil = JE LEPŠÍ. A tak nějak dtto je to mechanický řešení u volantu
Jinak viz já 16:48 a nezapomeň na 16:46 😄
můžeš pak přidat 15:55
No jasně. Do té doby, dokud neselže E13 z Katoda Holomóc. 😁
Pak zas bude veselo.
Pak zas bude veselo.
V letadle ti absence pevného spojení mezi kniplem a směrovkama nevadí? 😄
Jako jasně... auto nikdy nebude mít takovou údržbu a mít tam kus železa má něco do sebe, to zase ne že ne... ale určitě se to dá udělat bezpečně.
Jako jasně... auto nikdy nebude mít takovou údržbu a mít tam kus železa má něco do sebe, to zase ne že ne... ale určitě se to dá udělat bezpečně.
:yes: :yes: 😄
Je to "normální (přirozený) proces" kdy nová technologie je nejdřív v drahých výrobcích a pak směřuje do dostupnějších (jedno jestli airbag u aut, nebo tohle teď).
A "normální" je i VŽDY odpor (novému) některých... ehm furt stejných :😉
Jo bude to LEPŠÍ a nevím jestli první generace, ale celkově z PRINCIPu lepší = asi jako auto na ropu (+ obrovské množství elektřiny) vs auto na elektřinu
Je to "normální (přirozený) proces" kdy nová technologie je nejdřív v drahých výrobcích a pak směřuje do dostupnějších (jedno jestli airbag u aut, nebo tohle teď).
A "normální" je i VŽDY odpor (novému) některých... ehm furt stejných :😉
Jo bude to LEPŠÍ a nevím jestli první generace, ale celkově z PRINCIPu lepší = asi jako auto na ropu (+ obrovské množství elektřiny) vs auto na elektřinu
Letadlo je úplně jinej vesmír. Za úplně jiný prachy s úplně jinou technikou a každodenní kontrolou a pravidelným servisem. A vyjma přistání nepotřebuje ve zlomku sekundy řešit prudkou změnu směru.
Cokoli ovládaný softwarem je prostě průser. Vždy bylo a vždy bude. Stačí lag půl sekundy a seš narvanej ve druhým autě. Prostě ne a ne a ne.
Cokoli ovládaný softwarem je prostě průser. Vždy bylo a vždy bude. Stačí lag půl sekundy a seš narvanej ve druhým autě. Prostě ne a ne a ne.
Já to zatím nestudoval, tak nevím, jestli tam je vůbec něco, čemu by se dalo říkat software... a nebo je ten základ prostě jen přenos signálu z čidla do nějakého motorku (a k tomu pak nějaké featurky na automatické parkování a asistenty apod.).
mokrous to studoval do puntíku a přesně ví, jak to funguje, jak se to chová a jaké to má reakce. Má už svůj závěr, který je jediný správný.
nemá cena argumentovat.
nicméně já bych to také zatím nechtěl, i když si to klidně zkusím.
nemá cena argumentovat.
nicméně já bych to také zatím nechtěl, i když si to klidně zkusím.
Taky bych po tom netoužil. Ten benefit, že dáš celej rozsah zatáčení na 180° mi nezní úplně přesvědčivě... protože na druhou stranu to znamená horší dávkovatelnost drobných korekcí. Nevím jestli třeba při jízdě po dálnici to citlivost sníží - ale pak by to zase mohlo mít problém s konzistencí reakce... prostě v tom vidím víc rizik než potenciálních přínosů... ale těžko říct.
Jinak už tu bylo i natáčení by wire... u zadní nápravy (4C apod.).
Jinak už tu bylo i natáčení by wire... u zadní nápravy (4C apod.).
takovej airbeg se odpaluje softwarove s reakci v radu jednotek ms
a v tomhle pripade nejde o software, ale o firmware na ty nejnizsi urovni
a v tomhle pripade nejde o software, ale o firmware na ty nejnizsi urovni
..a protože TO UŽ JE STARÝ tak proti tomu NEHYSTERČÍMe
..a protože tohle je v autech relativně nový = SEM PROTI a VÁŽNĚ HYSTERČÍM 😲
teda většina diskutérů - pár ne
..a protože těch pár je menšina VĚTŠINA (více či méně zpozdilých a neznalých) TI JSOU (SEbe VIDÍ) "normální" 😁
jak prosté - a JAK MOC SE TO jim NEBUDE LÍBIT
a přitom to tak je furt dokola a dokola a
..a protože tohle je v autech relativně nový = SEM PROTI a VÁŽNĚ HYSTERČÍM 😲
teda většina diskutérů - pár ne
..a protože těch pár je menšina VĚTŠINA (více či méně zpozdilých a neznalých) TI JSOU (SEbe VIDÍ) "normální" 😁
jak prosté - a JAK MOC SE TO jim NEBUDE LÍBIT
a přitom to tak je furt dokola a dokola a
jj
je to porad dokola - strach z cehokoliv novyho
nejlepsi pro tyhle brzdy by bylo zustat na stromech
je to porad dokola - strach z cehokoliv novyho
nejlepsi pro tyhle brzdy by bylo zustat na stromech
Musíš létat Boeingem, tam to pokud vím minimálně ještě donedávna nebylo (alespon tak to říkají kamarádi letečtí mechanici) 😁
Viz j 19:09
Ono letadlo chodi na kontrolu technikama taky 1 za dva roky? Tohle pri servisni udrzbe jakou maji auta spolehlive udelat nejde. Takze takova zaostalost jako brzdy a volant "by wire" mi do auta nesmi.
brzdy by-wire už mám od roku 2016 a vůbec se toho nebojím a nikdy s tím nebyl problém. Naopak jsem radši, protože je to pro moji polovičku bezpečnější. Nemusí přetlačovat posilovač a zadupne brzdu na podlahu jak nic.
Camry nema normalni hydraulicky brzdy? To ridi nejaka jednotka pres cidla?
"Brake-by-wire" brzdy se používaj 16 let
Od hybridních Toyot po https😐/www.roadandtrack.com/…all-brake-issue/
Od hybridních Toyot po https😐/www.roadandtrack.com/…all-brake-issue/
https😐/motofocus.cz/…prius-3-generace
Nepůsobí to na mě jako brake-by-wire řešení.
Jedná se o velice sofistikovaný, ale hydraulický systém. Za mě supr. Tohle mi do auta klidně může. :yes:
Nepůsobí to na mě jako brake-by-wire řešení.
Jedná se o velice sofistikovaný, ale hydraulický systém. Za mě supr. Tohle mi do auta klidně může. :yes:
https😐/cartreatments.com/…wire-technology/
Toyota became the first automaker to use brake by wire technology in their cars. They called this technology “electronically controlled brake,” which is known as ECB in the United States. As hybrid technology was first taking off, The Prius Hybrid was one of the first cars in America to have brake by wire technology.
A kdzy čteme dal, datuje se to minimalne do roku 2005
Zkusil bych být tebou přijít k vypnutém autu a selapnout nekolikrat za sebou brzdu u brake-by-wire a u tvého, jestli poznáš rozdíl.
Toyota became the first automaker to use brake by wire technology in their cars. They called this technology “electronically controlled brake,” which is known as ECB in the United States. As hybrid technology was first taking off, The Prius Hybrid was one of the first cars in America to have brake by wire technology.
A kdzy čteme dal, datuje se to minimalne do roku 2005
Zkusil bych být tebou přijít k vypnutém autu a selapnout nekolikrat za sebou brzdu u brake-by-wire a u tvého, jestli poznáš rozdíl.
To co má Toyota ale není brake-by-wire. Je to pořád hydraulický systém, který v případě poruchy funguje stejně jako běžný brzdy, takže se nestane, že by ti to přestalo brzdit. Když se podělá elektronika, tak šlápneš a to šlápnutí natlakuje brzdovou soustavu a brzdíš. Je to tam v podstatě tak napsané. Pokud vše funguje jak má tak to tlak do brzd nepustí a brzdí to rekuperací. Pokud na to dupneš pořádně, tak to přes ty ventily pustí tlak normálně na brzdy.
Není to brake by wire dle tebe, protože má hydraulický posilovač? A vis o tom, ze není mechanicky spojen s pedálem?
Všichni to oznaucji za brake by wire, včetně výrobce, jen ty ne. To co tam je za mechanickou pojistku v pripade vypadnutí, jde úplně mimo posilovač. Takze pokud systém selže, můžeš brzdit mechanicky, ale bez posilovače, protoze pedal s ním spojen vůbec není.
