Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Technika

Zpět na článek

Stellantis trápí hmotnost baterií. Chce ji snížit na polovinu

49 komentářů

Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Těžká levnější, lehčí dražší. Kolik se dá ještě ušetřit, když mikrovrstvu vyměníš za nano. Chce to pořádný objev a ne kosmetické úpravy.
Avatar - sargis
sargis
Najprv nadsenie z ekologie, ale postupne prichadza realita. Dotacie nebudu vecne a stale vysoke ceny prinutia ludi ponechat si spalovaky co najdlhsie (pokial teda cena paliv nebude mnohonasobne vacsia ako aktualne). Ono aj ten vyvoj a zavedenie do praxe nie je otazka roka + treba to zaplatit.
Stale sa tvarime, ze iba a len baterie su buducnost, ale pri ich skutocne masovom rozsireni v sucasnom technologickom stave hrozi, ze skor sa minu kovy na ich vyrobu ako ropa 😄
homernaj
Zbytočne dramatizuješ. Automobilky si vedia dobre spočítať do čoho investovať. Rozmýšľaš v československom priestore, ktorí je pre automotive zanedbateľný čo sa predajov týka.
Podľa dostupných údajov sa v Nemecku v roku 2022 predalo približne 470 559 batériových elektromobilov (BEV), čo predstavuje nárast o 32 % oproti roku 2021. Okrem toho sa predalo aj 362 093 zástrčkových hybridných elektromobilov (PHEV), čo je nárast o 11 %. Najpredávanejšou značkou elektromobilov v Nemecku v roku 2022 bola Tesla, ktorá predala takmer 70 000 vozidiel, z toho väčšinu modelu Y. Za ňou nasledovali Volkswagen, BMW, Renault a Hyundai. Najpredávanejším modelom elektromobilov v Nemecku v roku 2022 bol Tesla Model Y.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Taky je Němci dotovali takovým způsobem, že se snad daly sehnat i operáky zdarma. To se pak prodává.
Avatar - Anonym
Anonym
Žádný strom neroste do nebe.
Aktuální data: Prodeje PHEV v Německu letos klesly o 42 % z důvodu omezení dotací. Otázkou je, co udělá omezení dotací u BEV, ale lze očekávat, že letos bude poslední rok růstu.
Hendly
Omezeni dotaci melo uz nekolik kol. Vzdy se po propadu prodej zvedl nad puvodni uroven.
Avatar - Anonym
Anonym
Ano, to bývá na přelomu roku, kdy se dotace mění, běžné.
Ale pokud vezmu údaje řekněme za srpen, kdy široko daleko žádná změna dotací není, tak jsou čísla pro německé PHEV prodeje následující.
2021: 24497
2022: 24719
2023: 14552
Na zotavení po lednovém ukončení dotací to prostě nevypadá.
Hendly
Tam to bude spise presunem kupcu na plne elektricka auta.
Th0r
Takze velka cast energie, se spotrebuje jen kvuli hmotnosti samotne baterie. To se vyplati 👍
Avatar - sargis
sargis
Teoreticky hlavne pri rozbiehani. Udrzat masu auto konstantnou rychlsotou na ceste uz nie je take energeticky narocne. A ako laik si myslim, ze vacsia hmotnost je zasa fajn pri brzdeni na rekuperaciu.
DonVito
Ja myslel, ze Stellantis prechazi na E-paliva.
😁 😁 😁

https😐/www.auto.cz/…te-dlouho-149924
ryccardo
Diverzita chlapce. To je cil. Nabizet vsechny druhy pohonu a soustredit se na vsechny mozne cesty. 😉
DonVito
Soustredit se na vsechny cesty znamena take bohuzel INVESTOVAT penize do vsech cest.
😁

Kdo to zaplati?
Zakaznik?
😉

Co ty na to?
Jsi ochoten zaplatit vyvoj modelu pro e-paliva?
Jsi ochten jezdit na e-palivo, ktere patrne nebude levnejsi nez to fosilni?

Ja na elektrinu jezdim. Dnes. Levneji nez na benzin.

