Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Toyota představila prototyp vodíkového pick-upu Hilux. Dojezd přes 600 km!

Prototyp vodíkové Toyoty Hilux dostal techniku z Toyoty Mirai a slibuje dojezd přes 600 kilometrů. Nyní ho čeká testování.
Zpět na článek
Avatar - KANKUNEN
6. 9. 2023 09:53
Proč to dělat složitě
Lidstvo umí udělat akorát elektriku, výroba vodíku pomocí elektriky má účinnost 25%. Za mě je reálnější vznik lepších baterek než smysluplná výroba té výbušniny.
Rozbalit vlákno
16
Avatar - Mikesus
6. 9. 2023 10:50
Re: Proč to dělat složitě
A benzin, lpg ti nevadí jako výbušniny?
Nebo třeba taková mouka, to je taky dobrá výbušnina
Avatar - KANKUNEN
6. 9. 2023 11:12
Re: Proč to dělat složitě
Tak já doma skladuju mouku jedině pod tlakem 700 bar, případně při teplotách pod mínus 250 °C.
Avatar - Mikesus
6. 9. 2023 13:55
Re: Proč to dělat složitě
no ta mouka je výbušná při normálním tlaku a teplotě. Stačí s ní zacházet stejně špatně, jako s vodíkem. Ten když je uskladněn dobře, tak taky nebouchne a jen vyhoří
6. 9. 2023 14:59
Re: Proč to dělat složitě
Takže múka je rovnako výbušna ako vodík... toto nevymyslis
Avatar - KANKUNEN
6. 9. 2023 17:10
Re: Proč to dělat složitě
I voda onsahuje vodík, je stejně nebezpečná jako vodik a mouka.
Avatar - Mikesus
7. 9. 2023 01:32
Re: Proč to dělat složitě
Víš o tom, ze mouka je opravdu extrémně vybusna?
To vám ve škole neříkali? Proč myslíš, že ve středověku nejrizikovejsi místo pro vznik požáru byl mlýn?

https://youtu.be/tPRHQYh8Pnk?si=BzE3jLsEoYdiUcJU

Zde rozptýlení a zážeh bylo vybusninou, ale následná exploze může být jiskrou, plamenem, teplem
https://youtu.be/DU3GSbIzwm8?si=5yNfvWFCJxKE3e8Q

https://youtu.be/NXvEOrneejE?si=omkoOtWL58zN5ikQ

A teď vodik

https://youtu.be/OA8dNFiVaF0?si=9T7OI2ETHUsg1v2l

https://youtu.be/WtPrIH0T3b0?si=vIbaDEQ3XrL4C30s

Ono je obojebrotiz velice podobné. Pokud to skladuješ špatně, bouchne to. Ovšem vodik pokud uniká, tak unikne rychle a rychle se rozptýlí.
Ti co nedávali pozor ve fyzice pak o tom mluvi jako o extrémně vybusnem, protoze jediné co viděli, byla ukázka s plechovkou ( což je nejhorší možný případ - vodik nemůže unikat a je iniciovan v měkkém, ale pevném obalu.
Avatar - Ozzman
6. 9. 2023 10:54
Re: Proč to dělat složitě
Ale natankuješ jako spalovák...
6. 9. 2023 12:01
Re: Proč to dělat složitě
Spíše jako LPG a ani to není přesné. Jako spalovák fakt ne. Při tankování LPG jsem někdy třeba viděl obláček LPG u hadice. Tak nevím, jestli bych chtěl to samé "vidět" s vodíkem. Ono by to ani vidět nebylo vlastně.
Avatar - twistedTSD
6. 9. 2023 13:05
Re: Proč to dělat složitě
No vidíš. Co oko nevidí, to srdce nebolí.
Avatar - Mikesus
6. 9. 2023 14:02
Re: Proč to dělat složitě
už jsem tankoval 3x vodík a neměl jsem žádnou obavu. za 5 minut natankováno 5kg vodíku a jelo se dál. A ten "obláček" se tak rychle rozptýlí, že si o tom těžké LPG může nechat jen zdát. A třeba kyslíku se nebojíš?
A ještě, jak je vidět LPG? Já jsem obláček LPG tedy nikdy neviděl. Jakou má barvu?
6. 9. 2023 14:32
Re: Proč to dělat složitě
Takovu modro šedo bílou, podobně, jako vodní pára. Jak by taky ne, když je to odpařující se zkapalněný plyn.
Avatar - Mikesus
7. 9. 2023 01:32
Re: Proč to dělat složitě
V pohode. Já se ptám, kdyz jsem ro ještě neviděl.
Avatar - Barrichello
6. 9. 2023 15:18
Re: Proč to dělat složitě
Ten obláček vznikne, když dotankuješ, vypneš stojan a odpneš pistoli z plnícího hrdla, tak si to tzv. upšoukne.