Všichni to oznaucji za brake by wire, včetně výrobce, jen ty ne. To co tam je za mechanickou pojistku v pripade vypadnutí, jde úplně mimo posilovač. Takze pokud systém selže, můžeš brzdit mechanicky, ale bez posilovače, protoze pedal s ním spojen vůbec není.
https😐/www.researchgate.net/figure/Toyota-Prius-Brake-control-system-3-Several-typical-regenerative-braking-algorithms_fig1_351643413
Mýlíš se. Prius (aspoň tedy můj Prius) má hydraulické brzdy obvyklého klasického typu, konstrukčně k nerozeznání od těch, co mám ve 30, let starém Peugeotu 406. Abych nekřivdil, ale to už jsem zmínil, podtlak se u Priusu generuje elektrickým čerpadlem. Důvod je zřejmý, aby hydraulika pracovala beze změny i při vypnutém ICE.
Mýlíš se. Prius (aspoň tedy můj Prius) má hydraulické brzdy obvyklého klasického typu, konstrukčně k nerozeznání od těch, co mám ve 30, let starém Peugeotu 406. Abych nekřivdil, ale to už jsem zmínil, podtlak se u Priusu generuje elektrickým čerpadlem. Důvod je zřejmý, aby hydraulika pracovala beze změny i při vypnutém ICE.
U Priusu je brake-by-wire jenom pro to jeho elektrické já. To spalovací já Priusu brzdí hydraulickými kotoučovými brzdami na obou nápravách. Včetně podtlakového posilovače, který je ale tlakován elektrickým čerpadlem.Závěr: Prius NENÍ brake-by-wire auto.
Jinak pro zasmátí, již brzy po zakoupení Priusu se mi povedlo nasimulovat si selhání brake-by-wire prostým zařazením N. Málem jsem *** do auta přede mnou. Ještě že Prius jako celek NENÍ brake-by-wire. Hydraulika zabrala a zachránila situaci.
Jinak pro zasmátí, již brzy po zakoupení Priusu se mi povedlo nasimulovat si selhání brake-by-wire prostým zařazením N. Málem jsem *** do auta přede mnou. Ještě že Prius jako celek NENÍ brake-by-wire. Hydraulika zabrala a zachránila situaci.
ano přesně tak. Toyota nepoužívá brake-by-wire brzdový systém. Viz můj odkaz a tvé potvrzení z vlastní zkušenosti.
https😐/cartreatments.com/…wire-technology/
https😐/www.brembo.com/…ews/future-brake
tak jako je dávkování výkonu lepší u (dokonce výkonnějšího) BEV než u ICE to samé platí pro brždění - zdroj BREMBO
nebo obecně (a ne jako urážka) lidi s mozkem to maj za LEPŠÍ řešení https😐/www.mdpi.com/…27-9717/11/4/994 no a ti druzí za horší, sorry 😲 :-!
tak jako je přenos energie (výkonu) lepší (třeba) u Maserati Granturismo Folgore než mechanické řešení (třeba u) Lexusu LC
a pak je tu OBVYKLÁ situace TO CO VŽDY když je něco "novéh👋jinak" - diskutéři ACZ
prostě nové LEPŠÍ rychlejší = dřív auto zabrzdí JE TO NOVÝ to neznám TO JE ŠPATNĚ
furt dokola a Dokola a DOKOLA
teď zrovna DRIVE-BY-WIRE a BRAKE-BY-WIRE
jinak to FLY-BY-WIRE asi "UŽ" akceptujete, protože to je patent Siemens - z roku 1941 😉
V reálu pak třeba Concorde :yes: :yes:
https😐/www.brembo.com/…ews/future-brake
tak jako je dávkování výkonu lepší u (dokonce výkonnějšího) BEV než u ICE to samé platí pro brždění - zdroj BREMBO
nebo obecně (a ne jako urážka) lidi s mozkem to maj za LEPŠÍ řešení https😐/www.mdpi.com/…27-9717/11/4/994 no a ti druzí za horší, sorry 😲 :-!
tak jako je přenos energie (výkonu) lepší (třeba) u Maserati Granturismo Folgore než mechanické řešení (třeba u) Lexusu LC
a pak je tu OBVYKLÁ situace TO CO VŽDY když je něco "novéh👋jinak" - diskutéři ACZ
prostě nové LEPŠÍ rychlejší = dřív auto zabrzdí JE TO NOVÝ to neznám TO JE ŠPATNĚ
furt dokola a Dokola a DOKOLA
teď zrovna DRIVE-BY-WIRE a BRAKE-BY-WIRE
jinak to FLY-BY-WIRE asi "UŽ" akceptujete, protože to je patent Siemens - z roku 1941 😉
V reálu pak třeba Concorde :yes: :yes:
Toyota nepoužívá brake-by-wire, a proto to všude píše? Hele, jsi fakt tak zaostalej?
https😐/en.m.wikipedia.org/…controlled_brake
is the world's first production brake-by-wire braking system
https😐/www.researchgate.net/figure/The-structure-diagram-of-Japan-Toyota-ECB-system_fig6_338512432
https😐/youtu.be/TZjHtFoIuCE?si=sMBOl39ZJPuClG0u
Kde tam máš mechanické spojení? I v těch diagramech je popsáno, že dáváš příkazy ECU.
https😐/en.m.wikipedia.org/…controlled_brake
is the world's first production brake-by-wire braking system
https😐/www.researchgate.net/figure/The-structure-diagram-of-Japan-Toyota-ECB-system_fig6_338512432
https😐/youtu.be/TZjHtFoIuCE?si=sMBOl39ZJPuClG0u
Kde tam máš mechanické spojení? I v těch diagramech je popsáno, že dáváš příkazy ECU.
Proboha, ty sem dáš sám odkaz na diagram, který přímo potvrzuje mechanické spojení brzdového pedálu a brzdového obložení a argumentuješ s tím o opaku? Tak to jsem nepobral, omlouvám se.
Co píše Toyota ve svých reklamních letácích, aby to zaujalo technicky nevzdělanou veřejnost není až tak podstatný. Studoval jsi to schéma v odkazu co jsem posílal? Z toho je jasně patrné, že označení brake-by-wire není na místě. ECU do toho samozřejmě zasahuje (což je běžné i u všech aut s ABS), ale nejedná se kvůli tomu o skutečné brake-by-wire, protože pokud dojde k poruše (stejně jako v případě ABS čidla), tak brzdový pedál pořád ovládá brzdový válec a ty fyzicky stlačíš brzdovou kapalinu a brzdy fungují naprosto běžným způsobem. Brake-by-wire by to bylo pokud by pedál brzdy vypadal jako pedál plynu, který u moderních aut skutečně je by-wire. Tj. neexistuje fyzické spojení plynového pedálu a škrtící klapky. Tolik k vysvětlení ty zaostalej.
Tak mi řekni, jak to je ovládáno, kdyz kazdy o tom mluvi jako by-wire, funguje to bez zpětné vazby ( abs není v pedálu cítit, seslapnes při vypnutém autě, seslapnes na podlahu bez nějakého odporu ), schematicky dáváš pokyny ECU, ale by wire to není.
Technici o tom mluvi jako o by-wire, teď jsem se schválně ptal v servisu, abych tedy nebral jen marketingové kecy. ECB je u hybridu, a je to by-wire s mechanickou fail-safe pojistkou. Rozhodně budu věřit zkušeným technikům v servisu, vlastní zkušenosti z pouzivani obou systémů, marketingovým kecům, zkušeným technikům na YouTube než jednomu, co si mele své a ignoruje všechny dané odkazy.
Že ty jsi to ani jednou nezkoušel? Řekni mi tedy, jak s mechanickou vazbou nebudeš mít jedinou vibraci v pedálu při abs?
Technici o tom mluvi jako o by-wire, teď jsem se schválně ptal v servisu, abych tedy nebral jen marketingové kecy. ECB je u hybridu, a je to by-wire s mechanickou fail-safe pojistkou. Rozhodně budu věřit zkušeným technikům v servisu, vlastní zkušenosti z pouzivani obou systémů, marketingovým kecům, zkušeným technikům na YouTube než jednomu, co si mele své a ignoruje všechny dané odkazy.
Že ty jsi to ani jednou nezkoušel? Řekni mi tedy, jak s mechanickou vazbou nebudeš mít jedinou vibraci v pedálu při abs?
