Celkem 150 pomalých a 30 ultrarychlých nabíjecích bodů poskytuje nový největší hub v Británii. Stojí u velkého výstaviště a páteřní dálnice mezi Londýnem a Glasgow.
Pane Hendly, jsem zaostalý geront? Proč nechápu ty světlé zítřky? A bude rudá záře nad Západem? A nebo bude zelená? Nebo to nakonec vyjde tak nějak do hněda?
Takže celý tento Gigahub se vyrovná maximálně 1 tankovací pistoli s naftou. Tak to je super.
Tak jich postavte 8 vedle sebe a už to bude jako malá benzinka :D:D:D
Pro nechápavé:
1 Litr nafty obsahuje velmi zhruba 10kWh energie.
1 tankovací pistole má průtok 40-120l/minutu. Vezměme průměr 80l/minutu a máme tu 48MWh energie natankovaných za 1 hodinu.
Zatímco tento Gigahub má teoreticky 10MWh za 1 hodinu, ale v praxi to nedá, protože utáhne jen 6,5MW. https://www.carscoops.com/…-with-180-plugs/
Abych naftě tolik nefandil, tak snížíme průtok na 40l/min. a dostaneme 24MWh a přidáme účinnost cca 33% a jsme na cca 8MWh.
Ztráty při nabíjení i v pohonu EV budou dohromady taky přes 10%, takže zbyde teoretický strop cca necelých 6MWh za 1 hodinu.
Tzn, že i v nejhorším možném scénáři tankovací pistole vyhrává o 25%.
Opravuji te. Pletes se nehorazne. Resp. michas hrusky s jabkama. Sorry.
Nechci kontrolovat tva nesmyslna porovnani. A rozporovat, kolik nafty se nacerpa z jednoho dieseloveho stojanu ve skutecnosti...
Aby to davalo smysl (alespon trochu), tak napis, kolik kWh potrebujes na 100km z dieselu. :D:-!
S EV bezne tak 15-20kWh%100km - vlastni zkusenost.
Dale:
Kolik nafty natankujes kazdou noc u sebe doma, ty poctari? Chapes vubec, ze temer kazdy majitel RD ma svou vlastni benzinku doma? A ted mi to spocti. :D
Vetsina ridicu EV nabije vetsinu energie doma nebo v praci. Ne na verejmych nabijeckach.
Však tu informaci máš už v jeho příspěvku obsaženou - litr nafty je cca 10kWh, takže když vezmeme třeba spotřebu 6l/100km (což je naprosto reálná a vlastně i nadsazená spotřeba pro moderní diesely - narozdíl od těch tvých 15kWh, což je spíš teoretická hodnota při plachtění), tak je to cca 60kWh... Takže ano, pak JEDNA tankovací pistole při nejhorším scénáři prohraje proti největšímu dobíjecímu hubu v UK, problém je jenom v tom, že snad i ta nejmenší vesnická benzínka má ty pistole dvě :D
Tu poslední větu si laskavě odpusť, neurážej. Netušíš jaké mám vzdělání.
Jestliže napíšeš, že dotace na EV jsou kvůli dotacím Číny domácím výrobcům a poté potvrdíš, že dodace evropských zemí jsou na EV obecně, tedy i na čínská, je zřejmé že jedno z tvých tvrzení je hloupost.
Klickovat?
Muj pohled na clo jsem napsal. Branit se clem novym technologiim je hloupost. Historie to dokazuje paradoxne napriklad na dejinach Ciny.
Dotace. I v Cine (bez zaruky, nemam povtrzeno) je dotace na vsechny ev. Co je tam vic jsou prime dotace a narizeni firmam. Cina ale funguje naprosto jinak ohledne podnikani.
Prime dotace automobilkam v EU neni politicky pruchozi.
Tvuj puvodni navrh byl dotovat pouze infrastrukturu pro EV. To bys ale budoval zazemi pro dotovane Cinska EV.
Aha. Takže čínská automobilka obdrží přímé dotace od čínské vlády. Pak se její výrobek vyveze např. do DE, kde je dotace na koupi každého EV, tedy jedno zda VW, Tesla nebo tenhle již jednou zadotovaný čínský ... MG, například. A to je v pořádku, ač to MG je zadotované již dvakrát. A to jako nezničí evropský automotive...
Ale pokud bych to chtěl kompenzovat pomocí cla, aby podmínky byly +/- vyrovnané, bráním technologickému rozvoji.
A pokud bych dotace směroval přímo na státy EU, za účelem budování infrastruktury, nahrávám tím číňanům...
Jasně, to víš, že jo. Zkus mě zatahat i za druhou nohu, na té mám rolničku :D;-)
Koukam, ze jsi sperkoval jak urazit..
Clo na Cinska auta dnes uz je.
Kdyz ho zvednes jak budes motivovat evropske znacky k vyvoji kdyz jsou chranene pred konkurenci clem?