Diverzita zni dobre.
Ale v praxi jen umoznuje zvysit naskok Tesly, ktera zadne obdobne (podle meho nazoru zbytecne, mozna se pletu) investice nedela.
ryccardo
Jistě to zaplatí zákazník. To je přeci naprosto běžné. Proto se taky výrobci při vývoji aut dost často sdružují a snaží se sdílet technologie, aby si rozdělili peníze potřebné na vývoj. Pak se takový motor nebo celá platforma na různých autech od různých výrobců. Jasně že jsem ochoten to zaplatit. Myslíš, že v ceně mého auta žádný vývoj nebyl? Jak to bude s cenou e-paliva můžeme jen spekulovat. Pokud bude výrazně dražší, tak to samozřejmě nemá význam, ale tam je situace obdobná jako v případě ceny baterií. S postupným rozvojem je předpoklad, že bude klesat. Jasně Tesla super, ale její možnost rozšíření na různé trhy je s jejich portfoliem bohužel omezený. To takové MG, které nabízí všechno má myslím mnohem lepší pozici kam všude může e😜andovat.
Hendly
u e paliv se ale zadny v pokrok energeticke narocnosti zatim nekona.
Baterie s cenou klesaji na zaklade vyvoje.
Mino21
Zásadní problém e-paliv a jejich ceny bude stále v tom, že na jejich výrobu potřebuješ řádově více elektřiny, než když ji použiješ rovnou na pohon (v přepočtu na kilometr).
Avatar - Anonym
Anonym
Kdo zaplatí vaše větrníky, kterých bysme potřebovali 3x tolik jak v Norsku, Váš vodík, vaše Fotovoltaiky, upgrade přenosové sítě nabíječky, dotace atd atd?

Povídej, přehánej, zelený utopisto Borisove 😄 😄 😄
Avatar - Anonym
Anonym
Já jezdím za náklady co žere Fabie 1,2 R4. Akorát mam 5,7 V8 😄 😄 😄
Co tam máš dál?

Kamarád s 300C 3,6 V6 jel do Chorvatska za náklady, za které je v přepočtu 3,40 litru benzínu
HAHAHAHA

Pozdravuj větrníky
Hendly
off topic: neverim ze to neni druh humoru.
Takove prispevky prece nemuze nikdo myslet vazne🤣
Avatar - Anonym
Anonym
Hele Borisove, kolik žere Tesla S v koloně ve městě, kde se furt rozdjídíš, jede klimatizace, rádio atd.

že bysme spočítali, jak moc je to výhodný, při cenách nabíjení doma za 6-9 Kč za 1 Kwh, co platí normální lidi + občasná trasa někam dál na komernčích nabíječkách s ještě vyšší ceenou.

Abys tu furt nemlel plky jak jezdíš s Ev levně a jak diesel dezoláti jezdí draho a zamořují města. Von totiž samzometem za 370 Kč na 100 km nikdo jezdit nemusí, to je každýho boj.
vono jde jet benzínovým ekvialentem toho třílitorvého CRD, co maj podnikatelský dezoláti za 125 Kč 😄 😄 😄

Tady píšou něco o 18,7 kwh na 100 km, to je při ceně 7 kč za 1 kwh 131 Kč.
300C/Charger s 5,7 V8 a 8st ZF má průměr někde za 12, takže 12*14= 168 Kč.
https😐/www.tesla.com/…ower-consumption

Úspora jak svin 😄 😄 😄 😄 A když to nabiješ na komerční nabíječce, tak tě to vyjde i dráž.
To se vyplatí ne, navíc ta lidová pořizovačky nové Tesly S, hahaha
Avatar - Mokrous
Mokrous
Já nevím, já se svým "Sazometem" jezdím za 2,- Kč/km ať jedu kam jedu...
S EV na dálky někde na Ionity za +/- 20,- Kč/kWh by mi kilák vyšel podle auta na 4-6,- Kč/km. SUV EV na dálnici svižně fakt za 16 nejede. Spíš za 30.
DonVito
Znas cenu kWh na Superchargeru?

A u Ionity s predplatnym??
https😐/fdrive.cz/…ejsi-tarif-10739

https😐/chargemyhyundai.com/…eb/cs/hyundai-cz

Znas balicek Ionity plus za 335Kc mesicne????
Základní poplatek 335,00 CZK / měsíc
Nabíjení HPC 7,90 CZK / kWh
😲 😲 😲
Tohle na autoforech nepsali, vid?

Mas pravdu, kdyz jedes jednou za uherak, tak se muzes dostat na tebou spoctenou cenu.