Ale na to jsem ti poslal přeci odkaz tady😒br />
https😐/motofocus.cz/…prius-3-generace
A ten odkaz co si poslal ty to vysvětluje taky a velice podrobně, tak co chceš vysvětlovat dál?
https😐/youtu.be/WzuSH0mL0cQ?si=yDCVGPJ4idHTI6bM
V principu oba odkazy říkají to samé. Podstata je, že se nejedná o by-wire systém, protože pedál fyzicky neovládá nějaký elektronický snímač polohy pedálu, který přes ECU dává pokyn nějakému servomotorku. Takhle to funguje třeba u plynových pedálů. Tam se jedná o by-wire, ale u hybridní Toyoty skutečně pedálem ovládáš brzdový válec. ECU řídí úroveň rekuperace podle úrovně stlačení. Pokud šlápneš víc, tak se pustí tlak přes ventily naplno do brzd a to plně mechanicky. Jedná se o normální mechanický brzdy s nadstavbou pro brždění rekuperací při mírném stlačení brzdového pedálu. Chápeš ten rozdíl? Řešení by-wire by nemělo vůbec fyzické spojení pedál, brzdový válec a brzdy. Na pedálu by byl snímač polohy pedálu a po drátě by šel signál přes řídící jednotku, do nějakého servomotorku, který by ovládal buď hydraulicky nebo mechanicky brzdový třmen. By wire je třeba elektronická parkovací brzda. Tam ano, protože je tam tlačítko, kabeláž a servomotorek.
https😐/motofocus.cz/…prius-3-generace
A ten odkaz co si poslal ty to vysvětluje taky a velice podrobně, tak co chceš vysvětlovat dál?
https😐/youtu.be/WzuSH0mL0cQ?si=yDCVGPJ4idHTI6bM
V principu oba odkazy říkají to samé. Podstata je, že se nejedná o by-wire systém, protože pedál fyzicky neovládá nějaký elektronický snímač polohy pedálu, který přes ECU dává pokyn nějakému servomotorku. Takhle to funguje třeba u plynových pedálů. Tam se jedná o by-wire, ale u hybridní Toyoty skutečně pedálem ovládáš brzdový válec. ECU řídí úroveň rekuperace podle úrovně stlačení. Pokud šlápneš víc, tak se pustí tlak přes ventily naplno do brzd a to plně mechanicky. Jedná se o normální mechanický brzdy s nadstavbou pro brždění rekuperací při mírném stlačení brzdového pedálu. Chápeš ten rozdíl? Řešení by-wire by nemělo vůbec fyzické spojení pedál, brzdový válec a brzdy. Na pedálu by byl snímač polohy pedálu a po drátě by šel signál přes řídící jednotku, do nějakého servomotorku, který by ovládal buď hydraulicky nebo mechanicky brzdový třmen. By wire je třeba elektronická parkovací brzda. Tam ano, protože je tam tlačítko, kabeláž a servomotorek.
A proto i zde podrobne vysvetleno, že brzdy nejsou spojeny. A je popsány i ten fail-safe mechanismus.
https😐/youtu.be/WzuSH0mL0cQ?si=yDCVGPJ4idHTI6bM
Zase je tu odborníků víc než samotný výrobce nebo zkušení technici.
https😐/youtu.be/WzuSH0mL0cQ?si=yDCVGPJ4idHTI6bM
Zase je tu odborníků víc než samotný výrobce nebo zkušení technici.
Myslím, že toto video sem dáváš často. Zjevně ale nechápeš, co se v něm uvádí. Ten pán tam 5 minut básní o tom elektrickém čerpadlu, které vytváří podtlak pro posilovač hydraulických brzd. Jedno z mnoha videí, jejichž informační hodnota je 0, ale klikáme a pánovi se prachy sypou.
Mikesus zjevně nemá technické vzdělání a ani povědomí o tom jak fungují brzdy, takže má potřebu se hádat jen na základě toho co si kde přečetl v reklamním letáku. To je stejný U Hamuny. Všimněte si vy dva odborníci, že hned v první minutě toho tvýho videa Mikesusi to ten člověk vysvětluje a zmiňuje tam to co se vám dvěma snaží všichni kolem vysvětlit. 😉
A díval ses dal. Pokračuje s tím, že na základě toho si myslí lidi, že to není by-wire, ale ze ecb by wire je. Mechanicky je jen ten bezpečnosti systém pro případ poruchy. A proto si lidi mylně mysli, ze to mechanicky je spojené.
Doporučuji čas 5-8min, kde to rozebírá detailněji a odpovídá, že ovladas jen ECU.
Našel jsi jendo schéma, které je jiné. Super. Dalších milion ukazuje opak, technici říkají opak, výrobce říká opak. Ale ten jediný obrázek od tebe je správný, protoze vyhovuje tvému chápání.
Co tohle?
https😐/www.researchgate.net/figure/The-structure-diagram-of-Japan-Toyota-ECB-system_fig6_338512432
Co tohle?
https😐/cartreatments.com/…wire-technology/
A tohle?
https😐/youtu.be/WzuSH0mL0cQ?si=XIEZZoIZ46rV7S0e
Už mám 3 odkazy, které vyvrací tvé tvrzení.
Doporučuji čas 5-8min, kde to rozebírá detailněji a odpovídá, že ovladas jen ECU.
Našel jsi jendo schéma, které je jiné. Super. Dalších milion ukazuje opak, technici říkají opak, výrobce říká opak. Ale ten jediný obrázek od tebe je správný, protoze vyhovuje tvému chápání.
Co tohle?
https😐/www.researchgate.net/figure/The-structure-diagram-of-Japan-Toyota-ECB-system_fig6_338512432
Co tohle?
https😐/cartreatments.com/…wire-technology/
A tohle?
https😐/youtu.be/WzuSH0mL0cQ?si=XIEZZoIZ46rV7S0e
Už mám 3 odkazy, které vyvrací tvé tvrzení.
Jistě, ona Toyota jen tak ze zvyku umístila v Priusu posilovač hydrauliky nad brzdový pedál a spojila ho s ním. Ještě k tomu dodala diagram, který to potvrzuje. Jinak je to celé by-wire, ale tupci tam ze zvyku bez přemýšlení dali postaru ten zastaralý hydraulický systém tak, jako to mají všechna auta s hydraulickým posilovačem. A tvoje argumenty potvrzuje video a diagram, které ve skutečnosti dokazují opak, tedy, že to není by-wire. Ach jo.
Já se obávám, že on vůbec nechápe co jak kde v těch brzdách funguje, takže bude lepší mu to odkývat a jít od té debaty pryč 😉 Ty sice pedálem tlačíš na brzdový válec, kterému sekunduje posilovač, ale je to holt by-wire, protože to má Toyota ve svých reklamních letácích 😁 To je ovšem by-wire každý auto, který má ABS, protože tam taky ECU reguluje jestli tlak do brzd jde nebo ne 😁
Ne, by-wire to je, protože to říká každý technik, ať už v servisu Toyoty, nebo ti na YouTube vysvětlující princip fungování.
Tvoje auto při aktivaci ABS nebouchá do brzdového pedálu a ten nevibruje?
U mne to nedělá a aktivaci ABS poznám jen kontrolkou nebo akusticky. Jak mechanicky zrusis tuto zpětnou vazbu a proc to nikdo nedela?
Proč při úplně vypnutém autu můžu lehce selsapovat brzdu až k podlaze pořád dokola?
Tvoje auto při aktivaci ABS nebouchá do brzdového pedálu a ten nevibruje?
U mne to nedělá a aktivaci ABS poznám jen kontrolkou nebo akusticky. Jak mechanicky zrusis tuto zpětnou vazbu a proc to nikdo nedela?
Proč při úplně vypnutém autu můžu lehce selsapovat brzdu až k podlaze pořád dokola?
To nemá cenu. ABS nemusí nutně kopat do pedálu ani u starších ICE. Takže jsem si šel před barák vyzkoušet,kam sešlápnu pedál pří vynutém autu. Nevím, jestli až na podlahu, to si netroufám tvrdit. Ale hlavně, hlavně to čerpadlo posilovače brzd se spustí hned jak otevřu dveře u řidiče!! Tedy už má tlak, když na něj šlapu. Co plácá nějaký technik od Toyoty, to není směroplatné. Už jsem zažil lidi u Toyoty pěkně kecat. Jde o to, že musíš navštívit slušnou pobočku. By wire to TAKY je. Nikoli, že je to čistě by wire. On i ten Hamunou zmíněný Concorde měl záložní hydraulicko-mechanický systém.