Urazit? Za tou poslední větou je mrkající smajlík. BTW - citát z Pratchetta.
To ty tady stále něco vykřikuješ o bazálních neznalostech...
Že clo už dnes je vím - také jsem v původním příspěvku psal, že existují. Jejich výše - toť otázka.
Evropské značky mají konkurenci v USA, v demokratických asijských zemích a také mezi sebou. Konkurence existuje.
Za ideální stav považuji dotace EU do infrastruktury, žádné dotace na koupi vozu a na vozy ze zemí, jež nehrají fér, potom cla, která tu nefér hru kompenzují.
Minimalne Cina a USA dotace na nakup poskytuji a maji spicku v oboru EV.
Pripadne clo samozrejme muze mit odvetu a v momente kdy Tesla ma a Cina chysta mistni vyrobu je trochu pozde.
Na to ty lampy ale nemají příkon a nejspíš ani trafostanice na to nebude připravená a přívody k té trafostanici taky ne. Prostě celá síť nedokáže nabíjet miliony aut, který bychom nabíjet potřebovali pokud všichni zaházíme ICE a koupíme si EV.
Ptam se na dimenze vedeni, ne prikon lamp.
Sit nabijeno EV unese. Potvrdil to o CEZ.
Jde jen vybudovat infrastrukturu. Pamatujes si ze jeste nedavno nikde nebyl zavedeny opticky internet?
Nabijecky se zacnou objevovat nejapise v ramci rekonstrukci parkovist a ulic.
a to je právě ono. Vedení k lampám je dimenzované na příkon lamp. Nikdo v minulosti nepočítal s tím, že z toho budeš chtít jednou živit nabíjení EV. To tvoje "jen" vybudovat infrastrukturu je právě ten problém. Hele ty jsi ale úplně mimo, když to srovnáváš s optickým internetem. Tady se nebavíme o vybudování páteřních linek optických kabelů, který navíc zabírá roky práce přesto že je jednodušší. Tady se bavíme o distribuci velkých výkonů a vytvoření obrovské sítě nabíjecích bodů. Aby si mohl vytvořit nabíjecí body na nových parkovištích, tak musíš někde poblíž vybudovat novou trafostanici, bude schopná dodávat takový výkon a k ní zase musíš ten proud přivézt z elektrárny. Jen naše podělaná fabrika se spotřebou 1 MW je obrovský lokální žrout elektřiny a musíme hlásit měsíc dopředu přibližné spotřeby, aby s náma distributor elektřiny počítal a nevytvořili jsme nějaké anomálie v síti, tak si představ jakou nestabilitu ti bude dělat pár rychlonabíječek nebo podobné parkoviště.
Vedeni k lampam neni dimenzovano na prikon lamp.
Dimenzuje se na neco jineho, ale to uz je prave o tech zakladnich znalostech elektrotechniky.
A ty je nemas a bavis se tu bez tech zakladnich znalosti o necem co je daleko slozitejsi.
To rozhodně není správná cesta. Takže nejdřív musíme budovat ty silnice a železnice, protože ty měly být už 20 let hotové a pořád nejsou. Ty jsou priorita. Ne překopávat parkoviště kolem paneláků a stavět nabíjecí huby.
Aha, takže vedení k lampám je dimenzované na výrazně silnější odběry? Máš nějaké konkrétní informace na jaký odběr proudu je vedení k lampám dimenzované? Proč by někdo plýtval materiálem a vedl tam mnohem silnější dráty než jsou pro potřeby lampy nutné? Kupříkladu v bytě to máš stejné. Na vedení k zásuvkám se taky používá tlustší drát než na vedení ke světlům, právě proto, že ke světla nemají takový příkon jako běžné spotřebiče, takže se to dimenzuje pro potřeby světel. Chceš mi tvrdit, že u lamp se za komoušů natahali dráty několikanásobně převyšující potřeby světel umístěných na lampách?
Nesváděj debatu jinam. Takže na jaké kW je podle tvých informací dimenzované přívodní vedení k lampám? Jistě je to ošetřeno nějakou normou a bude to mít nějakou minimální hodnotu. Víš ji nebo jen vaříš z vody? Příkon lamp bych tipoval na nějaký 150-200 W/lampa. Na kolik je tedy dimenzované vedení? Rezerva tam jistě bude, ale myslíš, že by zvládlo dodávat výkony v řádu třeba 8-10 kW, aby si na tu lampu napíchl na pomalé nabíjení alespoň 4 auta?
Jasný, ale k žárovce je 1,5ka drát a k zásuvce 2,5ka drát, právě proto, že zásuvkový vedení potřebuješ dimenzovaný na větší odběry. Takže na kolik kW je myslíš dimenzované vedení k lampě? Jasně, že je tam rezerva. To přeci nikdo nezpochybňuje, ale myslíš, že dokáže bezpečně každá lampa dávat výkon těch 8-10 kW? Spočítej si to na celý sídliště kde je třeba 50 lamp. Utáhne to trafostanice za sídlištěm?