LPG je ropný plyn.
6. 9. 2023 14:12
Re: Proč to dělat složitě
Kdyz uz, tak jako CNG!

LPG urcite ne.

Vodik v Toyotach je plyn.
6. 9. 2023 14:33
Re: Proč to dělat složitě
Ano, ještě přesnější je přirovnání k CNG.
6. 9. 2023 15:06
Re: Proč to dělat složitě
No než z Kralup dojedu k nejbližší čerpačce na Barrandově a zpět, tak mám bateriový EV dvakrát nabitý nemluvě o tom, že čerpat vodík v našich současných čerpačkách je daleko méně ekologické než čerpat benzin nebo naftu (Orlen vyrábí vodík z CNG s účinností menší než mizernou).
6. 9. 2023 11:50
Kolik je tedy k dnešnímu dni v ČR
veřejných čerpaček na vodík? Jedna, dvě, Honza jde a nebo tři, my jsme bratři?
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Barrichello
6. 9. 2023 12:01
Re: Kolik je tedy k dnešnímu dni v ČR
Letos se tu prodalo už 10 ks Toyoty Mirai :-) Tak tam asi budou fronty
6. 9. 2023 14:00
Sebevražda automobilky...
... v přímém přenosu. Přístup Toyoty k aktuálnímu vývoji automobilismu je jak chcát proti větru. Nakonec jim snad zbyde alespoň ten japonský trh.
Rozbalit vlákno
23
Avatar - Mikesus
6. 9. 2023 14:05
Re: Sebevražda automobilky...
přesně. Každý měsíc jim padají prodeje a jde to s nimi od desíti k pěti. A to po celém světě.

https://www.drive.com.au/…rldwide-in-2022/
6. 9. 2023 14:20
Re: Sebevražda automobilky...
Toyota zaostava v EV.

Kolik ma elektrickych modelu?
Jeden se tremi brandy?

Treba H/K je uplne jinde.
Avatar - Ozzman
6. 9. 2023 19:44
Re: Sebevražda automobilky...
Hybrid od Toyoty ma nizsi emisni stopu, nez EV ;)
6. 9. 2023 21:13
Re: Sebevražda automobilky...
Lip bych to nenapsal.
7. 9. 2023 00:52
Re: Sebevražda automobilky...
Zbytecna diskuze s diesel(hybrid)fanatikem nerespektujicim fakta.

https://cleantechnica.com/…rids-no-contest/

Prestan tu sirit bludy a shazovat se na uroven ballika. ;-)

Zkus si precist neco alespon trochu odbornyho (a taky aktualniho), ty diletante.
https://www.epa.gov/greenvehicles/electric-vehicle-myths

https://8billiontrees.com/…arbon-footprint/

The Prius expels 250 grams of emissions to produce one kilowatt of energy from gasoline. Moreover, the Tesla emits 160 grams per mile compared to 200 grams for the Prius.

Bohuzel se z tebe stal troll ignorujici fakta.
:no:

PS Nebudu ti psat, ze lzes (ve stylu trollu)... Jen jsem ti dokazal, ze tve tvrzeni je minimalne dle nekterych zdroju CHYBNE. To, ze to dieseldezolat neuzna, s tim tak nejak pocitam, viz prvni veta tohoto prispevku.
Avatar - Ozzman
7. 9. 2023 08:31
Re: Sebevražda automobilky...
Dle nekterych zdroju. Pravda je takova, ze u EV se pohybujes na tenke hranici uzivatelskeho rozhrani, kdy celkove emise takoveho auta, vcetne nabijeni, jsou silne ovlivnene tim, jakou energii a kde tam natankujes… jestli tu ze solaru, nebo z ceske uhelne elektrarny. Proto misto TM3 radsi spolehlivou Toyotu Camry ;)
Avatar - Barrichello
7. 9. 2023 10:31
Re: Sebevražda automobilky...
Jsi nahlášen, děkujeme, pokračuj :-)
Avatar - Mikesus
7. 9. 2023 11:58
Re: Sebevražda automobilky...
hele, ale to srovnáváš s PHEV, ne s HEV, jestli jsem viděl dobře
7. 9. 2023 14:03
Re: Sebevražda automobilky...
Nic lepsiho jsem nenasel.