Ja jsem zažil kecat obchodaka, ten technice obecne nerozumí, technik povětšinou ano. A proto se raději ptám na víckrát různých techniku. Teď jsem to říkal jednomu a ten se jen pousmál a mavnul rukou, že si toho nemám všímat. Tak takze tím končím tuhle diskuzi, protoze to nikam nevede.
Můžu jen naposledy dát😒br /> https😐/www.researchgate.net/figure/The-structure-diagram-of-Japan-Toyota-ECB-system_fig6_338512432
Kde je velice dobře vidět, kde je hydraulický signál a kde elektrický a mezi pedálem a brzdový okruhem je jen elektrický ( červená linka )
https😐/cartreatments.com/…wire-technology/
Toyota became the first automaker to use brake by wire technology in their cars. They called this technology “electronically controlled brake,” which is known as ECB in the United States. As hybrid technology was first taking off, The Prius Hybrid was one of the first cars in America to have brake by wire technology.
Electronically controlled brake (ECB) developed by Toyota Motor Corporation initially for its hybrid and Lexus models, is the world's first production brake-by-wire braking system
A proč se ti aktivuje čerpadlo? Protože to vyhodnotil ridici jednotka. To samé výhodnoti, kdyz seslapnes pedal, tak aktivuje čerpadlo podle potřeby ridici jednotka, ne že ty pedálem něco tlakujes.
Můžu jen naposledy dát😒br /> https😐/www.researchgate.net/figure/The-structure-diagram-of-Japan-Toyota-ECB-system_fig6_338512432
Kde je velice dobře vidět, kde je hydraulický signál a kde elektrický a mezi pedálem a brzdový okruhem je jen elektrický ( červená linka )
https😐/cartreatments.com/…wire-technology/
Toyota became the first automaker to use brake by wire technology in their cars. They called this technology “electronically controlled brake,” which is known as ECB in the United States. As hybrid technology was first taking off, The Prius Hybrid was one of the first cars in America to have brake by wire technology.
Electronically controlled brake (ECB) developed by Toyota Motor Corporation initially for its hybrid and Lexus models, is the world's first production brake-by-wire braking system
A proč se ti aktivuje čerpadlo? Protože to vyhodnotil ridici jednotka. To samé výhodnoti, kdyz seslapnes pedal, tak aktivuje čerpadlo podle potřeby ridici jednotka, ne že ty pedálem něco tlakujes.
a uzavřeme to hezky ČESKY https😐/www.auto.cz/…edou-draty-16971 :😉
jako vždy sáááááhodlooooouhý seznam ODKAZů - a jako pokaždé PLÁCalové PLÁCaj VŠICHNI VŠUDE NAJEDNOU TO MAJ BLBĚ 😲 :😉 😁 :-! 😒]
jako vždy sáááááhodlooooouhý seznam ODKAZů - a jako pokaždé PLÁCalové PLÁCaj VŠICHNI VŠUDE NAJEDNOU TO MAJ BLBĚ 😲 :😉 😁 :-! 😒]
Budu reagovat už jen na poslední větu, protože se musím ohradit proti tvrzení, že pedálem něco tlakuju. Nikdy nikde pedálem nic netlakuješ. Na to jsou čerpadla.
Předtím stále opakuješ tvrzení a "důkazy", které ale hovoří přímo proti tobě. Vypadá to, že si nechceš nechat vysvětit nic, protože bys musel uznat, že jsi něco dříve špatně pochopil. To není žádná ostuda. Já jsem zde už mnohokrát přiznal omyl. Tady o těch brzdách jsi se dříve do krve požral s Mokrousem, dnes se hádáš do roztrhání těla se mnou a s Ryccardem. To je divné, že bysme to všichni chápali špatně, jen ty správně.
Předtím stále opakuješ tvrzení a "důkazy", které ale hovoří přímo proti tobě. Vypadá to, že si nechceš nechat vysvětit nic, protože bys musel uznat, že jsi něco dříve špatně pochopil. To není žádná ostuda. Já jsem zde už mnohokrát přiznal omyl. Tady o těch brzdách jsi se dříve do krve požral s Mokrousem, dnes se hádáš do roztrhání těla se mnou a s Ryccardem. To je divné, že bysme to všichni chápali špatně, jen ty správně.
https😐/www.auto.cz/diskuse/90864/1#…
To je divné že bys to ty a ryccardo chápal správně a VŠECHNY ODKAZY BYLY BLBĚ - co? 😉
https😐/www.brembo.com/…t/BBW/index.html podstata, že to co TI/vám NEVONÍ maj znalý za LEPŠÍ https😐/www.brembo.com/…ews/future-brake
a tak je to SE VŠÍM FURT s lidma jako ryccardo dokola a dokola - viz perex https😐/www.novinky.cz/…nte-rad-40442414
to je podstata
To je divné že bys to ty a ryccardo chápal správně a VŠECHNY ODKAZY BYLY BLBĚ - co? 😉
https😐/www.brembo.com/…t/BBW/index.html podstata, že to co TI/vám NEVONÍ maj znalý za LEPŠÍ https😐/www.brembo.com/…ews/future-brake
a tak je to SE VŠÍM FURT s lidma jako ryccardo dokola a dokola - viz perex https😐/www.novinky.cz/…nte-rad-40442414
to je podstata
Hamuno, ty žiješ ve vlastním světě, kde se považuje za pravdu každý reklamní slint. To není nic nového, to víme dlouho. Akorát žasnu, že Mikesus teda asi taky...
Ty musíš žasnout dnes a denně - viz ten perex https😐/www.novinky.cz/…nte-rad-40442414
Já žasnu že nerozeznáš CO JE REKLAMA a máš všechny NÍ VŠECHNY odkazy https😐/f1news.autoroad.cz/…cit-pilotu-video - fakt ŽASNU
no a TAKJETO VŽDY furt stále mraky hory odkazŮ = a VŠECHYNŠPATNĚ
a co je správně? tvojeryccardovo PLÁC ŽVÁST PLK
shrnul jsem to - a ještě líp v tom perexu. Tohle téma sem shrnul https😐/www.auto.cz/diskuse/90864/1#…
jen poslední dotaz - jsi BŮH (co všechno ví líp) nebo DEBIL co si to o sobě myslí?
Já žasnu že nerozeznáš CO JE REKLAMA a máš všechny NÍ VŠECHNY odkazy https😐/f1news.autoroad.cz/…cit-pilotu-video - fakt ŽASNU
no a TAKJETO VŽDY furt stále mraky hory odkazŮ = a VŠECHYNŠPATNĚ
a co je správně? tvojeryccardovo PLÁC ŽVÁST PLK
shrnul jsem to - a ještě líp v tom perexu. Tohle téma sem shrnul https😐/www.auto.cz/diskuse/90864/1#…
jen poslední dotaz - jsi BŮH (co všechno ví líp) nebo DEBIL co si to o sobě myslí?
Jasně Hamuno, protože se bojím nových technologií (dívám se i pod postel a do skříně, aby na mě žádná nevyskočila), tak jsem vystudoval elektroniku, mám Prius s displeji a elektromotorem, v bytě na každém rohu mikrocontrolér, na dveře, na okna, na světla, v pračce, ve starém Pežotu... Ty trubičko.
Víš, jak se dnes pozná hňup? Že plácá o rozdělené společnosti a o globálním oteplování.
Víš, jak se dnes pozná hňup? Že plácá o rozdělené společnosti a o globálním oteplování.
