Vrcholný sportovní kombík na základech populárního Ceedu je ideálním autem pro řidičské nadšence s rodinami. Má sice své mouchy, ale pokud to s řízením myslíte opravdu vážně, docela rychle mu je odpustíte.
.... zvenku krásné auto, uvnitř už jsou roky vidět, ale bohatě to kompenzuje interiér s normální egonomií a v tomto případě i krásné sedačky v té nejlepší barevené kombinaci, tedy černé s červenými švy ;-)
Při hledání auta v nižší střední třídě bych o Ceedu rozhodně uvažoval :yes:
Skvěle jezdí také sesterský fastback od hyundaie. Když mu ještě dopřejete paket N-line tak si myslím že do 600tis Kč dnes nenajdete lépe jezdící auto. . . .
Když jsem to zkoušel poprvé, někdy asi v roce cca 2018, přišlo mi to skvělé, podruhé po faceliftu někdy v loni a už jsem měl trochu rozporuplnější pocit.
Motor a převodovka mne bavila, bohužel zvuk je dokreslován uměle, ale je to zábava. Výkon motoru je naprosto dostatečný a je to hezké svezení.
Co mne trochu vadilo byl aerodynamický hluk a hluk od podvozku a celkem slabě svítící LED světla
Pak taky i když se v testu zminují o kombíku, není to kombi a ten kufr zas tak parádní není a kombík nenahradí. Určitě to někomu může stačit, asi bych se s tím naučil žít, ale klasické kombi je výrazně prostornější, hlavně tím, že nemá tak malou výšku kufru ke sklu 5. dveří.
Nevím jaká je reálná cena, dříve takové GTčko nabízeli za 600 a to byla hodně solidní nabídka i přes negativa, za ceníkových 880 už bych váhal, ale třeba má někdo zkušenost, jak to Kia dělá dnes s nabídkami/skladové vozy ?
Tahle GT verze by slušela i ke klasickému Ceedu SW
Jinak já osobně bych šel do fastbacku s N-line paketem. To auto je podvozkově snad ještě povedenější a ten kufr není u fastbacku o moc menší. . . Proceed ho má strašně mělký
Jenže Fastback nemá tenhle motor, Hyundai to vubec nenabízí, pouze jako 1.5 160k a nebo až Nko. Je to jak říkáš, ten kufr je mělký, to je jeho největší problém.
Rozdíl v 1.5 tgdi a 1.6 tgdi není tavová jak vypadá. Krutící moment 253 vs. 265Nm neni moc tak že v běžnm pásmu otáček to nepoznáte až tak 4000 a víc.GTčko má trochu kratší stálý převod tak půobí dynamičtěji, ale je to na úkor spotřeby a pak hlavně na akustickém komfortu kdy na dálnici točí víc.
S tím nesouhlasím. Ty auta prodávám v podstatě od začátku, co jsou na trhu, mám s nimi najeto tisíce km a mezi 1.5 a 1.6 je poměrně znatelný rozdíl. Ta 1.5 je výborná, ale v určitých chvílích jí celkem citelně chybí výkon, což se u 1.6 stává málokdy. Ta 1.6 je poměrně výrazně pružnější, lépe se s ní předjíždí, vjíždí do pruhů, 1.5 je zase taková lineárnější a tak nějak jízdně příjemnější, ale na 1.6 občas ztrácí dech, je to znát hlavně ve vyšších rychlostech, kdy je ta 1.5 kolem 100km/h už taková gumová, 1.6 dochází apetit až někde kolem dálničních rychlostí. ProCeed v GT působí doslova sportovně agilně a spousta lidí jí odhaduje vyšší výkon, po přesednutí do 1.5T-GDi se člověk rázem ocitne ve stále dobře jedoucím, ale tak nějak normálním autě.
Ono je to dáno tím že 1.6 má twin scroll turbo což zlepšuje reakci na plyn a 1.5 má jen jednoduché. Navíc GT má kratší stálý převod. Před FL na 6 manual točil 3450 zatím co 1.4 jen 2800!