Jsi na spotřebě menší fabriky ;-)
aha takže ty jsi byl na školení u Hamuny a přebíráš jeho styl konverzace? Tj neodpovídám, jen kladu nesmyslné otázky a svádím řeč bokem. Tak si diskutuj sám ty základe elektro. Kolik kW jsi schopen živit lampou zjevně nevíš a jen plácáš jak nic není problém. Já ti na ten problém právě poukázal, ale ty ho nechceš vidět a jen to zakecáváš. BTW k tomu lustru je tak akorát tlustý drát. Být tam tenčí, tak to neutáhne a můžeš od toho vyhořet. Ono totiž ještě před pár lety bylo běžné, že takový lustr měl 5x100 wattů a tím pádem spotřebu, kterou ti tak akorát ta 1,5 drát BEZPEČNĚ utáhla. Že dnes svítíme LEDkama a celý lustr má spotřebu 25 wattů, takže by si to dokázal krmit zvonkáčem je věc druhá.
Vodic se dimenzuje nejen na vykon ( pri navrhu pouze na vykon by byl prurez vyrazne mensi) ale take na zkratove proudy, úbytek napeti a impedanci zkratove smycky.
U verejneho osvetleni kde jsou dlouhe trasy vedeni je to zasadni parametr pro prurez vodice. Jako bonus je zrovna u verejneho osvetleni pouziti smyckovani.
Naprosto zakladni vec ohledne elektrotechnickych znalosti.
Stejne jako 500W a tve tvrzeni o prurezu 1,5mm…ukazka zakladnich neznalosti.
Jak chces posuzovat daleko slozitejsi veci ohledne elektromobility, kdyz mas problem se zaklady fyziky?
Ja te nechci nijak urazet. Co ukazuji je, ze nektere veci ktere jsou podle “selskeho rozumu” tak jasne jsou ve skutecnosti daleko slozitejsi a jine nez lze bez znalosti predpokladat.
To ti to ale trvalo než z tebe vypadla odpověď. Takže dejme tomu, že jedna lampa by byla schopna obsloužit cca -2-3 auta s nabíjecím výkonem asi 2-3 kW počítám to plus mínus správně?
Hruby odhad. Vse zalezi na konkretni instalaci. Samozrejme jde rozfazovat i casove a tam se oteviraji dalsi moznosti.
Na mnoha mistech jde jednoduchym zasahem tohle zvetsovat.
Jasný chápu, že je to hrubý odhad, ale řekl bych, že nebude daleko od reality. Nicméně ono by to chtělo kdyby ta lampa byla schopná dát třeba 10-20 autům ty 2-3 kW, aby se přes noc dokázala nabít, ale to se obávám jednoduše realizovat nepůjde.
Tak lampy nejsou tak daleko od sebe aby se tam pocet aut co pises vesel😀
A noc tedy cca 12 hodin stani auta i pri 2kW je nabiti na dojezd pres 100km.
Aut co najedou denne vic jak 100km statisticky neni velke procento.
Takovy pocet nabijecich bodu nebude potreba ani v budoucnu.
Pri nabijeni 3kW vykonem jsi se ztratama nekde na 30kWh za noc to je skoro 200km dojezd..
Tak já nepočítám taky, že kolem lampy bude tolik aut. Spíš bych lampu bral jako zdroj od kterého dokopneš dráty k jednotlivým parkovacím místům v okolí a tam vybuduješ nabíjecí stojany. Ne že na sobě lampa bude mít fyzicky zásuvky. Ano dobíjení nízkým výkonem jako třeba ty 2 kW po dobu těch cca 12 hodin je tak na 100 km, takže každý druhý den (plus mínus) musíš auto napíchnout. V zimě to bude možná horší. Temperace baterky ti žere proud i když auto jen tak stojí. Ale problém je v tom, že ta lampa to teda neuživí. Ta uživí ty 2-3 auta jak jsme zhruba spočitali a to je bohužel málo.
Je moznost zridit pomoci lamp verejneho osvetleni 2-3 nabijeci mista bez nutnosti vykopu. Pomoci rozfazovani v case muzes klidne zajistit 4 dalsi. Kdy dosahnes na tak velkou koncentraci EV aby to nestacilo?
A to jen jedna z mnoha moznosti jak nabijet.
Pri prumernem rocnim najezdu v CR 15000km budes muset nabijet nejspise daleko mene casto a auto stoji nekde bez uzitku vic jak 90% casu.
Stale se ti to zda malo a nebo proste nemas rad EV a argumenty jsou zbytečné?