TRAPNÉ a velmi - ale to není cesta ven TAKŽE JAK všechny odkazy a vysvětlení JSOU REKLAMA tak to chápeš https😐/f1news.autoroad.cz/…cit-pilotu-video všichni naletěli JEN TY a samozřejmě ryccardo NE 😲
a teď TO DŮLEŽITÉ NEJDŮLEŽITĚJŠÍ neodpověděls na dotaz :😉
PS: hele už oba víme žes MIMO a kecáš a (proto) urážíš - ale je to HORA ODKAZŮ vs ty (nevim kolika a jestli si multilink, ale HORY ODKAZŮ https😐/www.idnes.cz/…104_automoto_lci
Co já vím 16 let všichni možní výrobci - a princip DRÁT lepší než mechanický převod - viz (brilantní) podvozek https😐/www.auto.cz/…omba-roku-111966 versus https😐/www.youtube.com/watch?…
HÁDÁŠ SE A URÁŽÍŠ VŠECHNY AUTORY ODKAZŮ - jen o Toyotě nebo O VŠECH AUTECH výrobcích? https😐/www.autoforum.cz/…psi-brzdy-sveta/
kdysi v letadlech a jede to dál a dál JE TO LEPŠÍ viz Brembo = zastaví dřív
nejen Brembo https😐/www.roadandtrack.com/…re-works-safety/
hele máš SHODU v chování a "argumentech" protože si multilink, nebo jste dva (se ani nechce věřit :-! ) takhle "povedení"? 😲 😁
Jen pro zajímavost MÁŠ SPOČÍTANÝ KOLIK JSME DOHROMADY DALI ODKAZŮ - kterým říkáš reklama?
TAKŽE jsi BŮH co všechno ví (nej)líp, nebo DEBIL co si to sám o sobě myslí? https😐/www.actronics.co.uk/brake-revolution-set-in-motion-by-brake-by-wire
a teď TO DŮLEŽITÉ NEJDŮLEŽITĚJŠÍ neodpověděls na dotaz :😉
PS: hele už oba víme žes MIMO a kecáš a (proto) urážíš - ale je to HORA ODKAZŮ vs ty (nevim kolika a jestli si multilink, ale HORY ODKAZŮ https😐/www.idnes.cz/…104_automoto_lci
Co já vím 16 let všichni možní výrobci - a princip DRÁT lepší než mechanický převod - viz (brilantní) podvozek https😐/www.auto.cz/…omba-roku-111966 versus https😐/www.youtube.com/watch?…
HÁDÁŠ SE A URÁŽÍŠ VŠECHNY AUTORY ODKAZŮ - jen o Toyotě nebo O VŠECH AUTECH výrobcích? https😐/www.autoforum.cz/…psi-brzdy-sveta/
kdysi v letadlech a jede to dál a dál JE TO LEPŠÍ viz Brembo = zastaví dřív
nejen Brembo https😐/www.roadandtrack.com/…re-works-safety/
hele máš SHODU v chování a "argumentech" protože si multilink, nebo jste dva (se ani nechce věřit :-! ) takhle "povedení"? 😲 😁
Jen pro zajímavost MÁŠ SPOČÍTANÝ KOLIK JSME DOHROMADY DALI ODKAZŮ - kterým říkáš reklama?
TAKŽE jsi BŮH co všechno ví (nej)líp, nebo DEBIL co si to sám o sobě myslí? https😐/www.actronics.co.uk/brake-revolution-set-in-motion-by-brake-by-wire
C je správně. Když bude jeden argumentovat, že 1+1=4 a 10 dalších, že 1+1=2, tak to v tvém chápání světa znamená, že se 10 hajzlíků spiklo proti jednomu osvícenému, že Hamunko? S tebou diskuse jak s tříletým frackem woe.
takže JSI DEBIL = JSI RYCCARDO (přesně takhle se chová když dojdou argumenty - a těch odkazů už je FAKT MOC
NEJTRAPNĚJŠÍ Z TRAPNÝCH - ten zoufalý BOJ PROTI realitě odkazů - tvůj boj je JEN proti tomu že byl Prius první (proti Toyotě) nebo i VŠEM OSTATNÍM ZNAČKÁM které to používají včetně formulí?
EDIT po https😐/www.autoforum.cz/…nkurenceschopne/ teď koloběžky https😐/zpravy.aktualne.cz/…1f50cc47ab5f122/
NEJTRAPNĚJŠÍ Z TRAPNÝCH - ten zoufalý BOJ PROTI realitě odkazů - tvůj boj je JEN proti tomu že byl Prius první (proti Toyotě) nebo i VŠEM OSTATNÍM ZNAČKÁM které to používají včetně formulí?
EDIT po https😐/www.autoforum.cz/…nkurenceschopne/ teď koloběžky https😐/zpravy.aktualne.cz/…1f50cc47ab5f122/
Už se ti to začíná v kebuli vařit. Pleteš páté přes deváté a nevydáš souvislou větu. Zkus prosím prášek a potom pomalu, jednoduché a krátké věty.
Až na to, ze to 1+1=4 jsi ty s ryccardem, a to 1+1=2 ti ostatní ( mj. I já s hamunou )
https😐/www.auto.cz/…edou-draty-16971
Jak ukazuje nový Prius, budoucnost to není zase tak vzdálená, protože elektronika přenáší pokyny řidiče vyjádřené stiskem pedálu akcelerátoru, pedálu brzdy i volby režimu jízdy (převodovka)
https😐/youtu.be/WzuSH0mL0cQ?si=ypF59bLl0qbOAcLw
Od času 2:10, co dělá brzdový válec: předává informací ridici jednotce jakou intenzitou je stlačen brzdový pedal a podle toho pak jsou ovládaný brzdy. Nějak pořád nevidím to mechanické spojení, pokud tedy nepočítám ten kabel mezi brzdový válcem a řídící jednotkou.
https😐/cartreatments.com/…wire-technology/
Toyota became the first automaker to use brake by wire technology in their cars. They called this technology “electronically controlled brake,” which is known as ECB in the United States. As hybrid technology was first taking off, The Prius Hybrid was one of the first cars in America to have brake by wire technology.
Pro ryccarda a rohora, kteří asi neumi anglicky😒br />
Toyota se stala prvním výrobcem automobilů, který používá technologii brzdy po drátě ve svých sériových vozech. Nazývají to ECB. První použití odstartovalo v hybridech, prius hybrid byl jeden z prvních, které to měly v USA.
https😐/www.researchgate.net/figure/The-structure-diagram-of-Japan-Toyota-ECB-system_fig6_338512432
Nakonec tohle i pro barvoslepé nebo neznalé AJ, červená šipka je elektrický impuls, černá hydraulický.
A od pedálu jde hydraulický k tlakovému senzoru, a z něj jde elektrický do řídících jednotek, z nich dále elektrický do hydraulickeho brzdového systému a tam teprve je hydraulické ovládání brzd.
Takze ano, musím se omluvit. Je to mechanicky spojeno několika kabely, tedy brzdy jsou by-wire ( pro ty 2, co neumí anglicky, po kabelu )
https😐/www.auto.cz/…edou-draty-16971
Jak ukazuje nový Prius, budoucnost to není zase tak vzdálená, protože elektronika přenáší pokyny řidiče vyjádřené stiskem pedálu akcelerátoru, pedálu brzdy i volby režimu jízdy (převodovka)
https😐/youtu.be/WzuSH0mL0cQ?si=ypF59bLl0qbOAcLw
Od času 2:10, co dělá brzdový válec: předává informací ridici jednotce jakou intenzitou je stlačen brzdový pedal a podle toho pak jsou ovládaný brzdy. Nějak pořád nevidím to mechanické spojení, pokud tedy nepočítám ten kabel mezi brzdový válcem a řídící jednotkou.
https😐/cartreatments.com/…wire-technology/
Toyota became the first automaker to use brake by wire technology in their cars. They called this technology “electronically controlled brake,” which is known as ECB in the United States. As hybrid technology was first taking off, The Prius Hybrid was one of the first cars in America to have brake by wire technology.
Pro ryccarda a rohora, kteří asi neumi anglicky😒br />
Toyota se stala prvním výrobcem automobilů, který používá technologii brzdy po drátě ve svých sériových vozech. Nazývají to ECB. První použití odstartovalo v hybridech, prius hybrid byl jeden z prvních, které to měly v USA.
https😐/www.researchgate.net/figure/The-structure-diagram-of-Japan-Toyota-ECB-system_fig6_338512432
Nakonec tohle i pro barvoslepé nebo neznalé AJ, červená šipka je elektrický impuls, černá hydraulický.
A od pedálu jde hydraulický k tlakovému senzoru, a z něj jde elektrický do řídících jednotek, z nich dále elektrický do hydraulickeho brzdového systému a tam teprve je hydraulické ovládání brzd.
