Zatímco v Evropě používá většina elektromobilů konektor CCS-2, v zámoří se ujal konektor NACS, který původně používala především Tesla. Počet uživatelů se však brzy výrazně rozroste.
Me minusy nezajimaji.
Jsem zvykly na negativni reakce.
Jeden cas jsem dostaval kladny, ted dostavam vetsinou zaporny. :D
Rad bych, aby tu byly alespon zakladni informace spravne.
V pripade obrazku k tomuto clanku se to nepodarilo.
Vubec nevim, kde vyhrabali obrazek Tesly jen s evropskou AC zasuvkou. :-O
Zadna takova Tesla se nevyrabi!
Ty se taky nauč jednotky. Jak souvisí zásuvka s kapacitou (Ah)? A i ten výkon máš blbě. Typ2 při použití AC nabíjení je konstruován pro 3x63A max, tzn. cca 43 kW.
Ty tomu taky rozumíš jako koza petrželi.
Všechny Tesly dovážené do Evropy až do okamžiku uvedení Tesly 3 měly tento Typ2 konektor, kterým si nabíjel jak AC, tak i DC. Až s příchodem Tesly 3 začala Tesla postupně dodávat do aut CCS2. Tesla začala měnit v Evropě konektory na SC (dneska ještě občas najdeš na některých SC stojanech Typ2), nabízí pro starší majitele retrofit na CCS2 (vnitřní hw) a vnější redukci z CCS2 na Typ2. https://shop.tesla.com/…s-u_vozu-model_s
Edit:
Mas pravdu. :yes:
Ze Tesla kdysi pred nasazenim CCS 2 nabijela DC pres tento konektor jsem nevedel.
To znamena, ze uvodni obrazek uz je hodne fousatej... :no:
Ja pouzivam Mennekes jen pro AC, samozrejme, bo nemam starou Teslu.
A timto opravuji svuj uvodni prispevek. Pouzity ten konektor byl. Moje chyba, nevedomost.
Diky Flajzi.
Není ani tak fousatej, jakože hlavně nesouvisející, neboť článek povídá o NACS konektoru, který měly americké Tesly od prvopočátku a Typ2 v USA vůbec nemají (není důvod, když používají 1f a ne 3f).
Prostě redaktor dostal zadání něco napsat a frknul tam první fotku Tesláckýho konektoru, který mu našel Google, aniž by věděl, co na fotce vlastně je.
Člověk by čekal, že v článku bude alespoň základní popis konektoru NACS, proč vypadá, tak, jak vypadá a proč se rozšiřuje a naopak proč se nerozšiřuje v Evropě ani nikde jinde.
Tady se sluší říct zlatá EU. CCS2 mají všichni a je klid.
Obcas sem neco hodim 😂 Ale nemam moc silu koukat na nektere zdejsi pacienty a skryte palečkovače 😁 Casy GTI apostola jsou pryc, prisla nova generace maniaků 😁
Takze rychly info:
AC (stridave) nabijeni neboli pomale nebo u Tesly destination charging max obvykle 22kw (3x 32A), ale zalezi na on-board chargeru auta, kolik zvladne. Staci wall-box.
DC (stejnosmerne - nutna rychlonabijecka s mnohonasobnou cenou oproti wall-boxu) nabijeni rychle u Tesly supercharging u nas asi do 350kw, az 800V, max 500A (Tesla zatim jen 400V az 650A). 350kW zatim neumi vyuzit pokud vim zadny auto.
NACS konektor je kompaktnejsi, protoze sdili AC a DC kontakty (narozdil od CCS 2 / Mennekes - kde horni cast v zasuvce auta je AC a CP, PP a spodni dva poradny kontakty jsou DC).
Evropsky standard hlavne vyuziva tri faze (nase nizkonapetova infrastruktura je super i kdyz trochu komplikovanejsi a drazsi).
US standard pouziva jen jejich jednofazove zdvojene napeti nebo jak to popsat.
Rekl bych, ze NACS je pro US lepsi (nez Type 1) diky sdileni kontaktu, kompaktnosti a nepotrebe tri fazi. Resp. jako obvykle u Tesly je NACS svym zpusobem genialni. Je videt, ze se tam nad tim nekdo poradne zamyslel...
Ale pro nas v Evrope je zase lepsi CCS 2 / Type 2, podle me.
Myslim (vypada to), ze USA ovladne NACS kompletne a Type 1 mozna zanikne.
PS Rad bych se zeptal autora, ktere vozy se proboha na americkem trhu objevuji s konektorem CCS 2? :-)
Ano, NACS je taková "z nouze ctnost". Je to hezký, kompaktní, ale pro nás (rozuměj všude, kde používáme 3 fáze) nepoužitelné.
Jinak Typ2 je konstruován pro AC i DC. A první Tesly to tak měly, než pak Tesla přijmula CCS2 za svůj (s příchodem modelu 3, kdy už bylo jasné, že CCS2 je EU standard a nic jiného už tady nebude). V USA to bylo obráceně, tam byl první NACS (díky Teslám), pak přišlo CCS1, ale jak Tesly naprosto dominují US trhu, tak NACS jasně v jejich autech převažuje.
Hlavne NACS tam proti CCS1 ma jen vyhody. Je to kompaktnejsi a diky absenci trojfaze v US tomu pro tamejsi trh ani nic nechybi. Udajne to bude umet i 1000V, takze v US je to jasna volba. Trh je tam s tim rozsirenej. K tomu CCS1 je hnusnej macatej konektor, takze se ho amici radi zbavujou.
Naopak CCS2 umi trojfazi, takze v EU je to jasna volba jak pise DonVito.
Důvod je prostý, autodinosauři jsou v hajzlu. :)))
Zabedněným autodinosaurům hoří půda pod nohama a teprve teď si uvědomili že elektromobil bez vychytaný hustý bezstarostný nabíjecí sítě supernabíječek, která vás nebuzeruje se spouštěním a placením je k ničemu. Je to tak, elektroauto je jen půlka řešení, druhá půlka je výše zmiňovaná síť nabíječek. Ale na to dinosauři zvysoka sr@li. Teď je to dohnalo. Je to banda neschopnejch lůzrů který všechno řešej na poslední chvíli nebo teprve když už to hoří. Hlavně že jejich manažeři berou ohromný prachy za to aby předpovídali budoucnost a starali se o prosperitu firmy, aby díky špatnejm diletantskejm rozhodnutím neskončila v krachu. Dinosauři pochopili že bez dobrý sítě nabíječek se jejich auta nechytaj a krachnou. Šéfovi Fordu to docvaklo když musel svejm vlastním dětem vysvětlovat že nemůžou nabíjet na dobře umístěnejch nabíječkách Tesly a že musejí zajet o pár bloků jinam na horší nabíječky.
Jak se správně předpovědělo, z Tesly časem bude hlavně dodavatel energie, pronajímatel flotily robotaxíků a roboaut a dodavatel autonomního softwéru pro ostatní značky.