PS: a ted si vem treba ty obchodni moznosti co se nabizi. Supermarket co ma nabijecky muze diky tomu pretahovat zakazniky na nabijeni se slevou atd. Jak dlouho travis v obchodě nakupovanim?
Ono je to spíš o tom co bylo dřív. Jestli vejce nebo slepice. Dokud nebudou mít lidi z paneláků kde nabíjet, tak si nebudou kupovat EV, takže těžko říct, kdy dosáhneš takové koncentrace EV u paneláků. Ano je to samozřejmě málo, protože EV nemůže v zimě jen tak plonkově stát bez nabíjení jako spalovací auto, protože temperací baterie ti z ní mizí proud, takže připojení na dobíječku bude v reálu potřeba daleko častěji než jen šermovat s nějakýma průměrnýma číslama, který ti o skutečnosti mnoho nepoví.
PS: v obchodě nakupováním v řádu desítek minut za celý týden. Řekl bych do hodiny max.
Tak s ohledem na to, ze mas vice jak polovinu potencionalnich zakazniku s moznosti nabijet doma (nejsou to jen RD) neni zatim priorita budovat ve vetsim rozsahu nabijeci sit v ulicich. EV jsou tu realne s nama v radu jednotek let.
Hodina nakupovani tydne to je hezkych 300km dojezd na 50kW stanici. To je prumerny tydenni najezd prumerneho auta😀
Temperovani v zime neni nic hrozneho. Opet jde spis o tve pocity nez realitu.
Ano dá se na to nahlížet i tak. Ještě bych vyfiltroval ty co na EV reálně mají peníze. To že máš barák z tebe nedělá potenciálního kupce EV za milion. Když si totiž vezmeš třeba průměrnou mzdu v ČR, tak lehce zjistíš, že kupujících, kteří mají vlastní dům a zároveň na auto mají prachy zase tolik nebude.
Já tankuju jednou měsíčně šašku, takže nepotřebuju šaškovat 4x denně okolo kabelů doma a v práci. Jen párkrát do roka na dlouhých cestách někdy tankuju 2-3x do měsíce.
Kdybys uměl číst a počítat, tak by sis všimnul, že jsem psal něco o účinnosti dieselu.
Takže z 5,1l/100km (můj průměr za poslední cca 3000 km) si moje TDI vezme cca 16,5kWh a rozpětí je zhruba stejné. 15-20kWh podle zátěže.
To čumíš, že? Ona nám ta fyzika zase vyšla stejně, to je ***, co?
A sjednodte se, kolik tedy kWh spotrebujes s dieselem. Budman tvrdi, ze 60. Tvemu vypoctu, ze spotrebujes stejne kWh jako ja s EV nerozumim. Kdyz moje auto ma ucinnost pres 80% a tvoje sotva 30%... :D
Ano, naftu a s ni vice energie natankujes rychleji nez rychlonabijeckou.
To je to, co jsi nam chtel sdelit?? :D:D:D
PS Bavi me, jak nejvic hejtujou EV ty, pro ktery by byl idealni - tankovani jednou mesicne. To je 1500km? Tudiz prumerne 50km denne. Ale je mi jasny, ze zrovna ty urcite jedes na zatah tisic a pak uz auto skoro jen stoji v garazi. :D
Narozdíl od tebe chápu zcela kompletně.
A sjednocovat se s nikým nepotřebuju, to asi spíš potřebuje komoušskej politruk jako seš ty.
Takže se nauč číst a počítat a přestaň prudit druhé svojí neschopností chápat psaný text.
Já byl tak hodný, že jsem přesně odpovídal na tvoje dotazy.
Takže ještě jednou: Na 100km potřebuju z dieselu cca 16,5kWh. (Na to jsi se ptal) To, že 5,1l nafty obsahuje cca 50kWh je jedna věc, ale díky té účinnosti motoru si vezmu těch cca 16,5kWh, které potřebuju.
A co jsem chtěl sdělit to jsem sdělil zcela jasně. A tím, že se to tady budeš snažit debilně zesměšňovat a překrucovat nic nezměníš. Zajisté ostatní umí číst a počítat, takže si představu udělají sami.
Dekuji, takze priste prosim pouzivej pro udaj energie z dieselu kolik ji nacerpas, ju? ;-)
Ja take neudavam elektrickou spotrebu potrebnou jen pro pohyb ponizenou :D (wtf) o ztraty, ale energii, kterou nabiju auto z nabijecky. Nebo mam vzit pro sve auto z nabitych 20kWh jen 80%???? Co je to proboha za udaj? Pitomejsi "fyzikalni" uvahu jsem zde jeste asi nezaznamenal.
Jsem rad, ze jsem te mohl obohatit o informace ze sveta EV.