Takze ano, musím se omluvit. Je to mechanicky spojeno několika kabely, tedy brzdy jsou by-wire ( pro ty 2, co neumí anglicky, po kabelu )
Ty z pro mě neznámého důvodu tvrdošíjně ignorujes fakt, že celé to začne pohybem hlavního brzdového válce způsobeném šlapáním na pedál brzdy. Dáváš milion schémat a odkazů, ale všechny ukazují, že celý proces začíná pohybem toho master cylindru. A co se stane při pohybu master cylindru? Ano, ve všech místech kapaliny, na jejíž hladinu působí síla, vznikne stejný tlak.
Ten hlavní cylindr je ale spojen jen kabelem s ridici jednotkou, ne s hydraulickou brzdový soustavou. Na tom video ho máš i na obrázku.
Slouží jen k určení tlaku na brzdový pedal
Slouží jen k určení tlaku na brzdový pedal
Nesmysl. To by při výpadku elektřiny nemohl Prius zabrzdit. Nenakreslil ti tam jednu čáru a nachytal ses na to. Nemůžu uvěřit, že věříš v absenci mechanicko-hydraulickeho spojení mezi master cylindrem a brzdami. A že ti k tomu stačí jeden hloupý obrázek. Uvazuj, proč by tam jen kvůli snímání polohy dávali celou hydraulickou soustavu?
Jak ukazuje nový Prius, budoucnost to není zase tak vzdálená, protože elektronika přenáší pokyny řidiče vyjádřené stiskem pedálu akcelerátoru, pedálu brzdy i volby režimu jízdy (převodovka)
Kdyz uz to nezvladas v angličtině.
https😐/www.auto.cz/…edou-draty-16971
Kdyz uz to nezvladas v angličtině.
https😐/www.auto.cz/…edou-draty-16971
Jak ukazuje nový Prius, budoucnost to není zase tak vzdálená, protože elektronika přenáší pokyny řidiče vyjádřené stiskem pedálu akcelerátoru, pedálu brzdy i volby režimu jízdy (převodovka). A tohle je co?
Jasně. Všichni zijou svůj vlastní svět, jen ty máš tu jedinou pravdu. Tvrdíš, že systém je stejný jako u tvého peugeotu. Tak tam ukaž, jak seslapnes několikrát na podlahu pri vypnutem aute, jak s minimální silou seslapnes na podlahu pri jízdě, jak pri abs nemáš vibrace v pedálu a pak to jdi vysvětlit technikum, kteří to servisujou.
Tady to maj česky PŘESNĚ TO CO ŘÍKALI https😐/www.auto.cz/…edou-draty-16971 jen holt PŘESNĚ OBRÁCENĚ
Já se neobávám JÁ VÍM že NECHÁPEŠŠŠŠŠŠ - od první věty co jsem ti opravil
takže ne Teherán NENÍ SPOJENEC USA proti hodnýmu ruSSku - jak si před dekádou trvrdil - bylo to a je to PŘESNĚ NAOPAK https😐/www.irozhlas.cz/…_2309032000_elev
furt to samý minulej tejden 10 odkazů na průměrnou nadmořskou tvého města - a taky si "neustoupil" 😲 😁
No tak JEN TO SAMÝ tady https😐/www.auto.cz/…edou-draty-16971
prostě -náct let od Toyot po Corvette - jen si to jako vždy jako všechno NEVĚDĚL a když ses dozvěděl začal si dělat JEN TO JAKO VŽDY JAKO VŠECH PŘÍPADECH
takže ne Teherán NENÍ SPOJENEC USA proti hodnýmu ruSSku - jak si před dekádou trvrdil - bylo to a je to PŘESNĚ NAOPAK https😐/www.irozhlas.cz/…_2309032000_elev
furt to samý minulej tejden 10 odkazů na průměrnou nadmořskou tvého města - a taky si "neustoupil" 😲 😁
No tak JEN TO SAMÝ tady https😐/www.auto.cz/…edou-draty-16971
prostě -náct let od Toyot po Corvette - jen si to jako vždy jako všechno NEVĚDĚL a když ses dozvěděl začal si dělat JEN TO JAKO VŽDY JAKO VŠECH PŘÍPADECH
Ano koukal jsem na to celý, ale princip fungování popisuje v prvních pár minutách. Víc k tomu netřeba vést debaty. Až nebudeš ovládat pedálem brzdový válec a bude na pedálu jen snímač polohy a zbytek půjde po drátech, tak pak se bude jednat o brake-by-wire. Do té doby ne.
https😐/youtu.be/4LmrXgg-M6g?t=284
Za běžných okolností je výstup z hlavního brzdového válce uzavřený od zbytku brzdového okruhu (předních brzd) a tlakuje jen snímač (stroke simulator), podle kterého ECU dávkuje brzdný tlak přes, zjednodušeně řečeno, jednotku ABS. V případě výpadku napětí se otevřou ventily (master cylinder isolation valves) mezi hlavním brzdovým válcem a L+P předními třmeny a řidič může tlakem na pedál zastavit - přímá mechanická vazba. Samotného mě to zajímalo. Nabízí se snad jen otázka, když by člověk za běžného provozního stavu (by-wire) potřeboval brzdit a jednotka by nebrala jeho vstup v potaz. To ale podle všeho mají jištěné 3 tlakovými čidly a snímačem polohy pedálu...
V principu je to prakticky jako kdysi Mercedesí SBC brzdy.
https😐/atlanticmotorcar.com/…ads/1202_5mg.jpg
Za běžných okolností je výstup z hlavního brzdového válce uzavřený od zbytku brzdového okruhu (předních brzd) a tlakuje jen snímač (stroke simulator), podle kterého ECU dávkuje brzdný tlak přes, zjednodušeně řečeno, jednotku ABS. V případě výpadku napětí se otevřou ventily (master cylinder isolation valves) mezi hlavním brzdovým válcem a L+P předními třmeny a řidič může tlakem na pedál zastavit - přímá mechanická vazba. Samotného mě to zajímalo. Nabízí se snad jen otázka, když by člověk za běžného provozního stavu (by-wire) potřeboval brzdit a jednotka by nebrala jeho vstup v potaz. To ale podle všeho mají jištěné 3 tlakovými čidly a snímačem polohy pedálu...
V principu je to prakticky jako kdysi Mercedesí SBC brzdy.
https😐/atlanticmotorcar.com/…ads/1202_5mg.jpg
přesně tak, ty pojistné ventily jsou failsafe.To je ta záložní mechanická vazba. Jinak to mechanicky propojeno není.
https😐/www.researchgate.net/publication/338512432_Research_on_Mechanism_and_Key_Technology_of_Intelligent_Vehicles_Brake_By_Wire_system
ale pochybuju, že rohor nebo ryccardo uznají svůj omyl.
https😐/www.researchgate.net/publication/338512432_Research_on_Mechanism_and_Key_Technology_of_Intelligent_Vehicles_Brake_By_Wire_system
ale pochybuju, že rohor nebo ryccardo uznají svůj omyl.
Tak aby ses mohl řádně divit, já uznávám, že máš pravdu. Jsem tím víc překvapen, jak moc technologicky pokročilé auto vlastním. Nicméně, moje část pravdy je, že tam je ten failsafe režim s přímou hydraulickou vazbou. Tedy že si Toyota nedovolí spolehnout se jen na by wire.
Tak o tom fail-safe jsme mluvil na začátku. Jen teď taky dám svou, že jsem nevěděl jak přesně to je udělané.
Ted uz díky tomuto také mám lepší představu.
Mám pocit, že bez mechanické zálohy by to ani nešlo homologovat.
Za mne máš :yes: , že dokážeš uznat svůj omyl. Upřímně, nečekal jsem, podle toho jak ses do krve hádal.
Ted uz díky tomuto také mám lepší představu.
Mám pocit, že bez mechanické zálohy by to ani nešlo homologovat.
Za mne máš :yes: , že dokážeš uznat svůj omyl. Upřímně, nečekal jsem, podle toho jak ses do krve hádal.
Ono je to něco trochu jiného ve vzduchu, kde je manévrovacího prostoru neúměrně více. Zatím ještě nikdo nedokázal u aut vyvinout takový systém, aby byl konzistentní a bezpečný. Tato vazba je trochu jiné, navíc jestli se nepletu, tak brake by aire má záložní mechanický systém ne?
Ano má Záložní. A řízení by wire nebude mít? Minimálně že začátku si myslím že bude určitě.