Vis, ale kdyz si koupis EV a nejsi uplnej ***, tak nejezdis za nejvyssi ceny ktery najdes na netu...
😁

PS Nez zacnes priste pocitat, zjisti si fakta o elektromobilite. 😉
Resp. radeji nepis o necem o cem vis tak malo.
ericn
No vidiš, takový alchimie, aby si dobil energii a posunul se o 200km dál, super budoucnost 😒] Benzin jednoduše natankuješ na každým rohu za přibližně stejnou cenu s rozptylem 2kč na litr. Stejně tak když si koupíš auto (nebo necháš předělat) na LPG/CNG a nemusíš nic složitě řešit a počítat, aby si co nejlevněji nabil a hlavně vůbec někam dojel, když už si koupíš předražený EV a pak vrazíš ještě půl milionu do FVE 😒] Bože, to je stupidní …
Avatar - Anonym
Anonym
No vidíš, 14 resp. 16 kč, to je super.
18,7x14 = 262 Kč resp 18,7x16= 299 Kč

Lidovka, jedeš dráž jak já s V8.

To se vyplatí ne, hned utíkám pro EV a pojedu na výlet do Německa a Polska 😄 😄 😄 😄 😄
" s paušálem tedy bude platit 0,59 místo 0,79 eur (14 místo 18,70 korun) za kWh. V Česku bude aplikována sleva 4,77 Kč na kWh, která tak vyjde na 16,22 místo 21 korun."
ericn
Ještě bych doplnil standardní CNG, např v mojí OIV 1.5G-Tec.

Průměrná spotřeba je 3,8kg/100km a cena za 1 kg je teď aktuálně kolem 30kč = 114kč/100km = 1.14Kč na ujetý kilometr a když se uskromním, pojedu klidně za 3,5kg/100km (jako naposled z Budějovic do Prahy), tj jsem u magického poměru 1Kč/km 😉

No a když se rozvášním, pojedu za 4,2kg/100km = 1,26kč/km :yes:
Avatar - Mokrous
Mokrous
Jo, tohle je taky paráda. Kámoš měl G7 CNG a já ho taky zvažoval.
Štval mě menší kufr a hlavně trakce. Ty nádrže dost ovlivnily rozložení hmotnosti. Nakonec jsem vzal klasický TSI 110kW.
Až na ten cenovej průser po začátku války byly ceny CNG neskutečně výhodný. Kámoš tankoval pořád pod 25Kč/kg. A navíc to má parádně nízký emise.
Já jsem si vždy přál Superb/Passat CNG s dvoulitrem, výkonem okolo 200 koní a compozitními nádržemi na alespoň 25kg. To by byl ekologický vůz.
ericn
Co bylo špatné u OIII G-Tec, tedy rozložení hmotnosti, se u OIV G-Tec vyřešilo tím, že jedna z flašek je pod zadními sedadly (na úkor standardní benzinové nádrže, je jen dojezdovka na 9l) a 2 v kufru.

Navíc místo 15kg plynu máš 18kg plynu. Tj rozložení váhy je o dost lepší, nehrabe to na kluzkém povrchu a dojede výrazně dál, reálně se vždy dostanu přes 400km na CNG 😉

Ale CNG je na odpis a uvidíme, co bude dál. Elektro rozhodně ne 😉
Avatar - Mokrous
Mokrous
No ty nový jsem pravda nezkoušel. Ale zase mít tam benál na max. 150km taky není asi moc sranda. To může bejt občas někde v zahraničí docela adrenalin, ne? Skoro jako nabíjení 😁
Já jsem v tomhle hrozně zpohodlněl a ty moje dojezdy 1.200 - 1.300 na nádrž mě fakt baví.

Coby? Vezmeš novej Superb/Passat TDI EVO 110kW ze Slovenska. Ten bude jezdit za 4,5/100 bez velký námahy. Přes 1.400 na nádrž.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Ty svoje pokroucený fakta, co platí 14 dní a pak zase ne si nech pro opice tvýho rodu.
Ještě o prázdninách jsem kontroloval ceníky ionity s tarifem přes BMW i Hyundai a bylo tam všude 21,- Kč. Teď je tam pro jistotu howno a jen prázdná fráze o tom, že se ceny mění. Tak to si strč do ***.

A z tvýho druhýho odkazu čtu zase jiný ceny😒br />
"Zaprvé byl zlevněn o třetinu a například v Německu jeho cena klesá ze 17,99 na 11,99 eur (ze 426 na 284 korun), v Česku byla cena stanovena na 285 Kč měsíčně. Zákazník za to získá slevu ve výši 0,20 eur za kWh, s paušálem tedy bude platit 0,59 místo 0,79 eur (14 místo 18,70 korun) za kWh. V Česku bude aplikována sleva 4,77 Kč na kWh, která tak vyjde na 16,22 místo 21 korun."