A priste uz nebudes srovnavat hrusky (verejne tankovani nafty - jedina moznost) s jabkama (verejnym nabijenim - obvykle predevsim pri cestovani, pro spoustu elektromobilistu okrajova zalezitost). Takze do sveho genialniho srovnani zapoctes domaci elektricke "benzinky".
Obohatils mě leda o howno, šašku.
Rozjíždíš tady naprosto zbytečný tanečky.
Komentuju Gigahub a na faktu, že tohle monstrum není schopno dodat ani to, co jedna jediná pistole, nic nezměníš, ani kdyby ses ***. A můj výpočet obsahuje pochopitelně energii poníženou o % účinnosti.
Prostě tady ze sebe děláš celou dobu debila, protože ani neumíš číst a nebo nechceš. Hlavně, že se rád posloucháš.
Precti si znovu muj prvni komentar:
"Nechci kontrolovat tva nesmyslna porovnani. A rozporovat, kolik nafty se nacerpa z jednoho dieseloveho stojanu ve skutecnosti..." ;-)
A pak mi zkus odpovedet na otazky v nem polozene:
"Kolik nafty natankujes kazdou noc u sebe doma, ty poctari? Chapes vubec, ze temer kazdy majitel RD ma svou vlastni benzinku doma?"
Kdybys to udelal rovnou, dalo by se tomuto rikat diskuze.
Pletes si to zde s nejakou soutezi v urazeni... :no:
Takže v panelácích, bytovkách a činžácích nikdo nebydlí. Všichni mají krásný domek na kopci se solární elektránou jo? Tvá iluzorní představa, že všichni nabíjejí doma, je velice zábavná. :D
Aha takže když polovina tak se bavíme o kolika milionech lidí, potažmou aut, která nemáš kde nabíjet? Pro bytovky, paneláky a činžáky je právě vybudování pomalého nabíjení dost velký problém a hlavně se nikde nic takového nebuduje. Jsou to obrovské investice na vybudování, provozování a následnou údržbu.
Polovina zbytku - ctvrtina bude mit bez problemu nabijeni v praci.
Kolik z te jedne ctvrtiny nejezdi nakupovat, do kina, do posilovny, do divadla, do restaurace (uz dnes si muze ridic zvolit nakupni centrum s nabijeckama), nebude mit AC nabijeci hub v dosahu bydliste a... nejezdi na veletrhy? :D
Nedaleko me PRE postavilo mensi "nabijeci hub" - 6 AC nabijecek u jednoho bloku domu.
A tady jiny priklad: https://fdrive.cz/…-zoo-praha-11233
PRE zprovoznila AC dobíjecí hub na parkovišti u Zoo Praha
Fakt nevidim problem s nabijenim.
Nabijecky jsou obvykle poloprazdne.
Proc lidi hledaji problemy tam, kde nejsou? :D
PRE ma samozrejme zajem prodavat svuj produkt - elektrinu.
A AC nabijecky jsou velmi jednoduchou cestou.
Aneb easy money.
Možná jsem to přehlíd, ale chybí mi informace o rozdílu mezi teoretickým a skutečným výkonem tankovací pistole. Teoretický průtok 40 litr./min se v praxi několikanásobně smrskne z důvodu značných prostojů při výměně aut, placení apod.
Jo, tady máš pravdu. Tyhle neurčité proměnné jsem tam nedával.
Pistole má konstrukční limit 120l/min. a já dal schválně ten nejnižší 40l/min.
Platit se dnes dá aplikací na jedno kliknutí na mobil přímo u stojanu.
Jak dlouho řidiči šaškují okolo, nedokážu ovlivnit. Ono ani na Gigahubu nebude využití vždy 100%.
Ale je fakt, že díky prostojům by to ta pistole asi nakonec o prsa prohrála.
Dvě už ale ne :-!
Pokud se s EV ve většině případů nikam tankovat (nabíjet) nejezdí, nechápu proč vůbec tu meganabíječku stavěli. :-)
A k tvému porovnání 55 vs.15 kWh - nepřijde ti divné, že k výrobě 15 kWh elektřiny se musí vyrobit v elektrárně 50 kWh tepla, z něhož naprostá většina zmizí v chladicích věžích ?
Protoze auto bezne vic jak 90% casu nekde stoji.
A jedes na vystavu a nebo nakupujes a u toho stani auto nabijis.
elektrarny maji podstatne lepsi ucinnost nez spalovaci motor.
A elektrinu mizes vyrabet i jinak.
Ano výroba elektřiny ve velkém má účinnost vyšší, nicméně ztráty jsou pořád obrovské. Bylo by seriózní je zmínit taky, když už poukazuješ na ztráty ve spalovacím motoru
Něco energie se dále ztratí po cestě mezi elektrárnou a nabíjecím bodem, další se ztratí v stejnosměrné nabíječce atd ...
Jenze ja tu elektrinu dokazu vyrobit i jinak a i v miste spotreby a do EV ji akumulovat a pouzit jinpak treba v jiny cas abych omezil spotrebu ze zdroju s mensi ucinnosti.