Potvrzuji, s 1.6 mam najezdeno pres 60 tis. km. Testoval jsem 1.5 v Xceedu, a i kdyz je to fajn motor a rozhodne mu vykon nechybi, navic jezdi opravdu s nizkou spotrebou, tak vykonove a dynamicky je 1.6 uplne nekde jinde. 1.6 navic podle mereni na brzde ten vyssi vykon opravdu ma - cca 220 koni a 310 Nm.
Sestra měla proceed gt na operak a v té době si zrovna kamarád koupil fastback N-line s 1.5 mildhybrid. Jezdili jsme ty auta společně a fakt to po motorové stránce nebylo od sebe daleko. Navíc podvozkově bych řekl že byl N-line lepší, navíc kufr není reálné větší u proceedu. Takže za mě fastback v N-line a ještě ušetřených 200tis. . . .
Fastback bude míň praktický a nevim jestli je podvozkově lepší. Neměl jsem tu čest. Já mám Ceed SW 1.4 tgdi a měl jsem Proceed GT na hodinu půjčený a měl daleko lepší odezvu na plyn to byl největší rozdíl a DCT řadilo pěkně ani jsem nepotřeboval sort mod. No ale chci si kouit Proceed GT line. GT bych stejně nevyužil a rodina by ten tvrdší podvozek moc neocenila, ale každopádně automat.
Nenapadá mě čím by byl fastback méně praktický. Střechu mají nízko oba stejně. Na nohy vzadu je to také remíza a kufr o trošku větší proceed. Jízdně je za mě fastback o trošku lepší. Takový ještě více obratný. Ale musí to být Samozřejmě N-line
Tak menší a hlavně kratší kufr. Do kombi můžu dát kočárek na délku a mám furt půlku kufru volnou. U fastbacku bych ho musel dát na šířku a pak mi z kufru moc nezbude.
Lidi Kia se kupuje do 500tis. Podivejte se zespoda, vsechno mekky, tenky bahno. Kiu ceed za 480tis s 1,5 benzin manual, ale 800 fakt nedavejte, to bezte radeji jinam
To co jsi vybral nejsou konkurenti, 150 koní a 200 koní je dost rozdíl, konkurentem je podladěné 2.0 TSI, třeba tady https://www.sauto.cz/…t/leon/190275459
Jinak ještě bráchův kolega kupoval přes známho Cupru Leon hatchback 1.5 eTSI DSG předváděcí za cc 750tis. Jinak katalogová cena přes milion. Ale teda podvozek je prý opravdu perfektní, ale nejel jsem sním a s Proceedem GT jen chvíli tak to nemůžu srovnat.
Srovnavate uplne jine auto nez aktualni proceed... Ten zeperfs link je totiz na predchozi generaci proceedu. Aktualni vychazi "trochu" jinak https://zeperfs.com/…uel7840-7916.htm
Nevim kde jste to našel, ale Martin Vaculík ho chválil ve videu že plachtí skoro jak současné škodovky. Teď jsem našel že hatchback má 0,3, ale hatchback. SW a hlavně Proceed by měl mít lepší. No jinak Octavie 3 má 0,32 třeba tak nevim jestli to je tragický! A taky je důležitá jaká je čelní plocha. Protože dnes i leckteré SUV má Cx 0,3 ale neplachti jak sedan.
Byl jsem se na Proceeda kouknout tento týden a domluvit si testovací jízdu. Pan prodavač mě ale informoval, že se má GT v motorizaci 1.6 tento rok přestat vyrábět kvůli emisíma a objednávky se přijímají do konce roku. Protože jsem plánoval si Proceeda pořídit právě až příští rok, udělalo mi to trochu čáru přes rozpočet. Nevíte někdo, co je na tom pravdy?
Bylo mi naznaceno, ze se uvidi, co bude po novem roce, ze nikdo nevi, ale o konkretnim ukonceni vyroby se zatim za me urcite nevi (kdyby to vedeli, hned by mi to rekli, abych koupil). Osobne to beru spis jako "trik" prodejcu prodat jeste neco do konce roku. Osobne myslim, ze pokud by doslo k ukonceni vyroby, vedelo by se to dopredu, tzn. nekdy treba ke konci pristiho roku ( u Stingeru to tak bylo).