Za 8 Korun se nenabíjí ani náhodou a i kdyby se člověk dostal s tarifem na 12 Korun viz nové odkazy na podzimní akční ceny, tak stejně bude EV SUV obluda na dálnici o 50-100% dražší na km, než dehet.

A od 1.10. se má Ionity opět zdražovat.

Tak už se dohodněte magoři. Případně dej odkaz ve kterým něco je, ty šašku.

Fosil má normální cenu všude a nemusím ze sebe dělat debila.
DonVito
Promin, ale dovolim si osobni poznamku.
Jsi takovy uzlicek nervu... 😄
Kdyz te rozhodi diskuze o cene za kWh na Ionity.
😁
Resp. kdyz jsem ti dokazal, ze tvuj udaj neni spravne, kdyz skutecne na Ionity casteji jezdis.
Nic si z toho nedelej. Mylit se je lidske.

Ja nasel ceny 12Kc, od rijna 14Kc za kWh plus pausal.

A v PDF BMW-charging (odkaz na strance Hyundai) dokonce mnou zminenou cenu 7,90Kc.

S jakou cenou jsi pocital ty?
20Kc!!!!

Tak si nech sve napadani a prepocti si sve puvodni vypocty alespon s udajem 14Kc/kWh.
😉

Jinak kdyz chces cestovat s EV levne, tak zvolis Teslu. Mas navic ke vsem sitim jeste sit Superchargeru.
https😐/elektrickevozy.cz/…nu-az-o-25-nizsi
"V Česku je nová cena 9,40 Kč za kWh mimo špičku, resp. 10,40 Kč za kWh ve špičce." Nevim jestli se cena od te doby nezvedla. Ale jestli jo, pouc me. 😄 😉

Jakypak argument (urazky) vymyslis na cenu rychlonabijeni Tesly?
😁 :-! 😁

Majitele Tesly vazne nejsou takovy hlupaci, jak sis doposud myslel.
A patrne jezdi mnohem levneji nez ty.
😢

Shrnovacka😒br /> Na superchargeru stoji kWh asi 10Kc.
Na Ionity s tarifem asi 12Kc.
Jakou cenu pouzije hejter EV (Mokrous)?
20Kc za kWh...
WTF
Avatar - Mokrous
Mokrous
Kde máš těch 7,90 ty retarde? Ono BMW inzeruje na stránce Hyundaie???

Když už tohle nevychází tak zase honem Tesla. Už se rozmysli.


Asi asi, možná někdy, možná někde, nebo támhle. Tady tolik, jinde jinak. To je horší jak záchvat schizofrenie.
DonVito
https😐/chargemyhyundai.com/…r/CZ/tariffs/pdf?…

Cekam omluvu.
Nemam potrebu te urazet...
Avatar - Mokrous
Mokrous
Kde máš těch 7,90 a to BMW u Hyundaie, retarde? Ptám se potřetí!

Dokola sdílíš toto😒br />
"Ceny operátora IONITY se mohou v čase a v různých lokalitách lišit. Platné ceny získáte na mapě v aplikaci nebo na webové stránce Charge myHyundai před zahájením nabíjení."

Takže to je kolik???????

"IONITY Premium Sleva
-3,50 CZK / kWh"

Z čeho sleva?????????

"Základní poplatek 179,00 CZK / měsíc" - toto je jediná relevantní informace.
DonVito
😲 8-s
Str 14 pdf z odkazu vyse - ze stranek Hyundai na BMW charging😒br />
"Volitelné balíčky, které si můžete objednat po registraci😒br /> IONITY Plus
*Poplatky za nabíjení se mohou v jiných zemích lišit a jsou stanoveny na základě cen platných v
době nabíjení, které uvidíte v aplikaci.
Základní poplatek 335,00 CZK / měsíc
Nabíjení HPC 7,90 CZK / kWh"

Co tam mas dal?
Omluvu?
Cekal bych neco jako😒br /> "Omlouvam se ti za sve hrube urazky, mel jsi pravdu. K tematum kterym moc nerozumim uz se nubudu vyjadrovat tak radikalne. A radeji se zeptam, nez abych se hadal jak decko. Dekuji za nove informace."
😉

PS Ja nevim, kolik se ve skutecnosti AKTUALNE plati, patrne 12Kc, ale o to nejde. Jde o to, aby se vedla vecna diskuze. A nepouzival jsi 20Kc pro sve vypocty. 20Kc plati v pripade, ze jezdis malo, pak te ale vyssi cena jednou za rok nerozhazi.
😄
A hlavne by ses mohl chovat jako clovek.
😉
Avatar - Mokrous
Mokrous
Dál nemám energii na blba tvýho kalibru reagovat, mám i jiný věci na práci.