Proc vsichni hejteri v souvislosti s EV hned vytahnou tepelnou elektrarnu?
Proc ne jadernou?
Proc ne solarni, vetrnou nebo vodni?
Jaky argument maji hejteri v Norsku nebo ve Francii, co se tyce ucinnosti EV?
Kdy planuje EV hejter nakup EV?
Az mu doslouzi jeho posledni spalovak koupeny v roce 2035?
Takze v roce 2045?
Jaky tu v ty dobe bude energeticky mix?
Jak se bude EV infrastruktura vyvijet?
Jen za dobu co ja vlastnim EV pribylo spoustu nabijecek. Neznam misto v Cesku, kam by byl problem dojet.
Nabijecky jsou snad krome Prahy vetsinou prazdny a v Cesku fungujou velmi dobre. :yes::yes::yes:
Hele je naprosto jasný, že energie ukrytá ve fosilním palivu je něco co s elektřinou nikdy nedosáhneme. Ten komfort a okamžitá dostupnost energie v minimálním objemu žádná baterie nabídnout neumí.
S rychlonabíječkou to při 150 kW nabíjení asi půjde vydržet, ale problém je že jich nedokážeš postavit dostatečné množství. To je něco co hlupáčci úrovně Hamuna nedokážou pochopit. Tady je to krásný příklad. Ze 180 nabíječek jich je jen 30 rychlo, protože je technicky nerealizovatelný mít jich na tom místě víc. To by si musel mít vedle nějakou plonkovou tepelnou elektrárnu. A už takhle, když se to tam zaplní autama, to bude mít spotřebu jak průmyslový podnik o 5000 zaměstnancích :D
Ta nabíječka není jen pro dobu kdy je tam zrovna nějaký veletrh na výstavišti. Je to postavené u páteřní dálnice, takže je předpoklad, že to bude ve většině případů sloužit na nabíjení aut jedoucích kolem. Ale o to nebylo obsahem mého příspěvku. Chápu proč to takhle koncipovali. Nelze postavit více rychlonabíječek na jednom fleku, takže tam postavili to co je technicky realizovatelné a pro potřeby výstaviště funkční. Když jdeš na veletrh a vracíš se za 5-6 hodin tak tě skutečně netrápí, že nabíjíš jen 7 kW, protože na to máš čas.
Píše se to ale v článku. Jak jinak chceš chápat větu:
Takováto kombinace různých výkonů bude užitečná, neboť hub stojí nedaleko křížení dálnic M42 a M6 u Birminghamu, u hlavního tahu z Londýna do Liverpoolu a Manchesteru a dále na sever do Glasgow.
Je to na křížení hlavních tahů, právě jako rychlonabíječka pro projíždějící auta. Tak jsem to z článku pochopil. Pokud by to bylo jen jako parkoviště pro EV na veletrhu, tak tam není důvod dávat supercharger o výkonu 150 kW na kterém ti stačí být 30-40 minut.
Tvl. GDPR. Na co to potřebuješ vědět? :D
Jako každej druhej byt, co stojí dýl jak 5 let mám jen 25A a co má bejt?
5,7kW umím překročit a vyhodit jistič, jestli tě to zajímá.
Samozřejmě, že všechny moje spotřebiče dohromady dají víc. Cca 9-10kW.
Stačí dát péct bůček, prát fusekle, zapnout myčku a postavit vodu na čaj a bum.
Chceš nám tu zase dát přednášku, že to většinu času nepotřebuju. To víme všichni.
Přesto jsou situace, kdy to potřebuješ a pak seš s elektrikou v ***i.
Takze nemas dimenzovane pripojeno na to abys zapojil vse najednou. A tak to funguje prakticky na kazde urovni nejen v elektrice.
Sit se vetsinou nedimenzuje na 100% vyuziti vsech pripojenych spotrebicu. Neni to potreba.
Zaprvé, ke mě nechodí sousedi nic strkat do zásuvek. Já si to managuju sám.
Za druhé po hubu nic nechci.
Jen je komické, když tohle malé elektrické město má kapacitu jedný pistole na naftu.
To je celý.
ale tohle parkoviste nema cil nahradit rychlonabijecku
Jde o vyuziti casu pri parkovani aut.
Porovnavat to s benzinkou je opet zakladni nepochopeni o cem ev je.
@Hendly: U rodinného domu neočekáváš, že budou vytíženy všechny zásuvky současně. U nabíjecího místa jaksi z podstaty věci ano, takže argumentuješ opět naprostými blbostmi.
To bohužel předpokládat nelze. Naopak je předpoklad, že v době veletrhu tam bude plno a každý EV bude napíchnutý na šťávu. 180 aut není nic. Byl jsi někdy na nějakým veletrhu kolik tam přijede aut? To jsou tisíce.