Za cenikovku to auto nema smysl, kdyz i zde zminovany leon FR s dvoulitrem je dnes levnejsi. Auto se da sehnat za lepsi penize, ale ne kazdy dealer je ochotny, ale tipuji ze ono je to taky brzy prejde. Prinejhorsim se vali v Praze spousta rocnich aut a moc tam nemizi.
Za me ma to auto dve vetsi chyby. Odhlucneni podvozku a deficit 30-40 koni oproti tomu, co by dnes bylo pro warm hatch adekvatni. Dnes ma 200 koni kde jaky silnejsi diesel.
Je pravda že odhlučnění podvozku není nic moc, ale když je kvalitní asfalt tak zas má daleko menší aerodynamicky hluk než třeba Passat ve vyšší rychlostech! Kde příšerně šumý zrcátka.
A co do srovnání s Leonem tak Seat končí výrobu auta tak že podle toho má ceny a navíc má do sportovního auta daleko. Proceed GT bych už spíš přirovnal ke Cupra Leon a ta ja přes milion, proto ten nadpis článku. Všechny trochu sportovní kombiky začínají přes milion. Za kolik to dá dealer je už věc jiná.
Leon FR taky neni spatny, zas nedelejme tady z proceeda s 200 konma zavodak. Pokud bychom se bavili jen o rychlosti, tak na kilo jedou hruba stejne a pak je zanedbatelne rychlejsi leon.
Navic u Cupry jsou ochotnejsi k opravdu zajimavym slevam, coz se vzhledem k tem prisernym cenikovym cenam moc nedivim.
Já bych informace od prodejců bral trošku s rezervou a může to být prodejní taktika. I kdyby se náhodou KIA rozhodla tuto verzi prodávat, tak většinou zbývá poměrně dost kusů na skladě nebo předobjednaných pro dealery. Je potřeba situaci průběžně sledovat.
Tak 2.0 TSI má větší kroutící moment, ale zas a znovu ve stejné výbavě jste na milionu.
V losím testu je za prvé GT line která má jinak naladěný podvozek a je srovnatelná s Fordem Focus který patří k tomu nejlepšímu
https://youtu.be/iNhjpY-3Ay4?si=HWaj7gmmnmIDLe4B
Losí test není test bezpečnosti. Mnohé sportovní auta mají horší výsledky než běžné auta!
https://youtu.be/iNhjpY-3Ay4?si=HWaj7gmmnmIDLe4B
Zrychlení na konci videa ukazuje z 0-200 za 25,78 což je rychlejší než 2.0 TSI 19k!!!
Ten kdo argumentuje losím testem jako ukazatelem kvalitních jízdních vlastností je absolutně mimo mísu. Naprostá většina dnešních aut se snaží při prvním manévru zabrzdit na fleku místo toho aby se snažila odhodit zadek a tím natočit předek kam potřebujete. Potom pak lidí hulakaji jak jejich SUV má vyšší nájezdovou rychlost než nižší hatch. Jenže ty auta už většinou při zpětném manévru stojí na místě místo toho aby se co nejrychleji vrátily zpět.Právě kvůli takovým testům máme tak tupá auta. . . .
Presne, losí test neukazuje absolútnu kvalitu jazdných vlastností, ale skôr bezpečnosť pre bežného spotrebiteľa, t.j. ako intenzívne zasahujú asistenčné systémy. Preto sa môže stať, že veľké a ťažké SUV prejde losím testom lepšie, ako športové auto, ktoré povievajúcim zadkom odstrelí kolík.
Menší praktičnost
Omezený výhled dozadu
Vyšší spotřeba paliva
Nižší komfort podvozku
Pro typického zákazníka této kategorie aut jsou tyto mínusy naprosto nepodstatné, dokonce možná samozřejmé. To auto je pro zábavu, takže nějaká praktičnost, výhled při parkování i komfort nehrají roli. A vyšší spotřeba? No kdo rád šlape na plyn, tak spotřebu moc neřeší...