Jezdil jsem před pár lety Infiniti Q50 s tímto systémem, vyzkoušel ho i Woody tenkrát a řízení bylo příšerné. Ve chvílích kdy bylo víc navazujících zatáček za sebou, tak úplně rozbředlo, vůbec nejhorší situace pak byla, pokud v zatáčce bylo i zvýšení komunikace a následně snížení. To se úplně odlehčilo a absolutně jsi nevěděl jak bude reagovat. Navíc byl reakce pokaždé jiná.
Možná to má Lexus vychytané lépe, ale vzhledem k tomu, jak vychytali efektivitu EV si to moc nemyslím.
Možná to má Lexus vychytané lépe, ale vzhledem k tomu, jak vychytali efektivitu EV si to moc nemyslím.
A jak by si to chtěl technicky řešit to záložní řešení u řízení "by wire" Prostě tam ta řídící tyč buď je nebo není a buď s kolama mechanicky spojená je nebo není.
Tak čistě teoreticky mě napadá mnoho způsobů jak to eliminovat na úroveň pravděpodobnosti prasknutí tyče řízení. Nejen že tam ta technika může být zdvojená, ztrojená nebo mít mechanismy pro nouzové zastavení, ale i věci jako autonomní okruh napájení nebo komunikace s volantem, záložní baterie apod. Na řekněme vykonání posledních pár pohybů by to mělo jít vymyslet. Ale netuším jak to funguje, tohle by měl zodpovědět Lexus někde 😊
Proč by nešlo? Můžeš ty důležitý věci jako čidlo a motorek zdvojit a monitorovat a vybavit nezávislým napájením třeba.
Máš v autě hlídání jízdy v pruhu, máš tam ABS, možná tam máš nějaký ten protinárazový asistent... ta přímá kontrola nad volantem a brzdama už taky není neomezená a riziko chyb je u těch asistentů mnohem vyšší, protože ten software je mnohem komplexnější.
Máš v autě hlídání jízdy v pruhu, máš tam ABS, možná tam máš nějaký ten protinárazový asistent... ta přímá kontrola nad volantem a brzdama už taky není neomezená a riziko chyb je u těch asistentů mnohem vyšší, protože ten software je mnohem komplexnější.
Ano mas tam asistentu, ktery blbe funguji a reaguji zmatene az az. Asistent v pruzich a narazivy asistent dokaze vyrobit hodne nebezpecnych situaci a ridici komplikovat praci. Rizeni by wire je nebezpecny pocin a nikdo mi to nevymluvi.
Kdysi si stejně zapáleně bojoval proti bezklíčovýmu otvírání/zamykání - už..? Nebo stále (a na)vždy postaru?
Takový Brembo prezentuje brake-bi-wire jako bezpečnější (zastaví dřív)
Ode mě mnohokrát ten přenos energie (výkonu) mezi koly a nápravami - postaru (a skvěle) https😐/www.autorevue.cz/…ychlejsi-odezvou a proti tomu novější https😐/www.auto.cz/…parametry-145554 a je to SAKRA ještě LEPŠÍ
Asistent v pruzích někdy před 20ti? lety Citroen C5 V6 jedna malá holka - po dálnici z Vídně směr Salzburk ŠÍLENÝ DÉŠŤ CO STĚRAČE NESTÍHAJÍ všichni jeli krokem PROTOŽE TO SAMÝ NA SILNICI - vrstva vody co přes ní nejsou vidět ani pruhy! Jen dno auto ne - to co mělo hlídání pruhů AFIL (přenášené tehdy do boků sedačky) jelo jako jediné celkem v pohodě
a TENhle PŘÍBĚH JE PRAVDA!!! 😄
ALE VĚŘÍM ŽE TOBĚ něco cokoliv "nového" na co si uděláš "svůj názor" NIKDO NEVYMLUVÍ = pro jednou říkáš pravdu
Takový Brembo prezentuje brake-bi-wire jako bezpečnější (zastaví dřív)
Ode mě mnohokrát ten přenos energie (výkonu) mezi koly a nápravami - postaru (a skvěle) https😐/www.autorevue.cz/…ychlejsi-odezvou a proti tomu novější https😐/www.auto.cz/…parametry-145554 a je to SAKRA ještě LEPŠÍ
Asistent v pruzích někdy před 20ti? lety Citroen C5 V6 jedna malá holka - po dálnici z Vídně směr Salzburk ŠÍLENÝ DÉŠŤ CO STĚRAČE NESTÍHAJÍ všichni jeli krokem PROTOŽE TO SAMÝ NA SILNICI - vrstva vody co přes ní nejsou vidět ani pruhy! Jen dno auto ne - to co mělo hlídání pruhů AFIL (přenášené tehdy do boků sedačky) jelo jako jediné celkem v pohodě
a TENhle PŘÍBĚH JE PRAVDA!!! 😄
ALE VĚŘÍM ŽE TOBĚ něco cokoliv "nového" na co si uděláš "svůj názor" NIKDO NEVYMLUVÍ = pro jednou říkáš pravdu
Já bojoval proti bezklíčovýmu otevírání? To není bezpečnostní záležitost. Když se to podělá, tak se akorát nedostaneš do auta, ale za mě s tím nemám problém. To si mě s někým pleteš.
Chtěl bych vidět sebevraha, který spoléhá na hlídání pruhů a žene to díky tomu po dálnici, aby byl nejrychlejší. Že je ten příběh pravda věřím. Blbej seš na to dost. Normální řidič v takovým šíleným dešti ubere a jede pomalu. Jestli si chtěl otevřeně demonstrovat jaký jsi hovado, tak se ti to povedlo dobře.
Chtěl bych vidět sebevraha, který spoléhá na hlídání pruhů a žene to díky tomu po dálnici, aby byl nejrychlejší. Že je ten příběh pravda věřím. Blbej seš na to dost. Normální řidič v takovým šíleným dešti ubere a jede pomalu. Jestli si chtěl otevřeně demonstrovat jaký jsi hovado, tak se ti to povedlo dobře.
ANO
tady v diskuzi = takže by to "šlo dohledat"
teda nevim jestli TY konkrétně (občas mám pocit že se střídáte JAK MOC měníš/te "názor" a hlavně jak často si pak NEPAMATUJEŠ cos tvrdil sehádal - a nebo si to furt jen ty - a když "tidojde" tak se pak k tomu už nechceš hlásit
hele neříikám to často NEVÍM :😉 😁 :-!
tady v diskuzi = takže by to "šlo dohledat"
teda nevim jestli TY konkrétně (občas mám pocit že se střídáte JAK MOC měníš/te "názor" a hlavně jak často si pak NEPAMATUJEŠ cos tvrdil sehádal - a nebo si to furt jen ty - a když "tidojde" tak se pak k tomu už nechceš hlásit
hele neříikám to často NEVÍM :😉 😁 :-!
Jo tak mi to dohledej.
Klidně si u svého dalšího auta bezklíček pořídím. Nemám s tím problém. Je to sice naprostá prkotina používat klíč a nijak to řidiče neobtěžuje, ale tak proč ne. Konec konců ani ten klíček není záruka jistoty. Taky se mi už rozsypala spínací skříňka a byl jsem rád, že jsem s tím dojel do servisu. Akorát se to stane na autě tak po cca 12-13 letech používání, takže ti to hrozí asi jednou za životnost auta. Bezklíčové otevírání se ti může vy-srat i u nového auta a vícekrát.
Klidně si u svého dalšího auta bezklíček pořídím. Nemám s tím problém. Je to sice naprostá prkotina používat klíč a nijak to řidiče neobtěžuje, ale tak proč ne. Konec konců ani ten klíček není záruka jistoty. Taky se mi už rozsypala spínací skříňka a byl jsem rád, že jsem s tím dojel do servisu. Akorát se to stane na autě tak po cca 12-13 letech používání, takže ti to hrozí asi jednou za životnost auta. Bezklíčové otevírání se ti může vy-srat i u nového auta a vícekrát.
Za chvíli svěříme své životy autonomnímu pilotovi... takže řízení po drátu musí být trivka.
Já nikdy.
vetsina duchodcu 70+ uz asi ne
zalezi na co se cejtis
zalezi na co se cejtis
Cejtím se na to, že auto chci řídit sám. Až to nepůjde, budu už jen chodit pěšky a jezdit vlakem...
to ty tvoje vlaky uz bude ridit AI
a pod kontrolou nebudes mit vubec nic
narozdil od toho auta s pilotem
a pod kontrolou nebudes mit vubec nic
narozdil od toho auta s pilotem
Vlak řízený strojvůdcem kupodivu pod kontrolou nemám taky. Auto ano a pod kontrolou ho mít chci.