Jsem unaveny. Nechces pred psanim kazdeho prospevku minutu premyslet?
Asi vsichni neprijedou ve stejny cas se stejnou urovni baterie.
Ja pomerne silne verim tomu, ze ten kdo to navrhoval nad tim jak to dimenzovat pomerne dlouho premyslel a dokazal svuj argument vysvetlit investorovi.
Za to jiste dostal odpovidajici odmenu. Predstava, ze takovy technologicky celek navrhoval amater je dost usmevna.
Jezis to jsou kecy. Ano vsichni prijedou ve stejnou dobu a zapoji sva auta na nabijecky. To je logicke. Za par dni je veletrh v Brne zajed se tam podivat jak to funguje na parkovisti. VSICHNI tam prijedou rano kolem 9 a 10 a odjizdeji postupne az odpoledne. Fungovat to asi bude v tomhle pripade tak, ze se snizi nabijeci vykony tech rychlonabijecek, aby to trafostanice utahla. Ale tve blaboleni ze nikdy nepojede 180 nabijecek soucasne vychazi z ciste neznalosti.
No sníží se výkon tak, aby to trafostanice, která to celý živí vydržela. O zisku to rozhodně není. Však se v tom článku i píše, že jeden stojan umí dávat 300 kW, ale pokud se připojí 2 auta, tak se výkon sníží na polovinu. Ve chvíli kdy se parkoviště zaplní se bude adekvátně snižovat výkon. Je to jako v případě sdíleného internetu a připojení vícero účastníků. Ale to je jen konstatování. Neříkám, že je to špatně.
Tak tady před nedávnem definoval jeden ze zdejších zastánců elektromobility obyčejnou benzínku. Prý se tam nás potkává moc najednou, je tam špína, bordel a chodíme na WC s dalšími lidmi..... tak nevím, jak nazvat tuhle monstrozitu pro 180 aut, kde si místo 5-10minut s dalšíma 180ti lidma (minimálně, co když však bude mít automobil více lidí na palubě) bude muset dávat několik káviček trochu delší dobu... nevím, jestli je to o tolik lepší, než benzínka.
Promiň, tohle co napíšu není kritika EV, ale myšlení, či argumentace některých fanoušků, je to jako psát jako výhodu kávičku u Humpolce... Benzínka je stejně čistá/špinavá, jako nabíječka, mimochodem nabíječky se nachází také na benzínkách, parkovištích, kde je taky špína.
Benzínka je náhodou místem, kde se již řadu let mimo čerpání paliva setkávají i lidi za jiným účelem. Ať už to byla a jistě i pořád někde jsou centra podvodů, šmelin, předávání všeho možného a nemožného (a to již od dob socialismu), tak třeba na menších městech se tam setkává i mládež, nebo lidi (párkrát jsem si taky dal na benzínce s někým sraz), protože tam bývají parkoviště, občerstvení a často mají dlouhou otevírací dobu, navíc takovou čerpací stanici většinou každý najde, bývají na hlavních cestách.
Jenze s EV v naproste vetsine nabijecky na benzine nepouzivas.
To se od te benzinky nemuzes odpoutat?
Jidlo na benzince bys jedl kdyz bys to nemel pri tankovani?
No, to já reaguji na tebe, ty si s teorii benzínky jako nějaké špatnosti přišel :D Dříve bývalo více motorestů, prostě zastávky u silnice, je fuk, jestli tam načerpáš benzín, pokecáš, koupíš drogy, či prodáš zbraně. Kde se tedy najíš/zastavíš s EV, pokud by nebyly benzínky ? Parkovišť je minimálně a právě kolem čerpání paliva vznikla tahle infrastruktura.(a vznikne stejná kolem nabíječek, jsou to přidružené služby).. pořád mi nejde do hlavy, co je na tom špatně ? A ano, u nás na malém městě když jdem z hospody, tak tam jdem někdy i pěšky pro jídlo :)
EV ale nabijis z naproste vetsiny nekde jinde nez na benzince.
Na benzince/nabijecce se stavis jen pri delsi jizde.
K benzinkam. Uz jsem to tu psal nekolikrat. Opravdu je to misto jam bys jel dobrovolne kdyz nemusis. Chapu jako meeting point, ale treba kafe nebo jidlo?
No a co tam budeš dělat ? Musíš se tahnout někam do města, aby si sehnal kávu, něco k snědku... v čem je ta benzínka špatně ? Já tohle asi nechápu...odpoutej se od paliva, ale podívej se na to jako místo pro motoristy... tohle ta elektronabíječka nemá, tedy ta co si poslal.