Ozzy napsal, ze HEV je lepsi.
Bez pochybnosti...
Bez dukazu.
Avatar - Mikesus
7. 9. 2023 15:07
Re: Sebevražda automobilky...
já tě chápu co ti vadí. Je to tu běžné, že někdo oponuje svým názorem bez jediného podkladu, zda ten názor je skutečnej.
Ale pak hodit srovnání s něčím jiným moc nepomůže.
nicméně s tebou souhlasím, že ohledně emisí je PHEV na tom mnohem hůře než EV.
7. 9. 2023 18:20
Re: Sebevražda automobilky...
Heled, dal jsem tri odkazy, na to, jak vychazi hybrid hur.

Protiargumentem bylo, ze Ozzy by radeji jezdil Camry.

Asi tak.
6. 9. 2023 14:19
Re: Sebevražda automobilky...
Dlouho jsem upozornoval na spatneho CEO Toyodu, pravnika, ktery vedl Toyotu spatnym smerem.

Nyni je Toyota s legendarnim TPS pozadu.

Skoda.
Avatar - speedfred
6. 9. 2023 14:34
Re: Sebevražda automobilky...
Mám pocit že tvoje druhé meno je “Kapitán automotive”.
Takých Nostradamov už bolo v histórii.
6. 9. 2023 14:44
Re: Sebevražda automobilky...
Nejsem takovy.
Toyota je aktualne stale uspesna.
V kvalite je top. Vyrobni system kopiruje cely svet.
Ma nejlepsi hybridy.

Bohuzel zaostava v EV a nema jasny smer.
A tyhle vodikovy pitomosti tomu nepridavaji.
A tim zbytecne ztraci.
Avatar - Barrichello
6. 9. 2023 15:21
Re: Sebevražda automobilky...
Bez vodíku nemáte šanci nahradit mezinárodní kamionovou dopravu. Scanii na baterky co ujede za 2 dny Praha - Barcleona je totální UTOPIE :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-)

Lysenko byl proti Vám absolutní nula, amatér a looser, vaše utopie josu trilionkrát hroznější a nesmyslnější :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-)
7. 9. 2023 06:49
Re: Sebevražda automobilky...
Kamión na trase Praha-Barcelona je zhovadilosť proti ľudskému rozumu, ekonomické šialenstvo a hrubý ekoterorizmus.
Avatar - Barrichello
7. 9. 2023 10:30
Re: Sebevražda automobilky...
Denne jsou jich v provozu desetitisíce, kámoš nic jiného nejezdí než Morava - Francie nebo Morava - Španělsko, už poslední 2 roky, předtím jezdil ještě Itálie, Holandsko a Británie :-) :-) :-) :-)
7. 9. 2023 19:37
Re: Sebevražda automobilky...
To na veci nič nemení.
6. 9. 2023 15:35
Re: Sebevražda automobilky...
Nepotřebuje, jaký je budoucí směr je ve hvězdách. A že nevyrábí, neznamená že v přípdě potřeby neumí.
6. 9. 2023 15:41
Re: Sebevražda automobilky...
To je ale hrozný pocit zeleného euro hujera, že největší automobilka na světě dává ostentativně najevo, že EV šílenství je pro ni okrajová záležitost viď?
7. 9. 2023 01:18
Re: Sebevražda automobilky...
Neni.

Na Toyote mi nezalezi (snad krome kolinske pobocky).
Je jen otazkou casu, kdy se nejvetsi automobilkou stane BYD nebo Tesla.
6. 9. 2023 14:41
Re: Sebevražda automobilky...
Konečně tě ti Japonci poslechli, ale že jim to trvalo.
Avatar - twistedTSD
6. 9. 2023 18:25
Re: Sebevražda automobilky...
Toyota je jediná racionální automobilka.