Neptal jsem se tě na názor, jestli chci nebo nechci mít auto pod kontrolou.
Názory maj NEZNALÍ - mluvím za ZNALÉ = ZNALOT
ale jo u NEZNALÝCH je NECHCI SLYŠET JAK TO JE (SPRÁVNĚ) dost časté = nejsi výjimečný JSI ČLEN DAVU 😉
a DAV VÍ VŠECHNO nejLÍP https😐/www.stream.cz/…-nemine-64477307 :-!
ale jo u NEZNALÝCH je NECHCI SLYŠET JAK TO JE (SPRÁVNĚ) dost časté = nejsi výjimečný JSI ČLEN DAVU 😉
a DAV VÍ VŠECHNO nejLÍP https😐/www.stream.cz/…-nemine-64477307 :-!
ten wire mezi koly a volantem přestane fungovat?
o 10 cm delsi, 4cm sirsi a 2cm nizsi Q8 etron 55 s o 60% vetsi baterkou (114kWh vs 71kWh), vazi o pul metraku min
mozna tenhle lexus vozi nejaky zavazi podobne, jako vozi(valy) traktory na cumaku
mozna tenhle lexus vozi nejaky zavazi podobne, jako vozi(valy) traktory na cumaku
...ale naštastie sú stále za porovnateľnú cenu aj takéto autá https😐/www.sauto.cz/…ouareg/163372626 a bez kávy u Humpolce 😄 😄 😄
To není jen o kávě u Humpolce, parametry dojezdu RZ usazují do role městského nebo příměstského auta a tomu bychom se měli vyhnout. Vše se ladí na eko notu a pak z toho budou obrovská auta s omezenou využitelností.
Pokud by byl reál dojezd kolem 400km, pak by to mohlo alespoň částečně fungovat, ale takto je pod úrovní již obstarožního I-Pace.
Pokud by byl reál dojezd kolem 400km, pak by to mohlo alespoň částečně fungovat, ale takto je pod úrovní již obstarožního I-Pace.
Mámkolo Naprdeli
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
já vim že hvězdičky losuje papoušek a s obsahem testu nesouvisí, ale přecejen, pokud má vozidlo fatální vady, což extrémně nízký dojezd a neskutečně vysoká cena bezesporu jsou, dal bych papouškovi losovat hodnoty od 1 do 3*
Lexusu bych asi doporučil místo elektromobilů vyrábět vybavení pro obývací pokoje, tam by to snad mohlo fungovat.
Lexusu bych asi doporučil místo elektromobilů vyrábět vybavení pro obývací pokoje, tam by to snad mohlo fungovat.
Dnes nebudu chválit Toyotu, ačkoli jejímu počínání myslím rozumím. Něco takového, jako tento Lexus bych opravdu nechtěl ani zadarmo. Nechci hnusný interiér s přilepeným tabletem, který evokuje retro gramoradio mého dědečka. Nechci řízení přes elektroniku to je naprosto mimo chápání, že to jde homologovat. Nechci SUV obecně, ale to je irelevantní. A zejména tragicky dojezd pro "luxusní" SUV. Jinak ale chápu, že Toyotě jsou za prvé EV celkem ukradené a že nějak se začít musí a v příští generaci můžeme vidět něco úplně jiného. Srovnejme, jak se měnil z generace na generaci Prius. To byla s každou generaci revoluce.
A víš o tom, ze u nás to steer-by-wire vůbec není dostupné zatím?
Ano, píšou, že pro redakci Auto CZ ho tam nedali 😄 Stejně tohle auto nechci, stačí, že je to SUV. Jednou to řízení po drátě (aby nakonec nebylo navíc bezdrátové LOL) tam jednou nacpou. Co na tom, že teď tam ještě není.
Ne pro ně, ale v ČR vůbec není. A není ani dostupné
Co to ale mění na faktu, že toto řešení někde je nebo bude a že já ho nechci?
Ono i dnes seženeš https😐/aukro.cz/…100hz-6622111417 nemusíš si kupovat https😐/www.philips.cz/…t-pixel-ultra-hd
PROTO je vždy ta HYSTERIE proti něčemu modernějšímu (a většinou lepšímu - viz srovnání PRINCIPŮ stavby auta ICE vs BEV) tak trapný. CHCEŠ postaru? MĚJ postaru
ALE NEŽVAŇ DO TOHO těm co postaru bejt nechtěj - a naopak využívat to nejlepší
Je to vlastně viz perex (úvodní odstavec) https😐/www.novinky.cz/…nte-rad-40442414
PROTO je vždy ta HYSTERIE proti něčemu modernějšímu (a většinou lepšímu - viz srovnání PRINCIPŮ stavby auta ICE vs BEV) tak trapný. CHCEŠ postaru? MĚJ postaru
ALE NEŽVAŇ DO TOHO těm co postaru bejt nechtěj - a naopak využívat to nejlepší
Je to vlastně viz perex (úvodní odstavec) https😐/www.novinky.cz/…nte-rad-40442414
UX300e byl/je totální propadák, zdá se, že tohle jde věrně v jeho stopách, ty parametry elektropohonu jsou žalostné.
Teda... líbí se mi to zevnitř, zvenku... je to elegantní a vyspělé právě jen ve srovnání s designem čumáku 😄
Ale dneska jednoznačně TESLU nebo LUCID nebo klidně https😐/www.garaz.cz/…rsporty-21005918 a jako "normální" auto https😐/www.youtube.com/watch?…
Nebo za 4s https😐/www.hifi-voice.com/…-wilkins-diamond
Jinak https😐/www.garaz.cz/…rsporty-21005918 :yes: :yes:
Jak se v autě jezdí viz (nejen) tenhle test - a furt je to jen Toyota/Subaru bZ4X/Solterra
Stejně jako UX300e je jen (pro čínu) Toyota C-HR
Lexus elektro bude až https😐/www.lexus.com/…ectrified-future
Já teda úplnou náhodou testoval Vmax zrovna před ... pár týdny, ale jinak jezdím spíš tak +10 km/h nad povolený maximum, když potřebuju zrychlit v levým abych nepřekážel tak třeba +25-30 km/h nad limit - bez ohledu na auto v kterým jedu. Ale jo reálnejch 240 km/h po prázdný dálnici včetně mírný zatáčky BYLO FAJN ne že ne :-!
Porovnávali jsem (tři trochu, středně a HODNĚ) zkušení V8/12 proti elektřině = jednoznačný
Loni touhle dobou porovnával Speciál TECHNIKA (Vaculík a spol.) BMW stejný třídy stejný ceny HODNĚ ODLIŠNÝHO VÝKONU = s HODNĚ jednoznačným výsledkem
a popravdě (píšu to tu roky) ropáky už se moc nevyvíjí (teda jo R4 má dneska výkon V12 a R3 nedávných V😄 ale u BEV přijde to pravé s příští generací - většina automobilek má připravený platform plně využívající princip BEV je LEPŠÍ VHODNĚJŠÍ pro kontrukci auta jako takovýho = ca od/po roce 2025
trochu to samý (s malým zpožděním) platí pro baterie - a viz ten Speciál TECHNIKA už dneska to neni par, ale vítězí (technicky i ekonomicky) elektřina
To bych od Toyoty čekal mnohem lepší techniku. To, že bude těžko prodejné jako nové je jedna věc, ale následný prodej už bude chtít přidávat ještě jedno auto, aby to někdo vzal.
Dnes 14:05
Re: OMG
já jsem na to slyšel stížnost v tom, že to při prudké změně směru má drobné spoždění. Ale zatím jsem taky nejel.
Mikesus
Dnes 21:29
Re: Údaje v tabulce
design mne tedy taky moc neuchvátil. Auto pohodlné je, to souhlas s autorem, už jsem v tom jezdil.
Tak jel, nejel, jezdil, nejezdil...? Stihol si to dnes popoludní?
Toyota fakt trochu zaspala - KIA Hyundai zato ne :yes:
Ale to se během pár let může změnit - my se dohodli že ještě jednu generaci hybridy (pak asi..
Rozhodně dík
Pohodliu verím, ale vizuálne mi ani interiér nepríde príťažlivý.
Sedačky jsou ale hezký, volant taky, na dnešní dobu je tam hezky zakomponovaná televize. Ty výdechy jsou trošku moc "agresivní". Jako celek za mě dobrý.