No, to dá rozum, když tam tvrdnete desítky minut :D
Ale zkus si přečíst, o čem jsem psal Hendlymu, tohle je obecně čerpací stanice, ať už tam dáváš benzín, LPG, naftu, nebo tam bude nabíječka - místo, kde se k tomu všemu najíš, napiješ, odskočíš, nebo na menších městech to slouží k setkání kamarádů (u nás tedy přesedlali k novému "nákupnímu" centru s ruční automyčkou a samoobslužnou benzínkou), ale vesměs jsem tím nemyslel, že pokecáš s někým cizím :D To co posíláš ty je prostě stojan uprostřed města, jen takové parkovací místo s výhodou... proč ne, pro EV dobře, ale asi tam nezajedeš cestou z Prahy do Drážďan... leda by si chtěl mrknout na Andreje, kterej tam má kancl
Heled, tvuj socialni rozmer benzinek ti neberu.
Az se pretransformujou na nabijeci huby a prestanou smrdet od nafty (toho ropnyho svinstva, ktery nevznika na benzince a tobe nevadi lzive udaje o emisich vlastniho auta...) vytekly na zemi, bude to fajn. ;-)
Ja sa EV nebranim. Zena ma benzin, ja naftu. Mame aj RD dom, kde nabijat. Manzelka by mohla aj v praci (aj ked ona si obcas zabudne aj mobil nabit :-) ) a jazdi 30 km denne.
Ja pouzivam auto aj na rodinne vylety, resp. aj je urgent (deti na pohotovost, vybavovacky) a tam nafta je nafra. V praci neviem nabijat - parkovisko na 1200 aut ma 5 stojanov :-! . Ked decka spia, radsej urobim 500km na jeden zatah ako prerusovat cestu.
Problem je, ze ak by som chcle nahradit obe auta (kompakt s dojazdom cca. 300km a D-triedu s dojazdom cca 500 km) tak by som ptreboval cca. 80 - 90000 € a tym momentalne vsetky vyhody EV su pre mna nepodstatne.
Tvoja zabudne občas? :-)
To ta moje má cokoli na baterie vždy do mrtva. 0-3% je její standard.
Po celém bytě nabíječky, 1x týdně školení o nabíjení a cca 96x denně prosba, ať to nabije.
Nepomáhá to :D:D:D:D:D
Představa, že někam sama pojede EV, tak už se mi nikdy nevrátí domů... :D:D:D:D:D:D
Moja zena tak isto, ale auto uz zvykne nabijat a niekedy aj prekvapi, ze to nabije :-) Netreba podcenovat zeny. To su presne tie obavy, ktore som mal aj ja, kym to zena nezacala pouzivat. Cize cele to tu je nejake teoretizovanie, co by bolo keby.
A infrastruktura?
Ta je u nas z vetsiny hotova. :-O
Terminologii benzinek - benzin je v kazde domacnosti, staci namotovat kohoutek a hadice musi dosahnout k autu.
Byl to ten krásný den kdy k nám byl zaveden elektrický proud.
180 míst u výstaviště není potřeba komentovat ani kritizovat. Lepší než nic.
S rozmachem spalovacích motorů v autech se průběžně vyvíjela i nutná infrastruktura čerpacích stanic do +/- vyhovující hustoty. To stejné se musí stát i pokud bude docházet ke střídání stráží. Z principu funkce EV se zatím musí EV nabíjet daleko častěji, než ICE, to všichni víme, někomu to nevadí, někdo to jen akceptuje a někomu to nevyhovuje. Klasické "benzínky" jen s elektrikou místo BE/D to nezvládnou ani když připočítáme výhodu domácího nabíjení pro některé uživatele. V každém případě k ideálnímu stavu nabíjecích bodů má svět ještě daleko. Jen snílek může očekávat, že každé parkovací místo bude v budoucnu vybaveno zásuvkou. Tolik mědi na světě není.
Ani si nemyslím - a zatím to tak ani nevypadá - že by ten problém někdo nějak koncepčně zásadně řešil. A asi by to bylo potřeba. Třeba se ale pletu. ICE nepotřebuje pokaždé, když auto zastaví, tankovat. EV by se to hodilo.
Tak někdo nabije doma, zlomek v práci, dálkaři u výborných káviček u Humpolce, šťastlivci si občas vylosují volný stojan u Kauf/Lídl/Globusů, a postupně budou možná i růst taková parkoviště u něčeho jako v tomto článku. Jenomže každý takový bod něco stojí, musí k němu vést drát a v drátu elektřina, takže se musí nějak ekonomicky vyplatit.
Nemyslím, že i když bude nabíjecí struktura +/- stačit, bude důvod radovat se jak je celá tato konverze v globále pro uživatele cenově výhodná. Čím víc nabíjecích bodů, tím vyšší náklady a tedy i tlak na vyšší cenu. (S výjimkou domácího nabíjení pro pár bohatých zanícených nadšenců s vlastní - nejlépe ostrovní - solární elektrárnou vybavenou také dostatečně velkým úložištěm energie.)