Oficiální ceník nemá číslované stránky a nikde tam není jediná zmínka o těch hownech co tu furt omíláš. Ani na stránce "14" ani 10 před a za.
Žádnej BMW tarif od Hyundaie taky neexistuje.

Odkazy může člověk proklikávat 14 dní odzhora dolů a je mu to k hownu.

Vyměň drogy. A nebo zkus jinou neziskovku.

Já zavolám na Orlen, jestli by od zítřka nechtěli prodávat naftu za 15,- nebo za 30,- nebo za 75,- nebo za 110,- podle toho, jak se jim budu líbit a kolik bude hodin a co budu mít zrovna za kartičku. A na totem si místo cen můžou dát nápisy green future.

EDIT: Jo ty nevíš kolik se platí, jo? Ty ***. No hlavně, že tu všechny školíš. Fakt na klec toto.
DonVito
https😐/bmw-public-charging.com/…s/bmw-cz/tariffs

IONITY Plus
Základní poplatek
335,00 CZK / měsíc
Nabíjení HPC
od 01.09.23
8,50 CZK / kWh
😲 😲 😲 😲

https😐/elektrickevozy.cz/…-to-bmw-charging

Nemas zac. Sbohem.
Avatar - Anonym
Anonym
Cokoliv nad 12 kč je dražší jak jízda S V8 na LPG a cokolid nad 9 Kč je dražší jak jízda s V6 na LPG.¨


Blábolil si tady něco o levném provozu EV ne.

Jaksi to není pravda, že 😄 😄 😄
Navíc nepotřebuju žádnou kartičku ani základní poplatek 😄 😄 😄
DonVito
https😐/www.novinky.cz/…dbornik-40443441

O současném českém extremismu bych tedy asi hovořil jako o ne úplně jasně zformovaném proudu v politice, který neuznává demokratickou politickou soutěž, i když to nemusí otevřeně přiznat, hledá inspirace v zahraničních vzorech, často právě třeba v putinovském Rusku, a zároveň je velmi netolerantní k ostatním názorům a na svých okrajích přechází i k té militantní rétorice.
Avatar - Anonym
Anonym
Už si s tím byl u lékaře? Co říkal? Až na tu hlavu dobrý vid 😄
PowerHouse
Stellantis není schopen nabídnout nějaké zajímavé informace.

Prostě 2x větší kapacitu očekávají všichni, nejen Stellantis.
Dnes má Stellantis 200-250 Wh/kg, špička je 300 a CATL uvedl 600. Takže 2x bude, zejména u semi solid.

Z těch nezajímavých informací to vypadá, že skutečně přesunou výrobu do INDIE, jak již uváděli.
ryccardo
600 Wh/kg zní zajímavě. To by hodně pomohlo :yes:
Hendly
A taky to prijde. I kdyz by se dnes vyvoj baterii zastavil a dotahlo se do serie jen to co je navrzeno tak je to uzasny pokrok.
Vyvoj baterii je spise ale na uplnem zacatku.
ryccardo
Ano s tím souhlasím.
Arese
Tak s tou tvojí poslední větou výjimečně souhlasím. A dodávám - už cca 130 let! 😒] :yes:
Hendly
Nevidis, neznas posun ve vlstnostech a cene baterii za poslednich 10 let?
Avatar - del42sa
del42sa
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
kolikrát už jsem to slyšel? 😒] 😒] 😒]
Avatar - kuk
kuk
To bylo keců, že až se na elektromobily vrhnou velcí výrobci aut tak Tesla utře a bude jen smutně koukat. Opak je pravdou. Starý autodinosauři jsou hajzlu, drsně zaostávaj, nestíhaj, vlak už jim ujel a čeká je krach jako Nokii. Jenom fńukaj jak malí děcka a chtěj aby je EU ochránila před čínskou e😜anzí. Čína už převezme jejich trhy a skoupí jejich veleslavný značky za pakatel a pak je bude lepit na svoje baterkový plechofky. Ha ha ha. 😊))
Net Chain
V České republice stojí nabíjení elektrického auta přibližně 7-8 korun za kilowatthodinu (Kč/kWh).
Elektromobil spotřebuje zhruba 15 kWh na 100 km. V takovém případě vás ujetí 100 km vyjde na cca 120 Kč. (nabíjení doma)
https😐/autoarea.cz/…ektrickeho-auta/